|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
abc
Od: abc
|
Pridané:
14.2.2007 3:28
este prenedavnom sa tu niekto ohanal 128 bitovym sifrovanim...hm, asi nic nie je (alebo tak skoro nebude) az tak bezpecne ako by sa mohlo zdat..na druhej strane, urcite to prinesie uzasne pokroky pri zlozitych vypoctoch co moze byt vyuzite pre ludstvo (ja viem ze aj tak nebude,ale preco aspon trosku nezaidealizovat :-)
|
|
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
14.2.2007 8:05
Nedavno cinsky profesor desifroval SHA1 na obycajnom desktop PC, NSA to komentovala tym, ze SHA1 nedoporucuje pouzivat. MD5 padlo uz davno, tak som zvedavy co teraz 2048-bit? :)
|
|
Lolofon
Od: Lolofon
|
Pridané:
14.2.2007 21:13
odkedy sa da hash desifrovat ? :)). asi mas na mysli, ze nasiel kolizie....
|
|
P@vol
Od: P@vol
|
Pridané:
14.2.2007 8:58
...jj, taketo pc mozu byt velmi uzitocne pre ludstvo-napr. pri vyvoji novych zbrani-hadam nemyslite, ze najvacsie velmoci sveta to pouziju na nieco ine.
Som ale zvedavy, co by sa stalo, keby bol skor(skor ako zdokonalenie heslovacich algoritmov) vyvinuty kvantovy pc, ktory by dokazal rozlustit hesla.
|
|
mcbaran
Od: mcbaran
|
Pridané:
14.2.2007 17:08
prepáč že ťa niečím prekvapím ale takéto technológie sa používajú najprv v zbraniach a raketách a až potom idú obyčajným userom
|
|
poldo23
Od: poldo23
|
Pridané:
14.2.2007 19:15
sa tvaria akoby nasli nieco nove, americka armada tymto sposobom dekoduje nase maily uz davno, uz pocas studenej vojny a teraz to spristupnili obyc ludom lebo ony maju uz nieco nove
+ze s tym prisla neznama spolocnost - jasne amici vytvorili spolocnost a podsunuli jej ten produkt aby sa neodhalili ze ho uz dlho pouzivaju
ha milujem konspiracie
|
|
thriler
Od: thriler
|
Pridané:
14.2.2007 20:57
Necital si nahodou Digitalnu pevnost? :)
|
|
:-D
Od: :-D
|
Pridané:
14.2.2007 21:25
hmm myslim, ze moje maily v style:"caf, piatok ideme na to pivo teda..." asi nemusim mat sifrovane :D
|
|
:-DD
Od: :-DD
|
Pridané:
14.2.2007 23:03
hmm, myslím, že ani moje maily v štýle: "caf, v piatok ideme na to pivo teda... a potom to tam rozpálime. Ber všetko, čo máš podomácky vyrobené... " asi nemusím mať ani ja šifrované :-DD
|
|
Deer Dance
Od: Deer Dance
|
Pridané:
14.2.2007 4:38
its evolution baby
|
|
pol
Od: pol
|
Pridané:
14.2.2007 6:44
preto je krátkozraké spoliehať sa len na veľkosť kľúča. informácia, ktorej životnosť je dostatočne krátka a v čase sa rýchlo mení je cestou ako šifrovať.
|
|
Yxus
Od: Yxus
|
Pridané:
14.2.2007 8:39
nedallo by sa to dako inak porovnat s vykonom bezneho procesora?
|
|
misogsk
Od: misogsk
|
Pridané:
14.2.2007 10:31
Ved to tam porovnane bolo.
V principe to znamena, ze RSA,AES(512 bit) na dnesnych najrychlejsich kompoch rozbijes za niekolko desat rokov), na kvatovom PC za par sekend, minut.
P.S. Nie su to presne cisla, ale ako priklad ti to snad bude stacit
|
|
Yxus
Od: Yxus
|
Pridané:
14.2.2007 12:09
no, ved preto som pisal ze dako inak to porovnat. ale asi sa to ani v podstate porovnat neda... uplne ina architektura...
|
|
zavislak
Od: zavislak
|
Pridané:
14.2.2007 16:56
kolko fps budem mat v counterovy na takom PCcku :)
troska zavislosti medzi nas :D
(len srandujem :D)
|
|
Uhlik
Od: Uhlik
|
Pridané:
14.2.2007 22:00
srandicky, srandicky, ale zase take kvantove GPU by neboli az takym velkym nezmyslom a nebudem sa divit, ak o par rokov budu komercne dostupne ... ale smozrejme to nepojde o to, aby si mal 1 564 884 fps v counterovi, ale skor o realistiku pri zachovani realne pouzitelneho fps ...
|
|
zavislak
Od: zavislak
|
Pridané:
15.2.2007 2:43
no tolko by mi mozno aj stacilo :) a pri takych fps v CS by isiel mozno aj wow na maximum :D
|
|
:-D
Od: :-D
|
Pridané:
6.1.2008 12:09
To by si musel mat zapnute \"developer 1\" ale za to by ti dal VAC ban skor nez ti tie fps nabehnu :D
|
|
hmm
Od: hmm
|
Pridané:
16.2.2007 20:11
hmm, kvantove pocitace su uplne o niecom inom, skratka niektore veci na nich sa daju riesit rychlejsie, ale s niekgtorymi, ktore bezny PC zvlada asi budu mat problemy
|
|
Oggyn
Od: Oggyn
|
Pridané:
14.2.2007 9:25
Nedávno som čítal knihu Dana Browna - Digitálna pevnosť . Teraz mám pocit, že sci-fi motív z knihy je už tu...
|
|
RB
Od: RB
|
Pridané:
14.2.2007 10:25
No vidis, a ak to aj dopadne ako v knihe, tak sa nie je coho bat;-)
|
|
rad
Od: rad
|
Pridané:
14.2.2007 16:13
ako to skonci? :D
|
|
LINUX_FORCE
Od: LINUX_FORCE
|
Pridané:
14.2.2007 15:19
Aj ja som to cital a je to dost dobre. Odporucam
|
|
lobo
Od: lobo
|
Pridané:
14.2.2007 20:12
ostatne Brownove knihy su fajn, ale Digital Fortress nie je len zle napisana ale este horsie prelozena...
vysloveny brak
|
|
heh
Od: heh
|
Pridané:
16.2.2007 15:30
tak to pridaj.... vacsiu hovadzinu som este necital. Napisane stylom a la holywood, primitivne....Aspon som sa pekne zasmial..
|
|
Deer Dance
Od: Deer Dance
|
Pridané:
18.2.2007 15:59
kamos to cital povedal ze v zivote nezabil horsie cas... a to hrava mmorpgs...
|
|
macko
Od: macko
|
Pridané:
14.2.2007 10:51
tak toto je konec "klasických" pocitacov ako ich pozname
|
|
lepton
Od: lepton
|
Pridané:
14.2.2007 11:11
no konecne sa im to podarilo!!!!kvantove pc rulezz
|
|
frenky
Od: frenky
|
Pridané:
14.2.2007 11:48
zabudli napísať, koľko by taký komp aktuálne stál...
|
|
Yxus
Od: Yxus
|
Pridané:
14.2.2007 12:04
vzorka zdarma... :)
|
|
tomahowk
Od: tomahowk
|
Pridané:
21.2.2007 9:51
vzorka zdarma na testovanie a po 30 dnoch ta bude furt otravovat aby si si to kupil :)
|
|
fiihaa
Od: fiihaa
|
Pridané:
14.2.2007 12:33
dufam ze na to uz nejake lepsie windoze urobia ;))))
|
|
sanxo
Od: sanxo
|
Pridané:
14.2.2007 12:54
Neboj, Bill sa uz postara o narast vykonu tychto PC... :-D
|
|
P@vol
Od: P@vol
|
Pridané:
14.2.2007 14:10
....vypadlo ti jedno slovku, spravne by to malo byt:
Neboj, Bill sa uz postara o narast spotreby z vykonu tychto PC... :-D
|
|
GunZ
Od: GunZ
|
Pridané:
14.2.2007 14:07
ten obrazok ktomu mi nejako nejde k tomu clanku, nebodaj to je v takom boxe?
|
|
Yxus
Od: Yxus
|
Pridané:
15.2.2007 9:00
ilustracne foto...
|
|
Bozz
Od: Bozz
|
Pridané:
14.2.2007 14:41
ja som od polovice nizsie nepochopil :D
|
|
LINUX_FORCE
Od: LINUX_FORCE
|
Pridané:
14.2.2007 15:20
NApodobne ale nevadi
|
|
y0g
Od: y0g
|
Pridané:
14.2.2007 16:05
..ale znie to strasne sci-fi :D
|
|
:DDD
Od: :DDD
|
Pridané:
14.2.2007 16:42
to bozz: Ja som to dal do semestralnej previerky, mozno niekto si s tym poradi...
:DDD
|
|
Bozz
Od: Bozz
|
Pridané:
14.2.2007 21:09
som rad ze niesom sam. s tym sci-fi mas sakra pravdu :D
|
|
Lotar
Od: Lotar
|
Pridané:
14.2.2007 15:51
Konečne sa tu začínajú objavovať články, ktoré majú aspoň nejakú úroveň.. dúfam, že ich tu bude čoraz viac :)
|
|
thriler
Od: thriler
|
Pridané:
14.2.2007 20:58
Len skoda, ze ta uroven presahuje chapanie bezneho cloveka.
|
|
adm
Od: adm
|
Pridané:
14.2.2007 16:10
hej hej mas pravdu, najlepsie bude ked na tom pustite Operu :D
|
|
Coze?
Od: Coze?
|
Pridané:
14.2.2007 16:41
Naco tam pchat operu, vsak kvantove PC je evolucia pricom opera demolacia
|
|
OmeGa
Od: OmeGa
|
Pridané:
14.2.2007 22:22
No ved preto musia na tom pustit najprv operu, aby zistili ci je ten pc dost vykonny aby ju utiahol :D
|
|
Accuphose
Od: Accuphose
|
Pridané:
14.2.2007 16:16
Přesně tak jak bylo psáno, budoucnost je v Tokenech... jinak to nepůjde
|
|
Buzz
Od: Buzz
|
Pridané:
14.2.2007 18:26
sa uvedomte dievcence chladenie nad absolutnu nulu nieje pre tvoj kanter strajk pouzitelne
Kvantový počítač Orion má 16 qubitov, kvantovými časticami sú elektróny supravodičov zmrazených na teplotu tesne nad absolútnu nulu.
zavolaj docentovi na kramare kolko stoji obycajne helium do scanera magnetickej rezonancie ani na to helium sumena nemas ;o)
|
|
Bozz
Od: Bozz
|
Pridané:
14.2.2007 21:13
"TESNE NAD ABSOLUTNU NULU" nad absolutnu nulu nemoze uz byt nic zmrazene preto sa to vola absolutna nula
|
|
Lolofon
Od: Lolofon
|
Pridané:
14.2.2007 21:16
ano, preto nezmozes nic zmrazit pod absolutnu nulu :)). nad je nad, pod je pod, aj ked si v zapornych cislach :)))
|
|
Bozz
Od: Bozz
|
Pridané:
14.2.2007 23:23
HIIII kurva drat mas pravdu... SORAC... mas pravdu moja chyba
|
|
poldo23
Od: poldo23
|
Pridané:
14.2.2007 19:14
sa tvaria akoby nasli nieco nove, americka armada tymto sposobom dekoduje nase maily uz davno, uz pocas studenej vojny a teraz to spristupnili obyc ludom lebo ony maju uz nieco nove
+ze s tym prisla neznama spolocnost - jasne amici vytvorili spolocnost a podsunuli jej ten produkt aby sa neodhalili ze ho uz dlho pouzivaju
ha milujem konspiracie
|
|
zavislak
Od: zavislak
|
Pridané:
15.2.2007 2:45
radsej by si mal milovat svojho psychologa alebo psychiatra no u teba uz neviem
|
|
lodivod
Od: lodivod
|
Pridané:
14.2.2007 20:23
Jamajsti borci utoci! Bobisti jenom koukaji!
|
|
thriler
Od: thriler
|
Pridané:
14.2.2007 21:01
Zaujimalo by ma co bude stat chladenie takeho pc? Asi to
nebudede zadarmo vsak?
|
|
Mato
Od: Mato
|
Pridané:
14.2.2007 21:05
"Takýto kvantový počítač by dokázal prekonať takmer všetky kryptografické algoritmy, na ktorých v súčasnosti stojí celá počítačová a internetová bezpečnosť." - bola by sila keby taky komp ziskal hacker :)
|
|
Lolofon
Od: Lolofon
|
Pridané:
14.2.2007 21:18
preco myslis? ja si myslim, ze by sa az tak vela nestalo...
|
|
:-D
Od: :-D
|
Pridané:
14.2.2007 21:29
ja si myslim, ze o par rokov taky komp zozeniez za par korun...
|
|
Lotar
Od: Lotar
|
Pridané:
14.2.2007 22:11
Neviem, čo je na tom článku také nepochopiteľné, podľa mňa by tomu mal bežný človek rozumieť úplne bez problémov. Maximálne sa vygooglia 1 - 2 termíny a je to.
|
|
Madres
Od: Madres
|
Pridané:
15.2.2007 16:09
*Nech pouziju brownov napad a spravia neco podobne ako v digi. pevnosti nato by ani ti kvantaki nesta
cili
|
|
markx
Od: markx
|
Pridané:
16.2.2007 16:33
ved bolo spomenute, ze taky comp uz maju hackeri = armady velmoci :P USA,Rusko, a tesme, co prinesie este Cina !!! Cina zacina dychat Amikom na krk, da sa povedat vo vsetkom..
|
|
ado21
Od: ado21
|
Pridané:
16.2.2007 18:08
ja som z toho v soku, vsetky NPU algoritmy su zrazu pouzitelne... ty vole
|
|
PetoU
Od: PetoU
|
Pridané:
18.2.2007 2:13
mna by len zaujimala architektura toho "pocitaca"...totizto pocitac je "vec" ktora obsahuje mnoho casti heh.....alebo tam je dajaky sialeny kvantovy procesor ci ako ? :D
|
|
tono
Od: tono
|
Pridané:
19.2.2007 7:45
a mna to zas tak zaujima ako obycajny kamen 30 pod zemou moze byt viac aj menej
|
|
nepoviem
Od: nepoviem
|
Pridané:
19.2.2007 23:34
ako dokazu spracovat tie vystupy z toho kvantoveho pocitaca???
keby mal ten kvantovy pocitac 1024 qbitov tak v jednom kroku
by museli spracovat pocet cisel ktore ma nejakych 306nul za prvou cislicou. (mocnina 2na1024)
predstavte si ze jeden krok je jeden takt a taktovany by bol
okolo 1 Gigahertzu
aky dnesny pocitac by to vedel spracovat do podoby ktorej
rozumie dnesny pocitac alebo dokonca clovek
-------
ASI SA BUDEME MUSIET VRATIT PEKNE NASPAT K JEDNORAZOVEJ SYMETRICKEJ SIFRE, A HESLA SI ODOVZDAVAT MEDZI SEBOU OSOBNE A DOVERYHODNE.
|
|
bebe
Od: bebe
|
Pridané:
20.2.2007 22:36
kto mi vysvetli nieco o kvantovych pocitacoch?
|
|
Lotar
Od: Lotar
|
Pridané:
21.2.2007 18:19
Čo tak naučiť sa vyhľadávať si informácie sám ?
|
|
jojo
Od: jojo
|
Pridané:
22.2.2007 10:26
[ markx, 16.2.2007 16:33 ] Odpovedať
ved bolo spomenute, ze taky comp uz maju hackeri = armady velmoci :P USA,Rusko, a tesme, co prinesie este Cina !!! Cina zacina dychat Amikom na krk, da sa povedat vo vsetkom..
LOL; cinania aj japonci uz davno amikov predbehli, len nemaju taku \"hubu nevymachanu\" a o ich uspechoch sa hovoriiba tam kde sa moze nejaky vysledok aj spravne ocenit...
k tym kvant kompom, princip je ako bolo napisane v elektronoch, totiz elektron moze mat spin (\"hore\" alebo \"dole\"), a tu sa uskladnuje informacia, bohuzial to neni vobec take jednoduche ze by to bolo diskretne a bolo by to vzdy presne ze hore alebo presne dole... totiz ono je to v jednom momente hore aj dole s istymi pravdepodobnostami... tak nejak to funguje, ...
|
|
tono
Od: tono
|
Pridané:
23.2.2007 22:22
ty kokos to o com tu uz trepete mali by ste ist na cerstvy vzduch
|
|
augury
Od: augury
|
Pridané:
4.3.2007 19:45
akoze to s tym ze takym sposobom sleduju nase emaily je ina hovadina .D:D
2008 ??? a to ako si myslia ? ako tam bolo pisane ak by uviedli take pC tak padne cela bezpecnost. Ako chcu niecomu takemu predist za rok ?
ale na druhej strane takato technika bude velkym prinosom pre chranenie dat zalozenych uz na kvantovej kryptografii. ak ste nepochopili od polovice dolu tak qibit nenadobuda ako bit bud hodnotu 1 alebo 0 ale je nieco medzi a treba ho zmerat kde je blizsie a ak sa zmera tak sa ten qibit vymaze, cize ak by niekto chcel odsifrovat nieco v QK tak by musel qibit zmerat a to by mu bolo naprd lebo nebude vediet v akom smere ma merat a automaticky sa zisti ze sa snazil niekto naburat do niecoho lebo sa ten qibit vymaze. Cize ak sa uvedie nieco taketo na trh v buducnosti, tak bude prenos dat bezpecnejsi. ma to svoje pro a proti.
|
|
no je to tak
Od: miro83
|
Pridané:
25.1.2009 20:33
Na tuto technologiu, ludia este nie su pripraveny.
|