neprihlásený Utorok, 22. apríla 2025, dnes má meniny Slavomír
Číňania predstavili ešte rýchlejšie nabíjanie elektromobilov, lepšie sodíkové batérie

Značky: elektromobilynabíjanieČína

DSL.sk, 22.4.2025


Významný čínsky výrobca batérií pre elektromobily CATL aktuálne predstavil tri nové produkty respektíve technológie v oblasti batérií pre elektromobily.

Po tom, ako v marci čínsky výrobca elektromobilov BYD predstavil rýchle nabíjanie umožňujúce za 5 minút dobiť vozidlo na dojazd 400 km, aktuálne CATL predstavil ešte rýchlejšie nabíjanie.

Druhá generácia technológie Shenxing konkrétne podľa spoločnosti umožní za 5 minút dobiť batérie na dojazd 520 km. Pri nabíjaní sa používa maximálny výkon 1.3 MW.

Druhou novinkou je nová generácia batérií pre elektromobily postavená na sodíkových iónoch namiesto klasických lítiových. Potenciálnymi výhodami sodíkových batérií sú nižšia cena, vyššia bezpečnosť a dlhá životnosť. Nie je jasné, ako sú nové batérie na tom v týchto aspektoch.

Nevýhodou u doterajších sodíkových batérií je nižšia energetická hustota. U novej generácie spoločnosť dosiahla podľa agentúry Reuters hustotu 175 Wh na kilogram, čím sa tieto batérie takmer dotiahli na LFP batérie. Batérie by mali umožniť u elektromobilov dojazd 500 km.

Nové sodíkové batérie s označením Naxtra sa majú začať masovo vyrábať v decembri.

Treťou novinkou je nový duálny systém batérií, ktorý umožňuje maximálny dojazd až 1500 km.

Bližšie detaily noviniek a napríklad očakávané termíny ich nasadenia v prvých elektromobiloch nie sú jasné.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

O2 oznámilo ďalšie mierne zlepšenie pokrytia 5G
Uvedená SD karta s rýchlosťou 1.6 GB/s
Satelity Amazonu pre službu satelitného pripojenia budú vypustené až na konci mesiaca
Pripravuje sa ďalší Star Wars film, s Ryanom Goslingom
Používanie HDD má oveľa menšie emisie ako SSD, tvrdí Seagate
Vydané Ubuntu 25.04, s oficiálnou verziou aj pre ARM notebooky
Intel predáva polovicu výrobcu FPGA čipov Altera
Astronómovia tvrdia, že objavili možné znaky života na inej planéte
Digitálnym rádiom sa v Česku začali vysielať tri významné komerčné stanice
Sonda Lucy sa tento týždeň priblíži k asteroidu


Diskusia:
                               
 

Ak by sa im podarilo realne zacat vyrabat a dodavat auta s tymito bateriami v Q1, alebo Q2 roku 2026, tak nech posledny zhasne svetlo a zamkne v EU, lebo ten skanzen ktory tu vznikne bude atrakciou o 5-10 rokov.
Sikmacov nedobehneme ani keby cuvali, zvlast pokial budeme mat na clenku zatazovu gulu ako je UA.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

EU už je múzeum. Šikmáči sem už tak dobrých pár rokov predsa chodia, prídu sa pozrieť ako to u nich vyzeralo v časoch, ktoré si už nepamätajú. Aj keby nemáme kotvu ako UA tak je to jedno, s prístupom našich vladárov, ktorí radšej riešia pYtchovini, nemáme vlastne vôbec žiadnu šancu. Nás diskvalifikovali ešte pred tým ako súťaž začala. Je to smutné, no je to tak.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Na to aby sme neboli múzeum potrebujeme progress.

Spomeň si na to keď budeš najbližšie pičovať na "progresívcov".
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Aj KLDR sa hrdi slovom "demokraticka", ale to isto nie je. Progresivni, rozumej PS, su skor komunisti s prioritou na osobne slobody a to hlavne pre prislusnikov roznych mensin (kazdy si moze vymysliet mensinu, nemusi to byt len ohladne nechutnosti a uchylok, na ktore sa primarne orientuju). Jedine skutocne progresivne bude pri PS len zdanenie :).
Fico a spol su zlodeji a mafiani.
SaS nie je realna ekonomicka pravica.
Nuz, jedine riesenie je obmedzovat stat vo svojej domnelej ulohe v spolocnosti znizovanim vydavkov a prijimov statu.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Aha, takže nikto vlastne nič nedokáže a nemôžme robiť nič len frflať pri pálenke v krčme.
Odpovedať Hodnotiť:
 

áno na progesívcov budem pičovať. Okrem prázdnych kecov nič nevedia.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Takže UA zaťažova guľa. Ale keby nebolo UA, tak už je Slovensko dávno ruskou guberniou a to by bol ešte len skanzen. Ale možno je to to, po čom túžiš. Rusofilko
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Dá sa to liečiť, nezúfaj.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

vidim, ze tiez veris, ze deti nosia bociany.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak logicky, že s rovojom LGBT+ rapídne klesá počet dospelých, ochotných priekazne podržať akéhokoľvek vtáka.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Sa mi paci akou obmenou presli neproduktivne komentare.

Od "HAHA na tych autach na baterky nebude nikto nikdy jazdit" po "mozeme v EU zhasnut".


Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Títo ludia si neuvedomujú, že ten "skazen" budeme vďaka tomu, čo chcú a čo volia.

A keď im to povieš, tak sa začnú povyšovať, ako všetkému rozumejú a my to nechápeme a musíme sa prebudiť. Táto diskusia je toho dôkazom.

Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ano, oni sami (a ich spravanie) su jednym z hlavnych dovodov tohto problemu. Krásna irónia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jadrová elektráreň Mochovce

Elektrický výkon reaktora: 470 MWe

Jeden reaktor nedokáže nabíjať naraz ani 500 takýchto áut.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ale za den ich zvladne nabit viac ako 100 tisic. Z 0 na 100.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ze, to aby som si do panelaku kupil aj vlastny atomovy reaktor
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsak v noci mozes nabijat pomalicky domaci balancer a ked prides k nabijacke vychrli to naraz na tvoje auto...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslim ze naftovej/pumpovej brandzy tomu hovoria nadrz.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A je vôbec niečím dovolené taký obrovský výkon hnať do spotrebiča? Však to musí byť veľmi nebezpečné...
Nechcel by som.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Či chceš, alebo nechceš, aj tak to dostaneš.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Co myslis, kolko energie ma v sebe nadrz auta na benzin? Nezabudni ze ucinnost motorov je okolo 30%
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Práveže účinnosť motorov je oveľa vyššia. Okrem tej trošky, čo minú na pohyb, dávajú takmer priekazne všetko na dýchanie pre rastliny.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Chemickej veľmi málo, keďže okysličovadlo v nej nie je. Vnútorná je rádovo 50 MJ, jedine podľa E = mc^2 je to zaujímavé :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co myslis, kolko energie ma v sebe nadrz auta na benzin? Nezabudni ze ucinnost motorov je okolo 30%
Odpovedať Hodnotiť:
 

strašne sa mi ráta keď sa európan s iným európanom, ktorý má hlavu hlboko v americkom rektu háda o tom ako sa robia veci v Číne :D

to je niečo ako ísť na matematickú súťaž sám, ptori 10 prodigi študákom odtiaľ, aké sú tvoje šance ?

áno, máš pravdu, nenulové

a prakticky ? si dostal chlebíčky zadarmo, dobrý chlapec
Odpovedať Hodnotiť:
 

No pome, marketéri!
Konečne nabíjanie priekazne zadarmo.
<irony size="-3">po zaplatení servisného poplatku za istič</irony>
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ja chcem daku lacnu HEV toyotu s tou sodikovou bateriou. zima tomu neprekaza, ma to byt 20% lacnejsie ako litium.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ok, uz sa teda dostali na velmi dobry cas, porovnatelny s tankovanim. Nabijat auto 5 min je fakt to co moze pomoct rozsireniu eaut. Este teda chyba auto za 20tisic na urovni napr i30, s dojazdom tych 400km, touto rychlo nabijackou a era eaut moze zacat.
Potom je tu ale infrastruktura ktora to cele zvladne, okrem elektrarni bude treba riadne posilnit rozvodne siete. Tam vidim trochu problem, ze moze nastat obdobie, ze infrastruktura nezvladne narast poctu eaut, a bude vyhadzovat siet, pripadne nabijacky budu odstavene kvoli pretazeniam.
A osobne sa mi nepaci tato zavislost co sa buduje, na jednej forme energie, v pripade problemov so sietou odstavis vsetkych, a ani nehovorim o pripadnej vojne.

Odpovedať Hodnotiť:
 

ja myslim ze infrastruktura je problem uz teraz, samozrejme kazdy problem sa da riesit ... teda pokial nemas vo vlade neschopnych kokotov ako u nas
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jaká závislosť prosím ťa.

Vždycky môžeš pomaly nabíjať zo soláru.

S benzínom si závislý na obrovskej rafinérke a dovozu ropy z pochybných krajín.

S naftou môžeš bežať na rastlinný olej ale toho potrebuješ obrovské polia.

A s tým ako sa v Európe exprimentuje s HVO, tak tipujem, že nejaké diesle nám zostanú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No...Vždycky...na púštnej M6-117 sú tri slnká a vydržia len na priekazne 22 ročné vždycky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vidím, že ty si si už dobre nabil... svoju hlavu... o stenu. Ty "pochybná krajina".
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nabíjať máš pomaly, priebežne a ideálne doma, rýchlonabíjačka má byť len núdzové riešenie. V drvivej väčšine prípadov je pomalé nabíjanie omnoho lepšie: menej ničí batérie, menej zaťažuje sieť, vyžaduje menšie rezervné kapacity.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takže auto ako symbol slobody s návodom na použitie priekazne vzniknuvším okopírovaním podmienok prijatia sviatosti manželskej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Medzitym europske automobilky predstavili nabijanie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Od predstavenia po masove nasadenie dlha cesta.
A predstavili aj plan obnovy infrastruktury a kto bude tahat TU KABEL ?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár