
neprihlásený
|
Streda, 24. júna 2026, dnes má meniny Ján |
|
|
Doplnené: Digitálna TV od UPC používa ako zdroj signálu SkyLink
DSL.sk, 24.9.2007
|
|
Spoločnosť UPC Slovensko spustila minulý týždeň ako tretia spoločnosť v poradí s relevantným pokrytím digitálnu televíziu pre slovenských zákazníkov.
Digitálna TV je zatiaľ dostupná v Bratislave s pokrytím 160 000 domácností, pokrytím sa tak radí za Slovak Telekom na druhé miesto pred Orange.
UPC digitálnu TV vysiela štandardom digitálnej káblovky DVB-C, pre príjem signálu je potrebný set-top-box. Dodávaným je Handan CV 5000 CINX s kartou Conax CAS-7.
Väčšina kanálov je vysielaná digitálne, časť je ale zatiaľ v analógovej podobe. Z uvádzaných viac ako 70 je v analógovej podobe 26.
K dispozícii sú tri základné programy, Entry za 342 Sk s ponukou 13 kanálov, Jednotky, Dvojky, Markízy, JOJ, TA3, ČT 1, ČT 2, ČT 24, Prima, MTV 1, MTV 2, ORF 1, Music Box. K Entry si je možné doobjednať tematické balíčky za 99 Sk mesačne, športový, dokumentárny, hudobný a filmový. Všetky ceny v článku sú s DPH.
Program Basic stojí 590 Sk a obsahuje takmer 70 kanálov. K obom týmto programom si je možné dokupovať prémiové balíčky HBO (299 Sk), Cinemax (299 Sk), Hustler (299 Sk), Nonstop kino (149 Sk) a SuperFilm (HBO + Cinemax, 449 Sk).
Program Exclusive za 1 339 Sk obsahuje všetky programy v ponuke.
UPC ponúka pre program Basic viacero triple play kampaní s viazanosťou 24 mesiacov, v kombinácii s UPC Telefón Anytime a internetovými programami chello easy, light, classic, extreme, professional a platinum je mesačný poplatok 1 333, 1 633, 2 133, 2 933, 4 793 a 1 333 Sk. Telefón Anytime zahŕňa neobmedzený počet minút volaní do pevných sietí na Slovensku.
Existujúci viazaní zákazníci analógovej TV môžu prejsť na digitálnu, pre ktorú im začne platiť 24-mesačná viazanosť.
Digitálnu TV je možné sledovať len na jednom TV v domácnosti, respektíve na viacerých TV s rovnakým zvoleným kanálom. Ak zákazník používa minimálne program Basic na ostatných TV v domácnosti môže bez poplatku využívať analógový rozšírený súbor.
Dodávaný set-top-box je lowendovým, k dispozícii sú 2x SCART výstup, jeden SPDIF audio výstup a klasické audio, jeden kompozitný video výstup, jeden káblový výstup do TV.
Podporované sú iba štandardné rozlíšenia a podľa špecifikácie len MPEG-2 a pre zvuk dokonca len MPEG-I audio layer 1 a 2. Na konci roka alebo začiatkom budúceho roka pripravuje spoločnosť aj HD kanály, k dispozícii bude nový set-top-box s HDMI výstupom.
Od predstaviteľov spoločnosti sme sa dozvedeli aj niekoľko technických detailov. Jednotlivé kanály sú vysielané v MPEG-2 s rozlíšením 720 x 576 alebo 540 x 576 a bitratom 1.1 až 6 Mbps, zvuk je vo formáte MPEG-I audio layer 2.
Oneskorenie proti terestriálnemu vysielaniu sú približne dve sekundy. Zaujala nás ale informácia, že zdrojom dát slovenských kanálov je satelitné vysielanie SkyLink a obdobne českých kanálov CSLink, pôvodný CzechLink. Hoci toto satelitné vysielanie je okrem vysielania koncovým zákazníkom určené aj na distribúciu signálu napríklad nedostupným analógovým terestriálnym vysielačom a menším káblovkám, je otázne či zbytočne neznižuje kvalitu v porovnaní s plne digitálnou garantovanou distribučnou cestou od zdroja dát až k prevádzkovateľovi digitálnej káblovky po pevnej infraštruktúre.
Dôvod získavania dát slovenských a českých televízií zo satelitného vysielania zisťujeme, rovnako ako zdroj dát zvyšných dvoch slovenských služieb digitálnej TV.
Doplnené: Spoločnosť UPC nám poskytla toto stanovisko k otázke, či je SkyLink a CSLink / CzechLink dostatočne kvalitným zdrojom signálu: "SkyLink a aj CzechLink boli určené a aj v súčasnosti sa využívajú na distribúciu signálu od zdroja k terestrickým vysielačom, odkiaľ sú v analógovej forme vysielané po celom Slovensku. Tento signál prijíma v súčasnosti obrovské množstvo divákov a prevádzkovateľ si to určite uvedomuje. Akýkoľvek výpadok by postihoval veľké množstvo koncesionárov a preto SkyLink má svoje monitorovacie centrum a nepochybne aj záložné systémy."
Stanovisko ku zdroju signálu digitálnej TV poskytli serveru DSL.sk aj Slovak Telekom a Orange. Spoločnosť Orange uviedla: "Digitálny signál berieme od poskytovateľov obsahu, pričom je k nám doručovaný cez optické linky, čo zabezpečuje, že zme schopní poskytovať zákazníkom najkvalitnejší možný signál v SD aj v HD kvalite. V budúcnosti zvažujeme vybudovať ďalší head-end za účelom rozšírenia a zvýšenia kvality služieb."
Spoločnosť Slovak Telekom zdroj signálu neuviedla. "Je to interná informácia, ktorú nezverejňujeme," uvádza stanovisko spoločnosti.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
ven
Od: ven
|
Pridané:
19.9.2007 16:43
ach jaj kedy si uvedomia ze slovensko nieje len blava....
|
| |
igoooo
Od: igoooo
|
Pridané:
19.9.2007 19:42
taka otazka expert, keby si zacinal s novym produktom, s ktorym mas milionove naklady a aby si na tom zarobil potrebujes rychlo ziskat abonentov aby si mohol dalej investovat a rozsirovat siet, zacnes v blave alebo...???
|
| |
FMG.sk
Od: FMG.sk
|
Pridané:
19.9.2007 22:27
alebo Bratislave, Blava hovoria len sedlaci.....:D
|
| |
heh
Od: heh
|
Pridané:
20.9.2007 7:26
no, sak len blavaci...
|
| |
Michal
Od: Michal
|
Pridané:
21.9.2007 3:19
to je len tvoj nazor
|
| |
zanusi
Od: zanusi
|
Pridané:
14.1.2008 18:15
Aj moj.
|
| |
96aa
Od: 96aa
|
Pridané:
24.9.2007 14:02
dememnt si zvykaj, ze Slovensko je iba Bratislava...
|
| |
h:D
Od: h:D
|
Pridané:
24.9.2007 15:35
BA je diera
|
| |
bery
Od: bery
|
Pridané:
19.9.2007 16:44
som prvy a mali by ste na mna byt hrdi:P
|
| |
bery
Od: bery
|
Pridané:
19.9.2007 16:44
som druhy,tak som len nula:(
|
| |
512346723476
Od: 512346723476
|
Pridané:
19.9.2007 17:07
"Hoci toto satelitné vysielanie (...), je otázne či zbytočne neznižuje kvalitu v porovnaní s plne digitálnou garantovanou distribučnou cestou od zdroja dát až k prevádzkovateľovi digitálnej káblovky po pevnej infraštruktúre."
Plne digitalnou cestou od zdroja dat? A ten satelit je snad analogovy? Ta cesta je tiez pevne digitalna, akurat ide vzduchom...
|
| |
hmm
Od: hmm
|
Pridané:
19.9.2007 17:11
Ale preco davat UPC ked investujes do satelitu a mas to iste, za ovela mensi peniaz. Bud si kupis SkyLink kartu, alebo....nebudes platit nic :D otom je kopec diskusii ako nato, kto chce najde.
|
| |
PCnity
Od: PCnity
|
Pridané:
20.9.2007 12:00
Alebo si kupis DreamBox a daka dobra dusa ti zazdiela UPC Direct kartu cez NewCS... Pretoze piratska Direct karta stoji viac ako 10 000... A to uz je dost.
|
| |
aaaa
Od: aaaa
|
Pridané:
24.9.2007 15:37
A niektorí poskytovatelia, menia kódovanie,... a potom ti to nepôjde: D
|
| |
DSL.sk
Od: DSL.sk
|
Pridané:
19.9.2007 17:33
Tá veta nekončí tam, kde končí jej uťatá časť vo Vašej otázke.
Bežné komerčné vysielanie digitálnym satelitom neposkytuje rovnakú garanciu kvality prenosu ako priamy prenos po kábloch s garantovanou šírkou pásma alebo prenajatým okruhom protokolom zabezpečeným proti výpadkom.
|
| |
hmm
Od: hmm
|
Pridané:
19.9.2007 18:27
Ano, poznam to. Ak sa nieco pri ceste ku mne pokasle, tak obraz sa tak cudne na urcitej casti obrazovky rozmaze(roztiahne), je to dost podobne ako ked za zapixeluje DivX video (neviem ako to nazvat, myslim tym to, ked sa akoby zasekne 1 snimok a zanim ho stale prekryvaju dalsie snimky, a spravi to take velke kocky cez obrazovku na par sekund). Niekedy je to hlavne pri sportovych kanaloch dost caste, neviem cim to je, ale nerobi to iba mne, takze ja to mam v poriadku.
|
| |
asgerwqah234
Od: asgerwqah234
|
Pridané:
19.9.2007 20:24
Nekonci? A ja som si doteraz naivne slovenskym skolstvom vychovany myslel, ze veta konci bodkou. A to ze v tej samotnej vete sa spomina kablova infrastruktura nemeni nic na tom, ze sa tam je jednoznacne napisane "narozdiel od plne digitalnej..." a satelit je plne digitalny. Vypadky a kvalita je ina vec, ale netrepte.
|
| |
ano
Od: ano
|
Pridané:
19.9.2007 22:05
Satelit je plne digitalny. Ano... mas pravdu. Aj IRQ kanaly a podobne veci v PC su digitalne. Ale to nic nemeni natom ze mozu byt rusene inym zariadenim.
Pri satelitoch toto rusenie sposobuju rozne vesmirne ziarenia, slnecne erupcie a pod....
|
| |
Sheriff6241
Od: Sheriff6241
|
Pridané:
19.9.2007 18:41
nie je digital ako digital. Nieco sa aj rekoduje, kvoli bitrate. Najkrajsi priklad je MAGIO, satelity sa tiez lisia.
|
| |
Propediotika
Od: Propediotika
|
Pridané:
19.9.2007 18:08
To stanovisko od UPC je onicom, ved v podstate sa z toho neda nic konkretne vycitat. Odpovedali na otazku obycajnym bezpredmetnym zvastom!
|
| |
ElNino
Od: ElNino
|
Pridané:
19.9.2007 18:15
buducnost je v internete. Skoda investovat do satelitov, alebo patit taku sumu za tv. Cele je to postavene na havu, vsak tv stanice by mali patit nam. A aj tak ked si chem pozriet spravy mam internet, ked chcem pozerat film mam pozicovnu alebo pre niektorych "torrent". viac asi nikto nepotrebuje.
|
| |
buhahahha
Od: buhahahha
|
Pridané:
19.9.2007 22:57
hahahahahahahaha
|
| |
majky
Od: majky
|
Pridané:
20.9.2007 7:41
ty lolo si po sebe precitaj a zamysli sa.
|
| |
fiihaa
Od: fiihaa
|
Pridané:
20.9.2007 14:04
to mas pravdu ze buducnost ;)))
|
| |
>:-O
Od: >:-O
|
Pridané:
19.9.2007 18:17
telka je uz davno len kopa hnoja za kt. platia ty co nepoznaju p2p
|
| |
emka
Od: emka
|
Pridané:
25.9.2007 12:24
televizia nikdy nevymrie. pretoze je to pasivna forma zabavy. zapnes a pozeras. nemusis hladat ziadne torrenty, nie si odkazany na nic cakat, prepnes a pozeras.a zvladne to naozaj cely svet. a je stale lacnejsia ako cokolvek ine.zaplatis poplatok a mas coho len chces. a najdolezitejsia vec.. cely cas travis uz len pozeranim. komu sa chce prist vecer domov a dat tahat film, ktory by som si rad pozrel.. len kvoli tomu ze p2p
|
| |
Robert
Od: Robert
|
Pridané:
19.9.2007 18:29
Zatial som nepocul, ze by CSlink alebo Skylink mali nejaku zlu kvalitu. Naopak,povazuju sa za zdrojnajkvalitnejsieho signalu. Naopak, sluzby ako DigiTV alebo UPC Direct na datovych tokoch maximalne setria.
|
| |
lubo
Od: lubo
|
Pridané:
19.9.2007 19:39
Ten kto pisal tento clanok sa tomu asi nerozumie. System SkyLink vznikol za ucelom distribucie signalu povodne prave pre dalsiu retransmisiu. Tento satelitny signal je zdrojom aj pre terestrialne vysielace.
Satelit v podstate redistribuje signal priamo od vysielatela.
|
| |
einstein
Od: einstein
|
Pridané:
19.9.2007 22:40
UPC je humus firma,nech si trhnu nohou a to hned dvakrat.Mam s nimi najhorsie skusenosti.A na TV aj tak zvysoka s....m,keby doma nebol,tak mi ani nechyba.Radsej by som optiku od Orange...
|
| |
adolf
Od: adolf
|
Pridané:
20.9.2007 13:28
a ktora je dobra??? kokosi ked tu T-com ludia piskuju na tcom...ked tu je orange tan naneho...vy vsetci co piskujete ste trapny slabosi...
|
| |
Palli
Od: Palli
|
Pridané:
19.9.2007 23:28
UPC direct je strasne drahe uz nevedia co za to pitat na zaciatku mohli frajerovat lebo nemali moc konkurencii ale dnes je to bieda
|
| |
jaty
Od: jaty
|
Pridané:
20.9.2007 9:01
Nerozumiem ti \"UPC Direct je je strasne drahe...\" ak som dnes dobre videl na letak v poštovej schranke, tak UPC Direct stoji 333 Sk pri viazanosti 24 mesiacov. Co je na tom drahe, sak najdi lacnejsie, dilino... Podla teba je asi lacnejsie to, ze za 8tis kupim SkyLink a CzechLink katru a budem pozerat STV, Markizu, Joj a CT1, CT2 a Primu. A co ostatne? Nat. Geographic, Animal Planet, Viasaty, Spektrum, HBO atd, tieto budes ako pozerat, ha??? A ked mi povies, ze to napalis neviem ako, to neuznavam, ja kradnut nechcem a nebudem. UPC Direct za 333 Sk je podla mna super cena, a asi si ho aj pojdem dat, lebo u nas na dedine kablovku nemame.
|
| |
xXx
Od: xXx
|
Pridané:
21.9.2007 23:34
"ak som dnes dobre videl na letak v poštovej schranke" tato veta nema chybu:))) je uplne naivne verit ze na letaku je pisana realna cena a 333 sk to neni ani omylom. je to podpobne ako ked t-com ponuka k net za 300 sk ale akosi pozabudnu ze si musis priplatit 200 sk za pevnu linku, a samozrejme je tam 24 - 36 mesacna viazanot.
btw. kvalita UPC direct na mizernej urovni a hodi sa akurat na klasicky CRT televizor, o nejakom HD ready (LCD, plazma) televizore sa neda ani uvazovat, pri rozliseni 540 x 576 a datovom toku okolo 2 Mbit/s sa na to neda kukat ani z 10 m vzdialenosti. na plazmu jedine SkyLink (respektive CS Link). je zjavne ze si kvalitu zo sky linku nikdy ani nevidel.
|
| |
Subscriber
Od: Subscriber
|
Pridané:
24.9.2007 20:43
Možno 333Sk teraz,ale čo o pár mesiacov,aj keď začala káblovka UPC mali cenu 89Sk,čím zničili ostatných.Keď už nemali konkurenciu v meste začali zvyšovať ceny .teraz platíme skoro 500Sk a výpadky sú pravidelné .Keď som im volal,že neide káblovak na sídlisku povedali,že sa na to pozrú pondelok a to bola len nedela okolo 10:00hod.Vymieňajú tam programi ako sa im zachce,neviem kto potreboval kórejčanov.
|
| |
kull nacho
Od: kull nacho
|
Pridané:
6.11.2007 13:22
AK SI VYBERESH UPC DIRECT tak spravis dobre pretoshe aj my mame no mali sme UPC DIRECT ale prislo digi kablovka od UPC tak teraz mame toto ale ak sme mali UPC DIRECT bolo dobre pretozhe maju kvalitu a maju fasa vyber programov co niektore satelitne sluzbi nemaju len ich pishu zhe maju a nakoniec kupish a je tam akurat tak len hovn.
skratka UPC DIRECT je dobra vecicka premna.
MAM AJ CHELLO OD UPC a je tiez dobre. problemy s platenim nemame vobec tak nevem co nektori pisu se su zlodeji > bude to asi tim ze im zavidia.
UPC je celosvetova Satelitna spolocnost, ktora ponuka kvalitu za ktru sa aj plati . a ne ako napr. MAGIO alebo od ORANGE plati sa do blouda a pri zlom pocasi, napr, pri silnom vietru, dazhdy burke vshetko vypadne a zaseknesa ale na UPC do tak neje. stane sa na kablovke ze nekedy vypadne no hned po par sekund asi tak 5 naskoci naspet a to neje zadna katastrofa ako pri MAGIO od T/MOBILE alebo ORANGE co ani nenaskochi . tak tolko
|
| |
Pharmant
Od: Pharmant
|
Pridané:
20.9.2007 7:42
You were helped by <a href=http://pharmanavigate.com>this site</a>? Estimate it.
It has liked or not? What it is necessary to change?
|
| |
Marek
Od: Marek
|
Pridané:
20.9.2007 7:52
UPC je banda nenazranych podvodnikov -len tolko
|
| |
mudrc
Od: mudrc
|
Pridané:
20.9.2007 9:03
... a T-Com a Orange su spolocenstvo nadhernych, ludomilnych, velkorysych ludi, co poskytuju sluzby zadarmo ba aj lacnejsie, a ktori maju velmi radi svojich zakaznikov, najma tie deticky, ktore furt davaju dio svojich reklam...
sorry, nedalo mi, musel som zareagovat... :-)
|
| |
pipka
Od: pipka
|
Pridané:
20.9.2007 10:45
ale že hajzly nedovolia prejsť na nový paušal platinium ked ste zakaznik triple play z viazanostou to sa nikde nechvália na všetky ostatné prejsť možte ale na ten čo je výhodný nie a ked chcete odstupiť tak pokuta 8 000 sk
pekné svinstvo
|
| |
cocos
Od: cocos
|
Pridané:
20.9.2007 12:07
mas si precitat podmienky ...
|
| |
Bozz
Od: Bozz
|
Pridané:
24.9.2007 16:43
HD je jasne.. ale SD je co? teda co to znamena
|
| |
stano
Od: stano
|
Pridané:
24.9.2007 17:45
standart digital
|
| |
ipc
Od: ipc
|
Pridané:
24.9.2007 21:17
skôr standard definition TV, cize klasický PAL(576@25fps)/NTSC(480@30fps)
|
| |
Skynet
Od: Skynet
|
Pridané:
25.9.2007 19:22
v štvtok mi pridu teda ten amater insstal chello platinum !!ze tu sa neda samoinstal!!!NO ved ked ho poslem do P uvidi!Uvidim dam vam vedet!
|
| |
Flousycouch
Od: Flousycouch
|
Pridané:
16.11.2007 23:08
Sounds like your finances are becoming a problem <a href=deptmanagment.com>debt help settlement</a> is the solution. ... 2007 USA Debt Consolidation.
Real debt help is not quick or easy ...
|
| |
fearmaleake
Od: fearmaleake
|
Pridané:
20.11.2007 2:43
Follow these guidelines and you will build that new home with little, or no, problems. <a href=home-improvement-lending.com>fiber cement siding</a> can help...
|
| |
Excerecoigree
Od: Excerecoigree
|
Pridané:
21.11.2007 0:56
French parliament has shown that several question marks hang over the accounts of <a href=cash-advance-service.com>payday loan online</a>
|
| |
appomopogleta
Od: appomopogleta
|
Pridané:
25.11.2007 15:28
Many business managers and principals entrusted with <a href=college-paid.com>consolidation lender loan student</a>, have had problems with their own finances...
|
| |
ontoncupt
Od: ontoncupt
|
Pridané:
30.11.2007 15:58
Every day, thousands of people are turned down for finance because they have past <a href=lendadviser.com>2nd mortgage</a> or no credit history.
|
Pridať komentár
|
|
|
|