neprihlásený Sobota, 19. apríla 2025, dnes má meniny Jela
Aké OS používajú návštevníci DSL.sk

Podobne ako používanosť jednotlivých prehliadačov aj podiely používanosti desktopových operačných systémov v posledných približne pätnástich mesiacoch po vydaní Windows Vista prechádzajú zmenami, hoci nie až tak výraznými ako je tomu u webových prehliadačov. Článok prináša štatistiku vývoja podielu Windows XP, Windows Vista, Linuxu a Mac OS X medzi návštevníkmi DSL.sk od decembra 2006 do marca 2008.

DSL.sk, 14.4.2008


V dnešnom článku prinášame štatistické údaje o podieloch používanosti jednotlivých operačných systémov čitateľmi servera DSL.sk.

Na rozdiel od štatistík používanosti prehliadačov, kde prišlo k výrazným zmenám a v súčasnosti s prevahou vedie Firefox, u operačných systémov za relatívne dlhé obdobie približne pätnástich mesiacov od uvedenia Windows Vista prichádza len k pomalej zmene podielov.

Januárové štatistiky používanosti prehliadačov sme priniesli v tomto článku, Firefox v tomto mesiaci používalo 45.52% unikátnych návštevníkov DSL.sk, Internet Explorer 37.73%.

Podobne ako u prehliadačov aj štatistiky používanosti operačných systémov sú založené na štatistikách unikátnych užívateľov a nielen štatistikách jednotlivých návštev. Pre identifikovanie unikátnych návštevníkov je používaná metodika Google Analytics, počet mesačných unikátnych návštevníkov sa pre jednotlivé merané mesiace pohyboval od približne 150 do 200 tisíc. Načítavanie RSS feedu bolo zo štatistík vylúčené.

Operačný systém je detekovaný na základe User-Agent reťazca posielaného webovým prehliadačom návštevníka, približne u 0.5% až 1% návštevníkov operačný systém na základe tohto údaja nie je možné identifikovať respektíve je iný ako sledované OS. Na základe zasielanej User-Agent identifikácie zároveň nie je možné rozlíšiť medzi 64-bitovou verziou Windows XP a operačným systémom Windows Server 2003.

Keďže nie u všetkých prehliadačov a linuxových distribúcií je možné jednoznačne rozlíšiť medzi jednotlivými linuxovými distribúciami, všetky linuxové distribúcie sú zahrnuté v jednej kategórii Linux.

Štatistiky sú k dispozícii od decembra 2006 do marca 2008, vytvorené boli pre každý posledný mesiac jednotlivých štvťrokov.

V decembri 2006 dominovali Windows XP, ktoré používalo 91.40% všetkých unikátnych návštevníkov DSL.sk. Vistu používalo 0.45% návštevníkov a všetky detekované verzie Windows spolu 97.65% unikátnych návštevníkov. Linux používalo v tomto mesiaci 1.53% návštevníkov, Mac OS X 0.29%.


Používanosť jednotlivých OS unikátnymi návštevníkmi DSL.sk



Za uplynulých pätnásť mesiacov je možné pozorovať viacero trendov. Najvýraznejšími dvomi sú samozrejme nárast podielu Windows Vista až na takmer 10%, pokles Windows XP o niečo viac ako 8%, pokles používanosti Windows 2000, 98 a Me a celkový pokles používanosti Windows, vysoký relatívny nárast používanosti Linuxu a Mac OS X.

K výrazným zmenám neprišlo len u používanosti Windows 95 a 64-bitovej verzie Windows XP respektíve Windows Server 2003.


Používanosť jednotlivých OS unikátnymi návštevníkmi, ktorí navštívili DSL.sk v aspoň desiatich rozličných kalendárnych dňoch v mesiaci



Okrem štatistiky pre všetkých návštevníkov je k dispozícii aj štatistika používanosti OS aktívnymi návštevníkmi, ktorí v daný kalendárny mesiac navštívili stránky DSL.sk v aspoň desiatich rozličných dňoch.

Oproti celkovým štatistikám aktívni návštevníci v decembri 2006 výrazne viac používali Mac OS X, s podielom relatívne vyšším o 87%. V marci 2008 boli u aktívnych návštevníkov relatívne viac používané Mac OS X, Linux a Vista, o 83%, 37% respektíve 19%.

Medzi aktívnymi návštevníkmi je možné okrem rapídneho rovnomerného zvyšovania podielu Windows Vista pozorovať jeden výrazný skok a to v prípade Linuxu medzi marcom a júnom 2007, kedy sa podiel za tri mesiace zvýšil z 1.91% až na 3.10%, teda o 62%. V tomto čase bola vydaná verzia distribúcie Ubuntu 7.04, ktorej sme sa venovali napríklad v tomto a tomto článku.

Vista, Linux a Mac OS X si ešte výraznejšie polepšili medzi najpravidelnejšími návštevníkmi, ktorí navštívili stránky DSL.sk v dvadsiatich rozličných kalendárnych dňoch v danom mesiaci. V marci 2008 podiel Visty medzi takýmito návštevníkmi dosahoval 13.13%, podiel Linuxu 4.32% a podiel Mac OS X 1.61%.


      Zdieľaj na Twitteri


Koľko verzií Windows ste doteraz používali na PC minimálne po dobu jedného mesiaca? (hlasov: 1724)

0      6%
1      13%
2      19%
3      17%
4      12%
Viac ako 4      29%


Najnovšie články:

Používanie HDD má oveľa menšie emisie ako SSD, tvrdí Seagate
Vydané Ubuntu 25.04, s oficiálnou verziou aj pre ARM notebooky
Intel predáva polovicu výrobcu FPGA čipov Altera
Astronómovia tvrdia, že objavili možné znaky života na inej planéte
Digitálnym rádiom sa v Česku začali vysielať tri významné komerčné stanice
Sonda Lucy sa tento týždeň priblíži k asteroidu
Musk sľubuje, že Tesla príde sama k zákazníkovi domov tento rok
Vydaná Fedora 42
Druhá generácia Snapdragon X pre PC má mať o cca 20% vyšší výkon
Android smartfóny sa kvôli bezpečnosti po 3 dňoch nepoužívania automaticky reštartujú


Diskusia:
                               
 

jo :D Ale ne v pohode, btw: by som povedal ze podiel 64bit XP ci Server 2003 je žalostný, a ludia nevedia čo je dobré!
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Tak slovákom a čechom vadí, že xp x64 nie je v inom jazyku ako anglickom, takže výraznejšie navýšenie ani neočakávam :) čo je skutočne škoda, pretože je to perfektný systém a pritom od MS :D
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

tak nech si nainstaluju linux. Ja pouzivam ubuntu a je vo vsetkych moznych jazykoch, vratane SK a CZ. Linux RULEZZ
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

hm sam vidis v tabulke kam ten tvoj linux smeruje... takze psst
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Podla tych tabuliek co spominas sa podiel Linuxovych OS zvysil, aj ked iba o cca dve percenta, takze smer je dobry, len trosku pomaly to ide ;)
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

mas pravdu aj pocet predanych Porsche je nizky - lebo su to sitne autaoproti takej felde :D, ze :D
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

trapko porsche predalo trochu viac kajanov ako sa predalo "feld" !!!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ja kazim statistiky linuxu, lebo v praci musim ja a vsetci moji kolegovia, co doma pouzivaju linux, navstevovat DSL z pracovnej stanice Windows, takze skoda :) Linux ma vacsi podiel, ako je v statistike.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

v praci sa ma pracovat a statistika je zamerana na unikatnych navstevnikov (jedincov) servera dsl.sk, tak co tu splietas. Ci si sa len chcel pochvalit, ze mas doma tucniaka?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Myslim, ze nikto nebude mat nic proti, ak v ramci obednej polhodinovej prestavky (na ktoru mas zo zakona narok) budes o 5 minut kratsie jest a pozries si postu/DSL/root.cz/abclinuxu.cz

a po druhe - podla coho su navstevnici unikatni? Vztahuju sa tieto statistiky aj na neregistrovanych uzivatelov? Co s tymi, ktori (ako napr. ja) su paranoidni, a user-agent podvrhuju? Este lepsie - tor?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked sa chces bavit o smerovani, tak si to jednoducho vypocitaj.. pouzivanost Windows sa znizila za toto obdobie o 1,84%, pouzivanost Linuxu sa zvysila o 72,55%. Uz vies kde to smeruje?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Linux RULEZZ = Komunizmus RULEZZ
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Si trapny. Je to blbost Linux ne s komunizmom nic spolocne. Keby som bol svina tak by bola moja reakcia Windows RULEZZ = fasizmus RULEZZ, ale nema to s ani s tym nic spolocne, iba s nenazranostou jednej spolocnosti. Ale nenazranych spolocnosti ja po celom svete dost, vcitane nas, ako aj dost nenazranych diktatorskych rezimov, a to vsetko preto, lebo ludia vsade na svete boli su a budu nenazrany, Takze skoda reci. Tot vsjo.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ja si skor myslim ze je to sikovnost mamazerov od MS, ze ho dokazali tam dostat kde je teraz
Odpovedať Hodnotiť:
 

[flame] Šikovnosť manažérov, obchodníkov a PR, bohužiaľ nie šikovnosť vývojárov a inžinierov :-) [/flame]
Odpovedať Hodnotiť:
 

xp x64 je v pohode, len s ovladacmi su obcas problemy... ja som ho odinstaloval kvoli tomu, ze sony ericsson nema ovladace pre x64
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ake ovladace potrebuje nejaky SE, ved z pohľadu pc je to obycajny modem ovladany AT prikazmi? Nestacili by namiesto ovladacov nejake textove konfiguracne subory? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

64-bit XPčko si kúpi len málokto, veľa ľudí má totiž niekde nejakú ukradnutú a tých je najviac v obehu iba 32-bitových.
A navyše, ani nVIDA nepodporuje celý hardvér na VGAčkách v 64-bitových ovládačoch. Napr. nenainštalujete obvod na zachytávanie videa, teda zo vstupu TV-in.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

teda, neviem z akej si planéty, ale nvidia podporuje komplet všetky windowsy :) + linux...
to je ako u x64 visty... najprv neboli ovládače, tak si teraz všetci myslia, že ani nikdy nebudú... lenže ono sa to krapet časom všetko mení...
a xp64 nie je problem šlohnúť :) ani stiahnuť...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ja pouzivam Windows Server 2008, prerobeny na workstation verziu, a musim povedat ze je to najlepsi OS co som kedy mal nainstalovan. Je rychly bezpecny a spolahlivy. Odporucam vyskusat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak, ja ho tiez pouzivam a neviem si ho vynachvalit, ale svoje ubuntu mam aj tak radsej :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

suhlasim, win 2003 je skvely system aj na doma. a skutocne nieje potrebne sa v nom "vrtat" ak ho chce clovek pouzivat ako workstation. Zase ked uz mam doma server tak mi to ruky podava, ale keby som chcel iba workstation aj tak by som za iny system nemenil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

k ankete, windows len ako samostatny OS, alebo aj ked bol este len aplikaciou pre DOS?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Asi ano, lebo to v podstate trvalo az do Windows 98.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Experti...
Windows 3.1 (3.11) nebol samostatný OS, takže sa ani ako OS nepočíta. A netrvalo to do Win98, ale do Win95...
Odpovedať Hodnotiť:
 

hmmm trvalo to trošku viac... nebolo to náhodou ME, ktoré ešte štartovalo z Dirty Operating System DOS?
Odpovedať Hodnotiť:
 

dalo by sa este predpokladat ze ludia co pouzivaju linux, su vacsinou skusenejsi v it a ja poznam dost takych co ma napriklad javascript zakazany, takze nieco take ako google-analytics ich nemoze pocitat. preto skutocnost moze byt o nejake to promile vyssie. :)
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Referal-header je do javascriptu nezavisly ;)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ano, ale ak je zistovany scriptom od google analytics, tak ho jednoducho nezaznamena. Got it?

A este dodam, ze blokovanie google analytics sa urcite netyka len pouzivatelov Linuxu. ;-)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Frcim na DSL:Damm Small Linux
user agent je signatura

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)

Firefox takze statistika je hmmm... iba orientacna ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Škoda, že podiel linuxu tak pomaly narastá :( . Ja používam Ubuntu GG 7.10 a nenormálne sa teším na hardyho :P
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

ja pouzivam hardyho od ranneho stadia alfa verzii :-). no problem.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ak OS pouzivas ako zabavu alebo na testovanie, tak aj alfa verzie su v pohode, inak absolutne nepouzitelne. Takze odporucat niekomu pouzivat nie finalnu verziu je odveci. Len co tym odradis uzivatelov od pouzivania linuxu.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

sa poser. nemam rad takych ako si ty co vedia len nadavat na ludi. aspon ich to bavi a postupne sa naucia. aspon do kazdeho nejebu ako ty
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

si dalsi co nepochopil, ako to tipek na ktoreho post si reagoval myslel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tiez mam na jednom stroji betu, ale este nieje ready. preto to je beta. inak vyzera to dobre
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu ste velky linuxaci a ked potrebujete nieco komercnejsieho, mate druhy OS. bavite sa tu o niecom o com ani nemate sajnu
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

nieco komercnejsieho? hmm lotus notes je dost komercny?
7 chodi pod wine velmi pekne a 8 nativne rovnako :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

no jo, lotus notes sliape, ale ak sa nemylim, tak k nemu nepotrebujes ani tak wine :) kedze lotus notes je javovska vecicka a java je multiplatformovy jazyk :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kludne mozes, pouzivam ho cca mesiac a sliape pekne :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako sa seriozny OS moze volat gutsy gibbon (smradlava opica) ??
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

jednoducho, ty mas take otazky, napr. sa opytaj preco sa windows vista vola windows vista alrbo preco 2 sa vola dva?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

gutsy gibbon (smradlava opica) - no a co, jeho tvorcovia maju aspon zmysel pre humor. Lepsie ako MS, ktory sa tvaria vazne a seriozne a pritom ich terajsi sef Steve Ballmer sa sam sprava ako opica a je to cvok. Vid videa o nom na youtube ("developers, developers,developers" a pod xD). Ak je toto sefom softwaroweho gigantu ako Microsoft takchran nas Pan Boh aj s Duchom Svätym.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

okoná - výborný názov
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

pokiaľ viem tak "gusty = búrlivý, prudký...
Odpovedať Hodnotiť:
 

gdo je to hardy ???? )
Odpovedať Hodnotiť:
 

heron
Odpovedať Hodnotiť:
 

malo by sa merat aj podiely v roznych casoch, nakolko predpokladam ze od 8 do 17 su vsetci z prace povinne na win...
meral by som podiel od 17.00 do 06.00 ake cisla to dava... teda domaci pouzivatelia , predpokladam ze deformacia firemnymi win je obrovska...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v robote sa ma pracovat a ne lozit na rozne stranky a citat clanky a pisat do diskusii. ked to chces robit, rozbehni si vmware s nejaky DSLkom a tak chod na taketo stranky. momentalny trend je ako pozeram, vsetci maju windows a kazdy nan nadava, ale ziadny kkt si ich neodinstaluje. takychto ludi milujem.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

ale si mudry...
co robim v praci do toho ti je velke h...

na win som nenadaval, aj ked doma pouzivam vylucne system s unix jadrom.

ked si nepochopil prispevok tak nereaguj... alebo sa premenuj na Anin a nebudem si vsimat odpoved...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Suhlasim s tebou, som na tom rovnako. DSL.sk si citam v praci, kde mame vsetci WinXP. Doma mam pritom uz vyse roka nainstalovany Ubuntu linux a som s nim spokojny, windows spustim iba raz za mesiac ked si potrebujem zahrat hru ktora mi pod linuxom nejde emulovat.

Pod linuxom spracuvam fotky, programujem, surfujem, pocuvam hudbu a podcasty, pozeram filmy, hram sa ... vsetko tam ide :-P
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aky problem je pri identifikacii distribucii linuxu?
Hlavne distra tieto informacie posielaju. Aspon priblizne info by bodlo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Info neposiela zrejme napríklad linuxová Opera a Konqueror a u cca 20% PV ani linuxový Firefox.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podiel linuxu v realite - 3%, podiel linuxakov v tejto diskusii v case napisania tohoto prispevku 63.6%.

Pekne tu vidno ze linux je hlavne o recickach a zaroven, ze sa tomuto "systemu" venuje minimalne 21x viac elektronickeho priestoru, nez si zasluzi.
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

za to si mozu windowsaci ked citaju bleskovky a nie dsl :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To skor maju vo Win viac moznosti, ako len browsovanie na webe, citanie posty a primitivny graficky editor.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty si primitivny aj bez winu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najlepší je aj tak Windows Total :)
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

DOnedavna som velmi neregistroval google analytics, ale vcera som sa pozrel na vsledky a zistil som, ze indexuje pekne mnozstvo OS.... Napiklad na mojej stranke nasiel navstevy z tychto OS:
Windows,Linux,Macintosh,SymbianOS,Nintendo Wii,Playstation 3,SunOS
Odpovedať Hodnotiť:
 

Štatistiky podľa OS sú spracované našim softvérom, keďže GA ich nedokáže robiť podľa unikátnych užívateľov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

k príspevku o tom že nadávame na win a používame ho. nemám minimálne 63 000sk aby som kúpil macbook pro a používal mac os x 10.5 a mohol na ňom strihať cez final cut studio. musím mať XP na mojom PC a strihať cez vegas ... i keď mám už doma aj mac os x 10.4.9 ale notebookovú verziu a final cut pro studio 2 len nemá mi to kde chodiť...takže tu je pre vysvetlenie príklad problému prečo ľudia na win nadávajú a používajú ho, btw mám 16 rokov
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

a co moze 16 rocne decko strihat?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

pichovinky pre youtube.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Chcel dodať, že MacOS sa mu ťažšie crackuje a zháňa. Kdežto XPčka má celkom určite niekde ukradnuté. Takže tá výhovorka na cenu Mac-u mi pripadá nepoužiteľná a zavádzajúca.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Hmm, ze by platilo stare "podla seba sudim teba"?
Odpovedať Hodnotiť:
 

to nie je len zalezitost strihania videa. Drviva vacsina kvalitnych a tazkych softov je postavena pre win a ma to svoju jednoduchu logiku. Okrem toho, kazdy co potrebuje aby komp sluzil jemu a nie on kompu si z win dokonale vystaci. Nepouzivam predsa komp kvoli OS ale softom. Argument "pada" je uz davno archaizmus. Tomu co pada XP, by som nezveril ani obsluhovat miesacku...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To co striha je jeho vec.Ale ako vidim si nepochopil obsah prispevku.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

tak mu to vysvetli ty čhuj
Odpovedať Známka: -8.7 Hodnotiť:
 

Ty si iny primitiv... Skoda slov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a FreeBSD,kde nechali ?:>
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vegas vraj dobre beha pod Wine, takisto aj PS CS2. Skusali ste to niekto?
Odpovedať Hodnotiť:
 

k môjmu príspevku chcel som napísať to že na iné distr. nie sú kvalitné softy ale iba pre mac je final cut pro (používaný v hollywoode a mám ho doma mimochodom) XP mám legálne. chcel som povedať že nie každý má peniaze na taký drahý book kde bude mať istotu že mu to pôjde...a čo strihám? nie pre youtube nestrhám nič, mám vlastnú net TV* a strihám pre ľudí chodím točiť akcie a podobne...takže príspevky ako som dostal si strčte do riti
Odpovedať Hodnotiť:
 

Inak to Google uz zacina ziskavat nejak privela informacii, az sa mi to prestava pacit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak tak, v google to uz o tebe vedia a smeju sa ti! budes musiet porno vyhladavat cez nieco ine...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja pouzivam na troch masinach 64bit Linux, aj keby som
chcel Win, tak neviem ake, lebo potrebujem na dvoch
strojoch min. 4 GiB a na jednom 8 GiB, takze Win 32 su mimo,
Win XP uz budu podporovane len do nasl. roka, Vista
64bit a ovladace sposobuju viac problemov, takze si
musime pockat na novy OS z Microsoftu o rok, dva,
ktory mozno bude bezat rychlejsie ako Linux, ale mozno
aj nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A nech sa ozvu ty ludia co pouzivaju 95, tak to ma zaujima kolky to tu pouzivaju:))
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Mna by skor zaujmala ta drviva väcsina, co pouziva Windows Total xD
Odpovedať Hodnotiť:
 

lol na tom vobec aj internet fici?A ma W95 vobec aj multitasking

Odpovedať Hodnotiť:
 

V tych tabulkach pri Windows XP je na boku napr. 12/2007 to znamena v akom mesiaci bol ten Windows vydany alebo to kedy bol updatovany???? to mi pls niekto napiste. A ked to je ze to bol vtedy vydany, tak viem ze toto nieje warezforum ale napiste mi tu link na stiahnutie takeho XP-cka z 03/2008...pretoze download na vezriu novsiu ako 06/2007 som nenasiel...dik
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

brzda :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

toto akoze sa naschval pytas taku sprostost.
pridam sa. mne tam chyba kolko z tych pristupov je cez pracovnu dobu, to da celkom jasny obraz od kial vietor fuka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

da rozum ze XP a novsie, ked hry pre ne su hlavne pre tento operacny sál. co je ale podstatnejsie... vsetci mame ten isty intel/amd, napriek tomu rozdielne os takze nam vzajomne nejdu nuly a jednicky, to je chore. keby bol zakladny os napaleny ako sucast intel/amd jadra a vsetko ostatne penazozrut win sposobom aby hry bezali aj na zakladnom... mrkvac by nemal sancu.
bios by sa mal sam nad sebou zamysliet a byt plnohodnotny nastroj v ktorom sa da pisat aspon tvrdy assembler s podporou co ja viem basic jazyka.
to by bol elegantny navrat k urovni ZX Spectrum, PMD, a spol. a konecne by zacali aj na tieto predimenzovane masiny vznikat elegantne kratke ale vykonne a funkcne programy.
jasne a mohlo by to mat minimalne podporu behu viacerych run s prepinanim a moznostou prepnutia v akomkolvek case do vlastnej konzoly.
a bolo by po problemoch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nwm kto si ale vyzera, ze sa vyznas:)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ani ja nwm kto som. Kto som ?

Vtip. Pride pocitadlo ku konzole commandera v oknach a pyta sa ho, kolko je 1+1 ? - Nevim, vravi commander, nevim pocitat.
Ha ha haa ha haaaaa. Vtipne nie ? :) Tak teda nie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

dnes som nainštaloval x64 2003 ta dúfam, že ma nesklame...
Odpovedať Hodnotiť:
 

citam skoro kazdy clanok ktory je na dsl.sk.a nikdy si nenecham ujst diskusiu.zarazilo ma kolko percent ma windows ked tu necitam nic ine len aky je win shit a linux aky je super.
z toho mi vyplyva ze bud zo seba vatsina prispievatelov robi odbornikov alebo nevedia ani co maju nainstalovane na compe
Odpovedať Hodnotiť:
 

a) je spravne. Vyjadruju sa len ti, co nemaju co povedat :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla mna je odbornik hlavne ten kto tu pise dobre vtipy.
.. a ten kto pouziva slovo "RULEZzzz" a "LOL".


Odpovedať Hodnotiť:
 

Zatial co som mal moznost vyskusat ta najviac sa mi pozdaval OS Leopard 10.5 od Apple, je jednoduchsi rychlejsi a spolahlivejsi ako windows a na margo linuxu je mozno najlepsii ale uzivatelsky neprijatelny OS kde sa clovek musi naucit min 100 prikazov aby vedel robit proste v dnesnej dobe ma zmysel len pre IT ludi co okrem babrania sa s pocitacom nemaju co robit :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sam pouzivam Linux a musim priznat ze musis sa v pocitacoch aspon trochu vyznat, aby si ho mohol vyuzivat a potrebujes na to vela casu. Ale 100 prikazov nan vediet nepotrebujes na zaciatku. Naco by ti aj boli, hlavne ked zacinas z distribuciami ako Ubuntu alebo Mandriva. Hoc odporucam slovensky derivat distribucie Ubuntu z nazvom Greenie Linux, pre zaciatocnikov ako stvoreny. Existuju dobre wiki stranky kde sa naucis pracovat a ked prikaz, tak casto su tam predpripravene aby si si ich do Treminalu len skopiroval. Casom sa ti dostanu pod kozu, nikto ti nekaze sa ich ucit naspamät. Mozno len sialenci, ktory sa povazuju za velkych machrov a zacinaju s distribuciou Gentoo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Apple ma vyhodu dobre vyladeneho OS, ktory sa jednoducho ovlada a perfektne je prisposobeny hardwaru na ktorom bezi. Zialbohu ja nemam nejakych 50 000,-Sk aby som si ho dovolil kupit. Linux ma vyhodu obrovskeho potencialu, ktory ale zatial zialbohu kvoli malej podpore zo strany vyrobcov nie je naplno vyuzivany. Prave to su tie nevyhody, ze tam stale nieco nejde, chces si skusit nejake distro a nejde sietovka, grafika, monitor nejde riadne nastavit a tak. Na Linux si treba vediet najst hardware, ktory ma podporovany potom to ide jedna radost. A dobre vyladeny Linux na dobrom harde moze bohorovne konkurovat Applu a strci Windows do vrecka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A vtedy si clovek moze uzivat jeho vyhody, za jednu z najväcsich u distra Ubuntu napriklad povazujem podporu softu. Stiahnes vsetko z repozitarov na internete cez Synaptic a neriesis. A automaticke akutualizacie su otazkou niekolkych minut kde sa mi zaktualizuje automaticky napr Opera, Skype, Mozilla, VLC player atd. Dalej moderne suborove systemy ako ext3 alebo reiserfs a nie urobit Vistu a nechat ju bezat na starom a fragmentujucom sa NTFS. Pravidelne aktualizovanie jadra, perfektne nastavitelne graficke prostredia, a pouzivanie znakovej sady UTF-8 a nie CP 1250 u Windows to je dobra kravina. Jeho spolupraca s inymi OS, veci ako Wine, dualbot, vyuzitie Virtualizacie atd.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale je proste pre skusenejsich ludi lebo si ho musis zväcsa sam instalovat a konfigurovat. Ale ani Windows nevie normalny uzivatel nainstalovat a nakonfigurovat, musi mu to urobit niekto kto to vie a to sa musel tiez niekde naucit a trvalo to nejaky cas. Ale bolo to jednoduchsie, lebo Windows je vsade navokol a plne k dispozicii vdaka warezu. Bez warezu by sme toho vela nevedeli ani o Windowse a ani o inom softe, velmi vyrazne pomaha zlepsovat pocitacovu gramotnost a softwarove firmy su este rady ze existuje co si budeme nahovarat. Len je samozrejme oficialne zakazany aby sa nerozrastol az prilis extremne a nezobral im aj beztak bohaty zdroj prijmov. Ale v sukromi su firmy rady ze je a spolocnost sa k nemu sprava benevolentne. Linux je ale stale k dispozicii zadarmo a legalne vdaka licencii a ochote jeho tvorcov ale je malo rozsireny a to stazuje uceniu sa ako sa ma pouzivat a clovek je casto odkazany len na seba a komunitu na internete. Takze tak. Sorry za pridlhy a osekany prispevok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

SLOVENKA, je taká ako ty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

MNo to tvrdim aj ja Linux je dobry OS ale trva dlhsie sa naucit ho vyuzivat efektivne, windovs je bordel ja mam sice xp a este mi nespadlo za pol roka (tuk tuk) :)ale to preto lebo je vyladeny. Na druhej strane Leopard je drahy ja viem ze za MacBook v konfiguracii takej ako mam ja desctop zaplati clovek 80000SK ale za svoje peniaze naozaj dostane system ktory sa nauci plne vyuzivat za par dni so zarukou ze OS je stabilny , pretoze vyrobca hardweru a softweru je ta ista firma takze je to max odladene
Poznamka na okraj ( C2D6750 2.66GHZ, 2.5GB ram, GF 8800GTS 640, HDD 250)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som pracoval v soft firme ktora bola gold partnerom ms. Ak ste dakto uz pracovali s SSO tak viete co to da prace. Tento krat robim pre banku a vyuzivaju sa tie spominane mega nastroje ktore su len pre win lebo su naj a blaa blaa. sa vedomte ludia HP ma zmluvu s MS tak preto to tam pchaju. Ze linux je na nic? Windows je na nic? Opera je na nic? FF je na nic? mozno aj ta myska od logitechu je naprd...

ale ako sa hovori "kto chce psa bit palicu si najde"
len uz som si nedokazal myslet to svoje o tychto vojnach... pouzivajte co chcete... ale ty co hovorite o xp a pod uvedomte si kolko softu ste si tam nacrackovali. a kolko insstalacii windowsov stiahli z crackujhackuj stranky?

tato statistika to ukazalo. ukazala nam ze je tu toho nakradnuteho dost.

Odpovedať Hodnotiť:
 

To je snad nad slnko jasnejsie, ze minimalne dve tretiny pouzivatelov Windows, ktory su "unikatnymi navstevnikmi ":-)" tejto stranky ho maju zadarmo cracknuty, cize nelegalne. Nie je aj na zistenie nelegalnych Windows nejaky test (samozrejme anonymny)? xD
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kde kupim instalacku na ten Windows Total? Pozeram ze je znacne oblubeny!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

takze toho nejakeho linku na novsi windows XP ako je 12/2007 sa nedockam??? aspon dajte nejaku warez stranku pretoze na wareznet.cz nie je nic ohladom XP novsie ako 06/2007...dík
Odpovedať Hodnotiť:
 

že windows total :D:D, dobrá! no ale percentá hovoria svoje no...:D:D windows total 4ever!
Odpovedať Hodnotiť:
 

96~% nubov, lol.
a tak aj vyzera, 96% prispevkov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Otazka pre linuxakov.... Linux bol niekedy v inom stadiu ako Beta? Lebo co poznam linuxakov, tak ladia system viac ako Win98?
P.S. Nepouzivam Windows.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Linux je v štádiu aj final ak chceš vedieť. ale veľa skúsených linuxákov si ho prerába na svoj obraz - preto to ladenie. Na Win 98 ale nie len na ňom nie je totižto okrem pracovnej plochy nič na ladenie. všetko je nastavené od programátorov, bez možnosti zmeniť to. Jedine že by sa ti chcelo hrať sa s binárnymi kódmi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Som clovek, ktory robi v IT. Okrem kodenia sa staram asi o dvadsiatku serverov a mozem povedat, ze odkedy som spoznal freebsd, tak linux uz bezi iba na jednom z nich. V dnesnej dobe dostavam zachvaty, ked mi niekto povie, ze preco to nebezi na linuxe. Jeden z dovodov preco, je napriklad ich identifikacia hardvaru. Co jadro, to inak. Nepotrebujem po update jadra na dvadsiatich masinach mat robotu navyse s tym, ze dnesne jadro si zmyslelo mat jediny disk v systeme nie /dev/sda ale /dev/sdb, obdobne so sietovkami. Vcera to bolo eth0 a eth1 a dnes su opacne. Ten system je ozaj iba na hranie. Dokazuju to aj posledne Linusove vyroky, ktory linux oznacil za hravy system... A mimochodom, ak WS pozuivam Windows 2003. Kolko z vas sa moze pochvalit tym, ze ma jeden u instalaciu OS funkcnu 4 roky pri denno-dennom pouzivani?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co vam to tu udiera na hlavy?Odsudzujete windows,a davate prednost linuxu?Ja osobne mam vistu,a ide mi bohovo,a teraz po sp1,este lepsie.A ti ktori ju maju a robi im kktiny,sa zobudte,chcete aby vam sla vista na 512 mb RAM dobre?Minimum je 2GB,musite mat poriadny komp aby vam isla ok.A neaky dvojjadrovy procak,najlepsie core2duo,ja mam AMD X2 64,a 2GB ram a nemam problemy.Linux nikdy,este by som chcel vyskusat MAC os,a inak nic...off
Odpovedať Hodnotiť:
 

jjjjjjj, tak taky operacny system, ktory sam potrebuje 2GB RAM to je teda vyhra... Podla mna ma mat operacny system co najmensie naroky na zelezo. Koho zaujimaju rozne 3D kraviny v operacnom systeme?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak. To Aero chce mmin 1 GB RAM. Staci aj 512 MB ale bez Aera. To su naroky ako keby to bola neviem aka narocna na HW 3D hra. A nie je to bohvie co. Na Linuxe Compizu staci 512 MB RAM uplne v pohode a robi to take veci ze Aero sa moze strcit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

s compizom slapem na 192 ram. :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chcete si zarobiť ale neviete ako? Navštívte túto stránku www.zarobit.ic.cz a dozviete sa ako. Unikátny spôsob, ktorý sa vyplatí naozaj každému. Mesačne si môžete privyrobiť kľudne aj 7 tisíc, len treba trpezlivosť a my vám do lepšieho začiatku pomôžeme, preto neváhajte a navštívte www.zarobit.ic.cz
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som si dnes nainstaloval Windows server 2008 a prerobil na workstation podla navodu na nete a mozem to len pochvalit, rychlost je fakt ohromna. Napr. nainstalovat Autocad mi trvalo na novom XP-cku 15 minut a pred chvilou som to spravil na windows servery za 4 a pol minúty. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

toto neni reklama!inak ja striedam vista basic a linux
Odpovedať Hodnotiť:
 

Isty cas som nepouzival nic ine ako Gentoo s kt. som sa poriadne natrapil aj pocas instalacie a aj pocas spravovania. Az vtedy si clovek uvedomi ake ma strasne medzery v os linux. No moja osobna skusenost ako kodera kt. robi s pc v podstate okrem spanku a jedenia vzdy, musim povedat ze nech sa na to clovek pozera ako chce, linux nech je aky kolvek user friendly, bude vzdy iba linuxom tz. ze si bude postupom casu vyzadovat nejake tie kompilacie prepisovanie konfigurakov a ostatne advanced veci.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár