neprihlásený Nedeľa, 13. apríla 2025, dnes má meniny Aleš
Vedci v Seattli budú testovať cestovanie v čase

DSL.sk, 19.11.2006


Experimentálni fyzici John Cramer a Warren Nagourney, profesori na Washingtonskej univerzite v Seattli, kde sídli aj spoločnosť Microsoft, uskutočnia na začiatku budúceho roka experiment, ktorý by mohol potvrdiť možnosť zasielania signálu do minulosti.

Experiment pripravovaný pod vedením Johna Cramera a Warrena Nagourneyho, ktorý bol asistentom profesora Hansa Dehmelta, nositeľa Nobelovej ceny za fyziku z roku 1989, nadviaže na nedávne výsledky experimentov na Univerzite v Innsbrucku.

V prípade, že bude experiment úspešný, mal by preukázať komunikáciu respektíve nejakú formu interakcie medzi dvomi fotónmi spätne v čase.

V experimente budú detekované dva fotóny vzniknuté lámaním ultrafialového lasera špeciálnym kryštálom.

U dvoch vzniknutých fotónov by mal nastať efekt previazania pozorovaný viackrát v minulosti, prvýkrát ešte za čias Einsteina, označovaný ako Einsteinov-Podolskeho-Rosenov paradox. Pri tomto jave interakcia s jedným z dvojice fotónov vplývala aj na druhý ľubovoľne vzdialený.

Hoci kvantová fyzika doteraz nepriniesla presné vysvetlenie tohto javu, teoretickí fyzici považujú vysvetlenie pomocou skutočného vzájomného prepojenia nejakou formou komunikácie za nepravdepodobné.

V experimente bude jeden fotón detekovaný krátko po rozdelení a druhý po prechode dvomi optickými vláknami o dĺžke 10 km, približne tak o 50 mikrosekúnd po prvom.

Experimentátori budú meniť až pri detekovaní spôsobom detekovania stav druhého fotónu a pozorovať, či to bude mať vplyv na prvý fotón detekovaný ale už o 50 mikrosekúnd pred detekciou druhého.

Pokiaľ by sa previazanosť potvrdila aj v tomto prípade, znamenalo by to, že fotóny môžu komunikovať respektíve prenášať nejakú formu informácie spätne v čase.

Hoci by úspešný výsledok experimentu odporoval niektorým poznatkom a teóriám a Cramer je podľa svojich vyjadrení opatrný v predpovedaní úspešného výsledku experimentu, pre Seattle PI uviedol: "Neexistuje žiadny jasný dôvod, pre ktorý by to nemalo fungovať."


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Na Slovensku dnes ďalšie referendum o veterných elektrárňach
Microsoft Edge výrazne zrýchlil
Štát si objednal nový superpočítač za 19.4 milióna
Štát zjednodušil používanie elektronických schránok na Slovensko.sk
Predaje PC v prvom štvrťroku narástli
Sprístupnená nová séria sci-fi Black Mirror
Francúzi sprísnia zákaz smartfónov v školách, žiaci ho nedodržiavali
Apple bude mať ďalší sci-fi seriál, začne v máji
Vynesenie prvých satelitov pre službu satelitného pripojenia od Amazonu odložené
Seriál The Last of Us bude mať aj tretiu sériu


Diskusia:
                               
 

Super, to si v buducnosti nasetrim peniaze a budem ich posielat do minulosti a bude zo mna miliardar :D.
Odpovedať Hodnotiť:
 

najlepsie by bolo keby si tie nasporene peniaze z buducnosti zarobil na urokoch tych, ktore si si poslal do minulosti :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

LOOL.. toto poslem mojmu cviciacemu.. nex mi vypocita UROCITELa :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

cviciacemu? a to je kto preboha lol
Odpovedať Hodnotiť:
 

predpokladam niekto kto ho uci na cvikax na vysokej skole ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lol, ale hadam nemyslis M. Mokrosa na FIITke?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaplatil som za lístok a nikde som necestoval...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz som si poslal z buducnosti informaciu ze to funguje, ktoru som prave obdrzal. Tak vam teda Blahozelam :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

A kto vypadne v nedelu v Tanecnej Horucke?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Taký ako ja, laik, keď sa zamyslí nad takýmto článkom, prvé čo ma napadne, je, že keď sme, ako sa píše v tomto článku, na začiatku cestovania v čase(ak sa teda experiment podarí a potvrdí sa "cestovanie" v čase), už by bolo aj načase, aby nám tý z budúcnosti poslali niejaký signál, alebo niečo podobného, lebo je potom pravdepodobné, že oni sú na tom technologicky lepšie a o cestovaní v čase ani nevravím nie ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

...ked sa nad tym zamyslim, asi mas pravdu.
Je to zaujimave-cestovanie v case-ale lepsie by bolo, keby sa ludia konecne uvedomili a zacali sa spravat ako ludia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Praveze ludia sa spravaju ako ludia a to je ta smola...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, lebo my nemame taku technologiu na to, aby sme ho prijali :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

mas sice pravdu ale musis uvazovat 4 dimenzionalne..

predstav si situaciu, ze pride info z buducnosti o tom ze to funguje. ale kazda informacia z buducnosti ma vplyv na vyvin udalosti!! a moze sa statze tym, zetyvedciprimu nejaku info, spravia nieco inac ako povone, a akonahle spravia nieco inac, zmeni sa buducnost - vytvori sa alternativna buducnost z ktorej nam spravu neposlu, lebo sme narusili casopriestorovu kontionuitu. takze sa kludne moze stat, ze nam uz taketo info prislo ale tym ze sme nevytvorili spravnu kontionuitu tak sa stane to, ze nam nic prist nemalo a zmeni sa aj MINULOST, pretoze nam nic neprislo... to je haluz co? :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

...ale inak si uplne zdravy, hej?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nebral by som tak ako ty. Selijake teorie hoviria o alternativnych dimenziach. Kedze prechod v tychto viacerych dimenziach dokaze byt previazany. Cize ak sa dokaze ovplivnovat medzidimenzionalne prepojenie dokazlo by to ovplyvnit aj ine medzidimezienalne udalosti a tym zmenit chod dejin vo viacerych vrstach casu.
A to by bol bordel :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

..jj presne, uplne suhlasim.. a potom pride Jet Lee a pozabija vsetkyx "Ja" a ostane "The One"..
Odpovedať Hodnotiť:
 

:D:D
Odpovedať Hodnotiť:
 

On sa píše Jet Li
Odpovedať Hodnotiť:
 

úplne s tebou súhlasím, viem o čom je reč
Odpovedať Hodnotiť:
 

a co ma toto spolocne so 4oma dimenziami? To akoze ta alternativna pritomnost tvori dalsiu dimenziu? :) vela hulis asi...
Odpovedať Hodnotiť:
 

co to ma spolocne? hmm... neviem ci vnimas, ale 4. dimenzia sa pomonuvava ako CAS!!! alebo sa mylim? 3D su predmety, zijeme v 3 dimenziach, ktore sa navzajom prelinaju a vytvaraju objekty, ktore my vidime, ked ich chces zadefinovat napr na paprier, potrebujes 3 OSI nato asby si vedel zapisat jeho tvar a td.. a ku tomuto sa bezne pridava 4 dimenzia ako dalsi popisny udaj, a to v akom CASE ma dany objekt svoj 3dimenzionalny tvar. preto sa 4 rozmer - dimenzia - nazyva CAS.. alebo mozno aj nie.. mozno je to len fikcia, pamatajte si !!! svet je len javisko a ludia su len herci....
Odpovedať Hodnotiť:
 

..nezeby nebolo 4D ale ajtak.. nacom ficis? (>na margo toho prirovnania.. )
Odpovedať Hodnotiť:
 

áno čas sa niekedy považuje za 4. rozmer. .ale matika ti dokáže vyčariť n rozmerov :) a ja som už z toho ak by som si mal predstaviť 4. priestorový rozmer jeleň.. síce čas. ako vravíš je o inom, môžeš ho považovať za ďaľší... ale nemusí byť 4.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a co potom tie herecky co s nimi?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ibaže keď sa znova zmení tá minulosť a tú srávu sme neobdržali tak zase možno spravíme veci tak ako sme ich spravili a možno ten signál znova príde.. a takto sa to bude točiť :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

čo ak čas vôbec neexistuje ako taký?prítomnosť aj minulosť aj budúcnosť sa dejú súčasne s toho vyplýva že je jedno ako sa rozhodnem no nemožem sa rozhodnúť zle je to jednoduché čas je ako presýpacie hodiny presype sa z hora nadol ale ktoré zrnko dopadne na dno prvé to ťažko povedať nie je to ako hodinky ktoré majú presne určené poriade že 1 ide za 2 atd...
Odpovedať Hodnotiť:
 

navrat do buducnosti je isto tvoja oblubena trilogia :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

pozeras moc power rangers :D ale tak samozrejme ze ked nam sem neco dojde tak to ma vplyv na chod tok udalosti...secko sa tam v tej uducnosti zmeni...lenze nam to moze byt tak akurat jedno co je v buducnosti nas ovplivnuje to zanami
Odpovedať Hodnotiť:
 

ze by prva lastovicka? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak toto je brutal, nech mi poslu vysledok MS2006 :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pocuvaj Ty brutal. MS 2006 uz boli...
Odpovedať Hodnotiť:
 

...mozno to myslel tak, ze nech jemu poslu do minuluosti tie vysledky, aby ich mohol tipnut ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na futbalovom MS 2006 vyhrali Taliani nad Francuzmi a Zidane dal hlavicku Matterazimu... :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Huste, ak budu prenasat ludi casom, hlasim sa za pokusneho kralika :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

zatial ametercia, len aby ta neprenasali na 3krat.ako prvu poslu tvoju pucku
Odpovedať Hodnotiť:
 

...no keď sa tu ujme - to bude bordel!
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja si dam poslat sportovy almanach :D

Odpovedať Hodnotiť:
 

Niekto tu pozeral navrat do buducnosti 2 ;-). Vypocuj si soundtrack, tiez stoji za to.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale ked sa bude cestovat tak ZRUSIA VSETKY hry, tipu bingo loto, a secky stavky :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Autor ma asi velmi rad slovo "detekovat". Najlepsi je 8. odsek, tam je pouzite az 4 krat. Uplne ma dorazilo slovne spojenie "...pri detekovaní spôsobom detekovania...", ktoreho vyznam mi stale akosi unika.
Odpovedať Hodnotiť:
 

presne tak. a okrem toho spisovne sa pise detegovat. s G. aj mne sa sice paci detekovat. ale musime dodrziavat toho "spisovneho slovencinovy".
Odpovedať Hodnotiť:
 

veru veru, prave preto sa hovori aj Detegtor kovov alebo Detegtiv. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenže to je výnimka, na ktorú sa nevzťahujú bežné pravidlá pretože slovo detekcia pochádza z latinčiny správne sa píše detegovať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako som už skôr spomínal, skúste slovo detegovať nahradiť slovom pojebať. Tiež je to spisovné slovo a znie to krajšie ako to slovo detegovať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ja nenepisem vsetko na tuto temu co mam v hlave lebo toho je strasne vela ale len napisem to ze keby toto vyvynuli tak sa cely svet zruti a vela veci by trebalo prerabat no jednoducho svet by bol na hlavu a keby sa to dostalo do nepravych ruk tak by bol kazdy v nebezpecenstve. Keby to "vyrobili" tak by to nebolo jak vo filme ze pouzite na jeden ucel ktory je rozhodujúci v deji filmu mohlo by sa to vyuzit na miliony inych veci a uskutocnenie miliony myslienok dobrych ci zlych.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stačí mi povedať toľko, že nemajú šancu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tlačová beseda o výsledkoch testu cestovania v čase sa uskutoční včera o 19:00 ;o) ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby to fungovalo tak by nam poslali uz informacie z buducnosti ze to funguje...
Odpovedať Hodnotiť:
 

neopisuj a vyjadri sa !!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tebe neposlali?
Odpovedať Hodnotiť:
 

co keby sa mudrci na svete zacali zaoberat s dacim realnym a nie skumat daco co uz bolo. Aj ked sa to im podari, tak co??? Paneboze vyrobte uz konecne liek proti rakovine alebo AIDS a nie somariny skumat na 10 km. MUDRE HLAVY SVETA. Ja som iba laik v tejto sfere, ale ma nikto nech nechce presviedcat, ze ak keby zrazili vsetky tie prachy co teraz zrazaju do zbytocnych veci by nemohol spravit zivot lepsi aj bez toho aby sme chceli cestovat naspat do minulosti a napravat tam co sme uz raz do... .
Odpovedať Hodnotiť:
 

moja reč!

dajte tie peniaze mne a uvidíte že svet bude lepší
Odpovedať Hodnotiť:
 

pre niekoho zbytocnost, pre niekoho zivotny ciel... Neviem si velmi predstavit, ze zrazu by boli vsetci vedci zamerani len na vyvoj lieku proti AIDS... Ty asi tiez vela hulis, ze? A ako by sa ti pacilo, keby tebe niekto povedal, ze nemozes robit, to co robis, ale musis robit nieco ine, lebo niekto dalsi si mysli, ze to, co robis, je uplne nahovno a maximalne zbytocne... ?!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Možno to majú v pláne. Pôjdu o 100 rokov do budúcnosti a vrátia sa späť aj s liekom na Aids.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tybrdo, uplne tomu nechapem :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

hmmm ale ked sa nad tym zamyslim tak je to riadna somarina...predstavim si ze pridem z buducnosti zabijem si clena svojej rodiny tym padom by som mal prestat existovat...ale kedze neexistujem kto potom zabije clena rodiny...z toho mi jasne vypliva ze nic ako cestovanie do minulosti nikdy nebude...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skus do toho zapocitat alternativne moznosti minulosti a buducnosti. Budes to mat na dlhsie badanie :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze to potom nebudes ovplyvnovat svoju realitu, ale nejaku uplne inu. Cestovat v case s tym, aby si mohol zasahovat do dejov vo svojej realite, ci uz minulej alebo buducej, sa jednoducho nemoze dat ... and thus cestovanie v case nema velky vyznam, pretoze je to potom ako keby si pozeral nejaky vymysleny film, ktory s tvojim zivotom a svetom, v ktorom zijes, nema viac-menej nic spolocne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

respect, pekna uvaha :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale sak citaj vyssie.. tam bola rec o tyx nejakyx paralelnyx ... tyx.. ani nefiem ako to nazvat.. svetov alebo niecoho takeho..
Odpovedať Hodnotiť:
 

...........
Odpovedať Hodnotiť:
 

Teraz cisto hypoteticky. Keby existovala moznost cestovania v case spat tak urcite niekdo z buducnosti by sa vydal do minulosti a nebolo by to iba raz, cize by sme o tom vedeli. Ale kedze o tom nevieme je tu moznost ze cestovanie v case spat v nasom casopriestore nejde. ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

minulost a buducnost su veci, kt. neexistuju...wymysleli si ich len ludia & existuju len na urowni slov... a len v priestore, v kt. si ludia vymysleli uplne zbytocny cas ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi tak. Ludia = najvacsi omyl prirody...
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ak to budu vyvijat pri mocrosofte, tak ja nikam necestujem. myslim ze je jesne preco.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najlepšie bude keď pri teleportovaní do minulosti naskočí na monitore časostroju modrá obrazovka s nápisom: A fatal exception 0E has occurred at 0028
Odpovedať Hodnotiť:
 

akoze ked som to cital, tak ma skor napadlo nieco ako duplikacia veci... kedze sa hovorilo o tom, ze co sa stane jednemu fotonu, tak sa stane druhemu... alebo by to bola okamzita komunikacia...
ale ak sa potvrdi to spojenie tak to bude j&ba...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najprv mali vymyslieť warp.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Warp uz bol davno vymysleny, a dokonca je aj teoreticky mozny... akurat na vyrobu warpovej "bubliny" by bolo treba vacsiu energiu, aka je v znamom vesmire (takze tade asi cesta tiez nepovedie)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som asi zaspal dobu...však ja som niekedy dávno písal článok o využití prvkov typu ununXXX, tj. ununpentium, ununsixtium a pod. na hyperrýchle cestovanie vesmírom. No a s warpom som si robil srandu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Praveze existuje len minulost a buducnost.Pritomnost resp. sucasnost je vo vztahu k casu nedefinovatelna.....
Odpovedať Hodnotiť:
 

...a potom sa vsetci zobudime a budeme mat ruku v nocniku!!1
Odpovedať Hodnotiť:
 

MNA BY LEN ZAUJIMALO AKO CHCU POSLAT NIECO NASPAT V CASE KED CAS STOJI, NEPLYNIE, NEPOHYBUJE SA. NASA ZEM SA TOCI OKOLO VLASTNEJ OSI A OKOLO SLNKA, SLNKO SA TOCI OKOLO STREDU GALAXIE, GALAXIA SA TOCI OKOLO NEVIEM COHO. VSETKO SA TOCI A KRUTI A POHYBUJE A Z TOHO VZNIKA ILUZIA ZE CAS PLYNIE. ALE KEBY TO VSETKO ZASTALO AKO BUDETE VEDIET KOLKO JE HODIN, AKY JE CAS? SAMOZREJME AK NEBUDETE MAT HODINKY, KTORE SU AJ TAK LEN LUDSKYM VYMYSLOM NA MERANIE POHYBU ZEME OKOLO VLASTNEJ OSI A SLNKA.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a este jedna vec...... cestovanie v case podla mna uplne odporuje zakonu akcie a reakcie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uplne jasna vec... vsetko je samozrejme v pohybe a keby aj niekto chcel cestovat v case co len o par minut, tak by sa mohol najst niekde mimo nasej maticky zeme.. Co tak kusok vedla vo vesmirnom vakuu... a vzhladom na to, ze sa vsetko hybe, a rychlosti to nie su male, mohol by sa najst trebars niekde pri slnku alebo pri marse alebo kludne aj dalej.. Ine by to bolo pri posielani informacii v uzavretom systeme ako to popisuju v clanku... co takto mat neskutocne dlhe klbko optickeho kabla kde by informacia v podobe fotonu cestovala dajme tomu 24 hodin.. to by mohlo fungovat...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A čo sa stane keď pôjdem do minulosti a zabijem svoju babku? Keď bude babka mŕtva tak som sa predsa nemohol nikdy narodiť a teda ako som ju mohol zabiť? Hovorí sa tomu babičkyn paradox.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kua, jak to, ze cestovať v čase sa nedá ? A Terminátor je čo, há ??? hehehehehe.....:-D

Odpovedať Hodnotiť:
 

Predvčera som dvoch poslal Adimu. Ale ešte mu asi nedošli, lebo Deutche Reich je dnes ešte stále taká malá ako bola predvčera...
Odpovedať Hodnotiť:
 

také niečo sa ľuďom asi nepodarí... aspoň nie v tomto čase...
na to si ľudia musia spraviť dva odlišné časy medzi ktorýmy by sa mohli pohybovať... ale zas čím by sa nahradila vec ktorá by sa preniesla do druhého času?
ked sa to tak vezme z energetického hľadiska východných kultúr, že energia sa dá premeniť na hmotu tak potom sa to vlastné ani nedá... ale zasa keby sa hmota premenila na energiu tak by nám cestovanie bolo nanič...
a vlastne mňa skôr trápy, že keby vedci rozmýšľali na niečom inom ako na cestovaný v čase, na čo by prišli... ale nemôžem to hodnotiť negatívne, lebo všetko je tak ako má byť...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Treba vas vsetkych schladit, co ste nadseni z cestovania do minulosti. Tento jav, co skumaju(previzanost, alebo entaglement) funguje len u subatomovych castic, nie u atomov a molekul. Cize hmotne veci sa urcite nedaju preniest do minulosti...cas predsa plynie len jednym smerom. Ine je to, ak sa chcete pozriet do buducnosti...to teoreticky nie je ziadny problem:-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Foton nie je hmotny odkedy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

O hmotnosti fotonu su stale dohady...niekto tvrdi ze nemaju hmotnost, niekto ze maju. Podla teorie relativity ale asi hmotnost mat nemozu, lebo sa pohybuju rychlostou svetla. Podla merani nejaku hmotnost maju(aj ked je zanedbatelne mala). Ale mas pravdu ze som to blbo povedal, ze hmotne castice. U takeho elektronu tusim tiez existuje entaglement, a pritom elektron ma urcitu hmotnost(tusim 1e-31 g, neviem teraz hned presne)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cestovat v case by sa nemalo dat, iba ist niekam sa pozret kde je ulozeny obraz tohto sveta a casu z minulosti. Ked je vesmir nekonecny, nemalo by to byt problem zariadit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak a o chvilu bude ako povinny v skolach film Navrat do buducnosti - ktory fakt odporucam,je super pre pochopenie casu (buducnosti pritomnosti a minulosti)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja osobne by som cestovanie v čase použil na to, aby som sa pozrel na začiatok nášho letopočtu, aby som videl ako to bolo skutočne s tým "Synom boha" :-))) Ovšem predpokladám, že to by bol koniec tejto celej cirkvy, keby vyšlo najavo ako to skutočne bolo :-)))
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ja si myslim, ze uz neostava nic ine ako verit slovam: "Neexistuje žiadny jasný dôvod, pre ktorý by to nemalo fungovať," a dufat ze to funguje. :DDD
Odpovedať Hodnotiť:
 

je rok 1432 kde som teraz s mojim pc dosiel a skusam poslat spravu cez slamene droty zapichnute do krtkovej diery v zemi spravu vam do buducnosti je tu super kazdy ma krive zuby, ruky a ja som medzi nimi ako nejaky kral a pozeraju co prave robim tak som im vysvetlil ze posielam svojim spoluobcanom spravu ako tu je super kur_a prisiel nejaky ritier ze mu to mam dat pockajte mam pri sebe devinu tak mu asi jednu vazne dam do hlavy uz je pokoj vsetci sa usmievaju jak sprosty s tymi ustami ozdobene omrvinkami chleba pisem do pc a idem do roku 1889 ahoj ludia sedim v jednej miestnosti a cakam kedy adolf cely vylezie z tej p_ci drzte mi palce aby som stihol vykrutit jeho hlavu a potom natukat do pc rok 2954 legalizujte a lietat v case budeme vsetci bez akychkolvek vyskumov
Odpovedať Hodnotiť:
 

Odporucam vsetkym film Butterfly effect
Odpovedať Hodnotiť:
 

pekny film ale aj chaoticky v dvoch tretinach som z toho celeho bol blazon a ked film skoncil nevedol som plynule rozmyslat ja to zas az tak neodporucam ano
Odpovedať Hodnotiť:
 

cestovanie v čase aj v priestore už dávno vyriešili.... mslíte si, že vojenská armáda by prezradila takéto svoje technológie ľuďom? ako sa teleportovať? cestovať v čase? zneviditeľniť?.... prečítajte si philadlepský experiment konal sa dakedy 1945 a od vtedy ubehlo moc moc veľa rokov, aby to zdokonalili a spojazdnili bez problémov....
Ak máte nápady, alebo pleas napíše mi všetkých 12 dimenzií na email. Díky.
vampire20@centrum.sk
Odpovedať Hodnotiť:
 

co psiete hluposti ze uz mozeme zaznamenavat udalosti z buducnosti. sak je tam jasne napisane, ze mozme cestovat tam kde je alebo uz bo lcasopriestor zakriveny a do buducna este nebol, takze sa mozem vratit len do minulosti. demencia rulezz
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár