| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
mne sa to paci
Od: enx
|
Pridané:
14.3.2009 15:55
radsej budem oslavovat Den Pi ako vznik Slovenskeho statu
|
| |
Re: mne sa to paci
Od reg.: userKO
|
Pridané:
14.3.2009 16:10
takych ako ty by mali strielat.
|
| |
Re: mne sa to paci
Od: nopravda
|
Pridané:
14.3.2009 16:37
Ak je niekto male bezvyznamne NIC - este stale moze byt HURASLOVAK!!!
|
| |
Re: mne sa to paci
Od: Nephilim
|
Pridané:
15.3.2009 14:18
alebo debil ako ty
|
| |
Re: mne sa to paci
Od: hmm
|
Pridané:
14.3.2009 20:25
tak by si bol sám...
|
| |
Re: mne sa to paci
Od: Nephilim
|
Pridané:
15.3.2009 14:18
tiez si myslim
|
| |
Re: mne sa to paci
Od: Nephlim
|
Pridané:
15.3.2009 14:18
ze by mali takych strielat
|
| |
Re: mne sa to paci
Od: someone
|
Pridané:
14.3.2009 22:16
no mne vznik SR urcite nevadi, ale viem o kope na Pi.. dni ktore by sa dali oslavovat, zvycajne ich byva 365 do roka :-)
|
| |
Re: mne sa to paci
Od: Ja.
|
Pridané:
15.3.2009 10:46
Vznik SR? Ten je snáď 1.1., nie?
|
| |
Re: mne sa to paci
Od reg.: slmlrxy
|
Pridané:
15.3.2009 11:44
prvy vznik slov. statu. 14.marec 1939
|
| |
Re: mne sa to paci
Od: Ja.
|
Pridané:
15.3.2009 12:22
someone písal o vzniku SR
|
| |
Re: mne sa to paci
Od: someone
|
Pridané:
16.3.2009 15:32
nepodstatny detail v tej vete :-), ale ak ti to urobi radost tak som myslel vznik slovenskeho statu len som bol lenivy pisat ;-)
|
| |
Re: mne sa to paci
Od: Lulu
|
Pridané:
15.3.2009 11:56
Presne, vznik Slovenského štátu 14.3.1939.
http://sk.wikipedia.org/wiki/ Slovensk%C3%BD_%C5%A1t%C3%A1t
|
| |
Re: mne sa to paci
Od: sk1
|
Pridané:
16.3.2009 13:03
nadherna ukazka zidovskej propagandy ako vymazat zmienku o slovenskom state pomocou nejakej americkej blbosti.. a dsl.sk sa pripaja, skoda len ze nevedia ze k comu
|
| |
Re: mne sa to paci
Od: Ja.
|
Pridané:
16.3.2009 15:08
Čo si kokodt? Židovská propaganda? Ti už načisto lebe?
Čo má DSL.sk písať "dnes je výročie vzniku slovenského štátu"? Prečo by to malo DSL.sk riešiť? Pokiaľ nebol Tiso hacker, ktorý sundal Stalinovu stránku, tak nie je čo riešiť.
|
| |
Re: mne sa to paci
Od: _ff_
|
Pridané:
17.3.2009 16:28
:D LEOL
toto je hlaska mesiaca
|
| |
.....
Od reg.: Snake :)
|
Pridané:
14.3.2009 15:56
no do πči
|
| |
Re: .....
Od reg.: Gyrxiur
|
Pridané:
14.3.2009 19:33
nevydalo ;c)
|
| |
Re: .....
Od reg.: Snake :)
|
Pridané:
15.3.2009 12:43
za pokus to stálo :-D
|
| |
Re: .....
Od: .lubos679679
|
Pridané:
15.3.2009 13:01
To mas tak, ked dsl.sk pouziva kodovanie windows-1250.
|
| |
Re: .....
Od reg.: hogo1
|
Pridané:
16.3.2009 11:54
to nie je tym. dsl 2x konvertuje html entity, preto to takto zblbne. Ale evidentne im to nevadi :)
|
| |
oslava
Od: 100 rocny dedo
|
Pridané:
14.3.2009 16:04
Ide sa oslavovat do cajovne :D kto sa prida?
Miesto: Cajovna Cejlon - Nove Zamky :)
|
| |
Re: oslava
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
14.3.2009 21:51
no kde je ta cajovna, bo ja som tiez z NZ, no nepocul som o nej, a capuju tam aj pivne??? :))
|
| |
.......
Od: Ja.
|
Pridané:
14.3.2009 16:15
Keď som chodil na strednú, tak sme furt oslavovali deň Pi. Raz sme Pi-li víno, raz sme Pi-li pivo, niekedy vínovicu...
|
| |
Re: .......
Od: ojej
|
Pridané:
14.3.2009 16:36
To si zabil :D
|
| |
Zaujimave
Od: Nadeo
|
Pridané:
14.3.2009 17:17
Tak to je v 3.14ci :)
|
| |
OMG
Od: sober
|
Pridané:
14.3.2009 18:13
som zvedavy, kolki z americanov vedia co to Píí vlastne je....ale neva, hlavne ze oslavuju
|
| |
Re: OMG
Od: Johanka z Jarku
|
Pridané:
14.3.2009 18:24
ja, on a ten druhy :P
|
| |
Re: OMG
Od: Johanka z Jarku
|
Pridané:
14.3.2009 18:24
2ja, on a ten druhy :P
|
| |
Re: OMG
Od: jmhg,jhf
|
Pridané:
15.3.2009 3:46
no ale uz neprehanaj :-)
|
| |
Re: OMG
Od: jjjjj
|
Pridané:
15.3.2009 14:44
nie, iba on a off :)
|
| |
Re: OMG
Od: hhh
|
Pridané:
14.3.2009 18:24
pokial z toho nemaju statny sviatok tak je dobre :D
|
| |
Re: OMG
Od: ___
|
Pridané:
16.3.2009 0:04
V nadpise chyba dolezita cast:
"NERDI V USA OSLAVUJU DEN Pi"
|
| |
USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od: Klolok
|
Pridané:
14.3.2009 18:25
A ja chcem vediet kolko to vie Slovakov.
Ked sme taky mudry so super skolstvom na urovni. Ale hlavne ze v medzinarodnych testoch napr. aj v matematike nase super "mudre" deti, z nasho "super" skolstva, dopadaju horsie ako tie americke "vypatlane". Vysvetlis mi cim to asi moze byt? A nezabudaj ze nase skolstvo vypustilo do sveta aj nasich "super" politikov, ktory tam chodili este za minuleho rezimu, kedy nase skolstvo vraj este malo uroven.
|
| |
Re: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od: Ja.
|
Pridané:
14.3.2009 18:41
Myslím, že to naše školstvo je na tom naozaj zle, keď ťa nedokázali naučiť, že "taký múdry" by si mal napísať s mäkkým i :-D
|
| |
Re: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od reg.: Alkoholix
|
Pridané:
14.3.2009 18:41
No, Ty si toho v skole na slovencine tiez nepochytal tolko, kolko trebalo... Nominativ mnozneho cisla ma v muzskom rode koncovku -i (taki, mudri, ktori).
|
| |
Re: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od: Nephlim
|
Pridané:
15.3.2009 14:22
a "trebalo" je ake sloveso?
|
| |
Re: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od reg.: hogo1
|
Pridané:
16.3.2009 11:56
to je odvodene od slovesa trebat :))))))))
|
| |
Re: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od: tali
|
Pridané:
14.3.2009 18:42
mozes toto tvrdenie niecim podlozit?
|
| |
Re: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od: Kaper z Vane
|
Pridané:
14.3.2009 18:49
Ano moze, on je vzorovy priklad:P
|
| |
Re: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od: prave naopak
|
Pridané:
14.3.2009 18:54
je to prave naopak, USA su na chovste... my sa nachadzame niekde v polke...
|
| |
Re: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od: gnu_
|
Pridané:
15.3.2009 0:02
Ano, my sa na nachádzame v polke (čiže niekde medzi Togom a Congom). Spomedzi EU štátov sme cca v polovici, celosvetove sme v prvých 15% - s
A spojené štáty sú v školstve na špičke.
|
| |
Re: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od reg.: ShodanN
|
Pridané:
15.3.2009 0:30
chcel by som sa nachadzat v nejakej polke tiez momentalne :D
|
| |
Re: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od reg.: WOTDAFAK
|
Pridané:
16.3.2009 14:23
:D bardzo dobre :D
|
| |
Re: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.3.2009 18:01
tak :-) polka, ukrajinka, ceska, madarka ... hlavne je aby mala, co ma mat
|
| |
Re: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od: akemeno
|
Pridané:
16.3.2009 19:47
myslis sporak, pracku a zehlicku?
|
| |
Re: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od: sondrek
|
Pridané:
15.3.2009 11:05
no tak to mas pravdu, slovensko je momentalne tak medzi dvoma polkami ;) co sa tyka skolstva, mediciny =) a politiky
|
| |
Re: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od: nasranýobčanSR
|
Pridané:
16.3.2009 19:55
porovnávať slovákov a amíkov je rovnaká sprostosť ako porovnávať múdrych ľudí s politikmi.
|
| |
Diskusia k článku: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od: Klolok
|
Pridané:
14.3.2009 18:29
Este doplnim ze niektory "super" politici dokonca v skolstve posobili, a co je najsmutnejsie niektory aj vo vysokom. Vsak niektory na danych skolach su znamy ako ti legendarny vyhadzovaci, ktory sa na skuske studenta opytaju ci nevie ako sa vola jeho dcera, a ked je odpoved zaporna tak von.
|
| |
Re: Diskusia k článku: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od reg.: Alkoholix
|
Pridané:
14.3.2009 18:43
Clovece, Ty pis radsej vsetko v jednotnom cisle...
|
| |
Re: Diskusia k článku: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od: Kaper z Vane
|
Pridané:
14.3.2009 18:52
v singulari ak by si nevedel :D
|
| |
Re: Diskusia k článku: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od reg.: Alkoholix
|
Pridané:
14.3.2009 18:55
Sorry, bratu, za mojich studentskych cias to este volali jednotnym a mnoznym cislom...:-)
|
| |
Re: Diskusia k článku: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.3.2009 9:08
tak potom slovencinarka nemala dostatocny rozhlad, alebo nepoznala slova singular a plural, aby vam mohla vysvetlit, ze singular je jedn.c. a plural mn.c. :-)
|
| |
Re: Diskusia k článku: USA dnes oficiálne oslavujú Deň Pi
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.3.2009 21:46
Kristepane vrat sa na strom medzi opice ... tie aspon vedia skriekat skrekotom svojho druhu ... ty nevies ani gramatiku materinskej reci ... a vraj homo sapiens s uzasnym mozgom ... toz vynimka potvrdzuje pravidlo ...
|
| |
Slovensko !!!!!!!!!
Od: Lozy
|
Pridané:
14.3.2009 18:59
Di telatko so spisovnou slovencinou si trapny.
Mudrosť nieje to ze je niekto totalne nabifleny avie vsetky pouky!!!! A neznamena to ani to ze vie napisat test na 100% to nieje musrost i ked je to urcite obdivuhodne.
Ale mudrosť ma aj svoju počku ktora znie: Mudrosť je schopnosť aplikovať znalosti v praxi.
To znamena ze nasi studenti môzu byt vypatlaný z nejakych testov ale situacie a ich riesenie ci vseobecný prehlad majú vetší ako polka ameriky.
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od: Lozy
|
Pridané:
14.3.2009 19:01
A dakujem ze napisete kolko chyb som spravil v prispevku naozaj ma to zaujima.hahaha
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od: speedy turtle
|
Pridané:
14.3.2009 19:44
No, keď to už tak veľmi chceš vedieť, tak 17. Nebral som do úvahy chýbajúcu diakritiku.
Nemáš za čo.
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od: Ja.
|
Pridané:
14.3.2009 20:29
Tak to je výkon! Grády tomu dodáva, že kritizoval školstvo...
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od: Lozy
|
Pridané:
14.3.2009 22:18
Kde som kritizoval skolstvo???? hmm?
Bud si taky blbi alebo neves citat. Si myslis ze ten vseobecny rozhlad studenti ziskali na roli alebo kde????
Ty trubka no v skole predsa len tu ide o system vzdelavania.
U nas je zamerany velmi vseobecne a v amerike je to strasne jednosmerne cize maju odbornikov ale su to obmedzený ludia. rozumies??? :)
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od: Ja.
|
Pridané:
15.3.2009 10:48
Tak teraz si ma fakt zabil :-D :-D :-D
"Bud si taky blbi" :-D ja nemôôôôžem :-D :-D :-D
Ty si fakt rarita LOL LoL LOL LOL skoro som sa pošťal :-D
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od: Lozy
|
Pridané:
15.3.2009 11:47
Citim s tebou aj ja som sa pocikaval ked som mal 1 rok.
Ale dalej s tym zabijanim. Mas v slovnej zasobe aj ine slovo ci si obmedzenui na 3 slova???hmm
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od: Ja.
|
Pridané:
15.3.2009 12:05
1. v tejto diskusii som to slovo použil prvýkrát, myslím že aj celkovo na dsl.sk
2. spočítaj si slová v tom príspevku. Ak vieš počítať, tak môžeš zistiť, že tam mám slov viac. Ale určite nie toľko, koľko máš ty gramatických chýb :-D To naozaj neprekonám.
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od: Lozy
|
Pridané:
15.3.2009 18:45
LOl sa na tebe tak smejem. Ves len si predstavujem ze jaky trulko moze pisat take p... do bodou za 1. za 2. lol sme neni na súde ale na dsl.sk lol
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od: siirii
|
Pridané:
15.3.2009 19:00
Ty sa naozaj dobrovoľne ďalej a ďalej strápňuješ? Neuveriteľné. Inak odporúčam už nič nepísať, najlepšie nikdy, lebo fakt sa to nedá čítať...
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od: Lozy
|
Pridané:
16.3.2009 23:12
Tu nejde o to co si myslis ty.(ak vôbec myslis)
Ide tu o to co chcem vyjadriť a v demokracii mi to nemopzes zakazat ani ty a ani nikto iný sme v 21. storočí pripominam aby si sa zobudil zo sna a pozeral sa na svet realne.
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.3.2009 21:48
No moj zlaty - hlavne je, ze tie poznatky vies v praxi aplikovat ty ... slovencinou som si uplne isty ... ine poznatky istotne aplikujes rovnako obdivuhodne ...
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od: Lozy
|
Pridané:
14.3.2009 22:15
Ty ma nezaujimas tak isto ako pravopis v slovencine ktoreho vyznam pokladam za menej ako nula .Jovan mariška????
A dalej skolstvo som nekritizoval treba sa naucit citat s kontextu. Pretoze o tom ze slovaci maju vetsi vseobecni prehlad svedci vec ze asi skolstvo je tak nastavene a myslim ze je to dobre.
Cakam reakcie na dalsie hlupe poznamky . dakujem
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.3.2009 22:35
Ozaj by si nemal praktizovat pisomny prejav, z gramatickeho hladiska sa to neda citat. Ked tak nad tym premyslam aj z obsahoveho hladiska - ked ta nezaujima gramatika slovenciny, by si nemal praktizovat ziadny prejav ... rozumovo mas cca 12-13 rokov ... ked panbozko da, za dalsich 13 rokov mozno dostanes aky-taky rozum ...
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od: Lozy
|
Pridané:
14.3.2009 23:47
Vidim ze ty mas mozno rokov ale rozum jak rocne decko asi tolko k tomu.
A tie tvoje nezmyslene narazky na moj pisomny prejav.
K tomu ti poviem ze Word ma kontrolu pravopisu to mi staci.
Apropo keby chcem tak pisem spisovne a aj s diakritikou ale takto mi to vyhovuje a nebudem to menik kvoli nejakemu drbkovi z netu.
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.3.2009 9:11
... rok 2075: viem si vytriet zadok poriadne, ale schvalne si ho vytieram slendriansky a polovica hovna mi ostane medzi prstami, ale ved automaticke rameno to spravi za mna, takze mi to tak vyhovuje - aj s tymi hovnami medzi prstami ...
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od: Lozy
|
Pridané:
15.3.2009 11:45
Niesi trochu humusny????
Neva hovno maj medzi nohami hlavne ze pises spisovne .
loool
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.3.2009 7:28
Ani nie - nie som humusny, treba to vediet brat s rezervou a nemysliet si ze clovek je hned fetisista ... aj inteligentny clovek si moze pomysliet "no co, keby bolo hovno sladke, srali by sme do kavy"
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.3.2009 7:29
... a o ludskom podvedomi odporucam precitat nieco od Freuda
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od: Lozy
|
Pridané:
17.3.2009 16:31
Daj vedet ked to bude sfilmovane.
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.3.2009 14:31
aaaaha, pan asi nevie citat, potrebuje pasivne prijimat
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
15.3.2009 16:52
Som rád, že je tu to hodnotenie príspevkov, tie mínusky hovoria za všetko.
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od: Lozy
|
Pridané:
15.3.2009 18:46
Tich minusok nemas o nic menej takze sa uvedom co pises!
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.3.2009 8:00
minusok ... je to nieco po madarsky? alebo si myslel divne vyzerajuci genitiv od minus, t.j. minusov?
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
16.3.2009 12:57
Naozaj? :) A kde? :)
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od: Lozy
|
Pridané:
16.3.2009 23:16
Nesledoval som diskusiu bo nemam cas na hluposti. Ves ludia chodia do skoly a podobne. Ale vidim ze ty si nazavahal a makal si na diskusii(fakt šikovný)
Lol ceky napisem aj ja zopar kamosom nech daju + loooooooooooool
Sranda s niektorimi tipkami ako otocia temu na pravopis,pluska ci ine nezmysli co nesuvisia s temou.
Ale v poho mne to nevadi sak kazdy sme nejaky niekto sa k problemom postavy a riesi a niekto ich zahovara a odsuva.
Bohuzial aj taky su(:
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.3.2009 8:03
lenze tvoj primarny problem je, ze ovladas gramatiku ako novorodenec, preto o tom kazdy pise ... pripadne robit sa schvalne sprosty a schvalne pisat tak, ze sa to neda citat
|
| |
Re: Slovensko !!!!!!!!!
Od: Lozy
|
Pridané:
17.3.2009 16:30
Ked sa citat naucis tak to nebude pre teba problem.
Pokial nepisem uradny list alebo objednavku ci daco podobne kaslem na gramatiku a pisem ako sa mi paci.
Keby si otvoril oci tak vies ze je to isty druh slangu ktory pouziva vetsina mladych ludi co maju 17 rokov a viac.
Len asi si stary senilny a mas 70 rokov.
Teraz ked budem pisat gramaticky spravnr tak co??
Jezisko mi donese vela darcekov alebo chlieb bude lacnejsi???
lol
|
| |
3,14...
Od: M3G
|
Pridané:
14.3.2009 21:32
3,14 je Pí, nie Pi, ako je uvedené v nadpise.
|
| |
Re: 3,14...
Od: Lozy
|
Pridané:
14.3.2009 22:20
Presnejsie povedane 3.141592654....
:)
|
| |
Re: 3,14...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.3.2009 10:13
ani by som nepovedal - najpresnejsie je to pí :-), presnejsie to v tomto vesmire nevyjadri nikto
symbol "pí" jednoducho v abstraktnom zmysle matematiky oznacuje presnu hodnotu tohoto cisla a akekolvek pokusy o vyjadrenie hoci aj pomocou triliona des. miest su nepresnejsie ako ked sa mysli "pí"
|
| |
Re: 3,14...
Od: Ludolf
|
Pridané:
15.3.2009 19:55
heh, v USA majú PI, ale my sme na Slovensku taže máš pravdu, malo by to byť PÍ. PIsateľ článku pravdepodobne nemal zdania, o čom PÍše.
|
| |
pi :-)
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.3.2009 22:03
Pi je iracionálnou konštantou určujúcou pomer medzi obvodom kruhu a jeho priemerom, ale tiež medzi jeho obsahom a polomerom na druhú. Dôležitú úlohu zohráva ale aj v teórii celých čísel, kryptografii a objavuje sa v mnohých vzťahoch a matematických popisoch fyzikálnych zákonitostí.
Nielen v teorii celych cisel, ale teorie cisel vseobecne. Dalej v pravdopodobnosti a statistike, matematickej analyze, algebre, dalej inak povedane aj v geometrii (ci uz euklidovskej alebo neeujlidovskej) ... pi je prestupene celou matematikou ... 99,999% beznych ludi ho ale vidi iba vo vzorcekoch na vypocet obvodu a obsahu kruhu ...
|
| |
Pi :-)
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.3.2009 22:04
Pi je jedna z piatich najvyznamnejsich matematickych konstant (dnes ich mame v roznych matematickych oboroch definovanych vyse sto) ... medzi ktore patri pi (Ludolfovo cislo .. Ludolph van Ceulen je na wiki), e (Eulerovo cislo .. Leonard Euler je tiez na wiki), i (imaginarna jednotka), 0 a 1 (cisla 0 a 1 boli trocha starsi historicky a nemenej zasadny prevrat siahajuci tisicky rokov pred ostatne konstanty ... prevrat zapocal cca pred 30 000 rokmi schopnost pocitat, zapisovat pocet a abstraktne mysliet) ... Medzi tymito najvyznamnejsimi konstantami plati naaaadherny vztah: e^(i*pi) + 1 = 0 ... na zaklade Eulerovej formuly: e^(a+b*i) = e^a*cosb + i*e^a*sinb ... http://en.wikipedia.org/wiki/Euler's_formula (nejde ale o funkciu realnej premennej, ale o funkciiu komplexnej premennej, takze pozor kde kliknete :-)
|
| |
Re: Pi :-)
Od: hmmmm
|
Pridané:
15.3.2009 22:39
a naco to je?
|
| |
Re: Pi :-)
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.3.2009 7:18
Co konkretne myslis? Nase znalosti nam umoznili oddelit sa od zvierat ... bez vedy by sme boli na tom zhruba tak ako neundertalci pred 40 000 rokmi (nastuduj si). So znamym mame spolocnu znamu - jednu tetulku, ktora nevidi zmysel existencie matiky ... takemu cloveku je skoda daco vysvetlovat ... ked podla interpretacie znameho vypotila hlasku "naco je taka jednotkova kruznica" ... tak si pomyslel "no tebe nanic draha" ... zalezi od urovne ... su ludia, ktori nepotrebuju ani scitat zlomky, alebo pouzivat malu nasobilku (ti samozrejme ludstvo ako druh dopredu neposuvaju) naopak su ludia ktori narabaju s extremne zlozitymi abstraktnymi matematickymi konstrukciami a teoriami ... uvedomujuc si ze vsetko co sa uci este ja na VS je len vrchol ladovca - abstraktnych teorii a konstrukcii ...
|
| |
Re: Pi :-)
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.3.2009 7:18
napr. co je to cislo? Kazdy to asi pouziva? Takze otazka naco to je, je zbytocna ... lenze cislo je prvok ciselnej mnoziny, nad ktorou je definovana oparecia (alebo operacie) a vytvaraju sa tak algebraicke struktury (grupoid, kvazigrupa, pologrupa, monoid, grupa, abelova grupa ; polookruh, okruh, obor integrity, teleso, pole ; polozvaz, zvaz ...) ... a nieje problem uvazovat nad inou mnozinou ako ciselnou a vsetky vlastnosti ostanu zachovane: napr. v chemii grupa symetrii krystalu ... tym samozrejme nechcem povedat ze algabra na VS je ten matematicky vrchol ... je to len prostriedok na poznanie, ze matika je nieco uplne ine ... je to schopnost logicky, deduktivne a kauzalne mysliet, veda utvarajuca abstruktne nastroje a konstrukcie a teorie popisujuce fyzikalnu realitu ... kniha vesmiru je napisana v jazyku a tym jazykom je matematika ...
|
| |
Re: Pi :-)
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.3.2009 7:26
A presne tak je to v kazdej vede, nie len v matike ... sopliaci a pubertaci sa na matike, fyzike, chemii, biologii ... a inych predmetoch pytaju: naco mi toto bude? Zcasti maju pravdu - dnes je to velky problem co ucit a co nie a zaobera sa tym vela ludi ... Avsak kazdy vedecky rozhladeny clovek (no zrejme musi mat po 25tke) vie, ze priepast medzi vedeckymi poznatkami a skolskymi poznatkami sa stale prehlbuje ... Dalej si taky clovek uvedomuje, ze niektore poznatky clovek ozaj nevyuzije, ale pre ludstvo ako druh (celok) su absolutne nepostradatelne, kedze bez nich by sme ostali ludoopmi ...
|
| |
Re: Pi :-)
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.3.2009 7:26
Avsak nie vsetko co sa uci v skole su zbytocnosti ... statisticky vzate - ludia to vyuzivaju vo svojom dalsom studiu, pretoze v 5. striede ZS nikto nevie na 100% povedat, ci z tohoto chlapceka bude chirurg (a mal by sa specializovat na chemiu a biologiu), alebo bude pracovat v jadrovej eletrarni (a mal by sa sustredit na fyziku, matiku) ... a potom: vedomosti su aj na to aby sme sa odlisovali od podnapitych spoluobcanov tmavsej pleti v relacii "Aj mudri schybi", ludmi casto slabomyselnymi so znamkami mentalnej retardacie, ktori nieze nepoznaju odpovet na otazky ktoru normalne clovek pozna, ale nie su schopni ani len otazku pochopit ...
tolko ku vzdelaniu ...
|
| |
link?
Od reg.: jjsan
|
Pridané:
15.3.2009 0:03
nefunguje ten link
|
| |
Trkvasi na tretiu
Od: Pitagor
|
Pridané:
15.3.2009 7:22
ja mam najradsej ak tu niekto pastne urivky z internetu od nejakeho usastneho inziniera cize cloveka bez zivota a hra sa tu na mudreho. to co si misly o sebe ten chudak? ze my nevieme co znamena pytagorova veta? to je pjetrovi
|
| |
Re: Trkvasi na tretiu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.3.2009 9:02
Vies, ide o osvetu, presne voli takym, ako si ty ... kvoli takym, ktori si myslia, ze vrchol matiky je to co sa uci na strednej skole ... a ti ktori skusili studovat matiku na VS (ale ozaj studovat matiku - nemyslim studium pestovania kvetiniek a jeden semester matiky musim prezit ... tak aspon poniektori ludia studujuci matiku na VS si uvedomuju ze aj cela matika na VS nie je ani len spicka ladovca). Bezni ludia (99,99 %) medzi ktorych spadas aj ty, si myslia, ze matika konci pri spocitani sumy pri pokladni ci pri Pytagorovej vete, co je velky omyl - tam matika este ani len nezacala ...
|
| |
Re: Trkvasi na tretiu
Od: misogsk
|
Pridané:
15.3.2009 15:01
Predpoklad, ze ty budes nejaky zasrany MaGoR z Mat-Fyzu. O tvojej znalosti matiky tu nesvedci nic. Zato tvoja super arogancia svedci, ze ta zivot obdaroval komplexami a nie vedomostami.
|
| |
Re: Trkvasi na tretiu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.3.2009 20:38
mozne to je, na matfyze som nestudoval, magor uz nie som
|
| |
Re: Trkvasi na tretiu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.3.2009 9:03
Na Slovensku matika a velka cast vednych odborov v podstate este vobec nezacala (a asi ani nezacne) ... ani velka cast doktorandov, aspirantov nevie co je matika, resp. uvazovat sa da aj o inych vedach ... cest vynimkam v biologii, fyzike, chemii... Niektori aspon zazru kralovstvo matiky (ci inej vedy), uvedomuju si jeho rozlahlost/dalekosiahlost, sirku, hlbku ... takisto ako to, ze neexistuje jedinec, ktory by bol schopny toto kralovstvo cele obsiahnut, dokonca uz ani jeho cast ... Matika a ani ziadna ina veda nie je ani zdaleka to co je na wikipedii ... zdroje vrcholnych vedomosti su inde ... pise ich extremne mala cast komunity vedcov v prestiznych karentovanych casopisoch, ktory nazvy ani nepoznam a do ktorych za podarilo prispiet len zopar ludom z celeho Slovenska ...
|
| |
Re: Trkvasi na tretiu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.3.2009 9:04
Toho Pitagora si chcel tak napisat, alebo si myslel Pytagora? Tvoja inteligencia nebude zrejme velka, toto meno si este ani raz v zivote nevidel v pisanej podobe, zrejme preto si sa pomylil, chapem ...
|
| |
Re: Trkvasi na tretiu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.3.2009 9:05
btw - moj komentar ma daleko od pastnuteho uryvku
|
| |
Re: Trkvasi na tretiu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.3.2009 9:06
... neviem akeho inziniera myslis ... nejako si mimo ... Euler zil pred 1/4 tisicrocim
|
| |
V USA je den Pi, u nas je to den Ko
Od: Matematik
|
Pridané:
15.3.2009 10:00
Domyslite si ...
|
| |
Re: V USA je den Pi, u nas je to den Ko
Od reg.: Matúš Čák Norris Trenčiansky
|
Pridané:
15.3.2009 10:36
nechapem
|
| |
Re: V USA je den Pi, u nas je to den Ko
Od: sondrek
|
Pridané:
15.3.2009 11:09
pointa spociva v titulku prispevku =)
|
| |
hmmmm
Od: omasta
|
Pridané:
15.3.2009 12:16
v usa sa oslavuje den pi.ale nic o ludoch.len nejake neutralne sviatky co to je den pi. to mozu oslavovat aj den cisla 1 alebo cisla desat lebo clovek ma desat prstov.len blbosti na premyvanie mozgu..skoda ze neoslavuju den proti vojne a vrazdeniu.a den boja proti tlaceniu falosnych doplarov.nelezme usa do riti je to teroristicky stat.aj ked je tam obma je to len mala figurka a papalasi v pozadi si aj tak casom pretlacia svoje a budu vradit a vydierat cely svet.
|
| |
howto
Od: aleluja
|
Pridané:
15.3.2009 12:34
a ako sa dopracovali k pí ?
co s cim treba delit, aby mi vyslo presne pí cislo ?
|
| |
Re: howto
Od: Ja.
|
Pridané:
15.3.2009 12:47
http://en.wikipedia.org/wiki/Pi
Zaujímavé, koľko sa dá toho popísať o jednom čísle...
|
| |
Re: howto
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.3.2009 7:44
je to iba promile z promile, taky encyklopedicky vycuc pre ludi ... tolko isto sa da popisat aj o stovke inych mat. konstant, tiez len encyklopedicky prehlad
|
| |
Re: howto
Od: LMDizajn :)
|
Pridané:
15.3.2009 21:54
U nas pouzivame 22/7 ... Ale neviem do kolkeho desatineho cisla to je presne...
|
| |
Re: howto
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.3.2009 7:41
A to je akoze problem zistit?
22/7 - pi = 0,00126448926734961868021375957764 ... t.j. rozdiel je v rade tisicin, t.j. uz tretie des. miesto je zle.
22/7 = 3,1428571428571428571428571428571...(perioda 142857)
pi = 3,1415926535897932384626433832795...
Jediny problem je ze kalda kalkulacka narada s konecnou presnostou a ked cislo pi je ulozene v kalkulacke napr. na 30 des miest. a nejdes racionalnu aproximaciu (rozumej zlomkove priblizenie), ktore aproximuje pi na 32 des. miest, tak po odcotani tychto hodnot dostanes NULU, ako keby ta racionalna aproximacia predstavovala presnu hodnotu pi - problem je len v obmedzenosti techniky ...
|
| |
Re: howto
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.3.2009 7:53
No takto: to nie len u vas sa pouziva 22/7 a nie je to nahoda ze sa pouziva 22/7 ... procesom nazyvanym MYSLENIE sa da prist na algortimus umoznujuci vytvarat coraz presnejsie racionalne aproximacie Ludolfovho cisla a navyse dokazat, ze napr. z tredy 3-cifernych citatelov a menovatelov, je ta aproximacia najpresnejsia.
Napr. neexistuje presnejsia aproximacia ako 22/7 z triedy zlomkov, ktore maju v citateli a menovateli max. 2-ciferne cisla ... nech sa paci vyskusajte si (mate 100^2 moznosti) ... takisto neexistuje presnejsia apriximacia ako 355/133 z triedy zlomkov, ktore maju v citateli a menovateli max. 3-ciferne cisla ... nech sa paci vyskusajte si (mate 1000^2 moznosti) ... btw odchylka pri 355/133 je uz prakticky v pohode pouzitelna (cca 2 desatmiliontiny) ...
podobne sa daju najst najpresnejsie existujuce aproximacie z triedy zlomkov, kde v citateli a menovateli budu max. 4-ciferne cisla ... atd ... treba pokracovat?
|
| |
Re: howto
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.3.2009 7:54
355/113 tam malo byt !!!
|
| |
Re: howto
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.3.2009 7:58
dlzku obvodu kruhu jeho priemerom
|
| |
pi-vo
Od: mutant
|
Pridané:
15.3.2009 14:29
Ja oslavujem tak maximalne den piva :-D
|
| |
ze matika..
Od: shapira
|
Pridané:
16.3.2009 8:01
zaujmalo by ma len jedno.... mozno niekomu fakt zachranil zivot vypocet pí, pripadne ako samostatne cislo pí niekomu zachranilo zivot... i ked si to predstavit neviem, ale len tak oslavovat toto cislo ako nejaky sviatok je troska na hlavu.. ale to sme asi vsetci.. vsakze ? istym sposobom...
I tak.. nie som matematik a nikdy nim nebudem, cize tato informacia ma o nieco obohatila, ale je pre mna nepodstatna... ja len tolko.. vela ludi tu vyjadrilo aj moj postoj .. cize opakovat sa uz nebudem..
|
| |
Re: ze matika..
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.3.2009 8:09
no pi asi zivoty explicitne nezachranuje, ale bez neho by nebola ani matika a bez matiky by nebola veda a bez vedy by nebol dnesny zivot ... konkretne bilion miest rozvoja pi nema prakticky vyznam, ma to ale vyznam teoreticky, na overovanie roznych mat hypotez (distribucia jednotlivych cifier v rozvoji a overenie zakona velkych cisel, nakolko des. rozvoj pi je excelentny priklad na nahodnu postupnost cifier ... a o generovani ozaj nahodnych cisel je cela veda a generovanie nahodnych cisel uz prkticke vyuzitie ma)
|
| |
Uhm25
Od: Uhm25
|
Pridané:
16.3.2009 18:42
Pokial ešte neoslavuju den založenia Mcdonaldu tak je to ešte stále dobré.
|
| |
Pí naco nam to je
Od: evgen
|
Pridané:
16.3.2009 18:44
Príde hrbatý do obchodu a predavač sa ho pýta: - A čo sa pán tak zakráda?
|
| |
Oslavy
Od: Anyád
|
Pridané:
17.3.2009 2:12
Treba oslavovat zenskú "Pi..",nie matematickú velicinu!
|