
neprihlásený
|
Nedeľa, 27. apríla 2025, dnes má meniny Jaroslav |
|
OpenOffice nie je kompatibilný s ODF, navyše špecifikácia ODF je chybná
DSL.sk, 5.5.2008
|
|
OpenOffice v aktuálnej verzii 2.4.0 nie je kompatibilný so špecifikáciou formátu Open Document Format 1.0, ODF, ktorý je schváleným ISO štandardom ISO/IEC 26300.
Zistil to pri svojom teste Alex Brown, vedúci pracovnej skupiny ISO, ktorá bude dohliadať nad štandardom Open XML, ISO/IEC 29500. Brown v apríli testoval aj kompatibilitu Microsoft Officu 2007 s novoprijatým štandardom Open XML a rovnako zistil, že nie je kompatibilný.
V prípade ODF a OpenOffice Brown navyše zistil, že formálna definícia ODF s použitím RELAX NG je chybná a nemôže jej v prípade použitia korektného overovača vyhovieť vôbec žiadny XML súbor.
Chyba je samozrejme len formálna, keď prichádza ku konfliktu dvoch použitých definícií potenciálne aplikovateľných na rovnaké elementy. Brown definíciu ODF opravil a OpenOffice testoval oproti opravenej definícii.
Test realizoval na rovnakom dokumente ako v prípade Microsoft Office 2007, ktorý skonvertoval z Open XML na starší binárny DOC formát a následne importoval do OpenOffice.
Celkovo overenie vytvoreného ODF dokumentu oproti opravenej definícii ODF identifikovalo viac ako 7 tisíc chýb, podobne ako u Microsoft Office a Open XML ale Brown nezisťoval počet unikátnych chýb. Väčšina chýb v tomto prípade bola podľa neho rovnakého typu, použitie nedefinovaného elementu soft-page-break.
V prípade Microsoft Office overenie oproti definícii Open XML identifikovalo 122 tisíc a 84 neunikátnych chýb podľa zvoleného modelu, striktného a prechodného.
O teste kompatibility OpenOffice s ODF Brown informuje tu.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
no pekne
Od reg.: mdl..
|
Pridané:
5.5.2008 9:12
dufam ze 3 uz na tom bude lepsie
|
|
......
Od reg.: -nikto-
|
Pridané:
5.5.2008 10:13
potenciálne a nie potencionálne :-/
|
|
(F)lamerz?
Od: .:)
|
Pridané:
5.5.2008 12:20
no uz cakam kedy sa tu ukazu.., inak aj tu je dokaz ze nie len M$ musi byt ten zly .::D
|
|
Re: (F)lamerz?
Od: Stara_Blazkova
|
Pridané:
5.5.2008 12:30
MS je zlý, len niekedy to tak nemusí vyzerať :-p
|
|
Re: (F)lamerz?
Od reg.: Don Mums
|
Pridané:
5.5.2008 14:10
Suhlasim s tebou ale aj druhym sa obcas podari nejaky ten preslap.
|
|
Test+
Od: Accuphose+
|
Pridané:
5.5.2008 14:01
To neznamená, že když je někde chyba, že je někdo zlý. ODF sice obsahuje taky chyby, ale je to řádně schválený standart, to se o MS říct nedá, ty chyby se musí opravit tak jako tak.
|
|
Re: Test+
Od: fpr
|
Pridané:
5.5.2008 15:44
OOXML je tiez schvaleny standard. Ako uz bol schvalovany, kolko uplatkov a hrozieb bolo pouzitych je uz jedno, to sa ajtak nikto nedozvie. Je to standard a hotovo. MS ma standard, tak na nich uz nikto nemoze nic. BODKA.
|
|
Re: Test+
Od: 123654879
|
Pridané:
5.5.2008 22:38
mylis sa ... nie je a nikdy nebude jedno ze kolko uplatkov a ake podvody sa diali pri pretlacani ooxml ... to len ty by si to rad ututlal ... ale zial/nastastie nie je to zavisle od tvojich smiesnych zelani
cize kto raz podvadza , tak stale o nom budu vsetci pochybovat ... doveryhodnost sa buduje uplne inak ako to robi m$, gates s ballmerom to stale nepochopili a ako tak pozeram ani ty
|
|
Office
Od reg.: Propediotika
|
Pridané:
5.5.2008 14:11
Tento clanok by mal byt jedno velke STFU pre vsetkych linux-fan-boys co flamovali, ked nebol office kompatibilny...
|
|
Re: Office
Od: fpr
|
Pridané:
5.5.2008 15:45
Moja rec ;)
|
|
Re: Office
Od reg.: nimitz
|
Pridané:
5.5.2008 15:59
do istej miery mate pravdu, ale rad by som pripomenul, ze v ODF bolo 7 tisic chyb, a v OOXML 122 tisic, cize asi 17-krat viac.
|
|
Re: Office
Od: 12ha
|
Pridané:
5.5.2008 22:35
:-D
|
|
Redakcia, aktualizujte si to..
Od: Peto_MiG
|
Pridané:
5.5.2008 15:58
Cely "test" je fraska, citujem: "Alex Brown totiz v testu validoval ODF 1.1 dokument oproti ODF 1.0 schematu a pouzil chybny mod kompatibility schemoveho jazyka Relax NG. Navic v testu pouzil stejny OOXML dokument (konvertovany pres binarni DOC do ODF pomoci OOo), ktery uz predtim ukazal jako nevalidni".
http://www.abclinuxu.cz/zpravicky
/openoffice.org-2.4-neprodukuje-validni-odf#17
|
|
Re: Redakcia, aktualizujte si to..
Od: Peto_MiG
|
Pridané:
5.5.2008 16:05
A ešte linka:
http://www.robweir.com/blog
/2008/05/odf-validation-for-dummies.html
|
Pridať komentár
|
|
|
|