|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PeCha
Od: PeCha
|
Pridané:
23.10.2007 8:34
"Veľmi dôležitou je aj časť dohody, podľa ktorej si Microsoft nebude uplatňovať prípadné nároky vyplyvajúce z patentov voči open-source softvéru a vývojárom. "
Tak toto ma potesilo najviac, dufam ze daju uz pokoj
|
|
misogsk
Od: misogsk
|
Pridané:
23.10.2007 11:49
A z coho budu zit programatori, ty hlupak.
|
|
Klix
Od: Klix
|
Pridané:
23.10.2007 12:06
Chudaci v Mikrosofte tru biedu. Asi preto maju Bill so Steveom take majetky. ;-)
|
|
zbl
Od: zbl
|
Pridané:
23.10.2007 12:07
No skutocne sa tomu rozumies...
|
|
ano
Od: ano
|
Pridané:
24.10.2007 11:20
rozumie tomu
|
|
chatpall
Od: chatpall
|
Pridané:
23.10.2007 12:12
z programovania
|
|
Bobik
Od: Bobik
|
Pridané:
23.10.2007 18:05
No podaktori chudaci programatori si daju patentovat to co sami nevymysleli a potom z toho budu ryzovat ... alebo si myslel nieco ine ?
Kazdy programator/koder raz postupi o level vyssie, neviem si predstavit robit do konca zivota programatora. No a ked uz postupi o level vyssie, tak berie programovanie ako hobby a nema problem vytvorene veci pustit do obehu bez naroku na prachy. Cize takmer kazdy rozumny a triezvo uvazujuci programator tymto vyvojom raz prejde.
A neboj sa, vzdy bude dost platenej prace pre programatorov ... nezamestanost zase nehrozi. Cim viac sa cely svet digitalizuje ci ako to nazvat tym viac prace bude :-)
|
|
Mato
Od: Mato
|
Pridané:
23.10.2007 8:36
Keby microsoft platil dane v EU, ako lobisti za toto rozhodnutie, dopadlo by to uplne inak :)
|
|
Bobik
Od: Bobik
|
Pridané:
23.10.2007 17:47
never tomu ...
|
|
Matko
Od: Matko
|
Pridané:
23.10.2007 8:38
To je sila, Microsoft si spravi patenty, spravi asi nejlepsi soft na svete a teraz zasiahne EK a vsetko musi zverjnit a nechat ostatnych pouzivat svoje patenty bez poplatkov.
|
|
averton
Od: averton
|
Pridané:
23.10.2007 8:45
To je sila, Microsoft si spravi patenty, spravi asi nejlepsi soft na svete a teraz zasiahne EK a vsetko musi zverjnit a nechat ostatnych pouzivat svoje patenty bez poplatkov.
Chalan ty si iny LOL :D :D :D
|
|
bubák
Od: bubák
|
Pridané:
23.10.2007 9:03
si veľmi vtipný Maťko, veľmi vtipný
|
|
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
23.10.2007 9:19
Tomu sa hovori legalna kradez, dnes nezarabaju velke peniaze vyvojari, ale pravnici. :/
|
|
Stentch
Od: Stentch
|
Pridané:
23.10.2007 10:57
denne tu čítam nejakú hovadinu, ale toto je TOP1 :D najlepší soft na svete a microsoft :D toto by mal byť hlod roka!
|
|
zbl
Od: zbl
|
Pridané:
23.10.2007 12:09
No ono by to urcite kandidovalo na hlod roka, keby tragediou nebola skutocnost, ze vdaka PR Microsoftu to mnohi myslia vazne.
|
|
Szaga
Od: Szaga
|
Pridané:
23.10.2007 12:52
Stentch
No podla mna pre laikou windows najlepsi a naj jednoduchsi soft na pc. Ale keby linux bol skor ako win tak asi by to bolo opacne. Na zatial je pravda taka ze vetsina ludi viac rozumie reci windows ako ostatnym pc softom...
|
|
Bobik
Od: Bobik
|
Pridané:
23.10.2007 17:53
Hm ... pre laikov je najlepsi soft ten ktory im nainstalujes na pocitac a naucia sa ho ... niec viac a nic menej.
Ja neviem preco su vsetci taki zakomplexovani a nerozmyslaju kus.
To je ako ked povies Anglicanovi, ze po pravej strane je najlepsie jazdenie na svete ... a samozrejme plati to aj naopak.
Jednoducho je pre kazdeho "to akoze" najlepsie co sa nauci a potom to pouziva ... skus posadit male decko alebo uplneho zaciatocnika pred pocitac a ked mu povies toto je to co potrebujes a ukazes mu ako sa s tym robi tak sa to nauci a basta ... a je fuck ci je to win alebo linux. Ak toto nie si schopny pochopit tak si obmezdeny.
|
|
Klix
Od: Klix
|
Pridané:
23.10.2007 12:08
Uz to nehul chlape. Mikrosoft je shit najma a je to on, kto kopiruje napady inych. Nie Open Source kopiruje napady Mikrosoftu, ale Mikrosoft kopiruje napady Open Sourcu a este potom zacne kricat, ze mu kradnu napady. Este sa musis vela ucit. ;-)
|
|
Bobik
Od: Bobik
|
Pridané:
23.10.2007 17:59
Ono problemov je tu trochu viac:
1) M$ nakradol napady a myslienky a produkty ako sa len dalo a kazdeho partnera minimalne pocas niekolkych rokov od vzniku ojebal ci uz moralne alebo pravne
2) Patenty - je to cela vadna masineria - vid. asi pred rokom si jeden odporca patentov dal z recesie patentovat nejaku totalnu hlupost ... teraz si uz nie som isty ci to bolo koleso alebo daco podobne ... samozrejme patento dostal !!! To je chore a M$ to na plno vyuziva.
3) Firmy ziviace sa skupovanim patentov - dalsi chory nador v IT priemysle ... od hliadnuc od toho kto od koho co okukal :-) Je predsa uplne zvratene ak sa vseobecne veci budu patentovat ... napriklad "Windowsy" boli davno pred M$ Windowsami.
|
|
Sepp
Od: Sepp
|
Pridané:
23.10.2007 9:07
Čiastočne s Matkom súhlasím. Keď sa EÚ nepáči monopol MS, tak prečo programátori z tejto skvelej zeme snov s najväčším byrokratickým aparátom, nevytvoria konkurenčný OS aspoň na blížiacej sa úrovni k Windows? No, aspoň amíci vidia, ako sa podniká v EU :) a presvedčia sa, že odtiaľto im konkurencia nehrozí :)
|
|
bubák
Od: bubák
|
Pridané:
23.10.2007 9:14
Septik, Septik, čo to trepeš?
|
|
Sepp
Od: Sepp
|
Pridané:
23.10.2007 9:28
Asi nie prázde vety ako ty bubáčik :)
|
|
kubo
Od: kubo
|
Pridané:
23.10.2007 11:54
mám rád
francúzske operačné systémy
grécke softvéry
poľské autá
švédske víno
talianske pivo
a
rumunské reggae
|
|
corleone
Od: corleone
|
Pridané:
23.10.2007 16:22
a zabudol si na nemecky spev
|
|
corle2
Od: corle2
|
Pridané:
23.10.2007 18:11
mas nieco proti Wagnerovi ;-?
|
|
vvv
Od: vvv
|
Pridané:
24.10.2007 0:02
Wagner nebol spevák.
|
|
Sepp
Od: Sepp
|
Pridané:
23.10.2007 9:53
Asi nie prázde vety ako ty bubáčik :)
|
|
misogsk
Od: misogsk
|
Pridané:
23.10.2007 11:50
Pravdu trepe, pravdu.
|
|
Szaga
Od: Szaga
|
Pridané:
23.10.2007 12:58
Sepp
MA PRAVDU!!! To cela EU je onicom! pfffff
|
|
Bobik
Od: Bobik
|
Pridané:
23.10.2007 18:11
No najprv spravanie M$ je o nicom a bez ohladu ci je EK o nicom alebo nie ... zial.
Potom cele patentove pravo v US je o nicom.
Potom pokrytectvo US je o nicom.
Dalej to nema zmysel rozoberat. Nie je vsetko cierne a biele ako sa tu snazite vykreslit.
|
|
www
Od: www
|
Pridané:
23.10.2007 9:26
Ci uz niekto miluje Mrkvosoft, alebo nie EK s nimi skaredo vy*ebala. Kazdy boj by mal byt ferovy, no toto je uz o niecom inom. Pointa vsak je v tom, ze podobne rozhodnutie moze prist kedykolvek na akukolvek inu oblast. Co to bude nabuduce ???
|
|
quix
Od: quix
|
Pridané:
23.10.2007 9:41
trpacik hlupucky vies co je zneuzivanie monopolneho postavenia na trhu? co trepes prosim ta ake nabuduce. trhu samotnemu skodi monopol a obcasna regulacia nie je podla mojho nazoru vobec zla.
|
|
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
23.10.2007 10:06
Zaujimave, takze keby si napr. mal tovaren na vyrobu aut a vynasiel by si plno zlepsovakov, vdaka comu by boli tvoje auta najpredavanejsie a nasledne by ti v EU povedali, ze musis zaplatit pokutu za to, ze su tvoje auta najpredavanejsie a este musis par zlepsovakov, ktorych vyvoja ta stal miliony, poskytnut konkurencii, tak by si bol spokojny, pretoze sa jedna o beznu regulaciu, obdivuhodne od teba. :)
|
|
misogsk
Od: misogsk
|
Pridané:
23.10.2007 11:51
Genialne napisane. Presne toto sa mi na EU nepaci.
|
|
MLx
Od: MLx
|
Pridané:
23.10.2007 16:06
Debilne napisane. Microsoft nedostal pokutu za to, ze je uspesny, ale za zneuzivanie monopolneho postavenia, ked zahrnul WMP do OS.
Zneuzivanie monopolneho postavenia je, ked firma zneuzije svoj vysoky podiel na jednom trhu (OS), aby neferovo presadila svoj produkt na inom trhu (prehravace) a presne to sa stalo.
|
|
Montano
Od: Montano
|
Pridané:
23.10.2007 17:01
omg precitaj si este raz clanok a najma tu cast, v ktorej sa pise za co dostali druhu pokutu v roku 2006
|
|
Odee
Od: Odee
|
Pridané:
26.10.2007 0:25
TheTom nemas pravdu a ked us pises o autach tak pocuvaj: MS dostal pokutu za to ze nedovolil aby na autach znacky MS mohli soferi pouzivat aj iny benzin ako MS benzin a nemohli vymenut na aute MS spatne zrkadla za ine zrkadla
|
|
Odee
Od: Odee
|
Pridané:
26.10.2007 0:28
OPRAVA: us-UZ a vumenut-VYMENIT
|
|
chatpall
Od: chatpall
|
Pridané:
23.10.2007 12:16
co do toho trepete stale auta? auta pracuju na jednoduchom principe. vsetky veci su v autach patentovane a kradnu sa len tak huci. kedze ziadna automobilka nema take postavenie na trhu aby mohla vyuzivat svoj monopol tak EU nepotrebuje zakrocit.
|
|
voxar
Od: voxar
|
Pridané:
23.10.2007 13:26
to nieje o tom... to hlbsie... patentovat spalovanie benzinu je v tomto pripade problem.. toto si patentovat a urobit jeden motor pre vsetky auta je to o co ide... auta nex si vyraba kto ake kce... ale s jednym a tym istym motorom.. nemozes zlepsit spalovanie... nemozes vymenit sviecky... a nic nevies o tom motore .. vykon... emisie .... nic... tak urob na to auto ?...
|
|
thriler
Od: thriler
|
Pridané:
23.10.2007 20:35
Skor je to tak, ze mam tovaren na auta. Odkukam plno zlepsovakov, zmenim ich tak aby pasovali (napr. koncovky alebo podobne) len na suciastky z mojej firmy, dam si to patentovat. Moja firma sa stane jednotkou na trhu a automaticky si vsetci musia kupovat len vyrobky pre moje auto z mojej firmy. Iny vyrobcovia nemaju sancu.
|
|
quix
Od: quix
|
Pridané:
24.10.2007 9:05
preco porovnavas software s autami? ale ok, povedzme ze mas tovaren na auta a napriklad taky matador sa rozhodne pre to tvoje najpredavanejsie auticko vyrabat uzasne pneumatiky, co ty ale spravis je to, ze budes auto dodavat take aby nan pneumatiky matadoru ani ineho vyrobcu penumatik jednoducho spravne nesedeli pripadne sa vyzuvali :D presne to robi microsoft.
tvoja logika je neuveritelna clovece "este musis par zlepsovakov, ktorych vyvoj ta stal miliony, poskytnut konkurencii, tak by si bol spokojny, pretoze sa jedna o beznu regulaciu", ty si fakt jemne retardovany? zaujimave ako dokazes prekrutit slova
|
|
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
24.10.2007 12:08
Takze firma je vinna za to, ked vynajde lepsie a bezpecnejsie auta a vyrobca pneumatik pre ne nevie urobit pneumatiky? Ano, Patchguard a UAC ztazuju vytvaranie aplikacii, ale predstavuju pokrok a za to, ze vetsina programatorov, sa nevie prisposobit, je problem ich firmy a nie MS, ktory je ochotny spolupracovat, ved pomahal aj pri tvorbe Firefoxu, ale open source o pomoc MS nestoji, tak kto je vinovaty? Inak zaujimave ze hlavne open source vyvojari s tym maju problemi, asi preto ze su zvyknuty dostavat vsetko na podnose. :)
|
|
thriler
Od: thriler
|
Pridané:
24.10.2007 18:42
Pocuj moj. Chod si precitat par priruciek o fungovani operacneho systemu so vsetkym co s tym suvisi a to rychlo.
|
|
Peter T.
Od: Peter T.
|
Pridané:
25.10.2007 8:19
V kazdej vete mas najmenej jednu sprostost. Kedze tu tak vasnivo diskutujes, tak bud o tom naozak, SKUTOCNE nic nevies, alebo si za sirenie bludov plateny.
|
|
MaN
Od: MaN
|
Pridané:
23.10.2007 10:04
Len pre tvoje info:
Taketo rozhodnutia su v trhovych ekonomikach uplne bezne. Uvediem priklad obchodnych retazcov. Aj ked v tomto pripade to ide skor na urovni jednotlivych statov ale princip je ten isty.
Vo vacsine statov je ekonomika riadena trhom, ale aj statom (popripade EK), ktory by mal vytvarat podmienky pre zdrave fungovanie trhu.
Je to vyhodne pre konkurenciu a tym padom aj pre teba. Lebo vo vseobecnosti plati, ze cim vacsia konkurencia, tym lepsie sluzby a ceny.
Tieto podmienky v europe fungovali este pred prichodom MICROSOFTU na trh. Takze ako kazdy, aj oni, ak tu chcu podnikat, musia sa podriadit tymto pravidlam.
|
|
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
23.10.2007 10:09
Presne, MS musi platit za to, ze nikto nie je schopny vyvinut taky kvalitny OS ako Windows.
|
|
MaN
Od: MaN
|
Pridané:
23.10.2007 10:48
pre upresnenie:
microsoft dostal pokutu za:
1. Microsoft dostal v roku 2004 pokutu vo výške 497 miliónov euro za porušovanie protimonopolných zákonov platných v EÚ
2. V roku 2006 EK udelila Microsoftu ďalšiu pokutu vo výške 280.5 milióna euro za nedodržiavanie rozhodnutia z roku 2004
Ako som uz pisal vyssie, existuje protimonopolny zakon. Ak obmedzujes konkurenciu, porusujes zakon.
|
|
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
23.10.2007 11:44
To je pravda, ale tazko obmedzovat konkurenciu, ked ziadna nie je. :)
|
|
MaN
Od: MaN
|
Pridané:
23.10.2007 12:00
Tu nejde len o OS, lebo asi na to si narazal.
Ide aj o napr. WMP, co mu EK vytkla. A v tomto smere je konkurencia viac ako dobra. Len ide o to aby MS svojimi standardami a tym, ze tento prehravac dava standardne do Windowsu, tuto konkurenciu neodstavoval.
|
|
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
23.10.2007 21:13
Keby nebol WMP standartne v OS, tak by si vela ludi v zivote na PC nepozrelo filmy a na to prave EU neberie ohlad.
|
|
quix
Od: quix
|
Pridané:
24.10.2007 9:07
keby sa nepredavali auta s autoradiami tiez by si sa pri kupe neopobzeral po kvalitnom autoradiu? a nemyslim tie "autoradia" ktore su montovane standardne(to je pripad WMP).
|
|
TheTO<.SK
Od: TheTO<.SK
|
Pridané:
24.10.2007 11:53
Ludia ktori poznaju alernativy si ich nahodia a ti ktori ich nepoznaju, si aj tak stiahnu WMP. Cielom MS je dokonaly OS, na ktorom ide vsetko a laik sa nemusi o nic starat a EU mu hadze polena pod nohy a zavistlivy Linuxaci ho za to ohovaraju, lebo na Linuxe im to tak lahko nejde. P.S. Linux ma tiez default predinstalovany soft na vsetko, ale tam to nikomu nevadi, takze je jasne komu co vadi, takze tato nezmyselna diskusia nema zmysel. ;)
|
|
Odee
Od: Odee
|
Pridané:
26.10.2007 0:33
TheTOM ucuj ta kolko ti za taketo texty platia boa ak dost tak aj ja prejdem na tvoju stranu, aj ja potrebujem prachy
|
|
kocur
Od: kocur
|
Pridané:
23.10.2007 10:48
Teoreticky. V praxi vsak nikto do vyvoja a marketingu pre taky OS nebude investovat, pretoze by sa pri takom trhovom zastupeni a naviazanosti dalsich produktov, ako ma MS nemal sancu presadit, aj keby pytal desatinu ceny.
Tym nevravim ze monopol MS ma pre uzivatelov LEN nevyhody. Ale regulovany byt musi, pretoze inak by MS mohol opatentovanim vsetkeho vratane kurzoru mysi + proprietarnymi formatmi a protokolmi, postupne akukolvek konkurenciu v oblasti SW uplne zlikvidovat.
Patentovanie je povedzme rozumna vec na podporu podnikania, no v oblasti SW (ale v dnesnej dobe nielen sw) je povodna doba expiracie patentov t.j. 70 rokov, absurdna.
|
|
mmm
Od: mmm
|
Pridané:
23.10.2007 11:24
mam pocit ze patenty su platne len 20 rokov, ale budme uprimny, koho bude o 20 rokov zaujimat komunikacia win xp s exchange serverom
|
|
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
23.10.2007 11:43
V tom mas nanestastie pravdu.
|
|
Klix
Od: Klix
|
Pridané:
23.10.2007 12:09
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Kokos - ze taky "kvalitny" OS ako Windows. HAHAHAHAHAHAHAHA. Daj este jeden.
|
|
majo
Od: majo
|
Pridané:
23.10.2007 14:23
Čo je pre teba a x ľudí kvalitné, tak to môže byť pre mnoho ďalších ľudí nepoužiteľné, tak prosím negeneralizuj, že MS Win je najkvalitnejší OS na trhu.
BTW: celkom Vás chápem, že sa nad tými pokutami rozčuľujete, lebo nie MS ich bude platiť, ale VY
|
|
thriler
Od: thriler
|
Pridané:
23.10.2007 20:38
Presne. Ako hovori moj kamarat, nechaj tak ja zaplatim. Nauctujem to zakaznikom. :D
|
|
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
23.10.2007 21:12
To ano, preto je Vista taka draha a Win7 bude este drahsi. :(
|
|
enx
Od: enx
|
Pridané:
23.10.2007 9:27
"pokutu vo výške 497 miliónovo euro"
- asi miliónov ,ale nevadí, stáva sa
|
|
michal_ka
Od: michal_ka
|
Pridané:
23.10.2007 9:53
to je chore, za to ze je Microsoft dobry a rozsireny, tak musi platit ... to ze sa stal monopolom nie je jeho chyba ale sikovnost, nemoze za to ze konkourencia je neschopna ...
|
|
Mato
Od: Mato
|
Pridané:
23.10.2007 10:02
Lenive europske firmy to nevedia prekusnut
|
|
majo
Od: majo
|
Pridané:
23.10.2007 14:38
To, že je MS monopolom neprekáža, ale keď ho zneužíva tj. potláča konkurenciu tak to je protizákonné.
Môžeš mať nekonečno mnoho nápadov, alebo skvelý softvér, ale keď nepodporuje na 100 % MS štandardy tak sa vo svete windowsov nepresadíš. A na 100 % ich nemôžeš podporovať, lebo tieto štandardy sú propietárne. A práve takéto postupy sú protizákonné pretože potláčajú konkurenciu.
BTW: keď je niečo dobré nemusí to byť automaticky rozšírené a vice versa
BTW2: IMHO keď niečo používaš nemusí to byť najlepšie na svete, jednoducho môžeš mať len slabý prehľad
BTW3: nepleťte sw priemysel s automobilovým, sú to diametrálne odlišné prostredia
|
|
Peter T.
Od: Peter T.
|
Pridané:
23.10.2007 10:43
Micro$oft zneuzil monopolne postavenie na trhu. Cielene poskodzoval medzinarodne komunikacne standardy a zaroven prostrednictvom monopolu presadil pouzivanie svojich vlastnych formatov a protokolov, ktore zaroven utajil. Tymto docielil, ze nikto okrem neho nemohol plnohodnotne komunikovat s jeho produktami. Takto znemoznil konkurencii pristup na trh, pretoze kto nevie komunikovat s produktami Micro$oftu, nema sancu uspiet na trhu.
Tato situacia viedla ku znefunkcneniu trhoveho prostredia a neumerne vysokym cenam za produkty Micro$oftu.
Takze toto je jedna z mala dobrych veci, co sa kedy vobec EK podarila -narusila monopol Micro$oftu.
Lenze rozhodnutie o otvoreni protokolov je dost obmedzene, viac sa tyka Exchange nez ostatnych produktov. Takze ci sa kedy dockame otvorenia dokumentov M$Office... Otazka tiez je, ci licencia vobec umozni pouzitie tej dokumentacie na tvorbu opensource programov.
|
|
misogsk
Od: misogsk
|
Pridané:
23.10.2007 11:55
Ty vole, ty si magor.
A s kym mam komunikovat ako vyvojar? Hadam nie s Linuxom? Pri tom aky ma ubohy marketing, a ako uboho je rozsireny, vyvoj aplikacii by sa mi po financnej stranke neoplatil.
Sa zobud, to, ze je Torvalds a podobna haved neschopna presadit a predat svoje produkty, neznamena, ze za to moze MS.
|
|
YaDo
Od: YaDo
|
Pridané:
23.10.2007 12:04
Mas pravdu az na to, ze ta ina haved je schopna predat svoje produkty, ale ruku na srdce, kolko ludi by preslo na linux, ak by nebol zadarmo? Asi len naozaj skalni fanusikovia, ktorim otvoreny kod umoznuje naozaj robit to, co chcu (a nenechat sa obmedzovat MS resp. ostatnymi).
|
|
HAHA
Od: HAHA
|
Pridané:
23.10.2007 18:22
No ja som vzdy tlacil pri novej ponuke pre zakaznika aby tam bol vylucne linux server samozrejme komercna distribucia a nebol problem. Vsetko sa dodalo a kazdy bol spokony.
|
|
Klix
Od: Klix
|
Pridané:
23.10.2007 12:14
Az na to, ze najvacsie prachy sa netocia v pocitacoch takych uzivatelov ako si ty (rozumej obycajny uzivatel s (mozno ukradnutymi) Widlami), ale vo firmach a v ich serverovych rieseniach. A podme spravit prieskum - ktory admin ma viac roboty? Ten ktory sa stara o 20 Windows serverov alebo o 20 Linux serverov s rovnakymi/porovnatelnymi sluzbami? Garantujem vam, ze Windows admin sa narobi aspon 5-10x tolko ako ten Linuxovy. Cely Google slape na Linuxe. ;-) Najlepsie firemne riesenia su postavene tie na Linuxe.
|
|
Bobik
Od: Bobik
|
Pridané:
23.10.2007 18:27
Presne tak ... aj Oracle ma primarnu vyvojovu platformu linux .. konkretne RH.
Ono zase siroko daleko poriadneho Windows admina vidno zriedka. Lebo takych amaterov adminov je habadej a maju co robit aby riesenia na windows servroch udrzali v prevadzke ... :-) a dari sa im poslabsie ... a podla toho vidno ako to v ktorej to firme vyzera ... ci skor nefunguju elementarne veci, ktore sice ten windows dokaze ale admini nevedia nakonfugurovat ... v tomto je linux 100x jednouchsi a funkcnejsi.
|
|
thriler
Od: thriler
|
Pridané:
23.10.2007 20:51
Presne tak...
To sa pozna. V nasom meste je taka mensia IT-firma a ko inak windows admini. Ja co uz skoro rok nerobim na Windowsoch toho viem viac ako oni. Zakazdym, ked krstnemu volaco pridu urobit do firmy na kompy, tak po nich chodim ja opravovat a zahladzat chyby, pripadne robit take vychytavky, ktore oni tvrdia, ze sa nedaju a tak to nechaju tak. Minule tam od nich prisiel chlapik vyriesit problem, s ktorym sa trapil naposledy-neuspesne. Ja som prisiel a mal som to za 10 minut. Ked som mu ukazal ako som to vyriesil iba vyvalil oci a pytal sa, z ktorej som firmy.
|
|
voxar
Od: voxar
|
Pridané:
23.10.2007 13:17
nemas uctu k praci ,ked toto napises... ani k vlastnej ... ti Open source haved urobili viac pre ludstvo ako Bill ... v zaklade vsetko vycoroval a potom tak sa rozbehol.. len tak na margo... linuxakov je kazdych cca 7 mesiacov dvojnasobok... Do prixodu Windows 7 nas bude plno vela,lebo Vista je shit nabaleny kopou zbytocnosti.. a pametaj... kazdorocne je menej vyvojarov na win cca o 13 percent... ako pisali aj tu v dsl..
|
|
Klix
Od: Klix
|
Pridané:
23.10.2007 12:10
Plne suhlasim - konecne niekto, co napisal to, ako sa veci maju.
|
|
majo
Od: majo
|
Pridané:
23.10.2007 14:46
Je vidieť, že máš šajnu o čom hovoríš na rozdiel od mnohých účastníkov tejto diskusie.
|
|
www
Od: www
|
Pridané:
23.10.2007 13:56
Uz len dodam a nech si kazdy mysli kto co chce:
"... a i preto je Europa (ekonomicky) tam kde je a Amerika tiez tam kde je..."
|
|
kiki
Od: kiki
|
Pridané:
23.10.2007 15:40
ono to je dlha diskusia, microsoft vyrobil svoj produkt na uzivanie a pc sa ubrali smerom aby windows podporovali. keby nebol windows, nevznikol by ani linux, ktory je jeho lepsou ci horsou kopiou. Podla moralnych pravidiel nemozu zabranit aby microsoft integroval wmp ale ie alebo vyhladavanie, soft bez vsetkeho by bol nicomnicky, mozno ked uz tak - povolit pri instalacii vyber potrebneho, no ak nejaky pc unfriendly user len chce bezat na pc, preco by mu nestacilo to zakladne, poznam mnoho ludi ktory by sa potesili keby pc bol so vstkym , bez potreby instalovat antivir ... lebo to nevedia a musia dalej za to platit, kupa pc ich vyjde o 5000 korun viac len pre instalaciu antivu, modemu ...
|
|
kuku
Od: kuku
|
Pridané:
23.10.2007 18:32
VTIP ROKA: "... keby nebol windows, nevznikol by ani linux, ktory je jeho lepsou ci horsou kopiou ..."
... evidentne sa na zakladnej skole nudite a pisete tu sprostosti ... ked uz by som mal napisat ze coho kopiou je linux, tak by to mohol byt unix aj ked kopia je blbe slovo, cize ked existoval unix a Xwindows tak M$ Windows este neexistoval ... skus si trochu precitat o historii a co je co a tak ... lebo evidentne ani len netusis ze kde je sever :-)
|
|
1337
Od: 1337
|
Pridané:
15.1.2008 10:14
microsoft nevyrobil svoj produkt
windows kopiruje (lol) *x systemy, ale no .. fuj ..
podla moralnych pravidiel je spravne obmedzovat ludi na pouzivanie wmp, ie atd.. ? .. v com si teda otvorim to "windows" audio v linuxe, alebo web stranku, ktora bezi len pod IE, ked microsoft taji "svoje standardy" ? (svet nie je LEN windows !)
ludia, ktory chu pc so vsetkym (sorry), nevedia co chcu ! (a kto okrem nich to ma vediet ?)
|
|
Tupcek
Od: Tupcek
|
Pridané:
23.10.2007 15:50
plne suhlasim s petrom t a rad by som ku tomu aj pridal par slov ;-)
podla mna patenty su sice klucovou vecou ku tomu, aby sa nam aj oplatilo nieco vyvijat, ale zaroven su aj najvecsou brzdou...keby neexistovali patenty, nikto by nic nevymyslal, bo aj tak by mu to dajaky lepsi obchodnik ukradol...ale kedze existuju, tak nastava iny problem...ked vsetko pouzitelne, alebo potrebne na vznik schopnej konkurencie je patentovane a pytaju sa za to obrovske peniaze, nieje mozne konkurovat...keby si MS patentoval okna vo windowse, kurzor mysi a aj samotnu mys, bolo by extremne tazke mu konkurovat, vecsine obycajnych ludi by sa to zdalo byt prilis zlozite...a na tomto principe funguje monopol microsoftu uz par rokov...mozes byt schopnejsi programator, skvely obchodnik, ale potrebujes ovela viac usilia (a peniazi)
|
|
chyba
Od: chyba
|
Pridané:
23.10.2007 18:34
NAJPRV si zisti ze OD KEDY existuju PATENTY a od kedy su ludia ochotni vymyslat nove veci ... a zistis ze TREPES BLUDY !!!
Ludia vzdy vymyslali nove veci bez ohladu na to ci existovali patenty alebo nie.
|
|
Tupcek
Od: Tupcek
|
Pridané:
23.10.2007 15:50
aby si vytvoril nieco schopne konkurovat MS...kedze na plno veci, na ktore by si bez problemov prisiel aj sam a su dost nutne k praci, musis platit velke peniaze MS...alebo musis obchadzat plno veci a spravit ovela zlozitejsie (a tym padom casto aj menej ucinne) riesenie...
IMHO obchod a vyvoj su dve veci a nemali by byt v jednom...preto ziadna exkluzivita by nemala existovat, ak sa nieco vymysli, nech je to pre vsetkych, inak sa dalej nedostaneme...vyvojari nech vyvinu a predaju (vsetkym firmam za rovnake ceny, alebo aj inej divizii rovnakej firmy) a obchodnici by to mali tak maximalne poskladat dokopy...
to ako keby niekto vyvinul lietajuce auta a dal by si ich patentovat...keby sme potom nechceli sponzorovat monopol v lietajucich autach, tak by sme museli pockat kym vyprsi platnost patentov...
|
|
Bobik
Od: Bobik
|
Pridané:
23.10.2007 18:39
Patenty su same o sebe vadne.
Preco ? Lebo ked uz maju existovat, tak by sa mali uznavat len patenty ktore:
1) hovoria o niecom co este neexistuje
2) hovoria o niecom co sa este nepouziva
3) a su viazane na konkretne detailne riesenia a nie na vsobecnu formulaciu
PRETO - ze toto zial neplati, tak sa da patentovat cokolvek ... hoc aj koleso. Sorry, uz nie, kedze pred rokom si ho dakdo patentoval :-) Kym sa toto nezmeni, patenty budu to co brzdi vyvoj.
|
|
yyxy
Od: yyxy
|
Pridané:
24.10.2007 14:54
a co trepes chujoviny? ako mozes tvrdit ze take nieco.
|
|
1337
Od: 1337
|
Pridané:
15.1.2008 9:56
Prosim milovnikov microsoftu aby v ziadnom pripade necitali nasledujuci clanok (varoval som vas) :D
www.vanwensveen.nl/rants/microsoft/IhateMS.html
|