neprihlásený Utorok, 23. júna 2026, dnes má meniny Sidónia
Scénaristi v Hollywoode štrajkujú, chcú podiely z príjmov z Internetu

DSL.sk, 5.11.2007


Americkí scénaristi filmov, seriálov a ďalších televíznych programov vstupujú oddnes do štrajku potom, ako stroskotali kolektívne vyjednávania medzi úniou scénaristov a štúdiami a televíziami.

Dôvodom štrajku sú po vypršaní doterajšej kolektívnej dohody požiadavky scénaristov na podiel z príjmov z predaja a iného poskytovania filmového a televízneho obsahu cez Internet.

Informovala o tom agentúra AP.

Podľa dostupných informácií scénaristi požadujú napríklad podiely z reklamy pri poskytovaní obsahu zdarma televíziami na svojich stránkach. Zároveň žiadajú vyššie podiely aj z predaja DVD, keď v súčasnosti dostávajú len 3 centy z predaja jedného DVD v cene okolo 20 dolárov.

Podľa AP štrajk bezprostredne neohrozí produkciu Hollywoodu. Obavy existujú najmä v prípade televíznych seriálov, kde by natočené epizódy a hotové scenáre mali vydržať len do začiatku budúceho roka.



Najnovšie články:

Cez QR kódy sa uskutočnilo 100-tisíc platieb, denný počet zostáva pomerne nízky
Aj Česko plošne zakáže mobily na školách
Android dovolí iba aplikácie od overených vývojárov od 2027, v prvých krajinách už o tri mesiace
Tesla so samojazdiacimi funkčnosťami pri tragickej nehode zišla z cesty a vrazila do domu
NASA vyvinula rýchlejšie vozidlo pre Mesiac a Mars zvládajúce náročný terén, video
Spotreba dátových centier má tento rok narásť o 26%, môže za to AI
Vznikajúci konkurent pre Starlink vyniesol ďalšie desiatky satelitov
Orange bude dodávať k 2.5 Gbps optike čínsky Huawei s 10 Gbps LAN portom - aktualizácia 1
Odstúpenie od nákupu do 14 dní má byť oddnes jednoduchšie
Predaje smart hodiniek narástli, zvýšila sa ich cena


Diskusia:
                               
 

tak tak len do nich, mozno koli tomu zvysia ceny = bude to kupovat este menej ludi a este viac ludi kradnut :-)

ako povedal hafner - V ZIVOTE... :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmmm... to je celkom malo, tie 3 centy za 1 DVD, ked si zoberieme predajnu cenu $20, rad by som vedel, kto ma na tom najviac :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ze by vydavatelstvo? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je ovsem skoda ze to neohrozi produkciu holyudu... za tie sracky by mali skor scenaristi platit televiziam.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nikdo ti ich nekaze pozerat. Ale mas pravdu, 90 percent z ich produkcie je nepozeratelnych...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Videl niekto z Vás 27.10.2007 maďarsko-americký film SNIPER 2 na Markíze?

Príbeh bol o tom, ako americký ostreľovač v dôchodku s poruchou zraku spolu s ČERNOCHOM vykonali misiu v utajení v Srbsku. Ten černoch bol v Srbsku taký nenápadný, ako hovno v tráve. Navyše vedel dokonale srbsky (Ibi Maiga sa po slovensky nenaučil ani po 15 rokoch).

Divím sa, že takýto scenárista vôbec dostal za tento film výplatu, nie ešte z čohokoľvek podiel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zasa jeden sprosty rasista... To uz ludia pana alkoholyka Slotu aj sem dorazily.... No mam dost!! fujjjj
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jemu zrejme nevadil samotny fakt, ze ide o cernocha, ale fakt, ze v Srbsku moc cernochov nevidno a preto by zrejme v utajeni moc neuspel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A to ste vedeli ze ten zmrd Ibi Maiga je tiez americky spion? len ked po jeho prichode zistili ze inkognito je v prdeli, kedze sem necakane nazapadol, tak sa ho zriekli, akoze oni s nim nic nemaju. Tak teraz predava arabom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nepredava......
Odpovedať Hodnotiť:
 

nepredava......
Odpovedať Hodnotiť:
 

HLAVNE ZE 90% LUDI POZERA FILMY S USA
Odpovedať Hodnotiť:
 

ludia su lenivi. pozeraju to co im pustia v telke. malokoho napadne otvorit si knihu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aha takze kniha sa da otvorit? Hned mi bolo cudne ze predavaju jeden obrazok a stlpcek textu zozadu za tolko penazi. Co je vo vnutri?
Odpovedať Hodnotiť:
 

...hovno
Odpovedať Hodnotiť:
 

To si zle pochopil, nepytal som sa na obsah tvojej dutiny lebecnej..
Odpovedať Hodnotiť:
 

hlavne ze 90% vsetkych filmov je z USA... rozmyslaj...
Odpovedať Hodnotiť:
 

a to je smutne... myslim ze europska filmova produkcia je daleko lepsia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

lenze sa u nas vysiela a premieta len sporadicky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej, hej, ak si dievca alebo rozciteny gay...

mi pripada ze europania ak nerobia dramu s obrovskym mnozstvom pocitov a o zlom osude tak sa ani nenamahaju tocit... a to nehovorim o nizko rozpoctovych filmov pre domace panicky... ale o "kinovkach"

dobre europse filmy sa daju spocitat tak na oboch rukach aj to musis zacat okolo roku 1960...

to ze americania pustaju kopu braku je len dosledok toho ze robia obrovske mnozstvo filmov a za mesiac sa najdu 2 celkom ok co je pre europu tak 2 za rok...

a k scenaristom... nenastvalo by vas keby ste napisali scenar k nejakemu poriadnemu trhaku, trvalo vam to rok, bol to dokonaly scenar (povedzme ako napr S7ven) a chlapik co hra hlavnu ulohu dostane niekolko nasobne viac dolacov ako clovek ktory to cele stvoril...
Odpovedať Hodnotiť:
 

90%?! omg to si teda riadne zadrel, indovia a ten ich bolywood ci ako sa tomu nadava chrli hadam este viac flmov ako zvysok sveta dokopy =D
Odpovedať Hodnotiť:
 

To akože USA si sadne vedľa človeka a pozerajú spolu filmy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hlavne že ty vieš používať CAPS LOCK.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hmm, neviem o tom ze by som s USA pozeral filmy, pise sa z USA alebo americkej produkcie a taky je zivot. Konzument sa v sucasnom cloveku nezaprie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

scenaristi? To su ti darmozraci co nic nerobia a maju miliony vo vacku? Je pekne ze nakrucaju filmy, ale pri ich prijmoch by som drzal hubu a krok. Myslim ze ich praca nie je o moc narocnejsia s porovnanim brigady, ktora vyzaduje po cloveku aby cely den trcal v tescu a behal tovarom nad svetielkom a pocuval zvuk "pip"..."pip"..."pip"...

Ak sa nemylim, tak zarobok je niekolko 10 000x nizsi ako pri "scenaristoch" :). Ale ano, maju to v mene, scenaristi robia scenu, zbytocnu.

Keby mali existencne problemy, tak ani nepipnem, ale pri ich domoch, autach a mastnych kontach v banke [o com svedci ich obliekanie, spolocnost v ktorej sa pohybuju atd.]sa da velmi lahko a povrchne usudit ze nudzu netrpia...
Odpovedať Hodnotiť:
 

na pipkanie s krabickami za pokladnou v tescu nemusis mat ani stipku rozumu. aby si vymyslel zaujimavy poprepletany scenar, aby sa z neho dal spravit dobry film, na to rozum mat musis...

ano takisto je to menej namahave ako kopat kanaly, ved je aj vidno kto tu pracu robieva :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

tym netvrdim ze 90% z toho nejsu sracky :-)

ani netvrdim ze by koli tomu bankrotovali, ale aj keby si mal tolko prachov co oni, nechal by si so sebou vydrbavat vydavatelstvami? :-) alebo nechat predavat svoje dielo zadarmo?
Odpovedať Hodnotiť:
 

viem ze uwe boll nepatri zrovna do hollywoodu, ale ake myslis ze ma vzdelanie, ked po veceroch zaraba boxovanim v ringu? :)...inac je mi to jasne, ze musia mat napady a tak a ze ich stve to ze sa "zaraba" na ich diele mimo ich vedomia, ale tak tazko vynutia hovnocucari provizie od rolnivko za to, ze v hovne sa nachadza ich obilie a oni s nim maju pracu navyse ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

idiot!

To akoze maju nechat peniaze producentom a studiam?
alebo hviezdam vo filme?
Neviem o tom ze by scenaristi boli uznavani alebo nejak dobre plateni... poznas vobec nejake 3 mena scenaristov? myslim takych ktory naozaj napisali iba scenar nie ze so to rezirovali, produkovali a este aj si v tom zahrali... jj Mel Gibson nie je prave 100%ny scenarista...
zatial co studii, reziserov, hercov pozna kazdy na desiatky...

keby si bratia Wachowski povedali ze mame good scenar a predame ho tak by o nich nikto nikdy nepocul az ked si Matrix sami rezirovali mohly mat nejake zisky na urovni ostatnych znamych mien...
Odpovedať Hodnotiť:
 

nic im nedat, prepustit ich 90percent, a aspon nebudu stale chrlit tolko nepozeratelnych sraciek
Odpovedať Hodnotiť:
 

co to ma spolocne s IT?
Odpovedať Hodnotiť:
 

podiel z príjmov z predaja a iného poskytovania filmového a televízneho obsahu cez Internet.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Studia, scenaristi, tantiemy:
www . piracydocumentary . com
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jasneeeee, este viac penazi do hollywoodu... swine jedne, ked sa nad tym clovek zamysli, tak vsetkym co kupuje, za co plati prispieva filmarom (hercom, scenaristom, reziserom atd), vid schema:

* Slavny herec/scenarista zhrabne velky balik za film
* film mal velke naklady, preto aby mal zisk musi sa predavat draho
* kedze film je drahy, tak aby televizie mali zisk, musia reklamny priestor predat draho, kina zdrazia listky, cena DVD stupne
* reklama v TV je draha a ak si ju chce niekto dovolit, musi zvysit cenu vyrobku...

dajte filmarom normalny peniaz, klesne cena filmu, cena reklamneho priestoru a tym padom aj cena koncovych produktov... jednoducha matematika...
Odpovedať Hodnotiť:
 

mozno v hornej dolnej je matematika taka... ale tu ide o percenta zo zisku..

vo svete urcuje cenu dopyt.. takze ak chces znizit ceny tak tahaj piratske kopie...

cim viac ludi stiahne piratsky film tym im klesnu zarobky, a bud to osetria brutalnou legislativou alebo...
v roku 2200 uz hadam nebudu mat zisk celebrity a studia v stovkach milionoch dolarov...

ale uz vidim ako si privedies holku do kina a pri kupovani listkov sa otocis ze 80sk je privela... ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

"mozno v hornej dolnej je matematika taka"
neboj, u nas v Hornej Dolnej mame matematiku rovnaku ako vsade inde vo svete (2+2= 3 alebo 5 podla toho ci nakupujes alebo predavas).

"ale tu ide o percenta zo zisku."
mas pravdu ze ide o percenta zo zisku, ale ak sa tie percenta rozdelia medzi viac ludi, tak je absolutny zisk jedneho mensi...
Odpovedať Hodnotiť:
 

"vo svete urcuje cenu dopyt.. takze ak chces znizit ceny tak tahaj piratske kopie..."
to ze cenu urcuje dopyt je pravda, ale nie je to jedine, co cenu urcuje... tahanim piratskych kopii ceny neznizis ani za 100 rokov... skor naopak, to si si uz mohol vsimnut pri navsteve oddelenia s DVD a hudbou v hociktorom obchode...

"ale uz vidim ako si privedies holku do kina a pri kupovani listkov sa otocis ze 80sk je privela... ;)"
no, holka + kino, to je dnes velmi dolezita vec, takze to dopadne asi tak ako ked prides do obchodu, uvidis ze chlieb isiel hore, zareptas si na cenu ale predsa si ho kupis, ved predsa nebudes hladovat... alebo ako si fajciari kupuju cigarety aj nadalej aj po zvysovani cien... ale to ze kupuju, neznamena ze su s cenou spokojni...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Scénaristi?
Skôr scenáristi, nie?
Je scenár, nie scénar.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Majú tam brigádnikov.

Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár