
neprihlásený
|
Piatok, 1. mája 2026, dnes je Sviatok práce |
|
|
Vydané Pando 2.0, sľubuje efektívnejšie P2P
DSL.sk, 4.4.2008
|
|
Spoločnosť Pando Networks, tvorca populárneho nástroja na zasielanie veľkých súborov cez Internet, vydala na konci marca novú verziu svojho softvéru Pando 2.0.
Okrem opráv chýb nová verzia prináša dve interné zlepšenia funkčnosti a protokolu a dve zlepšenia poskytovaných služieb.
"U P2P protokolu bola zlepšená schopnosť prechádzať cez NAT u NAT zariadení zachovávajúcich porty," popísal pre server DSL.sk prvú zmenu Ramit Hora z Pando Networks.
NAT zariadenia zachovávajúce porty sa snažia prideliť pripojeniam idúcim zvnútra siete respektíve komunikácii po UDP vonkajší port rovnaký, aký používa aplikácia na počítači v LAN. Zmena by sa mala prejaviť priemernými vyššími rýchlosťami najmä pri zasielaní súborov súčasne viacerým užívateľom, medzi ktorými mohla byť komunikácia doteraz blokovaná týmto pomerne bežným typom NAT-u.
Ďalšou zmenou je podpora akcelerácie P2P prenosu sťahovaním cez HTTP, ktorá nájde uplatnenie najmä pri distribúcii obsahu (CDN) P2P sieťou a nie pri priamom zasielaní medzi užívateľmi. Technológiu CDN od Pando bude používať na distribúciu HD obsahu napríklad jedna z najväčších amerických televízií NBC.
Ďalšími zmenami je podpora podľa spoločnosti päťkrát vyššej maximálnej rýchlosti sťahovania u platených Pando Pro účtov, keď týmto účtov prideľujú servery vyššiu prioritu, a podpora sťahovania videoepizód z podporovaných kanálov postupne.
Softvér Pando, www.pando.com, bol jedným z prvých softvérov s pohodlným ovládaním orientovaný na bežných užívateľov, ktorý umožňoval zasielanie veľkých súborov s využitím P2P a zároveň ukladaním zasielaných dát na servery spoločnosti pre garantované a rýchle doručenie. Služba vznikla už v roku 2006, recenzovali sme ju v tomto článku.
V súčasnosti podobne ako ostatné riešenia tohto typu ponúka majiteľom obsahu možnosť streamovania HD videa akcelerovaného P2P, jej najvýznamnejším klientom bude práve NBC.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Reklama z minuleho tisicrocia ?
Od: bittorrent
|
Pridané:
4.4.2008 13:26
zaspali dobu :) bittorent ftw ! :D
Compare
Up to 5x faster download speeds
Share bigger files - 3GB vs 1GB
No ads
Extended hosting time
Password protection for sent files
FREE tech support
Get a year of Pando Pro for a
one-time payment of $24.95
|
| |
Re: Reklama z minuleho tisicrocia ?
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
4.4.2008 13:57
Prečo myslíte? Viete ako funguje Pando? To sa nedá porovnávať s BitTorrentom, to nie je len P2P technológia. Konkurenciou môžu byť z hľadiska poskytovaných funkcií len konkrétne služby, nie čisto technológie, povedzme z tých aktuálne známejších napríklad RapidShare, Dropbox, ktorým zhodou okolností P2P úplne chýba. (Prípadne si skúste prečítať tú recenziu.)
|
| |
Re: Reklama z minuleho tisicrocia ?
Od: bittorent
|
Pridané:
4.4.2008 14:55
Pretoze predavaju prenas dat obdobne ako vsetci ISP, ich sluzba je len rychlejsia cache (koli ich upload-u), pretoze data, ktore chcem poslat uploadnem na ich server. Bittorrent sietou sa da urobit presne to iste, aj ked z hladiska stahujuceho (v pripade mojho maleho uploadu) jeho akcia (download) trva dlhsie (prave koli mojmu uploadu). Jedinou vyhodou je teda rychlejsi download v pripade a to len v pripade, ze stahuje (a tym aj poskytuje) relativne malo klientov.
|
| |
Re: Reklama z minuleho tisicrocia ?
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
4.4.2008 16:09
Nepredávajú, základná služba je do použiteľného limitu 1 GB plne zadarmo. O hodnote tohto predávaného Pro programu sa už samozrejme dá pochybovať a dá sa asi odhadovať, že nie je príliš používaný. Pre korektné porovnanie ale porovnávajte základnú službu, inak je to to isté ako keby ste znevýhodnili Gmail ako službu preto, že ponúka aj platený väčší objem.
V prvom rade, Pando pri osobnom použití nie je určené na to, na čo sa používa BitTorrent. Určené je na posielanie súborov medzi pár ľuďmi.
Čo sa týka technologických výhod, výhodu rýchlosti pri súčasnom štarte sťahovania práveže nezískate, aj tak je možné sťahovať len rýchlosťou akou je zdroj schopný uploadovať. Pri neskoršom sťahovaní je to samozrejme podstatná výhoda.
Podstatnou ďalšou reálnou výhodou je práve to, že potom čo odosielateľ súbory pošle, nemusí byť online.
|
| |
Re: Reklama z minuleho tisicrocia ?
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
4.4.2008 16:54
A nakoniec najpodstatnejšie rozdiely sú v pohodlí, skúste dvom bežným užívateľom zmerať, koľko im bude trvať niečo poslať BitTorrentom (ak to nevzdajú a neprejdú na iný spôsob) a Pandom.
|
| |
Re: Reklama z minuleho tisicrocia ?
Od: remuq
|
Pridané:
4.4.2008 17:46
Wow, aka obrana. Nadobudam pocit ze je to fakt reklama...
-_-
|
| |
Re: Reklama z minuleho tisicrocia ?
Od reg.: Domapracujuci
|
Pridané:
4.4.2008 22:22
Nie,skor mam dojem, ze autor si stoji za svojim nazorom a snazi sa argumentami vxsvetlit podstatu.DIK
|
| |
Re: Reklama z minuleho tisicrocia ?
Od reg.: Domapracujuci
|
Pridané:
4.4.2008 22:50
Nie,skor mam dojem, ze autor si stoji za svojim nazorom a snazi sa argumentami vxsvetlit podstatu.DIK
|
| |
Re: Reklama z minuleho tisicrocia ?
Od: bittorent
|
Pridané:
4.4.2008 14:55
Tato sluzba (platena pri suboroch vacsich ako 1GB, obmedzena rychlost, atd atd) prestane mat vyznam, ak subor poskytujem relativne vacsej skupine stahujucich pomocou bittorent siete alebo je moj upload >= ako download stahujuceho, co je v sucasnosti domena ISP, vdaka comu (samozrejme nielen) vznikol aj bittorent protokol.
mimochodom, zakryptovat subor, alebo archiv nie je problem, takisto ani poslat .torrent subor e-mailom.
a nakoniec, ukladanie (aj ked kryptovanych) dat na serveroch spolocnosti poskytujucej taketo sluzby nepovazujem za bezpecne, ak ide o citlive data
|
| |
Pando
Od reg.: Tuzianus
|
Pridané:
4.4.2008 15:01
Ja suhlasim s autorom clanku, ze pando je nieco ine ako bittorrent. Pando je totiz urcene na pohodlne posielanie suborov medzi znamymi uzivatelmi, zatial co bittorent je urceny na stahovanie suborov od kohokolvek. Je teda jasne, ze cez bittorrent nebudem posielat kamosovi sukromny album fotiek.
|
| |
logmein
Od reg.: Lubo Hrobar
|
Pridané:
4.4.2008 17:12
pokial som spravne pochopil tak to funguje ze vytvorim nejaky subor ono mi da link a druhy to taha...
aspon tak to robi logmein co, ak sa jedna o toto tak to ma urcitu buducnost... ale tak ci tak P2P = obaja peerovia zapojeni, a obmedzenie uploadom.
takze na hudbu, filmy, hry atd atd je tu torrent a ked treba dakomu volaco zaslat tak pando a logmein (o nicom inom neviem)
ale bacha torrent dokaze tahat plnou rychlostou ked je dost peerov a je aj pohodlny (len to treba nastavit)
tolko ktomu ale u nas na slovensku minimalne vyuzitie
|
| |
Re: logmein
Od: El nino
|
Pridané:
4.4.2008 17:37
čo to trepeš s LogmeIn om....ten je na kompletnú diaľkovú správu PC cez Internet a nie na P2P aj ked si môžeš z toho PC tsiahnuť files....ale to musíš mať na tom PC účet..alebo myslíš nejakú inú službu od LogMeIn ??
|
| |
Re: logmein
Od reg.: Lubo Hrobar
|
Pridané:
4.4.2008 18:56
no a medzi tym je aj file sharing... ale ide to s hocikym skratka ti vytvori link a das ho niekomu a caz to stahuje... proste to je...
|
| |
Re: logmein
Od: El nino
|
Pridané:
4.4.2008 19:16
kua a o tom vobec neviem,používam Free verziu,mal som mesiac na skúšku aj full a o file sharingu teda neviem,file transfer medzi tými dvomi PC to ano ale žeby si tam mohol vytvoriť niečo aby to stiahol iný tak to fakt neviem
|
| |
Re: logmein
Od: El nino
|
Pridané:
4.4.2008 19:23
je to tak,je tam aj filesharing ale len v PRO verzii
|
| |
Re: logmein
Od: taki
|
Pridané:
4.4.2008 22:12
Mne pripada na sharovanie medzi par kamosmi lepsie FTPko.
Nemusim vyrabat linky na kazdu vec co chcem sharnut. vysharujem vsetko co chcem a kazdy nech si taha co chce.
|
| |
Re: logmein
Od reg.: Montano
|
Pridané:
5.4.2008 20:35
presne tak to robim aj ja. mensie subory mail alebo msn/icq.. a na film album atd pouzivam domace ftpcko. co moze byt medzi dvoma uzivatelmi teoreticky rychlejsie ako ftp ?
jedinou nevyhodou je asi ze nie kazdy to vie pouzivat, ale takych lam je malo
|
| |
Re: logmein
Od: Anin
|
Pridané:
7.4.2008 8:13
Černotári...
|
Pridať komentár
|
|
|
|