neprihlásený Piatok, 26. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslava
Francúzska polícia prechodom na open source ušetrila 70% nákladov

DSL.sk, 12.3.2009


Jednou z najväčších prípadových štúdií úspor dosiahnutých používaním open source softvéru je nesporne prechod na open source softvér francúzskou políciou, ktorá používa spolu 85 tisíc počítačov.

Detaily o dosiahnutých úsporách a skúsenostiach z prechodu na open source softvér prezentoval tento týždeň na konferencii v Utrechte plukovník francúzskej polície Xavier Guimard. O jeho prednáške informoval server osor.eu venovaný open source.

Francúzska polícia prijala rozhodnutie o prechode na open source už v roku 2002, odkedy začala špecifické softvérové aplikácie migrovať na intranet. SAP dokonca vyvinul špecificky na požiadavku francúzskej polície intranetový modul na manažment ľudských zdrojov.

Najviac úspor je dosahovaných znížením poplatkov za licencie proprietárneho softvéru. Kým do roku 2004 nakupovala polícia priemerne 12 až 15 tisíc nových licencií ročne, v roku 2005 to už bolo len 27 licencií a od júla 2007 spolu len dvesto licencií od Microsoftu.

V roku 2004 prešla polícia na OpenOffice, v roku 2005 premigrovala emailový systém na IMAP a zamestnancov z emailových klientov Microsoftu na Thunderbird. Zároveň v tomto roku prešli zamestnanci na Firefox.

Migrácia na OpenOffice z Microsoft Officu ušetrila doteraz podľa Guimarda 50 miliónov eur, migrácia na Thunderbird 5 miliónov eur. Polícia ale investovala 494 tisíc eur do vývoja zdieľaného kalendára pre Thunderbird.

Od roku 2007 sa už nekupujú ani licencie Windows. Ak zamestnanec chce novšie výkonnejšie PC, dostane nové PC s Ubuntu. To podľa Guimarda vytvára dostatočnú motiváciu pre dobrovoľnú migráciu zamestnancov na nový operačný systém. Migrácia na Ubuntu zároveň znižuje podľa Guimarda náklady na údržbu a servis systémov, napríklad inštaláciu a správu antivírusov.

Celkovo migrácia na open source umožní tento rok znížiť rozpočet francúzskej polície na IT podľa Guimarda o 70% oproti rozpočtom v minulosti bez negatívnych dopadov na funkčnosť IT systémov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte


Diskusia:
                               
 

tomuto sa povie uspech, organizovane a systematicky prejst na alternativu, najlepsie free (navyse mnoho krat aj bezpecnejsiu).
slovensky papalasi by sa mohli priucit, ani nie tak prechodom na open source, ako zvladnutym organizovanim prechodu..
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Neje to davno co tu Billy Gates loboval ... My ostaneme pri Windows ...
Slovaci su v europe naj!
(najadrahsie dialnice, mosty, potraviny, ... a politici)
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Tak skus si porovnat dialnice v cesku, madarsku, polsku s tymi slovenskymi, mame prisnejsie normy co sa tyka rozchodu, pruhov, hrubky podkladu, ako aj kvality samotneho asfaltu ...
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

Hadam zartujes,
prisnejsie normy? Myslis tie rozbite cesty, vytlky, zarastene kryzovatky, kde nevidis na hlavnu cestu ci tam nieco nejde?
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

hovori o dialniciach nie cestach
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Obaja v prispevkoch nadomnou mate pravdu. A aj tak mam pocit, ze na SK je takmer vsetko na <|>
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kokoooooos... Prave som isiel po "dialnici" v egypte a aj tu je na hlavnych tahoch neporovnatelne lepsia kvalita cesty ako na SVK.

Si pozrite kolko stal "1 km" dialnice medzi BA - Wien u nich a u nas... cca 3x viac u nas... Tou dialnicou beham velmi casto a mali by ste sa tam asi ist pozriet aj vy. Ich Asfinag a ta drha spolocnost sa neporovtalne lepsie staraju o kvalitu/cistotu/etc na ich strane.

Nie je o com.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v egypte nesnezi, nemrzne, a neposypaju dialnice posypom, ktory rozoziera vozovky ;)
takze asi to bude v tom.. tu voda zmrzne v mikrokanalikoch, roztiahne sa, asfalt/beton praskne, a auta vyjazdia vymoly...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

o ktorých dialniciach?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to ze ty chodis len od chalupy do kostola neznamena ze na slovensku dialnice nie su :) Nase dialnice su ovela kvalitnejsie nez ceske skus si cestu Praha Brno a pochopis
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

zas jeden stavebny inzinier co nema o tom ani sajnu!!!
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Vymenuj dialnice postavene po 1990 na vychode SR. Vdaka!
Ja o ziadnej neviem!

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na vychode na tie vase povozy stacia v pohode lesne cesty
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Norma je super vec, no asi je naprd, ked po roku pouzivanie je dialnica samy vytlk. Zarty bokom. A ked je vytlk, pridu flusaci a zaflusaju dieru, potom o mesiac zaflusaju dieru vedla diery. Ved naco robit poriadny asfalt, ked mozme flusat a flusat a flusat do zblaznenia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A mame aj *ovela* prisnejsi zakon na distribuciu/predaj alkoholu, na to ako sa spravat na verejnosti (hovira pravnici, nie ja) ... a pozri, co si Anglicania dovolia u nas a doma.
Proste tu su zakony nie najhorsie, niekedy aj perfektne.
Problem je v prehnitom system, ze mas par levelov obcanov:
plebs, plebs, co ma na pravnik a bude sa sudit; drzejsi/bohatsi; privatizeri, politici a ich kamosi a rodiny ...
V Anglicku bural vysoky politik, 1? mrtvy = 10 rokov basy.
Pred nedavnom pripity anglican (senator?) zrazil Slovaka = nikomu sa de facto nic nestalo = 6? mesiacov natvrdo!
U nas = bratranec kamrata miestneho politika dodzube troch ludi dozivotne == nezoberu mu ani vodicak, pokuta 500SKK!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemôžem súhlasiť. Politici sú u nás sakra lacní.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To ale hovoris o uplatkoch nie? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyborne, gratulujem.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

To by museli byť tí najvyšší papaláši o tom vnútorne presvedčení. A aj keby začali o tom polemizovať, tak za nimi príde niekto z MS s kufríkom chechtákov a "presvedčí" ich, že MS riešenie, je predsa to "najlepšie" riešenie.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nemám nič proti Microsoftu, mám rád jeho produkty, ale toto je výborná správa. Bodaj by aj u nás kompetentní ľudia rozmýšlali rovnako. Počas krízy je dôležité šetriť náklady štátnej správy, napríklad aj takto, nie donekonečna žmýkať podnikateľov, ktorí majú čo robiť aj bez toho. Ale nakoľko (napr.) brat ministrovej ženy predáva notebooky s Widnows a Office, tak je jasné, že každý rok naši poslanci POTREBUJÚ nový notebook aspoň za 2000€ s proprietárnym softvérom. A zhodou náhod práve on vyhrá tender! Ach jaj.. :(
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Aj keby takto rozmýšlali, tak ich presvedčí výlet do Egypta, nový mercedes a pod. Lobby je lobby.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Suhlasim, no problem nieje len korupcia.

Problem je, ze na miestach, kde sa pouzivaju tieto systemy sedia tetky, co si do jedneho suboru ukladaju celozivotne dielo a maju obrovsky problem, ked pride nieco ine, castokrat lepsie, ako to, s cim robili 2O rokov. Ved oni su tam len na teplom miestecku na dozitie, nie pre obcana.

Takisto mam rad microsoft a jeho produkty, sma ich mam pre osobne pouzitie kupene, no ratma s tym, ze ako sa bude firma rozrastat, prejdeme na OpenSource, nielen kvoli poplatkom (30%), ale kvoli ludom, ktori s tym budu vediet robit. Je to podla mna znak toho, ze su ochotni sa ucit a pristupovat k problemom s vlastnou hlavou. Potrebujem mysliacich ludi, nie stado.

Moj nazor je, ze pouzivanim Opensource na Slovensku v statnej sprave by sa otvorila cesta modernym ludom s chutou ucit sa a v neposlednom rade IT odbornikom (nemyslim userov).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Viva La Revolution
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Ty vole ,niekoho tu poriadne osvietilo.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

to co za licencie na Office pouzivali, ked usetrili 588€ na jedno PC ??? ... to akoze kupovali krabice v obchode ku kazdemu PC alebo co ? ... multilicencne programy im nic nehovoria vo Francuzsku ? ... ta statistika nakladov mi pride trochu uletena ... tiez mi chyba suma, ktoru zozral SAP, lebo ako poznam tu firmu, tak to muselo byt peknych par milionov ... 10-15% by som im mozno este bez povsimnutia zozral, ale 70% urcite neusetrili ... skor by som povedal, ze je to PR clanok SAPu, lebo im teraz velmi nejdu ich podnikove riesenia ...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

je tam usetrena suma len za thunderbird+office = 55mil eur bez windows... ak aj windows neratame, tak v pripade, ze tych 55mil eur predstavuje 70perc. nakladov, potom 30perc. bude 24mil. eur... a to by mala byt suma vynalozena na support...

este k cene licencii, myslim, ze to moze byt brane tak, ze behom toho obdobia by sa migrovalo viac krat, viac krat by sa platilo za licencie - napr. z office XP na 2003 a opet na 2007... ale to zial nezistime :)

je tiez otazka, ci policia zostala u supportu plne poskytovaneho cudzimi firmami, alebo sa jej za to obdobie podarilo vychovat tim specialistov a na support potom toho ide podstatne menej - naklady na linux specialistov sa zvysovat nemuseli - predpokladam, ze predtym mali tim windows specialistov a ti sa bud preskolili alebo boli vymeneni
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ak mas Software Assurance, tak za upgrade na vyssiu verziu neplatis, platis len urcite percento z ceny licencii rocne ... keby si si pozrel licencny program Microsoftu, tak zistis, ze za Office pre 85000 PC nemohli dat 55 mil. euro ani nadhodou ... proste sa mi to cislo nijak nepozdava ... bud mali debilneho nakupcu licencii alebo je vo Francuzsku nieco chore ... kazdopadne im drzim palce s open source, nic proti tomu prechodu nemam, len sa mi nepaci ta prilis velka suma, ktoru vraj usetrili ... nie je podla mna realna ...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tak si pozri za ake ceny nakupuje MS soft SR a s akymi "specialnymi" podmienkamI!
Firma s 1000 licenciami ich ma nehorazne lepsie!

Odpovedať Hodnotiť:
 

... alebo vymreli
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kupa OS nie je jedina polozka, treba to nainstalovat, nastavit, ale pocita sa to do nakladov.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Typicky PR clanok. Naklady pri multilicencnych programoch su proti balikom neporovnatelne nizsie. Tiez by ma zaujimali naklady na SAP, naklady na preklopenie vsetkych pod windows napisanych aplikacii, preskolenie ludi a to uz nehovorim o tom, ze za serverove riesenia budu platit podstatne viac ako v pripade okien.

Clanok je o nicom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hmm preco by mali za serverove riesenia platit podstatne viac?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ceny serverovych licencii su v pripade MS nizsie ako u konkurencie. Nemam na mysli zrovna OS Windows, ale portalove, databazove a messagingove riesenia.

Porovnavaj MS SQL vs Ora, Exchange vs Lotus, Sharepoint vs FileNet, .....
Odpovedať Hodnotiť:
 

boze ty traged.. to by si nebol ty ak by si tu zase nepropagoval tvoju oblubenu firmu.

a porovnavat oracle a ms sql? haha

ked niekto usetri take sumy ake su uvedene v tomto clanku je mu viac menej jedno, ze da za high end db aj 20 milionov korun.

aspon nemusia instalovat na server antivirus xD

Odpovedať Hodnotiť:
 

Trageda mas v trenkach.
Pracujem aj s Ora aj s MS SQL. Cenovo je pri porovnatelnych parametroch na tom podstatne lepsie MS SQL 2008/2005. Nevyvratitelny fakt, ktory si moze ktokolvek overit.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

MS SQL je na iny typ aplikacii (male, do cca 650 GB)
oracle a db2 mas na masivne riesenia, warehousy a pod. kde mozes poolovat db na viacere stroje atd

preto ta rozdielna cena
Odpovedať Hodnotiť:
 

Existuj kopec porovnani mssql vs ora (2008 vs 11g uz pomenej). Treba si ich nastudovat.
A potom aj nieco k mssql 2008 (Federated databases, ...)
Strop 650GB nehrozi. Btw kde si nasiel taku informaciu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano OLPC ma svoje vyhody, ale kriza dolahla aj na ne, tak prečo neplatit za ubuntu ked môžme platit za kombináciu firefoxu vo virtuálnej mašine ? hm ?
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

Keby sa takto rozhodol každý, microsoft by na tom nebol asi moc dobre. Nemalo by to z určitých uhľov pohľadu nežiadúci efekt? Nie pre Microsoft, ale celkovo.. Ekonomika atď....
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Produktivita by sa len zvysila, kedze by odpadli mnohe Windows-only problemy ;)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Objavili by sa ine, Ubuntu-only problemy. Neboj sa, akonahle by prevadzkovatelia botnetov zistili, ze musia "premigrovat" svoju "technologiu" na Linuxy, tak ver tomu, ze by dlho netrvalo a vsetci by nadavali na Ubuntu, ake je nezabezpecene.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

tiez si to myslim, zvlast, ked ten kod je otvoreny, tak maju doslova navod na tvorbu skodliveho software. zatial ale linux tvori len cca 1%(ak sa nemylim) z celkoveho poctu beziacich OS, takze nie je zaujimavy pre zaskodnikov....
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

kravina, nezabudaj na servre.

Open source software = bezpecnejsi software.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

myslim, ze Ubuntu pouziva nieco okolo 10 mil. uzivatelov, neviem ci su v tom aj servre atd., ale mam pocit, ze to uz nieje zanedbatelne cislo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Inak, aj ja si myslim toto iste, neviem preco sa objavuju minusky .....ved to je velka chvala linuxakov, ze nepotrebuju ziaden antivir a spybot atd. Bude to zaujimave, ked si IT borci popluju do dlane, na klavesnicu, a povedia si : "Tak sa podme na to pozriet, na tie Unixy...."
Francuzsky policajti budu chodit z karisblokom a perom....
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Unixy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to docasna zalezitost, ver tomu, ze by sa to zmenilo velmi rychlo, keby tvoril vacsiu cast na trhu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

IT borci si nebudu zavirovavat system, ktory sami pouzivaju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemyslim si ze pri tych 85 tisic PC (u policie a dalsie miliony uzivatelov vo svete) sa objavia nejake dalsie problemy ktore este neboli objavene...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

mozes mi prosim popisat ubuntu-only problemy (resp staci linux-only)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyhladaj v guugli, je tam toho dost.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie ja som zvedavy na tvoj input pretoze nieco take moc nepoznam...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako joke dobre :)
Kopec sw napisaneho pre okna ma iste uzivatelske rozhranie a istu mieru komfortu. Ak by organizacia premigrovala na inu platformu, musela preklopit aj plejada roznych sw nastrojov od tretich firiem, co je mimoriadne zdlhavy a financne narocny proces. Za ten cas by rapidne klesla produktivita prace uradnikov. Museli by sa preskolit zamestnanci, spravcovia sieti a aplikacii, ... u nas mozno v horizonte 3 rokov :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, hovori sa tomu dlhodobe planovanie. Lenze na to treba mysliaci manazment, co v statnom sketore na slovnesku nehrozi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to aj o politike.
Zabozruti potrebovali na premigrovanie takmer 7 rokov!
Kolko by podobny proces trval u nas?
Open source proste na slovensku v governmente nema sancu. Uradnici dostavajuci uplatky od dodavatelskych firiem sa dobrovolne takehoto benefitu nevzdaju :-) Mysliet si, ze to zmeni ina vlada je tiez nainvne. Proste sa s tym treba zmierit a rovnako ako ini, treba na state zarabat.
Ale to nie je maslo na hlave MS. Sikovne lobby proste len prinasa ovocie. Ktokolvek z tu diskutujucich moze presadzovat svoje myslienky, mozno aj ako potencialny dodavatel nejakeho riesenia pre stat. Ale to by bolo treba viac makat a nie kecat do fora :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je jedno....ked nemigruju na Slovensku, som rad, ze migruju aspon niekde. Slovensko je Slovensko. Ale myslim si, ze pomaly sa to tu lepsi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja sa tomu nebranim. Firma v ktorej pracujem ma skoro tretinu zakaznikov zo statnej spravy. Prechod mojho spokojneho zakaznika bude pre moju firmu znamenat dalsie bubaky, kedze zakaznik bude chciet portovat aj existujuce aplikacie na novy OS, nove servery :-) Vzdy sa na tom nabali sukromy sektor. Rovnako to muselo prebiehat aj vo FR. Firmy s vazbami na statnu spravu dostali velke zakazky a davno odladeny a pouzivany softver zacali vytvarat na novo :-) To v clanku spomenute nie je ;-) Za zmienku stoji aj to, ze komplexny informacny system sa moze predavat v cene stoviek tisicov eur (samozrejme aj viac) a tam sa usetrene peniaze opat "preperu" v prospech subdodavatelov :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Odpoviem protiotazkou:
Ak by si zamestnal nezamestnanych 10K ludi po 10K mesacne (platenych z rozpoctu), kt. by iba vykopali a zasypali jamu ... nesla by ekonomika brutalne hore??

A 100K ludi * 40K mesacne (superhruba mzda=cena prace)?

Odpoved:
12M*100K*40K=12*4000mil.=48.000.000.000=48 mld. rocne!
Myslis, ze by to ekonomike pomohlo?

Odpovedať Hodnotiť:
 

tak zial tu na slovensku sa robia IT systemy brutalne drahe. Co mam skusenost, tak cely system je zlepenec mnohych mensich systemov, kde kazda firma sa chce prizivit (databaza v jednom, archiv v druhom, portal v tretom, rozhranie v stvrtom, komunikaica v piatom). to znamena kupit pat licencii, zaplatit vyvoj piatim vyvojovym timom v piatich a viac firmach (outsorcing), nehovoriac o neriesitelnych problemoch v implementacii jednotlivych casti a hlavne vhodnost pouzitia tej ktorej technologie na dany ucel. Pricom vsetko by sa to dalo pekne krasne spravit napriklad v MS SharePoint a stacili by na to 2-5 ludi a 1/5 financnych nakladov....
ale na druhej strane to ma aj jenu vyhodu: aspon mam robotu :))))))
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

suhlas u nas vo firme rovnaka skusenost!!! v podstate tu mame prepojene 5-6 systemov od 2ci3 dodavatelov - statny podnik - hruza...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No statne podniky su extra kategoria - mal som tu smolu a bol som na strane dodavatela/konzultanta. Ti ludia tam nevedia, co chcu, nevedia, co maju, nevedia, s cim chcu integrovat - tak sa kazdy nastve a urobi si pre seba najjednoduchsie. Tie aplikacie budu robit to, co robit maju a so spravou nech sa aj pos*ru, mali si otvorit usta vtedy, ked bol na to vhodny cas.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak statna sprava premigruje na Open Source, bude to znamenat brutalne prachy investovane do portu pouzivanych aplikacii pre tux. Rovnako sa na tom bude chciet prizivit kopa firiem a opat vzniknu zlatanice. A samozrejme je nezmysel, aby firma vyrabajuca sv pre linux do statnej spravy svoj kod zverejnila :D Opat tak vznikne kopec proprietarneho sv, ktory bude mat svoje problemy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto chce a ma kontakty a/alebo zrucnosti, tak si software zozenie, ci je plateny alebo zadarmo.
A navyse, ked vzrastie ohrozenie a nebezpecie, tak vzrastie aj usilie Ubuntu komunity a firmy Canonical, aby bolo Ubuntu este lepsie, takze vsetko ma pre aj proti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby vsetky vlady sveta presli na open source a peniaze ktore normalen davali MS, by davali komunite, tak by sme tu mali omnoho lepsi OS a omnoho lepsi software pre vsetkych.

To znamena ze za peniaze z dani, by bol vyvyjany software pre vsetkych obcanov. Bill Gates by sa nedostal znovu na prve miesto medzi najbohatsimi muzmi planety, ale vsetci ostatni by si trosku polepsili.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

veď ten Gates chudák nebude mať z čoho žiť na penzii. http://ekonomika.sme.sk/c/4345907/ bill-gates-je-opat-najbohatsim-muzom-planety.html
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

To čo je za link? DSL.sk-fanúšikov na Teba! :D
http://www.dsl.sk/article.php?article=7172
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

v amerike je navrh na to aby si vyvojari Opensource mohliodpocitavat z dani nejake naklady s tym spojene... mozno sa to pohne aj dalej a pridaju sa novy a novy ludia. Ved najvacism problemom Linuxu /podla mna/ su aplikacie Windows only...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"Ak zamestnanec chce novšie výkonnejšie PC, dostane nové PC s Ubuntu."
aj ja poviem tatkovy ze chcem novy vykonejsi pocitac. a uz ho budem mat aj nachystany na ubuntu... :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

"napríklad inštaláciu a správu antivírusov." :) som si spomenul na faktúru 210€ za 6 licencií jedného domáceho "produktu" :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nechcem nikomu nic zle, ale oni si fakt myslia, ze pod linuxom neexistuju virusy? Kto vie, kolko crackerov si na ich serveroch upravuje svoje osobne udaje... :-)
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

precitaj si to este raz, hovori sa o usetrenych prostriedkoch nie o neexistencii priameho nebezpecenstva vo forme vsadepritomneho bordelu pre windows platformu
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale co zaplatili sap za ten soft a jeho spravu to uz nespomenuli. my sme za prechod na euro zacvakali 10mil sk
a to bol ich softwer, ktory uz mali.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rovnako nenapisali, kolko stalo preskolenie uradnikov, zmena hotoveho proprietarneho softveru (nemyslim len SAP), hlavne ze zaplatili zdielany kalendar pre thunder, uz davno existujuci v Exchange serveri ci Sharepointe. Stale pochybujem o doveryhodnosti tejto spravy.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

"v roku 2005 premigrovala emailový systém na IMAP", mozno sa mylim a existuje nejaka alternativa napr. exchangu, ktora sa vola "IMAP", ale ak nie, tak potom je to veta v style "vymenili sme auto za elektricke stahovanie okien..."
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nainstaloval som si akurat na Ubuntu 8.10 Virtualbox najnovsi a do VB som si nainstaloval Windows XP, nainstaloval hostovske doplnky a vsetko mi ide, aj synchronizovanie Outlooku s mobilom cez Bluetooth, aj manazovanie mp3video prehravaca.
Mimochodom: Linux Alternative Project (Linuxove alternativy k Win programom): http://www.linuxalt.com/
Odpovedať Hodnotiť:
 

A nebolo by jednoduchsie nainstalovat si win xp priamo do pocitaca a nie do VB?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jednoduche to je rovnako, ide skor o to ze ak chces spustit VM nepotrebujes rebootovat, virtualne disky zaberaju menej miesta ako particia, nakopnes na flashku alebo ext. disk a mozes spustit na inom zeleze..
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár