neprihlásený
|
Piatok, 29. novembra 2024, dnes má meniny Vratko |
|
Slovenský iPhone, na 24% svojho internetového potenciálu
V piatok 22. augusta sa začal na Slovensku predávať očakávaný mobilný telefón spoločnosti Apple iPhone. Po niekoľkodennom intenzívnom teste zameranom najmä na využívanie Internetu sme ohodnotili potenciál iPhonu ako mobilného internetového terminálu a najmä súčasný stav jeho softvérového vybavenia a jeho schopnosť tento potenciál využiť.
DSL.sk, 27.8.2008
|
|
Očakávaný mobilný telefón iPhone sa začal na Slovensku predávať dvomi najväčšími slovenskými mobilnými operátormi v piatok 22. augusta.
V prvých dňoch dostupnosti sme telefón intenzívne otestovali najmä z pohľadu využívania iPhonu na prístup na Internet náročným užívateľom a ohodnotili sme nakoľko súčasná podoba softvérového vybavenia iPhonu využíva potenciál tohto telefónu dosiahnuteľný softvérovými vylepšeniami.
Kde iPhone vyniká
Využívanie iPhonu na prístup na Internet, napriek kritike nezanedbateľnej časti náročných užívateľov, má oproti konkurenčným platformách viacero podstatných výhod.
V takých scenároch používania, kde vstup textu je len zanedbateľnou alebo malou časťou celej práce so zariadením, je dotykované rozhranie iPhonu s multi-touch technológiou mimoriadne pohodlným a najmä efektívnym a rýchlym spôsobom ovládania.
To sa týka najmä prehliadania webu, pričom mobilné Safari má oproti zatiaľ reálne dostupným konkurenčným prehliadačom veľkú výhodu tiež v bezproblémovej podpore plného webu, samozrejme okrem podpory Flashu. V prípade využívania verzií webových stránok optimalizovaných pre iPhone môže byť často dokonca produktivita užívateľa na rovnakej úrovni ako v prípade používania PC cez rovnaké mobilné internetové pripojenie.
Užívatelia, ktorí iPhone nemali možnosť otestovať, získajú dobrú predstavu o spôsobe používania napríklad z inštruktážnych videí Apple.
Pohodlne a rýchlo sa ovládajú aj ďalšie internetové aplikácie, emailový klient, App Store, YouTube aj väčšina zatiaľ dostupných najpopulárnejších internetových aplikácií tretích strán.
iPhone s doinštalovanými aplikáciami a linkami na stránky (RSS, Gmail), automaticky ponúkané aktualizácie doinštalovaných aplikácií
Dobrým riešením z pohľadu pohodlia používania je aj centralizovaný spôsob získavania a inštalácie aplikácie tretích strán, ktorý nepochybne prispeje k výrazne väčšiemu priemernému počtu doinštalovaných aplikácií používaných užívateľmi v porovnaní s iným smartphone platformami a spätne podporí ich ďalší vývoj. Zvolený spôsob distribúcie zároveň umožňuje napríklad udržiavať aplikácie aktualizované.
Systém distribúcie aplikácií je ale zároveň aj kritizovaný pre kontrolu Apple nad typom dostupných aplikácií a v súčasnej dobe množstvo dostupných aplikácií zďaleka nemôže konkurovať iným smartphone platformám.
Aplikácie v pozadí, notifikácie
Pri hodnotení využívania potenciálu sme zatiaľ chýbajúce funkcie realizovateľné softvérovo, chyby a nedotiahnuté funkcie ohodnotili našim odhadom časti potenciálu, o ktorú vďaka nim iPhone prichádza.
Prideľované percentá vychádzajú z nášho odhadu užitočnosti jednotlivých chýbajúcich funkcií pri typickom používaní náročným užívateľom využívajúcim Internet na získavanie informácií, komunikáciu a iné činnosti, pri ktorých okrem pasívneho prijímania aj obsah a najmä text aktívne vytvára.
Za najväčší hendikep súčasnej verzie firmvéru sme vybrali absenciu možnosti spúšťania aplikácií na pozadí respektíve iného náhradného technického riešenia.
Okrem emailového klienta, ktorý pre Exchange a MobileMe podporuje push email a pre ostatné spôsoby prístupu k pošte aspoň pravidelné sťahovanie, ďalšie internetové aplikácie najmä tretích strán v pozadí nebežia a nemôžu bežať.
To je u mobilu veľkým hendikepom u aplikácií, u ktorých je veľkou pridanou hodnotou byť neustále online respektíve byť upozornený na nové udalosti. Takýmito aplikáciami môžu byť napríklad instant messenger, rozličné klienty sociálnych sietí ako napríklad Twitter a Facebook, napríklad klientská aplikácia eBay upozorňujúca na zmeny v sledovaných aukciách a mnohé ďalšie.
Hoci Apple podporu spúšťania aplikácií v pozadí nepripravuje, pripravuje pre mobilnú platformu lepšie riešenie v podobe notifikácií na udalosti. Pre vývojárov aplikácií to bude znamenať viac práce a serverovú infraštruktúru aj pre aplikácie, ktoré ju v súčasnosti nevyžadujú, oproti aplikáciám bežiacim v pozadí bude ale menej zaťažovaný procesor a nebude sa znižovať výdrž iPhonu.
Funkčnosť je plánovaná zatiaľ na september, dovtedy znižuje využiteľnosť potenciálu iPhonu podľa nášho hodnotenia o tretinu, 33%.
Písanie po slovensky
Dôležitou funkčnosťou pre aktívneho užívateľa je samozrejme možnosť písať. Bohužial iPhone vo verzii uvedenej na slovenskom trhu oboma operátormi slovenčinu okrem lokalizácie menu a iných zobrazovaných informácií nepodporuje ani pri písaní.
Nie je tak možné vôbec napísať niektoré znaky s diakritikou, pri dlhšom stlačení klávesov sú v ponuke len niektoré zo znakov s diakritikou používaných na Slovensku.
Navyše pri písaní je štandardne zapnutá autokorekcia systémom T9 vo vybranom jazyku, ktorým nemôže byť slovenčina a ktorú nie je možné vypnúť.
Autokorekcia automaticky nahrádza slová, ktoré nenájde v slovníku pre daný jazyk, za slovo zo slovníka s písmenami nachádzajúcimi sa v blízkosti napísaných písmen. Autokorekcia sa podľa nášho testu neučí respektíve učí len veľmi pomaly a tak v prípade väčšiny kratších slov s dĺžkou do štyroch až piatich písmen ich navrhne nahradiť slovom z cudzieho jazyka aj po dlhšom používaní.
ý respektíve Ý nie je možné napísať, pre zabránenie nahradenia je potrebné stlačiť krížik pri so
Navyše k nahradeniu príde automaticky po napísaní medzery, čiarky alebo bodky za slovom. Vyhnúť sa nahradeniu je možné stlačením krížika nachádzajúceho sa pri návrhu náhrady, ktorého pozícia sa tak mení. Písanie po slovensky tak nie je pomocou T9 akcelerované ale naopak ešte výrazne spomalené.
Podľa informácií operátorov by mal byť nový firmvér aj s podporou slovenčiny dostupný v blízkej budúcnosti. Zatiaľ komplikácie pri písaní po slovensky uberajú iPhonu na Slovensku podľa nášho hodnotenia 20% z jeho potenciálu.
Nemožnosť sa pripojiť cez iPhone z notebooku
Hoci iPhone zastúpi notebook pri viacerých činnostiach lepšie ako iné mobilné platformy, notebook samozrejme plne nenahradí. Pre náročných užívateľov je tak veľkým hendikepom nemožnosť využiť iPhone na pripojenie notebooku na Internet.
Apple pôvodne autorizovala do App Store aplikáciu NetShare, ktorá fungovala ako SOCKS proxy server a umožňovala cez ad-hoc WiFi pripojenie notebooku na Internet cez GSM pripojenie iPhonu. V rozpätí niekoľkých dní Apple ale aplikáciu stiahla, opäť povolila a nakoniec definitívne stiahla.
Nemožnosť využitia iPhonu takýmto spôsobom uberá podľa nášho hodnotenia 8% z jeho potenciálu.
Padanie Safari
Nepríjemnou komplikáciou je relatívne časté padanie prehliadača Safari.
Pri našom niekoľkodňovom používaní prehliadač pri prehliadaní bežných stránok padal priemerne rádovo raz za dvadsať až tridsať minút browsovania po štandardných komplikovanejších webových stránkach. Pri prezeraní jednoduchších stránok alebo stránok optimalizovaných pre iPhone k padaniu neprichádza.
Safari si ale pamätá stav otvorených stránok a tak padanie je výraznou komplikáciou napríklad len pri vpisovaní dlhších textov do formulárov na webových stránkach.
Tento hendikep sme ohodnotili stratou 5% z potenciálu.
Obmedzená práca so súbormi
Hendikepom je aj absencia podpory všeobecnej práce so súbormi a zdieľanie súborov viacerými aplikáciami.
V emailovom klientovi tak nie je možné uložiť prílohy a pozrieť si v prípadnej inej aplikácii nepodporované formáty, prípadne s nimi ďalej pracovať.
Z toho vyplývajúcim obmedzením je aj obmedzené posielanie fotografií, zrejme najčastejšie vytváraného typu obsahu na iPhone. Fotografie je možné posielať emailom len po jednej z rozhrania aplikácie Photos.
Hoci u iných smartphone funkcií môže byť tento nedostatok väčším problémom, v kontexte používania Internetu sme ho ohodnotili na stratu 5% z potenciálu iPhonu.
Ďalšie problémy a nedostatky
Softvér iPhonu trpí v súvislosti s využívaním Internetu aj na ďalšie nedostatky, ktoré sme ohodnotili spolu stratou 5% z potenciálu iPhonu ako zariadenia pre mobilný prístup k Internetu. V závislostiach na požiadavkách užívateľa a typickom spôsobe používania samozrejme môžu mať jednotlivé nedostatky vyššie alebo nižšie váhy.
Medzi ostatné problémy patrí občasná pomalosť pri otvorení viacerých komplikovanejších stránok v Safari, prejavuje sa najmä pri štyroch a viacerých súčasne otvorených stránkach.
Problémom obmedzujúcim aj efektívne využitie niektorých internetových služieb je absencia podpory copy & paste.
Absentuje aj prehrávanie flash obsahu, množstvo a typ flashu na niektorých web stránkach býva často príliš veľkou záťažou na výkon respektíve pamäťovú náročnosť ale aj u desktopových prehliadačov a absenciu jeho podpory považujeme skôr za rozumný kompromis ako nevýhodu.
Zhodnotenie úrovne softvéru
Hodnotenie bolo zamerané najmä na obmedzenia pri využívaní Internetu spôsobené úrovňou firmvéru, ktorý má byť najsilnejšou zbraňou a konkurenčnou výhodou iPhonu. Pre celkové posúdenie iPhonu ako internetového zariadenia samozrejme zohrávajú dôležitú úlohu aj hardvérové parametre a to najmä dosahované rýchlosti a výdrž.
U rýchlosti sme nezaznamenali žiadny hendikep oproti iným telefónom na EDGE, 3G ani WiFi, naopak výhodou je subjektívne pohodlnejšie browsovanie a viacero stránok a webových služieb optimalizovaných pre iPhone s menšími objemami prenášaných dát a tým výrazne rýchlejších.
Udávaná výdrž batérie pri internetovom používaní na 3G sieti päť hodín a na WiFi šesť hodín v žiadnom prípade neznamená výdrž pri neustálom dátovo intenzívnom používaní a browsovaní, celková výdrž je ale vysoko individuálna podľa spôsobu používania. Pri používaní na prístup na Internet z trojice faktorov doba podsvietenia displeja, dĺžka času práce s aplikáciami bez prenášania dát a množstvo prenesených dát najväčší vplyv na spotrebu a výdrž má podľa testu práve prenášanie dát, či cez WiFi alebo EDGE/3G.
Celkovo podľa nášho hodnotenia súčasná podoba firmvéru iPhonu na Slovensku znižuje jeho potenciál na 24%, pričom problémom špecifickým pre Slovensko je len absencia podpory písania v slovenskom jazyku ohodnotená stratou 20% potenciálu.
Už v blízkej budúcnosti majú byť podľa ohláseného plánu Apple a informácií slovenských mobilných operátorov pridané notifikácia nahrádzajúce aplikácie spustené v pozadí a podpora slovenčiny, čo by využitie potenciálu iPhonu na prístup na Internet podľa nášho hodnotenia malo zvýšiť na 77%.
Máte alebo plánujete si zakúpiť iPhone? (hlasov: 1581)
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Slovenský iPhone
Od: _miso03
|
Pridané:
27.8.2008 22:14
Dnes len druhy clanok o ajfoune, do polnoci nech su tu este minimalne dva...
|
|
Re: Slovenský iPhone
Od: gamer
|
Pridané:
27.8.2008 22:59
jj, neviem preco uz nespravili takuto recenziu skor a nie teraz pocas brainwashingu :/ uz davno by som kupil BB, len som cakal na moznosti vyuzitia ajFounu u nas, ktora ako vidim je 1/4 potencialu + cenu okolo 200 dolacov, ale nehrozi :(
|
|
Re: Slovenský iPhone VS BB
Od: McGrofo
|
Pridané:
28.8.2008 7:05
Aosbne vlastnim a pouzivam BB a kupil som si ho prave preto, aby som ich mohol porovnat. Treba vyskusat a to nadsenie z BB opadne.Ako telefon ujde a je spolahlivy, no komunikácia na Exchange uz taka bezproblemova nie je, skôr naopak. A prejavuju sa chyby tipu Mrchosoft - nefunguje - vypni zapni a skus ci funguje.....
Hodnotit iPhone zatial nedokazem, na to treba dlhsiu prevadzku v realnom prostredi, nielen na diskusnych forach
|
|
Re: Slovenský iPhone VS BB
Od: deks
|
Pridané:
28.8.2008 9:58
Môj verdikt je podobný verdiktu DSL. Je to vynikajúci koncept, ale ešte nie je úplný. Osobne si veľmi rád iPhone kúpim, keď na ňom niektoré veci doplnia. Teraz sa s ním bavím každý deň (kúpil si ho brat) a má naozaj obrovský potenciál, ale skôr do budúcna. Preto zatiaľ mi stačí moja Nokia, no keď naozaj spravia iPhone, ktorý bude skutočný Phone, myslím, že nebudem váhať.
|
|
Slovenský iPhone, na 24% svojho internetového potenciálu
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
27.8.2008 22:24
Let's Flame!!!
podme, kto tu bude mat viac prispevkov. ci ajFounisti, alebo antiFenisti :)
|
|
pre koho je ten mobil?
Od: MiSO 1234
|
Pridané:
27.8.2008 22:33
Musim povedať že som sa zamýšlal nad kúpov ajfonu ale dako som nenašiel ani jeden rozumny dôvod prečo ho mať, teda prístup na internet mam uplne všade kde sa najčastejšie vyskytujem ale v pohodli na PC. Takže túto funkciu by som vlastne vôbec nevyužil... takže jedine preto že je pekny a štylový a to je sice velké plus ale nie je to postačujúci dôvod pre mna...A na základe ceny a pre moje pomery(myslim si že sa mam pomerne dobre, nič mi nechýba) je tento mobil absolútne nerealny, a ked si zhodnotim aké sú pomery na slovensku tak tento fon bude mať iba par najbohačích a niekolko mladých ludi, ktori su prvý krat par mesiacov v praci a myslia si že majú prvy krat vela penazí:D takže pre mna jednoznačna volba k850i;)
|
|
Re: pre koho je ten mobil?
Od reg.: michalneal
|
Pridané:
27.8.2008 22:37
chlape ti si mi prehovoril z duše :) . Akurát z mojej strany sa mi ifon ani nepáči, celý štýl apple nejako nemusím. Viva DELL a SonyEricsson :)
|
|
Re: pre koho je ten mobil?
Od: Into
|
Pridané:
5.9.2008 17:36
Plne súhlasím... teda až na štýl Apple. Podľa mňa je Apple skvelá značka s vlastným štýlom, ktorá je zárukou kvality. Všetky notebooky vo firme od Apple bežia roky bez závady. Samozrejme Dell je skvelá značka, ale pohybuje sa v trochu iných sférach. Bližšie k bežnému užívateľovi. Apple = profesionalita.
|
|
Re: pre koho je ten mobil?
Od: McGrofo
|
Pridané:
28.8.2008 7:06
iPhone je telefon bud pre zavislych od hudby alebo internetu
alebo pre Bussiness triedu.
|
|
Re: pre koho je ten mobil?
Od: jfk-x
|
Pridané:
28.8.2008 9:21
Iphone nieje pre business triedu ani zdaleka. Business trieda potrebuje k svojej praci skor nieco FUNKCNE ako napr. BlackBerry, Nokie alebo HTC.
|
|
Re: pre koho je ten mobil?
Od: McGrofo
|
Pridané:
28.8.2008 10:12
Mal som Nokiu, mal som HTC mam BB.
BB jednoznacne pre velke Bussiness firmy, pre Stredné a male NIE. a hlavne, musíte mat admina, aby ste s tým mohli ako tak fungovat... ( pokial s tým nechcete iba prijimat a posielat postu...).
Teraz som zvedavý, co iPhone, nehodnotim, mam málo skusenosti - budem na nom ficat, uvidíme..
|
|
Re: pre koho je ten mobil?
Od: Tupcek
|
Pridané:
28.8.2008 14:58
obycajne smartphone, HTC, BB a podobne mobily su skor pre technicky vyspelejsich ludi a asi jedine pre nich...o podnikateloch a firmach sa neda rozpravat...ono aj v tych najvecsich firmach pracuju normalny ludia a nie kazdy sa zaujima o technologie, vecsina z nich by 99% funkcii nevyuzila...iphone je podla mna zaujimavy: velkym displayom, dotykovym displayom a co je hlavne ze ten velky dotykovy display je designovany na pouzivanie s prstami, nie s dajakou palickou a to oceni vecsina ludi...a kto sa nezaobera technologiami, pocitacmi a podobnymi vecami, su im ukradnute vecsina moznosti, pre takychto ludi je to asi fakt takmer dokonaly telefon ;-) o vyhodach a nevyhodach sa da bavit dlho, ale kazdy je individualny, kazdy chce nieco ine...vecsina jednoduchost pouzivania a tu iphone prinasa
|
|
Re: pre koho je ten mobil?
Od: mReXiTuS
|
Pridané:
31.8.2008 15:36
Mas pravdu ze aj vo velkych firmach a vysoko postaveny ludia sa nezaujimaju o technologie. Ale absencia veci ako je Copy&Paste a posielanie obrazkov a hudby cez BT je podla mna dost problem hlavne pre mladych ludi u ktorych je bezne si poslat fotky alebo hudbu cez BT ako to je na vsetkch novsich telefonoch... Mne napr by to velmi chybalo. Preto si radsej kupim HTC alebo Nokiu n95... iPhone som mal doma par dni na skusku a neako ma neoslovil... Ale verim ze vela ludom bude vyhovovat...
Kazdy je iny ako si napisal :)))
|
|
Re: pre koho je ten mobil?
Od: mReXiTuS
|
Pridané:
31.8.2008 15:32
Tiez si nemyslim ze iPhone je pre bussiness triedu... Moj oco je vysoko postaveny riaditel a on by iPhone asi po hodine pouzivania hodil do najblizsej rieky....
|
|
Re: pre koho je ten mobil?
Od: 0dee
|
Pridané:
1.9.2008 9:08
byva aj nizko postaveny riaditel?
|
|
Re: pre koho je ten mobil?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
1.9.2008 21:50
Poznamka v ziackej knizke: Ziak na schodoch oplul nizsie stojaceho profesora vyssieho rocnika, cim znizil jeho vaznost.
|
|
Re: pre koho je ten mobil?
Od: trebornamot
|
Pridané:
28.8.2008 10:22
Ja som nasiel v podstate iba jeden dovod preco ho kupit. A tym je velky 3,5palcovy displej (citam velmi casto ebooky) Zaujimam sa dost o technicke hracky ale riadim sa vzdy pravidlom nekupovat absolutne nove veci. Takze pockam a uvidime ako to bude s Iphonom vyzerat o par mesiacov.
|
|
Re: pre koho je ten mobil?
Od: peter01
|
Pridané:
29.8.2008 16:17
mam P1i,
(kupoval som hotovosti v xxx elektre 17900.-,bol k tomu gps BT+wayfinder SW)
a mozem povedat ze po precitani prispevku zacinam byt
s nim este viacej spokojny........
|
|
Bluetooth
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
27.8.2008 22:39
zabudli ste na silnu zbran iPhonu. posielanie suborov cez BT. cakal som aspon posielanie medzi iP ale ani to sa neda. takze co si odfotia, to si neposlu. maximalne tak mailom...
tie percenta som neratal, ale je ich tam tolko, ze su uz asi v minuse :D
a aby som nezabudol. 4 sekundove videa su asi v mode :) ked viac na iPhone nenatocite... nice - cool - Apple :D
|
|
iPhone je skvelý
Od: JUK
|
Pridané:
27.8.2008 22:44
Mám iPhone ešte len pár hodín a už som z neho úplne hotový. Je to geniálne keď niekto nad vecami rozmýšľa a potom to funguje tak nejak prirodzene. Telefón ma príjemne prekvapil. Nemám ešte nič od Apple, ale od notebooku Air som z ich designu nadšený. Som spokojný, lebo design je aj vo funkčnosti a to bezkonkurenčný.
|
|
Re: iPhone je skvelý
Od reg.: oppec
|
Pridané:
27.8.2008 23:48
nemam nic proti zakedy si spokojny... mne to jednoducho nestaci :)
|
|
Re: iPhone je skvelý
Od reg.: Martin K.
|
Pridané:
28.8.2008 0:12
ty budes jeden z tych co su plateni za pisanie reklamy do diskusii ze ? :) Bol som prekvapeny ze jedna firma z BA na taketo reklamy skutocne zamestnava spammerov ..
|
|
Re: iPhone je skvelý
Od: MMS
|
Pridané:
28.8.2008 0:22
Ako posles/prijmes MMS?
pripadne SMS delivery?
|
|
Re: iPhone je skvelý
Od: jfk-x
|
Pridané:
28.8.2008 9:23
Daj cislo, poslem ti MMSku. Uvidime, jak si ju pozries na svojom genialnom ajfoune ;)
|
|
Re: iPhone je skvelý
Od reg.: mylanko
|
Pridané:
28.8.2008 9:34
mam iPhone.. MMS tiez :) ...sem cislo pisat nebudem, tak mi hod svoj mail.. :)
|
|
Re: iPhone je skvelý
Od: jfk-x
|
Pridané:
28.8.2008 11:06
MMS mas, lebo si donho zasahoval. Ked sa ti pokazi, daj ho reklamovat, co ti nan povedia.
|
|
Re: iPhone je skvelý
Od reg.: mylanko
|
Pridané:
28.8.2008 11:19
:) ...mam iPhone 1. generaciu a do konca mi ostava aj tak len 6 mesiacov (kedze medzinarodna je len 1 rok) ..a vobec ma strata zaruky netrapi - v pripade poskodenia si opravu dokazem zabezpecit tak ci tak.. Ja som to skor myslel ako vtip :) ..na mieste tych uzivatelov iPhone-u, ktori si ho kupili oficialne tu by nechce byt :)
|
|
Re: iPhone je skvelý
Od reg.: mylanko
|
Pridané:
28.8.2008 11:23
Oprava: * by som nechcel byt * ...uz sa vyjadrujem ako daky pub :D
|
|
Re: iPhone je skvelý
Od: jfk-x
|
Pridané:
28.8.2008 14:18
V tom pripade uznavam. Tu sa vsak bavime o Iphonoch predavanych nasimi operatormi, kedze je to teraz "strasne hot" tema a vsade o tom musi byt minimalne 5 clankov za den :).
|
|
Re: iPhone je skvelý
Od: 0dee
|
Pridané:
28.8.2008 11:23
a co tak si kuknut mmsku tak ze si ju pozries cez internet :-) takze bez zasahovania do telefonu
|
|
MMS out
Od: MMS
|
Pridané:
28.8.2008 0:21
Nikde som tu nenasiel NEfunkcnost MMS. V USA su naozaj totalne zabrzdeni... Mrzi ma to.
|
|
ehmmm
Od: pKK
|
Pridané:
28.8.2008 0:41
ale prosím vás celý iPhone je zbytočnosť. to si rovno môžem zobrať tehlu a dať do vačku. to jednoducho už neni mobil.. blbosť. a tá cena za paušály? krásna krásna...CONSORED
|
|
iPhone
Od: ddddddddddddddd
|
Pridané:
28.8.2008 0:43
Mam iPhone od marca (samozrejme nie 3G). Co sa tyka ovladania cez display celkom prijemne sa da na to zvyknut, ale dost mi vadi to polo-nefunkcne bluetooth, ak clovek chce nainstalovat nejaku utilitku, alebo aplikaciu musi ho crackovat, teda "jailbreakovat", to sa tyka vypnutia T9, zobrazovaneho formatu tel cisla... Fotak ma dnes uz podpriemernu kvalitu oproti Nokiam a SE, navyse rezim kamery nema standardne vobec, no a v novom sw 2.0 som cakal podporu MMS, Flash co by mal byt dnes standard, pri takomto zariadeni. Co sa tyka mech. prevedenia super, len sa ten hlinik zozadu doskriabe a este mi vadi nemoznost vymeny baterie bez neautorizovaneho zasahu. Takze sa mi tento clanok paci, ze nesiri dalej flame aky je ajfoun z fridzi najdokonalejsi, lebo co sa tyka funkcnosti nedosahuje v mnohych funkciach ani lowend telefonov co su v sucastnosti na trhu.
|
|
Chudáci...
Od reg.: FAbi2
|
Pridané:
28.8.2008 1:01
Chudáci ľudia, ktorí si kúpia iPhone...
|
|
:DDD lol
Od: pvc
|
Pridané:
28.8.2008 4:49
ak je tento telefon ci ako to nazvat urceny hlavne na internet tak mi tam potom chyba wifi co by som cakal od takehoto pristroja.A crackovanie app?to co je za hovadina to je nico podobne ako na nokiach?ak ano tak to uz vobec nemusim, to si radsej kupim nejake smartphone od htc z podporov wifi a gps za tu istu cenu s WM5 alebo 6 a viem ze tam nahodim ofice , totalcomandera a podobne hluposti co clovek potrebuje bezne k zivotu a nie takuto haraburdu a k nemu este aj krasny pavsal.
|
|
Re: :DDD lol
Od: McGrofo
|
Pridané:
28.8.2008 7:10
No Comment, niekto sa po roku zobudil a este neprecitol zo sna...
|
|
Re: :DDD lol
Od: vietor
|
Pridané:
28.8.2008 8:44
ty si lolek, ty si radsej nahod mozog do hlavy a total commandera ked to tak potrebujes k zivotu :D
|
|
Re: :DDD lol
Od reg.: mylanko
|
Pridané:
28.8.2008 8:56
ty si padol z jahody? Ved WiFi to ma :) No, ale na DSL.sk som si uz zvykol, ze tu prispievaju ludia, co o danom probleme (nie len o iPhone) nevedia vobec nic a hodnotia len na zaklade "niekto iny hovoril". Ja mam sice prvu generaciu iPhone, ale netvrdim, ze je dokonaly - to nie je a chapem, ze inym vyhovovat nemusi. Mne skvelo postacuje. Len sa pozastavujem nad ludmi, co pisu len preto, ze si myslia, ze su zaujimavy a pritom vyzera ako totalny dement. Subjektivne nazory tu nikoho nezaujimaju..
|
|
Re: :DDD lol
Od: ddddddddddddddd
|
Pridané:
28.8.2008 10:15
No neviem ci si myslel mna, ze neviem o iphone vobec nic a len som pocul, ale ako som uz pisal, mam iphone uz dost dlho, aby som vedel zhodnotit co mi vyhovuje a co nie. Vsade chvalia co to vsetko ma a ake je to skvele, len o nedostatkoch sa mlci, navyse napr. posielanie a prijimanie MMS, je dnes uz standard aj u MT najnizsej cenovej triedy. Argumenty typu "mne skvelo postacuje" su o nicom, lebo skvelo postacuje na telefonovanie aj stara NOKIA 5110, nehovoriac o ostatnych nedostatkoch, najprv pises svoj subjektivny nazor a vzapati pises, ze subjektivne nazory nikoho nezaujimaju, tak potom neviem kto vyzera ako "totalny dement". Praveze subjektivne pocity su dolezite, mna nezaujima ako ho chvalia v reklame, ale ako mne sadne do ruky a ako mne bude sluzit za tie peniaze, alebo treba pozerat reklamy a teleshoping a kupovat tie "najlepsie" veci. To ze ma WiFi som bral za samozrejmost, tak tu nebudem o tom pisat.
|
|
Re: :DDD lol
Od reg.: mylanko
|
Pridané:
28.8.2008 10:54
Reagoval som na prispevok od "pvc" a na vetu, ze iPhone WiFi nema :) Takze neviem ci som reagoval na teba:) Ano, subjektivne nazory nikoho nezaujimaju (reklama je tiez viac subjektivna ako objektivna) a viem ze moj nazor bol subjektivny a viem, ze tu nikoho nezaujima, tak ako mna ine, pokial nie su postavene aspon na pravde. Moj iPhone mam uz skoro 6 mesiacov a presne viem co sa s nim da a co sa neda robit a viem, ze je taky nedorobok. Mne nevadi, ze jailbreakom pridem o zaruku, takze dost veci co nativne iPhone neobsahuje si dokazem zabezpecit sam.
|
|
Re: :DDD lol
Od reg.: mylanko
|
Pridané:
28.8.2008 11:01
aha, uz vidim.. tak na teba som nereagoval :) S tvojim prispevkom suhlasim a este predtym som ti dal za to velke + :)
|
|
no super
Od: ch0rch3
|
Pridané:
28.8.2008 9:06
kúpiť si niečo a využivať len 24 % to je super ja si ho určite kupim 
|
|
Re: no super
Od: McGrofo
|
Pridané:
28.8.2008 9:18
A to je presne účel tohto článku. Podsunúť tým, čo si nevedia spočítať 1+1 argumenty.
Je to absolutne subjektívne hodnotenia a fascinuje ma skutočnosť, ako niekto dokaže po necelom týždni zhodnotiť využitelnosť alebo nevyužiteľnosť.
Ono, už sa nepovažujem za skúseného užívateľa, od toho som dávno upustil, skôr len za užívateľa, používam prístroje a software možno priemerne až ľahko nad priemerne a aj tak využijem možnosti či telefonu alebo PDA ( teraz mam BB) tak do 5%, takže aj tých 24% mi plne postačuje .... podľa argumentácie tohto článku....
|
|
jailbreak
Od reg.: jeeff
|
Pridané:
28.8.2008 9:33
Ked mate jailbreaknuty iPhone nie je problem ani ta slovencina a ani tie MMS.
Slovencina vysla akurat nedavno:
http://www.iph0ne.sk/sk/uvod.html
A inak si treba uvedomit, co iPhone je:
1. WideScreen iPod s touch screen displayom
2. Email klient
3. Web browser
4. telefon
takto nejak aj bol predstavovany. Kazdy si musi zvazit, na co ten telefon chce, ja ho mam uz vyse pol roka a primarne ho pouzivam na telefonovanie, kontrolu emailov a browsovanie na internete. Sem tam ked niekde cakam si zahram nejaku hru. Priznam sa, ze MMS som nikdy nepouzil, to uz je lepsie poslat ten email (vsetkych koho poznam email ma).
Proste rano, ked clovek sedi na zachode si skontroluje emaily a kukne co je nove na DSL.sk ;-)
|
|
Re: jailbreak
Od reg.: janc1
|
Pridané:
28.8.2008 14:43
...po docitani DSL.sk hodi aj iPhone do zachoda, splachne a ide do skoly/roboty ;-)
|
|
pre jeeff
Od: žužu pi*ču
|
Pridané:
4.9.2008 7:47
Konecne mudra rec.. uplny suhlas. iPhone nie je MOBIL, fotoaparat, kamera, modem, notebook.. neprajnici navstivte webove stranky nejakeho obchodu s elektronikou - a ked chcete fotit - kupte si fotoaparat, ked chcete filmovat - kupte si kameru, ked potrebujete modem - navstivte niektoreho z operatorov, ked neviete po anglicky - prihlaste sa do kurzu.
iPhone je vyrobeny z kvalitneho materialu, na rozdiel od N-series, ktore sa mi doskrabali ani neviem ako a kde.
iPhone je microcomputer - platforma. Kto ho chces - ber, kto nie - vyser si oko, alebo zacni setrit. Neurazaj majitelov, ktori ho maju a su spokojni.
Skoda, ze par verbalne agresivnych blbeckov naucenych kupovat kradnute telefony za par stoviek si to neuvedomuje.
iPhone nie je MOBIL, iPhone je vreckovy pocitac.
|
|
Re: pre jeeff
Od: sop
|
Pridané:
6.9.2008 2:18
Tak toto ma dostalo...ako si prisiel na to ze iphone je vreckovy pocitac? ja nie som odporca iphonu, ale netreba zabudat na jeho urcenie...to nie je pristroj na pracu, co kazdy vreckovy pocitac primarne je...iphone je hlavne na hranie a na frajerenie pre mladych s bohatymi oteckami...ale to tu uz par krat spomenute bolo
|
|
drzost
Od: aleluja
|
Pridané:
28.8.2008 9:36
Inac to je pekna drzost operatorov ze nieco uvedu a na problem sa vykaslu a nechaju ho niest na bremene uzivatela ktory vyhodil nehorazne prachy za to, hovorim hlavne o lokalizaciii a o tom pisani a autokorekcii, to ma pekne **** aj na ipode, ak by som tak mal pisat SMS, asi by som to prisiel otrepat o hlavnu niekomu z tmobile ci orange
|
|
Chybny bod na display iPhone 3G:
Od: Emil1
|
Pridané:
28.8.2008 9:44
U Orange bol predany (25.8.) 16 GB verzia. Reklamoval som vyrobok do 30 min. od predaja, akonahle som zistil cierny bod v strede spodnej casti obrazovky. Orange predajca len navrhol reklamaciu a nie vymenu noveho vyrobku. Pri registracii SIM karty tiez nepozadovalo registrovat priamo v iTunes v predajni. Nasledne predajca zavolal kolegovi, aby sa ubezpecil, ci to prebehlo spravne. Potom zavolal zo svojho mobilu na moj a tiez naspat, ale vsetko fungovalo. Je mozne, ze cely vyrobok je chybny nejakym sposobom. Neostava mi nic ine len cakat do 30 dni na opravu a pritom som dlhorocny zakazik (od cias Globtel) s rovnakym cislom, bez meskania platieb za cele obdobie??? Novy pausal mam uhradeny a tiez telefon... "Orange skutocne sa stara o svojich zakaznikov a vychadza v ustrety riesit problemy s vyuzitim novych technologii" NIE JE NAOZAJ MOZNE VYMENIT NOVY VYROBOK, ABY KLIENT PLNOHODNOTNE VYUZIVAL PROPAGOVANY VYROBOK A SLUZBY 3G???
|
|
Re: Chybny bod na display iPhone 3G:
Od: mIREZ.sk
|
Pridané:
28.8.2008 9:56
je aspon vidiet aku triedu kvality valia na nas trh...
v zahranici neviem ci by sa mohlo stat zeby sa taky iphone dostal do predaja...
|
|
Re: Chybny bod na display iPhone 3G:
Od reg.: mylanko
|
Pridané:
28.8.2008 9:58
Nic nie je dokonale a ani iPhone nie. Apple to vsak riesi tak, ze produkt - hlavne iPod-y, iPhone, Time Capsule a pod. vymiena produkt za produkt. Jedine pocitace sa opravuju. Takze je to na Orangei.. hlavne ked este nemaju oficialne servisne stredisko :D
|
|
Re: Chybny bod na display iPhone 3G:
Od: McGrofo
|
Pridané:
28.8.2008 10:15
Tvoje rozhorcenie je na predajcu a nie na vyrobcu. U výrobcu si uvedený výrobok nereklamoval..
|
|
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: jjjjj
|
Pridané:
28.8.2008 9:51
Môže mi niekto vysvetliť toto:
"Pohodlne a rýchlo sa ovládajú aj ďalšie internetové aplikácie, emailový klient, App Store, YouTube..."
"v bezproblémovej podpore plného webu, samozrejme okrem podpory Flashu"
Takže iPhone Flash nepodporuje, ale videa na YouTube dokáže prehať??? Ako??? Ďakujem.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
28.8.2008 10:02
Samostatná aplikácia YouTube na iPhone prehráva MPEG-4 verzie videí, ktoré YouTube pôvodne skonvertovalo najmä pre Apple.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: jjjjj
|
Pridané:
28.8.2008 20:03
takže ak chce užívateľ prezerať videá na youtube, musí tak urobiť pomocou špeciálnej aplikácie? Ak otvorí v prehliadači stránku youtube, tak mu tie videa nezobrazí? Správne som to pochopil?
- YouTube konvertuje všetky videá do MP4 ?
A ešte jedna otázka trochu mimo tému: iPhone má aj GPS modul, ako je to s jeho využívaním? Sú potrebné ďalšie poplatky pre jeho využitie? Zobrazuje iba polohu alebo umožňuje použiť GPS aj ako navigáciu (bez externých aplikácií). Niekde som čítal, že mapy "berie" z Google Maps. Takže ak nemáte pripojenie k internetu, tak Vám ani neukáže kde sa nachádzate? ďakujem za odpovede :)
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: mylankooo
|
Pridané:
29.8.2008 2:11
Ano, na prezeranie videi sluzi YouTube.app, ktora je na kazdom iPhone/iPod Touch uz instalovana. Pokial si zobrazis stranky YouTube cez internetovy prehliadac safari, tak ti to nepojde.
iPhone obsahuje GPS, ktory lokalizuje pomocou satelitu alebo triangulacie (ked nie je dobre spojenie medzi satelitom a iPhone). Mapy vsak nacitava z Google Maps - teda je nutne mat po ruke pripojenie na internet (WiFi alebo 3G siet). Tom Tom (vyrobca navigacnych zariadeni) avizoval, ze pre iPhone ma a testuje aplikaciu s mapami - teda dalo by sa GPS pouzivat plnohondnotne bez pripojenia na internet. Apple vsak (vraj) zatial zakazal pouzivat na GPS ine aplikacie ako je Google Maps.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: jjjjj
|
Pridané:
29.8.2008 10:06
dík za info
|
|
je to šrot
Od reg.: Composite
|
Pridané:
28.8.2008 10:41
som rád, že čitatelia dsl, niesu ako deti na MM.
Tam o iPhone básnia aké to je delo, ale je to obyčajný podpriemerný mobil s mega reklamou.
|
|
safari
Od: marekv
|
Pridané:
28.8.2008 10:41
som prekvapeny z tej informacie o padani safari
mam iPhone 2G uz velmi dlho, hadam od uvedenia iphonu v usa, je jailbreaknuty a skratka su s nim robene vselijake veci aby fical mimo usa a este som sa nestretol z padom safari, momentlane mam aktualny fw a zazil som vsetky verzie fw
|
|
24% potencial
Od: janko hrasko^2
|
Pridané:
28.8.2008 12:44
autor clanku stiahol 20% z funkcnosti kvoli diakritike a hned na vedlajsom obrazku pise bez nej. mozno nechcel kombinovat, neviem.
to len na okraj, mne osobne sa paci rychlost telefonu, akakolvek aplikacia sa po znovuspusteni ocitne v stave jej ukoncenia, safari. lepsi browser na mobile snad ani neexistuje a neovlada sa tak pohodne ako na iphone.
kazdy telefon ma svoje +/-, ja som so svojim jablkom spokojny...
co ma vsak neskutocne vytaca je itunes. mate pocitac doma a v praci, synchronizacia je problematicka. ked si nainstalujete aplikacie doma, nemozte si dalsie pridat na pocitaci v praci, pretoze itunes to nedovoli
|
|
Re: 24% potencial
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
28.8.2008 12:54
20% nebolo stiahnutých za diakritiku ale písanie v slovenčine ako takej, s diakritikou alebo bez nej. Väčšou komplikáciou ako absencia niektorých znakov s diakritikou je totiž nevypnuteľný T9 zamieňajúci správne napísané slová za iné z iného jazyka.
|
|
Re: 24% potencial
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
28.8.2008 14:05
no, mna hlavne dostalo 33% za aplikacie nebeziace na pozadi, ale padanie safari, alebo praca so subormi len po 5%...
ja by som to urcite prerozdelil na 20%, 8% a 15%
|
|
Re: 24% potencial
Od: aleluja
|
Pridané:
28.8.2008 14:58
ale vysledok by bol rovnaky, a ak je spravny, na postupe nezalezi, jedinte tak na pisomke z matiky :D
|
|
Re: 24% potencial
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
28.8.2008 22:29
naschval som uvadzal take cisla aby som vysledok nezmenil...
|
|
Re: 24% potencial
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
28.8.2008 15:39
Hodnotenie môže byť samozrejme individuálne podľa potrieb, snažili sme sa to hodnotiť z pohľadu priemerného náročného používania mobilného Internetu.
Aplikácie v pozadí alebo notifikácie dostali také vysoké percentá preto, že výrazne zmenia povahu používania iPhonu. Dnes je to pohodlné, ale je to okrem emailu typu poll, žiadne riadenie udalosťami. To pri mobilnom zariadení, ktoré má človek stále so sebou, zbytočne eliminuje mnohé užitočné druhy použitia, napríklad ani taký základný IM sa reálne nedá používať na to byť dostupný celý čas.
Padanie Safari je nepríjemné a naštve, ale pri opätovnom spustení otvorí pomerne rýchlo stránky, ktoré boli otvorené a prezerané, a produktivitu výrazne neznižuje.
Práca so súbormi, tak to bolo pomerne dlhé rozhodovanie, a možno by si zaslúžila viac, ale u samotných internetových služieb to nie je až taká vážna a potrebná vec, preto toľko.
|
|
Re: 24% potencial
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
28.8.2008 22:35
"Aplikácie v pozadí alebo notifikácie..."
tomuto som dal menej percent preto, aby mi vysiel vysledok rovnaky ako vam, teda nemyslim si ze je to zanedbatelna vec, ale znizena priorita u tohto mi dovoluje zvysit prioritu inde.
"Práca so súbormi..."
moznost plnohodnotne pracovat so subormi by zvysila potencialne vyuzitie telefonu o vela, v niektorych pripadoch este viac nez aplikacie na pozadi!
"Padanie Safari je nepríjemné a naštve..." zalezi od toho kedy to padne, ak to padne v tu nespravnu chvilu tak to nastve dost... a tych nespravnych chvil moze byt v mojom pripade vela! Ak by mi pri pisani tejto poslednej vety padol prehliadac, tak verte ze druhy krat by som toto vsetko znovu nepisal!
|
|
jablko
Od: RiMi
|
Pridané:
28.8.2008 18:03
Na zahryznutie je,,,,, ale našej peňaženky,to je zúfalé ba priam šialenstvo,ten poplatok za 3G paušál, HOVORCA ORANGE povedal ze jeden najlepší v európe ,,,,bože oni nás vždy prirovnavaju k únii, 1:1 ano v anglicku vyjde na 1600,- SK ,ale internet je nonstop ,a priemerny plat 10x väčší .Orange a T-mobil majú stá milionové čisté zisky a vždy sú nenažraný ako túlavé psy.O tom by sme mali písať a neustále ich bombardovať aby znížili polatky resp.paušály
|
|
Re: jablko
Od: aleluja
|
Pridané:
29.8.2008 9:23
Svata pravda, velebnosti
|
|
môj názor
Od: pavol0011
|
Pridané:
28.8.2008 19:04
iPhone nemám a ani si ho nepánujem kúpiť. Mne uplne stačí se k750i iphone má podľa mňa pútavý dizajn( taký displej by som chcel aj ja). Ale nebol stavaný pre náš trh. Ľudí čo si ho kúpili vôbec neľutujem, sú to ich peniaze a je ich vec čo si s nimi spravia. Ja som študent a zarobim sotva 40K do roka preto si kupujem veci ktoré su 100% fukčné, majú funkcie ktoré využijem a nie sú predražené.
PS:Ľudia by mali vyjadrovať svoj názor ale zároveň si vypočuť aj názor iných
|
|
Re: môj názor
Od: trebornamot
|
Pridané:
29.8.2008 12:35
tak aj ja napriek tomu ze zarobim viac ako 40K za mesiac, nikdy nekupujem techn. novinky, pretoze je s nimi viac problemov ako uzitku. Ked bude Iphone na trhu aspon pol roka tak sa snad vacsina jeho nedostatkov odstrani.
|
|
fsadfd
Od: lolgfdg
|
Pridané:
28.8.2008 20:11
podla mna je iphone jedna velka hrca
|
|
iphone mania
Od: brano2
|
Pridané:
28.8.2008 21:04
kdesi som cital ze rozdelil ludi na tych co iphone maju a tych co ho nenavidia,
ja nepatrim ani do jednej skupiny, beriem ho ako dalsi z mnozstva pda/telefonov alebo co to je, netankuje ma lebo nic svetoborne za tu cenu neprinasa ani ho nemam preco nenavidiet, kazdy nech si kupi telefon aky sa mu paci
ale co ma stve je to hype okolo toho, vsade same clanky, v com je tento telefon iny ako kopa dalsich technickych hraciek? ze ma peknu reklamu? alebo to je len cielena demagogia od operatorov, ktori sa chytili sance poriadne vysat penazenky ludi? ved spravili specialne pre iphone zvlastne pausaly, to bude urcite lacnejsie ako tie nase terajsie 50-60minutove
|
|
Počkám na Samsung Omnia i900
Od: Jano22
|
Pridané:
28.8.2008 23:49
V septembri by sa mal u nás objaviť Samsung Omnia, ktorý sa mne osobne pozdáva viac. Počkám si na recenzie, prípadne na porovnávania týchto smartphonov v Slovenských podmienkach, lebo zatiaľ čo som čítal o tom Samsungu, tak aj keď nepodporuje narozdiel od iPhonu multitouch, tak bol celkom pozitívne hodnotení, lebo zvláda väčšinu funkcií najčastejšie žiadaných užívateľmi, ktoré iPhone zo súčasným firmware nepodporuje.
|
|
pre mna osobne
Od: Erik123
|
Pridané:
29.8.2008 7:13
nema vyznam, v robote mam pristup na net, doma tiez, nevidim dovod na to aby som ho musel mat aj v mobile. Pre mna uplna a draha zbytocnost, iba komercna zalezitost..
|
|
Re: pre mna osobne
Od reg.: ako_Vanok
|
Pridané:
29.8.2008 23:32
a naco nam to sem pises potom? kto je zvedavy nato co tebe netreba? nie keazdy moze mat apple fon alebo apple komp :) zato windows potrebujete skoro vsetci :))))
|
|
Re: pre mna osobne
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
30.8.2008 9:41
no, net mam doma, v meste plno netkaffe, ale mobilny net je pre mna tiez uzitocny. Ked som v praci tak sa k netu nedostanem niekolko hodin, niekedy ani cely den (pracujem v exterieri) a obcas proste nieco potrebujem z netu a nemam moznost... ale koli tomu si vifonku kupovat nebudem...
|
|
radsej nokiu
Od: conte11
|
Pridané:
30.8.2008 13:24
podla mojho nazoru je Iphone vynikajuca vec, ale v trhovom mechanizme mame dopyt a aj ponuku a preto niekomu vyhovuje to inemu zase ono. Mne vyhovuje N95- ktoru som si kupila, ale inym kto napriklad nepotrebuje fotooaparat a radsej pocuva hudbu a fascinuje ho dotykovy display si kupi iphone. Ja uz som mal napisanu zmluvu v Orange a iphone som uz mal v ruke, ale az nakoniec mi zaplo ze ho vobec nebudem potrebovat a nokia sa mi zide ovela viac... ja si radsej pockam na Iphone 2 dufam ze pride :-P
|
|
ajfoun z fidži
Od: woww
|
Pridané:
30.8.2008 18:51
tento fí dží z reklamy, pekny je, skoda ze som si pozical od kamosa a plne nabita baterka ked som sa s nim hral skapala po siestich hodinach. jeprijemny, pekny, ale nekupim si ho, htc ma premna vacsi uzitok, uz nech to natrepu tymi baterkami so striebrom a keby tak htc urobilo dvojsimkac, bolo by ze to radosti v nasej rodine :D
|
|
Re: ajfoun z fidži
Od: hhh
|
Pridané:
3.9.2008 22:43
:D HTC ? .. kup si HTC diamond (velky konkurent iphonu) s 900 mAh baterkou :D .. asi najslabsia baterka na komunikatori vobec :D .. vydrzi ti polhodinu maximalne ... dpc sak moja nokia 6650 ma 1500 mAh .. to je sila co si dovoli HTC :D
|
|
davaju
Od: južan
|
Pridané:
31.8.2008 9:48
k iPhone aj iGelitovu tasku?
|
|
moj mobil
Od: Filip M.
|
Pridané:
31.8.2008 13:28
Chcel som iPhone a mám SE k810i... Proste, telefonovať musím a fotím rád. Radšej si kúpim ešte nejaké PDA s GPS a WiFi a môžem všetkých "oprdieť" :)
|
|
iphone vs pda/smartphone
Od: mReXiTuS
|
Pridané:
31.8.2008 15:59
Takze teraz moj nazor. Tiez som bol zozaciatku poblazneny do iPhone ze ake to je super, a potom sa mi dostal do ruky a tak som zistil ze mi tam chyba kopa veci ktore som na Windows Mobile v pohode pouzival. 3,5 palcovy dotykovy display? To iste ma moje PDA a dokonca este aj VGA rozlisenie. iPhone ma len 480x320... Takze pre ludi ktory chcu hracku, nech si kupia iPhone, mne to nevyhovuje a ja si najblizsie kupim HTC alebo n95 pripadne iny smartphone s WM alebo Symbian...
|
|
A co tak pozriet sa aj na soft
Od: brco
|
Pridané:
31.8.2008 18:09
Od Billa vyvojari softu dostanu tak akurat tricko s logom a tiez si musite kupit aj nejake Visual Studio, jablko to trochu zamiesalo, ak viete napisat nejaku app pre iPhone 70 percent z predaja je do Vasho vrecka!
Momentalne pozeram Leopard, startuje to 15s, shutdown 5s (vista 85/35 na tom istom pc - score podla Billa 4,6),
SDK iPhona /zadarmo na apple/ (10.5.4 iAtkos a Leopard funguje aj na obycajnom pc)
|
|
Imidžová hračka
Od reg.: drmajo
|
Pridané:
3.9.2008 12:03
Je to podla mna ciste hracka, pre adolescentov. Osobne mám skusenosti s čínskymi Klonmi toho modelu a čo viem niektoré z nich boli dokonca vydarenejšie samozrejme za polovicu ceny.Dnes už bežné telefóny disponujú podobnými parametrami a pokiaľ človek potrebuje naozaj kompaktný telefón kúpi si skôr PDA, Nové HTC Diamond ho funkciami, designom, velkosťou a pomaly aj cenou hravo vstrčí do vrecka. Takže ak imageovku stači čínsky CECT s dual sim za cca 4000SK. Ale ako hovorí klasik "voči gustu žiaden dišputát".
|
|
Re: Imidžová hračka
Od: žužu pi*u
|
Pridané:
4.9.2008 7:59
Uplne s tebou suhlasim:
Tie ospevovane Mercedesy: to ja som jazdil na klone Mercedesu - za desatinu ceny, na rumunskej Dacii (napodobenina, ma volant, 4 kolesa, sedadla, motor, brzdy - no verna napodobenina "klon" Mercedesu) - a bolo to na hovno auto a tak nech vsetky Mercedesy sa strcia niekam.
A tak chodim peso, alebo na bicykli.
|
|
Ahoj, slovenskí truľkovia
Od: TRUĽO
|
Pridané:
4.9.2008 10:44
Je príznačné, že väčšina príspevkov je od ľudí, ktorí vôbec nevlastnia iPhone a komentujú to, čo iní kdesi počuli, že iPhone..... Vytáča ma aj argument, že iPhone má len 2Mega fotoaparát, že neprehráva YouTube (tiež to ktosi poviedzeu) atď. A nikto nespomína, že je to aj fotoalbum a kinotéka do vrecka, a vôbec, ste blbci. Howgh.
|
|
slovenska lokalizacia
Od: 0dee
|
Pridané:
4.9.2008 14:40
Pozrite si toto: http://www.iph0ne.sk/sk/ funkcie_files/shapeimage_15.jpg
(pere novacikov: odstrante medzeru z linku url)
|
|
je to jedno
Od: iOhryzok
|
Pridané:
5.9.2008 14:33
Ja si radsej ako na vychyteny ajfoun pockam na SE Xperiu :)
za rovnake prachy viac muziky
|
|
mp3 a ebooky naraz
Od: Dusko22
|
Pridané:
9.9.2008 18:07
Neviete niekto ci iPhone3G nerobi problemy s behom ebook readeru a na pozadi mp3 playeru sucasne ? Casto naraz pocuvam aj citam :) Existuje na nom ebook reader ktory vie pdb format ? Sorry ak su to blbe otazky ale nemam s tym skusenost. Dik
|
|
tragedia
Od: tulen99
|
Pridané:
10.9.2008 0:03
skušal som sms nspisať a vloženie kontaktu ,by som si musel asi plastiku urobyť na prst hrozne
|
|
Twitter
Od: Jozefkooo
|
Pridané:
27.9.2008 1:21
Super da sa pouzivat aj twitter a teraz aj slovensky twitter: www.iklik.sk :)
|
Pridať komentár
|
|
|
|