neprihlásený Piatok, 24. októbra 2025, dnes má meniny Kvetoslava
Predstavená batériová nabíjacia stanica so sodíkovými článkami

Značky: batérie

DSL.sk, 5.9.2025


Známy výrobca prenosných batériových staníc Bluetti aktuálne na veľtrhu IFA uviedol nový model Pioneer Na, ktorý bude zrejme prvým dostupným modelom väčšej batériovej stanice postaveným na batériách so sodíkovými článkami namiesto lítiových.

Spoločnosť zatiaľ zrejme nezverejnila kompletnú špecifikáciu, k dispozícii sú ale informácie o viacerých parametroch. Kapacita Pioneer Na je 900 Wh a maximálny výkon 1500 Wattov.

Oproti iným podobným produktom postaveným na lítiových batériách môže nová nabíjacia stanica fungovať pri výrazne nižších teplotách. Podľa dostupných informácií sa dá nabíjať pri teplotách do -15 stupňov Celzia a napájanie dokáže poskytovať do -25 C.

Sodíkové batérie oproti niektorým typom lítiových batérií používaným napríklad v menších power bankách majú výhodu aj v podobe dlhšej životnosti s viacerými tisícmi nabíjacích cyklov a nemalo by u nich hroziť riziko samovznietenia. Pioneer Na má konkrétne udávanú životnosť 4-tisíc nabíjacích cyklov, po ktorých sa kapacita zníži na 70%.

Moderné batériové stanice používajú ale články typu LFP respektíve LiFePO4 aké sa používajú aj v moderných elektromobiloch a veľkých batériových úložiskách, oproti ktorým sodíkové batérie minimálne zatiaľ nemajú tieto parametre lepšie. Nie je tak jasné, aké by mali byť ďalšie výhody Pioneer Na.


Bluetti Pioneer Na, kliknite pre zväčšenie (foto: Bluetti)



Sodíkové batérie majú oproti lítiovým na druhej strane aj nevýhodu, keď minimálne v súčasnosti majú nižšiu energetickú hustotu. Pioneer Na je tak výrazne ťažšia ako porovnateľné batériové stanice s kapacitou okolo 1 kWh. Váži 16 kg, čo je o viac ako tretinu viac ako porovnateľné LFP stanice.

Bluetti Pioneer Na sa začne predávať v polovici októbra, cenu výrobca zatiaľ neoznámil.



Najnovšie články:

Druhý štátny veterný park má mať 45 veterných elektrární pri Michalovciach
Slovenská sporiteľňa bude mať ďalšie dve odstávky
Na hackerskej súťaži hackli Samsung Galaxy S25 ďalším spôsobom
Vydaná aktualizácia OS pre routery OpenWrt, opravuje pomerne vážne zraniteľnosti
Dotknuté mestá a obce nevedeli o plánovanom obrovskom štátnom veternom parku pri Hlohovci
eZdravie má opäť problémy
Na hackerskej súťaži hackli Samsung Galaxy S25
Slovensko.sk bude mať krátky výpadok
O2 dokončilo vypnutie 3G siete, avizuje výrazné zvýšenie pokrytia 5G siete
Francúzsko a Španielsko presadzujú ponechanie zákazu spaľovacích motorov od 2035


Diskusia:
                               
 

Keby sa tie baterky zacali pouzivat v elektromobiloch, kludne ich muz natlacit do nejakeho SUV, ved ajtak sa v nich castokrat vozi len nejaka slecna s mopslikom a kabelkou, takze to zvysenie vahy by bolo nepodstatne a stale by auto neprekrocilo 3.5t vratane posadky...
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

V Cine uz sa pouzivaju, Europa je 5-10 rokov pozadu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

podakuj sa neofasistom v eu mediach
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

On niekedy je lepsie nechat druhych nech si nabehnu

Nie vsetko v com je cina "popredu" je aj realny pokrok, casto je to na ukor pridody a halvne realnej slobody ludi

Digitalne vazanie nech si pekne nechaju v zaostalej azii

Staci ak USA,EU Australia , Canada (a mozno Japonci,Korea Filipiny) uzavru cinanom trh a hned utru hubu

Staci nahodit cla, hned sa zvysi zivotna uroven (lepsie platene pracovne miesta) v EU a znizi sa pocet odpadu, zacne sa znova skutocny tlak na kvalitu produktov ...


Odpovedať Hodnotiť:
 

"Nie je tak jasné, aké by mali byť ďalšie výhody Pioneer Na"
je to uplne jasne. cena a ekologia.

Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Sodikove baterie su zatial drahsie ako lithiove prepocitanim na kwh
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

netrep. nie su.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

praveze nie su

problem je 2x mensia energeticka hustota v porovnani s litiovymi

pre 600 km dojazd, zatial co pri 100 kWh vozis pol tonovu litiovu baterku co zabera 200 l, tak pri sodiku by si potreboval tonovu co zabera 400 l

uz chapes preco sa nemontuju od e-aut?

bud zachovat hmotnost/objem, ale dojazd klesna na polovicu (z 600 na 300 km) lebo klesne na polovoicu aj kapacita baetrka zo 100 na 50 kWh, alebo to proste budes vozit so sebou
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je husté
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsak je to na fve, nie na vozenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

energeticka hustota je mensia to je pravda. a to je ich nevyhoda. ale ich vyhoda je cena a ekologia. proste za kwh das zlomok ceny v porovnani s litiom. a o ekologickosti snad nema ani vyznam pisat.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

toto je výskum správnym smerom a nie vzácne kovy
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Jasne. Konecne bude dost kobaltu na rafinaciu benzinu.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Sodík spôsobuje vysoký tlak. Vysoký tlak spôsobuje slnečné počasie. Slnečné počasie spôsobuje teplo. Teplo spôsobuje globálne otepľovanie.

Ja by som všetky tieto sodíkové batérie zakázal.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

tak pridaju Valsacor a tlak sa znizi... nehladaj zbytocne problemy tam, kde niesu ;)
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

nasadime viac cesnakov, tie znizia tlak ;)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

To kto prisiel s takymto nazvom?
Ked, tak mobilny bateriovy generator, alebo nejaka podobna skomolenina.
Primarny ucel toho zariadenia je poskytovat mobilnu moznost mat zdroj elektriny - pre AC zariadenia a aj DC zariadenia.
Nabijacia stanica znie, ako nieco, co bude nabijat elektromobil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár