| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
50centov
Od reg.: WOTDAFAK
|
Pridané:
6.6.2008 9:49
takže teraz kludne môžu obyvateľov požiadať o zaplatenie 50 centov (neviem kolko je to wonov) a tak to nemusí platiť Intel, ked už také porovnávenie s počtom obyvateľov
|
| |
Re: 50centov
Od reg.: fafkac
|
Pridané:
6.6.2008 10:48
velmi tazka matematika, staci si poriadne priecitat clanok, je tonieco okolo 500wonov
|
| |
Re: 50centov
Od reg.: WOTDAFAK
|
Pridané:
6.6.2008 10:53
to už dávno viem, nevedel som to v tej sekunde ked som pridaval reakciu.... a nebudem sa preklikávať len aby som tam mal niečo čo ty musíš po hodine okomentovať
|
| |
Re: 50centov
Od: szaga2
|
Pridané:
9.6.2008 2:11
LOL.. ja mam AMD.... Inac tak im treba,nech platia!!!
|
| |
trapne pokuty
Od reg.: iqlogic
|
Pridané:
6.6.2008 10:04
boze toto je uz trapne ... co im to je*e ?? :D kusok nechapem zmysel tej pokuty :D ved mame tu dvoch vyrobcov CPU od ktorych mozeme potencialne nakupit ... pricom jeden nam ponukne zlavu ... tak co si kupim od toho kto zlavu neponukne ??? hlavy zaostale ... sa uz nudia moc tak vymyslaju pi*oviny ...
|
| |
Re: trapne pokuty
Od: l maciaci
|
Pridané:
6.6.2008 10:20
Priatelu dufam ze to co si napisal si myslel ironicky, pretoze, ak nie tak sa nadtym este raz zamysli a snad ti dojde ze takymi praktikami ako predvadza v poslednych rokoch intel tu len tazko budeme mat konkurencie schopnych vyrobcov CPU ;)
|
| |
Re: trapne pokuty
Od: cca
|
Pridané:
6.6.2008 10:37
Najhoršie je na tom to. že niektorí ľudia nechápu čo je na tom zlé.
|
| |
Re: trapne pokuty
Od reg.: TheTOM.SK
|
Pridané:
6.6.2008 10:40
Som zvedavy, co by si hovoril, keby si bol obchodnik a nikto by od teba nechcel kupovat, lebo tvoja konkurencia ponukla obchodnikom zlavu za podmienky, ze nebudu kupovat tvoje produkty.
|
| |
Re: trapne pokuty
Od: Janek123
|
Pridané:
6.6.2008 12:06
Co tak nemat uhol pohladu len zo strany slabej firmy? Kto AMD moze zato, ze nedokaze ponuknut zlavy ako Intel?
|
| |
Re: trapne pokuty
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
6.6.2008 12:24
Ono je to zložitejšie, ochrana pred monopolmi má svoje veľmi dobré dôvody.
V prípade týchto zliav je to špeciálne veľmi kuriózne, aspoň podľa tvrdení AMD. Intel totiž ponúkal také zľavy, že kvôli trhovému podielu by musela AMD dávať svoje procesory zadarmo, aby výrobca dokopy za všetky procesory zaplatil rovnako.
Tu je samozrejme otázne, či sa má faktor trhového podielu pri posudzovaní férovosti v tomto konkrétnom prípade brať do úvahy, ale zrejme podobne ako u iných monopolných praktík áno.
|
| |
Re: trapne pokuty
Od: Janek123
|
Pridané:
6.6.2008 12:36
Nuz ale kto moze AMD zato ze ma taky maly podiel na trhu? Nech pride s niecim co Intel zosadi z trhu, alebo bude mat vyssi podiel a nie nariekat ze Intel si moze dat cenu nizsie. Ani by som sa nedivil keby zistovanie tychto monopolnych praktik malo na svedomi samotne AMD a dokazovalo to moje prve tvrdenie o nariekani. :-)
|
| |
Re: trapne pokuty
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
6.6.2008 13:29
Asi by bolo lepšie, keby ste si o monopoloch a dôvodoch protimonopolnej ochrany niečo naštudovali. Reakcia len v skratke:
- Oproti vyšším cieľom, ktoré ochrana proti zneužívaniu monopolného postavenia sleduje, je spôsob získania podielu absolútne nepodstatný. Počíta sa len aktuálna výška podielu a prípadné zneužívanie tohto podielu.
- Jedným z cieľov a dôvodov tejto ochrany je aj práve to, aby monopol nezabránil presadiť sa celkovo lepšiemu riešeniu.
- Predmetom posudzovania podľa dostupných informácií samozrejme nie sú plošne nižšie ceny. Problémom sú špeciálne zľavy podľa AMD tam, kde Intel potreboval eliminovať AMD, ktoré sa začínalo viac presadzovať. Ak je to tak, keďže u CPU to môže byť pomerne účinná taktika, je v tom veľký rozdiel. Pri plošne nižších cenách by bol totiž Intel limitovaný trhovým mechanizmom v rozsahu toho zníženia cien, pri takomto postupe nie.
|
| |
Re: trapne pokuty
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
6.6.2008 15:50
ale to predsa amd uz urobilo. Athlon 64 bol omnoho lepsi ako P4, a Athlon64 x2 bol lepsi ako PD. a co sa stalo? nic, pretoze intel doslova zakazal kupovat cpu od amd. ak by nejaky velky vyrobca pc alebo predajca komponentov kupoval aj u "sedliackeho a slabeho nariekajuceho" AMD, tak by mu Intel prastil vyssie ceny ako u inych obchodnikov, ktory beru len intel. uz chapes? kto by potom kupoval amd, ked nieje nikde na skladoch, nieje v zostavach, ale len v testoch, kde to sice pekne vyzera, ale vsetci sa boja ho predavat.
|
| |
Re: trapne pokuty
Od: ignus
|
Pridané:
7.6.2008 0:58
ako si ty vobec normalny? naucili ta citat na zakladnej skole?
"Samsung dostával ročne zľavy vo výške 10 miliónov dolárov za exkluzívne využívanie procesorov od Intelu v období od konca roku 2002 do polovice roka 2005. Procesor Opteron, ktorý bol v tom čase technologicky pred procesormi Intelu, bol uvedený na trh v apríli 2003 a jeho desktopová verzia Athlon 64 v septembri 2003." V tej dobe bolo AMD pred intelom kapis? a to co robil intel je fakt proti fair play a je to jednoznacne zneuzitia postavenia na trhu... a dovolim si tvrdit ze aj taketo praktiky maju na svedomi to ze AMD je za intelom...
|
| |
Re: trapne pokuty
Od: X3+64
|
Pridané:
7.6.2008 18:50
TAK TAK.. ZA INTEL BOHUZIAL
ALE, SA TO ZMENI.....COSKORO
|
| |
Re: trapne pokuty
Od reg.: Montano
|
Pridané:
8.6.2008 15:00
Vidím, že si trochu zaostalý, tak ti zmysel protimonopolných úradov vysvetlím na inom príklade, keďže tento zjavne nechápeš.
Na panenský trh príde firma. Malá firma. Dobrá firma. Začne rásť. Z malej firmy sa stáva silná firma.
O desať rokov príde v rovnakom segmente na tento trh nová firma. Ešte lepšia firma. Lepšia ako prvá, ale malá firma.
Na trhu sú dve firmy. Jedna horšia, druhá lepšia. Jedna väčšia, druhá menšia. Veľká firma ešte predtým než sa z novej lepšej firmy stane silná zdravá konkurencia takýmito praktikami malú lepšiu firmu zničí. Malá firma si nemôže dovoliť predávať ani len dočasne svoje výrobky pod cenu. Krachuje.
Použiť tvoje slová: "Kto jej za to môže ?" Ona si za to môže sama? To je tvoja odpoveď, však ?
Nie, ani teraz už veľká firma nevstupovala na trh s nekonečným kapitálom. Je vo výhode. Narodila sa skôr. Aj proti tomu bojuje protimonopolný úrad.
|
| |
Re: trapne pokuty
Od: 1+1<Anin
|
Pridané:
9.6.2008 9:19
Hmmm, zaujímavá obhajoba chorej praktiky kapitalizmu.
Vtip je v tom, že ak nechceme konkurenciu, kúpime ju.
A tak prežíva aj malá firma, pretože jej ide tiež o zisk, a nie o to, na čo sa tu niekto snaží poukázať. Teda nie o pokrok. Protimonopolný úrad je v časti svojej funkcie škodná na trhu. Ak mi nikto nelimituje ceny potravín teraz, načo mi ich bude sledovať po zavedení EUR?
O čo budeme mať lepší výmenný kurz SK/EUR, o to drahšie to budeme kupovať. Jasný príklad vidím denne v reťazcoch s potravinami...
veľkých firiem ako INTEL je vo svete mnoho.
To ich budeme trestať za to že už sú veľkí a silní?
|
| |
Re: trapne pokuty
Od: Nephilim
|
Pridané:
9.6.2008 9:24
zaujímavý výplod tvojho chorého mozgu... neni konkurencia, neni pokrok... viac ti k tomu nepoviem, tvoje IQ ja dobre poznam z inych prispevkov...
kolko mas rokov?
|
| |
Re: trapne pokuty
Od reg.: Montano
|
Pridané:
9.6.2008 11:52
neboj sa, ja viem, ze masielko nam zdrazelo tu skoro o 20 Sk, a neboj sa nielen v Tescu ale aj v Kauflande aj v malych potravinach za rohom... za tyzden, ale co to do frasa ma spolocne s monopolmi uz len preto, ze tu ide o oligopol, co mame len Jednotu ako kedysi ?
Ja viem, ze to by mal tiez kontrolovat protimonopol.urad, ale predsa o tom sme sa tu neprisli bavit, suvislosti najdeme vsade. A s tym pokrokom, no, hh, prispievatel nadomnou ti to objasnil...
|
| |
Re: trapne pokuty
Od: 1+1<Anin
|
Pridané:
9.6.2008 13:02
Rozmýšľa tu niekto, alebo ani nečíta?
Konkurencia sa bežne kupuje. Maličká firma na trhu nevznikne preto, aby šírila osvetu a pokrok, ale preto, že chce niekde niekomu urvať zisky. Prečo nedostane reťazec TESxx podľa vás pokutu? Lebo nie je monopolný, či inak dominantný hráč na trhu?
Najväčší výrobca pamäťových čipov má tiež dostať pokutu, či nie? Je to predsa SMASUNG. (zámerne prehodené...)
U nás je to celé roky postavené na hlavu, malinké obchody majú výrazne menšie ceny, ale je ich ako šafranu. Veľkí sa dohodnú a majú vysoké ceny prakticky v priemere všetky.
V SR ešte nefunguje trhový mechanizmus optimálne.
Obávam sa, že pisatelia tu majú max. do 25 rokov, to sa začínali 90-te roky...
|
| |
Re: trapne pokuty
Od reg.: Montano
|
Pridané:
9.6.2008 14:05
no teda ja uz ani nereagujem, lebo mam pocit, ze si prisiel z inej planety, ja som z Presova a tvrdit ze maloobchodnici maju nizsie ceny ako hypermarkety je teda velmi odvazne
|
| |
Re: trapne pokuty
Od: 1+1<Anin
|
Pridané:
9.6.2008 14:26
Je to odvážne, ale to som spomenul len okrajovo. Mám na tie ceny aj príklady, dokonca aj v elektronike.
|
| |
Re: trapne pokuty
Od: yanick (logged out)
|
Pridané:
9.6.2008 23:07
"U nás je to celé roky postavené na hlavu, malinké obchody majú výrazne menšie ceny, ale je ich ako šafranu."
Ak by malinke obchody mali vyrazne nizsie ceny ako hypermarkety, tak by ich urcite nebolo ako safranu ;-)
|
| |
Re: trapne pokuty
Od: 1+1<Anin
|
Pridané:
10.6.2008 7:51
Veď som, okrem toho pomedzi riadky, napísal že tu trhové prostredie ešte nefunguje optimálne a už vôbec nie v prospech ľudí. Ale v prospech zisku, za každú cenu. Vysvetlil to premiér na príklade s podnikaním súkromných zdravotných poisťovní. Chceli žalovať štát o vyše 15 mld. strát!!!!!
Veď to je choré...
Reťazce vedia ako na to, aby zničili v regiónoch malinkú konkurenciu. Udialo sa tak s podnikmi, pomerne veľkými, tak trošku uvažujte.
|
| |
Re: trapne pokuty
Od: yanick(logged out)
|
Pridané:
10.6.2008 9:32
Uvazujte .... pomozem AMD=malicke potraviny, Intel=velky zly obchodny retazec ;-)
|
| |
dobre
Od: exoomer
|
Pridané:
6.6.2008 10:28
Aspon sa prebudia, ale problem bude aj v tom ze nemaju moc velku konkurenciu, tak si robia co chcu.
|
| |
Nechapem
Od reg.: Jonny1111
|
Pridané:
6.6.2008 10:36
Tomu ze v EU by zaplatili v prepočte 250 miliónov miliónov dolárov nejak nerozumiem...ludi tu urcite tak vela nezije :D...a ze by trh EU bol taky silny?? nejak tomu nechapem
|
| |
Re: Nechapem
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
6.6.2008 11:23
Budete sa evidentne čudovať, ale žije. Južná Kórea cca 50 miliónov, EÚ cca 500 miliónov, USA cca 300 miliónov.
|
| |
Re: Nechapem
Od reg.: matthewcheck
|
Pridané:
6.6.2008 12:26
Pravdepodobne narazal na cast 250 "MILIONOV MILIONOV" obyvatelov ... to by musel Intel na skoro kazdeho obyvatela EU platit milion dolarov :)
|
| |
Re: Nechapem
Od reg.: Montano
|
Pridané:
8.6.2008 21:24
to som teda nevedel ze Europa je taka mala :)
|
| |
hlavne ze je sloboda
Od: csabiatko
|
Pridané:
6.6.2008 10:46
nech sa zobudia vsetci co prave tlieskaju ! vsak nech aj amd dava take zlavy vyrobcom !
a kedze intel je v ciernych cislach toto je len AROGANTNA POKUTA ZA USPECH !
a vzdy ju davaju neschopni !
|
| |
Re: hlavne ze je sloboda
Od: tali
|
Pridané:
6.6.2008 11:17
toto nebola zlava, ale uplatok
|
| |
Re: hlavne ze je sloboda
Od: Nephilim
|
Pridané:
9.6.2008 9:21
z teba musi mat Intel a jemu podobní radosť... a ver, že nie kôli tvojej inteligencii...
|
| |
trest za druhych neschopnost
Od: vlad47
|
Pridané:
6.6.2008 11:13
Presne tak, su ako typicky slovaci, pindaju ze sa im dac nepaci ale namiesto toho aby to zmenili tak budu druhym klast polena pod nohy. At AMD da dvojnasobnu zlavu a bude. Preco by mal Intel dostat pokutu za to ze AMD nieco nespravilo.
|
| |
Re: trest za druhych neschopnost
Od: jjjju
|
Pridané:
6.6.2008 15:27
jj bude zadarmo vyhadzovat procesory z lietadla
|
| |
TUPEC
Od: Pipo vtáčik
|
Pridané:
6.6.2008 11:17
Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
|
| |
TUPCI
Od: pipo tácik
|
Pridané:
6.6.2008 11:18
to čo som napísal platí pre tých 2 nadomnou.
|
| |
Re: TUPCI
Od reg.: 3hlav
|
Pridané:
7.6.2008 6:51
ak to bolo pre tychto dvoch: csabiatko a vlad47, tak aj ked neviem co si napisal tak s tebou absolutne a plne suhlasim, tieto deti fakt nevedia pochopit co je to monopol, a asi ani o to nemaju zaujem :(
|
| |
hmm...
Od: maxos
|
Pridané:
6.6.2008 15:04
Zoberme si katastroficky scenar v pripade ze by nebol proti monopolny urad ... Intel kedze je bohatsia firma si zmysli ze zacne predavat CPU po 1 dolare co AMD privedie na krach ... akonahle AMD padne Intel da ceny za CPU na 1000 dolarov za kus som zvedavy potom ako sa budete tvarit. Tym ze AMD ma nizsiu predajsnot kvoli nekalym praktikam Intelu tym nemoze investovat viac do vyvoja a tym potom trh stagnuje...Je fajn ked je zdrava konkurencia aspon to pohana vyvoj do predu.Takto by sme boli este mozno niekde pri 486kach.
|
| |
Re: hmm...
Od reg.: Kominár
|
Pridané:
6.6.2008 16:52
suhlasim...
|
| |
vsetko je o sockete...
Od: voxar
|
Pridané:
6.6.2008 19:51
dokial bol socket 7 robili do neho 4 vyrobcovia... intel..amd..via .. idt ... ked si kazdy hudie svoje v socketoch tak dakto musi vydoxnut
|
| |
Re: vsetko je o sockete...
Od: Nephilim
|
Pridané:
9.6.2008 9:28
:) zabudol si cyrix/IBM, takze 5
|
| |
Re: vsetko je o sockete...
Od: Nephilim
|
Pridané:
9.6.2008 9:29
oprava, neprecital som tvoj prispevok poriadne, boli štyria, ale bez VIA...
Intel, AMD IDT, Cyrix/IBM
|
| |
Na tom nie je nic zle.
Od: Drbo
|
Pridané:
6.6.2008 22:20
Ty ked chces prerazit kupis si co najlacnejsie a pritom najstabilnejsie. Je to vynimocna kupa. A to nie je nic monopolne ale skor marketingove a strategicke. Skoda, ze to nechapete tymto smerom. A inak 10% z rocnych prijmov to je ako zobranie. Fakt hnus. Je mi z toho na zvracanie.
Napokon Intel s AMD dnes spolupracuje na viacerych technologiach ak to debilovia nevedia. Vraj monopol. Monopol bude ten, kto z takych sudiacich praktik vydoji co najviac.
|
| |
Re: Na tom nie je nic zle.
Od reg.: Matu86
|
Pridané:
7.6.2008 1:56
WTF?
|
| |
Re: Na tom nie je nic zle.
Od reg.: 3hlav
|
Pridané:
7.6.2008 7:52
Teraz trochu popustim uzdu fantazii.
Predstav si, ze som neskutocny miliardar, skupym vsetky siete potravin na Slovensku (pripadne aj v Madarsku a Polsku) a vydam rozkaz pre vsetkych zamestnancov, ze tebe a kazdemu clenovi tvojej rodiny maju ku kazdej polozke na blocku pripocitavat 10 000% prirazku, cize inymi slovami by som ta chcel eliminovat (pretoze inak sa to nazvat neda), co by si urobil? No pravdepodobne by si sa isiel branit ku tym, na ktorych tak bohapusto nadavas, t.j. na nase urady, ministerstva, vladu, sudy, a nakoniec mozno sudny system EU,...
A teraz si predstav ze vsetci spoluobcania by sa ti posmievali, a tvrdili by ze podnikatel si moze slobodne konat co len chce, a ze ty by si mal viacej zarabat ak chces prezit. A dokonca by sa nasli taki, ktori by kritizovali nas statny system pripadne celu EU, ktori by sa ta ako jedini zastali v mene ochrany vsemoznych ludskych prav atd. atd.
|
| |
Re: Na tom nie je nic zle.
Od reg.: 3hlav
|
Pridané:
7.6.2008 7:56
pokračovanie:
Eur. sud by mi naparil obrovsku pokutu a dokonca by ma chcel za to zavriet do basy az by som scernal, ale nasli by sa taki ako si teraz ty, ktori by tvrdili, ze zase sa chcu neschopni prizivit na bohatstve nejakeho miliardara a dokonca by ma branili, tak ako ty teraz branis Intel.
Koniec bajky a dufam, ze si pochopil pointu, samozrejme ze ide o abolutne nerealny pribeh, ale na takom primitivnom
pribehu by si to azda mohol ty a vsetci co pred tebou vyssie branili monopolneho giganta pochopit ;-).
"Zi a nechaj zit" alebo este lepsie "Zarabaj a nechaj zarabat" to by malo byt kredo kazdeho uspesneho podnikatela. Osobne by som im dal max. pokutu aku legislativa EU dovoluje a peniaze by som rozdelil minoritnym ucastnikom na trhu systemom najmensiemu najvacsi podiel atd. az po AMD ktore by dostalo najmensi podiel ako najvacsi z minoritnych ucastnikov. To by aspon trochu podporilu konkurenciu, rozvoj technologii a rychlejsi pokles cien.
Sorry za prispevok doslova knizneho rozsahu :)
|
| |
Re: Na tom nie je nic zle.
Od: Makovec
|
Pridané:
7.6.2008 16:37
A Európsky súd, ak je taká inštitúcia, nie je monopol na rozum? Kto im dáva právo na všakovaké nadnárodné rozhodnutia či obrovské pokuty? Si myslím, že nemajú "patent na rozum..."
INTEL je len malá kauzička, ale lepšie sa o nej píše ako napr. o SAMSUNG, či KIA, či podvodoch pri privatizácií...
Niekedy potrebujú vývojári získať čas.
|
| |
intel vs EU
Od: acer1
|
Pridané:
7.6.2008 11:31
Vsetko pekne az na ten posledny usek s tym rozdelovanim pokuty. Myslim, ze to by bolo krajne nerealne, nakolko to nepovoluje ani legislativa EU (pokuty, penale a pod. idu vylucne do rozpoctu EU), a po druhe, myslim ze to by zasahovalo do ovplyvnovania konkurencneho prostredia, a neferovosti zo strany EU. Myslim, ze ta pokuta bude mat skor charakter moralneho zavrhnutia Intelu, a skor to, ze ich ludia budu brat za nekalu firmu, moze manazmnet presvedcit k tomu, aby sa taketo "zlavy" uz neopakovali.
|
| |
3hlav
Od: Drbo
|
Pridané:
7.6.2008 20:21
Lenze ty nechapes najpodstatnejsiu pointu ktora je takato: AMD nema existovat uz desatrocie. Viac ako desatrocie. A ten tvoj priklad je ubohy. Intel nezdvihoval ceny, naopak. Znizuje ich. A ked ti poviem ze je to marketingovy tah tak je to marketingovy tah. Keby intel chce. AMD je uz davno po zaniku a vobec by s nim dnes nespolupracoval. Ubohe.
|
| |
Re: 3hlav
Od: Nephilim
|
Pridané:
9.6.2008 10:04
chlapče neviem aky komplex si tu liecis ale trepes dve na tri...
nezdvihoval - odhliadnuc od gramatickej stránky tohto výrazu si uplne mimo... nejde o to, ci intel znízi ceny, ale o to ako a ako casto, a aku nasadí cenu novinky...
vies mi povedat preco AMD uz desatrocie nemalo existovat???
momentalne pouzivas instrukcnu sadu od AMD, aj ked mas Intel v kompe... hovorim o x86-64 (takze vdaka AMD mozes mat v kompe viac ako 4GB ram). AMD pouziva integrovany pamatovy radic uz zopar rokov, intel ho ide zaviest az teraz... AMD ma lepsie integrovane GK ako intel. V case, ked sa ti Intel snazil natlačit drahe RIMM pamate, AMD ponukla lacnu alternativu DDR modulov... ide o to, kto spolupracuje s tebou ako zakaznikom kamaratko... takím ako ty, ktorí obhajujú monopoly, aby sa zaviedla nejaka dan alebo co... je to jedno, len nech platia zbytocne
ale toto, je pre decko, ktore si chce v diskusiach na dsl.sk (lebo na inych servroch by nemalo co povedat) liečiť komplexy, asi nepochopitelne
|
| |
Smutné deti
Od: 1+1<Anin
|
Pridané:
9.6.2008 13:15
Takže. RIMM bolo vtedy síce drahé, ale najvýkonnejšie riešenie na trhu. predáva sa dodnes deň.
x86 sadu Intelu ukradli viacerí, do dohôd o 64bit mini rozšírení nevidíme, skôr išlo o nejakú kompatibilitu. INTEL nie je vývojom zas tak biedne na tom, aby k tomu potreboval AMD. Na tak dôležitom trhu, ako je počítačový a softvérový, treba robiť dohody aj kompromisy. Nemôže ísť každý tvrdohlavo len po svojom chodníčku. Pozrite si, pre aké platformy vydáva MS záplaty. Myslím si, že vývoj a výroba hardvéru, aj Tvojích 4GB pamätí, spolu súvisí s vývojom OS a teda s dohodami výrobcov HW s dominantným výrobcom OS pre PC - s Microsoftom.
Načo by totiž niekto vyvíjal 4GB DDR moduly, keby ich žiaden OS a teda ani bežný užívateľ nikdy nepotreboval???
|