
neprihlásený
|
Streda, 24. júna 2026, dnes má meniny Ján |
|
|
Česko podporí štandardizáciu MS Open XML, Slovensko sa zrejme nevyjadrí
DSL.sk, 4.9.2007
|
|
Český normalizačný inštitút (ČNI) dnes na svojich stránkach oznámil, že Česká republika podporí schválenie formátu spoločnosti Microsoft Open XML za ISO štandard.
Schválenie je zatiaľ podmienečné, po spracovaní komentárov zaslaných ISO udelí ČNI plný súhlas na štandardizáciu. Finálnu podobu pripomienok zaslaných na ISO ČNI zatiaľ podľa dostupných informácií nezverejnil.
Podľa informácií servera DSL.sk Slovensko k štandardizácii formátu stanovisko nezaujme, keďže príslušná technická komisia č. 37 Slovenského ústavu technickej normalizácie, v ktorej sú zastúpení aj zástupcovia IT firiem, nenašla v tejto otázke zhodu.
Štandardizáciu formátu pre dokumenty Open XML sprevádza viacero kontroverzných udalostí. Microsoft pristúpil k štandardizácii formátu zrejme potom, ako viacero vlád a rozličných organizácií začalo vyžadovať alebo oznámilo zámer požadovať od kancelárskych balíkov spracovanie dokumentov v štandardnom otvorenom formáte.
V súčasnosti zaujímajú stanovisko k štandardizácii Open XML za ISO formát príslušné organizácie v jednotlivých štátoch. Minulý týždeň sa ale napríklad zistilo, že vo Švédsku Microsoft ponúkal nenáležité výhody svojim partnerom, ak formát podporia. V dňoch pred hlasovaním sa zaregistrovalo do otvorenej organizácie hlasujúcej o národnom stanovisku k návrhom ISO štandardu 23 nových spoločností, všetko partnerov Microsoftu.
Výsledky hlasovania vo Švédsku boli ale anulované, keďže jedna spoločnosť hlasovala za schválenie Open XML dvakrát.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
andree
Od: andree
|
Pridané:
4.9.2007 13:01
UZ TO KONECNE VSETCI PISTE SPRAVNE - stanovisko ma byt "Nie, s pripomienkami"... to je trochu nieco ine ako "Podpori"... totiz to znamena, ze so specifikaciou aktualne nesuhlasi - ale ak autor (m$) zapracuje pripomienky, bude...
|
| |
DSL.sk
Od: DSL.sk
|
Pridané:
4.9.2007 13:05
Pozrite si oficiálne stanovisko ČNI.
|
| |
andree
Od: andree
|
Pridané:
4.9.2007 14:09
ok... Po zpracování těchto připomínek uděluje ČNI plný souhlas k přijetí Office Open XML jako mezinárodního ISO/IEC standardu.
sice sa mi to stale nezda ako podpora... no - co uz.. clovek sa musi zmierit s vela vecami v zivote, preco nie s tymto =)
|
| |
linksysmax
Od: linksysmax
|
Pridané:
4.9.2007 21:26
je to hroza, uz sa clovek pomaly boji otvorit konzervu, lebo mieto pokazenej ryby tam bude nieco pokazene od microsoftu.
vsetkym NORMALNYM SPOLOCNOSTIAM stacil open document format.
opakujem vsetkym normalnym. uz davnejsie schvalene ISO.
potom pride makrosrot a s pre seba typickym egoizmom ide valcovat v podobe hrubeho ignorovania ostatnych.
je to obrovska chyba, ze takato standardizacia neprebehla pred 20 rokmi a o vyvoj a udrzbu standardu sa nestarala nezavisla medzinarodna komisia. keby to totiz tak bolo, dnes by sme tu nemali molocha typu microsoft, lebo prave sekundarnou previazanostou produktov vydavajuc vlastne nestandardne formaty za standardy ziskal take postavenie, ake ma.
za tuto obrovsku chybu platime dodnes a ak by sa schvali aj to dalsie ISO, tak aj budeme platit.
ta firma je vredom v pocitacovom svete, nicitelom hospodarskej sutaze.
|
| |
linksysmax
Od: linksysmax
|
Pridané:
4.9.2007 21:27
ked si spomeniete, kolko firiem skupili, kolko napadov pokradli a potom ich vydavali za svatych, licencujuc a prelepujuc najvyberanejsimi holografickym nalepkami velke casti ukradnutej prace druhych /vykradnuty system 7, kde sa apple neuspesne este pri ein 95 domahal svojich prav, casti beos, a mnoho mnoho dalsich, kradeze patentov - vid. minulorocne dohody s novellom a spol./
a typickym prikladom ich praktik je aj svedsko, uvedene v tomto clanku. nekale praktiky stale ostavaju rovnake. ponukanie nenalezitych vyhod sa berie ako samozrejmost.
kedy uz niekto s tou namyslenou firmou spravi kratky proces?
kedy jej povedia, ze o jej elektronicky format A4 NIKTO nema zaujem? ze svoje postavenie roky zneuzivali?
kedy sa uz niekto z vrchnych konecne ozve, ze chceme mat konecne OPEN DOCUMENT FORMAT AKO OFICIALNY STANDARD? ze nikoho ich pochybny doc nezaujima?
|
| |
linksysmax
Od: linksysmax
|
Pridané:
4.9.2007 21:28
klienti casto otvaraju oci, ked im ukazem v nativnom mode, kolko bordelu a nepodstatnych informacii format doc od microfostu obsahuje, ako mizerne je naprogramovany word a este aj v cistejsom formate rtf berie so sebou viac ako 50 percent uplne zbytocnych informacii. iba potom chapu, preco im robia problemy niekedy preklopenia textu z wordu pre dalsie graficke spracovanie.
existuju napr, uzasne editory typu atlantis, v nizsich verziach, ktore tento microsofotovsky bordel nenesu dalej a vedia z dokumentu odstranit./ az potom, ked klienti maju tie dva iste subory pred sebou, kazdy ulozeny v inom softe a porovnaju si to, vedia o com hovorim a chapu, precop neustale nadavam na microsoft. zrazu maju ten isty text bez akychkolvek znakov a s tretinovou velkostou. NACO NIEKTO ROBI NIECO, CO PROSTE ROBIT NEVIE? mozno by z nich boli dobri zametaci, alebo by mohli predavat na trhoch, alebo robit soferov.
|
| |
linksysmax
Od: linksysmax
|
Pridané:
4.9.2007 21:29
spat k otvorenemu formatu ODF, co ide zasa kto iny ako makrosrot so svojouo povestnou aroganciou likvidovat.
tam je uz totiz nepodstatne, v akom softveri robite, ci v open office, 602 office, K-office, alebo hocijakom inom baliku, ktory tento OTVORENY FORMAT podporuje. bez ziadnych skrytych funkcii je tu skutocna sloboda vyberu.?
KEDY UZ KONECNE AJ TU ZACNE FUNGOVAT TRH?
keby boli aspon europske vlady co k comu, tak by si sadli a spocitali, kolko miliard investuju rocne do operacneho systemu a officov. za zlomkovu cenu by sa dal vytvorit spolocny europsky tim programatorov, ktory by vyvinul vlastny a omnoho rychlejsi a efektivnejsi operacny system. napriklad by sa mohol podporit projekt HAIKU - nastupca byvaleho superrychleho systemu BEOS.
|
| |
linksysmax
Od: linksysmax
|
Pridané:
4.9.2007 21:31
OBROVSKE VYHODY VLASTNEHO OPERACNEHO SYSTEMU EU.
administrativy statov a obci by usetrili obrovske miliardy, peniaze a dane by ostali v eu, zvysila by sa zamestnanost a system s nizsimi energetickymi narokmi ako je ta nemozna vista alebo zbytocne kostrbate xp by umoznil pouzivat pc s nizkou spotrebou a nizsim vykonom pri zachovani rovankej rychlosti dosiahnutia vysledku, CO BY USETRILO OBROVSKE MNOZSTVO ENERGIE A TYM PADOM BY PODSTATNE ZNIZILO ENERGETICKU NAROCNOST a pomohlo SPOMALIT GLOBALNE OTEPLENIE.
pc su uz dnes casto najvacsimi spotrebicmi v domacnosti, nehovoriac o velkych administrativnych budovach, kde sa radovo pouzivaju stovky az tisice tychto strojov.
kracame uplne hroznym smerom, a s klapkami na ociach.
vista je ako golem pred smrtou, xp bolo jeho male dieta.
este sa to da zastavit.
tak do toho.
|
| |
linksysmax
Od: linksysmax
|
Pridané:
4.9.2007 21:42
OSPRAVEDLNUJEM SA ZA TIE DLHE PRISPEVKY, ALE TATO ZDANLIVO TAK BANALNA VEC PREDSTAVUJE V SKUTOCNOSTI ZASADNY SMER NA DALSIE DESATROCIA.
AK DOPUSTIME INY AKO OPEN DOCUMENT FORMAT, ZNOVU BUDE NIEKTO CEZ ZDANLIVO DALSI ISO FORMAT DIKTOVAT VLASTNU BUDUCNOST.
OPAT NASTANE PREVIAZANOST TYPU OS/MIKCROSOFT/ - OFFICE /MICROSOFT/ - NOSNY FORMAT V INSTITUCIACH A LOGICKY DOMA /OPAT MICROSOFT/.
INYMI SLOVAMI - CESI SI DNE NECHALI UKRADNUT A ZNEHODNOTIT UZVZNIKNUTU NEZAVISLU A4.
VERIM, ZE SVEDI A AJ SLOVACI A AJ OSTATNI POSLU MICROSOFT TAM, KAM PATRI, NA SMETISKO DEJIN A EGOIZMU.
DNES JE DOBA SPOPLUPRACE, NIE HRABANIA.
|
| |
PaloD
Od: PaloD
|
Pridané:
4.9.2007 23:37
Klídek, dostanes zaludocne vredy.....
Ale mas tak troska......utopisticke predstavy.....ze vytvorit organizaciu na OpenO......LOL.
Ako v Tisicrocnej vcele.....peneze, penize, penezi......:-)
|
| |
zbl
Od: zbl
|
Pridané:
4.9.2007 14:32
Ak rozpisujete oficialne stanovisko CNI, tak pouzite motodiku organizacie, pre ktoru sa to stanovisko vydavalo, takze: nie s pripomienkami.
Info napr. na http://www.oss.cz/ i v diskusiach na CNI.
|
| |
DSL.sk
Od: DSL.sk
|
Pridané:
4.9.2007 15:03
My sme tu nerozpisovali ale prakticky doslova tlmočili oficiálne nalinkované stanovisko ČNI. Oficiálny dokument zaslaný na ISO tam zverejnený nie je a nemáme ho k dispozícii, ak je verejne dostupný, poprosím Vás o linku alebo jeho zaslanie. Ak ste ho aspoň videli, poprosím Vás o tlmočenie jeho obsahu, informáciu samozrejme veľmi radi aj technicky spresníme.
Ak to technicky bolo nie s pripomienkami, potom buď nie je správne oficiálne stanovisko ČNI alebo sú tie pripomienky len formálne, keďže stanovisko ČNI jasne hovorí, že ten štandard nakoniec vlastne tak či tak plne podporí.
|
| |
andree
Od: andree
|
Pridané:
4.9.2007 15:08
predpokladam ze tento text ste uz citali
http://www.abclinuxu.cz/clanky/ruzne/ jak-probiha-standardizace-ooxml
je tam aj popisany system fungovania hlasovania... neda sa tam teda (asi) hlasovat \"nie, lebo nie...\" (logicky - hlasujuci musia uviest mat dovod nesuhlasu); v kazdom pripade to za co oni hlasovali je druha moznost - \"nie, dokial...\" ;-)
|
| |
jarek
Od: jarek
|
Pridané:
4.9.2007 13:30
tlacova sprava z CNI
Český normalizační institut (ČNI) vyjádřil v pátek 31. srpna podmíněný souhlas pro přijetí Office Open XML (DIS 29500).....
ČNI se na základě výsledků diskuse, která proběhla v České republice, domnívá, že formát Office Open XML definovaný normou DIS29500 bude přínosný pro uživatele kancelářských programů. A to zejména proto, že nabízí prostředky pro reprezentaci běžně používaných prvků dokumentů, které zatím jiný otevřený formát nepodporuje ....
je to na smiech to im asi rovno M$ napisal!
|
| |
---
Od: ---
|
Pridané:
4.9.2007 13:56
svedi sa zdrzali hlasovania potom ako M$ priznal ze ich podplatili aby hlasovali za. Viac uz o tom netreba pisat ani riadok. Je jasne ze kto ma peniaze nemusi produkovat kvalitu.
|
| |
pan dan
Od: pan dan
|
Pridané:
4.9.2007 14:05
keby mali linux, nic take by sa nestalo.
|
| |
tony
Od: tony
|
Pridané:
4.9.2007 14:16
treba dodat, ze open to rozhodne nieje, iba podla nazvu.
dalsie na n3.sk/microsoft
MS openXML Elements Require An Application to Emulate Microsoft Office
OOXML Elements Require An Application to Emulate Microsoft Office
lineWrapLikeWord6
Emulate Word 6.0 Line Wrapping for East Asian Text
mwSmallCaps
Emulate Word 5.x for Macintosh Small Caps Formatting
shapeLayoutLikeWW8
Emulate Word 97 Text Wrapping Around Floating Objects
truncateFontHeightsLikeWP6
Emulate WordPerfect 6.x Font Height Calculation
useWord2002TableStyleRules
Emulate Word 2002 Table Style Rules
useWord97LineBreakRules
Emulate Word 97 East Asian Line Breaking
wpJustification
Emulate WordPerfect 6.x Paragraph Justification
shapeLayoutLikeWW8
Emulate Word 97 Text Wrapping Around Floating Objects
|
| |
pan dan
Od: pan dan
|
Pridané:
4.9.2007 14:25
je to dobry standard, neviem co proti nemu mate.
|
| |
anonymous
Od: anonymous
|
Pridané:
4.9.2007 14:42
ty si potom dobry debil
|
| |
outtony
Od: outtony
|
Pridané:
4.9.2007 14:45
ale, ved je jasne, ze to mysli ironicky :)
|
| |
pan dan
Od: pan dan
|
Pridané:
4.9.2007 15:52
nie, nemyslel som to ironicky. Je to standard zabezpecujuci poriadok a pravidla. Aspon sa nestane, ze sa tu objavi nejaka trpaslicia firmicka s vlastnym standardom a za par rokov tu bude 5 roznych rozhrani.
|
| |
zyx
Od: zyx
|
Pridané:
4.9.2007 16:43
A co povies na toto?
1. There is already a standard ISO26300 named Open Document Format (ODF): a dual standard adds costs, uncertainty and confusion to industry, government and citizens;
2. There is no provable implementation of the OOXML specification: Microsoft Office 2007 produces a special version of OOXML, not a file format which complies with the OOXML specification;
3. There is information missing from the specification document, for example how to do a autoSpaceLikeWord95 or useWord97LineBreakRules;
|
| |
zyx
Od: zyx
|
Pridané:
4.9.2007 16:44
4. More than 10% of the examples mentioned in the proposed standard do not validate as XML; !!!!!
5. There is no guarantee that anybody can write software that fully or partially implements the OOXML specification without being liable to patent lawsuits or patent license fees by Microsoft;
6. This format conflicts with existing ISO standards, such as ISO 8601 (Representation of dates and times), ISO 639 (Codes for the Representation of Names and Languages) or ISO/IEC 10118-3 (cryptographic hash);
7. There is a bug in the spreadsheet file format which forbids any date before the year 1900: such bugs affect the OOXML specification as well as software applications like Microsoft Excel 2000, XP, 2003 and 2007.
8. This standard proposal was not created by bringing together the experience and expertise of all interested parties (such as the producers, sellers, buyers, users and regulators), but by Microsoft alone.
www.noooxml.org/petition
|
| |
pan dan
Od: pan dan
|
Pridané:
4.9.2007 16:58
to som uz davno cital, pochopitelne, trapkovia opensorsaci sa boja, ze MS ich opat predbehne, ukaze im ako sa to robi naozaj. Myslis, ze keby to doteraz fungovalo, tak by niekto nieco menil? Je v tom taky brajgel, ze je lepsie spravit novy, cisty standard.
|
| |
zyx
Od: zyx
|
Pridané:
4.9.2007 17:06
CO KEBY FUNGOVALO? NEVIES CITAT LOLO? UZ EXISTUJE INY I - S - O, ANO DOBRE CITAS, ISO STANDARD - ISO SU TI TRAPKOVIA, O KTORYCH HOVORIS??? CO BRANI MICROSOFTU IMPLEMENTOVAT TEN STANDARD? NACO JE NAM DALSI? NEVADI ZE NIE JE ZARUCENE, ZE HOCIKTO BUDE CHCIET IMPLEMENTOVAT TEN MS PASKVIL BUDE MUSIET PLATIT MS ZA PATENTY??
|
| |
pan dan
Od: pan dan
|
Pridané:
4.9.2007 17:12
vypni si capslock, lebo nebudem viac reagovat.
Ten MS standard nie je zly, kto prisiel s poziadavkou? V clanku mas, ze firmy vyuzivajuce office, nie MS!
|
| |
zyx
Od: zyx
|
Pridané:
4.9.2007 17:17
SI NEDOSLYCHAVY?? KTO BRANI MICROSOFTU IMPLEMENTOVAT ODF???
|
| |
Bozz
Od: Bozz
|
Pridané:
4.9.2007 17:21
Opera je najlepšia !!!
|
| |
booger
Od: booger
|
Pridané:
4.9.2007 18:00
ktora?
|
| |
harso
Od: harso
|
Pridané:
4.9.2007 21:16
zelená
|
| |
evo
Od: evo
|
Pridané:
5.9.2007 20:39
eh, ty si dobre mimo..
peticiu som podpisal, som stastny ;)
|
| |
lovemiheeff
Od: lovemiheeff
|
Pridané:
7.9.2007 23:41
<a href=http://love-miheeff.ru>çíŕęîěńňâŕ</a> ćĺíůčí ěóć÷čí, ëţáîâü đîěŕíňčęŕ, çíŕęîěńňâŕ ďĺđĺďčńęŕ îáůĺíčĺ, äđóćáŕ ďŕđĺíü äĺâóřęŕ, ţíîřŕ ďîçíŕęîěčňüń˙, äĺâóřęč čůóň ďŕđíĺé, çíŕęîěńňâŕ ńĺęń číňčě http://love-miheeff.ru
çíŕęîěńňâŕ love
|
| |
îďňčěčçŕöč˙ ńŕéňŕ
Od: îďňčěčçŕöč˙ ńŕéňŕ
|
Pridané:
24.9.2007 15:31
<a href=http://seo-miheeff.ru>đŕńęđóňęŕ ńŕéňŕ đĺéňčíă</a> Îďňčěčçŕöčč ńŕéňŕ - Íŕ ďîëîćĺíčĺ ńňđŕíčö
ű â đĺçóëüňŕňŕő ďîčńęŕ âëč˙ĺň áîëüřîĺ ęîëč÷ĺńňâî âíĺříčő č âíóňđĺííčő ôŕęňîđîâ: Đŕçđŕáŕňűâŕĺňń˙ Ňĺőíč÷ĺńęîĺ çŕäŕíčĺ íŕ îďňčěčçŕöčţ ńŕéňŕ:1.1. Ňŕáëčöŕ ńîńňî˙íč˙ ńŕéňŕ Âńĺ čçěĺí
ĺíč˙, ńâ˙çŕííűĺ ń îďňčěčçŕöčĺé ęîäŕ č čçěĺíĺíčĺě ďđîăđŕěěíîăî ôóíęöčîíŕëŕ íŕ ńŕéňĺ , ďđîčçâîä˙ň Đŕçđŕáîň÷čęč ńŕéňŕ â ńîîňâĺňńňâčč ń íŕřčě Ňĺőíč÷ĺńęčě çŕäŕíčĺě íŕ îďňčěčçŕöčţ ńŕéňŕ . Ĺńëč đŕçđŕáîň÷čęč, ďî ęŕęčě-ëčáî ďđč÷číŕě, íĺ ěîăóň âç˙ňü íŕ ńĺá˙ âűďîëíĺíčĺ ýňčő čçěĺíĺíčé, ňî ěű ěîćĺě ďîäęëţ÷čňü ę đŕáîňĺ âĺá-ěŕńňĺđîâ č ďđîăđŕěěčńňîâ íŕřĺăî Ŕăĺíňńňâŕ.
Čěĺííî íŕ îńíîâĺ ęëţ÷ĺâűő ńëîâ áóäĺň ďđîâîäčňüń˙ óâĺëč÷ĺíčĺ Âŕřĺăî đĺéňčíăŕ (đŕńęđóňęŕ ńŕéňŕ) â ďîčńęîâűő ńčńňĺěŕő.
Ěű ďđîâîäčě ńîçäŕíčĺ ńŕéňîâ ń ó÷ĺňîě ďîčńęîâűő ńčńňĺě http://seo-miheeff.ru ňĺë. (495) 772-59-98
|
| |
ńîôň
Od: ńîôň
|
Pridané:
13.10.2007 0:46
<a href=http://soft.miheeff.ru>ńęŕ÷ŕňü áĺńďëŕňíî ďđîăđŕěěó adobe acrobat</a>
Ďđîęńč-ńĺđâĺđ - ýęîíîěč˙ ňđŕôčęŕ
<img>http://soft.miheeff.ru/logo.jpg</img>
|
| |
fotomihe
Od: fotomihe
|
Pridané:
16.10.2007 17:27
<a href=http://foto.miheeff.ru>samarkand foto ru</a> Ďđčâĺňńňâóĺňń˙ çŕăđóçęŕ íĺ áîëĺĺ 10 đŕáîň â äĺíü îň îäíîăî ŕâňîđŕ. http://foto.miheeff.ru
|
| |
Čçăîňîâëĺíčĺ ńŕéňîâ
Od: Čçăîňîâëĺíčĺ ńŕéňîâ
|
Pridané:
31.10.2007 17:07
<a href=http://www.lordstudio.ru/>ďđîăđŕěěŕ čçăîňîâëĺíč˙ ńŕéňîâ</a>
<img>http://lordstudio.ru/image/logo_01.gif</img>
Čçăîňŕâëčâŕëč ńŕéň, "÷ňîáű áűë"?
Íĺ ďîäîçđĺâŕĺňĺ, ÷ňî îí ěîćĺň ďđčíîńčňü ďđčáűëü?
Ěčëëčîíű ëţäĺé ĺćĺäíĺâíî čůóň ňîâŕđű č óńëóăč â Číňĺđíĺň.
Ěű ńäĺëŕĺě čő Âŕřčěč ęëčĺíňŕěč!
čçăîňîâëĺíčĺ ńŕéňŕ ńŕěŕđŕ
Íŕřŕ ęîěďŕíč˙ čěĺĺň áîëüřîé îďűň â čçăîňîâëĺíčč ńŕéňîâ ęŕę äë˙ ęîđďîđŕňčâíűő ęëčĺíňîâ ňŕę č đŕçëč÷íűő Číňĺđíĺň ďđîĺęňîâ, íŕďđŕâëĺííűő íŕ ďîëó÷ĺíčĺ çŕęŕç÷čęîě ěŕęńčěŕëüíîăî ęîěěĺđ÷ĺńęîăî ýôôĺęňŕ îň čçăîňîâëĺííîăî ńŕéňŕ.
Čçăîňîâëĺíčĺ ńŕéňŕ - îň 11890 đóá.
ňĺë.: (495) 687-56-65
|
| |
Ďîčńę íîâîńňĺé
Od: Ďîčńę íîâîńňĺé
|
Pridané:
1.11.2007 9:21
ńŕéň news outdoor
|
Pridať komentár
|
|
|
|