|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
oxid titaničitý, ... a tak...
Od: Vratkoza
|
Pridané:
28.11.2008 9:14
fuuu
tazke citanie...
mate tam korektora?
1. oxid titaničitý
2. neprelozene slova by som daval do uvodzoviek nech to je prehladnejsie, ale to je cisto len moj osobny nazor.
http://web.tuke.sk/hf-kch/
Anorganika/ChemiaI/00_NAZVOSLOVIE.pdf
|
|
Re: oxid titaničitý, ... a tak...
Od reg.: SedyMrak
|
Pridané:
28.11.2008 9:33
heh :)
|
|
Re: oxid titaničitý, ... a tak...
Od: Meno:
|
Pridané:
28.11.2008 9:41
huh :)
|
|
Re: oxid titaničitý, ... a tak...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
28.11.2008 9:46
hej, ten preklad je viacmenej doslovne nuteny, podobne ako by sa prelozil dioxid uhlíka "karbon dioxajd" CO2 (oxid uhlicity), resp. monoxid uhlika "karbon monoxajd" CO (oxid uholnaty)
|
|
Re: oxid titaničitý, ... a tak...
Od reg.: lordiceman
|
Pridané:
28.11.2008 11:32
Pred tym ako ides kritizovat niekoho, najprv sa pozri do svojich starych zositov zo strednej z chemie. ked si dobre pamatam tak to bolo
-ny
-naty
-ity
-isty
-ovy
-icely
co znamena ze CO je oxid uholny nie naty a CO2 je oxid uholnaty nie ity
|
|
Re: oxid titaničitý, ... a tak...
Od: tre
|
Pridané:
28.11.2008 11:48
si ty ale kreten.
hovno si pamatas
|
|
Re: oxid titaničitý, ... a tak...
Od reg.: Jekyll
|
Pridané:
28.11.2008 11:49
ak si dobre pamatam : ny, naty, ity, icity, ecny/icny, ovy, isty, icely
O ma oxidacne cislo -2 alebo ako sa to vola :P, takze C ma 2 teda oxid uholnaty a podobne CO2 (C ma 4) teda oxid uhlicity
ak sa mylim opravte ma, strednu uz mam par rockov za sebou
|
|
Re: oxid titaničitý, ... a tak...
Od: f.parker
|
Pridané:
29.11.2008 10:20
Ups..trošku trapas.. :-D
|
|
Re: oxid titaničitý, ... a tak...
Od reg.: pipo137
|
Pridané:
29.11.2008 14:13
No, človeče, tak ty si to trochu prehnal s dávkou -daj aj mne, evidentne to stojí za to... :)
A teraz vážne - ešte jedna vec - "CO2 je oxid uholnaty nie ity " ->ako to má správne byť tu už vyššie niekto vysvetlil - ale ty okrem toho, že z chémie to u teba neni žiadna sláva, tak máš ešte asi aj problémy so zrakom - CO2 - oxid uhličitý - ja v tom poslednom slove vidím -ičitý, nie itý... :)
|
|
Re: oxid titaničitý, ... a tak...
Od: jjjjj
|
Pridané:
29.11.2008 22:38
no my sme mali chémiu v ôsmom a deviatom ročníku ZŠ. Na strednej som ju nemal ale dodnes viem, že CO2 je oxid uhličitý... ;)
no čo, nabudúce si dáš väčší pozor na to čo napíšeš...
|
|
? keď vysvetliť tak trošku poriadnejšie
Od: robertony
|
Pridané:
28.11.2008 9:35
Je to asi prevratné, ale podľa článku tomu nerozumiem. Odpor závislý od pamäti? Akej pamäti, ako sa do pamäti zapisuje? Lebo podla smeru prúdu - polarity je odpor závislý už pri základnom polovodičovom prvku akým je dióda.
|
|
Re: ? keď vysvetliť tak trošku poriadnejšie
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
28.11.2008 9:40
Niekedy stačí poriadnejšie čítať. "Odpor závislý na pamäti sa prejavuje premenlivým odporom materiálu závislým na prúde, ktorý materiálom doteraz celkovo prešiel."
|
|
Re: ? keď vysvetliť tak trošku poriadnejšie
Od: den
|
Pridané:
28.11.2008 10:50
Priznam sa, ze tiez velmi nerozumiem, co sa vlastne naozaj deje v memristore...
Odpor memristora rastie (resp. klesa podla smeru prudu) priamoumerne s casom, kedy cez memristor tecie prud?
Cize ked memristor zapojim jednym smerom a necham cez neho tiect prud, tak bude jeho odpor rast. Ked ho odpojim, tak si svoj posledny odpor zapamata. Obratim polaritu, zapojim a odpor bude klesat. Tak?
Ako potom zistim jeho poslednu hodnotu odporu, ked na nameranie ho potrebujem zapojit..? :-)
|
|
Re: ? keď vysvetliť tak trošku poriadnejšie
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
28.11.2008 11:08
Áno, tou pamäťou je ten aktuálny odpor. Tak. Neviem, či rastie priamoúmerne, skôr nie, ale určite v nejakej monotónnej závislosti.
K viac ako významnej zmene odporu môže byť treba o niekoľko rádov viac prúdu ako na zistenie toho odporu, takže to vôbec nemusí vadiť. To je len hypotéza. Ďalšou je, že po prečítaní informácie môžu tým prehnať opačný prúd k prúdu použitému pri čítaní, takže anulujú vplyv toho čítania.
|
|
Re: ? keď vysvetliť tak trošku poriadnejšie
Od: den
|
Pridané:
28.11.2008 11:15
Tiez ma napadlo, ci tam nebudu rozne hranice vysky prudu/napatia, ktore treba dodrzat pri roznych uceloch (citanie, zmena).
Dakujem :-)
|
|
Re: ? keď vysvetliť tak trošku poriadnejšie
Od reg.: neschopnost
|
Pridané:
28.11.2008 14:00
tiez MI napadlo, ked uz mame gramaticku diskusiu =D
|
|
Re: ? keď vysvetliť tak trošku poriadnejšie
Od reg.: ZdenekB
|
Pridané:
3.5.2009 19:13
Podle informací uvolněných firmou HP se dá aktuální odpor memristoru změřit jako reakce proudu na dokonale symetrické střídavé napětí malé amplitudy (takže po odeznění měřicího napětí se odpor vrátí zase na původní hodnotu). Čím vyšší frekvence testovacího napětí se zvolí, tím je problém technicky méně náročný, protože memristor buzený vysokofrekvenčním signálem "ztrácí paměť", tj. chová se jako obyčejný rezistor. Více na www.roznovskastredni.cz/dwnl/pel2009/03/biolek.pdf
|
|
pekne
Od: caesar
|
Pridané:
28.11.2008 10:14
je pekne, ako ten clanok nabera slova :D
|
|
.......
Od reg.: -nikto-
|
Pridané:
28.11.2008 11:10
fuha, no uz sa tesim na superrychle "pevne disky" . skor to bude super rychle SSD. nehovoriac, ze mozno v buducnosti to bude skor v ramkach nez v diskoch (kvoli cene). hibernacia a sleep rezim by sa spojili a to si viem predstavit ako brutal by to vyzeralo.
|
|
Re: .......
Od: den
|
Pridané:
28.11.2008 11:17
Myslim, ze kym sa technologia memristora dostane do segmentu pevnych diskov, tak ssd aj klasicke hdd budu uz zas niekde inde a memristory to len pomozu potiahnut este dalej. Inak povedane - az tak vyrazny skok pri nasadeni memristora do praxe to nemusi byt.
|
|
Re: .......
Od: rotavator
|
Pridané:
28.11.2008 12:59
Otazna bude cena jedneho chipu. Skor by som videl aplikaciu memristorov v cache pamatiach chipov. Skoda ze sa neuvadza rychlost ktoru dosiahli s takymto chipom. Pri dostatocnej rychlosti by sme sa mohli za par rokov dockat povedzme procesorov s 64 MB L3 cache a malou plochou.
|
|
neznalost chemie
Od: Paplon
|
Pridané:
28.11.2008 11:44
Ohladom toho machra s chemiou
-ný 1
-natý 2
-itý 3
-ičitý 4
-ičný(ečný) 5
-ový 7
-istý 8
-ičelý 9
a kedže CO2 má na konci dvojku ta už je skratená minus dvojkou od kyslíka takže to je v skutočnosti C-2O4 takže po skratení je to CO2 a koncovka sa určuje podla neskrátenej formy takže oxid uhlyčITÝ
|
|
Re: neznalost chemie
Od reg.: veldo
|
Pridané:
28.11.2008 12:26
si pokazil cislovanie.vynechal si 6, takze posledna bude 8
|
|
Re: neznalost chemie
Od reg.: neschopnost
|
Pridané:
28.11.2008 14:01
chemia mu ide, matika uz pomenej =D
|
|
Re: neznalost chemie
Od: :D:D:D
|
Pridané:
28.11.2008 13:19
Na Slovensku mame samych nadejnych chemikov...len tak dalej chlapci:D
Na tejto diskusii som sa velmi pobavil dakujem:D
|
|
Strach
Od reg.: Extraterrenista
|
Pridané:
28.11.2008 11:54
ešte že som nerozumel ani slovo,ináč by som sa musel začať báť!
|
|
vidim prinosy
Od: TTTT
|
Pridané:
28.11.2008 11:59
mensie fpga
rychlejsie fpga
menej zeruce fpga
a teraz to dolezite, aka bude cena oproti stavajucemu fpga?
|
|
Podškrtnuté a zrátané
Od: PPPPPPPPPPPP
|
Pridané:
28.11.2008 12:08
Tiež som tomu do detailu nerozumel, ale v preklade mi to vychádza tak, že v relatívne krátkej dobe sa dočkáme násobného zvýšenia výkonu čipov, počítačov, pamätí atď, pri zachovaní alebo zmenšení veľkosti komponentov... Star Trek prichádza! (A smejte sa koľko chcete, je to tak)
|
|
Viva la memristance!
Od: Josef K
|
Pridané:
28.11.2008 13:38
Nemalo by to byt "memristancia"? Ako "resistance" = "rezistancia".
|
|
-------------
Od: ----------
|
Pridané:
28.11.2008 15:29
Nu davaj pacitajem, malcik. charaso ? http://en.wikipedia.org/wiki/Memristor
|
|
memristor
Od: xxl28
|
Pridané:
28.11.2008 17:26
"Potom, ako výskumný tím spoločnosti HP v máji vyvinul prvý memristor, štvrtý základný prvok elektrických obvodov..."
Nebol ako 4 základný prvok elektrických obvodov myslený klasický rezistor? (keďže memristor je novinka)
|
|
Re: memristor
Od: risulko
|
Pridané:
28.11.2008 19:35
To ze memristor existuje sa vedelo uz davnejsie len doteraz nebol zostrojeny.
|
|
no ty koki WoW
Od: Sergej#Kon0pic@featherl1ght.som
|
Pridané:
30.11.2008 1:29
000, tak teda to konecne budem robit o com som vzdy snival, flakat sa, lizat <> Soni Kubickovej, hrat Crysis na Very High+ a zaroven hulit tu lampu od od Evity den co kybel, to je teda ale fantasticky unikatny a hlavne NOVY ako vyprany v Perwolle od Matela objav :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D F111
|