| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
lamer
Od: lamer
|
Pridané:
13.6.2007 11:17
Parada...konecne budem moct obmedzit podsvietenie na notebooku bez strachu, ze sa mi tam bude nieco odrazat :)
|
| |
fafo
Od: fafo
|
Pridané:
13.6.2007 11:48
to je sice pekne, ale otazka je ci to je mozne nasadit do bezneho zivota, ci naprklad vyroba takehoto materialu nieje nepomerne draha
|
| |
marco
Od: marco
|
Pridané:
13.6.2007 12:12
no bude to asi ako pri kazdej jednej novej technologii.... zo zaciatku hej, postupom casu pojde cena dole az sa to bude rozdavat na ulici...
|
| |
Propediotika
Od: Propediotika
|
Pridané:
13.6.2007 11:53
toto svetlo idealne na take to domace zuvanie
|
| |
123
Od: 123
|
Pridané:
13.6.2007 12:01
choď sa liečiť
|
| |
m6r3k
Od: m6r3k
|
Pridané:
13.6.2007 13:11
ked uz tak: toto svetlo idealne na take to domace pouzivanie
|
| |
siri
Od: siri
|
Pridané:
13.6.2007 13:17
Niekto nepochopil :)
|
| |
Bozz
Od: Bozz
|
Pridané:
13.6.2007 18:37
si nastrocny k0kOt! skap ak nemas co povedat okrem trapnej hlasky
|
| |
Bozz,
Od: Bozz,
|
Pridané:
13.6.2007 21:38
Tebe uz riadne preskakuje...
|
| |
Bozz
Od: Bozz
|
Pridané:
14.6.2007 18:20
Tebe tiez!!!
|
| |
Bozz
Od: Bozz
|
Pridané:
16.6.2007 16:34
Dobre mi jebe
|
| |
akz
Od: akz
|
Pridané:
13.6.2007 11:54
ked sa svetlo nebude odrazat napr z LCD panelu, tak ten hjo bude pohlcovat nie? tym padom sa bude mnohonasobne viecej zahrievat.
|
| |
nebojsa
Od: nebojsa
|
Pridané:
13.6.2007 12:06
dostanes k tomu a sacok ladu na chladenie :}
|
| |
ARny
Od: ARny
|
Pridané:
13.6.2007 12:15
Ak sa svetlo neodraza nastavaju este dva mozne pripady. Bud sa svetlo dokonale pohlcuje alebo dokonale prenika. Pri tejto technologii ide o druhy pripad.
|
| |
lamer
Od: lamer
|
Pridané:
13.6.2007 12:30
Prenika??? Cez monitor???
|
| |
tony
Od: tony
|
Pridané:
13.6.2007 12:51
a druha strana notebooku je co? zrkadlo? ziadne extremne zahrievanie necakajte, to skor procak vyprodukuje viac tepla
|
| |
lamer
Od: lamer
|
Pridané:
13.6.2007 14:56
Nie, ja sa len cudujem, ze preco sa nepohlcuje...notebook snad nebude cely priehladny :)
|
| |
pistiacik
Od: pistiacik
|
Pridané:
14.6.2007 6:25
a co keby bolo pouzite na podsvietenie toho buku
|
| |
pyrotechnik
Od: pyrotechnik
|
Pridané:
13.6.2007 13:02
no hej, lenze prenikne len tym novym specialnym materialom, ktory tvori len tu najvyssiu vrstvu. a co dalej vnutri?
|
| |
ARny
Od: ARny
|
Pridané:
14.6.2007 12:25
Neviem co sa vzrusujete ved tu ide predsa o material, ktory by nepotreboval antireflexnu vrstvu a teda da sa pouzit hlavne pri vyrobe sosoviek pripadne inych ploch s potrebou nizkej odrazivosti. Nikto tu predsa nehovori o tom, ze co sa bude diat za tym materialom.
|
| |
"M"
Od: "M"
|
Pridané:
13.6.2007 11:58
čitateľnosť na priamo slnku
|
| |
ggg
Od: ggg
|
Pridané:
13.6.2007 12:14
to je super - este par rokov a vyvynu material, ktory neodraza absolutne ziadne svetlo - vsetko cez neho prejde! bude sranda - uz to vidim: Neviditelny plast a la Harry Potter...
|
| |
shadun
Od: shadun
|
Pridané:
13.6.2007 12:26
no v plasti co ma index lomu == 1 by Harry skor vyzeral ako bez plasta, ale asi nie ako neviditelny Harry:)
|
| |
Karol
Od: Karol
|
Pridané:
13.6.2007 12:27
Ked si oblecies plast z takehoto materialu, tak bude vidno teba, ty truhlik.
|
| |
tony
Od: tony
|
Pridané:
13.6.2007 12:52
zabijate v nom jeho detske sny! teraz bude po nociach plakat do vankusa
|
| |
Karol
Od: Karol
|
Pridané:
13.6.2007 13:31
Hej, jeho detske sny, ako by s Harryho plastom spehoval sestru v kupelni.
|
| |
pistiacik
Od: pistiacik
|
Pridané:
14.6.2007 6:26
"neviditelny plast uz tu bol spominany
|
| |
Antigramatik
Od: Antigramatik
|
Pridané:
13.6.2007 13:15
Nebolo by zle keby to dokazali narvat aj na dioptricke skla. Mnohym ludom by to dost ulahcilo zivot.
|
| |
tony
Od: tony
|
Pridané:
13.6.2007 17:50
to by snad nemal byt problem, ale s odrazmi nejak nemam potiaze, kde sa ti to prejavuje?
|
| |
Uhlik
Od: Uhlik
|
Pridané:
14.6.2007 0:33
len mu nepovedz, ze je to problem firmveru :D ...
|
| |
pyrotechnik
Od: pyrotechnik
|
Pridané:
14.6.2007 19:13
tak toto si zabil totalne :D
|
| |
Petki
Od: Petki
|
Pridané:
13.6.2007 13:50
hmm, vazne vsetko svetlo cez neho prejde? Podla mna ho skor pohlti. Keby preslo, stracal by sa totiz ucinok...
Napriklad ten monitor - svetlo by preslo cez tuto vrstvu, klasicky by sa odrazilo od monitoru, zhorsilo obraz a normalne preslo naspat.
A v tomto pripade by sa samozrejme harryho neviditelny plast javil ako cierny a nie neviditelny :)
|
| |
Petki
Od: Petki
|
Pridané:
13.6.2007 13:50
ale ak mi nieco unika, tak povedzte co a nenadavajte mi :P
|
| |
Bozz
Od: Bozz
|
Pridané:
14.6.2007 18:24
Myslis ze ked ta nazvem kokotom, budes to povazovat za nadavku? Lebo ja to beriem ako vyraz ktory ta vystihuje. Nie ani tak tvarom, ale skor funkciou: na take to domace čúranie, no a potom este na nejak dalsie pičoviny.
|
| |
Petki
Od: Petki
|
Pridané:
14.6.2007 22:33
nie, od 6 rocneho soplaka ktory si teraz ten svoj kkt honi z nadsenia ze toto slovo pouzil v prispevku to nepokladam za urazku, skor za vyjadrenie jeho uchylneho mozgu...
|
| |
Bozz
Od: Bozz
|
Pridané:
14.6.2007 23:54
6 rocny si mozno tak ty a ak aj nie tak mentalne urcite
|
| |
thriler
Od: thriler
|
Pridané:
13.6.2007 14:41
Tiez som si myslel, ale precitaj si prvy odstavec este raz:
"
Výskumníci z Rensselaerského polytechnického inštitútu informovali o vyvinutí nového <b>priehľadného</b> materiálu, ktorý odráža mnohonásobne menej svetla ako existujúce materiály. "
|
| |
Aqw3R
Od: Aqw3R
|
Pridané:
13.6.2007 14:44
akoze super diskusia :]] uz dlho som sa tak nezasmial :D
|
| |
ach bože
Od: ach bože
|
Pridané:
13.6.2007 17:03
Niektorí ľudia sú taký nevzdelaní, a ešte to dávajú o sebe vedieť, omg, dva krát sa zamyslite nad tým, čo sa hovorí v článku a tak píšte, alebo radšej nepíšte, ked také základné veci neviete pochopiť. Alebo využite vynikajúci nástroj menom internet, zistite si čo potrebujete, a tak sa zapájajte do diskusie. Zdôrazním len jednu vec: úplne pohlcovanie svetla(resp. žiadne odrážanie) :sa nerovná: úplnému prepúšťaniu svetla(tiež žiadne odrážanie). V prvom prípade napr. čierna farba, a v druhom napr. tento nano materiál o ktorom je reč. Toť vsjo z mojej strany.
|
| |
Brano Mojsej
Od: Brano Mojsej
|
Pridané:
13.6.2007 22:11
Oprav ma, ak sa mýlim, som v tomto laik. Myslím si, že spomínaný materiál svetlo ani neodráža, ani nepohlcuje. Skôr by som vychádzal z tohoto tvrdenia: Svetlo je elektromagnetické žiarenie, ktoré je vďaka svojej vlnovej dĺžke viditeľné okom, alebo všeobecnejšie elektromagnetické vlnenie od infračerveného po ultrafialové. Tri základné vlastnosti svetla (a elektromagnetického vlnenia vôbec) sú svietivosť (amplitúda), farba (frekvencia) a polarizácia (uhol vlnenia). Kvôli dualite častice a vlnenia má svetlo vlastnosti ako vlnenia, tak aj častice.
|
| |
Brano Mojsej
Od: Brano Mojsej
|
Pridané:
13.6.2007 22:12
Viditeľné svetlo je časť elektromagnetického spektra s frekvenciou 7,5×1014 Hz (hertz) až 3,8×1014 Hz. Vlnová dĺžka viditeľného svetla vo vákuu, je 360 nm (fialová zložka) až 760 nm (červená zložka). Spomeniem ešte, že v rôznych prostrediach sa svetlo šíri rôznou rýchlosťou. Keď svetlo prechádza rozhraním medzi takýmito dvomi rôznymi prostrediami, spomaľuje sa (alebo zrýchľuje) a podlieha lomu. Ak je svetlo elektromagnetickým žiarením, tak si myslím, že spomínaný materiál toto žiarenie takmer dokonale prepúšťa, čiže má skoro dokonalú priepustnosť vo vlnových dĺžkach od 360 nm do 760 nm. Toť vsjo z mojej strany.
|
| |
Hmmm, to teda čumím ...
Od: Hmmm, to teda čumím ...
|
Pridané:
13.6.2007 22:28
Som teda nevedel, že máme na tom našom veľkom Slovensku toľko Aj_Štainov (že by pivní GUGU?).
|
| |
MortarMan
Od: MortarMan
|
Pridané:
15.6.2007 15:47
On zkopiroval pol wikipedie ;)
|
| |
tono
Od: tono
|
Pridané:
13.6.2007 22:08
to sa bude kupovat ako nalepka na vselijake obrazovky problem bude len s odprasnenim medzi povodnou a tou ultra svetlou obrazovkovou foliou a aby som nezabudol znici to pixeliky skor ako sa dokazu znicit same
|
| |
opec
Od: opec
|
Pridané:
13.6.2007 22:30
ja by som radsej material ktory vsetko svetlo pohlti === bol by na to pekny pohlad --> predstavte si ciernu, ktora zmeni dizajn vasho TV :)
|
| |
e1
Od: e1
|
Pridané:
13.6.2007 23:27
Keď na tom skle nebude vznikat chormatická aberácia, tak sa asi dočkáme asi novích objektívov na foťáky. Háčik je v tom, že to nebude v blízkej budúcnosti, takže zatial môžeme smelo kupovať klasické sklenené "sklá".
|
| |
tono
Od: tono
|
Pridané:
18.6.2007 10:38
myslim ze na pohlcovanie svetelnych lucov su uv a polarizacne filtre roznych priemerov
|
| |
JANO
Od: JANO
|
Pridané:
19.6.2007 1:13
ODKAZ PRE BOZZ-A.UZ DLKSIE SLEDUJEM TVOJE SPRAVANIE NA TEJTO STRANKE A KAZDA TVOJA REAKCIA MA PEKNE VYTACA.AK NIEKTO VIE NEJAKE INFORMACIE O BYDLISKU UZIVATELA MENOM BOZZ NECH MI ICH POSLE NA JANO222 A JA TO VYRIESIM.CEST
|
| |
JANO
Od: JANO
|
Pridané:
19.6.2007 1:14
JANO222@POST.SK
|