neprihlásený Streda, 24. apríla 2024, dnes má meniny Juraj
Doplnené: Microsoft presviedča, že negatívne prijatie Visty môže byť iracionálne

DSL.sk, 29.7.2008


Spoločnosť Microsoft dnes spustila novú marketingovú kampaň pre svoj operačný systém Windows Vista s názvom "Mojave Experiment", v ktorej presviedča, že Vista je často vnímaná horšie ako je reálny dojem z tohto OS po reálnom odskúšaní.

Microsoft podľa spoločnosťou prezentovaných informácií viac ako 120 testovaným užívateľom používajúcim doteraz Windows XP, 2000, Mac OS X alebo Linux predstavil skôr tento mesiac novú pripravovanú verziu Windows s kódovým označením "Mojave".

Každý z užívateľov sa mohol s operačným systémom zoznámiť desať minút za asistencie predajcu počítačov.

Následne Microsoft zaznamenal na video dojmy užívateľov z tohto nového operačného systému väčšinou bezprostredne potom, ako im bolo oznámené, že Windows "Mojave" je v skutočnosti Windows Vista.

Vo väčšine nami náhodne prezretých zverejnených reakcií sú užívatelia prekvapení a často uvádzajú, že Vista je podľa toho čo videli lepšia ako ich doterajší dojem z tohto operačného systému.

Doplnené: Spoločnosť Microsoft aktuálne zverejnila aj štatistiku hodnotenia Visty testovanými užívateľmi. Pred predvedením Visty bolo jej priemerné hodnotenie užívateľmi na stupnici od jedna do desať 4.4, po odskúšaní 8.5. Vyššie bodové hodnotenie znamená lepšie hodnotenie.

Videá si je možné pozrieť na mojaveexperiment.com


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia
Skylink zvažuje sprístupnenie Live TV pre Linux s nižším rozlíšením


Diskusia:
                               
 

No tak 120 userov je skutocne VZORKA :) To museli byt tazki skilleri, ked nerozoznali Vistu od Visty :D A ze lepsia ako Linux :D umieram v krcoch pod stolom :D

Nebyte ma, niesom fanatickym zastancom linuxu, ale vista je fakt hrozna.
Odpovedať Známka: 2.8 Hodnotiť:
 

s i/y
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Tak som si to cele pozrel a poprve: ti ludia sa toho pocitaca ani nedotkli, vsetko im bolo iba predvedene. Jasne ze ti ludia ziskali dojem ze je to rychle a jednoduche.

Podruhe: ludi najviac fascinovali veci, ktore by sa imho dali spravit aj na Win95, prinajhorsom Win2k. Par prikladov reakcii:
"kalkulacka na priamo ploche, nemusim sa preklikavat cez 2 menu!"
"Vytvaranie foto-panoramy! Veeelmi kuuul!"
"Mozem to zapojit na TV!"
"Zostrihanie vlastneho DVDcka aj s podmazom nam doma trva viac ako pol hodinu, tu to islo velmi rychlo!"
"Da sa tam vyhladavat, milujem to!"
"Paci sa mi prepianie medzi oknami, nemusim po jednom minimalizovat ako doma."
"Mozem zablokovat synovi ucet aby nemohol stahovat krvave hry!"
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Jeden ich prekukol a pochopili ze nieco nie je v poriadku: "- Mojave je vista. - Tak preco je rychlejsi?"
Jeden dokonca sam od seba zistil, ze je to Vista.

Evidentne to boli vsetko ludia, ktori nepouzivaju pocitac bezne, nepracuju na nom, nevedia rozlisit, co je system a co su len aplikacie atd.

Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Evidentne to boli ludia, ktori Vistu este neukradli a ani si ju nekupili. Viem, ze na slovensku je taky trend bezny. Najprv to ukradnem a potom ak sa mi to paci tak si to necham, ale urcite nekupim. Mozem Ti povedat, ze pokial by si si Vistu kupil, tak s nou nemas problemy. Ale mat zakazdym strach, ci aktualizacia, ktoru sa Ti podarilo stiahnut nie je posledna a dalsia sa Ti uz nepodari, je naozaj neprijemne. Pre linux pozitivnych uzivatelov : Linux je deravy jak reseto, tak tu prosim nevravte o tom, ze linux ziadne aktualizacie nepotrebuje. Denne ich je asi taky objem ako pre Vistu Service Pack 1 co sa velkosti tyka.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

"by si si Vistu kupil, tak s nou nemas problemy" demagogia navyssieho zrna. Je samozrejme ze kradnute neaktualizovane ma viac problemov, ale povedat ze nemas problemy je uz naozaj... slepe
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kamarat, Ty sefujes Microsoftu na Slovensku, alebo im len robis PR? Nech uz to je cokolvek, tak si trapny jak delo.
Uz Ta vidim ako si kupis auto bez skusobnej jazdy, a ked Ti nevyhovuje tak potom si ides pytat spat peniaze... WAKE UP MAN!!! Aspon sa nestrapnuj, uz cely samotny experiment je trapny jak delo, a to ze ho obhajujes duplom.
To ze ludia nevedia ze existuje Alt+Tab a podobne skratky a niekto im to ukaze, tak to ich ohromi aj na XPcku. A to ze to tam nejaka chuderka ide porovnavat s Macom, hoci nic take v zivote nevidela... vobec by som sa nedivil ak tych ludi zaplatili, nejaki studenti hereckej akademie co si skusaju ako sa prekvapene tvarit. TRAAAAAAAAPNE. Uz len to samotne ze take nieco musia robit dokazuje, ze ten system je na hovno, inak by o tom nikoho nemuseli presviedcat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Porovnavat investiciu do auta s windowsom? To mi chces akoze povedat, ze pokial prides do NAY-ka a chces si kupit mikrovlnku, tak vsetky pozapinas a vyberies si??? Si kolik? Porovnavas neporovnatelne !!! A to, ze windows je v pohode a zatial najrychlejsi system, ktory som videl (a videl som ich dost) je naozaj pravda. Btw. je pravda, ze aj v mojom pripade Vista utrpela faktami nepodlozenou kritikou az pokial som ju neodskusal.
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

"...zatial najrychlejsi system, ktory som videl (a videl som ich dost)...". No tak kamo, toto je najvacsia hlupost, ktoru si mohol povedat a tymto si uplne zhodil vsetky svoje prispevky. :)) skus linux :)

Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Skusal som ... no a neviem ci si ho skusal ty ...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To aj to kubuntu na 800 MHz a 256 MiB RAM je rýchlejšie ako vista na 1800 MHz a 2 GiB RAM
Dokonca aj so zapnutým compiz fusion je linux rýchlejší ako vista orion aera
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

odrbavanie ludi ako vzdy...lunex
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Len pravda... magor
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

stupidne decko heckkkkkREn ako vzdy
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Tak teraz... si ma zotrel :O
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ty lolko, prave si ma okradol o 30 sekund zivota, chod si minimalizovat okienka na svojejviste, aj na kalkulacku naploche si mozes klikat.
to ze je kalkulacka na 90% klavesniciach je detail, ze?
to ze mi ta kalkulacka nehorazne kazi styl plochy je detail,ze ?
Dostal si na pivo ze pises take absolutne antilogicke veci?

Ci si syn z povolania ze si mozes dovolit vyhodit 10 000 Sk na nieco co si ani nevyskusal?


Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tak ten tvoj zivot nie je moc vzacny, ked tu vypisujes take sracky, zivi ta LUNEX COMPANY ? ja si tu Vistu minimalizujem, ale tebe v tom LUNEXE minimalizacia ani nepojde.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

lolec, ja mam linux v <> a nezivi ma ani linux ani microsoft, ja take minimalizacne schopnosti mam aj na myske, a tak nemusim klikat jak trapko na krasnu ikonky minimalizacie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty potrebujes taku mysku LOOOOOL
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Logitech MX Revolution je akozezla myska pre amaterov mi chces povedat?

Predomnou sa nemusis hanbit ze mas od microsoftu za 99Sk z tesca ;)

Mne ide o kvalitu a siroke moznosti, co moj logitech dodava vzdy, tak isto ako klavesnica s kalkulackou, je to rychlejsie a tym padom aj pohodlnejsie mat nieco take, a mimochodom na myske nemam minimalizaciu ale ALT+tab jednym dotykom... asi tak
Odpovedať Hodnotiť:
 

wau, no toto ake "vymozenosti" :DD Dokazem pracovat rychlo a efektivne a to nepotrebujem taketo "vymozenosti" ;) Staci mi bohate aj myska z Cinaku pre mna za mna, klavesnica vybrana z popelnice co je este funkcna a niekto ju vyhodil, lebo sa mu nepaci..
Odpovedať Hodnotiť:
 

100 ludi 100 chuti, mne ide ale aj o pohodlie, naco si budem nicit zapastie na myske z cínu ?
totiz ja som tiez mal pred 10 rokmi take veci co ty hovoris, tiez mi to bohate stacilo, ale jenoducho doba ide dalej, a chcem mat veci pohodlne a na co je dobre sa aj pozerat :)
a taka multimedialna klavesa, myslim tie extra tlacitkasu akoze zbytocne? :p
tiez urychluju pracu, ale mne nejde o par sekund, ked nieco robim, ked neico robim, tak to robim vlastnou rychlostou, lebo mi nikto nic neprikazuje, a robim si veci len pre seba...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ako ste prišli na výraz "najrýchlejší OS", to je akože čo?
Pretože najrýchlešie ide na súčasných strojoch Win95...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty mas dobry system kupovat veci, ides do NAYka pozries ako to vyzera a na hornom regaly a povies ze o chces? jasne ze ked som teraz kupoval Samsung s FullHD ta som si najprv vyskusal ako na otm vyzera obraz, aky je rozdiel medzi inymi telkami s mensim kontrastom... to je bezna veec si vyskusat nieco take....
Odpovedať Hodnotiť:
 

A kolko stal ten samsung? 2000?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie každý si kupuje HighTech LCD Technika s TN panelom a lá Tesco
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

vista je zatial najpomalsi system ktory som kedy videl. Je ako tak pouzitelna iba po uprave vlite-om, ale aj tak tam nejdu riadne niektore softy ako maju. V xpcku slape vsetko ako ma -> vistu nech si strcia do kakaca.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Trepete tu hluposti. Viaceri.
Nechapem preco sa navazate do Visty a zrejme ste ju ani neskusali (a ked ano, tak jedine na pomalom pocitaci).

Na vykonnom PC XP nevyuzije jeho potencial a tam Vista jednoznacne ziskava.
Viem kolko sa mi spusta Delphi, Visual Studio, Firefox a ine na XP a viem kolko na Viste.
Vista jednoznacne vedie v niektorych smeroch.
Pomalsia je hlavne pri praci so sietov alebo pri komprimacii napriklad winrar archivov (iste je pomalsia aj na ripovanie a ine veci). Avsak pri beznom pouzivani operacneho systemu na pracu citit obrovsky narast vykonu oproti XP.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

neviem aky pocitac mas (mate.. na internete sa moc neVyka.. ale ked treba tak budeme) ty (Vy) ale ja mam athlon x2 2650MHz, 3GB ram a 7200ot disk so 16MB cache. Kedze sa ale venujem servisu pc (uz tak 8-10 rokov) tak sa stretavam z roznymi konfiguraciami. A ver mi, ze napriklad c2d e4600 s 2GB ramou a 64bit vistou bol jeden z najpomalsich strojov, aky som kedy videl (ta vista bola evidentne vadna, chcel som reinstal, zakaznik nie a nie, tak ma z toho draheho dellu nieco ako moja teta ma celeron300 s 192MBram a winXP, proste strach).
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ty si ale "sikovny" technik, rocna lama..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nebudem sa vyjadrovat k prispevku, nema to cenu. Moje skusenosti som napisal vyssie.
Ja len dodam, ze ja som ti nevykal. Moja reakcia bola vsetkym detom, ktore trepali hluposti. Pretoze ludia, ktori preferuju XP pred Vistou s nou zjavne nemaju skusenosti (sudim podla mojho okolia).
A na internete sa nevyka mozno tak v diskusiach. Ale v emailoch (ktore su na urovni - napriklad na pracovnej) sa vyka. To mi ver.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Drahy Marek,
A akoze preco asi Microsoft dava Vistu do notebookov?
To sa akoze snazit vyvratit ze XP bezi viac "smooth" na notebooku (5400RPM HDD) ako Vista ???
No tak to ti len poprajem Good Luck Man.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pomalsi je uz len LUNEX, ale ten iste mas tak to neberies do uvahy
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

"Pre linux pozitivnych uzivatelov : Linux je deravy jak reseto, tak tu prosim nevravte o tom, ze linux ziadne aktualizacie nepotrebuje. Denne ich je asi taky objem ako pre Vistu Service Pack 1 co sa velkosti tyka."

Na toto sa neda nereagovat :-)
1./ Samozrejme, ze potrebuje

2./ Aktualizacia linuxovej distribucie zahrna cely system, cize vratane programov. Aj kvoli tomu su aktualizacie v linuxe castejsie a maju vacsi objem ako vo Windows

3./ Nedavno prisiel v Ubuntu update na kernel a na dalsi den som sa na DSL.sk, ze bol bezpecnosti problem ... dalsi dovod, preco su linuxove distribucie castejsie aktualizovane, rychlost odozvy na problem

4./ "Denne ich je asi taky objem ako pre Vistu Service Pack 1 co sa velkosti tyka." ... toto sa dialo, ked som skusal "development verziu" Ubuntu, s prichodom datumu vydania sa kazdym dnom objem aktualizacii zmensoval (v den vydania Ubuntu 8.04 neprislo vobec nic :-) ) Este by som tomu veril pri hardcore distribuciach ako Gentoo, bezne sa to nedeje.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Ocividne nemas dobre informacie o linuxe. Neviem odkial si prisiel na bod 4? Ja sice nepouzivam ubuntu ale mandriva si stahuje tak 5-10MB updatov denne a to preto lebo tam mam poinstalovanych kopec hovadin ktore vobec nepotrebujem a raz ich vyhodim.
S bodom 3 tiez nemas pravdu, ten bezpecnostny problem bol pokial viem iba v debian distribucii a nie v linuxe, takze by som to nevzovseobecnoval.
V 2. opat nemas pravdu pretoze existuje taktiez distribucia znama ako linux arch ktora nepozna verzie. V podstate je to iba jedina verzia a ta sa updatuje. Mne osobne sa taky pristup nepaci, kedze tam potom nieje badatelny ziadny pokrok vyvoja ale budis je to len moj osobny nazor. Kazdopadne si novou verziou nemusis kupovat novy hardware ktory ti ju utiahne pretoze 2roky stary ti ten system max. spusti a tym to aj viacmenej konci (pre nechapavych hovorim o viste).
Jedinu pravdu mas v bode 1 ale otazka je poznas soft ktory netreba updatovat?

Podla mna je linux uz velmi dobry OS a cim dalej sa len lepsi.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

no dobre, lunex je dobry OS podla teda, lenze ktore distro? Preco sa vacsinou uzivatelia roznych distier hadzu do 1 vreca "linux"? Lebo by kazde malo 0.0x percenta? Ved ti tupci by sa pohadali medzi sebou, keby nebolo spolocneho nepriatela MS!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pravdepodobne sme sa nepochopili a myslim si, ze o linuxe mam dobre informacie ;-)

1./ nepoznam :-)
2./ nechapem v com nemam pravdu, to sa navylucuje. apt-get upgrade aj yum update aktualizuje cely system (nepocitam emerge, pacman, make install a pod.), cize kernel aj programy. A zalezi aj na nastaveni, ak by som mal nastavene len kriticke aktualizacie, tak by mi chodilo zopar mega tyzdenne.
3./ To bol priklad, islo mi o to, ze linux (vseobecne) je platany ovela rychlejsie ako windows
4./ evidentne sme sa nepochopili, ja som vyvracal vyrok, ktory som citoval, ale o tom som uz pisal v bode 2, zalezi na distribucii, nastaveni aktualizacii a verzii danej distribucie
Odpovedať Hodnotiť:
 

daj si debian a nie ubuntu a tam az tolko tych aktualizacii v tom debiane nieje to je Linux presne odladeny ako ma byt
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mna to tiez neskutocne dojalo :-D zaujimalo by ma, akych uzivatelov linuxu ci OS X tam zneuzili :) Z vlastnej skusenosti Hlista je OS dokonca aj na Microsoft pod uroven.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

http://wilshipley.com/blog/2008/07/
mojave-experiment-bad-science-bad.html
Odpovedať Hodnotiť:
 

myslim ze kvalitna kritika. Velmi dobre to vsetko vystihol.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vistu som v zivote nevidel tak mi povedz ako by som ju asi tak vedel rozoznat
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

a na tom je prave "cela" ta marketingova strategia MS zalozena ;-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

vista nieje az taka hrozna.to som si myslel aj ja ked som s nou takmer nic nerobil ale teraz som zmenil nazor.Inak linux nie je o nic lepsi


Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Az na tie 2GB RAM a vykonnu grafiku co potrebuje je celkom OK. :)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

RAM a grafiku som chcel aj tak, mne viac vadí ten dlllllllhýýýýýý štart... a to som ešte vypol služby ktoré ju najviac spomaľujú :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Chlapi kurna .. tak investujem par tisicok do RAM a GPU ... MSI NX8600 GTS a 4 GB ram .. nemam potrebu vo Viste zatvarat aplikacie ... a keby sa uz kreteni nenaucia pouzivat legalnu verziu bez protipiratskych osekani ktore si to odstavi tak by videli aky je to rozdiel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a naco, ked xp bezi rovnako dobre a nevyzaduje taky hw.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mám legal home premium na noetbooku toshiba, dvojjadro, HD2600 a 3GB ram a teraz buď múdry...
Odpovedať Hodnotiť:
 

a zabudol som dodat ze mne nejde o zatvaranie aplikacii ale o cakaciu dobu od zapnutia az do momentu kym je pouzitelna na spustanie aplikacii :)
btw je rozdiel vypnut sluzbu a aplikaciu xD
Odpovedať Hodnotiť:
 

daj si 7200 ot. HDD magor, a potom sa ozvi...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rofl, ty si magor a lama ktomu.

HD2600 su grafiky od ATI ty inteligent a nie pevne disky x)

Teraz si prebal plienky a sup do postele ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

rofl na teba, nepochopil si ten POST, decko, nabuduce vstan skor cez tie tvoje prazdninky..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslis na to aby som tych par tisicok do RAM a GPU musel investovat aj o 2 roky?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lebo RAM je dnes STRASNE draha, ze? btw Win XP potreboval 512MB na optimalny beh... co myslis, kolko ludi malo v tej dobe 512MB RAM?
Mam strasne rad tychto mudrlantov co chcu rozbehat novy OS na 10 rocnom crepe...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Zaujimave, ze Linux beha na 5 rocnom stroji rovnako dobre ako XP. Len Linux je vydany pred par mesiacmi.

Mac OS X tiez robehnes na starom stroji.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Pusti si XP na pc z roku 1995 ok? Pretoze to je to iste ako pustat Vistu na 5 rocnom stroji.
Odpovedať Hodnotiť:
 

reci
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty fas, ak nemas argumenty tak bud ticho. Linux bezi sviznejsie ako XP na vsetkych strojoch, novych, aj starych.

Raz lama, navzdy lama. Okrem toho ze nicis svojimi stupidnymi a infantilnymi prispevkami diskusiu by si mohol prispievat aj s njakymi argumentami ale nie, to by bolo na tvoje IQ privelka zataz, prepac. Aspon vidno aky ludia su zastancami windowsu x)
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu vidiet aky dement je zastanca lunexu, to nemusim argumentovat.. trapko
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ach... ja viem chcel by som od teba vela, este raz prepac. Sformulovat vetu je pre teba nadludska uloha, casom sa to zlepsi :) Okrem toho ze chces byt "cool" a nazyvas linux lunexom si fakt tvrdy. Tiez by som windows mohol nazyvat windooze, widle, atd... ale nie na take kraviny si tu ty ;)

Teraz sa chod hrat s triggerom* a obdivovat windows s trickami billa gatesa...
Odpovedať Hodnotiť:
 

trigger ? nic nove pod slnkom...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A v com je Vista lepsi OS ako XP, ze potrebuje 4x viac RAM aby to behalo dobre? Rozdiel medzi XP a Vistou nie je az taky obrovsky. Najvacsou vyhodou Visty oproti XP vstavana 3D podpora na desktope, bezpecnejsi pristup k sieti, UAC, udajne lepsia sprava pamati a niekolko utlitiek na spravu systemu, ktore su sucastou OS. Vacsina so spomenuteho sa da doinstalovat do XP a system bude mat polovicne naroky na hw ako Vista.
Vacsine ludi prechod na Vistu nic zasadne neprinesie, tak nema zmysel aby prechadzali, za vynalozene naklady to naozaj nestoji.

Ad RAM: Vela ludi prechadzalo na XP z W98, prechod na XP riesil problemy napr. s nestabilitou systemu, nakup 512MB RAM bola dobra investicia. A co riesi Vista?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

taktiez plug&play
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

PLUG & PRAY kamo
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Stabilita? Narozdiel od XP Vista nepotrebuje SP aby bola stabilna. RAM dnes stoji par korun, nie ako pred 8mimi rokmi ked aj 512MB RAM bola pekne palka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Za SP sa neplati, za Vistu ano, SP nie je argument a Vista + BSOD tiez nie je az taka rarita, v stabilite medzi XP a Vistou nie je velky rozdiel.

512 MB bolo "luxusne minimum", na bezne pouzitie vtedy stacilo 256 MB. Ani hry este nebolo az take narocne.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ak nevidis dovod na prechod na Vistu, tak neprechadzaj. Pises, jak keby ta do toho vsetci nutili. Ostan pri XP, to je vsetko ok, ale nadavat na Vistu lebo potrebuje 2GB RAM? Niesi tak trosku hypokrat? Obhahujes XP, ktore potrebovalo 512MB pred 8mimi rokmi a vtedy boli ceny za RAM trosku vyssie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na Vistu neprechadzam a ani ma nikto nenuti prejst ;-) ... mimochodom viac "nadavam" na XP ako na Vistu ;-)
Podla tvojho prispevku mam dojem, ze moju reakciu vidis cierno-bielo, ale nie je to tak. Netvrdim, ze Vista je zly OS, naopak vobec nie je, ALE na to co ponuka je prilis drahy, nieco ako "datadisk, ktory sa predava ako samostatna hra".
A tyka sa to len prechodu XP -> Vista. Vista s novym pocitacom/notebookom ok, ale s odpovedajucim hw.

"Niesi tak trosku hypokrat?"
http://en.wikipedia.org/wiki/Hippocrates

Vtedy boli ceny primerane dopytu, tak isto ako je to teraz, 1GB RAM je dnes nieco uplne ako 1GB RAM v roku cca 2002, kedy vyslo XP (cennik z roku 2002: "http://web.archive.org/web/20020726205905/ http://www.smart.sk/"(bez medzier)). Cena pamati relativne k spotrebe zostala porovnatelna. Teraz je 1MB lacnejsi, ale ked napr. hra v roku 2002 porebovala 512 MB, teraz potrebuje 2GB.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cennik z 2.8.2002 - oprava:
http://web.archive.org/web/ 20020808012637/http://www.smart.sk/ Cenniky/komponenty.htm

(bez medzier)
Odpovedať Hodnotiť:
 

jediny dolezity rozdiel medzi vistou a xp je dx10. Ale! vista sa nerozsirila tak rychlo ako bolo planovane -> vyvojarom sa neoplatilo robit dx10 hry -> hry su dx9 - aj z dovodu ze konzoly dx10 nevedia, a situacia na trhu je taka, ze "letia" porty z konzol na pc a teda vsetko ide aj v xp -> nikto nechce vistu, lebo jediny rozdiel je prave to dx10, ktore ale netreba a pritom potrebuje 2x take zelezo. Vista je v hajzli, co pochopil aj balmer a teda ohlasil na 2009 seven.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zajimave jak zrazu kazdy ma 5 rocny PC a nepotiahne mu to uz to tu pisal mne vista isla na slabsej zostave ako bola minimim...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len pre zaujimavost, toto su minimalne poziadavky na hw FreeBSD 6.3 a 7.0(02/2008):
-------------------------------------------------
Both FreeBSD/i386 and FreeBSD/pc98 require a 486 or better processor and at least 24 MB of RAM. You will need at least 150 MB of free hard drive space for the most minimal installation.

Note: In case of old configurations, most of time, getting more RAM and more hard drive space is more important than getting a faster processor.

-------------------------------------------------
Tykaju sa minimalnej instalacie, v podstate kernel a shell (cize realne vseobecne nepouzitelne). Cize toto je minimum a od tohto sa da ist plynulo hore, zalezi od nainstalovanych komponentov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

...pokracovanie:
Napr. desktop zalozeny na FreeBSD:
-------------------------------------------------
PCBSD 1.5.1 - Release Notes (04-23-08)

PC-BSD - Copyright 2008 PC-BSD Software (iXsystems)
--------------------------

Minimum system requirements

Pentium II or higher
256MB Ram
4GB of free Hard Drive space (Either partition, or entire disk)
Network card
Sound card
-------------------------------------------------
Chcel som ukazat, ze novy OS nemusi nutne mat poziadavky na hw ako Vista.

Celkom by ma zaujimalo v ktorom roku boli v TOP 500 servery s porovnatelnym vykonom ako odporucana zostava pre Vistu :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No tak to si dobre zapotil. Tu su naroky na novy FreeDOS ;o):

PC with 286 processor (386 or higher recommended)
640 kb of RAM (16 MB recommended)
at least 10 MB of HDD space
CGA Graphics adapter (VGA recomended)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

a este tu hodte poziadavky na dos a dosiahnete ze je to pre userna na hovno ale ukazete ze existuje alternativa co vojde na disketu ... demenciaaaaaaaa kvitne
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja zase som videl VISTU, skusil ju, som heavy user, pocitac pouzivam denne a musel som preformatovat disk :-) tak uzasny to je operacny system. A to som sa chcel dohodnut s MS o udelenie vynimky, ci by som nemohol dostat XP home edition... Nepodarilo sa, hold, mam XP nelegalne a som spokojny. Komu neni mano, tomu neni dano :-)))
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A ta moja VISTA bola legalna a vobec mi nie je za nou luto :-) Skutocne otrasny system, pomale na 2GB, obtazujuce, prilis "precukrikovany vzhlad", skusal som nejake aplikacie na to instalovat, co ma vytocilo do vyvrtky, ked po spusteni exe suborov sa nic nedialo, ziadne chybove hlasenie, ziadna instalacia, ziadna informacna obrazovka, ani system nezatuhol, NIC! Mnohe starsie aplikacie nereagovali vobec, aj napriek tomu, ze som potvrdil, ze som si uplne isty, ze to chcem instalovat. Asi po hodine skusania nasledoval boot z CD disku a FDISK. Dakujem za taky system. Nie som ani linuxak, ale UBUNTU som si oblubil hned po instalacii, takze tym,ze to je novinka to asi nebude.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Hrozna nie je, ale hrozne vela vykonu zere.
V skratke povedane: na rovnakom zeleze pojde XP rychlejsie, aj keby sa Vista rozkrajala.
Asi jedine co pokladam za zaujimave je bootovanie z nacachovanej flash pamate pri starte, ale myslim ze to sa da aj na XPcku urobit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz vidim ako ich strazili aby si nemohli pozriet hw konfiguraciu na ktorej bezi ten ich mojave aliaz hlista.
Odpovedať Hodnotiť:
 

darmo dilina ostanu dilinami mne vista v pohode bezi na athlone 1,83 Ghz 32bit a grafiku tam mam Ati radeon 9200 takze aspon keby si sa rozumel nabuduce drz keks :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

ram, ram a ešte raz ram :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

512 :D a isla v pohode.... ako XP
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak ju máš dlhšie ako týždeň a toto tvrdíš tak viem že klameš (alebo si tam nainštaloval akurát tak max. 10 hier/programov :)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

vistu s 512ram staci mat 5 minut (od stlacenia gombika power) a cloveku co ma iq aspom 50 je jasne, ze to je nepouzitelne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

kokos chces screen abo co?? na takej zostave si na Xp mohol mat viac ako na Viste aspon keby ste kusa rozmyslali a netrepali somariny
Odpovedať Hodnotiť:
 

no frajerka potrebovala notas na pracu, je to asi tak rok a pol... chcela nieco za lacny penaz, vistu som dovtedy moc nevidel a ani ohlasov na nu nebolo este tolko, tak som kupil naky asus s celeronom, 512ram a vista... holcina neni nijak narocna, chcela tam len naky ekonomicky softver, net a obcas cumnut naky film... tak sme to vybalili, spustili, start 10min, nainstalovanie antivirusu, restart 15 min a tak stale dokola... takze instalovanie zakladnych veci ako drivre a par programikov trvalo koli neustalym restartom a UAC s nekonecnou reakciou a pod. cele hodiny a ja som si trhal vlasy... no a toho placu a nadavok co som si vypocul dalsie dni a tyzdne, ze co som jej to kupil, to nechite vediet... ked s apocitacovy analfabet vyhraza, ze to vyhodi oknom, asi nieco neni v poradku:) tak na najblizsi svatek som dokupil 1GB ram, teraz tam ma 1.5 a uz sa s tym aspon da robit, aj ked stale je to o nervy... takze keci ze vista na 512ram su loloviny
Odpovedať Hodnotiť:
 

Krasny chlapec, Ty si bud chu(j)dak, alebo si tak pomaly, ze sa Ti zda bezproblemovo rychla. Chod sa dat vysetrit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozno by ti pomohlo kupit si monitor s vyssou frekvenciou alebo LCD aby si videl ze nie monitor ti spomaluje komp ale vista. Ja som vistu skusal na inych masinach ako ty opisujes a sla strasne pomaly tak som sa vratil k XP a som happy. Ale mozno ty mas nejake specialne nastavenie a tak ti slape vyborne aj na tvojom stroji :D.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no pod 40 rokov tam boli asi iba traja ;)))
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ja si myslim ze na vistu sa prehnane nadava. mam ediciu ultimate uz 2 mesiace a zatial ani jeden najmensi problem. Osobne nemam rad mrkvosoft, ale kvoli tomu, ze nutne potrebujem AutoCad, tak pouzivam hlístu.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

dobre a este sa s tym skus pripojit k internetu a potom napis skusenoti
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Ja absolutne v pohode.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ani s pripojenim na net nemam problem, fičím cez router, doma mam tri pocitace v sieti, 2 maju Xp-cko, cez hlístu ich pekne vidím, zdielanie ide tak ako ma. Zatial funguje vsetko na 100 %. Nepatrim medzi privrzencov hlísty, ani ju tu nechcem nejak ospevovat. Len sa mi nepaci, ked niekto na to pinda a este ju ani neskusil. To je ako ked sa panic vyjadruje o sexe.

Predtym som mal Fedoru, s tou som bol spokojny, ale ako som uz spominal, navrat k linuxu kvoli programom ako Acad a Solidworks nieje zatial z mojej strany mozny.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

esteze mas ten router inak by bolo tvoje 3 pc v ohrozeni.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

neviem co si tymto chcel povedat. Vsak napis, preco sa tebe nepodarilo pripojit s tym na net. Kludne sa vyjadri, mozes aj na viac riadkov, nie len taketo duchaplne prispevky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na tvojom mieste by som od neho nic mudre necakal. Ocividne patri k ludom, ktory nadavaju na novy Win uz len z principu. Bolo to tak s XP, bolo to tak aj s Win98 a bude to take iste aj s Win7...
Odpovedať Hodnotiť:
 

V sexe som najlepsi na svete, nikto ma neprekona. Teraz uz iba ostava najst si partnerku :D neco take?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ehmmmm .. s tym panicom by som sem neliezol (skusenosti tu znamenaju od mnozstva GB porna na disku) ... ono ten zovseobecneny popis ITckara ala obsadenie serialu The IT Crowd sedi na polovicu citatelov :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

no problem , vidno ze vecsina ludi nema odskusane originalne verzie ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

co to dokazuje vlastne??? za 10 minut jedine co si ludia dokazu vsimnut je GUI a ak sa im to zalubilo, tak jedine GUI... funkcnost, intuitivnost ovladania a ine gebuziny si za 10 minut neoverite...
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Za 10 minut a toho da zistit vela. Clovek ako prve skusa veci, ktore mu na starom OS robia problemi a ked na novom idu, tak ma vyhrane. prvych 10 min na Linuxe je o niecom inom. ;)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

po 2 minutach na linuxe maju novy uzivatia erekciu, u windows az po 10 minutach niektory a potom prestavaju skusat
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Co porovnavas prechod medzi Old Windows a New Windows s prechodom Windows na Linux?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nie len hovorim, ze nova verzia akehokolvek OS sa da otuknut za 10 min, ale na prechod na iny OS by 10 min zdaleka nestacilo. ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

jj Presne,
Aspon vidime ze M$ predava system vyzorom a nie funkcnostou :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

a lunex stabilitou a jeho nevyuzitelnostou...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nebudes ty aninov syn ? Iked anin sa aspon snazi trochu argumentovat, naco sa ty ani nezmozes :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

trapkovi tvojho kalibru argumenty nehadzem, ved na co.. aj tak ich nepochopi zaryty lunexak
Odpovedať Hodnotiť:
 

GUI Visty je skor hracia konzola ... cacky-macky-opeknovacky. Vsetkeho vela skodi. Ked som si dal indexovat obsah priecinkov, kde je ponuka start (pre vsetkych userov), nepomohlo to vyriesit problem, ze polozky v ponuke start sa vysuvaju s 10-15 sekundovym oneskorenim ... Pri XP take nieco neexistovalo ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Netaraj...10-15 sekund? Bohuzial len ohovoras, nic take sa na Viste nedeje. Na nic ine sa nezmozes, len bohapuste kydanie hnoja na nieco ci si zrejme ani nikdy nepouzil?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslim ze z mojho pripevku na zaklade elementarnej logiky plynie, ze to indexovanie som robil vo Viste, ktoru mam nainstalovanu (cca 2-3 mesiace). A nie som s nou spokojny na 100% ...

Predstav si u mna sa na Viste nieco take deje. Customizujem vsetko co sa mi hodi, aj ponuku start. Ci uz s/bez indexacie vysledok je ten isty. Na XP som take problemy nemal ...

Nebude to aerom a ani mojou Ati X1600XT (vykon ako nV 7600GT), ale tym ako je Vista urobena... Nie je normalne, ked na vysunutie poloziek v ponuke start cakam 15 s a disk blika ako besny a nic nepomaha ... defragmetujem zasadne s O&O Defrag 10.
tiez nie je normalne, ze sprava procesov a priradovanie priorit (mojim dvom) jadram je podla mna horsie ako v XP, aj ked som cital ze by to malo byt opacne ...

Suma sumarum: nekritizujem nieco co som nepouzival, naopak nieco co sa snazim 1/4 roka pouzivat velmi podobne ako XPcko, ale realne vysledky tejto mojej snahy su ine ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

tiez nie je normalne, ze sprava procesov a priradovanie priorit (mojim dvom) jadram je podla mna horsie ako v XP, aj ked som cital ze by to malo byt opacne ...

co tam je horsie?? ved urobis toto iste klik pravym vyberes 1 vec odkliknes jadro a das OK , presne ako v XP xD
Odpovedať Hodnotiť:
 

horsie je, ked einstein at home drti obe jadra na 100% s prislusnou nizkou prioritou, ostatne veci CPU pod vistou nestiha

na tej istej zostave (dual core PentiumD 930, 3 GHz, 4 GB RAM)
v XP drtil einstein obe jadra na 100% s tou istou nizkou priritou a system si s tym vedel jednoducho lepsie rady, bol aj sviznejsi a tasky z vascou priritou jednoducho sli ako maju ... chapadla ????????????????

ak si niekto myslel, ze neviem priradit procesu prioritu alebo jadro a ze v tom som videl cely problem, tak je na omyle
Odpovedať Hodnotiť:
 

vypni indexaciu, superfetch a shadow copy ako ja a pojde ti (skoro) ako XP na o triedu slabsej masine ako mas :)
s tymito "vymozenostami" mi ide Vista ako v lete na saniach (notas toshiba, dvojjadro, HD2600 a 3GB ram :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

"GUI Visty je skor hracia konzola ... cacky-macky-opeknovacky"
heh presne to iste hovorili ludia ked vyslo XP :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

no to ale dopadli, ked musia vymyslat taketo oyeby
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

no ved ine ani nerobia ... uz dlheee roky
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

robia, len ty si to nevsimas lebo to nepoznas
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

"Každý z užívateľov sa mohol s operačným systémom zoznámiť desať minút za asistencie predajcu počítačov."

Asistent: Teraz kliknite, sem, sem, sem, sem, sem, sem sem a sem a ked este kliknete sem, tak si mozte nastavit IP adresu pocitaca

... a uzivatel bol nadseny z mnozstva hw akcelerovanych okien, ktore sa mu efektne pootvarali. A pretoze, Mojave predstavovali ako predprodukcnu vzorku OS, tak boli prirodzene nadseny, pretoze cakali, ze to mnozstvo veci, ktore nefunguje, nefunguje z dovodu prebiehajuceho vyvoja OS Mojave. Ano, uznavam, maju pravdu, Vista ako beta verzia je vynikajuca.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vista mi je hlavne nesympaticka kvoli tomu ze o sietovu komunikaciu sa stara kernel, co znamena, ze ziadny SW Firewall nemoze na 100% kontrolovat, ake data su prijimane a odosielane do internetu. Moze kontrolovat len tie, ktore kernel "prizna".
Dalsia vec je napr. DRM a HW narocnost.
Ked si instalujem WinXP nanovo, tak prva vec co je, vypnem vsetky graficke a vizualne efekty, lebo mna vseliake tie fadeout a fadein efekty otravuju. Ono je to pekne len chvilu. Potom to lezie na nervy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Trepes hovadiny, TDI a pochopitelne network drivre boli odjakziva v kerneli, akurat pribudol novy interface (WSK), opet v kerneli. Aj v XP sa pri troche snahy daju posielat pakety tak, ze o nich firewall nevie :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tento test nema ziadnu vypovedaciu hodnotu. Na vistu neplanuje vobec prejst vacsina korporacii s intelom na cele a to asi o niecom hovori, ked velke IT spolocnosti sa vyhybaju takemu nekvalitnemu produktu. Ja osobne som si to pre tu srandu pred casom skusil nainstalovat a bol som sklamany, ba az pobureny. Teraz uz su sice niektore problemy odstranene (napr. instalacia NOD32 sposobila pad systemu) ale prvy dojem ma dokonale odradil. Rozbehat napr. moju oblubenu zvukovku (SB Live!)ktoru mam uz X rokov a nemienim ju kvoli viste menit, je nemozne. Mam celkom slusne zelezo takze ten vykonnostny rozdiel tam nebolo citit ale kamosov notebook s celeronom M 1.7GHz je na viste nepouzitelny otvaranie priecinka vyse minutu a kopirovanie suborov 3-4x pomalsie a to podotikam ze ta vista tam bola predinstalovana... Pod XP to facha svizne a nie su s tym problemy. Proste naco mi bude draha nenazrana vista, ked XP home kupim za smiesnych 1620,- bez DPH.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak ani mne nebeha kopec mojho oblubeneho hardwaru ako moja gulickova myska z roku 1979 a SRAMy a takisto neviem najst ovladace pre Sound Blaster Pro ...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

XP sa prestalo oficiálne samostatne predávať niekedy začiatkom prázdnin - čiže XP inak ako nejakú OEM nekúpiš
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bohvie kolko ludi sa v skutocnosti zucastnilo tej kampane, ale zverejnili nazory hlavne tych, ktorym sa to pacilo. Vsak vieme ako sa to robi, MS moze o takychto praktikach napisat roman dlhy ako Biblia :-) . Dalsia vec je pristup k porovnavaniu Windows a Linux, pretoze obe platformy maju k svojim pouzivatelom trochu odlisny pristup. Zatial co MS potrebuje Windows hlavne predat, a ako je zname ked potrebujem nieco predat musim to pekne zabalit. Takze Vista ma pekny design. A to je to co hlavne jeho pouzivatelov potesi, ten vzhlad ako tam mnohe veci funguju a pod. Ale po case zisti ze je tam kopec nedostatkov a chyb, mnoho zastaralych veci ktore snad nikdy neodstrania (oznacovanie HDD od c: dole, a: pre diskety ktore sa uz ani nepouzivaju. b: pre diskety ktore ani neexistuju :D, to nekonecne a podla mna zbytocne swapovanie a pod), politika MS atd. atd. Pokrac nizsie...

Odpovedať Hodnotiť:
 

Linux ma ale iny pristup. A urcite nim nie je obal. Graficke prostredia nie su mozno take na prvy pohlad az tak nabuchane (aj ked to uz je dnes diskutabilne hlavne po vyjdeni KDE 4). Jednoducho Linux sa zverejnuje aj s jeho chybami, ktore sa umelo neututlavaju a nezakryvaju, clovek si viac uvedomuje do coho ide a ze vyvoj OS nie je taka sranda, ci to robi komunita nadsencov alebo nadnarodna spolocnost. Dalej Linux je vlastne aj taky system na hranie, povedal to o nom sam Linus Torvalds, hlavny tvorca jadra a v podstate mal pravdu. Mnoho veci si treba spravit sam, aj ked v distribuciach ako Ubuntu je uz vela veci dobre fungujucich. Clovek pri prvom stretnuti s nim naopak moze mat problemy a vobec nevypada hned vsetko perfektne ako by chcel (aj to je uz dnes velmi diskutabilne, lebo to zalezi od podporovaneho hardwaru, ked je kompatibilny HW tak ide vsetko perfektne). Pokrac nizsie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale postupne si vsetko mozete ponastavovat ako chcete vy, to vam napr Windows tak neumoznuje. Tento pristup mnohych ludi odlaka, a mnohych naopak prilaka, a ked spociatku nadavaju postupom casu zistia ze je to dobry system, bude sa im pacit, a budu si ho vazit pre jeho vyhody, a uvedomovat si jeho nevyhody a problemy. Tento system si vas proste musi ziskat postupne kdezto Windows si vas ziska hned peknym GUI a ... neviem este cim :-) . A vyhody Linuxu su prave v jeho bezpecnosti, podpore softu (napr. system repozitarov je absolutne genialny). A ked sa vam nepaci ani jeden ani druhy kupte si Mac :-) , ale ze je drahy, zialbohu. Tak to chodi v dnesnom svete desktopovych pocitacov. Tot vsio.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej, Repa su pekne.. len nastava problem ked tu zrazu nie je net. Na Windowse sa mi paci to ze soft si mozem drzat na disku a ked nainstalujem tak to bezi.. Na linuxe je to vazny problem lebo jedna aplikacia potrebuje mnozstvo inych kniznic na spustenie. Ako je to pekne ked ide jednoducho nainstalovat aplikaciu cez repa(a stiahnut aj vsetky potrebne kniznice) ale konektivita nie vsade je super na velke trafiky.
To mi u Win nikdy nehrozi(aspon sa mi to nestalo).. Tak ak toto poriesia v Linuxe.. potom by to bolo pre mna urcite bezbolestnejsi prechod, a kvoli tomu ho velmi nepouzivam.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Zavislosti su aj na Windows, len ich je pomenej a kniznice sa casto pribaluju k aplikaciam. Drviva vacsina hier (napriklad) ma na instalacnom DVD pribaleny DirectX. Svojho casu byvali dodavane pc-encyklopedie spolu s QuickTime-om, bezny software si zasa nosi ms-installer. A samozrejme kniznice, obrovske kvanta kniznic :p
Odpovedať Hodnotiť:
 

Teda aby som bol presny.. Taketo kniznce som konkrente nemal na mysli. Islo mi o prerekvizity pre kompilaciu aplikacii pod linuxom, resp dalsie pridavne balicky z repa pri instalacii softu z repa..
A co ma mrzi ze repa su pekne, horsie je ked dana aplikacia v repe nie je usposobena na danu linux distribuciu.. kopu balickovacich sposobov a nic z toho.. Nerozumiem ze doteraz nedoslo ku standardizacii balickov pre *unix systemy.. je to naozaj skoda.
Odpovedať Hodnotiť:
 

noze napis nieco z toho, co si vsetko mozme ponastavovat, schvalne... ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Som Macista ale premyslam ze tu "Vistu" idem stiahnut a vyskusat, aby som na nu mohol opravnene nadavat,ked bude stat za to tak zmlknem ale inak nadavam :)

Dufam ze mi nikto za tento comment neznada ako je tu zvykom :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Loool, ja kukam ze koho zaujima ze si Nacista :D:D
Odpovedať Hodnotiť:
 

"neznada" :)) ake rydzo irecite lubozvucne slovenske slovo
Odpovedať Hodnotiť:
 

bodaj ze nerozoznali vistu od visty ked veci s tych starych by nerozoznala xp od visty
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vista mam uz rok a este som s nou nemal ziadny zavazny problem ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

a Chuck Norris je jediný, ktorému nepadá Vista
Odpovedať Hodnotiť:
 

J, za desat minut a za asistencie predajcu museli pouzivatelia jednoznacne zmenit pohlad na vistu. Samozrejme ked si ju kupia a budu ju doma pouzivat viac ako desat minut, nadsenie sa znovu vrati tam kde bolo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano to bolo fakt brilantne a objektivne testovanie :D ze 10 min.

Za 10 minut si clovek nema sancu odskusat OS. Ukazali im tak akurat ze aky pekny ma vista start-up, ze Solitare ma krajsie karty a wallpaper sa im moze hybat. Ked chceli nahodou aj daco otestovat asistent tam stal s pravitkom a ked user na daco klikol co nemal musel nastavit ruku a dostal po prstoch :D

Potom im povedali ze kto da Viste 8+ bodov tak dostane premiu 100$. Cely nateseny potom zverejnili vysledky aky su svine useri zaujoaty voci chudiatku viste :(
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Este treba pockat na nazor Mr.Henky-ho. :)))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vistu x64 mam asi rok...a mozem povedat ze za ten cas som ziadne vacsie problemy s nu nemal...i ked ma nedostatky, neni taka hrozna.( len za tie peniaze co za nu pytaju.. by mala byt dokonala;) )preto radsej fandim linuxu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vacsina vasich staznosti na Vistu su chujoviny a demagogia odchytana z najroznejsich zakuti internetu, obidve pravdepodobne skombinovane so zavaznymi problemami medzi stolickou a klavesnicou.

Jediny objektivny problem Visty je ten, ze neponuka ziadny dovod preco by sme na nu mali presedlat z XPcok. Ani jeden. A nech mi tu nikto ani len nespomina ten nepodarok menom DX10.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

+1
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Nic si nerob zo zaporneho hodnotenia.
Ja budem mat este nizsie :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napríklad sa kvôli prkotine nezrúbe do "Modrej obrazovky" ale oznámi problém a fachčí kľudne ďalej. Problém sú skvôr výrobcovia ovládačov k vlastnému hardvéru, ako Vista OS.
Má lepšiu podporu väčšieho množstva nového hardvéru.
Problémy sú. Mne sa nezdá 64-bit Vista OEM až taká drahá. Pozrite sa na softy iné. Nielen OS, ale bežné softy. Skoro nič nestojí len toľko ako OS MS Vista.
Ten s tým NODom, áno, ESET toho domrvil v rôznych verziách už dosť. Neviem prečo musím preinštalovávať jadro, keď je neustále s ním problém. Dosť často vydávajú nové, a nie je aktualizované formou update virovej databázy...
Odpovedať Hodnotiť:
 

sa mi zda, ze vista je pomala, nestabilna a ma vysoke naroky len ludom, ktory ju videli zo sto metrov. ja ju mam uz rok a uplne bez problemov. robim nieco zle?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Výnimka (ty) potvrdzuje pravidlo
Odpovedať Hodnotiť:
 

vynimka potvrdzujúca pravidlo je slabý argument - ale stále je to argument
Odpovedať Hodnotiť:
 

vista je veru zly krok microsoftu, pekny pre oko ale nestabilny. Sice vzhlad je lakavy ale nevyladenost tohoto systemu je fakt trnom v oku vela ludi. Radsej mohol MS pockat aspon rok a vychytat muchy. No ale co hovorite na to ze ludia si miesto visty davaju MS server 2008. Po nastaveniach je to ze vraj o dost rychlejsi, stabilnejsi system (par ludi povedalo ze podla nich najlepsi)...aj pre bezne pouzitie, pricom problemy s drivermi, hramy su minimalne. Mate s tym niekto skusenosti. Slape to aj na standartnej architekture ci len na 64bit.... ? je mozne to rozbehat aj na beznom notebooku...?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som to mal nainstalovane asi mesiac. je 32 aj 64 bit verzia. No výkon sa neda porovnat s hlistou, ide to fakt super. Inac jadro toho os je take iste ako ma hlista. Instalacia je jednoducha, potom to prisposobenie na workstation zabere asi 30 minut. Ja som to odinstaloval kvoly tomu, ze mi prestal fungovat planovac uloh. Ale predsa je to OS urceny pre servery, takze urcite nieje 100% vyladeny pre multimedia a hry.
viac info je tu http://www.win2008workstation.com/wordpress/
ak chces nieco vediet tak napis, icq 282974932
Odpovedať Hodnotiť:
 

Microsoft moze ist s Vistou do velebnej <-> !!!
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

nema to byt skor takto: <|> alebo <i> ? :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

S Vistou pracujem už viac ako rok, a nemal som žiadne problémy. Ak má človek v PC tie 2GB ram, tak šľape ako hodinky. Netvrdím že je to najlepší OS. Každý má svoje pozitíva a negatíva. Väčšina ľudí, ktorí v tejto diskusii vypisujú, rôzne chyby tohoto OS ho však zrejme ani nevideli.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

takze casto sa mi stava opravujem pocitace mnozstvu ludi (sam mam XP a na druhom PC Linux ... a ked pridem k niekomu daco robit s PC a ma vistu tak uz viem ze sa to predlzi o pol hodinu dlhsie nesedi mi prepchate zbytocnostami potvrdzovaniami ( ano daju sa vypat ale lame to nevysvetliteˇ) + nekompatibilita niektorych veci

Odpovedať Hodnotiť:
 

ano lame to nevysvetlite, sam si LAMA
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mam legalnu vista home premium a zatial som s nou nemal ziadny problem nehovorim ze to je super OS ale proste bezi ako ma na 2GB uplne hladko.Dost ludi na nu nadava ale nemam nejaky pocit ze to je az taky zly os ako vela ludi opisuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mam naraz aj XP a Vistu. S Vistou som mal problem len pri Starforce. Na Viste ma najviac stve zi si sama robi ani neviem co..... ale najviac stale pouzivam XP.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja vistu pouzivam asi 4 mesiace a od minuleho tyzdna sa mi deje strasna vec, ze pri startupe nabehne proces explorer.exe a nic dalej, vidim len kurzor a ciernu obrazovku. Toto trva asi 10 minut a potom to nabehne akoze sa nic nestalo. Tusim sa to zacalo nejakym updatom, ale srat na to.
Odpovedať Hodnotiť:
 

srat na to ze si uvarim kavu vyvencim psa a precitam noviny pokial sa mi "akoze nic sa nedeje" nabehne system?
mne uz vadi mne uz vadi ked mi namiesto 30-45s nabehne do okolo 60s
ale rozdielne chute :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pocujte ja mam original XP aj original Vistu z Linuxovych OS mam Ubuntu Mac OS X som este v zivote nemal ale fakt Vista bola priskoro vydana do predaja keby na nej pracovali este aspon pol alebo tristvrte roka dalo by sa. Je nestabilna pri praci s niektorymi programami prestane reagovat a caka sa napriklad na zacatie instalacie dost dlho. Ano oproti Win 98 je Vista super ale oproti Win XP alebo nebodaj Ubuntu musi Vista este strasne vela dohanat.Toto je moj nazor mam odskusanu aj Vistu aj Xp a mnoho predoslych verzii Windowsu a linuxu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

za nestabilitu programu moze OS? hahaha, takto som sa uz dlho nenasmial. Tipujem, ze tie programi ani neboli urcene na vistu. Neexistuje nic, co by vista nemala a xp to ma.
Odpovedať Hodnotiť:
 

*programy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mohli by niečo urobit s UAC...nemusel by p*covat na kazdu vec ci take nieco...budem mat novy comp s vistou na stary dam linux....tak uvidim aky je ta Mrkvosoft Doors Hlísta Bill Gates Editition shit...a tie naroky.10minút na test OS to tym ludom slubili sladkosť alebo ich bili po prstoch?...$Mrkvosoft zas planuje cosi nekale...mimochodom bude mi bezat Ubuntu na 256 ram 1100Mhz Grafika Nvidia mx440(tusim)rovnako rychlo ako Xp alebo radsej na tu ramku Kubuntu...ale gnome je krajsie...prosim o objektivnu radu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

No neviem ako podla mna ti tych 256MB RAM bude stacit. A Kubuntu sa neviem ci menej napchava RAMkou. Ale 256 musi stacit ked pridas nejaky ten swap.
Inak neviem preco ale mne Ubuntu moc nesedi. Vzdy som mal problem, mrzlo to a podobne. Zo zatial odskusanych mi na mojom HW slape Mandriva. Ake mate vy skusenosti s Ubuntu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

to UAC sa da vypnut, ja som to urobil hned inak by som vybuchol
Odpovedať Hodnotiť:
 

Radsej Xubuntu :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

256 je dost malo. vazne radsej to xubuntu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

microsoft vzdy vedel, ako vyuzit marketing... tomu sa vravy marketing.. fakt dobry napad
Odpovedať Hodnotiť:
 

A to som si este nedavno myslel ze si na novy notas dam/necham Vistu. Tymto ma vsak MS dorazil. Pojde tam odskusane Ubuntu :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A samozrejme poziadam o navratenie penazi :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chlapi, vseci tu na to pindate.... je tu z vas niekto schopny nieco take spravit? nie? tak co tu na to tak pindate? jasneee, nic neni dokonale, ale preto je clovek prisposobivi tvor.......
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja neviem spravit ani trabant, a pindam. A tiez napriklad neviem spravit pivo, ale ked si ho mam zaplatit a nechuti mi, tak pindam. A?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dnes som kupil novy PC:
4Gb RAM DR2 800 Mhz Dual chanell
Q6600 to je 2,4 Ghz Quad core
640 Gb disk
8800 GTS 512 MB

Samozrejme nahodil som Vistu 64b, aby som mohol vyuzit 4 Gb RAM.
Sklamanie velke. clovek ktoremu som to skladal to xce hlavne na hry.
DSL modem neide, neni ovladac vobec ani na 32 bit vistu a ani nebude.
F.E.A.R sa neda povedat ze ide.
Solder of fortune, mozno pojde ked tam dam nejaky patch ale silen o tom pochybujem
Zabera to 17 Gb a neni tam nic len visa a office 2007.
Bootuje to dlho.
Ked si envypnete UAC dostanete nahlu srdcovu prihodu.
Som rad ze uz nesedim za tym PC.

STRASNE, HNUSNE, ODPORNE WOW.

Asi sa tam natiahne naponiec XP aj ked nebude vediet vyuzit celych 4 Gb RAM.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na hry dat dnes 64 bit OS ... ozaj "dobry" napad ...

ja osobne by som 64 bit OS pouzival, kedze 32 bit apl tam v pohode idu a nemusel by som zhanat 64 bit apl, ktorych je dnes ako safranu .... jedine co ma od toho odradza su ovladace!

na dosky 64 bit ovladace uz aj su (pokial fosna neni noname), VGA zrejme tiez uz maju na 64 bit Visty aj XP, drivery na CPU ma OS v sebe, ... a ostatok?
Odpovedať Hodnotiť:
 

jediny dovod dnes na 64bit OS je ked mas/musis mat viac ako 3GB ram. Inak ti to neprinesie nic. A ani to ti neprinesie nic, lebo 99% ludi sa s aplikaciou, ktora potrebuje viac ako 3GB (2 lebo xp vie priradit aplikacii len 2) ram nikdy nestretne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a to este k tomu aj 32 bit aplikacia v 64 bit OS tiez zrejme dokaze vyuzit max len 2 GiB RAMky, ktorej by mohlo byt aj 16-32 GiB ... na uplne plnohodnotne vyuzivanie treba asi nielen 64 bit OS, ale aj 64 bit aplikaciu, ktora by v pohode mohla zozrat povedzme 9 GiB RAMky z 32 instalovanych GiB ...

mozno 64 bit era za 3-4 roky dorazi so vsetkym, nie len s takymito naznakmi ako dnes ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dalsim dovodom je napr. bezpecnost (hardware DEP, patchguard). ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto robí väčšie veci v strojarine, ten vie načo je dobrý 64-bit nielen OS ale aj soft...
Odpovedať Hodnotiť:
 

staci robit aj s multimediami ... tam je 32 bitova platforma brzda
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. nemal si mu dat 4GB, netreba
2. xp64
3. 8800 GTS 512 ??? dnes??? ati4850!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zacnite pouzivat aplikacie napisane pre visty a UAC nebude pindat. Pinda len preto, ze aplikacia saha kam nema.
Ale toto nie je chyba M$.
Odpovedať Hodnotiť:
 

chybicka tej myslienky je, ze 80% aplikacii saha kam nema (MS si asi myslel 0,8%) ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

...ak kvôli tomu UAC nemôžeš spávať, tak si to vypni a netáraj o tom, koľko aplikácií "šahá kam nemá"... .
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akurat ze za to nemoze M$.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Jerry19", Ty tu doslova zavádzaš. 64-bit Vista nainštaluje základ na HDD asi za 10-12 min. Áno, asi 12GB obsadí. Stačí si vypnúť Hiberfile.sys, presunúť Pagefile.sys na inú partíciu, stačí si vypnúť Obnovu systému a hneď uvidíš koľko to zabralo. Office si bežne necháva nemalé záložné súbory, sú treba kvôli aktualizáciám, aby sa dali nainštalovať každému "userovi". Srdcovú príhodu som nedostal, práve naopak, bol som milo prekvapený. Ako rýchlosťou, tak odozvami a spoľahlivosťou. Je pravda, že HW mám o málinko lepší a soft ako aj Vistu, legálny s opravami a seriózny antivír.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Kupil som si notebook s predinstalovanou Vistou. 2 mesiace som to vydrzal, ale nakoniec som formatol komplet disk, nahodil nacierno XP. Radsej nacierno XP ako legalne Vista. Tolko moja skusenost.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vista je fajn, ale treba mať dobrý HW. Mnoho ľudí sa ju snaží natlačiť do strojov čo ledva spĺňajú jej minimálne požiadavky. Ak niekto natiahne vistu do mašiny ktorá má 2GB ram, priemeru grafiku a CPU tak mu bude šľapať ako hodinky. Ak niekomu vadí že mu mašina pracuje, aj keď s ňou nič nerobí, tak nech si to vypne. Často krát je chyba medzi stoličkou a PC, a nie s OS. Či je Vista "najlepší" OS sa nedá povedať. Každému vyhovuje niečo iné, ale nik ju nemôže len tak zmietnuť zo stolu. Má svoje pozitíva a negatíva ako každý OS.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi tak ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

The story begins....

Vista neprinasa oproti Windows XP ziadne prevratne technologicke vylepsenia, ktore by viedli uzivatelov k upgradu.


End of story.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Definuj "prevratné" lebo Vista obsahuje vylepšenia oproti XP. Avšak, ty si si to určite dobre naštudoval... .
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak, tak ich nieje vidno, preto je ohlas na nu, aky je. Mozeme tu o tom kecat do sudneho dna, aj tak sa to nezmeni. Vista v porovnanim s xp nic nove nepriniesla - aero a dx10, pricom aero ide dorobit aj do xp, a keby ms nebola banda svin, tak aj dx10 by slo aj v xp.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dlhšiu dobu som uvažoval nad prechodom na linux.
Kúpil som si notebook s LEGÁLNOU vistou a mal som s ňou iba problémy. Takže už iba linux. XP v práci, z ktorej aj tak odchádzam.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nejde mi stránka mojave experimentu. Buď je defacenutá alebo sú to magori, ktorí nevedia optimalizovať stránku ani pre vlastné produkty (skúšal som aj IE).

Ale nepáči sa mi, že toľko ľudí prechádza na linux z rozbitých okien (win). Tým pádom je zaujímavejšie robiť malware pre linux.

A čo takto spraviť rovnaký experiment, ale tam nebudú dojiči kráv, ale IT administrátori, programátori a celkovo ľudia z IT?
Odpovedať Hodnotiť:
 

No... az TOLKO ludi na linux neprechadza, ale uz ich zacina byt dost :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stránka ide bez problémov... .
A ako sa opovažuješ nazývať tamojších "dojiči kráv". Sú to len obyčajný používatelia, pre ktorých je ten OS určený!!Pre ľudí z IT nemusia robiť žiadne testy. Oni si totiž dokážu prispôsobiť OS ako im to vyhovuje. A je jedno či je to Windows, alebo Linux. Ľudia čo nenávidia Vistu to majú v sebe asi vsugerované. Nemajú žiadny pádny argument!! Keby povedali, že Vista má také a také nedostatky, ale v tom a tom je lepšia. Avšak, ak je niekto zakomplexovaný na svoj "najlepší a bezproblémový" OS tak mu niet pomoci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

suhlas, reakcia vid vyssie na debilka Heckrena, zakomplexovany typek
Odpovedať Hodnotiť:
 

Heh, no neviem neviem, uz si dneska bral lieky ?

Jediny kto u ma komplexy si tu ty. Pod kazdym prispevkom podzubnes nejakou chujovinou. Ale od cloveka ktoreho IQ je len dvojmiestne toho cakat vela nemozem...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ved vravim ze debilko
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som nebol vopred proti viste. Ale používaním ma Vista sama presvedčila, že je to riadna ptákovina. To je rozdiel. Vidíš v tom zakomplexovanosť? V tom prípade skús hľadať problém na opačnej strane...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Konečne som sa dostal na tú stránku.
Stojím si za tým, že sú to dojiči kráv. Takýchto ľudí presvedčíš aj o tom, že zapalovač je 30-terabajtový usb klúč.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako kamoss mal vistu na acer notasi a zufalo cakal na SP1, sice hovori, ze je to po sp1 lepsie, ale predsa...
a ked som ja kamosske opravoval komp, kde mala vistu, ako nadaval som jak pohan, ked sa ma to pytalo na kazdu blbost, ze ci to chcem ozaj povolit a spustit...ach...a bolo to pomale!
Odpovedať Hodnotiť:
 

heh :) myslím že tam bola chyba medzi monitorom a klávesnicou... .
Odpovedať Hodnotiť:
 

nj to pytanie sa dalo vypnut. Aj tak ma na Viste najviac rozculovalo to, ze obcas sa stalo to, ze som poklikal na nejaku instalacku, a kym sa spustila, trvalo to niekedy aj minutu, dve. Nevravim ze vzdy. Ale stavalo sa. Cim to..?
Odpovedať Hodnotiť:
 

No zrejme tým, že vo Viste beží na pozadí zopár procesov, ktoré možno ani nepotrebuješ. Aj tieto vecičky sa dajú povypínať... .
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár