| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
zemetras
Od: zemetras
|
Pridané:
24.9.2007 10:41
Tak by to malo byt, cennik by mal vyzerat takto :
PC.......................25000.-
PC+Vista/Xp..............30000.-
PC+U/Kubuntu/others......25500.- [ povedzme nech vezmu z
|
| |
zemetras
Od: zemetras
|
Pridané:
24.9.2007 10:42
kua som nechtiac poslal uz, tak nech vezmu 500 za instalaciu nech nezeru, verim tomu ze trhovy podiel MS by siel rapidne dole [ aspon u novych PC som si skoro isty ]
|
| |
guru
Od: guru
|
Pridané:
24.9.2007 10:44
a co tak verzia bez OS nakolko dostatocne skuseny pc user si to nainstaluje sam nakolko vacsina linux verzii je bezplatne stiahnutelna z netu
|
| |
morpheus-sk
Od: morpheus-sk
|
Pridané:
24.9.2007 15:16
dostatocne skuseny user si kupi comp na suciastky a posklada si ho sam.. a samozrejme si na neho da co uzna za vhodne
|
| |
inspe
Od: inspe
|
Pridané:
24.9.2007 15:42
no ide hlavne o notebooky kde je teraz tlacena vista humus... a ked sa toto presadi tak celkovo aj ceny poklesnu lebo ked si kupis notas len s linuxom tak oproti s vistou je len o 800 kaciek lacnejsi. chapes, proste divocina
|
| |
ehm
Od: ehm
|
Pridané:
25.9.2007 12:48
byva tam aj DOS a tam je to rapidne lacnejsie .. treba popozerat po inej znacke .. blbe je ze po novom co je vyrobene v Cine musi mat predinstalovany soft ... to jest DOS/Linux/Win a ine ....
|
| |
Propediotika
Od: Propediotika
|
Pridané:
24.9.2007 15:45
Ved taku ta uviedol...
|
| |
Propediotika
Od: Propediotika
|
Pridané:
24.9.2007 15:45
*tam
|
| |
wave
Od: wave
|
Pridané:
25.9.2007 15:01
jezis maria netrep!!! co by robil svet bez windowsu???
ved by ani semafor nesvietil
|
| |
MortarMan
Od: MortarMan
|
Pridané:
26.9.2007 17:45
Mali sme tu semafory od Siemens... Nejaki Slovaci sa do toho pustili a vyvinuli semafory českoslovensej vyroby...
|
| |
MortarMan
Od: MortarMan
|
Pridané:
26.9.2007 17:46
Teda ešte za socializmu
|
| |
hmm
Od: hmm
|
Pridané:
24.9.2007 11:11
no v reále je to skôr takto
PC.......................25000.-
PC+Vista/Xp..............27300.-
PC+U/Kubuntu/others......25500.-
kedže drvivá väčšina zákazníkov nie sú skúsení, tak k tomu ide zapojenie na mieste (sieť, zdielanie, nainštalovanie periférií)
pre bežný office cca 5 pc
Win PC ... zvyčajne v cene, resp. do 600 Sk
Linux PC ... od 1900 Sk (
jednoducho kvalitný linux technik je drahší ako dobrý win technik
|
| |
marek
Od: marek
|
Pridané:
24.9.2007 14:30
zabudol si k win xp alebo vista pripocitat MS office carle ;)
potom by tie cisla vyzerali troxen inac nie????
|
| |
hmm
Od: hmm
|
Pridané:
24.9.2007 20:46
zas chlapi nezovšeobecňujte.. prečo by som mal prirátavať ms office, keď existuje ľahko inštalovateľný a kvalitný openoffice aj pre windows?
|
| |
OmeGa
Od: OmeGa
|
Pridané:
24.9.2007 14:57
ked bude dost velky podiel linu na trhu, tak bude linuxovy technik kazdy druhy. pretoze to bude ziadane miesto, tak sa do toho ludia nahrnu, a naucia, a technikov bude habadej ;)
a naozaj si zabudol priratat office (cca 4000? neviem)
|
| |
lix
Od: lix
|
Pridané:
24.9.2007 18:56
A kedyze to uz bude ten dost velky podiel linu na trhu? Lebo teraz si BFU radsej kupi (alebo ukradne) windows, a Linux nechce ani zadarmo- a takychto BFU je 90% beznych uzivatelov...
|
| |
szaga
Od: szaga
|
Pridané:
25.9.2007 7:38
OmeGa >> Ked bude dost velky podiel Linuxu tak ani Linux nebude zadarmo... TOMU VER!!!
|
| |
BigLama
Od: BigLama
|
Pridané:
25.9.2007 19:54
Linux nebude zadarmo?
Myslis ze linux je preto zadarmo ze nie tak rozsireny ako win?
Jadro Linuxu je vydane pod licenciou ktora mu nedovoli aby bolo predavane za peniaze ani v buducnosti. (U komercnych distribuciach platis za programy co su pribalene, nie za samotny Linux! )
Tak si myslim ze toto bol blby komentar.
|
| |
BigMama
Od: BigMama
|
Pridané:
26.9.2007 17:47
Zalez do budy!
|
| |
...
Od: ...
|
Pridané:
24.9.2007 15:51
ja som kvalitneho win technika este nevidel tych linuxovych bolo par
|
| |
....
Od: ....
|
Pridané:
24.9.2007 23:10
tak sa pozri lepsie.. preco mam pocit, ze furt pindaju len ti unixaci
|
| |
joe
Od: joe
|
Pridané:
24.9.2007 11:51
Uz ako napad je to dost hlupost. Dobre sa to bude pocuvat v spravach a citat v novinach, ale je to pekna sprostost. Ak sa to presadi, tak to cenu samotneho PC jedine zvysi. Idealne by bolo, aby "MUSELI" ponukat PC aj bez OS. Rapidne by to sice zvysilo mieru piratskeho OS, ale mali by sme moznost volby. Aj ked instalacia OS je pomerne jednoducha väcsina ludi to nezvladne a preto im brat moznost mat to vsetko uz pri kupe by bolo poskodzovanie zakaznika a bolo by to len na skodu. Toto je akurat tak vyjadrenie velkej organizacie, ktora sa chce zviditelnit...
|
| |
OmeGa
Od: OmeGa
|
Pridané:
24.9.2007 14:55
necitas? v clanku je napisane, ze navrhuje zakaz predaja pc s predinstalovanym winom. cize bez os. podla mna to predajcovia obehnu dodatocnou slozbou "instalacia os"
|
| |
joe
Od: joe
|
Pridané:
24.9.2007 20:38
hej len ty asi uplne nechapes... myslel som, ze by museli predavat aj PC bez OS takze by si mal moznost volby, ale nie aby si si musel znovu platit za to, co si mohol mat v cene(instalaciu)
|
| |
Uhlik
Od: Uhlik
|
Pridané:
24.9.2007 18:10
ty si nejaky optimista ... uz vidim, ako sa niekto babre s ovladacmi pod Linuxom za 500SKK ... podla mna ten cennik bude skor:
PC...................................25000.-
PC+Vista/Xp....................29000.-
PC+U/Kubuntu/others......35000.-
|
| |
chatpall
Od: chatpall
|
Pridané:
25.9.2007 10:24
uhlik:)PC za 25000 od svetoveho vyrobcu a problem s linux ovladacmi? :)
|
| |
Wild
Od: Wild
|
Pridané:
24.9.2007 19:43
Chlape si nejaky mudrlant, ani nevies o com pises. Ked si kupis samotnu najlacnejsiu VISTA oem verziu, zaplatis za nu 2900SK to uz nehovorim o predinstalovanej. Ked bude mat to tvoje ubuntu 90 percent uzivatelov na svete tak ako OS od Microsoftu, tak potom sa ozvi...Je vela ludi, co zavidi Microsoftu jeho uspechy, tak ako cela EU. V USA prehrali spor na celej ciare s takou istou zalobou... EU si potrebuje akurat plnit rozpocet sukromnymi peniazkami
|
| |
Snake
Od: Snake
|
Pridané:
24.9.2007 10:41
toto je uz chore
|
| |
kubo
Od: kubo
|
Pridané:
24.9.2007 10:53
mám rád
francúzske operačné systémy
grécke softvéry
poľské autá
švédske víno
talianske pivo
a
rumunské reggae
|
| |
Dark_
Od: Dark_
|
Pridané:
27.9.2007 14:11
LOOOL ak dovolis dam si to na profil na ceskom chate;DDD
|
| |
forcer
Od: forcer
|
Pridané:
24.9.2007 10:58
Praveze je to nazdravsi napad ktory som dnes cital.
Preco by ma mal vyrobca HW nutit ku kupe operacneho systemu, nie je prave toto chore? Je jasne, ze trhovy podiel Microsoftu je umelo drzany prave predavanim OEM software. Bezni ludia, ktori nerozumeju pocitacom, sa samozrejme nepozasavuju nad tym, ze im niekto preda PC s Windows XP/Vista, pretoze ani netusia ze existuje nieco ine a pravdepodobne sa nikdy nebudu zaoberat tym, ze mozu mat na pocitaci iny OS.. Dnes napriklad novy notebook HP nekupis s Windows XP, pretoze vsetky maju OEM Windows Vista. Poznam nespocetne mnozstvo ludi, ktorym staci XP, popripade Ubuntu/openSUSE/Fedora, nemaju na vyber, musia platit za Vistu. Tak co je teraz lepsie? Nanutit alebo dat na vyber?
|
| |
misogsk
Od: misogsk
|
Pridané:
24.9.2007 11:11
S tym by sa dalo suhlasit, ale nech potom zakazu predavat pocitace so vsetkymi OS.
|
| |
joe
Od: joe
|
Pridané:
24.9.2007 11:55
90% ludi to tak chce. A preto jedine do coho ich nutia je nemat piratsky OS jedine riesenie vidim v tom, ak by museli ponukat aj verzie bez OS a inac prave HP si brat pred mesiacom kupil s Win XP tak si najprv over, co pises
|
| |
forcer
Od: forcer
|
Pridané:
24.9.2007 12:45
keby som nerobil priamo v HP, tak to netvrdim :)
ak mal reseller stare zasoby, mohlo sa to stat samozrejme, ale novy model s OEM Windows XP uz dostanes tazko..
|
| |
joe
Od: joe
|
Pridané:
24.9.2007 20:41
Bol som sa pozriet v tej predajni nechcem ju tu menovat ale mali tam viacero modelov aj s XP aj s vistou. Ale mozno mas pravdu predsa len microsoft uz chce predavat len visty Inac myslim, ze vista je urcite krok dopredu aj ked poriadny bude asi az po SP takze je hlupost kupit PC s podstate starym OS...
|
| |
ano
Od: ano
|
Pridané:
24.9.2007 17:47
Nie si ty cocot? no ked chce MS soft tak si kupi, ked nie tak nie!
|
| |
thriler
Od: thriler
|
Pridané:
24.9.2007 14:50
Precitaj si este raz predposledny odsek.
|
| |
palino
Od: palino
|
Pridané:
24.9.2007 16:23
a nasledne vsetci vyrobocovia softwareu sa potom prisposobuju trhu a robia soft masovo pre widly.. co opat spatne zavazi pri rozhodovani sa OS.. a takto sa to cykli az je z toho monopol, spravne treba to uz konecne odjebat..
|
| |
einstein
Od: einstein
|
Pridané:
25.9.2007 11:02
no ale na druhej strane vdaka tomu je tu aka taka kompatibilita.neviem si predstavit,ze by bolo na trhu niekolkosto roznych operacnych systemov medzi sebou nekompatibilnych.to by si potom cumel co stoji servisny technik na tvoj os,ked by ich bolo len par kusov.a ako by fungovali firmy,to uz neviem vobec.
|
| |
Naked
Od: Naked
|
Pridané:
24.9.2007 18:54
Očakávam, že Európsky think tank navrhne zakázať predávať predinštalované autorádiá Grundig v Mercedesoch, predinštalované navigátory v BMW a predinštalované pneumatiky v Peugeotoch!!!
Zn.: Kúpim belgický operačný systém
|
| |
roob
Od: roob
|
Pridané:
24.9.2007 21:44
ani mercedes ani bmw neovlada 90% trhu s autami, preto nikto nema pravo/dovod zakazat predaj tychto znaciek s cimkolvek. Microsoft ovlada 90% trhu...
|
| |
roob
Od: roob
|
Pridané:
24.9.2007 21:58
a este dolezita vec, autoradia grundig sa daju dat do hociakeho auta, nie len mercedes/bmw, taktiez gumy ktore su na pezote idu aj na audi alebo micubisi. Ked mas stream pre media player, v inom softe to nepustis... to je tez zakladny rozdiel!
|
| |
Naked
Od: Naked
|
Pridané:
24.9.2007 23:52
Máš to posunuté a popletené.
Ani Dell, ani HP, ani Acer, ani Asus, ani Sony neovláda 90% trhu s počítačmi či noutbúkmi, preto nikto nemá právo/dôvod zakázať predaj týchto značiek s čímkoľvek!!!!!
V dnešnej dobe si môžeš kúpiť počítač/noutbúk bez operačného systému, s niektorým win/vista, s macosom, s linusom - vadí iba Win!
Podľa toho by Mercedes mal ponúkať autá bez autorádia, navigácie a pneumatík.
(Auto bez pneumatík - počítač bez systému nerozchodíš)
Takže v jednom obchode si ľudia budú vyberať pneumatiky, hoci tomu hovno rozumejú, a to isté bude v predajniach Dell, Sony, Acer...
Grundig má monopol na autorádia do Mercedesov...
|
| |
Naked
Od: Naked
|
Pridané:
24.9.2007 23:53
Zohnal si ten belgický operačný systém?
|
| |
heh
Od: heh
|
Pridané:
24.9.2007 10:53
ale ak si dam "na mieru" poskladat presne rovnake komponenty, tak tam tiez bude predinstalovany WIN ?
|
| |
forcer
Od: forcer
|
Pridané:
24.9.2007 11:00
nie.. ku komponetu nie si viazany operacnym systemom, iba ak kupujes hotovy pocitac, si NUTENY si ho kupit s operacnym systemom.. zevraj ochrana pouzivatela.. skoda ze nema vacsinou na vyber, aky system si moze mat.
|
| |
heh
Od: heh
|
Pridané:
24.9.2007 17:33
ja som kupoval PC bez HDD bez OS :D
|
| |
Jaj
Od: Jaj
|
Pridané:
24.9.2007 21:11
V ponuke som videl aj zostavu s Linuxom.
|
| |
forcer
Od: forcer
|
Pridané:
24.9.2007 11:02
najlepsie je vyskladat si ho doma na kolene..
|
| |
Giany
Od: Giany
|
Pridané:
24.9.2007 11:09
ale ked si kupujes notebook tak mas vacsinou na vyber...komp si mozes poskladat, ale notebook ne.
|
| |
forcer
Od: forcer
|
Pridané:
24.9.2007 12:53
samozrejme, neviem o tom ze by sa dal nejaky notebook vyskladat od piky.
|
| |
Propediotika
Od: Propediotika
|
Pridané:
24.9.2007 15:49
Da sa, cital som o tom clanok, ale je to bieda.
|
| |
ehm
Od: ehm
|
Pridané:
25.9.2007 13:01
VBi overene intelom ..abo ako je to :) ..nahodou da sa stoho spravit celkom slusny prenosny DESKTOP ... a da sa to vyuzit pri rieseni kancelarie ..pri tvorbe nabytku je to idealne riesenie .. mozes to mat pasivne chladene a zabudujes to dostola ..samozrejme ked to vykuchtis resp. rozdelis v pantoch .. ale to uz je ina oblast ako tema tohto clanku :))
|
| |
Marcel
Od: Marcel
|
Pridané:
24.9.2007 13:00
A ked si na mieru vyskladas notebook, tiez tam nebudes musiet mat OEM verziu operacneho systemu. Tak vela stastia so zhananim komponentov.
|
| |
JA_
Od: JA_
|
Pridané:
24.9.2007 11:13
Som sice zastanca Linuxu, mam ho na svojom stroji ale s touto interpretaciou nesuhlasim. Vyvojary Windowsu nie su priamo zodpovedny za stav ostatnych oper systemov, za to, ze Linux (bohuzial) este len dobieha Win. Win si ziskal postavenie vtedy, ked iny neponukol ziadnu alternativu a teraz je za to M$ trestany.... nesuhlasim. Linux si svoju cestu prerazi tak ci tak prave vdaka M$. M$ je hnacim motorom Linuxu a jeho vyvoju!
|
| |
---
Od: ---
|
Pridané:
24.9.2007 11:34
M$ je za nieco trestany? No bodaj by nebol ,keby si mal tolko penazi a taku marketingovu strategiu ako oni , tiez by si to videl inac. Preco je M$ schopne na malo rozvinutych trhoch predavat svoje podukty vyrazne pod cenu? Vedia ze im to v inych krajinach (EU) spotrebitelia vynahradia ,kedze su velke rozdiely v cenach USA-EU. Netreba zabudat na napojenie M$ na vlady vo vacsine krajin sveta. Staci ,ze nejaka krajina vyhlasi ,ze v statnej sprave prejde na linux a uz napochoduje M$ so zaujimavou ponuko,u aby sa nic nemenilo. Pytam sa preco? Strach , obavy o zisky? Jasne. A este netreba zabudnut na machinacie okolo schvalovania Open XML ,kto ma vela penazi , moze si dovolit vsetko? Verim ze sa s monopolnym postavenim nielen M$ , vysporiada EU co najskor.
|
| |
32463452734587
Od: 32463452734587
|
Pridané:
24.9.2007 12:01
Je trestany. Preco su take problemy z toho ze pribaluje do systemu Media Player, ked ostatne systemy to robia tiez a napriklad Apple viaze na svoj prehravac iPod.
A pockaj, ked niekto pride a spyta sa ci my dokazeme predavat chlieb, mlieko, atd. za ceny vyrazne pod EU, tak budes platit EU ceny tovarov zo slovenskeho platu a uvidis....
|
| |
forcer
Od: forcer
|
Pridané:
24.9.2007 12:52
Prirovnavat to k ipodu je zcestne.. Je velmi vela vyrobcov, ktori ta nutia pouzivat obsluzny software, ku ich hardware.. je to dost logicke. K sony prehravacom(tym lepsim) nemozes pouzivat nic ine, len sony software na synchronizaciu.
v Mac OS X mas tiez bundle aplikacie, ktore ale mozes bez problemov odstranit a pouzivat nieco ine. obavam sa, ze vo windows Media Player neodstranis tak jednoducho..
|
| |
Dimitry
Od: Dimitry
|
Pridané:
24.9.2007 14:56
neodstranis? Ovladacie panely -> Pridat odobrat programy -> Sucasti Windows -> Windows media player :) resp 11 uz je myslim aj priamo v programoch. Cize nekecaj :) Microsoft neni jediny monopol na svete, Apple je tiez svina. Len na Mrkvac sa lahsie utoci.
|
| |
roob
Od: roob
|
Pridané:
24.9.2007 21:49
lenze apple ma 3% trhu, to sa s microsoftom neda porovnat. Proste na monopol ( a tym microsoft je ) platia "ine pravidla".
|
| |
BigLama
Od: BigLama
|
Pridané:
25.9.2007 20:27
Odstranit sucasti windowsu?
Nemozne!
Z win 98, som chcel odistalovat Internet Explorer. Zmyzli mi odkazy, par suborov, aj iexplore.exe.
Ale ked v "Tento počítač" do hornej lišty napíšeš url adresu, tak ta normalne pripoji, a vsetko funguje ako IE, stavil by som sa ze aj scripty by prehliadač identifikovali ako IE!
Myslim ze "jadro" WMP ostane v systeme aj po odinstalovany, rovnako ako IE.
|
| |
forcer
Od: forcer
|
Pridané:
5.11.2007 11:19
skusme sa bavit o predinstalovanom wmp, okrem toho.. skusal si odinstalovat wmp11? zostane ti tam stara verzia..
|
| |
einstein
Od: einstein
|
Pridané:
25.9.2007 11:12
mozno ze by mal microsoft zacat robit vlasnte pccka a predavat windows len na nich?tak ako to robi apple.kto by chcel windows,musel by kupit od nich aj stroj.to by bol len monopol!
|
| |
joe
Od: joe
|
Pridané:
24.9.2007 12:05
hovori sa tomu marketing. Neviem aku mas skolu ale myslim, ze na kazdej ti daju aspon zaklady. Ako uz chalan vyssie pisal Microsoft urcuje smer a linux musi presvedcit... Ziadna firma sa nevzda svojho podielu len tak a nebude pomahat konkurencii. Vacsina z vas ste len pokrytci a s linuxom ziadne realne skusenosti nemate...
|
| |
---
Od: ---
|
Pridané:
24.9.2007 14:44
neviem o com tocis , linux sa presadzuje kvalitou a nulovym marketingom ,lebo na to nie su peniaze. Pri cene 0,0 za system sa ani neda cakat nejaka masivna kampan. Treba privitat aktivity EU ,ktore prinutia vo vacsej miere vyvojarov portovat svoj soft aj na linux, potom mozes hovorit ze je v tom marketing. Marketing je o tom ,ze pekna krabica predava, to je pripad M$ , na kriticke aplikacie sa pouziva unix a spol. Nic na tom nezmeni ani EU ani M$. Pre domace pouzitie rozhoduju (nateraz este stale) "krasne" ikonky , ze je system deravy je nepodstatne. Postupom casu sa ale aj to zmeni. A nepomoze tomu ani Vista ani podobne nepodarky z dielne M$. Uz teraz M$ nestaci mat len tucne konta ,uz si nekupia to na co si spomenu. Nastastie.
|
| |
Propediotika
Od: Propediotika
|
Pridané:
24.9.2007 15:55
Takze ked ti Microsoft nanuti ich WMP, tak to je zle, ale ked treba prinutit vyvojarov portovat aplikacie na linux, tak to je uz dobre ???
Pozeras sa na to jednostranne.
|
| |
---
Od: ---
|
Pridané:
24.9.2007 17:41
vyvojari sami prechadzaju na linux platformu ,akurat nie vzdy je to dostatocne rychle a presvedcive. WMP je paskvil ,ktori je vystavany na pochybnych zakladoch. Preco by som sa na to pozeral jednostranne. Predstav si situaciu ,ze sa v skolach bezne vyucuje ovladanie , spravovanie linuxu. Je to vo hviezdach ,lebo ista ekonomicky silna firma lobbuje uz x rokov vo vladnych kruhoch aby tento stav trval vecne. O korupcii teraz nebudeme hovorit, ale aj to je sprievodny jav. Pri nasadeni linuxu by nikomu nic nekvaplo z toho. O kvalite M$ produktov je aj skoda hovorit. Za pochybnu kvalitu si este daju zaplatit , v podmienkach sa pise ze nerucia pri kupe za ziadne skody. Tomu hovorim zaruka kvality. Ja vitam aktivity tymto smerom ,aby sa uz otvorili oci vsetkych zabednencom ,ktori su vychovany na M$ produktoch ,ze existuje k tomu hodnotna nahrada za nulove naklady.
|
| |
joe
Od: joe
|
Pridané:
24.9.2007 20:47
trochu ma zarazaju tvoje vyjadrenia o pochybnej kvalite. Naozaj si myslis, ze v linuxe sa nenajde kopec chyb?
|
| |
Apelix
Od: Apelix
|
Pridané:
24.9.2007 17:00
ale to su linuxove sracky ... microsoft si ide za svojim ,,
|
| |
Kubo
Od: Kubo
|
Pridané:
24.9.2007 11:14
Neviem prečo nariekate... Aj dnes je možné kúpiť notebook bez OS... Sem tam objednávam z veľkoskladov... Tak vidím čo majú...
|
| |
tomino
Od: tomino
|
Pridané:
24.9.2007 11:36
uz sa tesim, ked zistia ze i napr. v mob.telefonoch je tiez operacny system!
Napr. taka nokia si tam predinstalovava svoje "traapne" series 40, 60.. a ja ako uzivatel nemam ziadnu moznost ho zmenit na system, kt. by mi vyhovoval viac!
Nech len predavaju telefony, systemy si budeme kompilovat sami!
|
| |
nemo
Od: nemo
|
Pridané:
24.9.2007 12:03
Ked sa rozhodnes kupis pc znacky microsoft tak tam asi bude vista, to je logicke, ale ked sa rozhodnes kupit pc HP, preco by tam mala byt vista ? ked budem pouzivat iny OS. Cize ak si sa rozhodol kupit Nokiu tak nech tam Series je.
|
| |
Od:
|
Pridané:
24.9.2007 12:49
Presne presne!! A keď si kúpim napr. HP tak tam chcem aj HW od HP a nie dáky trápny Intel alebo AMD, prečo tam tie firmy pchajú HW o ktorý nemá nik záujem?
|
| |
forcer
Od: forcer
|
Pridané:
24.9.2007 12:56
bud rad ze mas navyber medzi intelom a AMD.
okrem toho, chovanie sa HW mozes ovplyvnit do velkej miery aj operacnym systemom, hlavne co sa tyka pristupu k uzivatelovi. software je prave ten prvok v pocitaci, ktory by mal byt logicky volitelny.
Pre mobilne telefony je to uplne ina kategoria, kedze PC je open-standard a mobil nie.
|
| |
Od:
|
Pridané:
24.9.2007 13:00
Neporozumel si mi, ten predomnou vravel o tom, že prečo dávajú firmy OS inej značky, a nie tej svojej, to bola analógia prenesená zo softvéru na HW, pričom celé to bolo myslené tak trochu inak...
|
| |
Od:
|
Pridané:
24.9.2007 13:01
teda dávajú OS už zvolenej značky a nenechajú na užívateľovi, teraz tom tu za blba :D
|
| |
nemo
Od: nemo
|
Pridané:
24.9.2007 14:39
hp nevyraba ale sklada pc, lebo keby si mal rozhodovat o kazdom cipe ktory je v nutri pc, potom mozes ist do obchodu zo suciastkami a pc si doma spravit sam
|
| |
Propediotika
Od: Propediotika
|
Pridané:
24.9.2007 15:58
No na HP pocitacoch by mal byt jedine HP OS :-D
|
| |
Dresco
Od: Dresco
|
Pridané:
26.9.2007 12:18
Tomino,ty si dement. Prezentujes sa tak na mm a zacinas s tym uz aj tu??? Series40 nie je os pre mobil!!! Je to pomenovanie nokie svojho rozhrania pre hlupe fony! A to s os nema total nic spolocne! Sa zobud,vies tak malo a hras sa na odbornika v kazdom smere.
|
| |
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
24.9.2007 11:58
Uz vidim ten narast poctu reklamacii s tym, ze im nejde spustit PC. :)
Hold vetsina ludi si nevie nainstalovat ani Windows, o Linuxe skoda reci.
|
| |
Jox
Od: Jox
|
Pridané:
24.9.2007 12:31
Neviem aky problem je zo spustanim OS. Napriklad ak nainstaluje Linux kto sa v nom vyzna, tak bude ficat pokial elektrina nezhasne alebo ten PC niekto neukradne. Co sa o Win povedat neda. Skoda reci je o tom co sa tu bavite vsetci. Hadate sa a hasterite a spolocnosti si mastia konta. Ja som za to aby mal kazdy na vyber. Ak pridem do obchodu a poviem ze chcem PC z Linuxom alebo s inym OS tak nech mi ho predaju. O nic ine nejde. tot vsjo
|
| |
Od:
|
Pridané:
24.9.2007 12:57
Celé toto je divné, obyčajný človek sa pozrie na NB a vyberie si podľa ceny aha, tento tu je bez dákeho OS, tento s lin je o dačo drahší a ten s win, uf, to radšej ten bez windowsu, ak je to jediný rozdiel, kompjúter príde a skončí na A) čiernej obrazovke, čo s tým je? buď by sa inštaloval linux, alebo pirátsky windows, s linuxom by neskúsený užívateľ ďaleko na niektorých HW nepochodil. B) lin- moje deti by sa chceli zahrať NFS, ale neviem ako im ho tam dať, nejde to spustiť, ani ten chlapec od susedov čo hráva od rána do večera nevie čo s tým... asi vadný kus. výsledok je veľa strateného času, možno aj platenie za dáky servis, pirátsky softvér a nezmenšený podiel MS, kým keby si (bežný, pc negramotný) užívateľ kúpil PC s win, len spustí vyberie češtinu, 32 bit, meno užívateľa a počká, potom už všetko ide, aspoň uspokojivo.
|
| |
Jox
Od: Jox
|
Pridané:
24.9.2007 13:15
Ved som to jasne napisal. V obchode nech si kazdy vyberie ten OS ktory chce k svojmu zakupovanemu HW PC alebo NB. O nic ine nejde. Moja skusenost. Chcel som si kupit NB notebook v delli. Nechceli mi ho predat lebo som nechcel Windows. Teraz co. Ja som tiez spotrebitel a mam pravo si kupit tovar. Taketo praktiky su bezne. Berte na vedomie ze nie kazdy ma pristup do velkoskladov a podobnych obchodov. EU ide o zabranenie takychto praktik o nic ine.
|
| |
Peter
Od: Peter
|
Pridané:
24.9.2007 12:39
Nejde ani tak o instalaciu Windows, to je este celkom jednoduche, ale spravne nakonfigurovat system, ovladace, nainstalovat vsetky potrebne programy, antivirus, nastavit firewall atd.. to vsetko drtiva vacsina uzivatelov PC robit nebude, uz prinajmensom z casovych dovodov.
Takze cela ta kampan proti MS je nezmysel! Neschopna konkurencia nedokaze vytvorit plnohodnotnu alternativu k Windows, tak lobuje u Europskej komisii.
|
| |
jacobroder
Od: jacobroder
|
Pridané:
24.9.2007 13:24
Want to start your private office arms race?
I just got my own USB rocket launcher :-) Awsome thing.
Plug into your computer and you got a remote controlled office missile launcher with 360 degrees horizontal and 45 degree vertival rotation with a range of more than 6 meters - which gives you a coverage of 113 square meters round your workplace.
You can get the gadget here: http://tinyurl.com/2qul3c
Check out the video they have on the page.
Cheers
Jacob Roder
|
| |
Mato
Od: Mato
|
Pridané:
24.9.2007 13:29
Ruku na srdce, kolko beznych uzivatelov si vie samo nainstalovat Windows? Uzivatelia to vitaju, ze ked si kupia novy stroj tak uz maju hned splnenu aj ich tuzbu "aby tam uz bol aj windows a tak.."
|
| |
thriler
Od: thriler
|
Pridané:
24.9.2007 15:01
Tak dobre, ale nech im daju navyber,
1.) Bud ti tam nainstalujeme windows a priplatis si 5000
2.) Nainstalujeme ti tam linux a zaplatis 200Sk za instalaciu
3.) Nainstalujes si to sam.
A hlavne ide o to aby bol pocitac bez Windowsu lacnejsi ako ten s Windowsom, co nie vzdy plati na momentalnom trhu, lebo oni si povedia Windows tam nedame, ale radsej ho predame, ale cenu nechame tu istu a zarobime 2x.
|
| |
v v
Od: v v
|
Pridané:
24.9.2007 19:37
pre vyrobcov je ovela jednoduchsie tam dat windows, ako sa drbat s ovaldacmi pod linux, a este aby ich potom otravovali ludia, ze co vsetko im nefunguje - 95 % uzivatelov je BFU, ktori mozu j*bat, ze si mozu vyrobit vlastne ovladace a 3 krat denne prekompilovat jadro. Tymto BFU staci ,ze zapnu pocitac a ide to, ked potrebuje cez BT pripojit mobil, tak naklika niekolko next, next a maju to, ked si chcu pripojit tlaciaren, alebo nejaku siet - tak to iste. A pri cene nejakych 2600 sk za oem, sa na to mozu vy...
|
| |
Rotavator
Od: Rotavator
|
Pridané:
24.9.2007 13:35
To su ale prij**any ko**ti ta europska komisia. A pomyslel z vas niekto na to kolko si bude musiet clovek zaplatit za legalne widle ked nebude OEM ? Namiesto 3 litrov za widle zaplatite 10 litrov !!!
Preboha ved ked chce niekto pocitac bez OS tak si ho kludne moze poskladat z jednotlivych komponentov a kludne si tam potom moze natiahnut linux alebo legaline ci nelegalne widle, no prave predaj kompletnych zostav + OEM windows je cenovo vyhodnejsi pre ludi ktory chcu (potrebuju) z nejakeho dovodu legalny windows.
Cela Europska komisia nech sa strci niekam bastardi jedny.
|
| |
Družstevník
Od: Družstevník
|
Pridané:
24.9.2007 14:17
presne tak! A nech si zožerú aj to žito, čo nám zakázali pestovať a musíme dovážať!
Asi sa nejaký "politik" naučil inštaloavť Linux (dnes to je už pomerne ľahké) a teraz sa chce ukazovať svetu..
Potom by mali zakázať pribalovať k napaľovačkám CD s Nerom a k diaľkovému ovládaču od telky baterky Varta!
|
| |
jjj
Od: jjj
|
Pridané:
24.9.2007 15:03
Zrejme si nepochopil pointu ked porovnavas napalovaci soft s OS.Tu vobec nejde o Linux ale o nezavislost. Pises tu veci ktorym ani sam nerozumies. Vis vobec ze OS win posiela informacie von zo systemu? Vies vobec o tom ze ta zavislot od amickeho win je ucelova?
|
| |
Peter
Od: Peter
|
Pridané:
24.9.2007 15:26
Samotne Windows neodosielaju ziadne informacie, ktore by sa dali realne zneuzit.
|
| |
..
Od: ..
|
Pridané:
24.9.2007 16:06
a si si tym isty, ty si videl zdrojoy kod windovsov ?
|
| |
Peter
Od: Peter
|
Pridané:
24.9.2007 19:31
Nevidel som zdrojovy kod Windovsov, ale preto este nemusim byt paranoidny :) Cital som odborne clanky o tom, co vsetko odosielaju Windows do Microsoftu. Nic z toho sa neda pouzit na ine, nez statisticke ucely.
Ak sa chces niecoho bat, tak si radsej davaj pozor pri vyplnovani rozlicnych formularov na internete, aby si niekam neodoslal napriklad svoje rodne cislo.
|
| |
BigLama
Od: BigLama
|
Pridané:
25.9.2007 20:20
Preco by mala nejaka firma od teba zistovat informacie akehokolvek typu, a navise bez tvojho vedomia?
|
| |
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
24.9.2007 15:59
Existuje taka vec ako firewall, resp mozes zmenit nastavenie sluzieb a pod.
To si vazne myslis, ze ine softy take info neposielaju? MS o tom aspon informuje.
|
| |
ded
Od: ded
|
Pridané:
24.9.2007 16:21
Videl si ako je nakonfigurovany ten firewall. Co ked z vnutra systemu moze ist von vsetko a dnu nie. O com MS informuju? Zverejnili to as vtedy ked sa na to prislo. EU chcela vidiet konkretne tuto cast kodu a MS im ju neukazal.
S PC odchadzaju oficialne marketingove informacie a este bohvie co. Ale co sa deje pri aktualizacii to tiez nikto nevie ked sa overuje pravost win.
|
| |
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
24.9.2007 16:46
Ked hovorim o firewall, tak urcite nie o WIndows Firewalle, ktory si sam povoluje, co chce, ale firewall, ktory vie bloknut aj sam seba. ;)
|
| |
Peter
Od: Peter
|
Pridané:
24.9.2007 19:37
Co sa deje pri aktualizaciach a pri overovani pravosti Windows, sa vie celkom presne :)
|
| |
lolo
Od: lolo
|
Pridané:
24.9.2007 14:03
ajtak si radsej nainstalujem xpcko z netu ku ktoremu uz mrkvosoft nema co povedat ohladom ochrany proti piratom :) lebo ma viac starosti s vistou a teraz mu zisk neunikne na xp :D aspon oni si to tak myslia a my co mame win 98 jasame :D
|
| |
lololo
Od: lololo
|
Pridané:
24.9.2007 19:04
Typicky Slovacik... Ukradnem a este sa chvalim aky som sikovny... preco si tam radsej nedas ten uzasny Linux zadarmo?
|
| |
Deer Dance
Od: Deer Dance
|
Pridané:
24.9.2007 14:31
najzaujimavejsi je ten paradox,
vela predajcov na vyber nedava, preco? lebo vacsina userov chce win, ale ked vacsina CHCE win tak preco to davat ako pravidlo a nepridat moznosti?
Pre predajcu je kazdy predaj bez winu, strata kvoly podmienkam ktore MS nastilil..
|
| |
Thim
Od: Thim
|
Pridané:
24.9.2007 15:29
Konečne!!!
Že to už niekomu myslí.
Ja si chcem kúpiť počítač, aký ja chcem a k nemu OS, aký ja chcem.
Má niekto, okrem Gatesa a Ballmera, rozumný dôvod, prečo by takéto nakupovanie nemalo žiadne výhody, či by nefungovalo?
|
| |
Petsof
Od: Petsof
|
Pridané:
24.9.2007 15:50
aaaaaallllleeeeellllluuuujjjjaaaaaaaaa
Konecne nadisiel ten dlho ocakavany den D...
Otvarajte sampusy :)
|
| |
Propediotika
Od: Propediotika
|
Pridané:
24.9.2007 16:04
Nechapem, preco by sa to malo zakazat ? Ked sa tam bude instalovat linux, tak uz bude vsetko ok ?
|
| |
malko
Od: malko
|
Pridané:
24.9.2007 18:10
Inštitút preto navrhuje, aby Európska únia zakázala predinštalovávanie operačných systémov na desktopové počítače a notebooky.
-to neznamena ze sa tam bude instalovat linux ale ze si v podstate budes moct zvolit co tam chces
|
| |
Wild
Od: Wild
|
Pridané:
24.9.2007 19:49
Je to len cisto zavist. Zavidia tomu ze Microsoft je najuspesnejsia firma na svete, ktora z garaze ovladla cely svet. Konkurencia priestor ma, len latka je vysoka, ale to je normalne, len ostatni zspali dobu a teraz slepo zavidia Microsoftu ktory prinasa inovacie jednu za druhou a bez neho, teda bez Billa by sme boli este pekne daleko, ale to si ludia asi neuvedomuju. Chcem vidiet toho cloveka, co mu skutocne vadi, ze vo Win ma nainstalovany media player, ved taka verzia 11 je uplne najbezproblemovejsi player pre hudbu, video a tiez je aj rychly a kto si chce nieco ine nainstalovat, priestor ma, tak celkovo nechapem tu zalobu, hotova ubohost...
|
| |
Tinky Binky
Od: Tinky Binky
|
Pridané:
24.9.2007 16:52
Uz sa pomali zacinam hanbit za to ze som europen, Su to riadni dementi co sedia na tych stolickach v tom "institute" vymyslaju totalne hluposti.Pracujem v oblasti obchodu.A neverili by ste kolko ludi si kupuje pc a ABSOLUTNE nema ziadne skusenosti s tym,nevedia ani co je OS a na co sluzi.Oni predpokladaju ze pridu domu niekto im to zapoji stisnu gombik a je to vsetko funguje.Podla mna sa tymto zvysi miera piratstva v europe, a ludia si aj tak vyberu windows, takze je to uplne zbytocne. A tí co sa vyznaju tak si logicky nekupia pc s OEM win,ak ho nechcu, obzrie si pc bez OS alebo si kupi krabicu
|
| |
Tpgal
Od: Tpgal
|
Pridané:
26.9.2007 13:38
Tinky, si kreten,co si mysli,ze ma vylucne pravdu. Preco je win tam kde je? Lebo ho vsade pchaju! Chcem book,ale ten,co chcem ma predinstalovany blbu Vistu,o ktoru nemam zaujem. A bez nej ho jednoducho nekupim! Naco mam teda platit za os,ked chcem len book??? EU komisia to ma dobre podchytene,lebo MrkvaSW nema do Eu az taku moc ako na Amikov,hadam myslis,ze taky chudak ako ty je na tom po intelektovej stranke ovela lepsie,ako teamy odbornikov ODBORNIKOV,co sa v tom aj realne vyznaju. Nebud smiesny. EU a spol by mali financne podporit free os,nech maju to jedine co im v rozvoji chyba-dostatok financnych zdrojov.
|
| |
Uhlik
Od: Uhlik
|
Pridané:
24.9.2007 18:12
mali by zakazat predavat aj mobily a palubne pocitace v autach s predinstalovanym OS ... ved nech je slobodny trh, nie ? ;o) ...
|
| |
WwW
Od: WwW
|
Pridané:
26.9.2007 13:43
Uhlik,ty nepis nieco o com kkt vies,alebo si to len v autobuse zapocul!!!
Mobily su absolutne ina kategoria a palubne pocitace ina. Chod si nieco nastudovat a az potom machaj tou tvojou mastnou papulou!
|
| |
PRAVDA
Od: PRAVDA
|
Pridané:
24.9.2007 20:01
notebook bez mrkvosoftu 20.000
notebook s mrkvosoftom 18.000
staci sa pozriet na DELL
|
| |
haloo
Od: haloo
|
Pridané:
24.9.2007 21:03
klop, klop, tu jehovisty, chceme sa vam nainstalovat.
|
| |
Skippi
Od: Skippi
|
Pridané:
25.9.2007 2:19
som zvedavý, ako Európska Komisia zakáže predávať Apple s predinštalovaným OS X, iPody zviazané s iTunes a pod....
|
| |
Norwaiz
Od: Norwaiz
|
Pridané:
25.9.2007 12:01
M$ je monopol o tom niet pochýb, ale zdá sa mi že aj EU zacina tak vystupovat ;-) Postup EU se mi nezda korektný. Navrhoval by som možnosť aby predajca automaticky ponúkal zákazníkový aj iné alternatívy a teda iné OS (predinstalované) - vtedy by to bolo slobodné konanie. Čiže v realite by to vyzeralo asi takto:
Spoločnosť HP musí ponúkať napr. k svojím PC min 3 OS (predinstalované) a ku každej zostave musí byť adekvátna cena. Samozrejme tu existuje jedná možnosť, že HP (pod dohode so svojím partnerom - M$) si nastaví cenu na PC s linuxom omnoho väčšiu ako na zostavu s Woknami (nejak si to už zdôvodní;-)) a teda bude podporovať (ne)priamo predaj PC s woknami. Ale aj na takéto prípady by mala mať EU páky;-)
|
| |
blbci!
Od: blbci!
|
Pridané:
25.9.2007 16:58
Akyze máte problém s linuxom?Mne oproti XP trvala instalácia Ubuntu 20minút,pritom XP sa instalovalo viac ako 40!!A to nehovorím o prijebanych klikackách vXP-cku na zaciatku!!Pri instalácii Ubuntu som akurát nastavil kolko chcem miesta pre Linux a to je vsetko,ale mohol som aj sposobom ,ze sa ulozí na najvacsie volné miesto na HDD,alebo na cely HDD,a basta! To je také tazké?A ze ovládace na linux a problémy?A to o akej verzii písete?Spred 5-tich rokov?Skúste linuxy ktoré sú novsie a nie staré sunky!Najznámejsie Linuxy sa obnovujú cca v polrocnych intervaloch.Neinstalujte si neznáme linuxy,jasné ze budú problémy!Stací si zadat v google linux najoblubenejsy a urcite si nájdete nieco normálne.Ja mám na Slovensku neznámy notebook a predsa nemám problémy s ovládacmi.Ficí mi grafická ,zvuková,wifi,skrátka vsetko.
|
| |
Chemopren
Od: Chemopren
|
Pridané:
25.9.2007 22:11
Dalsi "Pozrite sa ja som si nainstaloval UBuntu" user?
O Instalaciu tu vobec nejde, ide tu o to kolko musis nastavovat system po tej instalacii.
Ze ziadny problem s ovladacmi? Ty si asi nikdy nemal v pocitaci grafiku od Ati, ze nie? Ty si asi nikdy neskusal prepojit rozne typy telefonov cez USB s pocitacom, ze nie?
Linux, nie je zly system a ked sa s nim clovek dostatocne dlho vyhra tak sa da na beznu pracu skvele pouzit, ale k widlam mu stale nieco chyba - minimalne masivna podpora ovladacov tretich stran a vacsie mnozstvo hier.
|
| |
Antilame
Od: Antilame
|
Pridané:
26.9.2007 16:45
neviete co zajtra varia na OA v Nitre??
|
| |
MortarMan
Od: MortarMan
|
Pridané:
26.9.2007 17:48
Pondelok
24.9. Polievka: zemiaková mliečna so šamp.
Obed: husárske bravč. stehno + ryža + uhorka
Utorok
25.9. Polievka: zeleninová
Obed: čevabčiči + zemiaky + obloženie
Streda
26.9. Polievka: gulášová + chlieb
Obed: rezance s makom + granko alebo čaj
Štvrtok
27.9. Polievka: z miešaných strukovín
Obed: kuracie prsia zapekané so syrom + zemiaková kaša + obloženie
Piatok
28.9. Polievka: krupicová s vajcom
Obed: segedínsky guláš + knedle
---RTFM--- xD
|