
neprihlásený
|
Štvrtok, 30. apríla 2026, dnes má meniny Anastázia |
|
|
2.5" flashový 512 GB SSD disk porazil v kapacite klasické disky
DSL.sk, 18.12.2008
|
|
Spoločnosť Toshiba dnes predstavila nový 2.5" flashový SSD disk s kapacitou 512 GB.
Disk je tak novým rekordérom v kapacite medzi 2.5" diskami, keď v súčasnosti najväčšia kapacita klasických 2.5" diskov je 500 GB.
Disk Toshiby s produktovým číslom THNS512GG8BB je postavený na 43 nm MLC NAND flash pamäti.
Sekvenčná rýchlosť čítania je 240 MB/s, sekvenčná rýchlosť zápisu 200 MB/s. Akú rýchlosť dosahuje disk pri náhodnom zápise, ktorý je u väčšiny flashových diskov na trhu ich najväčším hendikepom, spoločnosť nezverejnila.
Disk disponuje SATA 3.0 Gbps rozhraním a má štandardnú notebookovú výšku 9.5 mm. Hmotnosť disku je 66 gramov.
Životnosť disku udávaná v MTTF, mean time to failure, je 1 milión hodín. Nový disk bude dostupný aj v 2.5" a 1.8" modeloch s kapacitou 64 GB, 128 GB a 256 GB s rovnakými rýchlostnými parametrami.
512 GB SSD disk od Toshiby (foto: Toshiba)
Cenu disku spoločnosť neoznámila. Testovacie vzorky 512 GB disku napríklad pre výrobcov notebookov budú dostupné v prvom štvrťroku 2009, masová produkcia začne v druhom štvrťroku.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Cena, cena, cena!
Od: december_18
|
Pridané:
18.12.2008 6:52
Nemam nic proti autorovi clanku, ten za to nemoze, ale
uz ma totalne vytacaju oznamenia vyrobcov SSD ake maju ich vyrobky "super" parametre, pritom v 99.9% takychto pripadov, cenu vyrobca neuvadza...
|
| |
Re: Cena, cena, cena!
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.12.2008 7:38
pretoze pri pohlade na mnoho tisic USD cenu uvedenu na zaciatku by kazdeho hned drblo a ani necital dalej, inak by sa ludia nasierali az pri konci
|
| |
Re: Cena, cena, cena!
Od reg.: Alino
|
Pridané:
18.12.2008 8:12
hh obaja mate pravdu.
|
| |
Re: Cena, cena, cena!
Od: 1000100010001110
|
Pridané:
18.12.2008 10:17
ja zase nechapem ze preco vobec ohlasuju taketo disky? vsak pre bezneho smrtelnika to nema absolutne ziadnu cenu... radsej si kupim 500gb disk za 4000sk ako 512gb ssd za 15000 a tych 12gb ozeliem... (ceny som len tipol...!)
|
| |
Re: Cena, cena, cena!
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.12.2008 10:19
no tipol si zle, ten 512 GB SSD bude minimalne 4-5x drahsi, aj ked je MLC (ak by bol SLC, tak amen tma a je drahsi od MLC dalsich 4-5x, t.j. min. 20x drahsi od HDD)
|
| |
Re: Cena, cena, cena!
Od reg.: cinko
|
Pridané:
18.12.2008 10:31
vid nizsie - keby ich neohlasovali ludia by o nich nevedeli a nebol by o nich zaujem ergo by nemalo vyznam ich vyvijat... a to sa netika len SSD diskov alebo informacnych technologii ale vo vseobecnosti technologii ako takych... naco sa kade tade pise o plazmach ked vacsina ludi na kvalitnu plazmu peniaze nema? aby o nich vznikol zaujem a cena mohla eventuelne klesnut...
|
| |
Re: Cena, cena, cena!
Od: dej to sem nebo se objesim
|
Pridané:
18.12.2008 13:55
Dam ti 5000sk ked mi kupis disk s 500GB a s takymito rychlostami.
|
| |
Re: Cena, cena, cena!
Od reg.: Marek J.
|
Pridané:
18.12.2008 21:35
Strasne primitivny nazor. Doba a pokrok ide a vyvoj a pokrok TREBA!!! To ze dnes su drahe nevadi. Podstatne je ze buducnost je v nich a cenu budu normalne. O to sa neboj.
|
| |
Re: Cena, cena, cena!
Od: cena-vykon
|
Pridané:
19.12.2008 7:59
Ano suhlasim ze je v ssd buducnost ale ked si teraz kupujes hdd za 3000sk mas na vyber Samsung 1TB za 2781sk alebo radsej 32GB Patriot ssd za 3091sk? Najviac ludi sa rozhoduje pomocou pomeru cena-vykon a to teraz jasne hovori proti ssd. Uvedom si ze zijes v sucastnosti a nie v buducosti. (ceny su prevzate z kupujem.sk)
|
| |
cena?
Od: cena
|
Pridané:
18.12.2008 8:29
Už ma to serie, snad ani jeden SSD neni uvedeny s cenou, clovek vobec nevie co si ma o tom mysliet, ci sa s tym vobec zaoberat alebo si firmy robia iba PR články aby človek nad tým híkal jak somar, uplne bezpredmetne info, pokial tie disky nebudu za normalnu cenu tak si myslim ze ani nema zmysel o tom pisat, je to ako napisat ze Audi bude dodavat super auto na vodu, masova vyroba zacne v polovici 2009 ale potom sa dozvieme, ze bude stat 100 milionov, tak neviem
|
| |
Re: cena?
Od reg.: cinko
|
Pridané:
18.12.2008 8:59
cena je zavisla od dopytu tzn. este samy nevedia kolko za neho budu chciet... stane sa asi to ze v 1. stvrtroku daju tie disky vyrobcom ntb nech ich otestuju a ak vyrobcovia uvidia v danom produkte potencial a rozhodnu sa ho zacat pouzivat masovo tak samozrejme cena bude nizka a ked to bude prepadak tak cena bude samozrejme vysoka... imho si na SSD disky s rozumnym pomerom cena/vykon este nejaku chvilu budeme musiet pockat... a tieto PR clanky si proste musime vytrpiet lebo ked o tych diskoch ludia nebudu vediet nebudu ich ani chciet a nizky dopyt = vysoka cena pripadne zrusenie vyroby
|
| |
Re: cena?
Od: roob_neregistrovany
|
Pridané:
18.12.2008 9:04
ak by audi o pol roka zacalo predavat auto na vodu za 100milionov Skk (nieco nad 3M €) by som si o tom rad precital.
K tej vasej cene, staci len trochu porozmyslat. Najlacnejsi 2,5" SSD o ktorom viem je A-DATA 2.5" 16GB SSD Hard Disk, SATA, MLC (mozno keby som zacal hladat najdem aj lacnejsi) za 1.726sk. Zapis mu uvadzaju 3,4 a citanie 38,9MB/s (to je este horsie ako moj 4GB kluc). Taky OCZ Core Series V2 250GB SSD stoji uz 26.017,- a zapis/citanie 170/98MB/s Neocakavajte teda cenu pod 50-60 tisic.
Sekvence a nahodne citanie. Pri SSD sa uz neda rozdelovat sekvencne a nahodne citanie. SSD vraj nikdy nepise data hned vedla seba ale ich rozhadzuje podla urciteho algoritmu. Takze akekolvek sekvencne citanie/zapis nieje mozne. Flash disky nemaju problem s nahodnym zapisom ale so zapisom/citanim velkeho mnozstva malych suborov.
|
| |
Re: cena?
Od reg.: cinko
|
Pridané:
18.12.2008 9:15
do toho ako funguju SSD disky nevidim ale co sa citania malych suborov tika je to pravdepodobne zavisle aj od pouziteho filesystemu ale to len hadam...
k tej cene - vsetko bolo kedysi drahe ;) za cenu mojej prvej 386 by som dnes kupil 3 dost solidne nadupane stroje (nehovoriac o tom ze moj telefon je niekolko nasobne vykonejsi ako ta 386 ;) ) je len otazkou casu kedy budu SSD disky dostupne aj pre beznych smrtelnikov...
|
| |
Re: cena?
Od: roob_neregistrovany
|
Pridané:
18.12.2008 9:32
az budu mat cenu za 256ku do 3tisic korun, citat pisat bude okolo 100MB/s a pocet prepisov bunky bude aspom milion. Dovtedy nie.
|
| |
Re: cena?
Od reg.: cinko
|
Pridané:
18.12.2008 9:42
ved som ani nespecifikoval ze kolko casu to potrva :) ale imho max tak 2-3 roky kym budu vcelku dostupne ale to naozaj len hadam :)
|
| |
Re: cena?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.12.2008 10:06
ja uz pol roka pisem do vsetkych for o SSD, ze na ne dnes este nie je cas (mozno za rok-dva) - jadnak z pohladu ceny, jednak z pohladu technologie ktora este vobec nenarazila na hranice ...
|
| |
.....
Od reg.: -nikto-
|
Pridané:
18.12.2008 11:23
nahodne citanie je daleko dolezitejsie nez nahodny zapis. napr. windows (ostatne os su na tom zrejme podobne) podporuju oneskoreny zapis a potom este nejaky dalsi mod advanced performance, ktore je vlastne iba rozsirenim toho prveho :) cize data sa nezapisuju uplne okamzite ale postupne. potrebne v tomto pripade je, aby kompu nedosla stava. to sa vsak pri notasoch nestane, takze to je OK :)
|
| |
Re: .....
Od: roob_neregistrovany
|
Pridané:
18.12.2008 11:53
teraz je novinka (netusim kto, asi ocz) ssd so 64MB cache. Takze predpokladam ze ostatne ssd vyrovnavaciu pamat nemaju. Tieto disky uz mozno budu vediet seriozne aj male subory. Co sa nahodneho zapisu/citania tyka, pri ssd je to vzdy "nahodne", nikdy nepise za sebou, je tam na to algoritmus na zvysenie zivotnosti bunky. Okrem toho potom prichadza do hry aj fragmentacia.
|
| |
.......
Od: igor..
|
Pridané:
18.12.2008 17:33
Nie som nejaký veľký odborník, ale mám taký pocit, že ceny diskov išli rapídne dole a bolo treba niečo nové,.. to sú pravdepodobne SSD disky, rýchlejšie a spoľahlivejšie.. zatiaľ sa snažia urobiť čo najlepší, potom sa budú snažiť ich vyrábať čo najlacnejšie.. to je ako s Blue ray.. keď začínali tak sa hovorilo, že mechanika za 50 000,-Sk (1660 eur) teraz to bude už bežné.. je to len nástup nového, tak tu neriešte cenu.. tá bude časom normálna.. podľa mňa tí, čo to vymýšľajú idú správnym smerom a SSD sa ujme..
|
| |
Re: .......
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.12.2008 8:12
SSD vobec neexistuju preto, lebo rapidne klesla cena za 1 GB pri HDD ... aj 2x16 MB 72 pin SIMM RAM stalo pred 12timi rokmi strasne tisice ... a dnes je jednotkova cena RAMky 50x mensia ... ale stale je to RAMka (!!!), ten isty princip len y-krat zdokonaleny a zrychleny ...
SSD existuju preto, lebo:
- HDD narazili na hranice svojich moznosti, nikto nebude vyrabat 50 000 rpm HDD aby sa radikelne vylepsili vsetky jeho parametre, to je jednoducho fyzikalne nemozne ...
- no a kvoli tomuto faktu je uz pomaly celu dekadu HDD jedine uzke hrdlo PC, ktore mozno za 5-10 rokov uz vobec nebude existovat (podobne ako dnes nejaky ISA slot na MB spred 20tich rokov), kedze SSD budu v tom case citat a zapisovat v radoch mnoho TB/s, pristupova doba 0,01 ms a I/O na urovni milion/s ...
|
Pridať komentár
|
|
|
|