| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
cas..
Od reg.: idead
|
Pridané:
25.9.2008 14:25
pekne ale iba ma prekvapuje ze sa prva "oficialna" postavila az teraz
ved ta technologia je uz nejaky ten rocik stara
|
| |
Re: cas..
Od reg.: mdl..
|
Pridané:
25.9.2008 14:45
"prvá fáza si vyžiadala investície vo výške 9 miliónov eúr"
|
| |
Re: cas..
Od: dej to sem nebo se objesim
|
Pridané:
25.9.2008 15:15
Co su to dnes za haliere?
|
| |
Re: cas..
Od: Accuphose+
|
Pridané:
25.9.2008 21:30
Přesně, to je hovno, jinak se to nedá říct. Staví se jaderné elektrárny za stovky miliard, platí se miliardy za arbitráže a ČEZ má u nás monopol a roční zisky víc jak 20 miliard korun, ani už to radši nesleduju, kdyby snížili ceny energií na 25%, tak pořád vydělávají slušné prachy. Paradoxně stát sám brzdí hospodářský růst. Nakonec si každej postaví vlastní elektrárničku a giganty si budou moct vytřít prdel.
|
| |
Re: cas..
Od reg.: Kveri
|
Pridané:
25.9.2008 23:41
pokial sa nerozprava o eurach v miliardach tak su to naozaj len drobne :)
|
| |
Re: cas..
Od: ___
|
Pridané:
27.9.2008 1:22
Bum!
|
| |
Re: cas..
Od: koss
|
Pridané:
25.9.2008 15:34
asi si to mylis s prilivovymi elektrarnami, nie?
|
| |
Re: cas..
Od reg.: idead
|
Pridané:
25.9.2008 15:56
mozno :D
ale ved princip je rovnaky nie?
no idem ceknut co povie google fracek jeden desatrocny
|
| |
dadaa
Od: sdadasda
|
Pridané:
25.9.2008 15:21
haliere ? tebe sa o nich akurat sniva
|
| |
Re: dadaa
Od: dej to sem nebo se objesim
|
Pridané:
25.9.2008 18:22
Dnes uz slovensko dava taketo penaze do barz jakych nezmyslov, nie to este portugalska vlada/spolocnost. Pre stat alebo pre spolocnost ktora predava energiu (pretoze energiu potrebuje kazdey civilizovany clovek) je to zanedbatelna ciastka, je to ako pre teba 20 tisic. A zober si ze na zaklade tych 20 tisic by si mal zarab dalsie penaize....
|
| |
Re: dadaa
Od reg.: Kveri
|
Pridané:
25.9.2008 23:43
predprojektova studia predrealizacnej fazy stadionu na MS 2011 v LH (alebo uz 2013? :) stala par miliard korun... takze tak
|
| |
super!
Od: tnt
|
Pridané:
25.9.2008 15:24
2MW za rok a stalo ich to 9milionov eur??? WAAAA :) konecne tu mame ludi co sa pozeraju na ekologicke zdroje ziskavania energie a nie na peniaze ...
|
| |
Re: super!
Od reg.: Čestmír =)
|
Pridané:
25.9.2008 17:01
ako vies ze za rok? :)
|
| |
Re: super!
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
25.9.2008 18:13
2MW za rok je debilina ako sekunda za 2 litre..
ak by to bolo 2MWrok (dva mega watt rok) tak by to bolo nieco ine, ale udavat mnozstvo energie bez casovej informacie (mega watt hodina, kilo watt hodina) je nezmysel. pretoze tie 2MW moze vygenerovat za sekundu, a vynasob si kolko to je za rok...
|
| |
Re: super!
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.9.2008 20:18
hmmmm ... a nie je to nahodou tak, ze tie 2 MW poskytuje nepretrzite, spojite, kontinualne? casovy rozmer je potom zbytocny a uvazovanie o sekundach ci mensich casovych jednotkach tiez ...
|
| |
Re: super!
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.9.2008 20:21
- ide o spotrebu, resp. produktivitu energie (no ktora je nahodou vyjadrena vo wattoch a nie joulloch, konskych silach, pondoch, pluvancoch ...)
- aj na uspornej ziarivke je udaj 20 W, ale nic o case ... no asi ze tych 20W zerie nepretrzite, spojite, kontinualne
|
| |
Re: super!
Od: Asta-killer
|
Pridané:
25.9.2008 22:57
Ak je na ziarivke udaj 20 W, tak sa tym mysli, ze spotreba je 20 W za hodinu. Asi takto...
|
| |
Re: super!
Od reg.: Squiddie
|
Pridané:
25.9.2008 23:40
No tak to asi ťažko... vieš, aký je rozdiel medzi výkonom, energiou a časom?
Ak je na žiarivke údaj 20 W, tak je jej príkon 20 W, čiže každú sekundu spotrebuje 20 J energie. Za hodinu teda spotrebuje 20 J/s * 3600 s = 72 kJ, čo je tak trochu iná jednotka a ešte onakvejšie číslo.
20 W za hodinu môže byť tak delta výkonu, čo nemá veľmi pri žiarivke zmysel merať, miesto derivácie výkonu potrebuješ integrovať podľa času, takže si asi myslel 20 Wh, watthodín, pričom jednoduchou substitúciou dostaneme 1 Wh = 1 W * 3600 s = 3600 Ws = 3,6 kJ, krát spomínaných 20 je práve 72 kJ :-)
Sem vedie slovná ekonómia.
|
| |
Re: super!
Od: emtymaster
|
Pridané:
26.9.2008 7:10
Co pleties jablcka s hruskami.Ked sa povie ze elektraren vyrobi 2MW tak sa mysli 2MWh, cize 2MW za hodinu a vykon sa pocita z R,U,I ak ti to nieco hovori. Inac robim v elektrarni takze nieco o tom viem.
|
| |
Re: super!
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
26.9.2008 8:20
nehadaj sa s deckami, budu to preberat az na druhom stupni ... radsej daj nejake zaujimave cisla, napriklad aky je priemerny a spickovy vykon a odber energetickej sustavy na Slovensku, nech sme v obraze, kolko spapame doma a kolko sa zvysi pre susedov a pripadne kolko z toho su tie "neekologicke" jadrovky ... btw. podla mna je jadrova energia najekologickejsia, tak mozes dat aj svoj fundovany nazor na vec, ze ci vobec je nieco s lepsim pomerom eko/vykon ...
|
| |
Re: super!
Od reg.: Lenovo
|
Pridané:
26.9.2008 8:45
No evidentne ak pracujes v elektrarni, tak si ako Homer Simpson.
"Celkový inštalovaný výkon jadrových elektrární na Slovensku je 2 640 MW. Jadrové elektrárne v roku 2005 vyrobili 17 726,5 GWh z celkového množstva 26 471 GWh elektrickej energie vyrobenej v SE, a.s."
Podla teba sa rovna 2 640 MW 17 726,5 GWh ??
Ved predsa "Jedna watthodina odpovídá práci stroje s výkonem jeden watt po dobu jedné hodiny, neboli 3600 joulům."
|
| |
Re: super!
Od: emtymaster
|
Pridané:
26.9.2008 13:25
instalovany vykon 2640 MW je celkovy vykon el. generatorov nainstalovanych na slovensku, a ked vyrabaju elektriku v realnom case(udava sa v hodinach) tak to sa rata v Wh(MWh,GWh).A co sa tyka jadroviek, ja robim v tepelnej pri emisiach, takze tazko povedat co je cistejsia energia, pokial to nedr... tak je to vsetko ok
|
| |
Re: super!
Od reg.: Squiddie
|
Pridané:
26.9.2008 16:45
Tak pardon, ak na môj príspevok cítiš potrebu reagovať nezmyslami, prosím...
Už veta "Ked sa povie ze elektraren vyrobi 2MW tak sa mysli 2MWh, cize 2MW za hodinu" je perlou.
|
| |
Re: super!
Od: Energetik
|
Pridané:
27.9.2008 0:27
Výkon 2,25MW pri ročnom koeficiente využitia 25 -40% znamená, že priemerný výkon v ročnom intervale predstavuje cca0,8MW. Za deň je vyrobených 24x0,8=20MWh (mierne zaokrúhlenie). Za rok teda elektráreň vyrobí okolo 7300MWh elektriny. Cena silovej elektriny na burzách sa v súčasnosti pohybuje pod 100Eu/MWh, takže za rok elektráreň vyrobí elektrinu za 730 000 Eur. Návratnosť je teda 14 rokov, ak by sme nerátali úroky, mzdy obsluhy a náklady na údržbu a opravy. Reálna návratnosť bude v najlepšom prípade 20 rokov - ale osobne pochybujem, že mechanická časť vydrží čo len polovicu z tejto doby. Čo je ale najhoršie - výroba je nepredikovateľná. Ak mám 1 blok jadrovky s výkonom 400 MW tak viem, že tento výkon budem mať k dispozícii s nepatrným poklesom pár percent až do výmeny palivových článkov. Zatiaľ čo opisovaná ekologická elektráreň vyrába elektrinu úmerne stupni vlnobitia. Pri pokojnom mori je iba na ozdobu. A 2500 obyvateľov sedí potme (smajlík).
|
| |
Re: super!
Od: Bozzzz
|
Pridané:
27.9.2008 12:18
podla mna je efektivne vyuzivanie riek ktore maju silny prud... priehradu asi nie lebo je to zasahovanie do prirody ale čo tak nejake "vodne kolovratky"
|
| |
Re: super!
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
27.9.2008 13:33
u mna suhlas
|
| |
9 milionov a 1500 domacnosti
Od: Billki
|
Pridané:
25.9.2008 16:46
9 molionov a 1500 domacnosti... to je pociatocna investicia 6000 EUR na domacnost... a to nie je vobec zle... ked si zoberieme ze potom sa uz energia vyraba sama, bez surovin... (este nasporit na udrzbu, zohnat more a idem povedat Ficovi, nech o privatizaciu Slovenskych elektrarni uz nemam zaujem :-)
|
| |
Re: 9 milionov a 1500 domacnosti
Od: tralalator
|
Pridané:
25.9.2008 21:44
odstrelime cechy a nemecko:) a spravime si zaliv:D
abo take polsko:D
|
| |
Re: 9 milionov a 1500 domacnosti
Od: rlolz
|
Pridané:
26.9.2008 9:45
alebo madarsko
|
| |
Re: 9 milionov a 1500 domacnosti
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
26.9.2008 8:27
sama a bez surovin ? ... este ze si spomenul tu udrzbu ... treba si uvedomit, ze ta elektraren nie len spapa kopec penazi na udrzbu, ale aj kopec neekologickych surovin na udrzanie funkcnosti konvertorov ... a nakoniec tato elektraren nedokaze produkovat predvidatelny, regulovany a ani pozadovany vykon, kedze je priamo zavisla na poveternostnych podmienkach, takze je prakticky nepouzitelna ako samostatny zdroj elektrickej energie ... vsetky zatial objavene "ekologicke" formy vyroby elektrickej energie su bohuzial nedostatocne pre nepretrzitu prevadzku energetickej sustavy a kym sa to nezmeni, tak bude vyhravat trojkombinacia jadro, teplo a precerpavacky ...
|
| |
9 milionov a 1500 domacnosti
Od: Billki
|
Pridané:
25.9.2008 16:46
9 molionov a 1500 domacnosti... to je pociatocna investicia 6000 EUR na domacnost... a to nie je vobec zle... ked si zoberieme ze potom sa uz energia vyraba sama, bez surovin... (este nasporit na udrzbu, zohnat more a idem povedat Ficovi, nech o privatizaciu Slovenskych elektrarni uz nemam zaujem :-)
|
| |
Re: 9 milionov a 1500 domacnosti
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.9.2008 20:29
Ja skor nadavam preco nespravia veterny park ... coho sa ti blbi boja? Asi ich serie ten hluk, ale to sa da vyriesit vhodnym a kompromisnym umiestnenim (aby tam aj vobec fukalo). Jedina turbina poskytuje porovnatelne mnozstvo energie ako ten konvertor (cca 500 a najvacsie az 1000 domacnosti, resp. pocetne stovky kW, pri najvacsich vrtulach mozno az 1 MW). Jeden velikansky park so 100 vrtulami a mame tu 1/4 reaktora a energiu pre cele sto-dvesto tisicove mesto (domacnosti, doprava, priemysel .... jednoducho vsetko v meste) ...
|
| |
Re: 9 milionov a 1500 domacnosti
Od: R3v
|
Pridané:
25.9.2008 23:32
byvam pri Trnave, kusok od Karpat a obcas sa chodime previezt na Cerovu, kde su styri veterne turbiny a tie kecy o hluku su absolutne bullshity, je to priamo za tou ich dedinou co tam maju a vadi to minimu ludi, ked parkujeme autom pod tym tak je to pocut ked uz fuka naozaj statnejsie, ale aby to rusilo okolie v okruhu niekolko km stvorcovych je bullshit
|
| |
Re: 9 milionov a 1500 domacnosti
Od: lobo
|
Pridané:
25.9.2008 23:59
kaaaamo, toto je presne problem....
ty vidis 4 romanticke turbiny na kraji lesika na Cerovej.
chod sa pozriet kusok za hranice do rakuska a uvidis tym zaje*any cely horizont ako v postapokalyptickom filme
|
| |
Re: 9 milionov a 1500 domacnosti
Od: lobo
|
Pridané:
26.9.2008 0:07
"energiu pre cele sto-dvesto tisicove mesto" - nemas ani tusenie o tejto problematike..
problem celej energetiky je v tom ze zatial nedokazeme efektivne uchovavat energiu..
preto vykyvy spotreby/vyroby su neziaduce a v pripade veternych elektrarni nie je zaruceny permanentny, alebo aspon odhadovatelny vykon - cize darmo v noci fuka ako blazon, jednoducho to nikto nespotrebuje.. a ked je cez den v lete bezvetrie a v meste su nahodene klimy, tak co budes robit? fukat do ventilatorov?
|
| |
Re: 9 milionov a 1500 domacnosti
Od: mast3r
|
Pridané:
26.9.2008 1:35
lobo pravdu ma, zatial nedokazeme efektivne uchovavat energiu...
|
| |
Re: 9 milionov a 1500 domacnosti
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.9.2008 10:01
- to je mne jasne ze nevieme elektricku energiu uchovavat ... preto by mensich veternych parkov mohlo byt viac ....
- mne ja takisto jasne ze v spotrebe su vykyvy (v zavislosti od rocnych obdobi, casu dna, tyzdna ....), lenze tieto su monitorovane A PREVA PRETO ZE EL. ENERGIU NEVIEME USCHOVAT, robia sa relativne dost presne predikcie na produkciu, aby sa spotrebovalo tolko, kolko sa vyrobi, resp. aby cca 1-2% bola rezerva
|
| |
Re: 9 milionov a 1500 domacnosti
Od: lobo
|
Pridané:
26.9.2008 18:13
"robia sa relativne dost presne predikcie na produkciu" - ako chces predpovedat vykon veternych elektrarni, ak to bude dajmetomu tvorit 40% produkovanej energie?
ak je to 2%,3%,10% produkovanej energie tak ten vypadok az tak nepocitis, ale ked to bude 40% tak to pocitis tvrdo
|
| |
Re: 9 milionov a 1500 domacnosti
Od reg.: -nikto-
|
Pridané:
27.9.2008 14:14
zrejme to bolo myslene tak, ze sekundarne k tymto elektrarnam s nestalym vykonom do siete sa pridaju elektrarne ktorych vykon je regulovatelny (napr. jadrove).
|
| |
na vlny?
Od: opppec
|
Pridané:
25.9.2008 17:18
dobre bude az ked postavime taku elektraren na Dunaji
|
| |
Re: na vlny?
Od: dej to sem nebo se objesim
|
Pridané:
25.9.2008 18:20
Zo sraciek energiu nedostanes. Este mi tam prosim ta povedz ake su vlny na Dunaji :D, prud Dunaja sa vyuziva ; vid gabcikovo ;) open ur eyes
|
| |
Re: na vlny?
Od: kredenc
|
Pridané:
25.9.2008 18:57
tu prvu vetu by si mal dat na wiki. no joke.
|
| |
Re: na vlny?
Od: ARnyXXX
|
Pridané:
25.9.2008 20:11
Ale dostanes pretoze sracky produkuju metan ktory sa da spalovat a tym ziskas energiu ;)
|
| |
Re: na vlny?
Od reg.: Lenovo
|
Pridané:
25.9.2008 20:35
A neprodukuju ho nahodou bakterie, ktore ho rozkladaju?
|
| |
safadfads
Od: Hakaka
|
Pridané:
25.9.2008 17:19
a čo tak namiesto elektromagnetov nasadit nasich spoluobcanov
|
| |
energie
Od reg.: Mário Frimmel
|
Pridané:
25.9.2008 17:30
a čo tak využívať podmorské prúdy. pracuje to na báze veternej elektrárne ale je to usadené na dne mora alebo oceánu.He, možno v budúcnu.
|
| |
Energia
Od: trigger*
|
Pridané:
25.9.2008 17:52
uz dnes by mohla byt energia prakticky zadarmo, ale to by znamenalo, ze niekto by tie peniaze nedostaval, takze sa velmi dobre staraju o to, aby sme este par desiatok rokov kupovali ropu a energie z nej pochadzajucej
|
| |
Re: Energia
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.9.2008 20:37
energia zadarmo? z ktorej si planety? z akej vysky si spadol?
- dnes by mohlo byt aj v obchodoch vsetko zadarmo ze?
|
| |
Re: Energia
Od: trigger*
|
Pridané:
25.9.2008 20:52
nie, za sluzby by sa platilo stale
|
| |
Re: Energia
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.9.2008 21:01
fiha, takze za 3 nekupne voziky plne potravin zaplatim 30 Sk, miesto 3000 Sk, lebo to boli naklady na prepravu potravin ...
|
| |
Re: Energia
Od: dej to sem nebo se objesim
|
Pridané:
26.9.2008 8:58
Pametas si na jednoho cloveka z nasej miliardovej planety? Nie pre srandu ho pozna cely svet (studovany lud). Zaoberal sa bezdrotovym prenosom elektrickej energie a dokonca ju aj sam pouzival. Ano, rec je o Teslovi. Dokonca on sa vyvazal v aute ktore nebolo pripojene na draty ani nemalo bateriu, jazdilo na elektrinu prenasanu vzduchom. Neskor sa Tesla rozhodol postavit vlastnu elektraren ktora bude "sirit do vzduchu" elektrinu zadarmo. A ked nasiel sponzora, tak sa zacalo stavat. V priebehu stavby mu zobrali peniaze na dokoncenie projektu a dokonca sa mu vyhrazali smrtou ak neprestane... kto to tak asi mohol byt...? fakt netusim ale pokus sa pouvazovat o tom. A tento "pribeh" sa stal pred desiatkami rokov, ake su moznosti teraz...?
|
| |
Re: Energia
Od: dej to sem nebo se objesim
|
Pridané:
26.9.2008 9:03
Zaoberal sa mimoinym aj bezdrotovym prenosom... asi to bude takto lepsie napisane
|
| |
Re: Energia
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.9.2008 20:39
dnesne multimilionove metropoly pravidelne prechadzaju niekolkymi dopravnymi krizami a energetickymi krizami ...
|
| |
Re: Energia
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
26.9.2008 8:33
aj stari ludia maju problemy s krizami ;o) ...
|
| |
Re: Energia
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.9.2008 20:43
si nemyl pojmy bohatnutia ropnych spolocnosti z predaja cierneho zlata a produkciu elektrickej energie elektrarnami ...
|
| |
Re: Energia
Od: trigger*
|
Pridané:
25.9.2008 20:55
co? Sak to s tym suvisi - keby bola lacna elektrina, tak uz teraz tu mame same elektromobily a o ropu by nebol taky zaujem.
|
| |
Re: Energia
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.9.2008 21:00
keby bola lacna elektrina .... ale sak preboha neni! a nebude!
(a keby bolo hovno sladke, srali by sme do kavy)
|
| |
Re: Energia
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.9.2008 21:06
keby zo dna na den boli vsetky auta na elektrinu, ta asi by chodenie autom nevychadzalo zadarmo, lebo elektrika nie je zadarmo ...
|
| |
Re: Energia
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.9.2008 21:11
dnes este plati, ked je rec o rope, ide o dopravu a ked ma byt rec o energii, ide o elektrinu ... neviem ako by si dnes pouzil ropu na energeticky chod domacnosti, priemyselnych zavodov ...
|
| |
Re: Energia
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.9.2008 21:15
Samozrejme ze ropa je strategicka surovina, hlavne ako palivo pre celu dopravu na nasej planete 20. storocia (a zrejme minimalne prvu polovicu 21. storocia), co ropne spolocnisti vyuzivaju uz cele dekady a potom na vyrobu dalsich stoviek latok ... ale ze by sa z nej vyrabala elektricka energia ... to skor na jej spracovanie v rafineriach su potrebne megawatty energie!
|
| |
Re: Energia
Od: reg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.9.2008 22:26
a to nehovorim, co to robi so zivotnym prostredim
|
| |
Re: Energia
Od: dej to sem nebo se objesim
|
Pridané:
26.9.2008 9:02
To je male zrnko oproti svetovej spotrebe... Ide o to aby sa zarabali penazaze, keby... nechce sa mi to tu rozpisovat, najdi si neco na nete ak ta to zaujima, ak ne, nehaj tak.
|
| |
SIMCITY
Od: greddy222
|
Pridané:
25.9.2008 19:13
ved take som v SIMCITY 2000 staval uz davno :D
|
| |
Re: SIMCITY
Od: aleluja
|
Pridané:
25.9.2008 20:33
stare zlate casy
|
| |
sranda je s vami :)
Od: 0fca
|
Pridané:
26.9.2008 9:01
na upresnenie , pre tych debilov tam hore..
Ak je na ziarovke napisane 20W znamena to ze ta ziarovka spotrebuje 20W elektrickej energie za hodinu..to znamena ze ak ti ROCNE tato ziarovka bude svietit 4000 hodin (z moznych 8760 hodin) tak v tom pripade tato ziarovka minula 80KW (rozumej kilowattow) avsak ,clovek plati za spotrebovane kilowatthodiny
A teda ak nejaka elektraren ,vie produkovat 2MW za hodinu ,v tom pripade za CELY ROK bude vediet (pri nepretrzitej prevadzke) vyrobit 17520MWh elektrickej energie.
|
| |
Re: sranda je s vami :)
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.9.2008 10:05
presnenie pre teba: ako uz napisal Squiddie - ak je na uspornej ziarivke napisane, ze ma spotrebu 20 W, znamena to, ze ma kontinualnu, spojitu, nepretrzitu spotrebu elektrickej energie 20 W. Watt je uz totiz jednotka spotreby, t.j. energia vyprodukovana/spotrebovana za cas, kedze 1 W = 1 J/s (joul za sekundu) ... 20 W ziarovka ma teda energeticku narocnost 20 J za sekundu ... pliest do toho dalsi casovy rozmer je hovadina a 20 W/s (20 J/s^2) ci 20W/h (J/h^2) by mohol byt akurat tak rozdiel, zmena (delta) v spotrebe .... analogicky ako je jednotka rychlosti km/h, ale km/h^2 je jednotka zrychlenia, t.j. zmena rychlosti ...... kapis ????????
|
| |
Re: sranda je s vami :)
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.9.2008 10:05
no a ako vystizne napisal Lenovo:
Akonahle sa bavime o energii, mame jednotecky kWh, MWh, GWh (mieto hodin tam mozu byt aj sekundy, mne je jedno) .... kWh, MWh, GWh su jednotky ENEGRIE, nie spotreby, rozoberme si kWh, aby niektori stihali:
k = kilo = 1000 nasobok, takze komentar netreba
W = watt = J/s (jednotka spotreby = zmeny energie za cas)
h = 3600 s (jednotka casu)
no a pozrime sa co sa deje s jednotkami v zazracnej kWh: 1000*(J/s)*3600s = 3 600 000 J (ANO VIDIME SPRAVNE, IBA Joulov, pretoze sekundicka nam vypadne) ... suma sumarum 1 kWh = 3,6 MJ (pretoze kWh aj MJ su jednotky energie)
... takze zacni sa ucit na trapne maturity na tej ucnovke kde si a nekaz zabavu pracujucemu ludu ...
|
| |
Re: sranda je s vami :)
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.9.2008 14:09
staci si nepliest Wh (watthodina, watt krat hodina) a W/h (watt za hodinu, watt lomene hodina ...)
|
| |
elektrárne
Od reg.: Mário Frimmel
|
Pridané:
26.9.2008 17:42
nevadte sa,pobite sa...
|
| |
Re: elektrárne
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.9.2008 17:52
mna len irituje ludska blbost, ktora sa da niekedy vazit na kila ... trocha off topic:
ked niekto nechape, ze ked ma 0,4 dcl konzerva kondenzovaneho mlieka hmotnost 0,5 kg, ma teda hustotu vacsiu ako 1 kg/dm^3 a po smareni do vody pojde ku dnu ... niektori ludia to nechapu a endaju si to vysvetlit ... vtedy mam chut na prakticky experiment: kybel vody a ta konzerva a niektori mozno ani vtedy neuveria (budu si mysliet ze to mielko je pokazene a normalne by ta konzerva plavala napovrchu) ...
potom by som urobil este iny experiment: do vane plnej ortute drbnut zeleznu nakovu, ktora by kraaaasne plavala na hladine ...
|
| |
Re: elektrárne
Od: asdasdasdasd
|
Pridané:
27.9.2008 0:08
hlavne ze by boli vsetci pekne sfetovany ^^
|
| |
tieto clanky ma bavia:D
Od: PAdAM
|
Pridané:
26.9.2008 23:57
heh vzdy jak sa vyroja radoby fyzikari pod clankami tohto typu a kazdy presviedca ze ten jeho vzorec je dobry:DD
|
| |
elektirka
Od reg.: rado12
|
Pridané:
28.9.2008 19:53
Vážení prečo sa tu stále hádate o nezmysloch ak je na žiarovke napísané že spotrebuje 20 W tak tak tých 20 W spotrebúva v danom okaminu. Tých 20W totiž znamená výkon (respektíve príkon) ktorý ide do žiarovky a tento vyrátame W=U*I (napätie vynásobíme prúdom). Ak teda svieti 1 h tak spotrebovala 20 wh
|
| |
Re: elektirka
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
29.9.2008 8:07
ta suhlas ... niektori si ale mylili jednotky vykonu a energie a skusali uhadnut ze "za aku dobu ta ziarivka spotrebuje tych 20 W" ... taka uvaha samozrejme nema zmysel ... je to ako pytat sa "za aku dobu pojdem rychlostou 20 km/h" ... to prve sa neda bez zmeny vykonu, to druhe zase sedliackym rozumom nabada na zrychlenie/spomalenie (t.j. zmenu rychlosti) ... ked raz nieco ma staly vykon, tak ma ... ked raz nieco ma stalu rychlost detto ... a nema zmysel pytat sa za ako dlho ...
|