neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Slovensko zaplatí tento rok Microsoftu 600 miliónov Sk, podľa SIS viac

DSL.sk, 22.5.2008


Licencie na softvérové produkty Microsoftu pre organizácie verejnej správy budú stáť tento rok Slovensko podľa odhadu Ministerstva financií 600 miliónov Sk.

Takýto informatívny odhad uviedlo ministerstvo v predkladanej správe ohľadom programu Government Security Program prerokúvanej na minulotýždňovom zasadaní vlády.

Materiál pripomienkovala SIS, podľa ktorej bude pre zvyšovanie cien licencií napríklad produktu Microsoft Professional Desktop táto suma vyššia. Svoj odhad sumy slovenská tajná služba ale neuviedla.

V minulom roku podľa ministerstva zaplatilo Slovensko za licencie a softvér od všetkých výrobcov pre organizácie verejnej správy spolu 2.2 miliardy Sk.

Ako veľký zákazník Microsoftu Slovensko v stredu pri návšteve Steva Ballmera v Bratislave podpísalo so spoločnosťou dohodu o prístupe k programu Government Security Program (GSP). Slovensko malo podobný prístup aj doteraz, na základe trojročnej zmluvy podpísanej v roku 2005.

V rámci programu GSP má Slovensko podobne ako desiatky ďalších krajín a niektoré nadnárodné korporácie za účelom bezpečnostného auditu bezplatný prístup k zdrojovým kódom najnovších verzií desktopových, serverových a mobilných operačných systémov Microsoftu a kancelárskeho balíka Office.

Súčasťou programu sú aj bezplatné špecializované školenia IT pracovníkov zamerané najmä na otázky bezpečnosti, predmetom školení sú napríklad pokročilé forenzné metódy Windows, identifikácia a šetrenie botnetov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu
NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia


Diskusia:
                               
 

mám chuť ísť hádzať vajíčka
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Jednoznacne prinutit skolstvo pouzivat Open Source a GNU software...
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

Ale neboj. V školstve je až priveľa Lunexu a...
Ale pod Lunexom nechodia nádherné výukové programy pre deti.
Je problém mnohé školy zaškoliť, jednoducho nemajú človeka, ani peniaze na to, aby im to tam niekto spravoval. Malé ZŠ, kde je tak 15 učiteľov, tí na to absolútne nemajú priestor. Ani len časový nie. Chýbajú aj odborníci, je len nejaká potupná diskusia vrámci projektu Infoveku, tá zastrešuje všetky ZŠ a SŠ. Mnohé sú rady, že majú aspoň nejakú svoju web stránku...
Decká moc nechcú Lunex, nedá sa totiž ukradnúť...
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Myslis tie CDcka od SLovak Telecom, kt. sa na XPSP1 cistom ako okupane babatko a PC=256MV/Zeler2400 ani len nerozbehnu.
Alebo ten hnusny pomaly a otravny flash na CDckach z EU?

Kdesi na nete sa to da najst. Ja som mal moznost si to vyskusat v praxi na byvalej ZS = ozaj sila.

Ale vsetko to prevazuje uzasna informacna hodnota tychto produktov!

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ale nie, to akokeby si zámerne vytiahol len tie najhoršie príklady. Je toho veľa, a na SŠ sa Lunex normálne aj učia decká...
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

Tak uved nejaky vhodny vyukovy program na ZS, kt. ma bezne vacsina ZS skol (zadara z MS SR) a nejdu pod WINE (zadara).
Lebo tym si argumentoval - ze nepojdu pod Lin.

a BTW: oba "moje" spominane priklady idu pod standartnym WINE (rovnako) pomaly.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

A čo Radix?
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Ak myslis vyukove CD/prigram s nazvom Radix - nepoznam - napis cosi blizsie. Diky.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Radix chráni systém a jeho soft umožnuje vzdialene sledovať pracovnú plochu viacerých PC v sieti. Niečo ako VNC...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

pouzijes alternativu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie nepoužijem. Budem používať to, čo mám používať a na čo sme zvyknutí. Soft majú mnohé školy legálne dostupný a nestál ich nič, iba ho nesmú šíriť mimo licenčných podmienok.
A aj preto sa bežná škola nebude zapodievať ešte aj Lunexom, keď poriadne nestíha zvládať Windows prostredie...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

si vtipny... škola s origoš winblowsom ? možno tak v blave
Odpovedať Hodnotiť:
 

Všetky ZŠ a SŠ mali možnosť legalizovať svoje MS Windows aj Office v jednej nemenovanej akcií odkúpením licencií od MS.
Bola to len symbolická suma a bolo treba sa tej akcie s príslušným počtom nahlásených licencií zúčastniť.
Skôr v BA by som netipoval moc legalitu, tam černotáreň funguje v TB dimenzách...
Školy legálnosťou softvéru celkom slušne zastrešil aj projekt INFOVEK. To ako sa už nelegálne dostal mimo škôl, to už je vec na každom v tej škole, čo s tým prišiel do činenia.

Bol a je to softvérový únik licencií storočia!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

600 000 000 na mrkvy maju ale na vyuku nie ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

vyukove programi pre deti? v nasej krajine nemaju kde chodit skolaci srat, alebo cvicit. A ficomužík plánuje zaviesť kamerový systém do tried... a deti co budu chore budu pocuvat ucivo z domu :D podla mna je toto na krajinu v ktorej je na skolskom dvore latrina dost ale dost PRIDRBANY napad

BTW: k teme, mali si kupit multilicenciu :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

To nie je pravda co pises! Urcite sa daju peniaze setrit aj na tomto mieste. Uz keby len kupili Windows, ok, ale OpenOffice mozu pouzivat uplne ako nahradu za MS Office. Aj tak mnohi zo statnej spravy na zaklade vlastnych skusenosti pisu len zakladny text.
Odpovedať Hodnotiť:
 

TOTO JE ZATIAL JEDINY PRISPEVOK S KTORYM S TEBOU SUHLASIM.
A TOU POSLEDNOU VETOU SI TO VYSTIHOL, ZE SA NEDA UKRADNUT TAK SA TO DETI UCIT NECHCELI.

co by stalo ak by studenti zopar co maju s linuxom ake take skusenosti rozbehali napriklad na par pc, dajme tomu v jednej ucebni, linux a skusit si to... aj tak vecsinu skolskych stranok nakodili ty studenti, co sveci o ich kvalite, ale aj tak sa raz zacat musi .. no nie? vecsina z nas zacinala na skolsych strankach?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Žiaľ, že po rokoch komunizmu ľudia stále nemajú rozum a vykrikujú ****oviny ako ty...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi sa pan ator mily!! Tie poplatky sme platily my a nie vlada.... A to so mnou suhlasi asi kazdy!! :-DDDD Potom neviem preco su proti pirackym softom,ked uz sme zane platili raz danamy..... Pekny den!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo? Že pán autor je milý?
Odpovedať Hodnotiť:
 

no a teraz snad uz ludia pochopia preco ma MS v riti piratstvo v domacnostiach
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

mohli by im dat linux :-) a vyslo by ich to lacnejsie este aj s preskolenim zamestnancou... a ostatok by mohli dat do ineho sektoru... ale sme na slovensku a v parlamente sa zazraky nedeju...
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

ako keby slovensko bolo jedine...

a pri Linuxe sa tiez plati, nie sice za licenciu, ale za support. Support platis stale a tu zaplatis jednorazovo.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Akože neplatíš za licenciu??? Veď sa nakupujú platené verzie Lunexu! Tak je zaškolenie a správa systémov často drahšia ako na Windows platformách.
Odpovedať Známka: -4.8 Hodnotiť:
 

Presne takyto FUD siri MS...

Len preto je treba vyskolenych ludi na *ux, pretoze "nie je zvykom" pouzivat Linux... Mna ako uzivatela Linuxu by uz nikto nemusel skolit.

Dalsia vec... Licencie. Aj pri windowse sa za support plati osobitne ;) Len zaklad mas v cene OS. Ale ten uz kupit musis!!! Linux nemusis. Bezproblemov exustuju spolocnosti s tisickami pc a serverov co bezia na free linuxoch/bsd.

Taktiez statna sprava ma viac PC ako serverov, a k PC by 100% stacila free distribucia... => Nekecaj kraviny a nesir MS FUD
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Si robil niekde niekedy v štátnej správe?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

ty si robil vsade, my vieme
Odpovedať Hodnotiť:
 

By tí 1337 lunexáci učili robiť s linuxom akyy problem ? aspon by si zarobili na pivko
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Problem s Microsoftom je aj v tom, ze musis platit za dasli software co si tam nainstalujes. Ak si pozries tak na windows je strasne malo free softwaru.

Na linuxe mas dostupny free software takmer na vsetko.

PS: To ze sa pouziva windows ako operacny system to by som este pochopil, ludia sa jednoducho boja (pre admina z windowsu je prechod na linux dost narocny), ale nechapem preco sa vsade pouziva MS Office. Ved OpenOffice.org je zadara a ma vsetky vlastnosti ako MS Office a naviac podporuje standard .odf. Kazdej jednej sekretarke moze byt ukradnute v com napise dopis ked aj tak pouziva iba tie najzakladnejsie vlastnosti toho softu.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A si predstav, že práve tej sekretárke to nie je ukradnuté.
Ty nechápeš mnohé, najmä ten ľudský rozmer.
Tvoja mamka kde pracuje? Alebo si nájdi ženu niekde v pustejšom regióne, vek okolo 50, deti, rodina, kopu starostí...
A som zvedavý, ako budeš tieto ženy presviedčať na úplne niečo iné. Môžem vedieť, kto a kde používa formát .odf ???
Ten soft, ktorý je platený pod Windows, je platený aj pod Lunex. Ale o tom sme sa tu už viackrát bavili.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Nazdar,
len pre tvoje info novy MS Office 2007 je ovladanim uplne iny ako MS Office 2003. Vsetkych ktorych poznam nadavaju ako besny lebo sa vsetko ovladanie musia ucit na novo.
joki
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Zaujímavé. A deckám v škole sa 2007-ka páči a mne tiež.
Je tam všetko pekne urobené a celkom užitočne.
A na nové mobily nenadávajú? Tam je to predsa oveľa zložitejšie...
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

"nájdi ženu niekde v pustejšom regióne, vek okolo 50, deti, rodina, kopu starostí...
A som zvedavý, ako budeš tieto ženy presviedčať na úplne niečo iné"

"deckám v škole sa 2007-ka páči"

Clovece, tebe musi naozaj Microshit platit za takuto demagogiu, lebo ak nie tak mi je ta luto.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Ale neboj. Koľko tých deciek v škole si videl???
Ja mám dosť proti MS, ale na rozdiel od Lunexu sa mám o čo oprieť.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Co sem pleties decka ? Deti sa naucia to co im ukazes, cokolvek. Rec je o vlade a o ludoch v statnej sprave. Sam dobre viem ako to tam funguje, ale to neznamena, ze sa to nemoze zmenit. Preco nepritlacit na statnych zamestnancov ? Preco by sa nase uradne tetusky nemohli naucit nieco nove ? Lebo sa im nechce ?

Mimochodom, neviem co sledujes tym, ze Linux nazyvas Lunexom, skusil si niekedy nejaku distribuciu, ze ho prirovnavas k syrokremu ?

A nakoniec, myslim si, ze casom sa IT vlad europskych krajin bude posuvat coraz viac k OpenSource systemom, cim skor sa s tym zacne na Slovensku tym lepsie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A koho tu mám pliesť? Tam niekde to predsa vždy začína...
Deti majú na výber. Produkty MS, alebo sa trápiť so syrmi.
Na vyšších školách sa učia aj ďalšie produkty, ale vždy aj tie platené!!! Prečo im nanucovať iba free lunex?
Napr. kreslidlá sa učia na školách zásadne len za ťažké prachy. Či už COREL, ADOBE balíky, aelbo CAD/CAM systémy...

Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Fakt si dost trapny s tym lunexom. Tak ako aj tvoje prispevky ;)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ty musis urcite ucit "vypoctovu techniku" na zakladnej skole.

PS: inak nechapem ludi s nazorom: ...ucit sa nieco nove...????
ake nove??? ved ten system nastavi zodpovedny clovek (root) tak aby aj ta 50 rocna zena nemala problem. Aky je problem sa naucit pre cloveka (v relativne hocakom veku) spustit namiesto programu MS Office OpenOffice? -> myslim, ze to zvladne za 5 min.


Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Deti majú na výber. Linux, ktori fici a nema problemy s malware, alebo drahe a nestabilne produkty MS, resp. kradnute.
Corel a Adobe bezia pod Wine. Hovorim zo skusenosti.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale čo z toho, keď OS je aj tak to najlacnejšie na PC?
Balík ADOBE je pekne drahý, CAD/CAM soft ani nehovoriac...
Linux možno nemá problém s Malware, má však problém niečo rozbehať bez príkazového riadku. :(
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

vyskusaj si nove ubuntu tam uz nemas problem nieco rozbehat bez prikaz. riadku. Je to robene presne pre takych BFU ako si ty
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skus Suse/Ubuntu a uvidis, kecas tu jedno cez druhe a odkazujes na jpp zdroje (jedna pani povedala). Odsudzujem ludi ktori kritizuju veci bez toho aby ich skusili.

Ale patri ti male plus ze si uz napisal spravne linux ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Suse chcem, ale platený server. Ububu sa iba decká učia jeho prostrediu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Už ma fakt seriete. O mňa vôbec nejde, tých Lunexových verzií, či ako sa to má správne povedať, mám 10 prelezených a mám iné starosti. Decká si skúšajú všetko možné, aby videli ako sa to inštaluje, nastavuje, spravuje, aj doména -práva a pod.
Ububu mali včera. Ale prečo mňa s tým seriete?
Mám na desktope Win, na serveri "niečo" iné a na blbiny cez web je Lunex, ktorý sa nikomu nechce udržiavať čo sa SPAMu do pošta týka, nejakému antivíru. Stačí ako tak zabezpečená doména.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to hej
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked linux ma podla teba problem nieco rozbehat bez prikazoveho riadku, tak potom ma windows problem nieco rozbehat bez dvojkliku, a preklikavanim sa oknami :P no co na to povies???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Win je zásadne orientovaný na grafické rozhranie. lunex si zanechal možnosť opráv a machinácií najmä cez príkazový riiadok, nakoľko grafické aplikácie to často nezvládnu úspešne, treba to manuálne opravovať v príslušných súboroch...
To je vcelu chorá správa systému.
Zjavne si pomýlene niečo napísal...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A deckam v nasej skole sa paci Linux. Uz ho ani nestiham napalovat tym co nemaju doma net. A ide na nom aj velmi vela vyukoveho softu z Infoveku. Na par novych pocitacoch sme usetrili na licenciach a kupili za to dalsi pocitac.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pampilona, napis aky soft sa podarilo rozchodit pod Linuxom. Fakt ma to zaujima. Viem, co vsetko islo na skoly cez Infovek, ale toto ma prekvapilo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pozri, ja som developer a k office 2007 mozem povedat ze ma vytocilo do nepricetnosti, ale nie o tom som chcel. Zakladne pravidlo developingu je: Nemen pouzivatelske navyky! A o tom to je ked si ludia na nieco zvyknu tak je velky risk dat do novej verzie uplne ine ovladanie, riskuje sa tym ze to jednoducho ludia odmietnu pouzivat. To je vsetko co k tomu mozem ovedat. Viem o com hovorim :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Možno Teba. Mňa už na prvý pohľad milo prekvapil oveľa krajším prostredím. Už to nie je ten obohratý hnus z čias W2000, tam som nenávidel aj ikonku koša.
Pozri si ten Office 2007 lepšie a zistíš aký je super. Mne nepripadá vôbec neprehľadnejší, skôr naopak. Ak zvládaš moderné mobily, tak toto bude hračka.

Prečo sa stále obúvate iba do nejakého MS?
To nie je dosť iného a dosť drahého softu čo sa bežne používa???
Stále tu pripomínam CAD/CAM systémy. Si pozrite ich ceny!
Odpovedať Hodnotiť:
 

argumentuješ ikonkami ? choď radšej mačkať ježka
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak, ze pozri Anicka - viem, ze to s pocitacmi tak, ci tak neviete. Takze ja vam dam 500Sk/mesiac viacej (co mi zaplati usetreny Office+Windows) a vy sa naucite 5! ikoniek kazdy mesiac. Alebo 3 dokopy??!!
Ved teraz aj tak (ne)viete len text napisat a zarovnat na obe strany a stlacit PRINT_button.
Nehovoriac o tom, ze tie tlacitka vyzeraju podobne a su aj na podobnych miestach.
A 50-rocna perfektna mamka 5-tich deti v regione s vysokou nezamestnanostou "Linux" nauci. Nie pre WIN/LIN, nie pre OpenSource, ale pre deti a pre robotu. A pre 500Sk/mesiac. WIN-WIN-WIN situacia (OK, loose pre MS).
A konfigurovat DNS server, nastavit mail, desktop, vymenit HDD im pride niekto za XYZ love al. pouziju Outsourcing.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Unikla mi podstata.
Ona o tom terozhuduje a je jej to jedno, možno až tak nejak, že ako píšeš. Onak, štátna a verejná správa majú vybudované, už veľmi dávno, svoje systémy. Okrem iného aj na W2K... serveroch.
A teda logicky aj na Windows platformách. A tak, či onak, na multilicencie získali od MS celkom zaujímavé zľavy, a možno aj zpravy.
A ak Ti to nedošlo, tak nič sa nezíska, musel by si totiž vymeniť celý, celučičký systém. Nie jednu pani, či jej Office.
Ak Ti na tom stojí život, tak je to smutné.
Nakoniec písať sa dá aj v WordPade.
Niekedy choď na rok niekde do bežného mestečka, do štátnej správy robiť administratívnu silu, a potom nás poinformuj.
Aj o tom, nakoľko sú naše myšlienky skreslené.
Aj v malinkej súpkromnej firme má takmer každý radšej Win, ako Lun. Už len kvôli účto a jednoduchosti obsluhy.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ty si pisal, ze nejaka chudak 50rocna mamka sa ma preucit - tak som na to reagoval.
Tvoj priklad bol a nemusel byt zo statnej spravy (rovnaka Anicka tam moze a nemusi robit), tak ako moj.

Ty si argumentoval ludskostou pre Anicku - ja som Ti ju vysvetlil a Anicka by sa patstovke urcite potesila.
Ano rozhoduje (majitel firmy) - ak mu ktosi vysvetli co a ako (napr. si 2 hodky pocekaju za 1000SKK) a za dalsich 1000 mu vlozi CD Ubuntu a naklika NEXT a NEXT.


ad ucto = WINE/VirtualBox (ale to potrebuje OS licenciu)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pozor - ty argumentujes naraz na roznych frontoch.
Takze -
1. nepreberame teraz namahavost a zmysluplnost prace v malom mestecku na urade. Mysli, ze ta praca nie je o nic tazsia ako poctive podnikanie. A ako su svine_podnikatelia, tak su aj svine_uradnici.
Podnikatela vsak mozes vo vacsine pripadov vymenit (nebudes od neho kupovat - alebo aspon menej). Uradnika VYRAZNE tazsie.

2. Vymenit cely system. Myslis 10 OS? - Ak sa to oplati pri 1 OS a 1 Anicke - pri 10tich sa to uz neoplati?
A prerobit nejaky system (napr. matriky a DB ludi a roznych cisiel [kde server mozno uz aj tak bezi na Linuxe] bude stat urcite menej ako 100mil. pre cely stat - nemusi si kazdy urad plati to iste a opat a zvlast).



Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

3. Len SocPoist [ako priklad, nie spor MS vs OS] sa meni obrovsky system za X miliard kazdych 5 rokov a upgrades stoja 300mil. - dobre ryza, co?
Okrem to neviem si predstavit, ze by 50 brutalnych skusenych namakanych programatorov za 300 dni, kde by kazdy (ziadna dovolenka, vikend, obed - iba matematika :) nedokazli prerobit/nanovo spravit vacsinu "systemov" kt. pozaduju, aby klienti boli WIN (staci prerobit len tie).
50*300*10*1000SKK=150.000.000 a to som maximalne prehanal.
1 chlapik mat za 300 dni (realne mozno tak 360) 3.000.000 je dost aj na namakaneho linuxaka :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 


4. Bavime sa MS vs OS, nie Win vs Lin. Ved nech si aj ostanu na XP. Ale staci im OOo na XP, nemusia mat OFF.

5. Buduce roky:
Ak by nas prechod aj stal 400, nie 50 melcov - furt usetrime. Ak by nas stal aj miliardu penazi - furt usetrime!
500 sme uz dali, teraz 600 (700?) a o 3 roky (drahsi soft, viacej PC) 800?

6. Peniaze ostavaju doma.
Uvedom si ekonomicky potencial. Ak "rozdas" 500melcov v krajine, tak si ti ludia kupia byty, auta, PC ... a ktosi na nich zarobi = odvedie dan a kupi si byty, auta, PC, internet a niekto na nich zarobi a zaplati dan a kupi si upratovacku, drahsi dzus, nejaku/lepsiu zivotnu poistku; odvedie viac do Socialky na Ciganov ... chapes?

MS verzia: Das X a doma neostane nic (no, tak par uplatkov ano, ale z tych sa dane neodvedu a rozdzubu sa rychlo, mozno aj mimo SR)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tej mamke nikto tú pomyslenú 500-korunu nedá!!!
Mne stačil na PC do roku 2002 aj T602.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Já ho používám běžně. Standart je standart. Jinak je to o tom nakolik je firma silná v základech a může si prosazovat, co bude používat. Lepší než vyhodit prachy za licence od MS, tak je pořídit kvalitnější vybavení kanceláří. Prostě něco co lidi ocení v praxi.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

nie som zastancom windows,ale free softu je aj na windows viac ako dost. a co nie je free to sa da lahko ukradnut,tak ako aj samotny win.preto vacsina stale zostava pri win.ostatne ked niekto stravil niekolko rokov tym,ze sa ucil robit s win,nestoji mu za par tisic zacat sa ucit odznova vsetko a prechadzat na linux.radsej zaplati za licenciu.ovsem vista tu moze namiesat,ak sa ma clovek ucit nieco nove,moze to byt aj linux.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môžem vedieť, čo nové sa učí skúsený Windowsák na Viste??
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

hladat kde je co lebo ten misung je hrozny
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Trocha zvyku a je to.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Tak třeba WGA tool je free :-D
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Zavisi od toho aku distribuciu zvolis.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ah ty si zas dalsi vymlety, chod do riti aj s paid supportom, chces mi povedat ze slovenske decka nemaju sain o linuxe? na kazdej vacsej skole sa najdu ziaci, co by velmi radi pomoli svojej skole a maju na to vedomosti. to len ucitelia su slusne povedane vymleti zo zivota a ucia veci absolutne nepotrebne!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby vlada presla na Linux, tak by vsetky naklady boli len zlomkom tejto ceny a tie dve milairdy sa mohli pouzit na splatenie dlhu v zdravotnictve, napriklad. Co uz len vo vlade mozu robit na windowse okrem surfovania, hrnaia solitaire, pisania mailu a napisania nejakeho dokumentu v office? Ved toto vsetko linux a opensource aplikacie zvladnu absolutne bezproblemov. To ze sa niekde pouziva specializovany softver by sa dalo uplne lahko vyriesit zaplatenim uplne smiesnej sumy oproti tomu co sa plati teraz, nejakemu vyvojarovi z Wine, tak ako to spravil google pre photoshop. To ze sa musia tazke prachy platit za support by sa dalo jednoducho vyriesit vytvorenim nejakeho vladneho support tymu, ktory by sa staral len o vladne pocitace a teda vsetky peniaze by nadalej ostali vo vlade a nebolo by treba platit sukromnikom takze prachy za uplne prkotiny. Staci len prerusit ten stereotyp, ktory tu je uz mnoho rokov a zacat rozmyslat.

A to este nehovorim o skolstve, ake svinstva sa deju tam.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Amen ! :P
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

uz teraz vidim tie rady zaujemcov o pracu vo vladnom support teame :o) ... tych 600 milionov by ledva pokrylo vsetky naklady na prevadzku takehoto teamu na rok a strata casu, ktoru by vlada utrpela neustalym riesenim problemov s Linuxom by nakoniec Slovensko stalo niekolko nasobne viac penazi ... a nakoniec, nemysli si, ze na tych notebookoch len pisu dokuemnty vo worde, ono to, ze niekto vydava rozhodnutia, ktore sa ti nepacia, este neznamena, ze je pocitacovo negramotny a neviem si celkom dobre predstavit, ako by sa mnoho aplikacii dnes napisanych pre Office prepisovalo do Open Office ...
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

Uhlik aspon od teba som cakal inteligentnejsiu odpoved... 75% uzivatelov nb ich pouziva na beznu kancelarsku pracu, neviem preco by mal niekto nakupovat licencie na MS Office za miliony ked tak isto sa da taky dokument napisat aj v OO. Ak sa vyzaduje nejaka aplikacia na specifickejsie pouzitie tak nevidim dovod preco by mal byt problem nakupit licencie. Ide o setrenie aj tvojich penazi kedze pracujes a odvadzas dane. Prepisovat z MS Office do OO je hlupost pretoze OO je otvoreny format a vdaka specifikacii je relativne jednoduche ho "prepisat".
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Suhlasim.
Na napisaniu DOC a vlozenie do mailu (riadny humus - preco to nenapisu rovno do mailu?) staci OOo.
Uz vam niekedy dosiel dokument zo statnej spravy/SOI/mesta ..., kt. by bol aspon zarovnany na obe strany (justify), riadky by sa nekoncili entermi (to obcas spravia poriadne) a namiesto medzier by sa na odsadenie pouzil TABelator?
Stava sa - ale tak v 3% pripadoch?
Ved si pozrite "vyhlasenia" roznych vyberovych konani na Nete - Office97/2000, dokument nema nastavene Properties ani autora ... (casto skryte komentare, historia vyvoja dokumentu:) - a pritom sa jedna o sutaz za 25 aj 370 mil.

Verim, ze OOo3.0 ma vyrazne viac fcii ako Off2000.

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

prepac, ale este som nevidel aplikaciu napisanu pre msoffice. ak si myslel pre dokmenty z msoffice-u tak tie tiez niesu, kedze je kod uzavrety (a bol by som strasne rad keby si dal vediet o jednej aspon).
a k tomu prepisovaniu, staci to otvorit v OOo a ulozit ako .odt, to je cele prepisovanie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

este kolko penazi ide na legalne antiviraky a anti seckomozne skodlive len aby ten moloch windowsovy mohol vobec fungovat ... dojde vista do št.spravy a skoro vsetky kompy treba nove... zase sama korupcia ... len soft za 2,2 mld generuje hardware za dalsie cca 15-30 mld ... a vsetko je to aj tak na trubku lebo za 3 roky vsetko odznova ,lebo si to zmysli microsoft ze treba novy operacny system...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

K tym antivirakom: ono keby sa kupili NODy od ESETU, tak by to este take hrozne nebolo, pretoze ESET je slovenska firma a teda prkaticky by peniaze zo slovenska neodisli.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Máš absolútnu pravdu! Treba sa sťažovať! Už mám dosť ako si z nás robia politici pri moci blbučké ovečky. Jeden škandál za druhým, všetko im prejde. Každý sa stará o seba, aj keď je to vlastne paradox, že to čo ovplyvňuje život všetkých najviac si nevšímajú.

Predčasné voľby, ale koho voliť? Chýba tu skutočne transparentná, čistá demokratická strana. Nová krv bez praktík socializmu a pochybnej minulosti.

Politika má byť najmä o ekonomike a nie o falošnych zámienkach ako sa dostať k peniazom a moci, však páni z SNS, SMK či KDH.

Najlepšie riešenie by možno bolo dosadiť na všetky posty štátnej správy namiesto ľudí počítače s korektne naprogramovaným open source systémom ktoré by boli verejne kontrolované. Aspoň by sme úplne zničili korupciu. ;-)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Jo a v linuxe su predinstalovane lepsie hry a je ich viac. Napriklad taky tuxracer :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

to musís proste zažiť ! :D
alebo ti tam chrobak chodi po obrazovke alebo sa kukas na tucniaka v lietadielku a podobne prkotiny ale je ich tam tolko ze nudit sa nebudes
Odpovedať Hodnotiť:
 

mne sa paci ten "bezplatny" pristup a "bezplatne" skolenia :) Pri 600 melonoch rocne by som aj ja nejake to "bezplatne" skolenie spravil :)
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

To je marketing.Napr.
Predám veľmi výhodne krabičku od sirek za 3000 korún.
Sirky ti dám zadarmo.


Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

suhlas
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

byť kompetentným tak objednam cez shipit.ubuntu.com 30 000 CD s Linux Ubuntu, poslem cca ako dar 2 mil. Sk Canonicalu a skolenie necham na dobrovolnosti kazdeho pracovnika v statnej sfere, ak sa ukaze ze sa nedokaze za urcity cas naucit pracovat s inym OS ako je Windows pochybujem o jeho vzdelani a nema co v statnej sfere robit. Zvysnych 598 milionov mohlo ist na nase rozbite zdravotnictvo.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

presne tak
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

"byť kompetentným tak objednam cez shipit.ubuntu.com 30 000 CD s Linux Ubuntu" to by som len tak radsej nerobil, lebo tie CD financuje Cannonical a to bi si im dal riadneho "zaberaka" :-)
Aj ked na druhu stranu, po dare 2 miliony a podpisani zmluvy s Cannonical, by to asi zrejme nebol problem a ta firma by bola rada ze ma takeho partnera.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Alebo na tie spominane chudatka deti na onkologii.
A na UPN.
Ale to uz sa citim ako na SME :)

Nie - este by som dal 50melcov Linux komunite na Slovensku na poriadnu lokalizaciu vsetkeho mozneho.

A dalsich 50, aby poslali vyrazkovych pubertiakov na urady a pomenili hesla na nejake kvalitne (napr. soi456 al. nrsraaa) a nastavili spravne aspon NS zaznamy (TXT/SPF, aby som ja nevedel posielat z ich domeny), zapli WEP na APckach (miestny urad nic take nepozna :) ... to je tak na 5 clankov - len to, co mam na srdci.

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ze 600 000 000,-Sk, to si snad robia srandu. Tolko penazi by sa naozaj dali vyuzit aj inac a nie ich vsetky dat Microsoftu, tomu hovorim mrhanie financnymi prostriedkami. Aspon cast z nich keby dali do zdravotnictva a skolstva, kde je bordel ako v tanku, a nie jednej prachatej americkej firme. Ale u nas, presne ako je vyssie uvedene, sa veci hybu pomaly, napr. vo Francuzsku sa na uradoch vykaslali na Windows XP a prechadzaju na Linux. A dovod? Usetrenie financnych prostredkov, pokial viem zatial usetrili dost penazi. A zaminuly rok sme zaplatili 2,2 milardy za software :-S

P.S. este by ma zaujmalo co ma SIS spolocne s financovanim nakupu softwaru statom :-)
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Tu sa niekto poriadne nabalil...
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Bojkot Mrkvosoftu. Odkedy pouzivam Ubuntu zaprisahal som sa, ze si uz nikdy od MS nic nekupim! A to je jedina cesta. Ak bude na Slovensku 20 percent ludi doma pouzivat Linux tak sa casom mozno aj nasi papalasi uvedomia a daju ho do statnej spravy. Ale nebojte sa, ze tie usetrene pojdu do zdravotnictva. Slota alebo Meciar si ich za pomoci Hranola uleju niekam inam. Ale za pokus to stoji...Inak keby pouzivali Linux nepotrebovali by tolko skoleni..na Linux je totiz omnoho menej skodliveho kodu ako na Win.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

"Odkedy pouzivam Ubuntu zaprisahal som sa, ze si uz nikdy od MS nic nekupim!"
Mám na všetkých PC výhradne linux. Od MS som dobrovoľne kúpil pár klávesnic + 3 licencie na windows. Dôvod: pri kúpe nového počítača sa dá ťažko kúpiť bez windows (hlavne keď je značkový).
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

kolko je tych "vsetkych" PC? 2, 5, 10, 100.... ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

3 notebooky, desktopy mám bez OS
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked sa budes sam starat o 300-400 PC a notebookov, budes vdacny ze tam je MS
Odpovedať Hodnotiť:
 

samozrejme. ved MS v defaultnej instalacii obsahuje openSSH takze sa o tych 300 pc mozes starat na dialku.

<koniec ironie>
Odpovedať Hodnotiť:
 

co tym chces povedat?
Odpovedať Hodnotiť:
 

aspon to nerozkradne vlada s stb-akom sirokym
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Každý vie , že linux sa dá jednoducho upraviť . Ľahko by sa dala spraviť vládna distribúcia. Nepodobňovala by vzhľad a chovanie XP alebo Visty a nebol by problém. Ľudí čo by do toho išli i zadarmo by bolo dosť. Nech by bolo takých kompov i milión správa by sa vykonávala ľahko. Ďalej netreba zabúdať že ďalší rok alebo pri Win7 sa zase bude nakupovať soft. To je skrátka nekončiaci kruh. Zase spravia nekompatibilitu v office , tak treba zase kúpiť nový.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Poznáš VIXa? Prekonzultuj si svoje názory najskôr s ním.
Oki?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie ,žiadneho Vixa nepoznám a nemám dôvod z nikým čo konzultovať. Ak sa ti ľúbi že sa zahadzujú na taký krám akým je windows ťažké prachy (aj moje prachy) tak môžeš byť spokojný. Ak nemáš čo konštruktívneho povedať nehovor nič.
Oki?
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://deja-vix.sk/sysadmin/
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vďaka ,prečítam
Odpovedať Hodnotiť:
 

> pokročilé forenzné metódy Windows

1. ako nainstalovat SPxyz hned (nie 6M po uvedeni), aby neprestali fungovat bezne sluzby
2. ako zabezpecit, aby user-i mohli pracovat bez Administrator-skeho konta
3. co vsetko je treba dokupit v cene do dvojnasobku OS, aby sa z PC dalo pristupovat na internet
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

> bezplatné špecializované školenia IT pracovníkov zamerané najmä na otázky bezpečnosti

Aby sa pouzivali OZAJ bezpecne hesla (ako nbusr123 al. hesloheslo) a nie obycajne ako heslo, nbu
Odpovedať Hodnotiť:
 

> Súčasťou programu sú aj bezplatné špecializované školenia IT pracovníkov zamerané najmä na otázky bezpečnosti, predmetom školení sú napríklad pokročilé forenzné metódy Windows, identifikácia a *** šetrenie botnetov ***

Je spravne, aby sa SIS a tato vlada zamerali na setrenie botnetov. Botnety su totizto drahe a tato vlada je socialisticky zamerana. A preto jej prioritou je kupovat nove A6 v cene 2mil. pre beznych uradnikov, znizovat cenu mlieka (sak zlacnelo, ne?); benzinu (ten isiel dole asi o 17SKK) a samozrejme setrit co najviac - kde sa len da.
Napr. aj u tych botnetov.

Pre neznalych veci:
Botneti = to su vlastne taki mali interneti a kedze su mali, tak sa skoro unavia. A preto ich treba velmi setrit, lebo inak ich budeme musiet nakupit viacej.

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A čo vy viete čo je skutočná pravda. Možno vláda naozaj chcela linux, ale veľká korporácia Mrkvosoft pritlačila na vládu, že na tu na Slovensku je plno pirátskych kópií wokien, tak pod záštitou nakupovania vládneho softwaru zaplatí túto škodu urobenú Windowsu. Ale nie :D :D :D , sranda musí byť, jednoducho vidím to tak, že si treba pripraviť vajíčka na ďalšie volby, aspon nech máme srandu my z nich, ked maju oni z nás občanov.....
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

linux rullezz = komunizmus rullezz
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Chlape ja len dufam ze vies co si napisal a vies co je to komunizmus - ak nie tak sa chod pozriet na wiki :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Maš chybu v smajliku. :-) - takto je to spravne.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

z jedneho fora [http://www.linuxquestions.org/questions/ general-10/linux-is-not-communist-541068/]

Communism as a political philosophy erred in that it ignored the influence, pervasiveness, and essential value of human greed.

Yet, stable and long-lasting communistic societies have existed within the larger society for (at least) millenia. I will point to the catholic nunneries and monasteries as specific examples; although there is a heirarchy within them they are communistic in their organization.

The essential characteristic of a successful communistic community is shared interests and goals, and a willingness to forgo serious competition and self-aggrandizement in achieving those goals. Hence, religious communes succeed (due to voluntary self-involvement) while political systems fail (due to involuntary self-involvement).


Odpovedať Hodnotiť:
 

To this extent, linux certainly is communistic. And so what? It is a group of like-minded people voluntarily working together for the same goal.

<b>
Labeling it communist with a derogatory (or un-american, or whatever) connotation labels the labeler as deceptive and manipulative, and labels the listener who accepts the derogatory connotation as ignorant.
</b>
Odpovedať Hodnotiť:
 

verejné cesty sú potom tiež komunizmus. Podla teba nech si každý postaví vlastnú cestu, že?

Linux = vsetci maju uzitok, kto chce ho vylepsi
Windows = MS inkasuje, blbi useri platia, rozumni downloaduju a palia :)


Odpovedať Hodnotiť:
 

http://www.dsl.sk/article.php?article=5766&title=

staci si precitat prvy podnadpis
vedia o tom ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Už vidím tie stohy účtovníctiev a všakovakej agenty pod Lunex, a alebo by spoľahlivo bežal pod emulátormi, najmä ak má DOS prostredie.
Ďalej je to kompatibilita rôznych sietí a programov.
Prečo by si BA firmy mali nechať ujsť kšeft s tým, že každé 3 roky vymenia všetky ministerstvá počítače kvôli novšiemu softu.
A tieto PC sú ešte pomerne kvalitné na rozpredaj všakovakými špekulantami, aj z tých firiem čo vykonávajú tú obmenu. Bol som toho svedkom, aj takej veľkej výmeny pri Windows 95/98...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

ja mam z tychto komentarov pocit, ze tu pisu len ludia co maju na starosti spravu max. 5 PC
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alebo (20x5)x2...
Odpovedať Hodnotiť:
 

na linuxe?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Okrem lunexu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

konkretizuj
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja fakt nechapem tu vladu. Sak za tie peniaze tych ludi hadam aj na Linux moze preskolit...

Okrem toho, sak hodis im tam nejaku XP-like alebo Vista-like temu a ani si nevsimnu, ze pouzivaju nieco ine...

Ale keby aspon the OpenOffice dali na tie kompy. Fakt nevidim dovod pouzivat MS Office, ked mozes mat to iste zadarmo. Sak tie sekretarky a vobec vsetci ludia tam hadam okrem zarovnania textu, podciarknutia a podobnych primitivnych ukonov nic nerobia. Tak v com je teda problem?

Okrem toho, keby to cele bezalo na Linux + opensource, tak by si to vsimli aj ine vlady z EU a pomaly by na to presli tiez. A MS by prisiel o slusne velky zisk.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Fico mal plnu hubu setrenia v statnej sprave, ale aby si niekto dal tu namahu a preveril, kde vsade je naozaj nutne pouzivat produkty MS a kde by sa mohol aplikovat free software to nie. Zato ine, zbytocne statistiky a rozbory, na to sa peniaze vzdy najdu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No tak skuste hadat naco tu bol balmer?
Naco tu bol davnejsie gec?
Preco ho z Francuzska poslali domov(pouzivaju linux)?

Sak vlada aj keby chcela zmenit soft tak by im to nedovolili. Dostali by sme take sankcie, vyhrazky... Si myslite ze by si mrkvosoft nechal utiect taky obchod(zas pre nich je to logicke ked maju sancu zarobit tak preco nie)? Vtedy davno (a sedelo by to aj s politikou MS) zevraj ked tu bol Bill sa vravelo ze polovica PC v state bola na ciernych winoch. Urcite by sem nechodil na dovolenku. A je zaujimave ze tu bol balmer a zrazu je tu nova zmluva. Je to len vec odvahy postavit sa MS(pripadne odvahy urobit daco pre Slovensko nie pre svoje vacky). Ale verim ze s pomocou linux supportu by sa to dalo.

Odpovedať Hodnotiť:
 

...toto sa este nezmestilo:D

Btw uradnicky nepouzivaju len kancelarske veci. Oni maju speci soft na komunikaciu a spravu databaz a udajov(neviem si teraz spomenut jak sa to volalo). A na kazdom urade je minimalne jeden server a k nemu tak 3-4 spravcovia kt riesia veci ked daco dakomu nejde(napr. posielanie mailov) takze kludne by mohli riesit aj linuxove veci.(Vlastna skusenost chvilu som tam bol)

Ale aspon ten OOo by vazne mohli. Ale to by ste vsetci nemohli pisat sem ale smer vlada
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď tak pozerám, ten neandrtálec ani len netuší ako sa správne píše Linux, nikdy ho nemal a hovorí čo každý zatupenec...hold konzola :-D Toto každého prezradí...
Odpovedať Hodnotiť:
 

V ktorom roku si mal prvý nejaký Lunex?
A kedy bolo vybavené grafické rozhranie aj nejakou dôkladnou správou a možnosťami??
Odpovedať Hodnotiť:
 

si strč do riti palec
http://www.ubuntu.com/
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár