|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pocitac kupil
Od: No ja som rovnaky
|
Pridané:
7.1.2009 4:51
za $1400 akurat ma namiesto dvoch grafickych kariet jednu GF 9800M a procak ma len 2.26GHz a samozrejme nema vydrz 8 hodin
|
|
Re: pocitac kupil
Od reg.: piXus
|
Pridané:
7.1.2009 8:32
No 3kg notebook sa uz neda povazovat za nejake extra mobilne riesenie. A ked to uz nieje mobilne riesenie, tak je IMO taka dlha vydrz celkom zbytocna.
|
|
Re: pocitac kupil
Od: hehehe
|
Pridané:
7.1.2009 11:51
lol, sak ~3kg mali donedavna vsetky 15,4" notebooky (niektore este aj maju) a nikto sa nestazoval... skor ako hmotnost by ma trapili rozmery - notebook je dostatocne velky na to aby sa nemestil do brasien/ruksakov pre 15,4" notebooky a zaroven dostatocne maly aby sa utopil v brasnach pre 17"
|
|
Ach tá slovenčina...
Od reg.: Greeny
|
Pridané:
13.1.2009 21:01
...váha je prístroj na meranie hmotnosti...
|
|
upgrade na 8 GB pamäte za 1200 dolárov
Od: Jan Kunderr
|
Pridané:
7.1.2009 7:40
>upgrade na 8 GB pamäte za 1200 dolárov
Co??! Nema tam byt 120 USD al. $100?
|
|
Re: upgrade na 8 GB pamäte za 1200 dolárov
Od: neprihlásený
|
Pridané:
7.1.2009 7:58
Nie, podľa ich stránky skutočne stojí 4 GB DDR3 1200 USD.
|
|
Re: upgrade na 8 GB pamäte za 1200 dolárov
Od: vlastozasto
|
Pridané:
7.1.2009 8:08
Apple customer codex: We want all your money!
|
|
Re: upgrade na 8 GB pamäte za 1200 dolárov
Od: Zmurko
|
Pridané:
7.1.2009 8:51
Ten kodex by mohol platit.
"Batéria nie je vymeniteľná zákazníkom, je integrovaná v tele notebooku. Spoločnosť bude ale batériu vymieňať, podľa dostupných informácií za koncovú cenu 179 dolárov."
Akoze lol? 3.5K za vymenu baterie? WTF?!
|
|
Re: upgrade na 8 GB pamäte za 1200 dolárov
Od reg.: Rolling Wall
|
Pridané:
7.1.2009 8:53
Ved ked sa pozres na tu cenu, tak je to celkom standardna cena za baterku do NB. A ked k tomu pripocitame aj nejyk ten poplatok za vymenu, tak sa tomu ani velmi necudujem.
|
|
Re: upgrade na 8 GB pamäte za 1200 dolárov
Od reg.: Rolling Wall
|
Pridané:
7.1.2009 8:54
opr. "nejaky"
|
|
Re: upgrade na 8 GB pamäte za 1200 dolárov
Od: neprihlásený
|
Pridané:
7.1.2009 10:57
akurát, že na bežnom notebooku si baterku vymením sám behom 5 minút aj s vybaľovaním, nemusím to posielať do špeci servisu a nestane sa mi, aby som bol dáky čas bez notebooku kvôli dákej baterke
|
|
Re: upgrade na 8 GB pamäte za 1200 dolárov
Od: cca1
|
Pridané:
7.1.2009 13:49
Vymienat ju budes aj tak pravdepodobne az bude notebook po zaruke, cize mozes chytit sroubovak a vymenit ju sam podla navodu na http://www.ifixit.com/ Teda ak sa ti zda $179 za bateriu a jej vymenu prilis vela...
|
|
Re: upgrade na 8 GB pamäte za 1200 dolárov
Od: Locich
|
Pridané:
13.1.2009 14:30
Kdyz je to cena baterky i s vymenenim, tak je to standardni cena..
|
|
Re: upgrade na 8 GB pamäte za 1200 dolárov
Od: Chefino1
|
Pridané:
8.1.2009 15:00
Najprv si plz zistite, za kolko predavaju ostatni vyrobcovia 2x4 GB SODIMM DDR3 moduly. Napoveda, je to ~1200 USD.
|
|
Re: upgrade na 8 GB pamäte za 1200 dolárov
Od: Locich
|
Pridané:
13.1.2009 14:29
Ale vubec, jsou to DDR3 pameti na 1GHz, ktere u samsungu stoji 1300USD, takze je to levnejsi nez byste to kupovali sami a cpali si to tam rucne ...
|
|
Re: upgrade na 8 GB pamäte za 1200 dolárov
Od: halalbala seru ma tieto nicky
|
Pridané:
8.1.2009 0:34
normalna cena 2x4gb ddr3 modulov do notebooku co sa divis
staci kuknut hocaku predajnu
http://www.jr.com/crucial/pe/CRT_8G51264BCK/
|
|
uzasne ako vzdy, je v tom aj licencia visty?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 9:48
"upgrade na 8 GB pamäte za 1200 dolárov" curaci :D 4GB ddr2 ramy do booku sice stoji neskutocnych 370€ ale zas kto by to kupoval, ked 2x2GB stoji 33€. Jobs je strasny srandista. Aj ten 17" book za 2800$ je celkom komicke.
|
|
Re: uzasne ako vzdy, je v tom aj licencia visty?
Od: vtg
|
Pridané:
7.1.2009 10:08
Prosim ta... hlavne je, aby mi po zaklopeni pekne licovalo veko displeja s telom notebooku. Potom uz cena nehra ziadnu rolu. A Jobs to vie....
|
|
Re: uzasne ako vzdy, je v tom aj licencia visty?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 10:36
akoze to nieje vobec problem, ved za 2800$ sa da kupit 17" dell , 9" asusEE, 24" monitor a celkom slusny desktop so 4jadrom a ati4870. Ale inak pohoda, preco to nevyhodit za macbook? Ked uz licuje to veko :)
|
|
Re: uzasne ako vzdy, je v tom aj licencia visty?
Od reg.: ako_Vanok
|
Pridané:
9.1.2009 10:25
jasne auus z 24 palcovym monitorom si vezmes pod pazuchu a pojdes niekam na kavu kde si to rozlozis pripojis sa a budes pisat taketo hovadiny, dolezite je ze take nic ako ty v zivote taky macbook mat nebude :) tak aspon napises ake to je na <>
|
|
Re: uzasne ako vzdy, je v tom aj licencia visty?
Od: nemanja
|
Pridané:
12.1.2009 8:52
Ach jo...tvoj komentár mi pripomína skôr búchanie päsťou jedného nemenovaného ministra, keď ho odvolávali...čiže argumentácia za nula bodov :)
|
|
Re: uzasne ako vzdy, je v tom aj licencia visty?
Od: siirii
|
Pridané:
7.1.2009 13:39
Nájde sa dosť ľudí, ktorí to si to kúpia, lebo na to majú peniaze a Apple to vie. To, že to nebudeš Ty ich vonkoncom netrápi. A Jobs nie je srandista, ale dokonalý manažér :)
|
|
Re: uzasne ako vzdy, je v tom aj licencia visty?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 14:17
dokonaly manager je/bol Gates a teraz v jeho slapajach slape Ballmer.
|
|
Re: uzasne ako vzdy, je v tom aj licencia visty?
Od: awdadwadw
|
Pridané:
7.1.2009 14:59
dokonaly manager jebol?
|
|
Re: uzasne ako vzdy, je v tom aj licencia visty?
Od: zemak
|
Pridané:
7.1.2009 15:03
lol :D
|
|
Re: uzasne ako vzdy, je v tom aj licencia visty?
Od: cca1
|
Pridané:
7.1.2009 14:32
Uz si si na nete zistoval kolko stoji 8GB DDR3 ram? Okrem toho ze sa bezne nedaju kupit, ich lacnejsie nez v Apple asi nezozenies.
Viac na www.macblog.sk
|
|
Re: uzasne ako vzdy, je v tom aj licencia visty?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 14:38
len mi vysvetli, preco by som strkal dnes do akehokolvek pocitaca (okrem corei7) ddr3 ram? a hlavne 1066mhz? za 4nasobnu cenu ddr2 ramiek? Apple to tam strka preto, ze ho nezaujima pomer cena/vykon. A asi ani jeho uzivatelov.
|
|
Re: uzasne ako vzdy, je v tom aj licencia visty?
Od: hehehe
|
Pridané:
7.1.2009 22:02
bez ddr3 by si 8 hodinovu vydrz na 17" nemal sancu dosiahnut bez pridavnej baterky ;) btw. ddr3 zacalo davat do notasov aj Lenovo a takisto je to poznat na vydrzi...
|
|
Re: uzasne ako vzdy, je v tom aj licencia visty?
Od: mylankooo
|
Pridané:
14.1.2009 14:07
roob_: Keby si bol taky expert v oblasti IT, akeho zo seba robis, tak vies, ze ide o pamate DDR3 a cena za 8GB (2x4GB) je standardna. Napr. od Samsungu stoji 4GB DDR3 modul 650$.
Len si sa ukazal, ze vobec nemas prehlad a hras sa na niekoho, kym nie si:P
|
|
sranda
Od: aaaaaaa
|
Pridané:
7.1.2009 10:41
Totalny sialenci ,nevedia co pytat za NB nieto este za poondiane pamate .Alebo totalny srandisti.
|
|
Re: sranda
Od: mee
|
Pridané:
7.1.2009 18:02
http://www.theonion.com/content//node/ 92328?utm_source=embedded_video_2 toto ak nie je nejaky zart, tak fakt sranda
|
|
Re: sranda
Od: LQd
|
Pridané:
7.1.2009 20:05
looooool ta co ti peceeee ta toto je najvecsia hovadina aku som kedy videl, akoze fakt sila, ako prvoaprilovy zartik by som to bral....ale za klavesku by som si dal dieru do kolena vrtat len nie toto "krutati-vertati", velmi odvazny a velmi odveci krok
|
|
Re: sranda
Od: mamickavesiapradlo
|
Pridané:
7.1.2009 21:05
wtf? mi to pripomina stare gamesky, ked si na konci zadaval svoje troj pismenove meno do high score tabulky, to boli nervy, vacsinou to koncilo AAA a za to chcu apple 2600 dolarov? a tipek pisal 45 minut email s tym? za 2600 dolarov? dobry pomer cena/vykon :)
|
|
Re: sranda
Od: mylankooo
|
Pridané:
7.1.2009 21:14
Hahaha.. tomu vazne verite? :D ...ved to je joke - upravene zabery z keynote a miestami to dost vidiet + dorobene vlastne zabery! Dnes clovek uveri vsetkemu:D ..mam napad, chod si to kupit na apple.com ..aha, ono to tam nie je! :D
|
|
Re: sranda
Od: mamickavesiapradlo
|
Pridané:
7.1.2009 22:39
fakt joke? no nefim, mno tam sa hutori, ze za par mesiacov by to malo byt az v predaji, a sak od apple uz clovek nevie co ma cakat ;)
|
|
Re: sranda
Od: mylankooo
|
Pridané:
7.1.2009 22:46
Samozrejme, ze je to joke ako vsetko co je na theonion :D. Za 1. keby to bola pravda, tak by bol ten Wheel vcera uvedeny na MacWorld. Apple vzdy uvadza svoje produkty na takychto podujatiach a v predaji resp. objednat sa daju uz na druhy den.
2. Ak Apple vyvija nejaky produkt, tak na verejnost sa tak lahko nedostanu informacie a ak ano, clovek si nie je nikdy 100% isty, ci je to pravda a nie, ze to vysiela este nejaka TV predtym, ako je to uvedene na trh:) Apple skryva tajomstvo az do poslednej chvile a na nejakom evente ho predstavi.
3. Snad si nemyslis, ze by si pytali za 40GB verziu toho cuda 9600 dolarov (je tam zobrazena na cenniku) a ak trosku viac rozumies anglicky, tak je jasne ze ide len o vtip:)
4. Sudoku killer, ktory bol spomenuty na zaver takisto nebeha po Amerike :D
|
|
6ucvv4 13557489 7gt2p8 [URL=http://le-myrrr.ru/modules/carinsurance/] car insurance [/URL] <a href="http://le-myrrr.ru/modules/carinsurance/"> car insurance </a> http://le-myrrr.ru/modules/carinsurance/
Od: car insurance
|
Pridané:
8.2.2009 0:31
6ucvv4 13557489 7gt2p8 [URL=http://le-myrrr.ru/modules/carinsurance/] car insurance [/URL] <a href="http://le-myrrr.ru/modules/carinsurance/"> car insurance </a> http://le-myrrr.ru/modules/carinsurance/
|
|
6ucvv4 13557489 7gt2p8 [URL=http://le-myrrr.ru/modules/carinsurance/] car insurance [/URL] <a href="http://le-myrrr.ru/modules/carinsurance/"> car insurance </a> http://le-myrrr.ru/modules/carinsurance/
Od: car insurance
|
Pridané:
8.2.2009 0:31
6ucvv4 13557489 7gt2p8 [URL=http://le-myrrr.ru/modules/carinsurance/] car insurance [/URL] <a href="http://le-myrrr.ru/modules/carinsurance/"> car insurance </a> http://le-myrrr.ru/modules/carinsurance/
|
|
\"17\" lesklý displej\"
Od reg.: Snake :)
|
Pridané:
7.1.2009 10:44
neeeee :( prečooo :(
|
|
Re: \
Od: Locich
|
Pridané:
13.1.2009 14:34
Volitelne je i matny ...
|
|
predrazeny Apple
Od reg.: jakub h
|
Pridané:
7.1.2009 11:02
To si radsej kupim notebook od napr. Asusu s rovnako vykonnym ked nie vykonnejsim hardverom za nizsiu cenu :)
|
|
Re: predrazeny Apple
Od: kto asi ?
|
Pridané:
7.1.2009 14:41
Keď si kupiš Asus, tak sa po pol roku ozvi ako ti funguje displej a či sa ti nerozpadol celý NT. mal som Asus, ale nikdy viac, po pol roku displej blikal, ako keby sa menil v kuse jas displeja hore a dole. Nakoniec neprežil jednu 800 km cestu v batožinovom priestore autobusu
|
|
Re: predrazeny Apple
Od: LQd
|
Pridané:
7.1.2009 20:08
tak to si mal nejaky spatny kus abo co, ja som s monitorom na mojom asuse nikdy nemal problem, do prvej reklamacky vydrzal skoro cely rok, do druhej dva mesiace a do tretej tyzden, ale vzdy len doska...
|
|
Re: predrazeny Apple
Od: mylankooo
|
Pridané:
7.1.2009 20:18
uzasne.. :)
|
|
Re: predrazeny Apple
Od reg.: ako_Vanok
|
Pridané:
9.1.2009 10:27
ausus nema porovnatelny notebook a zobud chlpace :) a ked ho nahodou s takymi istymi parametrami poskladas skusime zrenderovat nejake video dobre? ja ho urobim za dve hodiny a ty za 10 :) ale dolezite je ze budes mat to iste ze? :)))))
|
|
Vaha?
Od: zemak
|
Pridané:
7.1.2009 11:08
Jaj mudrlanti, ved ked si pozriete napr. ASUS, tak vsrtky jeho 15" maju 2,8-2,9 kg. A nezabudajte, ze toto je 17"
|
|
Re: Vaha?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 11:34
17" dell maju 3,5 kila, 17ky HP v slabsej konfiguracii maju 3 kila. Vahu sem netahaj, lebo vacsia prekazka prenosu ako vaha je ich velkost. Hpcko s ati3430 je za dakych 970€, dell s ati3650 za 1240€. Na slovensku. Na slovensku bude henten 2800 dolarovy mac aspom o 50% drahsi. Porovnavame neporovnatelne veci, ten mac za tu cenu kupi len fanatik co nema kam davat prachy a chce sa ukazat, ze on je iny. Ked mu to dav okolo neho zere...
|
|
Re: Vaha?
Od: zemak
|
Pridané:
7.1.2009 12:03
Alebo si to kupi clovek, co chce realne na notebooku nieco produkovat.
|
|
Re: Vaha?
Od reg.: PolloK
|
Pridané:
7.1.2009 13:14
v reale je to niekedy tak ze, produkcia sa roby na tom najhorsom hw.
|
|
Re: Vaha?
Od: zemak
|
Pridané:
7.1.2009 14:21
No ono skor je to tak, ze nakupi sa najnovsi, ale potom sa dlho neupgraduje
|
|
Re: Vaha?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 11:40
a asus so 17" fullHD, 2530MHz c2d, 4GB ram, 1TB diskom (2x512), BD mechanikou, nv9650gb 1GBram, vista ultimate a vsetkym tym naokolo ma 3,95kg a stoji tu na slovensku 1.741,- € Aj to kupi len blazon, ale je to 1000000000x lepsia kupa ako ten mac.
|
|
Re: Vaha?
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
7.1.2009 11:58
ano a maju tie tvoje Asusy ci Delly hlinikove, robustne telo odolne proti padom? Maju lacny plastik. Maju hrubku 2.5 cm a 2 grafiky? Nie, hrubku 4 cm. Maju Magsafe konektor, VELKY multi touch trackpad a podsvietenu klavesnicu aspon 50 % kvality? A LED podsvietenie displeja? A FireWire 800? A vydrz 8 hodin na baterku? A strbinovu mechaniku? A gigabit Ethernet so samostatnym radicom, bez vplyvu na vykon procesora? A maju tie tvoje spickove notasy Mac OS X, ktoremu Vista nesiaha ani po to X na konci?
Chlapce, prestan prskat a zacni realne porovnavat. Porovnavas nieco neporovnatelne. Ano, procesory mozu mat rovnake. Ale kvalitou prevedenia, kvalitou a vydrzou baterie, hmotnostou a drobnymi detailami ako aj operacnym systemom sa Macbookom Pro rovnat nemozu. Zajdi si do nejakej predajne Apple a skus si tie masiny podrzat v ruke. Ak ani potom nepochopis a neuvidis rozdiel, budes za hovado.
|
|
Re: Vaha?
Od: Dominik Balogh
|
Pridané:
7.1.2009 12:09
Tak, tak, plná podpora ++ :)
Až príde na Slovensko Apple, Inc., rovno im vyfakturuj v prvý deň registrácie aspoň 75 000 eur za tie roky propagácie, marketingovú a morálnu podporu medzi pospolitým jednoduchším slovenským ľudom, kde si ľudia nechajú za 5 halierov prestreliť koleno a nevedia rozoznať Mercedes od Fabie :)
Dominik.
|
|
Re: Vaha?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 12:10
vsetky tie veci co si vymenoval potrebuju asi iba uzivatelia apple, kedze v pc svete ich nikto neponuka. Su uplne zbytocne, ale apple uzivatelom pridu nenahraditelne. Tak si ich majte a platte 2x vyssiu cenu.
OS nehodnotim, nevidel som, daj mi image vyskusam na wmvare. Jaj neda sa? tak nech si to jobs strci do kakaca.
|
|
Re: Vaha?
Od: zemak
|
Pridané:
7.1.2009 12:40
Aha, co nefunguje na wmvare, to je na prd? hmm, tie tvoje okna nefunguje poriadne ani na wmvare ani na normalnej instalacii, tak neviem, co tu riesis :)
|
|
Re: Vaha?
Od: Dominik Balogh
|
Pridané:
7.1.2009 12:42
Áno, iba užívatelia Apple potrebujú 200 gramový napájaci adaptér o veľkosti zadného vrecka oblekových nohavíc. Vo svete PC ľudia vyťahujú vo vlaku a pred klientom čiernu dvojkilovú 30 centimetrovú "zbraň" so štvormetrovým káblom (Asus, Dell), pretože notebook im sotva vydrží hodinu a pol na batérii :) Užívatelia PC tiež zrejme používajú Nokiu 3210, veď načo by nám boli praktické, malé a ľahké telefóny, však.
A to hovorím len o bežnej veci ako je MagSafe...
|
|
Re: Vaha?
Od: kotos
|
Pridané:
7.1.2009 15:52
to je vtip s tou vahou. no k mojmu lenovacu je taky drobny a lahky napajaci adapter , ze nie je problem ho prenasat. a mimochodom nejako ma to netrapi lebo na max setreni baterky mi ta v poho da 6 hodin a na optime tak 4,5 az 5 hodin. jo a ten magsafe je zbytocnost jak mraky.
|
|
Re: Vaha?
Od: zemak
|
Pridané:
7.1.2009 15:59
Ked ti niekto zakopne o kabel, tak zistis. Mne sa to takto stalo kedysi na aceri a 15 litrov po mne chceli v servise za novy display.
|
|
Re: Vaha?
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
7.1.2009 16:01
to je uplne v poriadku, ze na Lenove je maly adapter. Je to ale vyssia trieda notebookov. Takisto ako Sony VAIO. A ceny su s Applackymi (zial nie u nas) porovnatelne.
Akurat ze roob tu pise o lowendoch ako Asus a Acer. Myslim, ze aj pouzivatel Win PC vyssej triedy si musel o roobovi potukat na celo. Preco Roob nenapise, ze ludia co si kupuju vyssie PC notebooky su takisto dementi co nevedia co s peniazmi? Ved je to samozrejme blbost
|
|
Re: Vaha?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 16:31
si to precitaj este raz, ja pisem o dell a hp, asus som reagoval na prispevok vyssie, ked dakto pisal ze kupi racej asus. A ked aj, asusy su tiez v pohode. Acer som nepisal, to si si vymyslel teraz akurat.
|
|
Re: Vaha?
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
7.1.2009 18:29
ak povazujes Dell, HP a Asus za vyssiu triedu tak sa nema zmysel dalej bavit :D
pozdravujem
|
|
Re: Vaha?
Od: nemanja
|
Pridané:
12.1.2009 4:45
To hádam nemyslíš vážne, hádzať do jedného vreca lacné taiwanské značky Asus, Acer alebo MSI s Dell-om a HP-čkom,zrejme nemáš až taký prehľad ohľadom trhu s NTB, ako sa snažíš dávať najavo...HP a Dell sú prémiové značky pôvodom z USA ako Apple, síce nemajú až tak prešpikovaný marketing, ako Apple, ale rozhodne sa nedá povedať, žeby ich NTB boli s prepáčením "šmejdy"...napríklad Dell poskytuje za príplatok záruku Next Business Day, čo v prípade poškodenia NTB ti do ďalšieho prac. dňa príde servisný technik a bezplatne sa ti s ním pohrá...a v prípade neopraviteľnej chyby ti vymení NTB za taký istý kus, ale neviem, žeby niečo také poskytovalo Apple, ktoré tak vyzdvihuješ do nebies, skôr naopak...trebárs používateľsky nevymeniteľná batéria a následná výmena za vysoký poplatok je pre mňa ako zákazníka obrovským mínusom.
|
|
Re: Vaha?
Od: nemanja
|
Pridané:
12.1.2009 4:59
Ešte dodám, že som majiteľom notebooku Dell Inspiron 1525 už vyše roka a funguje mi dodnes úplne bez chybičky, takže keď si už tak zarytý applista, tak prosím nedehonestuj užívateľov iných značiek, aby sa diskusia nezmenila na pokec typu "flameware" :)
Aj keď sú značky ako Asus alebo Acer možno viac-menej poruchovejšie (teda aspoň podľa štatistík), aspoň ich majitelia budú mať viac starostí s prípadnými reklamáciami... :)
|
|
Re: Vaha?
Od reg.: SedyMrak
|
Pridané:
13.1.2009 19:26
Ty musis asi predavat tie notebooky,ked tvrdis ze HP a Dell su premiove znacky a Asus a Acer su taiwanske shity,co?
A tie statiskitky..Neviem kde mas zdroj,ale na Slovensku su tie statistiky uplne ine...
Zaruka NBD je super, hlavne pri modeloch XPS, kamos robi support v dell a take vysoke percento reklamovatelnosti ake mali v roku 2008 nema ziadna ina znacka,ani ten spominany Taiwansky ASUS.
Takze NBD zaruka je super, az na to ze je 80% pravdepodobnost ze ju budes musiet vyuzit kdezto napr u Aceru 12% a u vyssich tried Aceru dokonca pod 8%
Druha podla Teba premiova znacka HP...
Business trieda OK, ale Pavilion?
Viac poruchovejsie ako stredna trieda aceru!
Zaviedli dokonca pri reklamacii do mesiaca rovno vymenu kus za kus,take su poruchove..
|
|
Re: Vaha?
Od reg.: SedyMrak
|
Pridané:
13.1.2009 19:27
A okrem toho...
To ze napr Asus a Acer robia aj lowend modely ktore sa odbre predavaju obycajnym ludom ,neznamena ze su lowend znacky.
Maju aj top modely, ktore kludne mozu konkrovat "premiovym znackam" a dokonca ich castokrat pretromfnu.
k applu sa radsej nevyjadrim, mam MB,je fajn,ale s tou cenou to prehanaju, nech si zaryti jablckari rozpravju co chcu...
|
|
Re: Vaha?
Od: nemanja
|
Pridané:
14.1.2009 3:33
No vidíš, týmto príspevkom potvrdzuješ, že štatistika je vlastne presný súčet nepresných údajov :D
A k tej prvej vete...áno, som predajca, dokonca už pekných pár rokov a za ten čas mi prešlo rukami už zopár stoviek noťákov, takže stojím si za svojimi názormi aj keď sa mi snažíš presvedčiť o opaku :)
A rád by som chcel ešte vedieť, akým štýlom myslenia si prišiel na to, že som tie spomenuté TW značky označil za "shity", to som vôbec nenapísal, také radikálne pojmy nemám rád a ani ich nezvyknem publikovať, na rozdiel od Teba :o)
|
|
Re: Vaha?
Od: mylankooo
|
Pridané:
7.1.2009 16:04
Napis ked si zakopnes o kabel a strhnes cely svoj genialny book na zem :P
BTW. este pripomeniem, ze Apple nema vo zvyku udavat vydrz baterie pri nejakom setreni. Ked napisu ze ma vydrz 4.5 hodiny, tak mi tolko vydrzi pri plnom jase, zapnutom Wi-Fi, Bluetooth a netreba vsetko vypinat a minimalizovat. Mal som v rukach plno inych notebookov, ktore nevydrzali tolko, kolko udaval vyrobca hoci bolo vsetko na minime aj to ani v pripade, ze bol novy, resp. vydrz rapidne klesla uz po par mesiacoch.
|
|
Re: Vaha?
Od: kotos
|
Pridané:
7.1.2009 16:13
jo sak uvidime. mozno to titanove sasi a magneziovy kryt zachrani.
no vidis tym setrenim som myslel, ze je wifi on a setko je napajane.BT vypnute a jas tak 60%
|
|
Re: Vaha?
Od: mylankooo
|
Pridané:
7.1.2009 18:43
no snad to zachrani:) ..kazdopadne drzim palce, nech sa ti nic take nestane ;)
|
|
Re: Vaha?
Od reg.: SedyMrak
|
Pridané:
13.1.2009 19:33
No sorry kamo, ale moj MB pri zapnutom wifi a surfovani po nete, nevydrzi viac ako 3,5-4 hodiny,jas cca 40%.
Takze to co pises nie je pravda.
Tomu ze novy MBP 17" vydrzi na plnom jase so zaplou wifinou 8h je iba rozpravocka...
Jo, moja bateria 23 cyklov a health samozrejme 100%
|
|
Re: Vaha?
Od: mylankooo
|
Pridané:
13.1.2009 20:23
Ked si vsimnes, tak Apple udava istu dobu vydrz baterie uz len pri wireless usage. Priatelkin stary MB ma uz cez 3 roky a stale vydrzi bez problemov 4 hodiny na WiFi. S mojim starym MBP som takisto nadmieru spokojny.
Nehovorim, ze ta baterka vydrzi X rokov na rovnakej urovni, ktoru uvadza Apple, ale v porovnani s konkurenciou na zaklade mojich skusenosti aj s inymi znackami je ich kvalita viac nez skvela. V tych pripadoch sa castokrat stalo, ze notebook vobec nevydrzal ani zo zaciatku tolko, kolko udaval vyrobca, pritom bolo vsetko co sa dalo vypnute a do par mesiacov vydrz este vyrazne klesla. Radsej ani nehovorim o znackach ako Acer a Asus, s ktorymi tu kazdy porovnava MB.
Nemusi to tak byt pri kazdom MB, ale na zaklade mojich skusenosti nemam dovod mysliet si nieco ine. Rukami mi ich preslo v praci minimalne cez 30.
|
|
Re: Vaha?
Od: nepodstatne
|
Pridané:
8.1.2009 0:23
tak akoze mne vydrzi Asus na baterii pri surfovani cez Wifi na Viste tak nieco medzi 3,5 az 4 hodinami :D ja viem, no, monitor nie je 17" ako na macbooku, ale... da sa to uz porovnavat :)
|
|
Re: Vaha?
Od: nemanja
|
Pridané:
12.1.2009 8:05
No neviem, že či tie parametre "kvázizbrane" si videl aj naživo alebo len tak kecáš nezmysly do vetra :) Zrejme by nezaškodilo sa z tej "opice z jablkovice" :D prebrať a dívať sa na svet aj pécečkarov triezvym pohľadom, nemyslíš?
Mimochodom, ja mám tiež Dell a čuduj sa svete, to "trafo" je len o kúsok väčšie a širšie ako moja prehistorická, ale stále funkčná Nokia 3510i, holt...to je moja reálna skúsenosť :)
|
|
Re: Vaha?
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
7.1.2009 12:44
ano mas pravdu. Much je tiez viac ako ludi a muchy zeru hovna. Tolko much sa predsa nemoze mylit.
Aj Skodoviek ma viac ludi ako BMW. Skodovka je predsa lepsie auto. Aj paradajky zo zahradky ma malokto, vacsina ludi kupuje polozhnite v tescu. Tiez sa asi nemylia…
Uvedom si, ze niekto uprednostni kvalitu a rad si za nu zaplati. Ty nepotrebujes na notebooku mensiu hmotnost, vyssiu odolnost tela a vyssiu vydrz baterie? Na co potom potrebujes notebook?
Ak si student, pozeras na cenu. to je logicke. Vidim z vyjadreni, ze studentom si. Neodsudzuj ale prosim ludi, ktori hladaju kvalitu a nepozeraju na cenu. Preco by to aj robili, ak im jedna mensia zakazka tu masinu hned zaplati.
|
|
Re: Vaha?
Od: mylankooo
|
Pridané:
7.1.2009 12:59
Pekne prirovnania:) Ale myslim, ze tu je to zbytocne vysvetlovat. Ten, kto s Macmi pracuje vie, ze sa mu oplati trosku viac priplatit. Na tomto portali vsak vacsina ludi hladi len na vykonnost CPU,GPU a RAM a je im jedno v akom to je lacnom obale. A samozrejme bez Visty by sa nevedeli zaobist.
Niekto tu spominal este, ze za vymenu baterie treba zaplatit. Vy ku svojim notebookom, dostanete novu bateriu zdarma? Druha vec je, ze baterie v MacBookoch maju naozaj dlhu zivotnost a z vlastnej skusenosti viem, ze keby som potreboval vymenu, tak uz bude MacBook minimalne rok predany :P To nie je ako pri inych znackach, ktore udavaju vydrz 3,5 hodiny a do pol roka vydrzia max. 1,5 hodiny...
|
|
Re: Vaha?
Od: Accuphose+
|
Pridané:
7.1.2009 13:11
Dneska bych v notebooku koupil jenom SSD disk, klidně 80 GB.
|
|
Re: Vaha?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 14:56
vy ste ako nejaky vysokopostaveny spolok grofov dakde na anglockom vidieku, ktory ma kazdy aspom 2 rolls-roycy a vsetci co kupuju ine auta su chudobni neznabohovia co kupuju nekvalitne sracky. Pritom nemate ziadne realne argumenty, a vidite len svoju pravdu. Mac komunita je relativne silna, preco nepusti Jobs MACOS do volneho predaja? Ak je to ako vravite, tak za par mesiacov musi microsoft vyhlasit krach.
|
|
Re: Vaha?
Od: wdadwawd
|
Pridané:
7.1.2009 15:04
macbook-y nie su jedine kvalitne notebooky... kebyze som chcel spickovu kvalitu bez ohladu na cenu, tak by som si vybral thinkpad alebo elitebook
|
|
Re: Vaha?
Od: mino888
|
Pridané:
7.1.2009 18:41
Chlape ty si vazne obmedzeny. Diskutujes tu jak instalater v 1992 o pocitacoh. chod na Ukrajinu, tam budes IN. Bol si niekedy nedavno v NAY ? Chod si pozriet ponuku SONY VAIO, vybavu a ceny a vyhlas ich za debilov a seba za Kinga IT WORLD. Slovensko je vazne TUPPPEEEEE. Predpokladam ze studujes informatiku niekde na "univerzite" v Nitre.
|
|
Re: Vaha?
Od: mino888
|
Pridané:
7.1.2009 18:41
Chlape ty si vazne obmedzeny. Diskutujes tu jak instalater v 1992 o pocitacoh. chod na Ukrajinu, tam budes IN. Bol si niekedy nedavno v NAY ? Chod si pozriet ponuku SONY VAIO, vybavu a ceny a vyhlas ich za debilov a seba za Kinga IT WORLD. Slovensko je vazne TUPPPEEEEE. Predpokladam ze studujes informatiku niekde na "univerzite" v Nitre.
|
|
Re: Vaha?
Od: mino888
|
Pridané:
7.1.2009 18:44
Chlape ty si vazne obmedzeny. Diskutujes tu jak instalater v 1992 o pocitacoh. chod na Ukrajinu, tam budes IN. Bol si niekedy nedavno v NAY ? Chod si pozriet ponuku SONY VAIO, vybavu a ceny a vyhlas ich za debilov a seba za Kinga IT WORLD. Slovensko je vazne TUPPPEEEEE. Predpokladam ze studujes informatiku niekde na "univerzite" v Nitre.
|
|
Re: Vaha?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.1.2009 14:05
no ved tie sony vayo v nay ani nikto nekupuje, zato toshib co mali vianocnu akciu za 14900 aj s taskou predali tony.
|
|
Re: Vaha?
Od: mylankooo
|
Pridané:
8.1.2009 14:30
To znamena, ze cim lacnejsie, tym lepsie? :D
|
|
Re: Vaha?
Od: nemanja
|
Pridané:
12.1.2009 5:26
Áno, lacnejší notebook sa rovná lepší predaj, ale zároveň je to horšia, niekedy aj záporná marža pre predajcov a výrobcov :D
|
|
Re: Vaha?
Od: nemanja
|
Pridané:
12.1.2009 8:16
V týchto, plynovou krízou poznačených dňoch Ukrajinu radšej nespomínaj...áno, Slovensko je tupé, lebo doplácame na rusko-ukrajinské hrajkanie sa na spôsob hry Monopoly :D
|
|
ach jaj
Od: esi
|
Pridané:
7.1.2009 12:58
Mili jozko, vidime ze si ocividny fanatik do macov. to je sice fajn proti gustu ziadny disputat ale zacni si uvedomovat ze kôli tym par drobnostiam si to ludia nekupia ked je to cenovo nevyhodne... Ked mas velke prijmi a chces si ho kupit super ale nepresvedcuj tu ludi ake je to super vyhodne
|
|
Re: ach jaj
Od: Dominik Balogh
|
Pridané:
7.1.2009 13:05
Ako sa definuje cenová výhodnosť nákupu/produktu? Podľa mesačného zárobku kupujúceho a jeho IQ, alebo podľa samotného produktu a jeho vybavenia? Svojim príspevkom si si už odpovedal.
|
|
Re: ach jaj
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 14:23
tak, ze porovnas konkurencne vykonovo podobne vyrobky roznych firiem. A ak ti ine firmy daju kilo chleba za 35 korun a Pekaren u MACochy za 80, tak zacnes hladat preco je to drahsie. A dopatras sa ktomu, ze ten chlieb chuti rovnako, tak sa im nan vykasles. A o to ide. Preco Jobs nepusti do eteru MAC OS ??? Je to vasa jedine eso a ani zaboha ho nechcete vylozit na stol. Ved nech my hlupi pcckari vidime co je dobre. Ale nechcete nam to ukazat.
|
|
Re: ach jaj
Od: zemak
|
Pridané:
7.1.2009 13:08
neviem, cim sa zivis ty, ak sa uz teda zivis sam, ale ludia co nieco produkuju, tak si svoj cas vazia. A ver mi, ze takyto notebook ti toho casu dokaze usetrit pozehnane. Potom uz je iba otazne, na kolko si cenis svoj cas a podla toho je pre teba ten notebook vyhodny alebo nie. Takze o tom, ci je ten notebook nevyhodny, by sa dalo tiez moc diskutovat, takze nepresvedcuj tu ludi, ze to je neviem ako nevyhodne. Alebo chces povedat, ze aj taky Autodesk Flame riesenie za 7 milionov SK je tazko nevyhodny, ked z agemu mas masinu s rovnakym procakom, ramkou a diskom za 30 tisic??
|
|
Re: ach jaj
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 14:26
1. sajnu nemam co je autodesk flame. 2. podla poslednych statistik je +/- 10% applistov, a to este bohvie kolko znich pouziva vistu, ze. 3. Divne ze tyhc 90% ludi k tomu aby boli uspesni a maju vazia si svoj cas nepotrebuju mac. 4. toto HPcko na ktorom pisem prispevok ma 4 roky a s jeho fungovanim na ulohy na ktore je urcene som vysoko spokojny aj dnes.
|
|
Re: ach jaj
Od: zemak
|
Pridané:
7.1.2009 15:02
1. co je flame si mozes nastudovat tu: si kukni na autodesk.com
urcite je to zaujimave citanie. Dal by som ti sem aj link, ale mozem sem hodit max. 50 znakove slovo.
2. vacsina tych tvojich 90 percent pouziva pocitac ako pisaci stroj, alebo sa hra hry, alebo chodia na nejake chaty. Pre nich naozaj tento stroj urceny asi nebude. Ak vsak chces robit nejaky strih videa, narocnejsiu grafiku, tvorbu hudby a podobne, teda pokial naozaj tvoris nejaku tu realnu pridanu hodnotu, tak sa ti dokaze takyto stroj naozaj zaplatit. Som zvedavy, ako by si ty mal naraz pusteny Photoshop, Illustrator, AfterEffects, Premieru, Mail, skype, irc, plus pustenu hudbu a nejake stranky v tvojom IE. Padlo by to ako motyka. Ja to tu mam takto pustene par mesiacov bez vypnutia.
|
|
Re: ach jaj
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 16:35
takze kazdy kto nepouziva mac (na upravu videi) netvori realnu pridanu hodnotu :) parada.
|
|
Re: ach jaj
Od: zemak
|
Pridané:
8.1.2009 1:15
To som nepovedal, ale ked si zoberies ludi, co svoj pocitac vyuziva na skutocne tvorenie nejakej pridanej hodnoty a medzi nimi pozries to percento uzivatelov macov, tak ten pomer je uz o trochu iny ako 10:90
|
|
Re: ach jaj
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
7.1.2009 13:48
ale aky fanatizmus. Ja nikoho nepresvedcujem kto si co ma kupit. Ked ma malo penazi, tak si vyberie to, na co ma, to je jasne. Ale chlapec tu urazal ludi (debili, kreteni, co kupuju drahe veci), pritom absolutne porovnava neporovnatelne.
Nepozna danu vec, nehodnoti kvalitu ale len parametre, ktore v dnesnej dobe ma kazdy notas prakticky rovnake (procak, disk atd.). To je predsa nezmysel. Snazim sa tu upozornit na blbost daneho cloveka, nie niekoho presvedcovat.
Ako proste moze niekto objektivne tvrdit, ze ma hentaku masinu za 1/2 ceny, ked je to ocividny nezmysel a nikdy kvalitativne take nieco za tu cenu nekupi. Neposles snad do zadku cloveka, ktory Ti bude silou mocou tvrdit, ze 2 L Sambergu za 60 Sk je rovnako dobry ako Stanko & Mrva 7 dcl za 400 Sk? Ano, opijes sa rovnako (z 2 l sambergu viac). Ale ak si chces pochutnat, to je ina.
Ti ludia, ktorych nazyvate kretenmi lebo si kupuju lepsie veci – nie, vy ste kreteni. Ti ludia platia vase studium zdarma. Zo svojich dani. Zo svojej prace.
|
|
Re: ach jaj
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 14:32
Ok. Ty si nadalej kupuj booky za 2800dolarov, ja si budem kupovat tie za 500. Budu mi sluzit k rovnakej spokojnosti ako tebe. Obaja sme spokojni, nieje co riesit. Sme ocividne ina kategoria ludi, ktora ma ine priority. Aj ked moj produkt splna vsetko to co tvoj, len nema rovnaky OS. A tam je pes zakopany, Jobsovi by odislo 90% ludi co ma teraz, keby ten OS pustil do volneho predaja.
|
|
Re: ach jaj
Od: cca1
|
Pridané:
7.1.2009 13:57
Lenze ludia si to kupuju. Konkretne ja kvoli OS, tie ostatne veci beriem ako bonus navyse.
Nikto tu nikoho nepresvedcuje, ze je nieco vyhhodne alebo nie. Ale ked tu niekto nikoho uraza sposobom "si dement co si kupuje predrazene veci lebo si snob alebo drbnuty", tak cakaj prislusnu reakciu.
|
|
Re: ach jaj
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 14:45
zvlastne ze som nepouzil ani raz slovo kreten, dement ani idiot. Pouzil som srandista, fanatik a blazon. Uznavam, ze existuje skupina ludi, ktori potrebuju mat NA PRACU drahsi notebook, ale to nieje ta kategoria, ktori si budu kupovat henten mac. Na pracu ktoru musis vykonavat v terene a nijak inak totiz nepotrebujes 17ku monitor, gf9600 a 320GB disk. To je vhodne na domaci pc na pozeranie filmov a hranie hier.
|
|
Re: ach jaj
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
7.1.2009 15:10
rozhodnutie, co potrebuje kazdy na pracu nechaj prosim na cloveku, ktory si taky stroj kupuje. Asi vie, preco za to dava take peniaze.
Ak sa mi snazi niekto silou mocou urcovat, co mam so svojimi peniazmi robit, dostane riadnu po hube. Uz sa to raz stalo.
|
|
Re: Vaha?
Od: kotos
|
Pridané:
7.1.2009 16:10
no hlinikovy ram sice nemam ale mam titanove sasi a magneziovy ram a namiesto trapneho touchpadu mam touch point co je x-krat lepsi nastroj ako toto. a klavesnica je mrde lepsia ako toto tu. viem mal som potesenie s mac book-om dlhuuuu dobu a nebolo to ono.
ale inak hodnotim tento pocin apple fajn.to hlinikove telo je cesta spravnym smerom.lepsie to chladi a vetrak je menej namahany.
a suhlasim, ze OSX je riadna pecka.vista nema sancu a povedal by som ze nesiaha ani po to "S" hehe.i ked ja s nou problem nemam a ide celkom OK ale radsej by som pouzival OS X.a suhlasim nie je mozne porovnavat.ono u apple je to skor o tom pocite z vlastnenia toho.
|
|
Re: Vaha?
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
7.1.2009 18:37
Mno, klavesnica aj trackpad su na Macu fakt kvalitka. Klavesnica spickova bez debaty (velmi nizky zdvih, prijemny stisk), trackpad vs. touchpoint je o zvyku – ja postevak neznasam.
Vista je proste Vista :D
Snad to Win 7 napravi, zatial vychadza z testov pozitivne. Holt, Mac OS X so svojou integraciou, objektovym API, spickovymi grafickymi technologiami, POSIX API a s BSD na pozadi to ale nebude :)
|
|
Re: Vaha?
Od reg.: Hosak
|
Pridané:
7.1.2009 21:55
A ma ten tvoj mac numericky blok klavesnice?
|
|
Re: Vaha?
Od: mylankooo
|
Pridané:
7.1.2009 22:25
iMac ano:) MacBook Pro ich nema oddelene (len pri drzani fn tlacitka) ..ale mas pravdu, asi ho zahodim :D To ta uz vazne lepsi argument nenapadol?
Oh, a teraz ma tak napadlo ze nema ani tlacitko PrintScreen. Musis pouzit inu klavesovu skratku a odfotit celu plochu, jedno okno, alebo plochu takej velkosti aku si zvolis a ulozis si to do lubovolneho formatu alebo do clipboardu - cize dokopy 6 moznosti (ak som na nieco nezabudol) ..ale Windows je samozrejme vsemohuci - ten umoznuje az 2 moznosti (desktop, okno do clipboardu) a to bohate staci.. asi prejdem na Windows :D
|
|
Re: Vaha?
Od reg.: Hosak
|
Pridané:
8.1.2009 21:33
Viem ze to bude zniet divne ale ano pre mna je to padny argument. Je to jedina vec kvoli ktorej Book Pro este nemam. A preto skor rozmyslam nad Sony VAIO ktory ten numericky blok ma... BTW ten book pro som cel kvoli HW nie OS.
|
|
Re: Vaha?
Od: mylankooo
|
Pridané:
8.1.2009 21:41
Si nejaky uctovnik?:) Ale ano, priznavam, ze je praca pri ktorej to moze chybat. V tom pripade mozes ako numpad pouzit iPhone :D Ale Vaio je tiez dobra volba;)
|
|
Re: Vaha?
Od: zemak
|
Pridané:
7.1.2009 12:01
Zalezi co na tom chces robit. Na strih sa ten tvoj notebook neda ani porovnavat, pretoze das si do toho tak akurat nejaky avid alebo premieru, co je soft o level nizsie ako final cut a smoke ci flint ti do toho nikto nenahodi aj ked tam das redhut. Takze ano na hry to je lepsia konfiguracia. Ale ked chces robit s Final cutom alebo after effektami, tak si s tym notebookom uplne niekde inde.
|
|
Re: Vaha?
Od: cca1
|
Pridané:
7.1.2009 13:45
Dobra kupa bol len balonak inspektora Colomba :)
|
|
Re: Vaha?
Od: kronos
|
Pridané:
7.1.2009 14:26
porovnávať nejaký asus s 17´´Macbookom Pro je dosť úbohé. ty si asi v živote nesedel za Macom
|
|
Re: Vaha?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 14:37
takje, nesedel. A scim chces porovnavat pristroj danej konfiguracie, ktory "taky isty" ponuka aj konkurencia? Jedine ze tam je iny OS.
|
|
Re: Vaha?
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
7.1.2009 15:14
nesedel, nedrzal v ruke, nevidel. A ty chces realne porovnavat dve rozdielne veci? Si fakt padnuty na hlavu alebo co?
Vravi, chod si ten Mac skusit. Uvidis, za co platis viac penazi. Ak nechces UMYSELNE vidiet, ze custom made telo z hlinika je drahsie ako OEM nakupeny v Cine, ktory pouzivaju tisice vyrobcov, si slepy. Si slepy, ak nechces vidiet, ze vlastny dizajn dosiek a dlhodoby vyskum na redukciu tepla a teda zmensenie rozmerov pocitaca nestoji riadne peniaze. Si slepy, ak nevidis, ze detaily ako je LED podsvietenie, velky trackpad ci magneticky konektor napajania nestoja peniaze na vyskum. Si slepy, ak neuznas, ze opticko digitalny vstup/vystup zvuku tiez stoji prachy navyse. Si slepy ak neuznas, ze vyvijanie vlastneho OS a bundlovanych aplikacii spickovej kvality nestoji peniaze.
Ak si to proste nevies zratat dokopy, radsej prosim mlc. Inak si kazdemu inteligentnemu cloveku na smiech
|
|
Re: Vaha?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 17:32
teoreticky, ak by bol dostupny macos na akukolvek konfiguraciu, kupoval by si stale book za 2800, alebo si vies predstavit kupit si book podobnej konfiguracie (bez magnetickej zbytocnosti, neled displaya a bez trapnej svetielkujucej klavesnice) povecme za 500 a ktomu kupit licenciu oblubeneho OS povecme za dalsich 500 ?
|
|
Re: Vaha?
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
7.1.2009 18:34
nie. Ani teoreticky :)
Mac OS X je vyladeny na konkretne zelezo, preto ide ako ide. Tu zase pred MS skladam klobuk – ze Win bezia na kadejakych pofidernych skladackach z pofidernych komponentov. To zvladli bravurne. Sice to na shitnej zostave neraz padne, ale holt, skor chyba HW ako SW.
Nie, MagSafe nie je zbytocnost. Az ti niekto zakopne o kabel, pochopis. LED displej je skvela vecicka – vyssi jas a nizsia spotreba, setri baterku o dobrych 30 %. A svieti hned nastavenym jasom bez rozsvecovania. Aby som povedal pravdu, mam este starsi model MBP bez LED podsvietenia, ale LED je parada. A do buducna to bude mat kazdy notebook, to je iste.
Nebudem si kupovat lacne zelezo, pretoze lacne je neraz odpad. V pripade notebookov to plati obzvlast. Lacny plastovy kram mi domov nesmie. Permanentne. Preto su ceny Lenovo a Sony tam, kde su. Podobne ako Apple. Nie su to totiz lacne plastove kramy.
|
|
Re: Vaha?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 19:42
bratove lenovo stalo 17900 ci tak dako. Aj ja by som si ho bol vtedy kupil, dnes uz nie. Dnes by som si kupil dell v podobnej cene koli nbd zaruke. Ak by ale bolo treba, kludne si kupim aj ten Fujitsu siemens za 11.000,- co som dnes objednaval klientovi. S wifi mysou, taskou, kamerou, sluchatkami, +1GBram 450 euro. S velkou pravdepodobnostou mu bude sluzit 4-5 rokov.
|
|
Re: Vaha?
Od: Chefino1
|
Pridané:
8.1.2009 15:24
Uprimne dufam, ze ano.
Vo firme sme mali 6 kusov najvyssej rady Fujitsu-Siemens Lifebook. 4 Vydrzali asi rok, 1 pol roka (odisla doska, potom 2x displej a nakoniec AC adapter konektor na doske). Jeden este ako-tak zije. po 4 rokoch.
Musim spomenut, byvala priatelka ma iBook (plastovy, G3 800 MHz). 1x sa menila doska (proste zhasol), ale inac fici od r. 2001 dodnes bezproblemov. Baterka 2,5-3 hodiny :-)
|
|
Re: Vaha?
Od: Peterxx
|
Pridané:
8.1.2009 5:21
vlastny dizajn dosiek - obycajne intel dosky vyrabane v obycajnej cine
|
|
Re: Vaha?
Od: nemanja
|
Pridané:
11.1.2009 22:28
Len tak mimochodom...keď sa už tak klaniaš Pištovi Pracovitému za jeho "kváziprémiové" produkty" :D, tak si uvedom jednu vec, že Apple si väčšinu svojich produktov dáva vyrábať u OEM výrobcu FoxConn, ktorý vyrába aj notebooky a desktopy takých značiek, ako HP, Dell atď...a ďalšie info ťa zrejme nepoteší - ide o taiwanskú (čiže skoro čínsku) spoločnosť :D
Takže s pojmami ako "custom made" a "vlastný dizajn dosiek" si trošku mimo reality :D
|
|
Re: Vaha?
Od: Robisko
|
Pridané:
12.1.2009 9:13
Porovnavat Taiwan s Cinou je ako porovnavat Svajciarsko s Ruskom.
|
|
Re: Vaha?
Od: nemanja
|
Pridané:
14.1.2009 3:05
Neporovnávam, ale skús čítať aj medzi riadkami,aby si pochopil, o čom točím :) veď práve preto som použil slovo "skoro", pretože viem, že Taiwan je technologicky aj kvalitatívne na vyššej úrovni ako Čína, ale majú podobný, keď nie taký istý jazyk a taktiež písmo alias "rozsypaný čaj", no nie? :)
|
|
Re: Vaha?
Od: kotos
|
Pridané:
7.1.2009 16:37
ako nehnevaj sa ale naozaj porovnavat asus a podobne "kvalitne znacky" s apple tak to sa nada. asus nemozes porovnat ani s delom a ani s lenovom lebo sa to neda. ja tiez nemusim vselijake tie vychytavky u macbooku sa mi zdaju zbytocne ale na rozdiel od teba som uz macbook skusil tak viem o com to je.je to o pocitoch a niecom co sa napisat neda.su drahe ale ked chces kvalitu si musis priplatit.hold tak to je a tak to vzdy bolo a bude. si asi o mne pomyslis, ze ked vyvalim za book 35000-40000 tak som asi blby ale to by si musel vyskusat aky je rozdiel book za 10-15000 a 35-40000. ja nemam maca ale lenovo takze kvalitativne porovnatelne stroje. v niecom je lepsi jeden v niecom druhy.jeden pekne vyzera a je super kvalita a druhy vyzera ako kus tehly ale taktiez super kvalitka.niekomu sa dizajn IBM/lenovo paci niekomu nie. mac OS X je super vista je hnuuuuuuuuuuuuuuj. ale to je tak cele co mozme porovnavat.
|
|
Re: Vaha?
Od: kotos
|
Pridané:
7.1.2009 16:38
jednoducho sa nedaju porovnavat dve platformy.ja neviem ale ty vies porovnavat mercedes a skodu 120. no ja nie, lebo su to dve rozlicne veci i ked su to obidve auta.tak uz by bolo fajn keby sa tu tieto porovnavacky prestali pisat. a radsej sa tu riesili nejake ine veci.how
|
|
Re: Vaha?
Od: kotos
|
Pridané:
7.1.2009 16:41
jednoducho sa nedaju porovnavat dve platformy.ja neviem ale ty vies porovnavat mercedes a skodu 120. no ja nie, lebo su to dve rozlicne veci i ked su to obidve auta.tak uz by bolo fajn keby sa tu tieto porovnavacky prestali pisat. a radsej sa tu riesili nejake ine veci.how
|
|
Re: Vaha?
Od: netopyerr
|
Pridané:
7.1.2009 16:46
K tym asusom:
Som student informatiky a venujem sa opravam pocitacov - samozrejme ze najviac problemov sa tyka softu a to bud downgrade z visty na xp, alebo reinstaly xp alebo visty...
zatial najhorsie skusenosti mam s asusmi . asi ziadne notebooky niesu tak slendriansky spravene ako asus.
ked prides do obchodu tak je jasne ze sa ti tam pchaju do zadnice a ponukaju asus lebo na tom maju najvacsie zisky kedze su to lacne shity s najpomalsou support strankou na svete, ovladacmi ktore sa nedaju stiahnut, nefunguju korektne, a v dvoch kusoch totalne tych istych modelov najdes ine druhy hardwaru..
|
|
Re: Vaha?
Od: pokracovanie
|
Pridané:
7.1.2009 16:48
to iste sa tyka kvality chasi. panty su po pol roku skoro take vyhegane ako na aceri co je dalsia premiova znacka.
pri normalnom reinstale pri lenove stravim ledva 2 hodiny aj s instalaciou vsetkeho potrebneho softu a kompletnymi updatami...
asus sa u mna vzdy ohreje minimalne 3 dni lebo nikdy nic nejde, a ked ide tak pomaly a na 6. pokus. necudo, ze clovek nema chut stravit cely den pri nejakom nefungujucom shite...
z mojho pohladu mozem doporucit znacky v poradi IBM/Lenovo, toshiba, hp atd atd..a predposledne miesto acer, a posledne uplne mimo rebricka asus.
tuto spravu pisem z asusu F6V ktory bezal od rozbalenia pol dna a uz treba restore visty a este je case notebooku nejak divne pokrutena.. asi extravaganza design alebo co.
uz koncim lebo toto si aj tak nikto neprecita....
tak aušusu zdar, Viktor.
|
|
Cena za 8 GB RAM
Od: Milan Tomko
|
Pridané:
7.1.2009 11:53
Tá cena za 8 GB RAM je v pohode.
Viď:
http://macblog.sk/hardware/1563.html
|
|
Cena,..
Od: Dodo11
|
Pridané:
7.1.2009 12:46
neviem co inych trapi kolko daju za pocitac,.. nie je to ich vec? kazdy si dopraje rad nieco drahe co je fakt kvalitne,..
ten kto si to nedopraje proste na to nema, ale keby mal urcite si nejaku tu drahu vec kupi,..
|
|
Apple
Od: Tupcek
|
Pridané:
7.1.2009 13:37
ide o to, ze nie kazdy si rad priplaca za napady...niekomu stacia bezne, klasicke veci, ako dobry CPU, GPU, disk, RAM a podobne...niektori zase sa inovacie v podobe odolneho tela, kvalitneho software a pod. najlepsie to asi vidno na iPhone, ludia nanho nadavaju lebo za taku cenu nema 5MPx fotak s autofocusom a bleskom, neda sa tamto, atd. oni chcu vsetko co bolo a este viac toho s co mozno najmensimi zmenami, sak tak to je najlepsie...ale kto robil s iphone vie ze je to jednoduchsie a setri to cas...
|
|
Re: Apple
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.1.2009 14:50
ibaze iphone nic nevie, resp nevie veci na ktore sme zviknuti v nasich koncinach.
|
|
Re: Apple
Od: death_xxx
|
Pridané:
7.1.2009 18:10
ja som i iPhone robil a musim uznat, ze dobra vecicka, aj ked ma chyby. A musim uznat, ze vsetky apple produkty maju dobry masivny povrch co vydzri vselico. Ale je pravda, ze az na ten fotak a neschopnost bluetoothu sparovania sa s inymi vecami je celkom dobry.
|
|
ehmmm
Od: volajmaT
|
Pridané:
7.1.2009 21:29
Len tak mimo temu, skusal niekto uz Mac OS povedzme leopard vo vmware-i?
|
|
macshit
Od: njn
|
Pridané:
7.1.2009 22:55
macshit .... linux 4eva
|
|
Mac je super
Od: Karol K
|
Pridané:
8.1.2009 0:39
Bratranec ma Mac stolovy PC a je to pecka...aj ked mu rodicia za neho zacalovali riadne love...mal som doma pozicany Macbook 13" v tej uplne zakladnej vybave co stoji 28 000Sk a je to spica...dokopy je to na softwaroch a hrach vykonnejsie ako asus...a nevem co este...pretoze som to s kamaratom porovnaval...niesom skalny zastanca apple, ale bol som aj v takych stredne velkych grafickych studiach a vsade boli Mac-y. A kazdy uvedomely clovek ti povie, ak chces produkciu kup si Mac. hura mam 1500 eur...este 500 a bezim si kupit tento notas...a som prvak na vyske (cize student), ale kto cez leto riadne zapracuje a nezobre rodicov, ten ma...a som z vychodu ak by mal problem nejaky zasrany blavak...
|
|
Re: Mac je super
Od: Zmurko
|
Pridané:
8.1.2009 11:25
Ja som napr. zasrany blavak a s nejakym vychodnarom problem nemam. Akurat je v zasranej blave cez vikend mrtvo, kedze sa vsetci blavaci vracaju domov na vychod. A kopa fasa vychodnarov, s ktorymi problem nemam chodia na leto na brigady do blavy. Ty si ktory z nich?
|
|
parada
Od: fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuha
|
Pridané:
8.1.2009 0:49
http://fesicomp.sk/ ?kid=161&p_id=171665&vid=FUJI_SIEM
ta cena ak by to opravili tam bola cca 15 000 eur...tak to je cenovy trhak...(bez medzery)
|
|
mac je fajn
Od reg.: Viktor Majko
|
Pridané:
8.1.2009 1:31
heh ja som neni tiez zastanca macu, mam hpcko, staci mi ale popravde je to uz treti notebok ktory kupujem behom 4 rokov. Moj spoluziak ma macbook pro a fakt nechapem ze ten typek si s nim beha kade tade a nic nenabija, mal som ho na kolenach, omg kde to fuci ten ventilator? kde sa to zohrieva? nikde preto to tolko stoji kolko to stoji. Radiatori ako asus, acer, ale aj moje hpcko s amd procakmi proste su cenovo dostupnejsie ale aj kazivejsie, preco len 10% ludi mac? dobreho je malo, kolko ma taky windowsak ako ja napr ikon po ploche? ked ma dost softov co vyuziva?asi dost, mac ma fajny dock a tam si hodis co potrebujes. Teraz pisem z win 7 a musim uznat ze sprawili pokrok rychlost/design ale mac - y su proste mac - y keby sa to ludom co to kupuju neoplatilo :) tak by predsa firma apple nemala take zarobky. btw aj iphone mam a tolkokrat mi yebol na kachlicky a neni nanom ani skrabanec xixi neznicitelne imigove a fajne vecicky
|
|
demencia
Od: mino no
|
Pridané:
8.1.2009 8:31
jak moze niekto porovnavat apple s asusus atd. vam to uz ozaj j3b3 :)
|
|
mac Pro
Od: marko358358
|
Pridané:
8.1.2009 14:27
no neviem kto chce porobnavat asus ci acer s macom. Keby maly rovnake sasi a kvalitu materialov nech sa paci v pohode sa ale da ked chces porovnavat IBM DELL - u tychto ale iba najvysie rady a MAC maju podobne vlastnosti materialov vydrz a aj kvalitu spracovania a cena?? Je u vsetkych vyrobcoch rovnaka priblizne ja tiez nemam mac no hravam sa s iTouchom 2G a ked su vsetky veci od apple takto prepracovane tak sa nie je comu cudovat preco maju taku cenu a dufam ze ten iPod shuffle co som si kupil je dobra volba
|
|
Re: mac Pro
Od: marko358358
|
Pridané:
8.1.2009 14:34
som este pozabudol na sony
|
|
cena bez DPH a cla
Od: Adrique
|
Pridané:
8.1.2009 17:26
Je tu celkom slusna diskusia ohladom ceny a hodnoty za peniaze. Za tych 2800 USD to je podla mna dobra cena. Akurat, ze k tej cene treba pripocitat DPH pripadne este aj clo, potom to vypada menej ruzovo - s nasimi 19% to moze byt okolo 2500-2600€.
Aj tak...ak by sa to dalo kupit na splatky, asi by som do toho siel :-)
|
|
Re: cena bez DPH a cla
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
8.1.2009 18:54
Na splatky to dava snad kazdy predajca, lizing takisto np. Ak to prezenies cez platcu DPH usetris a udajnemu kupcovi znizis danovy zaklad na jeho radost. Takze su spokojni hned 2 ludia :-)
|
|
Diskusia
Od reg.: Tomino182_88|SR
|
Pridané:
9.1.2009 19:43
Celá diskusia my príde ako hádka kto má väčšieho.
|
|
vaha vs. hmotnost
Od: supiik
|
Pridané:
10.1.2009 16:00
toto je dalsi vyrobok pri ktorom nerozumiem preco k nemu vyrobca dodava vahu. ja si chcem kupit pocitac a dostanem vahu. naco mi bude. a to este taku ze odvazi iba 3 kg.
bud je autor debil alebo debil. ospravedlnujem sa. ale ine slovo ma nenapada ako debil. lebo som to uz do diskusie pisal minule a asi nikto z dsl.sk nedostudoval zakladnu skolu, pretoze vaha = zariadenie na meranie hmotnosti.
pekny den
|
|
Re: vaha vs. hmotnost
Od: nemanja
|
Pridané:
12.1.2009 0:58
Poradím ti...skús nabudúce nebrať všetko doslova a do písmena...a pozeraj sa na takýto "preklep" autora s humorom, hneď ti bude lepšie :)
Aj tebe pekný deň :)
|
|
vaha?cena?velkost?
Od: joystick
|
Pridané:
14.1.2009 22:07
neviem o com tocite 8 hodin vydrz 8 gb ram a ta cena keby bol zlaty tak si ten shit americky nekupim nemusi sediet v parku a ukazovat sa ze mam ntb za 60 papierov.skuste porozmyslat ci to vyuzije aspon polovica ludi ktory si ho kupia na ucel a nie na image cau
|
|
žeby si mal komplex?
Od: KRYTON
|
Pridané:
15.1.2009 15:34
No podľa tvojej logiky chodíš oblečený v montérkach, jazdíš na starej škodovke a voláš z verejného automatu. Všetko naviac je toťiž nepotrebný imidž. Skús porozmýšlať prečo sa predávajú bavoráky, audiny a značkové handry, prečo má niekto nokiu za 40 litrov. No jasné že je to imidž ale to akosi patrí k ľudskému zmýšlaniu. Tebe by sa asi páčilo byť v Číne 50. tych rokov. Všetci rovnaké handry a čapice. Tímto nikdy nekončiacim debatám Mac kontra Windows asi nikdy neporozumiem. Keď niečo nechcem tak ma to nezaujíma a nebudem o tom premúdrelo diskutovať.
|
|
Konecne aj matny displej...
Od: memorex31
|
Pridané:
18.1.2009 12:56
uz som myslel, ze tato sibnuta moda lesklych displejov sa nikdy neskonci.. Zuzili moj vyber notebooku na Lenovo alebo Lenovo... Vsetky ostatne notebooky maju zrkadielka, a to ja pri praci vonku naozaj nemusim...
Nech si davaju leskle displeje na pracu v interieri, ale nie na notebooky kvoli uspore par dolarov...
|
|
Re: Konecne aj matny displej...
Od: mylankooo
|
Pridané:
18.1.2009 19:20
AntiGlare 17 inch windscreen display = 50$ ak ta tak moc obtazuje glossy :)
|
|
mac vs pc :)
Od: winUS
|
Pridané:
4.2.2009 12:51
Ja nechapem jedno: sami velki mudrci tu kydaju na apple a tych, co sa apple zastavaju.
Treba vsak pochopit jedno: 80percent tych, co pouzivaju apple pred tym pouzivali, alebo pouzivaju stale win... To asi znamena, ze vedia objektivnejsie posudit, ci je lepsi win alebo mac. Tak preco sa tu niektori stale hadate, ked je uplne zjavne, ze s tym nemate ziadnu skusenost a uz vobec nie prakticku a osobnu???
Kolko ludi je takych, ze presli z win na mac a win ani necheli vidiet? Kolko je takych , co presli z mac na win a mac necheli vidiet??? Tak vidite...
|
|
Re: mac vs pc :)
Od: winUS
|
Pridané:
4.2.2009 12:51
Moze posobit, ze som obhajoval mac (ano, je to tak, pretoze si mylsim, ze ti, ktori pracovali s mac aj win nas asi klamat nebudu. Preco by to robili? Preco by nam vraveli, ze mac je lepsi ako win, keby si to nemysleli?)... Ale pravda je taka, ze som mac nikdy nepouzival a ani sa nechystam (pre mna to je drahe... ), som cisto len win user...
Ale nie je dovod neverit skusnym ludom (Dominik Balogh, Jozef Remen - pozrite si ich blogy, ja som nimi pred pisanim tohoto prispevku preletel... ), ze je mac viac alebo menej lepsi v tom alebo onom...
Takze naco sa osocovat, ked sa mozeme pirucit alebo diskutovat??? (samozrejme, aj nesuhlasit... )
|