neprihlásený
|
Piatok, 17. januára 2025, dnes má meniny Nataša |
|
Hlasovanie za štandardizáciu Open XML podozrivé aj na svetovej úrovni
DSL.sk, 6.9.2007
|
|
Potom, ako boli medializované podozrivé okolnosti pri hlasovaní za prijatie Open XML formátu dokumentov za ISO štandard vo Švédsku, sa aktuálne objavili podozrivé informácie aj o hlasovaní v celosvetovom meradle.
Podľa dostupných informácií vo Švédsku v dňoch pred hlasovaním sa za členov organizácie hlasujúcej o návrhoch na ISO prihlásilo 23 nových členov, partnerov Microsoftu. Hlasovanie bolo nakoniec anulované, keďže jedna zo spoločností sa dopustila technickej chyby a hlasovala dvakrát, a Švédsko svoj hlas neposlalo.
Server DSL.sk mal exkluzívne k dispozícii k nahliadnutiu dokument s údajným hlasovaním jednotlivých krajín zaslaným do ISO, z ktorého vyplýva, že za štandard hlasovali prevažne rozvojové krajiny a krajiny, ktoré sa do ISO prihlásili len nedávno.
Viacero krajín doteraz nezverejnilo ako hlasovali a v niektorých prípadoch dokument naznačuje, že sa na verejnosť nedostali presné stanoviská.
Pôvodné krajiny, ktoré sú P-členovia ISO, a u ktorých je potrebných pre schválenie návrhu aspoň 2/3 hlasov za prijatie z hlasujúcich, sa rozrástli krátko pred hlasovaním o 11 nových krajín.
Za štandard hlasovalo podľa dokumentu, ktorý mal server DSL.sk k dospozícii k nahliadnutiu, v abecednom poradí týchto 17 P-členov: Azerbajdžán, Cyprus, Jamajka, Kazachstan, Keňa, Libanon, Malta, Nemecko, Pakistan, Pobrežie Slonoviny, Saudská Arábia, Singapúr, Švajčiarsko, Turecko, Uruguaj, USA a Venezuela.
Z toho s pripomienkami, ktoré nemusia byť brané do úvahy, hlasovali Keňa, Malta, Nemecko, Singapúr, Švajčiarsko, Turecko, Uruguaj, USA a Venezuela.
Novými krajinami s P-členstvom, za ktoré krajiny platia, sú podľa dostupných informácií Cyprus, Ekvádor, Jamajka, Libanon, Malta, Pakistan, Pobrežie Slonoviny, Trinidad a Tobago, Turecko, Uruguaj a Venezuela. Všetky okrem Ekvádoru, ktorý hlasoval proti, a Trinidadu a Tobaga, ktorý sa zdržal, hlasovali za prijatie štandardu.
Slovensko svoj hlas vôbec neposlalo. Česká republika má hlas uvedený ako proti ako upozorňovalo viacero čitateľov a napríklad aj OSS.cz, hoci v oficiálnom stanovisku ČNI sa uvádza, že formát bol schválený s podmienkami, po spracovaní ktorých dá plný súhlas. Nie s pripomienkami sa zvykne v tomto prípade ale označovať ako tzv. podmienený súhlas, preto vyjadrenie ČNI je technicky správne. Zoznam pripomienok zaslaných Českou republikou k dispozícii nie je.
Schválenie formátu neprešlo len tesne, keď za schválenie sa vyjadrilo 53.12% z P-členov, ktorí hlasovali za alebo proti, potrebných je aspoň 66.66%. Zo všetkých krajín sa vyjadrilo proti 18 hlasov alebo 26.08%, potrebných je maximálne 25%.
Prípadná štandardizácia Open XML je kľúčová pre ďalší vývoj používanosti jednotlivých kancelárskych balíkov, keď čoraz viac vlád, medzinárodných inštitúcií a ďalších verejných inštitúcií začína požadovať alebo plánuje začať používať kancelárske balíky spracúvajúce dokumenty v štandardizovaných formátoch.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giany
Od: Giany
|
Pridané:
6.9.2007 12:42
UPPDKU
|
|
Tipi
Od: Tipi
|
Pridané:
6.9.2007 12:46
WTF???
"Nie s pripomienkami sa zvykne v tomto prípade ale označovať ako tzv. podmienený súhlas..."
|
|
DSL.sk
Od: DSL.sk
|
Pridané:
6.9.2007 12:49
Podľa dostupných informácií sa to tak údajne označuje, keďže ten nesúhlas je deklarovaný s konkrétnymi pripomienkami, ktoré ak budú odstránené, zmení sa na súhlas. Z toho to označenie.
|
|
Tipi
Od: Tipi
|
Pridané:
6.9.2007 13:01
Mne nie je jasná tá veta... osobne som mal 3-4(5) z gramatiky, ale krk by som dal za to, že tá veta nemá zmysel...
|
|
smaria
Od: smaria
|
Pridané:
6.9.2007 13:12
Clovece kasli na to, chod radsej citat knihy pre deti
|
|
Tipi
Od: Tipi
|
Pridané:
6.9.2007 13:15
Vlastná skúsenosť?
|
|
ooo
Od: ooo
|
Pridané:
6.9.2007 13:46
A co teraz?
"Nie s pripomienkami" sa zvykne v tomto prípade ale označovať ako tzv. podmienený súhlas...
|
|
tomino
Od: tomino
|
Pridané:
6.9.2007 17:06
sud moze ulozit podmienecny a nepodmienecny trest.
Podmienecny znamena, ze ak clovek porusi ulozene podmienky, nastupi na vykon trestu.
Podmieneny suhlas znamena - ak splnis to co chceme, suhlasime v opacnom pripade nie.
Inak napisane - zakazujem Ti ist do tej izby, kym sa neprezujes => podmienecny suhlas s Tvojim vstup do miestnosti. Ak to este niekto nechape bude to potvrdenim toho, ze net/soft je tak dobre navrhnuty na pouzivanie, ze ho moze pouzivat naozaj al enaozaj kazdy!
|
|
Propediotika
Od: Propediotika
|
Pridané:
6.9.2007 14:39
Pobrezie slonoviny... LOL :-D
|
|
Bozz
Od: Bozz
|
Pridané:
6.9.2007 17:26
To je este fpoho ... vies kde v <> je Trinidad a Tobago...dzaleeeeekoooo...
|
|
xapoh
Od: xapoh
|
Pridané:
6.9.2007 16:55
co stoho vypliva? MS ich "podplatil" alebo im ponukol nejake vyhody... aby hlasovali ZA... su to nechutaci... FUJ! hamba im..
|
|
jammer
Od: jammer
|
Pridané:
6.9.2007 17:21
Ehm, a nebol nahodou format .ODF standardizovany uz skorej???
|
|
Pax Avable
Od: Pax Avable
|
Pridané:
6.9.2007 17:37
Samozrejme. Drive, lepe a jednoduseji. Ale asi nepripada autorovi clanku dostatecne "klicova pro dalsi vyvoj..." atd.
|
|
salmek
Od: salmek
|
Pridané:
6.9.2007 20:55
co to meles? aspon si precitaj ten clanok. takto si dovoli ms zdrbat malokto na svete.
|
|
poklopivec
Od: poklopivec
|
Pridané:
6.9.2007 17:30
Ja dufam ze ten format schvalia. Microsoft je fajn, tie peniaze maju zasluzene a dufam ze im to prvenstvo ostane. Software je tiez za priatelnu cenu tak neviem o com...
GO MICROSOFT GO!!!!
|
|
:))
Od: :))
|
Pridané:
6.9.2007 17:51
Zeby flame? :)) Nejak sa ti dnes nedari ze moj? :)))
|
|
lol
Od: lol
|
Pridané:
6.9.2007 22:22
tebe drbe chlapce ze tie peniaze maju zasluzene :D a zaco? ze kopiruju a kradnu ?:D hlavne Bill je v tom expert. Software ktory ma tolko chyb je za prijatelnu cenu? tebe co rozum vymyvali? chod sa dat liecit
|
|
xDD
Od: xDD
|
Pridané:
6.9.2007 23:27
Naletel si mu xDDD
|
|
averton
Od: averton
|
Pridané:
7.9.2007 10:45
no jasne, klasika, microsoft zasa klame tak ako to robi uz od svojho vzniku :D
|
|
MS-fan
Od: MS-fan
|
Pridané:
7.9.2007 13:58
MS je dobry a dava detom darceky, preco by teraz nemohol spravit vlastny standard pre XML? Ved vy ho tu len urazate, pozrite sa na seba, kolko ste dali na charitu za poslednych 10 rokov, co ste spravili pre tuto spolocnost? a slovensky hiphop? nic.
|
Pridať komentár
|
|
|
|