Známy výrobca prenosných batériových staníc Bluetti aktuálne na veľtrhu IFA uviedol nový model Pioneer Na, ktorý bude zrejme prvým dostupným modelom väčšej batériovej stanice postaveným na batériách so sodíkovými článkami namiesto lítiových.
Spoločnosť zatiaľ zrejme nezverejnila kompletnú špecifikáciu, k dispozícii sú ale informácie o viacerých parametroch. Kapacita Pioneer Na je 900 Wh a maximálny výkon 1500 Wattov.
Oproti iným podobným produktom postaveným na lítiových batériách môže nová nabíjacia stanica fungovať pri výrazne nižších teplotách. Podľa dostupných informácií sa dá nabíjať pri teplotách do -15 stupňov Celzia a napájanie dokáže poskytovať do -25 C.
Sodíkové batérie oproti niektorým typom lítiových batérií používaným napríklad v menších power bankách majú výhodu aj v podobe dlhšej životnosti s viacerými tisícmi nabíjacích cyklov a nemalo by u nich hroziť riziko samovznietenia. Pioneer Na má konkrétne udávanú životnosť 4-tisíc nabíjacích cyklov, po ktorých sa kapacita zníži na 70%.
Moderné batériové stanice používajú ale články typu LFP respektíve LiFePO4 aké sa používajú aj v moderných elektromobiloch a veľkých batériových úložiskách, oproti ktorým sodíkové batérie minimálne zatiaľ nemajú tieto parametre lepšie. Nie je tak jasné, aké by mali byť ďalšie výhody Pioneer Na.
Bluetti Pioneer Na, kliknite pre zväčšenie (foto: Bluetti)
Sodíkové batérie majú oproti lítiovým na druhej strane aj nevýhodu, keď minimálne v súčasnosti majú nižšiu energetickú hustotu. Pioneer Na je tak výrazne ťažšia ako porovnateľné batériové stanice s kapacitou okolo 1 kWh. Váži 16 kg, čo je o viac ako tretinu viac ako porovnateľné LFP stanice.
Bluetti Pioneer Na sa začne predávať v polovici októbra, cenu výrobca zatiaľ neoznámil.
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
pouzitie
Od: OriginalnyKoumakSK
|
Pridané:
5.9.2025 10:32
Keby sa tie baterky zacali pouzivat v elektromobiloch, kludne ich muz natlacit do nejakeho SUV, ved ajtak sa v nich castokrat vozi len nejaka slecna s mopslikom a kabelkou, takze to zvysenie vahy by bolo nepodstatne a stale by auto neprekrocilo 3.5t vratane posadky...
|
| |
Re: pouzitie
Od: Sancho
|
Pridané:
5.9.2025 11:55
V Cine uz sa pouzivaju, Europa je 5-10 rokov pozadu.
|
| |
Re: pouzitie
Od: ___________
|
Pridané:
7.9.2025 14:09
podakuj sa neofasistom v eu mediach
|
| |
Re: pouzitie
Od: ehkjhkj
|
Pridané:
8.9.2025 20:34
On niekedy je lepsie nechat druhych nech si nabehnu
Nie vsetko v com je cina "popredu" je aj realny pokrok, casto je to na ukor pridody a halvne realnej slobody ludi
Digitalne vazanie nech si pekne nechaju v zaostalej azii
Staci ak USA,EU Australia , Canada (a mozno Japonci,Korea Filipiny) uzavru cinanom trh a hned utru hubu
Staci nahodit cla, hned sa zvysi zivotna uroven (lepsie platene pracovne miesta) v EU a znizi sa pocet odpadu, zacne sa znova skutocny tlak na kvalitu produktov ...
|
| |
cena a ekologia
Od: miro5
|
Pridané:
5.9.2025 10:39
"Nie je tak jasné, aké by mali byť ďalšie výhody Pioneer Na"
je to uplne jasne. cena a ekologia.
|
| |
Re: cena a ekologia
Od: Mig2
|
Pridané:
6.9.2025 9:42
Sodikove baterie su zatial drahsie ako lithiove prepocitanim na kwh
|
| |
Re: cena a ekologia
Od: miro5
|
Pridané:
6.9.2025 11:09
netrep. nie su.
|
| |
Re: cena a ekologia
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.9.2025 9:42
praveze nie su
problem je 2x mensia energeticka hustota v porovnani s litiovymi
pre 600 km dojazd, zatial co pri 100 kWh vozis pol tonovu litiovu baterku co zabera 200 l, tak pri sodiku by si potreboval tonovu co zabera 400 l
uz chapes preco sa nemontuju od e-aut?
bud zachovat hmotnost/objem, ale dojazd klesna na polovicu (z 600 na 300 km) lebo klesne na polovoicu aj kapacita baetrka zo 100 na 50 kWh, alebo to proste budes vozit so sebou
|
| |
Re: cena a ekologia
Od: akumul
|
Pridané:
7.9.2025 10:05
To je husté
|
| |
Re: cena a ekologia
Od: Asi takto
|
Pridané:
7.9.2025 12:29
Vsak je to na fve, nie na vozenie.
|
| |
Re: cena a ekologia
Od: miro5
|
Pridané:
8.9.2025 11:32
energeticka hustota je mensia to je pravda. a to je ich nevyhoda. ale ich vyhoda je cena a ekologia. proste za kwh das zlomok ceny v porovnani s litiom. a o ekologickosti snad nema ani vyznam pisat.
|
| |
toto je ono
Od: dufus
|
Pridané:
5.9.2025 10:54
toto je výskum správnym smerom a nie vzácne kovy
|
| |
Re: toto je ono
Od: Sancho
|
Pridané:
5.9.2025 12:16
Jasne. Konecne bude dost kobaltu na rafinaciu benzinu.
|
| |
Sodium
Od: Dusan2
|
Pridané:
5.9.2025 13:24
Sodík spôsobuje vysoký tlak. Vysoký tlak spôsobuje slnečné počasie. Slnečné počasie spôsobuje teplo. Teplo spôsobuje globálne otepľovanie.
Ja by som všetky tieto sodíkové batérie zakázal.
|
| |
Re: Sodium
Od: OriginalnyKoumakSK
|
Pridané:
5.9.2025 13:53
tak pridaju Valsacor a tlak sa znizi... nehladaj zbytocne problemy tam, kde niesu ;)
|
| |
Re: Sodium
Od: ujo Tomas
|
Pridané:
6.9.2025 0:50
nasadime viac cesnakov, tie znizia tlak ;)
|
| |
Bateriova nabijacia stanica???
Od: Sancho
|
Pridané:
6.9.2025 13:49
To kto prisiel s takymto nazvom?
Ked, tak mobilny bateriovy generator, alebo nejaka podobna skomolenina.
Primarny ucel toho zariadenia je poskytovat mobilnu moznost mat zdroj elektriny - pre AC zariadenia a aj DC zariadenia.
Nabijacia stanica znie, ako nieco, co bude nabijat elektromobil.
|