neprihlásený Štvrtok, 7. augusta 2025, dnes má meniny Štefánia
Telekomu výrazne klesol počet zákazníkov predplatených kariet

Značky: Slovak Telekommobilní operátori

DSL.sk, 7.8.2025


Telekomunikačnému operátorovi Slovak Telekom ku koncu prvého polroka medziročne výrazne klesol počet zákazníkov predplatených mobilných SIM kariet, až o 4.4%.

Operátor o tom informuje v dnešnom oznámení o finančných výsledkoch za prvý polrok.

Kým na konci prvého polroka 2024 mal 479-tisíc zákazníkov predplatených kariet, na konci prvého polroka 2025 to bolo 458-tisíc.

Telekom výrazne zhoršil podmienky predplatených kariet v júni 2023, kedy okrem iného odstránil podstatnú výhodu svojich predplatených kariet, denný limit 50 centov na volania a SMS, a výrazne zdražil tzv. denný balík dát z 50 centov na 1 euro.

V apríli tohto roka opäť zdražil tzv. denný balík dát na 1.2 eura, zároveň v ňom výrazne zvýšil objem dát.

Počet zákazníkov paušálov operátorovi medziročne narástol o 1.5%, na konci júna mal 1.442 milióna zákazníkov.

Veľmi výrazne mu klesol počet tzv. M2M SIM kariet, ktoré sa používajú na zabezpečenie konektivity pre rozličné zariadenia a niektorí veľkí zákazníci majú veľký počet takýchto SIM. Telekomu podľa oznámenia skončilo práve partnerstvo so spoločnosťou SkyToll prevádzkujúcou elektronické mýto a počet M2M SIM sa mu znížil až o 36% zo 629 na 402-tisíc.

Celkovo počet SIM tak operátorovi klesol o 8.9% na 2.302 milióna.

Počet zákazníkov v pevných sieťach Telekomu klesal u všetkých troch hlavných služieb, u hlasových pevných liniek klesol o 1.7% na 837-tisíc, u pripojenia k Internetu o 0.4% na 807-tisíc a u TV služieb o 0.5% na 676-tisíc. Počet zákazníkov pevného pripojenia k Internetu sa tak očakávane ďalej približuje počtu pevných liniek.

Napriek poklesu počtu zákazníkov sa finančné výsledky spoločnosti zlepšili. Výnosy za prvý polrok oproti roku 2024 narástli o 2.7% na 429.8 milióna eur a EBITDA, zisk pred zdanením, úrokmi a odpismi, Telekomu narástol o 2.5% na 203.9 milióna eur.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Ďalšia generácia SSD pre PC zrýchli na 25 GB/s
Budúce WiFi 8 bude zamerané na vyššiu spoľahlivosť, aj pri zlom signále a veľa AP
K elektronickým schránkam na Slovensko.sk sa už nebude dať pristupovať cez IMAP / POP3
Musk opäť posunul sľubovaný termín letu SpaceX na Mars
V Austrálii spustili najväčšie batériové úložisko
Avizovaný SSD s novou rekordnou kapacitou 256 TB
Operačný systém Proxmox pre virtualizáciu vydaný v novej verzii 9.0
Zbernica PCI Express opäť zdvojnásobí rýchlosť, SSD budú môcť mať 121 GB/s
Protimonopolný úrad zrejme naďalej prešetruje podmienky TV archívov
Orange nesprávne informoval o novom pevnom 5G, vyšší FUP podmieňuje kúpou najdrahšieho routera


Diskusia:
                               
 

Predpaltenky mal pred tou zmenou najlepsie.
Teraz je na urovni konkurencie ak nie horsie v niektorych ohladoch.
V clanku sa nespomenulo ale Telkom aj skratil platnost kreditu z roka na pol roka, co tiez nepomohlo.

Rovnako zhorsil Magenta 1 a uz to take nieje vyhodne/nieje to taky bonus ako kedysi. najviac s ami paci benefit navzajom spojeny, ktore plati len pre cisla, ktore su na jednom rodnom cisle. Takze ak clovek chce zaradit svojich blizkych do Magenta1 , tak musi prepisat Sim karty na seba.

Nerozumem managmentu. Neprilakavaju si zakaznikov ale a odhanaju, ked zhorsuju sluzby.


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nebude to mat nieco spolocne s tou ich 1TB na rok akciou ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Čo tejto karte najviac škodí? Ani nie polročná platnosť kreditu. Ani nie nekonkurencieschopné ceny bez balíkov. Ale tie ich nekonzistentné MIXI balíky, kde netušíš čo vlastne dostaneš, a aj keď náhodou dostaneš to čo chceš, tak len tŕpneš aby si o to neprišiel. Mne aj vyhovuje ten ich COMBO 15 balík za 10 eur. Ale neviem ho dostať na novej SIM, neviem si na neho preniesť číslo. Musím si ho manuálne obnovovať po 29 dňoch, lebo inak prídem o nevyužité minúty a dáta. A to mi je čo? Prd platné. Prdplatenka. Od Telekomu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vela zakaznikov predplateniek migrovalo na pausal
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak logicky, že po uistení sa o vysokej kvalite ponúkanývh služieb počet zákazníkov predplatených kariet priekazne prechodom na paušálne programy klesá.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár