|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
no jo no
Od: Autista
|
Pridané:
18.7.2025 11:52
a Trnaváci utrú čo?
|
|
Re: no jo no
Od: martinccc
|
Pridané:
18.7.2025 12:24
V Trnave mačky nehovoria mňau ale MNAU.
|
|
Re: no jo no
Od: PCmanik
|
Pridané:
18.7.2025 12:35
Presnejšie Mau
|
|
Re: no jo no
Od: Len ja
|
Pridané:
18.7.2025 15:37
Mňam.
|
|
co na to Sulik
Od: ktooosoom
|
Pridané:
18.7.2025 12:10
Co na to Sulik? pamatam ako vsade pretlacal vodikovy pohon. Uz pred 10r mi to pripadalo ako utopia. Podobne aj Trnka v KE a jeho predrazene elektro bicykle na vodik. Domnievam sa ze Trnka mal k tomu "externu" motivaciu.
|
|
Re: co na to Sulik
Od: ...
|
Pridané:
18.7.2025 14:14
Lebo chcel byt "inovator", to ze problematike nerozumel je uz druha.
|
|
ultraradikálny konsenzualizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
18.7.2025 12:22
Tak zas popri európskych dotáciách na budovanie siete elektronabíjačiek je z pohľadu potreby tankovacej infraštruktúry perspektívny priekazne len pohon na energiu z vákua.
|
|
Vodík je o ničom
Od: aabbccddee
|
Pridané:
18.7.2025 13:24
Vodík pretláčajú hlavne ropné spoločnosti, aby mali čo predávať, až sa prestanú používať spaľováky. Vodík, na rozdiel od elektriny, si totiž nikto doma nevyrobí. Motoristi by tak boli stále odkázaní na výrobcov a dodávateľov paliva - teda vodíka.
Svoje uplatnenie si ale nájde - možno ako jeden z mnohých spôsobov, ako ukladať elektrickú energiu (hlavne pri záporných cenách elektriny), ale aj ako palivo do vlakov a lokomotív, lodí, lietadiel, vrtuľníkov. A možno aj kamiónov.
|
|
Re: Vodík je o ničom
Od reg.: C.O.B.R.A
|
Pridané:
18.7.2025 13:52
Batérie do elektro auta si doma tiež nikto nevyrobí.
|
|
Re: Vodík je o ničom
Od: ...
|
Pridané:
18.7.2025 14:10
Ale energiu do nich uz doma vlozis. Co pri vodikovej plnicke nehrozi.
|
|
Re: Vodík je o ničom
Od: GBAA
|
Pridané:
18.7.2025 14:10
Vodikovy clanok si tiez nevyrobis doma...
|
|
este ani nezacali a uz placu
Od: cvk
|
Pridané:
18.7.2025 14:05
Toyota Mirai, alebo Hyundai Nexo su komercne vyrabane uz nejaky ten rok. Daju sa kupit aj v Europe, dokonca jazdene.
Stellantis skoncil este skor ako vobec daco uviedol na trh. Kto prelomi tento zacarovany kruh? Kedze je malo aut, nestavaju sa cerpacie stanice a preto ze je malo cerpacich stanic, vyrobcovia nevidia vyznam vyvyjat tuto technologiu.
Vyvoj je drahy: no jo, ono to nie je ako kupit trakcnu bateriu od Cinana, tuna si musia vyvinut palivovy clanok a konverziu vodika na elektrinu. Elektromotor uz maju z EV.
Vodik je drahy na vyrobu, kedze ma male molekuly, tak sa tazko skladuje - vysoke straty z uniku. Technologia zaberie viac miesta v aute, teda v porovnani s EV menej miesta pre cestujucich a batozinu.
|
|
ultraumiernený prakticizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
18.7.2025 14:10
Vodik je drahy na vyrobu? Veď vodík tvorí približne 75% všetkej hmoty vo vesmíre, tak na kerú riť by ho kto vyrábal? Normálne stačí nabrať a priekazne vybavené.
|
|
Re: ultraumiernený prakticizmus
Od: Jaaasom
|
Pridané:
18.7.2025 17:21
A supernovy vytvárajú milióny ton zlata. Stačí si len nabrať a byť bohatý.
|
|
Re: este ani nezacali a uz placu
Od: ...
|
Pridané:
18.7.2025 14:13
V norsku zavreli vsetky vodikove cerpacky potom ako im jedna vybuchla. Do osobnych aut tankovat vodik nema ziaden vyznam. Na vodik skrz problem jeho uskladnenia potrebujes velke plnicky a velky obrat a zariadenia, ktore to aj hned minu. Z osobnych aut mozno autonomne taxiky by mali vyzna,, ktore by chodili nonstop. Do sukromneho auta je to este vecsia blbost ako EV pred 15 rokmi.
|