
neprihlásený
|
Piatok, 1. mája 2026, dnes je Sviatok práce |
|
|
Pomocou Cellu enkódovanie live HD videa na 3 Mbit/s
DSL.sk, 16.4.2008
|
|
Spoločnosť Broadcast International informovala, že v spolupráci s IBM bude tento týždeň demonštrovať live enkódovanie HD videa na bitrate priemerne pod tri megabity za sekundu.
Technológia, ktorú spoločnosť avizovala na konci minulého roka, bude predstavená na konferencii americkej Asociácie vysielateľov. V súčasnosti sa live HD video vysiela napríklad pri kódovaní H.264 typicky s bitratom minimálne 6 Mbps.
Technológia Broadcast International je založená na dvoch kľúčových prvkoch, algoritme, softvéri a kódekoch CodecSys vyvinutých spoločnosťou a výkonných Cell procesoroch, ktoré umožňujú softvér CodecSys spúšťať s dostatočným výkonom.
CodecSys funguje totiž na princípe real-time analýzy scény respektíve testovacom zakódovaní scény viacerými kódekmi, z ktorých aktuálne do výsledného videa vyberá aktuálne najúčinnejší kódek. Video je tak poskladané z úsekov kódovaných rozličnými kódekmi, ako demonštruje táto ukážka.
Použité sú štandardné kódeky, napríklad kompatibilné s H.264, ale tiež špecializované kódeky, ktoré sú veľmi efektívne pre niektoré špecifické druhy scén. Ako príklad uvádza Broadcast International napríklad scény explózií v akčných filmoch alebo rýchle športové scény.
K prehrávaniu videa kódovaného CodecSys bude samozrejme potrebný softvér s podporou tejto technológie, ukážky výsledného videa zatiaľ spoločnosť nezverejnila. O demonštrovaní technológie informovala v tlačovej správe.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Preco
Od: Josef K
|
Pridané:
16.4.2008 10:11
"enkódovanie" ? Napíšte to buď anglicky alebo slovensky. Preklad je "kódovanie" alebo "zakódovanie". Napr. "encapsulation" tiež nepreložím ako "enzapúzdrenie".
V nadpise máte jednotku Mbit/s a v texte Mbps.
|
| |
Re: Preco
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
16.4.2008 10:24
Enkódovanie je bežne používaným technickým termínom aj v slovenčine, pozrite si napríklad výsledky vyhľadávania na Google. Je to zrejme preto, že ani kódovanie ani zakódovanie nevyjadrujú potrebný význam, majú podtext kódovania-šifrovania.
Pretože ide o rovnaké jednotky.
|
| |
Re: Preco
Od: Josef K
|
Pridané:
16.4.2008 10:54
Nechcem vyvolať nejaký "jazykový flame", ale exaktnosť je tiež domenou IT.
1) Keď niečo nájdem cez Google alebo je to často používané ešte neznamená, že je to správne (mimochodom "enkódovanie" nie je zaradené v slovníku cudzích slov, napr. http://slovnik.juls.savba.sk);
2) Predpona "en" v angličtine zodpovedá "za" v slovenčine, čiže encoding = zakódovanie;
3) Kódovanie a šifrovanie sú dve odlišné veci a určite si nie sú ekvivalentné. To sú ale elementárne pojmy, ktoré sú na IT serveri určite jasné.
4) Viem, že sú to rovnaké jednotky, preto by sa mali asi aj rovnako označovať.
|
| |
Re: Preco
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
16.4.2008 11:28
V bodoch 1 až 3 s Vami plne súhlasim, neodporuje to ale tomu, čo som uviedol. Ekvivalentné nie sú, kódovanie a zakódovanie ale jednoducho v slovenčine má podtext skrytia informácie. Preto sa s obľubou na serveroch, kde sa predpokladá IT gramotnosť čitateľov, používa "enkódovanie".
Bod 4 ťažko komentovať, ktoré 100% správne termíny Vám ešte nevyhovujú? :)
|
| |
Re: Preco
Od: Josef K
|
Pridané:
16.4.2008 12:15
Tak fajn, ukončíme to. V podstate sme sa (takmer) dohodli. Ste jedným z mojich obľúbených portálov a chcel som trošičku prispieť k jeho už aj tak dosť vysokej kvalite (v porovnaní s inými;) A cením si tie ironicko-fundované reakcie :)
|
| |
Re: Preco
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
16.4.2008 13:44
Ďakujeme. Hádam v rámci možností dohodli :)
|
| |
Re: Preco
Od: tominot
|
Pridané:
16.4.2008 11:33
ludia zaujimajuci sa o IT (citatelia tohto webu urcite) vedia co znamena enkodovanie.
Avsak, po slovensky by to mozno viac vystihlo slovo - tranformacia, zmena, premena..i ked kodovanie by bolo podla slovnika pouzitelne..
po pravde, kto pouziva koder a nie encoder, i ked mame kodeky?
|
| |
Re: Preco
Od: Manin
|
Pridané:
16.4.2008 14:19
Poznáme kodér a dekodér.
En-kóder: niečo ako viacnásobné kódovanie...
|
| |
Re: Preco
Od reg.: WOTDAFAK
|
Pridané:
16.4.2008 11:02
...boa riešiš ine pixoviny, ked sem ide niekto pre info predpoklada sa jeho minimalna ITgramotnost kedže je to portal o digitalnom svete, preto sa nebude pozastavovat nad slovickami ktore su viac ako jasne...
|
| |
titulok
Od: Pepe55454
|
Pridané:
16.4.2008 10:25
Enkódovanie je zaradene medzi cudzie slova, teda je to platne po slovensky suhlasim s DSL.sk.
|
| |
zalozena na dvoch prvkoch ???
Od: mario1980
|
Pridané:
16.4.2008 17:02
"Technológia Broadcast International je založená na dvoch kľúčových prvkoch, algoritme, softvéri a kódekoch CodecSys vyvinutých spoločnosťou a výkonných Cell procesoroch, ... "
1. algoritmus
2. software
3. kodek
4. cell procesory
ja som naratal styri prvky. lebo algoritmus este nie je software, software nemusi byt kodek a o procesoroch sa nebavim :).
|
| |
Realtime kodovanie HD videa na 3mbit/s
Od reg.: Edison
|
Pridané:
16.4.2008 21:06
je riadne dobry vykon. Uz kodovanie SD tradicnym kodekom MPEG-4 e dost velky problem, aj na silnom PC to zvladnu len niektore optimalizovane kodeky. Jediny opensource kodek pre H.264 (x264) zvladne v realtime len polovicny PAL. Situacia sa meni len zapajanim GPU dotychto vypoctov, klasicke CPU nemaju sancu.
|
| |
Re: Realtime kodovanie HD videa na 3mbit/s
Od: 1Anin
|
Pridané:
17.4.2008 7:35
Ale majú. Ide o to ako je napísaný soft používajúci príslušný CPU a kódovacie algoritmy.
|
Pridať komentár
|
|
|
|