neprihlásený Utorok, 2. septembra 2025, dnes má meniny Linda
Najpredávanejším elektromobilom v Európe sa stal Škoda Elroq, Tesla sa prepadla

Značky: elektromobily

DSL.sk, 27.5.2025


V apríli bol v Európe najpredávanejším modelom spomedzi čistých batériových elektromobilov Škoda Elroq, pričom tradične vedúce modely Tesly sa v rebríčku výrazne prepadli.

Vyplýva to zo štatistiky analytickej spoločnosti Jato Dynamics.

V marci ešte v počte registrácií jasne dominovali Tesla Model Y a Tesla Model 3. Zrejme aj pod vplyvom intenzívneho angažovania sa Muska v politike v USA ale aj v Európe a súvisiacej reakcie verejnosti v apríli už modely Tesly nepatrili k najpredávanejším modelom.

Na čele bol v apríli Škoda Elroq s 8-tisíc registrovanými kusmi pred Volkswagenom ID.3 so 6.93-tisíc a Volkswagenom ID.7 so 6.78-tisíc kusmi. Tesla Model Y bol až deviaty so 4.50-tisíc kusmi a Tesla Model 3 až 24. s 2.60-tisíc kusmi.

Zo značiek patrilo prvenstvo Volkswagenu s celkovo 23.51-tisíc elektromobilmi pred BMW so 14.87-tisíc a Škodou s 13.60-tisíc kusmi. Tesla bola jedenásta so 7.17-tisíc kusmi.

Podľa štatistík Jato Dynamics v apríli tvorili batériové elektromobily v Európe 17% z nových registrovaných osobných automobilov a plug-in hybridy ďalších 9.1%.



Najnovšie články:

Telekom má oddnes už iba novú drahšiu Easy, zmigruje na ňu všetkých zákazníkov
Ponuka digitálneho rádia sa po dlhom čase rozšírila o novú stanicu
Apple prišla o pozíciu najväčšieho výrobcu smart hodiniek
V EÚ sa v súčasnosti predáva 15.6% elektromobilov, na Slovensku 4.4%
Nové iPhony 17 možno v EÚ nebudú mať fyzickú SIM, iba eSIM
ZSSK zásadne nezvláda prechod na elektronický predaj, na začiatku školského roka má rozsiahly výpadok
Veľká časť príjmov Nvidie je iba od dvoch zákazníkov, takmer všetky od šiestich
Lenovo predstaví notebook s displejom otočiteľným na výšku
SpaceX použila prvý stupeň Falcon 9 už 30-krát
Antik uviedol set-top box miniatúrnej veľkosti


Diskusia:
                               
 

Teslu si kupuju len skaredi, alebo dementni ludia. Vyziera to ako future-chrobak.
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

tak v tom pripade by si si mal kupit aspon 4 mojo
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

mojo?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mojo: influence, especially magic power.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Oproti BMWčkam a niektorým Mercedesom to vyzerá stále krásne. Ale to zase aj Multipla.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Keď BMW vydá nový dizajn, tak všetci hovoria ako je to škaredé a postupne sa to luďom začne páčiť a na konci hovoria ako je to "nadčasové" a ako to "dobre zostarlo". Deje sa to už 20 rokov od poslednej E generácie.

BMW je proste dizajnom 10 rokov popredu a v luďoch to vyvolávava divné pocity :D
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Aj keby to tak bolo, príde mi to celkom problematické. Prečo by som 10 rokov jazdil škaredým autom s nádejou, že možno po 10 rokov sa mi začne páčiť?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Netreba sa v škôlke hambiť poprosiť tetu učiteľku o vysvetlenie priekazne epického literárneho diela Škaredé káčatko od Hansa Christiana Andersena.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

ty si dement :D :D (v dobrom samozrejme :))
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

10 rokov popredu možno aj áno, autá ošpatnievajú tak nejak globálne. Ale špeciálne BMW podľa mňa vyzerajú, ako keby to navrhovali orkovia v jamách Mordoru.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Je to dylema ako hranate telefony versus zaoblene telefony. Co je lepsie? Dizajn je subjektyvny, ale pravdou je, ze hranate zenske prsia nepritahuju skoro nykoho.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A preco? Tesla ma stale kopec vymozenosti, o ktorych moze VW iba snivat. Problem Tesly je v inovaciach.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Napriklad zmurkajuce svetielka? Alebo auto po style knight-ridera k tebe prijde same 20 metrov. Bez toho sa proste neda zit.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Aktualny problem tesly je Musk, nie inovacie.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Kupovali si auto, aby pomohli zivotnemu prostrediu a posunuli spolocnost niekam dopredu.
A teraz sa na nich spolocnost pozera ako na fasistov, ktori podporili Muska...
Celkom smola.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Ano kedze Tesla bola jedina ochotna spravit normalne EV a to skoro este dalsiu dekadu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

feťáci stále vedeli kreatívny design, nehápem čo nezinovovali trošku plechy
Odpovedať Hodnotiť:
 

*na teslách
Odpovedať Hodnotiť:
 

kreatívny design? To je aký? To mi pripadá ako slojenie TEKUTÁ-VODA alebo SVIETIACE-SLNKO.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pri tom počte ideológmi elektromobility precestovaných a nalietaných hodín na rôzne sumity, konferencie či sympózia od celoštátnych či únijných až po strategické globálne, je z počtu predaných kusov úplne zrejmé, že pre vyhnutia sa obvineniam z greenwashingu, sa pri bežných elektromobiloch ráta životnosť priekazne v rádoch desiatok až stoviek miliónov bezúdržbových kilometrov.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Hovoriť o najpredávanejšom modely a napísať k tomu "8-tisíc registrovanými kusmi v celej EÚ"? To má byť akože úspech?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je to uspech, pretoze sa registruju ako ....y
Odpovedať Hodnotiť:
 

Áno je to úspech. V danej kategórii sa ich predalo najviac. Koľko športových aut sa v tom čase predalo? Ak to bolo 100+ tak je to veľa. Znamená to že športové auta sa nepredávajú?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Škoda, že je to škoda. Automobily tesla sú to naj a to nevravím preto, že mám jednu Teslu na splátki. Myslím si, že kto neriadil Teslu so Starlinkom na streche, nevie čo je to jazda v auta. Oproti tomu sú tie vaše spalovákové dymovnice ako konské povozy oproti S-klasse.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Akoby nebola dosť veľká hanba kúpiť si Škodu, tak si ju jednoduchší kúpia ešte aj ako elektrickú...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Pravda, prve priecky v oblubenosti u zakaznikov, ktory sa viznaju v automobiloch a spolahlivosti obsadzuju nadcasovy virobcovia ako citröen alebo peugeot
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. Volkswagen 23 514,00 +61 %
2. BMW 14 867,00 +5 %
3. Škoda 13 598,00 +214 %
4. Audi 11 958,00 +48 %
5. Renault 10 328,00 +58 %
6. Kia 9 101,00 +55 %
7.Mercedes-Benz 8 739,00 −1 %
8. Volvo 7 768,00 −43 %
9. Hyundai 7 346,00 +20 %
10. BYD 7 231,00 +169 %
11. Tesla 7 165,00 −49 %
12. Peugeot 7 082,00 −4 %
13. Ford 6 539,00 +240 %
14. Cupra 6 536,00 +133 %
15. Citroen 6 133,00 +246 %
16.Opel/Vauxhall4 894,00 +65 %
17. Mini 3 912,00 +190 %
18. MG 3 443,00 −37 %
19. Toyota 2 998,00 +24 %
20. Polestar2 850,00 +44 %
21. Porsche 2 759,00 +309 %
22. Fiat 2 623,00 −29 %
23. Dacia 2 252,00 +135 %
24. Xpeng 1 649,00 +268 %
25.Leapmotor 1 426,00 nové
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár