| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
vacsie
Od: aleluja
|
Pridané:
17.9.2008 12:40
ja to rikal.
|
| |
Re: vacsie
Od: tomino.kotrcka
|
Pridané:
17.9.2008 15:56
O com to je? Matematika je taka veda, ze si niekto nieco vymysli a potom to niekde zverejni. Nemusi to mat ani logicky zaklad, nemusi to byt na nic dobre, nikdy sa to nevyuzije.
To si aj aj mozem napisat knihu o Rodinnych zvazkoch nahosemennych rastlin a ich postavenie v komunite pasavky zemiakovej a mozem o tom basnit vsade, co na tom, ze tomu nebude nikto rozumiet. Urobim prednasku o nicom a prinutim ludi, aby tomu rozumeli a najdu sa fanatici, ktori "zrazu" vsetko chapu a klamu tym samych seba a takto sa to zacne. O nicom, k nicomu, na nic, ale uzasne
|
| |
Re: vacsie
Od: tali
|
Pridané:
17.9.2008 17:15
oh, cista nevedomost a zavist...
aby si bol v obraze, tak bez matematiky by sme boli este v jaskyniach a vacsina z nas by mala inteligenciu ako ty!
|
| |
Re: vacsie
Od: gnu_
|
Pridané:
17.9.2008 22:03
Cau kotrcka ;)už veríš v ducha O2
Teraz s tebou súhlasím, ale matematika má ten problém že sa to nedá v podstate overiť (dá sa, ale vačšinou iba odvodením z "minulých" poznatkov, ktoré možu aj nemusia mať pravdivý základ)
|
| |
Re: vacsie
Od: ............
|
Pridané:
18.9.2008 11:40
mozu aj nemusia?.....cod do skolky a zacni si pocitat kolko mas prstekov na ruke, prestan pisat nezmysly, potom si daj poriadne silnu kavu a ked sa zobudia aspon na 10% tvoje obe hemisfery mozgu pochopis co za blbost si napisal........matika je exaktna veda a vsetko co sa pouziva je pravdive..totizto matiku nikto nevymysla matika s aobjavuje, objavuju sa zakonitosti a suvislosti.......totizto matika vyplyva z okoliteho sveta, ked mas niecoho 2 kusy, tak neexistuje aby si pri sucte napocital 3 alebo 1 .............s ostatnymi operaciami je to podobne... tak ako nasobenie je vyhodny zapis scitovania a mocniny vyhodny zapis nasobenia napriklad.............este by som mal taku otazocku ze s akou matikou si sa stretol ked spochybnujes pravdivost poznatkov...nech sa paci dosiel si na nieco co nieje pravdive?....daj dokaz a potom sa ti uklonim......ale ak patris k tim, co sa nerozumeju do problematiky a hned vypluju svoj nazor, tak pre trocha zbehlejsieho je takyto clovek vrcholne nafukany a blby.
|
| |
Re: vacsie
Od: rotavator
|
Pridané:
18.9.2008 20:41
Ja si tiez myslim ze niektore matematicke poznatky nemusia byt pravdive. Teraz nehovorim o elementarnych zakonitostiach ktore sa jednoducho spochybnit nedaju ale tvrdit ze vsetky matematicke poznatky su jednoducho pravdive a basta je kratkozrake. Uvediem priklad: Povodne sa uznavala pravda ze zaporne cisla sa nedaju odmocnit (co bolo viac menej logicke) a potom nejaky magor objavil komplexne cisla. :o
|
| |
Re: vacsie
Od reg.: michal6103
|
Pridané:
18.9.2008 9:38
Tomu sa hovori zakladny vyskum, ked ludia skumaju veci, ktore budu mat uplatnenie az o niekolko desatroci. Myslis ze ked sa postavil prvy pocitac, tak vsetci hned vedeli, ze to umozni trulom ako si ty zverejnovat svoje nazory?
Matematika je dolezita, uz len kvoli tomu, ze trenuje abstraktne a kriticke myslenie.
|
| |
rad bych vedel
Od: opecc
|
Pridané:
17.9.2008 12:47
k comu je dobra znalost coraz vacsich prvocisel?
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: MCGiany
|
Pridané:
17.9.2008 12:51
k niecomu isto hej, ale pre nas normalnych ludi je to len onanovanie matematikov nad zazrakmi vedy.
|
| |
Re: rad bych vedel
Od: kkk moto
|
Pridané:
17.9.2008 12:53
heh, ked uz tu mame onanovanie matematikov, co takto filozofov: definuj co je "normalny" clovek.
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: MCGiany
|
Pridané:
17.9.2008 14:06
no myslel som tym skor "bezny", taky co nevybocuje z radu.
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: idead
|
Pridané:
17.9.2008 14:28
taky co nikdy neobjavil Mersennovo prvocislo
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2008 14:33
taky co nikdy nic neobjavil, nikdy nicim neprispel k rozsireniu znalosti ludstva v akejkolvek oblasti, nikdy sa nazapisal do pamati ludi aspon v jednej krajine v akejkolvek oblasti, vie o nom len maly okruh znamych, zije z ruky do huby, plati dane a chodi do roboty ... to je 99,99 % normalnych ludi
|
| |
Re: rad bych vedel
Od: waveee
|
Pridané:
17.9.2008 15:00
to si ty..
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2008 15:12
omyl, 99,99% ludi ...
ty si mozno kazdy vecer hovoris "jaaaj, vsetci su uz mrtvi - newton, einstein, euler, ceulen, nobel, fleming, mozart, solzenicin, docolomansky, shakespeare, husain, hitler, stalin, cezar, alexander velky (... a stovky a stovky inych mien) a ja sa uz tiez necitim najlepsie" ...
preco boli ti ludia znami? lebo urobili nejaky objav, raz dokazali a urobili nieco dobre, robili nieco dobre ... nooo alebo naopak nieco zle
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
17.9.2008 15:57
a co fico? (btw, docelomansky, nie docolomansky, rovnako aj caesar, nie cezar a hussain. zvysne neviem ci su dobre :) )
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: McBaran
|
Pridané:
17.9.2008 18:42
to je jaká konina že ceasar .. píše sa tak ako počuje takéto slová ... aj menežér sa má písať takto ...
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: wavevlna
|
Pridané:
18.9.2008 12:05
no tak ešte caesar znesiem ale ceasar tak to fakt si chodte podať ruky s ficom
|
| |
Re: rad bych vedel
Od: tomino.kotrcka
|
Pridané:
17.9.2008 15:58
na Paris Hilton a Dominika Tribulu si zabudol!
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.9.2008 6:42
Neviem kto je Paris Hilton a Dominika Tribulu. Bravo som prestal citat pred 12timi rokmi. Nieco mi este hovori Britney Spears ale o tu by som ani len hrdzavy bicykel neoprel ...
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: wavevlna
|
Pridané:
18.9.2008 16:39
ja poznám Jána Tribulu... to je ten prihriaty z markízi
|
| |
Re: rad bych vedel
Od: reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.9.2008 19:41
on je prihriaty? Ja so myslel, že iba priyebaný.
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.9.2008 10:37
----------- ----------- ----------- ----------- -----------
!!!!!!!!!! !!!!!!!!!! !!!!!!!!!! !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!
Kto bol taky sikovny a nabural sa mi do accountu?????
!!!!!!!!!! !!!!!!!!!! !!!!!!!!!! !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!
----------- ----------- ----------- ----------- -----------
|
| |
Re: rad bych vedel
Od: reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.9.2008 22:40
nikto :) stačí keď dáš do mena napr. toto:
reg.: Pjetro de
Jediný rozdiel je v dvojbodke, heh.
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.9.2008 21:32
ej bistu, tot figel
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: wavevlna
|
Pridané:
18.9.2008 12:06
no ale ja nežijem z ruky do huby... tak ma vynechaj
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.9.2008 14:09
A milionarsku dan si poctivo platis? Ked uz mas viac ako 452 brutto = cca 338 netto rocne, co samozrejme nie je vela a co samozrejme z cloveka nerobi milionara ...
|
| |
Re: rad bych vedel
Od: rms
|
Pridané:
17.9.2008 17:48
hehe, suhlasim. zaujimave vsak je, preco chce byt kazdy normalny? :D
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: Y x u s
|
Pridané:
17.9.2008 13:04
povedal by som, ze na nic... myslim, ze je to mrhanie cpu-casom.
|
| |
Re: rad bych vedel
Od: som zly lol
|
Pridané:
17.9.2008 17:50
povedal by som ... keby sa ta niekto pytal? tak si mal pockat
|
| |
Re: rad bych vedel
Od: reg.: Y x u s
|
Pridané:
18.9.2008 19:43
a ty načo reaguješ ty matkin výtrus
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: Y x u s
|
Pridané:
19.9.2008 8:33
sme tu dvaja registrovany s rovnakym menom???
|
| |
Re: rad bych vedel
Od: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
Pridané:
19.9.2008 22:42
Jediný rozdiel je v dvojbodke, heh
|
| |
Re: rad bych vedel
Od: Meno musí mať dĺžku aspoň 3 znak
|
Pridané:
17.9.2008 13:06
sifrovanie.
|
| |
Re: rad bych vedel
Od: waveeee
|
Pridané:
17.9.2008 15:01
jasne sifrovanie :D trepeš
|
| |
Re: rad bych vedel
Od: asd
|
Pridané:
17.9.2008 16:47
tak chlapec moj, on netrepe.. na sifrovanie sa naozaj vyuzivaju aj prvocisla.. a cim ich je viac a cim su vacsie, tym lepsie..
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: RSA_Master
|
Pridané:
18.9.2008 21:54
Chlapecek je vidiet ze o sifrovani moc nevies.
Aj obycajny web cez https stoji cely na 2 prvocislach.A cim su vacsie tym je to nemoznejsie prelomit.
Ked maz zaujem pozri si : http://en.wikipedia.org/wiki/Rsa#Operation
ale pochybujem ze ti ta anglictina nieco povie :D
|
| |
Re: rad bych vedel
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2008 13:14
coraz vascich:
http://www.dsl.sk/article.php?article=6254
cas 28.8.2008 10:18 - ide predovsetkym o skumanie zatial nedokazanych teorii
z komentara: JEDNODUCHO VEDIET ako to v skutocnosti je
takisto sa mozem spytat preco sa staroveki filozofi (v dnesnom ponimani prirodovedci) zamyslali nad atomami, ved im to na nic nebolo ... jednoducho vediet ...
velky pocet zopar stocifernych prvocisel:
pre RSA
|
| |
prvocisla
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2008 13:07
Zbytkove ciastky su myslim urcene na vyplacanie 5000 USD odmien pre tych co nasli vsetky mensie kusky a vyplatenie tychto mensich odmien bolo tusim podmienene az najdenim prveho viac ako 10 milion ciferneho prvocisla ... Takze objavitela 44. kuska musel trafik slak 2x: jednak ho tesne lizlo a cislo malo 9 808 358 cifier a nie 10 milionov a teda mal narok nie na 50 000 ale iba 5 000 USD a druhy krat ho musel trafit slak, lebo musel cakat 2 roky kym niekto to aspon 10 milion ciferne objavi ...
|
| |
poradie
Od reg.: Juraj Polák
|
Pridané:
17.9.2008 13:14
im to nejako divne funguje, keď nižšie číslo bolo nájdené neskôr ako to vyššie. Možno existuje kopa nižších prvočísiel, ako to najvyššie a ešte nie sú objavené...
|
| |
Re: poradie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2008 13:23
1) robi sa niakolkonasobna kontrola VSETKYCH prvociselnych exponentov ... da sa najst aktualny status celeho projektu, ktore exponenty uz prebehli trojitou ukontrolou, po ktore exponenty len dvojitou kontrolou, ktore exponenty boli ceknute len raz ... projekt ma aj tzv. milestones: napr. do konca roku 2008 tripplechecnut vsetky relevantne* prvociselne exponenty mensie ako 15 000 000 a doublechecnut vsetky mensie ako 22 000 000
* relevantne preto, lebo uz popredu je vylucovanych viac ako 95% PRVOCISELNYCH exponentov - vylucit sa daju behom okamziku na zaklade platnosti mnohych matickych viet ktore hovoria ze s tym a tym konkretnym prvocislom p nebude vyraz 2^p - 1 prvocislo ... potom pride ine prvocislo na ktore nie je mozne napasovat ziadne zname poznatky a musi prebenut Lucas-Lehmerov test ci je aj hodnota 2^p-1 prvocislom ...
2) takze nie je vylucene ze medzi uz najdenymi sa este nejake objavi, pravdepodobnosti su ale vycislane na radovo tisiciny percenta ...
|
| |
Re: poradie
Od: njn
|
Pridané:
17.9.2008 13:26
tam nejde o to najst vzdy doposial najvacsie. tie testovane prvocisla su priradovane nahodne z urciteho este nepreskumaneho rozsahu. na stranke je to pekne vyobrazene kolko maju preskumane, kolko im chyba a kolko asi prvocisel v danom rozsahu predpokladaju najst.
|
| |
xxx666
Od: xxx666
|
Pridané:
17.9.2008 13:21
aj tak odpoved na otazku: Aky je zmysel zivota, vesmiru a vsetkeho? je cislo 42. :))))neviem naco hladaju dalsie vyssie cisla... dajte do google "answer to life the universe and everything"
|
| |
Re: xxx666
Od: asdasdasd
|
Pridané:
17.9.2008 13:50
Fajn, este zisti otazku ty Hlbina myslenia ;)
|
| |
Re: xxx666
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.9.2008 2:13
hlupost, 42 je odpoved na otazku, a presne znenie otazky Hlbina myslenia nevie. Preto bol stvoreny este vymakanejsi pocitac ako Hlbina myslenia a je to nasa Zem. Otazka je, ci sme ta prva verzia, ktoru mali/maju znicit Vogoni, alebo uz sme ta druha, ktoru stavali potom.
|
| |
Re: xxx666
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.9.2008 6:46
Sme zrejme iba nejaka pre-alfa, lebo k prvej nepodarenej beta verzii mame este velmi daleko ...
|
| |
PORADIE!
Od: meno nie je
|
Pridané:
17.9.2008 13:47
Redakcia DSL.sk: ako moze byt 46. cislo mensie ako 45. cislo? Akekolvek cisla sa vzdy cisluju od prveho takeho cisla, cize 2. prvocislo je 3 a 3. cislo je 5 bez ohladu na to, v akom poradi boli objavene.
Takze v celom clanku ma byt vsade namiesto "45. Mersennovho prvočísla" napr. "45. známeho Mersennovho prvočísla"!
|
| |
Re: PORADIE!
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
17.9.2008 17:36
su cislovane podla poradia objavenia, nie podla velkosti!
|
| |
poradie
Od: booze
|
Pridané:
17.9.2008 13:58
To bude asi tym, ze tie mersenerove cisla sa nehladaju v poradi 1,2,3,4,5... ale inym algoritmom, ktory pripusta aj moznost, ze 46. bude mensie ako 45. cislo.
|
| |
Re: poradie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2008 14:18
chlapci tu nejde o ziadny algoritmus hladania ... pokojne si mozme postulovat ze mersenove prvocisla su zoredene podla velkosti ... ale aj na mersenne.org je jasne napisane, ze vacsie 2 ^ 43112609 - 1 bolo objavene skor ako 2 ^ 37156667 - 1 ...
|
| |
aky to ma prinos ??
Od: hoax
|
Pridané:
17.9.2008 14:13
zachrani to niekomu zivot ?? pomoze to niekomu v niecom ?? ma to perspektivu ??
okrem toho ze pri tom mozu matematici robit ..vseliake veci ???
|
| |
Re: aky to ma prinos ??
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2008 14:21
pripadas mi ako spoluziak z gympla - ten sa tiez pytal ze naco mu vsetky tie sprostosti ktore sa ucili budu ... u 16-17 rocneho sa taka otazka da tolerovat
o potrebe ucit sa a preco sa vobec nie ucit, resp. o potrebe skumat a preco vobec skumat zdanlivo uplne zbytocnosti, by sa dal napisat cely clanok na doktorate :-)
|
| |
Re: aky to ma prinos ??
Od: Tupcek
|
Pridané:
17.9.2008 20:37
ono to vzdelanie je fakt dobre, akurat efektivita na statnych skolach je strasne nizka, vecsinou sa vazne ucia totalne blbosti ktore vyuzije malokto, pripadne nikto...aj ked samozrejme je tam toho aj dost dobreho, ale verim tomu ze hocijaka zakladka + stredna dokopy co sa tyka veci co sa zide cloveku (aj keby chcel byt vedec) tak by sa dala naucit za rok (u dospeleho cloveka)
|
| |
Re: aky to ma prinos ??
Od reg.: TheHacker
|
Pridané:
17.9.2008 15:55
No bez ludi, ako su ti, co hladaju tie prvocisla, by si si na dialku ani auto neodomkol, napriklad.
|
| |
distribuovane vypocty
Od: badyto
|
Pridané:
17.9.2008 15:05
mne je sympatickejsie folding@home, tam je podla mna vacsia sanca ze to niekomu skutocne pomoze.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: _peter__
|
Pridané:
17.9.2008 19:04
Hej, prave tvoj komp podstatne prispeje k objave lieku a potom ta jedna davka bude stat 100000. Pomoze to zamestnancom farmaceutickych spolocnosti a hlavne ich sefom.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: MaVa
|
Pridané:
17.9.2008 19:53
tak vymysli ty nejake lieky a rozdavaj ich zadarmo ked si taky ludomil
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.9.2008 2:18
nie, ja ked budem vymyslat liek, a bude na to treba ratanie na kompoch, tak to ratanie zaplatim. Nebudem sa spoliehat na to, ze mozno mi to niekto zrata zdarma. To samozrejme nerobia ani oni, a preto je celkom realne, ze ty ziadne lieky neratas, ratas nieco uplne ine. Vzdy mi vrtalo hlavou, kto a kde analyzuje vsetky tie data co dnes tecu internetom, telefonmi atd ;)
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: kare
|
Pridané:
17.9.2008 21:09
Nemam slov.
Takze radsej nemat liek napr. na rakovinu lebo by nahodou na tom niekto zarobil. Ked mi decko dostane rakovinu tak nech liek stoji hoci aj milion rad ich dam.
Len aby niekto nezarobil, uz nie je dolezite za co.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.9.2008 2:21
ale mna ten liek bude stat milion a teba podstatne viac, kedze minies elektriku za tisice korun. A co je najsauplnezemegadolezite, nemas istotu, ze ratas liek.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od reg.: wavevlna
|
Pridané:
18.9.2008 12:03
ale máš.. sice relatívnu.. oni majú certifikát a ked sa chces hadat ze to nic neznamena tak aj vo figare mozu hadzat švábov do čokolády, v hamé mozu mixovat potkany, v rajo mozu močiť do jogurtov.. ale ty to kupujes a si si "isty" ze to nerobia
BTW: teba ten liek nebude stat nic ked takto rozmyslas tebe nepomoze ani lesný elf nie ze este nejaky liek
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.9.2008 18:27
Ked pixar bude ratat Auta2 cez distribuovany vypocet a ty im pomozes, a bude chciet od teba za dvdcko 1300 korun, tak im ich spokojne das? A vobec ti nebude vadit, ze kazdy zan bude platit 1300? Ved ty si im vyratal 3 obrazky filmu, za ktore by inak zaplatili "6355 dolarov" a ani poondiate dvdcko ti nedaju zdarma? Bude to OK?
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: aleluja
|
Pridané:
17.9.2008 22:29
Ty si asi 100% zdravy, nikto z tvojej rodiny neni chory ze?
Lebo ak nie, tak by si musel mat 5 promile a ani to by nevysvetlilo tvoj prispevok.
A ak ano, tak si potom mentalne retardovany na 5. stupni.
Dam ti 5 Sk ak by vyperes ponozky.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: aleluja
|
Pridané:
17.9.2008 22:35
A mimochodom, samozrejme ze ten kto vymysli liek na napr. rakovinu si zaslusi poriadny balik. Preco nie?
Nie kazdy si planuje zobrat svoje peniaze do hrobu.
To ze niekto pomaha foldingom doma je jeho vec, napriklad, preco nevyuzit ten EXTREMNY potencional vsetkych PC na svete? Ked prsi, tak padaju male kvapky, 1 kvapka je nic, ale ked prsi hodiny, tak su zaplavy, ktore pohnu svetom. To ze mi ide PC a zere elektrinu len tak je jedna vec, ja ho nevypnem ked som hore, takze preco nevyuzit tu elektrinu v nieco dobre. Uz je to aj tazke vysvetlit viac polopatisticky, skor nemozne.
Ktovie, mozno to vobec nepomoze, ale ked to neskusime, tak sa to nepodari.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: badyto
|
Pridané:
18.9.2008 0:14
nemozem viac suhlasit.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: _peter__
|
Pridané:
18.9.2008 2:14
"A mimochodom, samozrejme ze ten kto vymysli liek na napr. rakovinu si zaslusi poriadny balik. Preco nie?"
Mam dojem ze sme hovorili o folding@home. Ked si to vymyslia na vlastnej pode, nech.
"nech liek stoji hoci aj milion rad ich dam"
Ty mas len tak milion? Nech?? Pre tvoju informaciu - rakovina sa lieci, aj ked nie velmi uspesne. Toto moze zacvakat jedine poistovna, liecba stoji okolo 2 milionov.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: _peter__
|
Pridané:
18.9.2008 2:14
Vies preco si to nepustat, ked len tak ide komp? Pretoze ked ide naplno ma asi 2x vyssiu spotrebu a v USA je vacsina elektrarni na fosilne paliva a ja budem mat radsej cisty vzduch pri ktorom ludia nebudu potrebovat vobec lieky ako nedychatelny vzduch pri ktorom budu musiet brat (napr. na alergie) (a este ako bonus rakovinu pluc). Az bude mat svet cisty zdroj energie tak folding nech bezi pre mna za mna aj na vsetkych PC na zemi. To ze ti PC zere elektrinu ked nic nerobi je smutny fakt, ale je to tak. Ked si pustis folding, spali sa ovela viac. Tam ide o ten princip, ze mas to PC, to ze je v "idle tak nech rata lebo aj tak nic nerobi" je PR pre hlupych ludi, napr. ako ty. (mimochodom asi si nepozeral olympiadu v pekingu, co? to nebola hmla)
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: _peter__
|
Pridané:
18.9.2008 2:15
Este pre info: spotreba vsetkych PC nie je nezanedbatelna, je to dost velke % a to su vacsinou idle. Spotreba vacsiny datovych centier je vyssia!! ako vykon potrebny na rozbeh lokomotivy a to su tam tie servery vacsinou idle. Zober si ze by tam bezal folding. O dist. vypoctoch viem viac ako vsetci tu dokopy a kebyze chces, tak napr. zistis, ze na PC je to totalne neefektivne. Ked chces tak si to skusaj, ja nechcem, som slobodny clovek, ale kebyze sa ti vyfukne kazdy l CO2 vyprodukovany (priamo/nepriamo) pri vyrobe elektriny co na to spalis do izby asi zmenis nazor.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: lubos679679679
|
Pridané:
18.9.2008 6:03
Ked o tom vies tak vela, chcem sa do toho zapojit tak porad do coho to je najvyhodnejsie a nieco, kde budem mat istotu co pocitam. Moje GPU nech bezi aj tak ho moc na hry nepouzijem a vykon ma dost fajnovy.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.9.2008 11:46
ked najdes nejaky projekt, kde za odratane data platia adekvatnu sumu, aby si zaplatil elektriku, amortizaciu pc a este mal aj na pivo, tak sa ozvi, pridavam sa vsetkymi pocitacmi co mam doma a kludne kupim dalsie, ked sa to oplati. A mozem ratat hocico co poslu, je mi to jedno.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: _peter__
|
Pridané:
18.9.2008 12:10
Robis si srandu, ale existuju platene projekty, lenze urcite na tom nezbohatnes. A PC sa skutocne pri tepelnom namahani opotrebuvava a grafika zvykne odchadzat ako prva (uz mi ich par odislo - artefakty v obraze ako pri pretaktovavani a pod.). Okrem toho, vyznat sa v dist. vypoctoch a poznat projekty dist. vypoctov su 2 rozdielne veci.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.9.2008 18:18
nepotrebujem zbohatnut. ked to zaplati elektriku + to hodi 2 tisicky mesacne na 1 pocitac, tak pri 10pc zarobis mesacne 20k. 1pc stoji dajme tomu 20k, cize za 10 mesiacov mas splatene kompy. Zivotnost pri plnej zatazi nech je 3 roky (bo tolko je zaruka realne je to viac) To mas ciste 520 tisic korun. Ak by to takto bolo, kludne by som si spravil farmu aj 100, 200 pocitacov, kde je zisk 10-20 nasobny.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.9.2008 18:35
s3 trio pci 2Mb, s3 savage 3d agp 8MB, s3 savage4 32MB, nvidia tnt2 ultra 32MB, nv gforce2 mx 64MB, radeon 9600pro 128MB, radeon 9800se 256MB, nv 6600gt, nv 7600gt, nv 9600gt su karty ktore som za poslednych 10 rokov vlastnil, ani jedna znich sa nepokazila.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: _peter__
|
Pridané:
18.9.2008 19:04
Stastny to clovek...
Inak ono je to skor 5$ na mesiac, takze nic moc.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: jajajajaj
|
Pridané:
18.9.2008 19:52
sa máš čím chváliť, hlavne tou s3 trio pci 2Mb, s3 savage 3d agp 8MB, s3 savage4 32MB, nvidia tnt2 ultra 32MB, nv gforce2 mx 64MB, radeon 9600pro 128MB, radeon 9800se 256MB, nv 6600gt, nv 7600gt a nv 9600gt
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: _peter__
|
Pridané:
18.9.2008 2:15
"Nie kazdy si planuje zobrat peniaze do hrobu"
Keby si takto dotoval kazdeho tak by ti ostalo vies co? Ani na ten hrob by si nemal. Neviem co si povolanim, ale asi cistis ponozky. Dobre, za 5Sk to je dotacia, ale preco to nerobis zadarmo? Napr. vo volnom case by si mohol, namiesto pisania prispevkov do fora.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: _peter__
|
Pridané:
18.9.2008 2:16
"tak vymysli ty nejake lieky a rozdavaj ich zadarmo ked si taky ludomil"
Neviem kto tu pise o zadarmo, tu hovorime o jednej davke. Kolkoze to davok potrebujes pri obycajnych antibiotikach? Okrem toho ako si dosiel na to ze zadarmo? Ja mam uz pusteny ZADARMO folding. Neviem preco by som mal platit tazke prachy za nieco na co ludia na celom svete vynalozili dokopy snad miliardy. Je to praveze uplne naopak, zamysli sa.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: _peter__
|
Pridané:
18.9.2008 2:16
A uz vobec neviem preco by som mal ja vymyslat lieky? Ja nie som farmaceut ale mam kamaratov a ver, ze tam sa prelievaju ine prachy. Je to ich praca, chapes? Nie je dovod aby to bolo take drahe. Kolko platis za CPU? Je to skoro za facku (nepotrebujes, nekup). Vies ake zlozite je navrhnut CPU? Kolko to stoji? Kolko platis za hocico ine (nepotrebne k zivotu)? Kolko stoja lieciva? Tazke prachy. Preco? Pretoze ked si chory, zaplatis aj milion za to aby ta vyliecili. Nehovor mi, ze to, ze by bolo nemoralne aby poistovne nepreplacali lieky na smrtelne ochorenia, f. firmy nezneuzivaju. Staci len pozriet kolko stoja. Je to cisty byznis.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: _peter__
|
Pridané:
18.9.2008 2:17
A to uz ani nejdem pisat o tom, ze preco by sa mala liecit rakovina(folding) a nie hladat pricina jej vzniku, lebo by bol tento prispevok dlhsi ako ten clanok, ktory bol o niecom uplne inom. (hit: pre "niekoho" je lepsie liecit ako predchadzat)
Pozri, ja v podstate nic proti tomu nemam, ale je to vyzkum zlym smerom s neurcitym vysledkom, pri ktorom sa nehorazne mrha zdrojmi. Asi tak.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od: puk
|
Pridané:
18.9.2008 23:41
Ta matematika je uplne nanic. Cim jej viac rozumies tym viac spalis fosilnych paliv. Vysledok je ze sa aj tak vratis do jaskine a zacnes znova objavovat matematiku.
|
| |
Re: distribuovane vypocty
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.9.2008 10:56
Akurat keby tej matiky nebolo, v tych jaskyniach by sme boli aj dnes a hadali by sme sa s neandertalcami ze ci lovit a putovat alebo sa usadit a pestovat ...
|
| |
lollol
Od: :DDD
|
Pridané:
20.9.2008 12:49
ja to serem tu je tolko odborníkov, že som sa dogrcal :D ešte že ja nie som
|