neprihlásený Utorok, 2. júla 2024, dnes má meniny Berta
Grafika od Intelu bude používať údajne 32 jadier prvých Pentií

DSL.sk, 8.7.2008


Prvá súčasná diskrétna grafika od Intelu známa pod kódovým označením Larrabee bude mať výkon 2 teraflopy a bude postavená na upravených jadrách Pentium P54C.

Tvrdí to na základe informácií z prostredia spoločnosti nemecký magazín Heise.

Súčasné vývojové prototypy majú 16 respektíve 24 upravených jadier P54C, finálna verzia by mala mať ale 32.

Jadrá, ktoré boli v čase uvedenia na trh pred štrnástimi rokmi vyrábané 600 nm procesom, majú byť v Larrabee vyrábané 45 nm procesom. Ich takt by mal byť zvýšený na 2 GHz, takt pôvodných procesorov Pentium založených na tomto jadre bol 75 MHz až 120 MHz.

TDP procesorov Pentium s jadrom P54C sa pohybovalo od 8 W po 11.9 W pri napájaní 3.3 V.

Jadro P54C je neslávne známe spolu so svojim predchodcom P5 chybou pri delení, pre ktorú musel Intel procesory Pentium sťahovať a nahrádzať opravenou verziou.

Každé jadro P54C bude v Larrabee rozšírené výpočtovou 512-bitovou SIMD jednotkou, čo umožní verzii s 32 jadrami taktovanej na 2 GHz dosahovať výkon v operáciách s jednoduchou presnosťou 2 teraflopy, dvojnásobok oproti novým najvýkonnejším GPU od Nvidie a AMD.

TDP Larrabee sa má údajne pohybovať ale až na úrovni 300 W.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V nedávnych verziách OpenSSH kritická zraniteľnosť
Do Linuxu pribúda aj podpora konkrétnych notebookov s novým ARM CPU
Digitálne rádio vysiela z dvoch nových vysielačov
V displejoch pre smartfóny OLED displeje prvýkrát porazili LCD
Boeing zostane kvôli problémom na ISS minimálne viacero ďalších týždňov
Ďalší významný výrobca vyvinul SSD pre PCI Express 5.0, s vlastným radičom
Konkurent Starlinku od Amazonu sa posúva
Japonci dosiahli novú rekordnú rýchlosť prenosu dát cez bežné optické vlákno
Firefox už podporuje vertikálny zoznam kariet, v testovacej verzii
Prekladač Google pridal podporu 110 jazykov, pomocou AI


Diskusia:
                               
 

Ten článok je zaujímavý, teda skôr tie info v ňom.
To bude chcieť vedieť o tom viacej... Oprášiť tak stará jadro, no ktovie čo ich k tomu videlo...
Asi to, že vtedajšia architektúra mohla byť dobrá, ale možnosti technológie výroby mizerné...
Odpovedať Hodnotiť:
 

No som zvedavy co to bude zac....Uvidime co ponuknu a ako sa to bude chovat v realnom zivote ale mam pocit ze tych 300W je dost nie?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

300W veľa?
Ako sa to vezme, pozri si max spotrebu dvoch 8800GTX a prípadne ich pretaktovaných verzií "TOP"...
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

ked si predstavim ze cela zostava v maximalnom zatazeni s terajsou highend kartou ma 380WATT tak to si nechcem predstavit ked len karta bude mat 300W. Podla mna to nejako skresaju. Dalsia vec je stratove energia(teplo) - pri takom vykone budu dodavat vodne chladenie?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

preco som si myslel ze TDP je uz zrovna to unikajuce teplo? .... :/ spotreba teda este vacsia??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, priemerná spotreba bude často aj výrazne nižšia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak to som teda necakal...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dobre to pusta....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz len cakam kedy budem moct vyhodit procesor :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

intel ma urcite sancu a zrejme sa stane beznym hracom na trhu diskretnych grafik. intelacke onboard igp su v celkom dobrom stave a pre iste aplikacie relativne vykonne.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Predposledná veta sľubuje veľké zvýšenie výkonu, ale treba sa na to pozrieť tak, že kde bude nidia a amd/ati za jeden rok, keď bude larrabee v predaji, myslím že najmä amd je teraz tak rozbehnuté na poli grafík, že intel bude hrať druhé alebo až tretie husle, no akákoľvek ďalšia konkurencia je veľkým prínosom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslím si, že INTEL nehral nikdy druhé husle, tobôž tretie...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

ale on myslel situaciu na poli grafickych kariet v case vydania Larrabee
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

asi by nebolo odveci keby ste zacali rozlisovat on-board a klasicke karty, vsakano ? =D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je dobre mat na trhu poistku pre pripad ze by AMD vypadol z hry, stale tu bude niekto tlacit ceny dole :P
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Po vydani 3D ovladacov AMD, z hry vypadne neVidia.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

a linux prevalcuje windows... takéto kraviny som už niekde počul ;)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

..ehm...ono sa to casom aj stane...ved ked sa pozries na vyvoj Linuxu, tak si vsimne ako rapidne sa posunul k beznemu uzivatelovi..kedysi bol problem naistalovat nejaku tu distribuciu...dneska mas krasne graficky a hlavne jednoducho cele ovladanie a instalaciu spravis za par min...co ty na to???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď Ty začneš používať slovenčinu (diakritiku i syntax),
ja začnem používať Linux.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Linux je iba pre normalnych.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No to by vysvetlovalo preco nas je tak malo...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A slovenčina pre nenormálnych ???

Odpovedať Hodnotiť:
 

so 60perc. podielom na trhu a najsilnejsimi graf. kartami za posledne tri roky...asi hej:D
Odpovedať Hodnotiť:
 

nubehne ani 5 rokov a grafikcke karty budu nahradzat aj procesory. Proste kupime grafiku a procesor kupovat nemusime :) intel bude dokazom...
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

si teraz tresol riadnu cockotinu nehnevaj sa ...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Presne tak, napcha sa to do jedneho integrovaneho intel chipu spolu s mostami a bude sa to chladit rozobratou mraznickou.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

A ked to nebude zatazene tak si tam ochladis pivo, zmrazis kura, svokru a ine zbytocnosti. :D
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ale to by musela byt aspon 200 litrova mraznicka. :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

rozosmial som sa! dik!
co tak mobilna verzia? 0,9kg notebook s ruskym akumulatorom..

300kil..
to by sa hralo! :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Opäť raz urážate slovenčinu nezmyselným nadpisom.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

dobru blbost si dal
gpu nikdy nedosiahnu vykon cpu lebo je to ina architektura
to skor podla vzoru amd sa gpu integruje do cpu

mimo toho ten kto tu pisal ze amd vyda 3d ovladace a nvidia padne je vaaazne na omyle

AMD mikdy nebude poriadne konkurencia schopna proti Nvidii kym nevyda konecne nejake ovladace, ktore by boli aspon trochu stabilne pri novych aj ako pri starych hrach a programoch
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ty si kde v case?pred opicami?pises ze aspon trochu stabilne ale ako vidim tak ty nemas dost stabilne mozgove bunky a nejako ti rychlo odchadzaju
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Uz teraz je GPU mnohonasobne vykonnejsie ako CPU...
http://www.svethardware.cz/ art_doc-A9E2214A947B4D88C1257302003AD9F4.html
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmm..., ale ako v čom a za akú cenu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

REG ty si truba
gpu je vykonnejsie iba v jednoduchych a presne stanovenych vypoctoch, ale procesor dokaze vypocitat vsetko nie len urcite druhy vypoctov. preto gpu nikdy nenahradia cpu v pc, pretoze by boli hrozne pomale
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Dnesne stream procesory v GPU su velmi flexibilne. Jedine co im chyba je zlozitejsi memory management a adresovanie vacsieho pamatoveho rozsahu. Ale nikto to tak robit najskor nebude, lebo by to nemalo zmysel:) ...to len na margo toho, ze GPU pocita aj ine, ako presne stanovene vypocty:)

Apropo, REG nie je nick, ale len znacka, ze ten nick je REGistrovany:)


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sa uvedom a citaj trocha a hlavne skus ty truba
ati sa ovladacmi ani len nechyta na nvidiu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak ... na notebooku mam Intel grafiku na desktope som mal nVidiu a teraz mam Ati a problemy mam len s Ati
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som mal ATI aj nVidiu a padala mi len nVidia pri videu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To že Ti niečo padalo, nie je chyba nVIDIA hardvéru, ale Tvojej hlúposti. Napr. pri všakovakých omyloch a nedostatkoch pri prvotnej a 100% bezchybnej a zdravej inštalácie systému.
Pády spôsobovalo niečo, čo nájdeš aj v prehliadači udalostí...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked bude na trhu tato grafika od intelu... ati a nvidia uz budu trosiiiicku dalej...
Odpovedať Hodnotiť:
 

2Tflops je nič keď to už v dnešnej dobe prekonáva grafika 4870X2 a so spotrebou tiež 300w (pred ati a drticka je medzera) http://www.ddworld.cz/graficke-karty-gpu/ ati-hd4870x2-dvoujadrova- drticka-se-2gb-gddr5-ram-2.html. Na budúci rok keď výde na svetlo projekt "Larrabee" tak bude ma� ATI už 45nm a vyšší výkon asi o 15 až 20%. Takže nechápem INTEL... S architektúrami dnešných CPU neprejdu! Tento "procesor" v hrách bude možno na úrovni HD4850
Odpovedať Hodnotiť:
 

Intel nikdy nukazal co drzi v ruke. A mam pocit ze aj teraz povedal len to co sa mu hodi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

drzi v ruke moj ud a fajka
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslim si ze Nvidia za nejaku dobu skrachuje...pokym ju niekto nezachrani
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Hmm a preco?momentalne ma amd vacsie problemy a dlho za nvidiou zaostavala teraz sa 4870 asi dotiahnu ale nvidia skupuje technologie kym su volne,a pokial nepreda sli intelu tak bude potrebna
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sranda bude, až to kúpi INTEL všetko. Ale to asi len tak nedovolia a konkurencia sa bude všakovako "šprajcovať".
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak to asi tazko to skor ATI, lebo napr. ja sa jej uz ani nechytim. a ich nova rafika je pekne delo

Intel neodhalil svoje plany. ak vymysli nejaky novy engine ktory bude tak zlozity ze ho architektura gpu nebude vediet dostatocne rychlo pocitat a spravi na neho nejake peckove hry, tak je mozne ze vyrobcovia grafik skoncia a budu uz len a len cpu/intel amd/
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si mi už len chuj
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

UZ JE TO TU
Intel odkazuje: Pripravte sa na tisíce jadier
V súčasnosti sú k dispozícii štvorjadrové procesory a očakáva sa, že spoločnosť Intel uvedie na trh osemjadrový procesor s kódovým označením Nehalem vo štvrtom štvrťroku tohto roka. Už teraz však ústami Anwara Ghulouma z Microprocessor Technology Lab odkazuje vývojárom softvéru, aby sa začali zamýšlať nad dobou, keď nebudú k dispozícii desiatky, ale až stovky a tisíce jadier mikroprocesorov.

Príkladom môže byť výpočet obrazu s využitím metódy sledovania lúča (Ray tracing), o ktorom podľa predstaviteľov spoločnosti Intel platí, že čím viac jadier bude možné integrovať a využiť, tým lepšie. Pri integrovaní stoviek až tisícok jadier sa počíta aj s možnosťou využitia jednoduchších minijadier, založených na inštrukčnej súprave x86.

Ak intel vyuzije Ray tracing u vyvojarov hier mame sa na co tesit. Ziadne GPU uz len CPU.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ono to môže sčasti isť aj opačne. "Oknows" pre GPU jednotky...
A vytrú zraky všetkým klasickým výrobcom CPU a PC.
Odpovedať Hodnotiť:
 

alebo nám možno vytrú zrak výrobcovia Opery, ked bude bežať aj na kalkulačke a dodávať jej úžasný výkon.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár