neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Železničná spoločnosť zlepšila WiFi vo vlakoch, avizuje ďalšie zlepšovanie

Značky: Wi-Fidoprava

DSL.sk, 23.9.2024


Železničná spoločnosť Slovensko, ZSSK, hlavný slovenský vlakový prepravca, zlepšila poskytované pripojenie na Internet cez WiFi v jej vlakoch a pripravuje ďalšie vylepšenia.

Spoločnosť uplynulý týždeň predstavila svoje celkové plány do budúcnosti, pričom okrajovo všeobecne avizovala aj zlepšenie WiFi. O niečo konkrétnejšie informácie následne poskytol pre DSL.sk hovorca spoločnosti Dominik Drevický.

Spoločnosť avizuje, že v poslednej dobe zlepšila parametre už nasadeného WiFi. Železnice WiFi poskytujú pomocou pripojenia cez mobilné siete mobilných operátorov, pričom spoločnosť dosiahla zníženie ceny za prenesený GB o viac ako 25%. To umožnilo zvýšiť objem prenesených dát bez zvýšenia nákladov a spoločnosť tak odstránila limity pri prenose dát. Vo výsledku sa objem stiahnutých dát podľa stanoviska ZSSK pre DSL.sk zvýšil o 30%.

ZSSK zlepšila pripojenie aj optimalizáciou nastavení routerov, ktoré podľa spoločnosti teraz rýchlejšie prechádzajú medzi rôznymi mobilnými sieťami.

V súčasnej dobe samozrejme bežne užívatelia využívajú mobilné dáta od mobilných operátorov. Poskytovanie pripojenia cez WiFi vo vlakoch môže umožniť ale lepšie pripojenie a má tak zmysel. Kým mobilný signál vo vnútri vozňov je výrazne tlmený, routery vo vlakoch môžu mať vonkajšie antény, zároveň kvalitnejší profesionálny hardvér môže najmä v miestach so slabším mobilným signálom poskytovať lepšiu konektivitu.

Na druhej strane je toto pripojenie typicky zdieľané viacerými cestujúcimi a zároveň užívatelia sa musia oproti mobilnému pripojeniu podobne ako pri pripájaní na iné verejné WiFi siete zaoberať aj otázkou bezpečnosti.

Okrem zlepšenia WiFi zabezpečovaného doterajším hardvérom chce ZSSK v blízkej budúcnosti nasadiť aj nový lepší hardvér pre poskytovanie WiFi, ktorý bude podporovať aj využívanie 5G sietí mobilných operátorov a zároveň poskytovať vo vozňoch aj WiFi 6.

Podľa stanoviska spoločnosti v tomto roku prebieha súťaž na výmenu zastaralej technológie, zatiaľ ale iba v 35 vozňoch.

"V nasledujúcich dvoch rokoch plánujeme doplniť alebo vymeniť technológie dokopy v cca 300 vozňoch," uviedol pre DSL.sk hovorca Dominik Drevický.

Spoločnosť tiež podľa svojich informácií v spolupráci s Úradom pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a mobilnými operátormi vykonáva merianie signálu na hlavných tratiach s cieľom identifikovať miesta s nedostatočným pokrytím a následne prijať potrebné opatrenia. Konkrétne výsledky tejto aktivity neavizovala.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

to snad nie... my mame slusne vlaky?
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Chápu že keď vlak zostane 3 hodiny stáť (ako minule) alebo 6h meškať (ako minule) tak ľud potrebuje chlieb a hry.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Presne tak.
Toto je asi lacnejsie ako vyriesit kazdodenne meskania vlakov...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

koľko by stálo vyriešenie meškania vlakov?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešte keby zlepšili dochvíľnosť vlakov, tak by to bolo ok!
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Po tých miliardách, čo šli na diskreditáciu hyperloopu, sa už priekazne nikam ponáhľať netreba.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Miliardy na diskerditáciu hyperloopu? Kde? Ten sa diskriminuje sám
Odpovedať Hodnotiť:
 

nikomu to nevadi
nikto sa nestazuje

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kto potrebuje,odstahuje sa na krasne tiche malebne miesto pri devine, postavi si tam betonovu haciendu a lieta odtial vrtulnikom. Uz sa zacinaju rozoberat mosty, vlaky aj tak netreba.
Odpovedať Hodnotiť:
 

je to tak, ale ludia si casto neuvedomuju pri staznostiach jednu vec a to, ze ZSSK (prepravca) a ZSR (infrastruktura) su dve institucie, aj ked je pravda, ze obe statne, takze je to prakticky jeden sudok, ale stazovat sa na ZSSK ze meska vlak, lebo je napr pokazena vyhybka, je to iste ako stazovat sa v kauflande, ze nejde semafor
Odpovedať Hodnotiť:
 

po 1000 rokoch som cestoval vlakom minuly rok, fifna sice bola, ale cez nu som sa nikam nedostal... myslim, ze takyto maly detail by sa hodilo trusku vylepsit....
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Šak to je celá tá logika potreby identifikácie potrieb zákazníka. Každý príčetný sieťar by tam druzgol repeater z Wish-u bratru za 16,80 EUR, zavesil štyri náhradné ku ručnej brzde, aby to mohol vymeniť bársjaký trpák, a nechal zvyšok na LTE či 5G, ale profesionálnejšie je uroutovať sa k smrti, keď je k tomu v rámci autentifikácie meno matky za slobodna a priekazne i číslo ponožiek cestujúceho.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

preco nedaju na kazdy koniec trate jeden powerline adapter a nejde potom internet cez elektricke kable?
ci potom by nebol na neelektrifikovanych castiach trate? a teraz tam je?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

A už nebudem musieť sedieť na schodoch pri záchodoch v rýchliku idúcom aj 160km/h lebo niet voľné miesto?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mno, a ted by sa sem sakra hodilo spomenut tie ultra-hyper hiy-tech tgv- shinkanseny, a MagLevy v Nippone, a Chine, bezne, kazdu hodinu, denne, doslova letiace ( na mikro- vzdusnom polstari, v tubuse) 500 ~ 600 ~ ajz 800 km/h
(kde urco maju net, urco s konektivitou radovo v GBps, / gb.p.s
(..minimalne nejmin vo vyssich stovkach MB, Mb / s, ale to uz tam musia mat fakt nejmin velke zemetrasenie, a ozaj fakt vypadky..)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár