|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PistaBoss
Od: PistaBoss
|
Pridané:
9.3.2007 5:01
Jak keby to nebolo jedno.
|
|
Frog
Od: Frog
|
Pridané:
9.3.2007 9:33
tak veru jedno to neni.
|
|
poldo23
Od: poldo23
|
Pridané:
9.3.2007 13:24
veru jedno to nie je ale stale bude platit profici zostanu pri raw amateri pri jpg a ti co maju radi nove veci budu menit formaty stale a vzdy si najdu z kazdeho to najlepsie
inac stale unzavam nekomprimovane formaty
moj oblubenec TIFF
|
|
Fr3E
Od: Fr3E
|
Pridané:
9.3.2007 14:46
U mna to zatial vyhrava TGA....
|
|
Frog
Od: Frog
|
Pridané:
9.3.2007 18:22
presne, TIFF je kvalita. Dal by som to medzi JPG a RAW. s tym že rozdiel JPEG a TIFF je velmi badateľný. Najmä pri portretoch a pod.
|
|
Mark
Od: Mark
|
Pridané:
10.3.2007 18:24
Prave to si myslim tento format zmeni. Profici aj amateri budu pouzivat HD Photo. Informovanejsi vedia preco.
|
|
wee
Od: wee
|
Pridané:
9.3.2007 6:08
dalsi nestandartny M$ vymysel
|
|
Merania
Od: Merania
|
Pridané:
9.3.2007 6:48
a potom vsetci ti co rozmyslaju prejdu na to co je lepsie a ti menej inteligentnejsi ostanu pri horsich veciach.
|
|
my humble myself
Od: my humble myself
|
Pridané:
9.3.2007 9:53
takto to nikdy nefungovalo, uz len z toho dovodu ze \\\"lepsi\\\" je velmi subjektivny pojem. Bolo by zaujimave vidiet nejaku krivku zachovania vernosti povodneho obrazu so stupajucim objemom dat. zatial mi to skor pripada iba ako pokus Microsoftu vysachovat opensource, citujem cloveka z jednej US firmy:
I wouldn\\\'t worry about it. The license for the HD Photo code prohibits it from being used in any open source projects, or publishing the source code in any way. Which means that it won\\\'t have a lot of mainstream support among freeware programs, limiting it to commercial programs. because of this, it will probably see very limited use among most casual users and anyone who posts pictures in this format will get the same kind of harassment that anyone who posts in Jpeg2000 format does now.
As long as it remains closed source and requires a license from MS to use, it will be about as popular as WMA is for audio.
|
|
meff
Od: meff
|
Pridané:
9.3.2007 10:05
presne tak.
|
|
lordiceman
Od: lordiceman
|
Pridané:
9.3.2007 12:38
velka pravda... pridavam sa k nazoru
|
|
Fero
Od: Fero
|
Pridané:
9.3.2007 14:26
As long as it remains closed source and requires a license from MS to use, it will be about as popular as WMA is for audio.
takze nebude nikdy popularny :-P
|
|
Adrique
Od: Adrique
|
Pridané:
1.8.2007 10:25
nepopularny je zrejme aj preto, lebo zdaleka neposkytuje lepsiu kvalitu oproti mp3 (a to nehovirim o ogg alebo aac) pri rovnakom bitrate, prave naopak.
Sice aj mp3 moze mat hnusnu strasnu kvalitu pri nepodarenom kodeku, ale na wma je kodek len jeden... :-)
Staci si vypocut stream napr. z di.fm - wma@32 kbps a porovnat ho s aac@24 kbps.
|
|
One
Od: One
|
Pridané:
9.3.2007 17:37
Co ine ste cakali od novinky od MS?? Ved to je jasne od zaciatku ze ako giganticka firma chcu pretlacit svoj format, za ktory sa potom musia platit licencne poplatky. Tu nejde o inovaciu. Ide o este vacsie upevnenie monopolu, nenasytnost. Podobny priklad ako T-com, ktory vam predstavi, ze je nieco uzasne a zadarmo a musite to mat, potom platite ani neviete co a konkurencia sa moze len prizerat.
|
|
tom
Od: tom
|
Pridané:
9.3.2007 17:52
az na to, ze to nie je pravda. zdrojove kody pre endoder aj dekoder su zverejnene samotnym microsoftom...
|
|
Mark
Od: Mark
|
Pridané:
10.3.2007 18:27
Tak to potom necitas poriadne novinky o tomto formate. Microsoft urobil az privela ustupkov ohladne tohto formatu (oproti ostatnym jeho formatom, napriklad audio wma a podobne), takze osobne davam tomuto formatu buducnost.
|
|
nebud si tym taky isty
Od: eugeni
|
Pridané:
19.4.2010 10:44
vies kolko "horsich" veci sa presadilo a nedalo "lepsim" sancu? ci uz kvoli cene, alebo jednoduchosti? ved samotny ethernet je toho dokazom, a docitas sa o tom aj v odbornych clankoch, ze to sice nebola najvhodnejsia a najlepsia moznost,a le bola tak jednoducha a lacna, ze sa drtivo presadila...
|
|
FMG.sk
Od: FMG.sk
|
Pridané:
9.3.2007 12:51
jj presne, na HD Photo potrebujes Windows HD Photo Framework cca 520 MB a Windows Vista SP1 a IE7 a 500 USD pre Billa.....nech idu do p.....
|
|
Paul
Od: Paul
|
Pridané:
9.3.2007 20:20
az na to ze onedlho sa objavia emulatory ktore to posunu na uroven, ktoru vsetci ocenia aj bez platenia gatesovi.
|
|
ferro
Od: ferro
|
Pridané:
10.3.2007 14:29
presne tak je to len dasie lákadlo aby vsetci presli na vistu,
úprimne nikdy nebudete fotky takto extremne zblizovat
fotmat JPEG dnes v pohode staci na prezeranie v pocitaci
a velkost dne uz tomu takmer nikomu nezaleží.takže je to len obchodný tah zo strany microsoftu,pre bezných použivatelov to ziadny pokrok neznamená
|
|
Mark
Od: Mark
|
Pridané:
10.3.2007 18:32
Mam okolo 600 GB HDD dokopy. Na velkosti mojich fotografii mi zalezi a prave preto pouzivam maximalnu kompresiu. Pred tym som dokonca pouzival polovicny pocet megapixelov aky mi fotoaparat poskytoval.
|
|
pankratz
Od: pankratz
|
Pridané:
9.3.2007 6:56
Jediný rozdiel vidím len vo veľkosti obrázkov. Zrejme ten nový je menej náročný na veľkosť.
|
|
tomasb
Od: tomasb
|
Pridané:
9.3.2007 7:29
stacilo by prejst na velkost bloku 64x64 a kompresia by sla este podstatne lepsie...
jediny rozdiel co tam vidim je ze jpeg pouziva blok 8x8 a hd photo 16x16, takze pri low frequency vie dosahovat 4x mensiu velkost co moze pouzit potom na vyssie frekvencie v detailnejsich oblastiach...
|
|
kold
Od: kold
|
Pridané:
9.3.2007 10:38
1.HD photo nepouziva tradicne DCT ako JPEG
2.transformacny blok pri HD photo je 4x4
3.to o prejdeni na 64x64... skus si to, a sam sa vyved z omylu
|
|
Paul
Od: Paul
|
Pridané:
9.3.2007 7:57
HD Photo sa javi ako vseobecne lepsi format hlavne pre tych co robia graficke upravy fotiek pravidelne.. teda im to aj z casti ulahci robotu.. horsie to uz bude s realnym nasadenim do fotoaparatov kedze bude menej zariadeni podporovat niektore funkcie ako je napriklad pictbridge a pod.
cize na poriadne zaclenenie HD photo si este pockame.
PS: vase komentare voci MS su uz niekedy trapne naozaj. znizujete sa na uroven totalne zakomplexovanych konzervativnych dovsetkehopindajov. naozaj ked niekedy nieco dobre MS urobi vy to hned odsudzujete bez toho ze by ste s tym mali skusenosti..
howk
|
|
Aqw3R
Od: Aqw3R
|
Pridané:
9.3.2007 8:13
pridavam sa k nazoru na MS. MS ma velmi vela zamestnancov a robi na velmi vela roznych projektoch. Nie vsetko co robi, robi s tou istou monopolnou politikou ako je to pri windowz. A sem tam sa mu podari aj nieco dobre.
|
|
ARny
Od: ARny
|
Pridané:
9.3.2007 8:50
heh vsak pockaj... ja si nemyslim ze HD Photo nieco vyriesi my skor potrebujeme novy otvoreny format s novymi moznostami oproti JPEGu co sice HD Photo splna ale asi nebude otvoreny alebo zeby M$ prekvapil? :)
|
|
Paul
Od: Paul
|
Pridané:
9.3.2007 8:57
zakladom dobreho uspechu je konanie.
tym ze sa bude cakat a preferovat jpeg sa nic noveho tak skoro neukaze.. toto je aspon krok vpred. ci uz sa HD Photo udrzi je vec otazna ale podstatne je ze sa vyvoj formatu po dlhej dobe pohol dopredu.
|
|
kold
Od: kold
|
Pridané:
9.3.2007 9:40
hd photo je otvoreny format.
|
|
MaK
Od: MaK
|
Pridané:
9.3.2007 9:54
A naco by bol dobry otvoreny format? Aby mohlo prist X firiem s vlastnou, zarucene lepsou verziou formatu? Nie, dakujem. Radsej nech sa vytvorit jediny standard, ktory budu respektovat vsetci. Ci to vytvori MS alebo niekto iny, na tom nezalezi. Hlavne nech je jeden standard.
|
|
meff
Od: meff
|
Pridané:
9.3.2007 10:05
otvorenost formatu suboru neznamena to, ze si kazdy spravi svoju verziu HD photo.
|
|
Peto_MiG
Od: Peto_MiG
|
Pridané:
9.3.2007 14:06
Prave otvorenost formatu zabezpecuje, ze je jeden urceny OTVORENY standard, ktory je pristupny pre kazdeho.
Presnym opakom su uzavrete formay a'la M$. Nikto okrem M$ do nich nevidi, a kedze ostatni s nimi chtiac-nechtiac musia pracovat, tak si musia cucat z prsta, ako ten format vlastne vyzera. Vysledkom je, ze kazdy si ho implementuje inac.
Typickym prikladom su uzavrete dokumenty Word DOC a XLS, s ktorymi maju mensie ci vacsie problemy vsetky konkurencne produkty. Keby bol ten format otvoreny, tak by sa spraval vsade rovnako.
|
|
ARny
Od: ARny
|
Pridané:
9.3.2007 23:32
Presne tak ale hl. vyhodou otvoreneho formatu je jednoducha implementacia do digitalnych zariadeni, pretoze by nebolo potrebne platit ziadne licencne poplatky a ani by nehrozili v buducnosti nejake sudne spory (ako pri MP3). By ma celkom zaujimalo ci existuje nejaky takyto opensource format obrazkov nieco ako je ogg pri audiu.
|
|
MLx
Od: MLx
|
Pridané:
10.3.2007 21:45
zeby PNG?? PNG sa uz pouziva niekolko rokov - ostatne aj obrazky v tomto clanku su v tomto formate :) Inak stale cakam na porovnanie HD-P a tohto coraz relevantnejsieho formatu. To ze je to lepsie ako JPEG si mozu strcit - aac aj ogg su lepsie ako mp3, ogg je dokonca volny/otvoreny a presadil sa? Bohuzial nie.. :(
|
|
ARny
Od: ARny
|
Pridané:
12.3.2007 0:33
No podla mna je PNG proprietarny licencovany format, takze neni free ale neviem to s istotou.
|
|
nn
Od: nn
|
Pridané:
17.3.2007 14:25
png vznikol ako open-source protajsok gifu (png\'s not gif, ako je portable network graphics je znamy az neskor)..
|
|
2ge
Od: 2ge
|
Pridané:
13.3.2007 8:59
HD Photo su dva neporovnatelne formaty, jeden je stratovy a druhy bezstratovy. To je ako keby si porovnaval mp3 vs FLAC/Monkey Audio
|
|
MaK
Od: MaK
|
Pridané:
12.3.2007 12:25
ok, vyzera to ze by som si mal dostudovat informacie o tom co je otvoreny format. Len som sa zlakol, ze to moze mat nieco spolocne s Open Source, pretoze Linux je peknou ukazkou toho, ako z jedneho produktu moze vzniknut X nekompatibilnych verzii. Vdaka za vysvetlenie.
|
|
maladaptiv
Od: maladaptiv
|
Pridané:
9.3.2007 8:31
Pravda.
|
|
binary
Od: binary
|
Pridané:
9.3.2007 16:19
HD Photo vyzera zaujimavo ale hodnotit ho nechcem kym ho nevyskusam.
A na margo MS odporucam toto:
http://itnews.sk/buxus_dev/ generate_page.php?page_id=47504
|
|
One
Od: One
|
Pridané:
9.3.2007 17:40
chcem podporu HD Photo aj v Gimpe a pod Linuxom. Zadarmo.
|
|
Opera
Od: Opera
|
Pridané:
9.3.2007 9:08
Opera bude s takymito obrazkami ficat este lepsie:-)
|
|
RE:opera
Od: RE:opera
|
Pridané:
9.3.2007 12:49
nebude. operu mame vsetci tazko v <->
|
|
...
Od: ...
|
Pridané:
9.3.2007 14:18
ak ty si vsetci, tak mas pravdu.....
|
|
!!!
Od: !!!
|
Pridané:
9.3.2007 20:18
ano ja som vsetci. ba ja si dovolujem poslat do hajzlu pubertakov, ktori nemaju nic ine na praci len spamovat s debilinami.
|
|
Antonín Dvořák
Od: Antonín Dvořák
|
Pridané:
10.3.2007 1:45
operu neodporúčam. radšej HD TV.
|
|
pista
Od: pista
|
Pridané:
10.3.2007 12:33
ty si blazon dvorak. Hovno vies o opere - je best
|
|
pinkytt
Od: pinkytt
|
Pridané:
6.6.2007 12:56
a ty si este vacsi, lebo si ani jeho vtip nepochopil. chod si radsej jebaky vytlacat a nespamuj!
|
|
ggg
Od: ggg
|
Pridané:
9.3.2007 10:20
no neviem ako vy, ale ja uz rok pouzivam na fotky LuraDocument Format, ktory ma este lepsiu uroven kompresie ako tento HD Photo - patinova velkost pri rovnakej kvalite na 1-4 mpx obrazku, stvrtinova na 5-8 mpx...
stiahnite si IrfanView a odskusajte si to, tento format je naozaj najlepsi a to ani nie je novy...
|
|
misho
Od: misho
|
Pridané:
9.3.2007 11:11
ti co to toho tak suverenne pindaju ako by to testovali uz niekolko rokov , by si aspon mohli precitat clanok o standardizacii HD Photo (okrem ineho MS upustil aj od nazvu windows media photo) ako nastupcu Jpeg a otvoril ho pre vsetkych... clanok bol aj tu na DSL
|
|
ARny
Od: ARny
|
Pridané:
9.3.2007 23:36
co myslis tym otvoril?
|
|
Snake
Od: Snake
|
Pridané:
9.3.2007 12:34
no ja som tam tu zmenu nejak nepocitil :/ ved uznajte sami:
http://www.sendspace.com/file/rpit9r
vsetko som nastavil na max kvalitu a jpeg je predsa mensi nez hdphoto...any ideas? :/
|
|
fiihaa
Od: fiihaa
|
Pridané:
9.3.2007 12:37
podľa prvých testoch
|
|
JPG
Od: JPG
|
Pridané:
9.3.2007 13:01
a JPEG2000 neni dobrý???
K tomuto článku by sa mali inak vyjadrovať ozaj iba ľudia, čo robia s fotkami na profesionálnej úrovni.. Típci vlastniaci 7MPx vreckové foťáky, čo fotia dovolenku pri mori alebo susedovu svadbu a akože potom "spracovávajú nafotený materiál" by mali túto diskusia iba ticho sledovať a prípadne sa poučiť...
|
|
sgsg
Od: sgsg
|
Pridané:
9.3.2007 13:22
susedovu svatbu... LOL
|
|
Azx
Od: Azx
|
Pridané:
9.3.2007 13:40
No ja vidim rozdiel len u tej poslednej serii obrazkov (ak neratam tie 2 cervene). Asi by som mal zajst k ocnemu... :)
|
|
asd
Od: asd
|
Pridané:
9.3.2007 14:10
radsej zajdi k ocnemu
|
|
Tupcek
Od: Tupcek
|
Pridané:
9.3.2007 14:22
no take rady nedavaj, lebo potom najblizsi mesiac nebudu stihat ocny...
|
|
ach
Od: ach
|
Pridané:
9.3.2007 14:31
Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
|
|
Snake
Od: Snake
|
Pridané:
9.3.2007 15:33
nauc sa pisat (nie pišať ale písať ;)
|
|
pipiak
Od: pipiak
|
Pridané:
9.3.2007 15:35
So ,at first you should learn SVK language"po ANGLIVKY"
|
|
bundas
Od: bundas
|
Pridané:
9.3.2007 15:51
Co myslíte, je Opera aj tak najlepšia ? LOL
|
|
macher
Od: macher
|
Pridané:
9.3.2007 18:00
jasne ze je najlepsia
|
|
pistik
Od: pistik
|
Pridané:
10.3.2007 12:35
samozrejmne, ze je
|
|
Antonín Dvořák
Od: Antonín Dvořák
|
Pridané:
10.3.2007 1:47
najlepšie je HD TV doma v pohodlí a tepľúčku. Nemusíte cestovať na turnusy.
|
|
DANDÁČ
Od: DANDÁČ
|
Pridané:
11.3.2007 21:04
Aka opera ?! najlepšie su koncerty , na opery sa už nechodi
|
|
woww
Od: woww
|
Pridané:
9.3.2007 16:38
no, aj jpg ak dam komresiu do 5% ide, ale som zvedavy, ako si poradi s prechodom RGB vs. aRGB a hlavne pre mna dolezity CMYK. Na tlac potrebujem 300dpi a ziadnu kompresiu, alebo teda do 10%. A som zvedavy ako bude filtrovat prechod na 100.100.100.100 za 256.256.256 a nedajboze z #-ovych veci. Ta ja som zvedavy. A ked poslem zakaznikom nahlad, tak asi na HD sa budu kukat jak Rumuni na novu Daciu :-)))
|
|
tono
Od: tono
|
Pridané:
9.3.2007 19:54
suhlasim s paulom je mi z vas na grc ste totalne zaujati voci ms az tak ze mam niekedy pocit ze to tu proti ms bojuje jeden clovek a pise pod menami desiatok ludi tato ms vec sa mi zda viac ako vynimocna predsa nebudete kupovat pamatove karty do fotakov za dvojnasobnu cenu ked ti bude stacit mensia kapacita a dalej si myslim ze tento format sa dost uplatni pri iso pretoze jpeg je v kompaktnych fotakoch na podvecer a noc asi to najneprijemnejsie a ci uz sa to paci vam a tomu citovanemu chudakovi alebo nie urcite sa to presadi a hla microsoft moze zacat vyrabat fotoaparaty slusnej kvality fotiek bez platenia licencii nejakym vymyselnikom ako vy uz sa tesim take nieco nema ani apple hoohoohoo a k tomu bilovmu vrecku podotknem aby ste sa spamatali
|
|
Spacer
Od: Spacer
|
Pridané:
10.3.2007 13:07
Nezrat vsetko firme, ktora ziskava dominantne postavenie a chcela by ho najlepsie ziskat vo vsetkych oblastiach, je prirodzeny instinkt, ktory nemaju iba zvieratka zdruzujuce sa do stada.
To by musel byt sakra dobry vynalez, aby sa mohol ujat a tento format, tak ako .WMA to teda nebude, lebo riesi iba davno vymyslene, no v inom pozlatku. ;-)
|
|
h5n1
Od: h5n1
|
Pridané:
9.3.2007 21:23
osobne sa netrapim nad tym kto dany standart vytvoril, skor ma zaujima spätna kompatibilita s mnozstvom aj velmi kvalitnych zariadeni kt. ficia na jpg . . . ved je to obrovske mnozstvo fotakov, mobilov, dvd prehravacov . . . a este neviem coho. nevie nahodou niekto ci sa podpora formatu da update-nut zmenou firmwaru? to by prechod na novy standard vyrazne urychlilo, ved ked je naozaj lepsi tak preco nie ????
|
|
Open doc
Od: Open doc
|
Pridané:
10.3.2007 13:56
Open Document je lepsi linux foreva
|
|
dagi
Od: dagi
|
Pridané:
10.3.2007 18:16
nainstaloval som ten plugin do CS2 a nejak mi nefunguje, vobec sa nevypisuje medzi priponami v save a load dialogoch, aj ked plugin je na spravnom mieste. ma este niekto rovnaku skusenost? dik
|
|
Merania
Od: Merania
|
Pridané:
11.3.2007 11:28
somariny, treba fotit do RAW a mate pokoj
|
|
ARny
Od: ARny
|
Pridané:
12.3.2007 0:37
Jasne hned si idem kupit 200TB HDD aby som mohol ukladat veci v RAW formate dnes ho maju v akcii (dnes je 12.3.2020)
|
|
Merania
Od: Merania
|
Pridané:
16.3.2007 23:06
nevravim, ze treba ukladat fotky ako raw, ale treba fotit v raw a upravovat ich v raw. vysledok uz mozes ulozit do nekomprimovaneho jpg.
|
|
RAMBO
Od: RAMBO
|
Pridané:
12.3.2007 18:14
Keď už by som robil takýto TEST, tak by som jednoznačne konvertoval do príslušných formátov z niečoho lepšieho než je foto vo formáte JPEG z digitálu.
Podľa mňa by sa malo vychádzať z objemného BMP vytvorenom na PC, aby boli výsledky objektívnejšie.
|
|
2ge
Od: 2ge
|
Pridané:
13.3.2007 9:09
presne to ma napadlo ako prve. Alebo pouzit kvalitny fotak a fotit do RAW. Robit testy z JPG (aj ked malo kompresovany) do JPG a HDPhoto je trosku nezmysel.
|
|
Peter
Od: Peter
|
Pridané:
16.3.2007 14:45
Neviem kde ste sa dočítali že to robili z JPEGu. Z fotoaparátu je možné dostať aj iný formát napr. RAW)
|
|
Miroslav Bakoš
Od: Miroslav Bakoš
|
Pridané:
15.3.2007 13:19
PNG rulez...
|
|
Betax
Od: Betax
|
Pridané:
15.3.2007 21:41
Zatiaľ je ten photoshop plugin odfláknutý u HD-Photo nefunguje podpora Alpha transdparentnosti.
|
|
tono
Od: tono
|
Pridané:
17.3.2007 5:35
co je to ten raw
|
|
CPY
Od: CPY
|
Pridané:
18.3.2007 10:55
Moj test pre porovnanie JPG, JPG2000 a HDPhoto:
Pre porovnanie je aj jeden subor v tiff,original fotka bola ulozena v RAW 16mpix
Porovnaval som kvalitu 50%,20%,0%
3 mirrory:
http://muj.edisk.cz/soubor/ [zmaz medzery a toto] stahni/36578/Phototest.rar_17.46MB.html
http://www.weby.rupkki.sk/cpy/photo/Phototest.rar
http://cpy.wz.cz/Phototest.rar
|
|
CPY
Od: CPY
|
Pridané:
18.3.2007 11:09
Porovnanie kvality zhruba ked subor je spakovany na 330KB (1MB velkost rar)
1. test ma 16MB co som posielal predtym
http://muj.edisk.cz/soubor/stahni/ 82546/Phototest300KB.rar_922.29kB.html
http://cpy.wz.cz/Phototest300KB.rar
http://www.weby.rupkki.sk/cpy/ photo/Phototest300KB.rar
[zmazat medzery z liniek zas]
|
|
peto
Od: peto
|
Pridané:
18.3.2007 18:39
da tu niekto ruku do ohna za M$??!
|
|
Josko
Od: Josko
|
Pridané:
19.3.2007 8:56
Kým nebude opensource plugin do GIMPu tak je to pre mňa nepoužiteľný formát, a predpokladám že ms nedovolí použitie v os projektoch.
|