neprihlásený Utorok, 14. januára 2025, dnes má meniny Radovan
Vo Windows 7 softvérové renderovanie DirectX 10.1

DSL.sk, 29.11.2008


Spoločnosť Microsoft zahrnie do Windows 7 novú technológiu WARP, Windows Advanced Rasterization Platform, ktorá umožní plne softvérovo renderovať DirectX 10.1 na štandardných x86 procesoroch bez potreby využívania moderných grafických kariet s 3D akceleráciou.

Hoci spoločnosť v zverejnenom popise technológie uvádza viacero príkladov praktického využitia, prečo a za akým hlavným účelom Microsoft bude implementovať čisto softvérové renderovanie nie je zatiaľ jasné.

Uvádzanými využitiami sú PC bez Direct3D kompatibilnej grafickej karty, pri využití na serveroch, bez funkčného ovládača, pri behu Windows vo virtuálnych strojoch. Ďalším predpokladaným dôvodom vývoja WARP ako súvisiacej technológie, ktorý ale Microsoft neuvádza, môže byť snaha zakomponovať podporu 3D do komunikačného protokolu Remote Desktop Protocol pre vzdialený prístup k pracovnej ploche.

Softvérová implementácia WARP bude podporovať aj antialiasing do 8x MSAA a anisotropické filtrovanie. K dispozícii bude 32 aj 64-bitová verzia, implementácia je samozrejme postavené na just-in-time kompilátore optimalizujúcom generovaný kód na možnosti aktuálneho procesora.

Minimálnou požiadavkou bude 800 MHz procesor bez podpory MMX aj SSE a 512 MB RAM, dobré výsledky má WARP dosahovať pri procesoroch s podporou minimálne SSE2, zlepšovať výkon dokáže s každou podporovanou verziou SSE až po SSE4.1. Reálny výkon bude samozrejme závisieť predovšetkým na výkone procesora, jeho taktovacej frekvencii aj počte jadier, keď implementácia efektívne využíva viacjadrové procesory.

Microsoft zverejnil výkon súčasnej verzie v Crysis, jednej z najnáročnejších hier na 3D výkon, na rozlíšení 800 x 600 s najnižšími nastaveniami kvality.

Na 3.0 GHz Core i7 dosahuje softvérové renderovanie WARP priemerne 7.36 FPS a na 3.0 GHz Core 2 Quad procesore 5.69 FPS, čo je samozrejme v oboch prípadoch výrazne menej ako u moderných grafických kariet od AMD a Nvidie. Výkon je ale podľa testu Microsoftu vyšší ako u integrovanej DirectX 10 grafiky Intelu, ktorá dosahuje 5.17 FPS. Presný použitý model Intel grafiky Microsoft neuvádza.

Či projekt Microsoft nejakým spôsobom súvisí s pripravovanou grafikou Larrabee od Intelu postavenou na x86 jadrách nie je známe.

Detailné informácie o WARP Microsoft priniesol tu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vydané OpenZFS 2.3 s podporou pridania ďalších diskov do RAID-Z
Otvorených ďalších 6 katastrálnych úradov, nie je jasné v akom režime
Najpredávanejšou značkou smartfónov bol v minulom roku iPhone
Spustené katastrálne úrady v skutočnosti elektronicky nefungujú, iba prijímajú písomné podania
Štart rakety New Glenn konkurujúcej SpaceX zrušený pre technický problém
Kataster začína fungovať lokálne na tretine úradov. Presný stav dát stále neznámy
Nokia smartfóny skončili
Prvý štart rakety New Glenn konkurujúcej SpaceX sa má uskutočniť v pondelok
Nvidia a MediaTek spolu vyvinuli CPU pre PC, Nvidia ho chce masovo presadiť
Notebook s rozťahovacím displejom má OLED od Samsungu, zverejnil ďalšie parametre


Diskusia:
                               
 

njn.. spolocenstvo wintel sa zacina prejavovat ..:D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

PREPOJENIE HARDVEROVEHO A SOFTVEROVEHO GIGANTA SI SI AZ TERAZ VSIMOL???
zasnem!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak zadrvime nieco aj bez grafky?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tetris. :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://www.tetris1d.org/tetris.php
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Fuuu,tak toto idem drvit, potom si zapisem highscore :-D
Zda sa ze to chodi aj na mojej GF9600GT heh
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

No podla benchmarkov by ti mal ist aj Pacman na medium detailoch
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

hej, ale len na 640x480 :-/
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ono je to super na kopu inych aplikacii pouzivajucich 3D, odpadne problem mat kompatibilnu grafiku
no na hry to asi nie je ale viem ze som niake hry fical softwarovo ked este bolo DX5,6

Odpovedať Hodnotiť:
 

ved software renderovaniesa pouzivalo naposledy niekedy okolo roku 1998
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozno aj hej, pre normalneho cloveka to asi velky vyznam mat nebude lebo uz skoro kazdy ma poriadnu graficku kartu ale skor sa to bude dat vyzuit v tych PC co smeruju do Indie kde graficke karty asi nebudu nejake nadupane.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

No nemas celkom pravdu. Napriklad vela ludi pouziva windows vo virtualnej masine alebo by ho chcel pouzivat iba na hry. Pokial by zaviedli tuto technologiu dokazal by som na mojej linuxovej masine pustit virtualne windows a tam si zahrat co potrebujem (aj ked samozrjeme ze crysis asi tazko). Takze to beriem ako pozitivnu spravu aj ked by som bol radsej aby virtualne masiny dokazali virtualizovat aj graficke karty a vsetky ich nove technologie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a si myslis, ze ked si nebudu vediet dovolit grafiku tak si budu vediet dovolit kupit legalny OS?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ehm...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vydno ze nvidia vyuzila svoje konexie, kedze ona este nebola schopna zakomponovat do svojich kariet directX 10.1 a stale podporuje "iba" dx 10.
Urcite by mnoho ludi vystrasilo zeby si na svojej nvidia karte neuzili take "super" efekty ako na ATI kartach, preto Microsoft spravil to co spravil...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

hmm.. lenze to softwerovo bude IBA cez CPU, nie cez GPU, taze nVidia ma smolu v tomto pripade
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

len 2 postrehy..
1. preco 10.1 ked v w7 ma byt dx11?
2. mal som este nedavno nv7600gt, tam siel crysis 1024x768 low nieco cez 60 fps. Onedlho budu integrovane grafiky na vsetkych doskach (amd aj nvidia do toho idu, intel bude mat neskor larrabee) podobneho vykonu ako ta 7600vka. Na keru rit vyvyjaju takuto kravinu????
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

1: Uvazuje sa o tom ci DX11 nepride neskor ako widle7, teda pri vydani by podporovali widle7 iba DX 10.1

2. Vyvyjaju to kvoli vyvojarom hier a kvoli tym veciam ktore boli spomenute v clanku. Napriklad na virtualnej masine nerozbehas hardwarovu akceleraciu (aj ked v novej verzii virtualbox by mala byt zahrnuta jej experimentalna implementacia)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to asi aj na to aby ti Aero a pod. veci isli len na procaku. Zbytocne bude pretazovany, ale co uz. Vo virtualnych masinach by to sice bolo pekne ale kym s tym pride MS tak dovtedy WMvare a VirtualBox budu mat podpru 3D lepsie zaiplementovanu. Inac WMvare uz s tou implementaciou zacal, ze ide na to aj Sun Microsystem s VirtualBoxom citam prvy krat. Ono je to sice pekne, ale ja by som bol radsej keby do VirtualBoxu Sun najskor spravil poriadnu podporu pripojenia USB a potom sa hrali s 3D, lebo teraz nastavit aby USB pripojilo do virtualneho systemu je niekedy hroza.
Odpovedať Hodnotiť:
 

DX11 ma byt kedy?

MS uvadzal, ze po DX10 bude DX10.1 a rozdiel medzi nimi ma byt ako rozdiel medi DX10 vs DX9. Vraj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V dobe, kedy vývoj a aj výkon grafických kariet napreduje obrovskou rýchlosťou, v dobe, kedy sa pokrokové softvérové firmy snažia čo najviac záťaže z procesora preniesť na podstatne výkonnejšie čipy v grafických kartách - tak práve v tejto dobe urobí Microsoft krok presne opačným smerom a vráti sa filozofiou do roku 1995... Kto by to bol povedal...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

vyuzitie to mat moze.. viz napr. ten remote desktop
Odpovedať Hodnotiť:
 

Diskutabilny krok.
- ako bolo spomenute zataz sa prenasa na CPU (aj Ci7 je 15x menej vykonne v grafickych operaciach ako mainstream VGA) a trend je dnes opacny, vyuzit neskutocny potencial VGA
- IGP maju dnes vykon ako VGA pred 3-4 rokmi a hociktora IGP toto riesenie nahradi a neskor prekona
- dalsia vec nesuladiaca z dnesnym trendom je softverova podpora, ked sa ukazuje, ze hardwarova podpora veci vypocty radikalne urychluje (HW podpora matematickych a fyzickych vypoctov, video kodovania, sifrovania, torrentenia ... ci inych)

Mozno to bude na nieco dobre, aero na virtualnej masine by sa este dalo, hrat na nej hry so 6 fps na najnizsom moznom rozliseni a najnizsej moznej kvalite je na posudeni kazdeho ... a remote desktop connection s aerom a uplne vycackanym desktopom sharovaneho kompu s 32 bitovou farebnou hlbkou asi budu mat mierne vyssie naroky na bandwidth
Odpovedať Hodnotiť:
 

podla mna je to hlupost ako nieco...a Microsoft uz nevie co by vsetko do toho Windowsu natrepal...by som povedal ,ze len kvoli tomu aby vzrastla cena softu...a kto nehra hry da si integrovanu ktora stoji minimalne...a kto chce zagemblit tak si kupi normalnu grafiku...daju sa rozhnat aj lacnejsie...a neviem kto by hral hru teraz nie konkretne crysis na 6-14FPS...asi nikto...neviem preco chcu renderovat pomocou CPU ked GPU je na vypocet rychlejsie...a vhodnejsie...preco sa potom doteraz nerenderovalo a nekomprimovalo pomocou CPU ale vsade vyuzivaju vykonne grafiky...je to proste p*č*vi*a
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár