neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Ministerstvo školstva zvažuje zavedenie povinnej maturity z matematiky

Značky: školstvoSlovensko

DSL.sk, 4.7.2024


Ministerstvo školstva zvažuje zavedenie povinnej maturity z matematiky. Minister Tomáš Drucker to potvrdil na tohtotýždňovej tlačovej konferencii ministerstva týkajúcej sa stredoškolského vzdelávania.

Ministerstvo zvažuje zavedenie viacúrovňovej povinnej maturity z matematiky, keď by napríklad študenti so záujmom ďalej študovať technické a prírodovedné odbory mohli absolvovať náročnejšiu tažšiu úroveň maturity a iní študenti menej náročnú úroveň.

Podľa ministra matematika dáva základy pre rozvoj analytického myslenia aj rozvoj zručností, ktoré priamo nesúvisia s matematikou.

V minulosti bola maturita z matematiky povinná a Slovensko respektíve predtým Československo malo podobne ako iné bývalé socialistické krajiny jeden z najkvalitnejších vzdelávacích systémov v tejto oblasti. Kvalita získaného vzdelania sa na Slovensku ale dlhodobo znižuje a odborná verejnosť vrátane napríklad technických vysokých škôl už dlho vyzýva na skvalitnenie výučby matematiky aj vrátenie povinnej maturity.

Už v roku 2012 avizoval vtedajší minister školstva Dušan Čaplovič zámer vrátiť povinnú maturitu z matematiky na gymnáziá, svoje plány ale nezrealizoval a naopak krátko od ich avizovania ich korigoval. V roku 2016 vyzvali na zavedenie povinnej maturity experti v podobe Slovenskej matematickej spoločnosti a najvýznamnejších slovenských univerzít. V roku 2019 navrhol Štátny pedadogický ústav skvalitnenie matematické vzdelávanie na základných a stredných školách, povinnú maturity vtedy nenavrhoval.

Odkedy by mohla byť povinná maturita z matematiky zavedená nie je zatiaľ jasné.

Ak ju ministerstvo zavedie, pôjde o ďalšiu pomerne dôležitú zmenu vo vzdelávacom procese zavedenú týmto vedením ministerstva po plošnom zákaze používania mobilov na základných školách. Ministerstvo zavedenie zákazu oznámilo v apríli, postupne ho zavedie od začiatku budúceho školského roka a od januára 2025.

Aj cieľom tohto opatrenia je skvalitniť vzdelávací proces. Opatrenie má zabezpečiť, aby mobily neodvádzali pozornosť žiakov. Zároveň zrejme ale v prípade škôl, kde žiaci používajú bežne smartfón na zisťovanie informácií počas vyučovacieho procesu, môže zvýšiť mieru používania vlastných vedomostí a myslenia žiakov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky


Diskusia:
                               
 

ved kto by tu na DSL.sk pre NASA všetko vypočítal?!!
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ja by som pridal aspoň nejaký základ z matematiky a informatiky. Nutné minimum aby človek musel použiť mozog a vedel veci, ktoré v živote využije.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Všímam si totálnu ukecanosť kolegýň matematičiek, že kým čosi vysvetlia, decká už dávno nepočúvajú a jasné aj tie sprostosti čo ich učia... decká v tom nič nevidia a ledva preliezajú ročníkmi, lebo nemôžete furt dávať 5-ky. Je financovanie škôl na žiaka a tak aj debilovi dáme maturitu a 4-ky.
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Hej, matematika sú "sprostosti".
Chcel by som vedieť tvoju aprobáciu.
Tipujem niečo veľmi použiteľné v živote a populárne medzi puberťákmi.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

> Hej, matematika sú "sprostosti".

To povedal?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

03817
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nikdy nikto netvrdí, že matematika sú sprostosti. Ale ak niekoho 30-40 rokov trápite rovnakým spôsobom, lebo skostnatené matikárky a just len to svoje. Slabý žiak, napríklad strojár potrebuje ukázať na praktickej veci, načo je mu čosi z matiky, aby si to na starom sústruhu vedel spočítať, nastaviť a podobne. Že nevedia upraviť zložené zlomky... ale načo ich dusiť furt z kadejakými rovnicami nerovnicami, trojčlenjka keď v tom decko nikdy nenájde zmysel a ide cez to len s totálnym odporom.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

A oni majú predsa "rozum" vo vrecku, pardon v mobile. A to je celá podstata, kým bude mobil v ruke debila, lepšie to nebude.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ucitelia matematiky su nepouzitelni. Oni ziju vo svojom autistickom NERD svete a nevedia komunikovat s okolim, preto nevedia ani odovzdat vedomosti ziakom, lebo sa nevedia poriadne vyjadrovat. To sledujem aj vo svojom okoli. Nikdy nebudu ziaci dobri v tomto predmete, pretoze ucitelia su neschopni. Na druhej strane, pre zivot postacuje matematika na urovni zakladnej skoly. Ostatne len ked sa clovek specializuje.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Väčšina učiteľov je v reálnom svete nepoužiteľná. Mal som príležitosť vidieť ako dopadol jeden pán profesor keď bol konfrontovaný s realitou (zmena povolania z "učenia" na "aplikovanie naučeného do praxe"). :)
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Pedagogika je realny svet. Ucitel ma byt odbornik na odovzdanie vedomosti. Na prax su povolane ine osoby, co zas neovladaju teoriu.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Odborník z nejakého "fachu" s dlhoročnou praxou a neovládajúci teóriu? No jasné. . A teraz daj tú o červenej čiapočke. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A čo tak diktát a písomka z matematiky ako podmienka na vstup do poslaneckej lavice ?
Ale bez ťahákov a našepkávania.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nema polka z nich kupene diplomy nahodou? tam je to proste jedno ako ten papier clovek ziska.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

V Dubnici dnes "študujú" iba a len na diaľku. Povedzte mi čo je toto za školu...! Celé zle...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toť výhovorka na "koronu"
Pred rokmi chodili 40-50 roční, lebo ich život rokmi prinútil si nejakú VŠ urobiť, chodili všetky piatky poobede, soboty od rána a často aj nedele do popoludnia osobnej prítomnosti na prednáškach a veru bolo čo robiť do ďalšej prednášky o týždeň.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tam by stacil primitivny IQ test a tretina by sa tam nedostala
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tento navrh podporujem a podpisem ho.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, keď tak do volebnej miestnosti. Toto by problém nevyriešilo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Priekazne by sa vela rodicov potesilo, keby sa na skolach zacalo popri matematike vyucovat aj o financnej gramotnosti...

Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

Nie je Ti ľúto tých prefajčených peňazí? Však nie sú moje...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Maturita je len snahou o projekciu akejsi morálnej akceptovateľnosti vychcanosti legalizáciou stavu, kedy sa vyučujúci, čo niekoľko rokov tak presne vedeli, čo robia študenti dobre a čo zle, že im to dávalo plné právo ich úkolovať a hodnotiť, snažia namiesto státia si za svojim názorom hodiť odrazu celú zodpovednosť za prípadný neúspech na študentov, že šak čo sme si, to sme si... takže Ministerstvo školstva za prostriedky štátneho rozpočtu v podstate zvažuje útok na výhradu vo svedomí.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Vysledky studentov nie su podmienene len ucitelmi.
Mozno by bolo na case nasadit nove metriky.
Aby sa nepisalo len o studentoch, tak navrhujem zrusit povinnu literarnu vychovu na strednych skolach. Radsej nech vedia pisat, ako sa ucit na spamat vypisy z diel, ktore nikdy necitali a samozrejme roky, v ktorych boli publikovane ...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ústavou priekazne deklarovaná požiadavka na národnú svojstojnosť neumožňuje aby kdejaký pičipáľ so zdieľanou zodpovednosťou vstupoval do vzdelávacieho pocesu inak ako učebná pomôcka.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ucenie basniciek naspamat nieje preto, aby si vedel basen, ale preto, ze trenujes ucenie. Ako ked chodis do posilovne, tak cielom nieje zdvihat zavazia, ale je to cesta ako ziskat silu a svaly. To iste je s basnickami, trenujes ucenie sa.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To zas podľa mňa je preto, aby bolo v národnej histórii možné živiť určité prvky surrealizmu existenciou šance veriť, že keď sa národovci stretli na Devíne, tak sporiadane jeden po druhom priekazne s pátosom na takom malom pódijku recitovali básničky a nebékali len tak voľne pohodený po lúčine "Hore vŕškom bežaláá..."
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Financna gramotnost je bullshit. Skonci kapitalizmus aj so vsetkymi tymi hlupostami a ludia sa budu venovat podstatnym veciam v zivote a nie spekulaciam s cislami a neprinasanim ziadnej hodnoty, cim kapitalizmus je.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

A na taku kokotinu si prisiel sam, alebo ti niekto poradil?
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Súdiac podľa jeho ostatných príspevkov je to skutočne širokospektrálny trt, takže možno aj sám.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Vobec tomu nerozumiete chlapci.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Financna gramotnost - je ti na dve veci ked cely system je nastaveny tak aby ta OYEBABRAL

Uzernicke pozicky su realitou, stavkovanie/hazard su neregulovane, trh prace je nahovno (falosne statistiky), realna nevymozitelnost prava a podobne
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

No prave nie je, lebo keby si nebol financny analfabet, tak ta nic z toho netrapi. Trh prace nesuvisi s financnou gramotnostou a vymozitelnost prava tiez nie. Takze je sice pekne, ze mas na nieco nazor, ale ani zbla netusis ako system funguje a to nie je problem systemu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj keby si financny analfabet nebol, tak ta to trapi lebo mas na slovensku zivotne situacie kedy sa ludia casto rozhoduju emocne... (ludia niesu stroje)(a stym uzernici pocitaju)

Trh prace je asi najzakladnejsia vec, lebo od toho sa odvija kolko cloveku moze na konci mesiaca ostat v penazenke ak sa tvrdi ze mzda je tolko a tolko a volnych pracovnych miest je tolko a tolko a pritom je to realne inak, tak mas uplne iny rozpocet na konci dna.

Osviet nas co take sa za tou financnou gramotnostou skryva, ze si to vyzaduje samostatny predmet. Lebo inak je to len yeabnuta politicka fraza
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Pleties tu nesuvisiace veci. Od trhu prace sa naozaj aleze vobec neodvija to, kolko ti na konci mesiaca ostane. Prijem je len jedna zlozka, podstatnejsia je zlozka vydavkov a co si budeme klamat, ti co maju pocit alebo su v nizsich skupinach z hladiska prijmov mavaju casto nepochopitelne vysoke konkretne vydavky - to riesi prave ta financna gramotnost, ze ked mam nizky prijem, tak asi nemozem kupovat / platit veci, ktore su na moje potreby overkill.
A s tym suvisia aleze uplne a priamo tie "zivotne situacie", kedy sa ludia rozhoduju emocne. Lebo mat dlh este neznamena nutne, ze je to zle. Dlh je len obycajny nastroj a ked s nim vies pracovat, moze ti zasadne pomoct. A ked s nim pracovat nevies, mozes ti naopak znacne ublizit. A presne na to aby si vedel rozlisit kedy je aky nesmies byt financne negramotny.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ja si predmet "financna gramotnost" predstavujem ako nieco, kde ucia ako investovat na burze, krypto, vsetky tie paky a pod. a to mi pride uplne zbytocne ucit bezneho cloveka. To, co spominas ty, mi pride, ze z prirodzenia kazdy normalny clovek. Ale mozno mam len privysoke ocakavania.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Financa gramotnost nie je o tom aby ta ucili ako na burze gamblit. Financa gramotnost je presne o tom, co ty povazujes za normalne vediet. Aj ja to povazujem za normalne vediet, lenze vecsinova spolocnost to jednoducho neovlada. A potom nemozes cakat, ze dalsia generacia bude na tom lepsie, ked uz rodicia maju s tym zakladom problem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mohli by veru dat zakon ze do parlamentu sa moze uchadzat len clovek s vysokou skolou, a zase naopak odobrat vsetkym tituly kto ma kupeny titul / diplomovku... a prepustit ako podvodnika !
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Vysoká škola je merítkom čoho? Univerzita rozvíja všetky schopnosti vrátane hlúposti.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Meradlom, nie merítkom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bla bla bla..
To je ňiečo také, ako že gramaŤika je meralom IQ...
Du blejt velebnosŤy!

IQ test + PsIcho test. A povYnňe zverejňyť!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ked sa vysokym skolam nepaci uroven matematiky studentov tak nech si urobia prijmacky a vezmu len toho kto je v matematike dobry. V com je vlastne problem?

Myslim ze fajko tomu ministrovi velmi rychlo vysvetli ze matematici nie su gro ich volicskej zakladne. Skor by som ocakaval ze este zrusia na skolach diktaty lebo toho sa ich potencialni volici boja este viac ako diktatov z bruselu.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

> Ked sa vysokym skolam nepaci uroven matematiky
> studentov tak nech si urobia prijmacky a vezmu
> len toho kto je v matematike dobry. V com je
> vlastne problem?

Problémov je plno. Vysoké školy sú financované podľa počtu prijatých študentov. Takže je v ich záujme prijať čo najviac. Zamestnávatelia, najmä asi vo verejnom sektore, vyžadujú vysokú školu aj keď ju pre danú pozíciu vlastne netreba. Len majú na to nejakú vyhlášku alebo predpis. A v spoločnosti je zakorenené, že ak nemáš VŠ, tak si nula.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

"Vysoké školy sú financované podľa počtu prijatých študentov. Takže je v ich záujme prijať čo najviac."... To vážne? Základom strategického plánu stratového podniku je pri dvojcifernej inflácii zvyšovanie obratu priekazne za každú cenu?
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

tento trend, že bez titulu si nula, sa pomaly ale iste otáča. z tých titulovaných len málokto chce pracovať aj manuálne. oni by radi v klimatizovanom kancli s latéčkom a pod.

minule niekde ukazovali štatistiku, ako sa zmenil rozdiel v platoch medzi tými s VŠ a bez VŠ. Kým v 90. rokoch s titulmi zarábali o 60% viac, teraz je to cca. 40%

príde doba, keď nie titulovaný, ale šikovný a usilovný človek bez VŠ bude viac cenený

napr. dnes zohnať murára, čo navakuje stenu rovno, je hlavne o šťastí. samá fušerina dnes, všetko sa robí rýchlo a byočko
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

ta doba tu davno je, odkedy kazdy co ma v riti dieru ide na gymnazium, OA a vsade tam, kde po skonceni studia netreba/neda sa pracovat. Stredne odborne skoly a ucnovky pomaly vykapu, a my nemame robotnikov, lebo ta luza z vyssich skol nic nevie a nechce robit. Potom horko tazko zozenies niekoho na vymenu sprchy za vanu a chce za 2 dni roboty 500€.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A kde je problem ? Tak ako Nemec nezozenie nemca murara ale slovaka tak si ty zozen ukrajinca.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Clovek s gymnaziom je dostatocne chytry na to, ze bez alebo s pozretim navodu na internete si vie sprchu vymenit sam. Za to dement s ucnovkou nevie ani bez ani s a prave ze je dement aj z matematiky, tak striela cisla za pracu od brucha.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Len sa toľko nepreceňuj. :) Minule v TV nejaká silne nezávislá slečna ukazovala aké jednoduché je spraviť si poličku a popri tom dojebala každú skrutku čo zakrúcala len pre to lebo ani netušia aký je rozdiel medzi bitom PZ a PH.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aha, cize jedna pani dojebala skrutky a preto sa ja precenujem. :) Ty si tiez nejaky ucnovkar, co?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hm? Človek bez vysokej školy podľa mňa požíva obvykle výrazne vyššiu úctu, než človek s titulom z KU Ružomberok, Sládkovičova, Skalice alebo podobných lokálnych oxfordov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To tazko. Clovek bez titulu vzdy bol aj bude nula v ociach vzdelanych ludi, bez ohladu na to, ci si respekt vydobija kupenim luxusneho auta na lizing a hranim sa na geroja.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

a zoženú aj učiteľov matematiky, či to nechajú na žiakoch, nech sa učia z youtubu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ziadne take ze zhanat ucitelov matematiky.. pekne krasne si decka stiahnu cinsku matematicku aplikaciu do telefonov, a ta ich bude ucit tajomstva matematiky, pretoze cinania su v matike predsa dobri. A tymto sa v podstate zabiju tri muchy jednou ranou, pretoze ta cinska plikacia je samozrejme v cinstine, a decka sa tak aspon naucia dalsi svetovy jazyk.. no a popri tej matematike a cinstine sa este naucia kryptoanalytiku, pretoze decka budu musiet priekazne rozluskat co znamenaju tie cinske znaky v tej matematickej aplikacii vsak ano..
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

90% stredoskolakov nechce maturovat z okliestenej stredoskolskej matiky
90% stredoskolalov by volilo PS
Korelacia cisto nahodna
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Volici PS su nevzdelani dementi. Volicska zakladna su tepela, ktorym sa nic nechce robit, povalaci a fetky, co nevedia, ake su pohlavia. Pokazene genofondy.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

10 pct chce maturovat, z nich idu vsetci prec. A este dalsich 20pct by silno chcelo. Na slovensku si najviac ludi mysli ze zem je plocha. Korelacia ale uz bez nahody.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ták a po maŤemaŤyke. Kďe by sa požadovalo veďieť riešiť zlomky, percentá a rovňyce o jednej neznámej.

A pretože my máme ETIMOLOGYCKÝ pravipis. Teda pravopis, kďe sa píše podľa pôvodu slov!

Pretože mi ňevyeme rozlišovať medzy tvrdím i a mekkím y!

Tak bi sa mohla koňečňe učiť SLOVENSKÁ gramaŤyka!!! Ňie česká, laťynská, grécska, angľická, ňemecká, francúzska...

Kďe bi sa použývalo prosťe len "i", a pýsaly bi sa mekčeňe presňe tam kďe sa aj vyslovujú.


To preto že ňie je potrebné veďieť ako sa ňiečo píše!
Ale je potrebné veďieť ňyečo aj napísať!

Prosťe je potrebné prestať onanovať nad FORMOU a začať sa venovať OBSAHU!!!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

To akoze doteraz matika povinna nebola?
Bananistan toto.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nebola pretoze v tomto state panuje okrem demencie, infantilizacie a hulvatizacie aj anti-logika:

povinna maturita z cudzeho jazyka je = u kazdeho predpokladame nadanie na humanitne smery a schopnosti polyglotov

povinna maturita z matiky neni = proste u homo sapiensa nepredpokladame ze ma predpoklady na logicke myslenie


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ucenie matematiky nema nic spolocne s logikou. To je nonsens.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

ako a preco sa dnes matika uci, je uz druha vec

to ze matika bola v starom grecku v podstate odnoz filozofie s potrebou logickeho, deduktivneho, kauzalneho, exaktneho myslenia, je proste fakt (pretoze to je matika)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Logika je ucenie presahujuci rozne ine odbory. Logiku najdes okrem matematiky snad v kazdom odbore. Tvrdit, ze ucenim matematiky sa clovek nauci logike je nonsens. Logiku najdes aj v jazykovede alebo hocijakom humanitnom odbore.
Odpovedať Hodnotiť:
 

chlapce ty podobne ako 99,9% populacie nevie co je logika

tvoj nazor je absolutna sprostost na N-tu, ked N velmi rychlo konverguje k nekonecnu

jazykoveda je socialno-historicky fenomem = nie je tam logika, iba socialne a historicke vplyvy, zhody okolnosti a ine fenomeny, kt. maju v konecnom dosledku na svedomi platnost istych faktov (preco sa zacina Mama v takmer kazdom jazyku na M, preco v anglosaskych jazykoch je specialny vyraz pre 1/2, ale pre 1/3,1/4....atd je to uz dovodene od cisloviek a sto dalsich ...)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tak s tymto nazorom mas este obrovske medzery vo vedomostiach.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som mal na vyber jazyk alebo matematika. Keby som si vybral jazyk, tak mam 4ku alebo nezmaturujuem ani v nahradnom termine, takto mam na tom papieri 1ku. Stare dobre casy.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

No a? Či cítiš, že práve táto spoločnosť je práve tou jedinou pravou, v ktorej sa môžeš plne uplatniť, a to bez maturity nejde? Potom je logické, že hocijaké iné smerovanie vývoja je z princípu priekazne nesprávne, nakoľko o ňom nerozhodujú tí z maturitou.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Šak nebyť mimovládok, tak sa všade po uliciach váľajú rozkladajúce sa zdochliny psov, mačiek, feťákov a bezdomovcov a ani by sme nevedeli, ktorým médiám máme veriť, nakoľko sú slobodné a priekazne nezávislé.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

A ja som maturoval z piatich predmetov hoci povinné boli štyri. Ale informatika mi šla a tuším aj na VŠ to pomohlo. Tak prečo nie. A dá sa to aj dnes. Ktovie koľko je takých, čo si dobrovoľne vyberú predmet navyše?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Iste, ale je v bežných stredných odborných školách(aj priemyslovkách) je ich čoraz menej. Veď načo by si dával ďalší predmet keď nemusí. A tento trend totálnej lenivosti a neochoty trochu pohnúť rozumom, však jemu 4-ka stačí, tlačí všetko dolu, do priepasti. A ťahajú nadol aj učiteľa. Viete koľko škody napácha v skupine, či v triede 1 "hnilé jabĺčko"? A musíte niekde aj zaostalého, neprispôsobivého nejakého inak neochotného vložiť medzi koľko toľko normálne deti a už je to celé zle. Naučený zo ZŠ s asistentom na strednej škole nič sám neurobí, to sú tí vyčerpávači učiteľov, čo dokážu toľko energie, ochoty vziať a výsledok je minimálny, u neprispôsobivých takmer žiaden...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ty si nematuroval? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

a preco by mala?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Úroveň škôl padla na dno. Žijeme v dobe, kde trh potrebuje cvičené opice. Aj tí, čo prejdu vysokou školou moc logicky rozmýšľať nevedia, len sa vedomosti naučili naspamäť, ktoré nevedia preniesť do reálneho života.
Zo skúseností viem že je lepšie zamestnať niekoho so strednou školou ako s vysokou( česť výnimkám, niektorí sú kapacity )
Najviac ma šokoval prípad ,kedy zamestnanec nevedel vypočítať obsah štvorca a to mal priemyslovku. A blbí nebol, len to nevedel! A na otázku ako by si kúpil plávajúcu podlahu v OBI do svojej izby odpovedal že to nepotrebuje vedieť. Ale najvačší šok bol ,vedúci veľkej firmy ktorý nevie kde dať tvrdé a make i.Všade to dal naopak. Ani jedna veta spisovne. Ako mohli zmaturovať?
Ja som sa učil zle, ale pamätám si po 20 rokoch ako vypočítať pravdepodobnosť, matice a možno aj faktoriáli,logaritmus a aj pravopis mám do cela slušný a to mám len strednú školu. Na vysokú som vedomostne nemal.
Tak potom na čo zavádzať povinnú maturitu, keď sa za celé 4 roky HOVNO naučili.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Pozri, nie za všetko môže škola a učitelia. Od malinka cpú deckám do rúk mobil, aj na chalupe u babky sa natáčajú na mobil, všetko možné - lebo mobil a na strednej škole je to niečo, čo z rúk nedá ani keď čo. To je tá vecička, čo ich všemožným spôsobom zamestnáva a mozoček nemá žiaden priestor ešte niečo v kľude tvoriť. Tie praktiky z minulosti proste použiť nemôžeš. Na všetko majú len: to je staré komunistické, načo mi to bude a podobne. Je nepôjdem robiť, mňa bude živiť maminka - to je výplod 18-ročného spratka a pod. Aby niečo urobil 2x, lebo ten prvý krát to za moc nestálo, radšej už nepríde, furt fajčiť, na záchod čo je nervózny a potrebuje sa vás ako vyučujúceho nejako zbaviť.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Za komunizmu si sa musel poctivo ucit, "na co mi to bude" je vyplod skoreho kapitalizmu v tejto krajine, obzvlast dementov, ktorym je ako pokrok vlastnej krajiny prednejsie umyvanie hrncov v UK.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Za komunizmu si stat trenoval tupe "kadre".

To ze vies matematiku je ti na dve veci ak si neempaticka svina, ktora na ostatnych serie.

To neznamena za by sme mali uplne rezignovat na kvalitu vzdelania ako je to dnes.

Podla mna by sa matematika mala aspon na50% sklbit s praktickymi prikladmi zo zivota.

Napriklad ukazat ako si ma clovek vypocitat kolko zaplati na pozicke, aky je rozdiel z rocnej a mesacnej urokovej sadzby (a kolko na konci zaplati).

Ked sa vyucuje plocha , tak ukazat ze kolko farby minie na natretie 3 izieb v dome, pripadne to prepojit zo zaujmavou fyzikou - napriklad stycna plocha na vode a aku musis mat rychlost , aby si po vode klzal a nepotopil sa...

Otazka na co mi to bude , je dolezita pretoze by to na nieco malo aj byt predsa..., problem je ze ucitelia su neschopny zrozumitelne vysvetlit to "naco mi to bude"
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

"Ja som sa učil zle, ale pamätám si po 20 rokoch ako vypočítať pravdepodobnosť, matice a možno aj faktoriáli,logaritmus a aj pravopis mám do cela slušný a to mám len strednú školu. Na vysokú som vedomostne nemal."

To je vsetko pekne, ale na co ti to je? Clovek ked s niecim nerobi, tak to proste zabudne, aj zakladne veci. Veduci velkej firmy ma asi ine starosti ako zaoberat sa gramtikou.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Veduci firmy ma urcite VELKY zaujem aby zmluva ktoru podpisuje bola gramaticky spravne napisana, inak aj taka ciarka moze mat milionove nasledky...

Clovek ktory je sportovo aktivni od mlada ma inu stavbu tela ako ten co tlstol na lavicke a kaslal na to. (jednoducho si budujes v skole dobry zaklad...)

Skola je trening, otazka je ci ten trening sa nema aj prisposobit dobe (problem je ze ludia si casto pod prisposobenim dobe predstavuju totalne zlahcovanie treningu (co ma za nasledok jeho neucinnost) - az prestava davat zmysel uplne...)


Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved ale preto ju ten veduci da vypracovat pravnikom. Veduci deleguje, nie je na vsetko odbornik.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Problem je aj to ze ty si sa nieco uzasne naucil, len ako si to uzitocne pretavil do spolocnosti???

Podla mna by tu mal byt aj novy predmet ktory by sa vyucoval na zakaldnej strednej aj vysokej skole s nazvom

CELOSPOLOCENSKA PROSPERITA -

Tam by sa mali vsetci ucit ako vytvarat , pouzivat a zdokonalovat technologie tak aby mala cela spolocnost z toho REALNY prospech (nielen par vybranych ktory maju konexie, ktorym sa prepcie podvod ...) -

Prikladom je UPLNA AUTOMATIZACIA pecenia chleba.

(ano od zasadenia obilia po jeho zber , transformacia na muku , miesanie cesta a nasledna distibucia bez potreby / alebo z minimalnou potrebou ludskej prace)


Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto zasieranie diskusii len aby sa ludia vybijali na boji proti stupidnostiam mi uz lezie krkom. Treba sa venovat tomu kam tecu peniaze z rozpoctu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kam? Osviet nas...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ministerstvo mučenia. :)

-žiaci sa šikanujú jak nafetovaní a učitelia to zamlčujú
-učia sa gogotiny(napr. vlastiveda, povinné blbosti na tel. výchove, plávanie)
-učebnice staré jak od Gutenberga

však pozriem učebnicu elektrotechniky z USA a porovnám so SR tak si zakrývam oči od plaču jak babka v Záporoží :)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Kvalitu ucebnice neurcute to, kolko je v nej celostranovych farebnych obrazkov, ale co sa naucis. A v tom su tie stare daleko lepsie.

Ucebnice v USA inak nic moc. Precitaj si What Ivan Knows That Johnny Doesn't.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Problem USA je ten ze sa maju ako prasata v zite (maju tlaciaren na peniaze ) a ze ich ovplivnuje GEO politika.

Problem s Ivanom je ten ze Ivan akosi stale NEVIE realne zvysist zivotnu uroven aj MIMO Moskvy alebo Petrohradu!

Takze mozno vie o cosi viac len je akosi YEBNUTY to REALNE a hlavne UZITOCNE pouzit...

Ja nepotrebujem druzicu na Marse , ale plnoautomatizovanu produkciu kvalitneho chelba!

Takze mna nezaujma ako sa kto ku vysledku dopracuje, mna zaujma realny vysledok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

usa-ucebnice cohooo ? ?! :o :o :D

vsak 1jedine, co ti tlstii negro-amiici vedia, a vubec potrebuju, je, jako dostat svojiixh 130 ~~ 170 kiil z gauca, do fastfoodu, zgrupovat a gangovat za dalsimi stejnakimi "bro" a wallmartu, riotovat a rabovat, v ramci BLM-",protestov", teda riots

clvece, ucebnice, a to dokonca ..elektrotechniky ? ?!

to je ale nekde v hodne vzdaalenej, alternativnej (casovej osy), / realite, / paralel.universe,
v uuuuuuuuuplne inom *Kdy, a *Kde
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No vsak ale co dokazali?

Cinu dokazali dostat z komunistickeho marazmu na nehladujucu krajinu (1B+ ludi)

Dokazali vytvorit Pocitace bez ktorych si uz dnes mnohi nevedia ani svet predstavit

Kde su tie uzasne sovietske pocitace?, vsak nedokazu ani o generaciu starsie chipy vyprodukovat ... (takze ucebnica ti je aksoi na hovno ak to nedokazes pretavit do praxe)

Kolko stoji steak na slovensku? Kolko si ich realne bezni slovak moze dovolit za rok?



Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo je zlé na plávaní? Múdry rozhľadený vzdelaný študent spadne do vody a utopí sa... Na čo sa potom učil?
Odpovedať Hodnotiť:
 

V dnešnej dobe, keď 2 + 2 je často 5 to má logiku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tzv. inklúzia a priveľa zbytočných predmetov čo škodí. V školach zbytočne zabíjajú čas zbytočnými predmetmi. Namiesto toho dať viac matiky, fyziky, geometrie, ...,
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Clovek sa ma ucit to coho bavi a zaujima. Treba prepracovat komplet system uz od zakladky.

Castokrat sa potom skola mina ucinku a ludia len prechadzaju s odretymi usami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

> Clovek sa ma ucit to coho bavi a zaujima.

Vynášaš smeti? V živote treba robiť aj veci, ktoré ťa nebavia. Ale robiť ich treba. Inak bude bordel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mnohých násť-ročných nebaví nič. Piť, fajčiť, nadávať, vykrikovať, sprosti na mobile a flámovať.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

No tak môžu byť ministrami alebo poslancami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som sa učil to čo ma bavilo a už cez 20 rokov robím to čo som sa vyučil pretože ma to baví (a navyše je to dobre zaplatené).
Odpovedať Hodnotiť:
 

clovek najskor musi zistit, co ho zaujima. To urobi tak, ze sa zaujima ovsetko (na ZS) a potom si do dalsieho studia (SS) vyberie to, co ho zaujalo najviac. Presne ako to pozadujes. Preto napr. uroven Slovenciny na gymnaziu a niekde na SOU s maturitou NEMA byt rovnaka, ten na SOU sa ma venovat primarne tomu odbornemu predmetu, preco tam isiel. Ked bude zvarat, tak sa ma venovat zvaraniu a nie napr. goniometrii, co maju na gympli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na ZS chyba kopec predmetov. Mas tam len zakladne veci. V com skorsom veku sa podchyti talent na nieco, tak je to lepsie ako neskor.

Ja rozumiem, ze je mat dobre mat rozhlad, ale ked je niekto napr. sikovny matematik mal by sa venovat len tomu a uz nazerat pomaly na to co ho bude zivit. Nie sa k tomu ucit chemiu a ine veci, ktore ta len spomaluju. Nevravim, ze nemat vobec, ale nie v takom rozsahu.

Minimalne v neskorsich rocnikoch by malo byt toho viac na vyskusanie. Lebo ok dojde na Odbornu skolu a zisti, ze ho to vobec nebavi. Tak vacsinou skoncia skolu, len aby sa nepovedalo a zbytocne stratene 4 roky.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tak je to nejako u deciek už dávno. Proste prečo sa mám učiť matiku, keď ma vôbec nebaví? To, že si v eletrike nevie vôbec nič vypočítať, ani len prierez vodiča, či obyčajný Ohmov zákon, to tie decká neserie. Proste absolútne nechcú prijať akí tupčekovia chcú naveky zostať. Veď načo mi to bude a mne 4-ka stačí. Chceš mi dať 5-ku? Idem písať petíciu, sťažovať si u riaditeľa ako vyučujúci na mne "sedí", ale že žiačik je tá lenivá kopa nešťastia, to nie je pravda. Ešte keď čoraz častejšie triedni, či dokonca rodičia podkopávajú vyučujúceho...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Jo, lenze ked pride ziak podla prospektu co "vsetko ho na odbornej skole naucia" a potom sa zrazi s realitou, kde sa ucia 20 rokov nepouzivane postupy na 60 rocnych pristrojoch, tak ti to velku motivaciu tiez neda. Problem je systemovy. Skolstvo je podfinancovane, vedene od vzniku SR totalnymi idiotmi. Robia sa reformy pre reformy, ucitelia su podhodnoteni a rovnako nemaju motivaciu sa zlepsovat sami ani zlepsovat prostredie. Tych par vynimiek nas z biedy nevytrhne. Az v druhom rade je to nezaujem ziakov a rodicov. Dalsi problem je, ze sa stredne skoly degraduju, lebo "vsade" potrebujes titul aj na pozicie, kde ti ziaden netreba - teda vecsinu. Cim sa degraduju potom aj VS vzdelani ludia.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

No máme na školách aj nové prístroje, napríklad 2/4-kanálové osciloskopy s logickým analyzátorom, ale napr. z digitálnych ale aj klasických analógových vstupov sú aj tí chytrejší úplne špatní. S multimetrom tiež polovica za 2 týždne nevie narábať. To nehovorím ako použiť mostík na meranie C alebo L. Kopu starších prístrojov bolo odolných a napr. aj veľmi presných. A na čaro ručičky musia časom prísť sami... Problém je, že tých čo aspoň trochu chápu o čom je reč je tak 1-2 v triede, skupine a tí ostatní sú radi, že zvládnu napríklad "vadasku"
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Som vyučený v obore a robím to už vyše 20 rokov. Z mojich bývalých spolužiakov (nejakých ľudí 35 dokopy) viem o ďalších dvoch ktorí pracujú vo svojom obore. Ostatných živia úplne iné profesie. Teda z môjho pohľadu tam chodilo ďalších 32 ľudí zbytočne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale nechodilo. A podľa teba kam mali chodiť? Škola predsa pomáha vybrať si do života nejakú profesiu. A naučíš sa lepšie po škole, keď dostaneš rozum. Teda rozvíjať čo Ťa baví. Dnes z triedy na strednej škole možno 1 vie čo by približne chcel robiť. Ostatní to ani netušia, mnohých nebaví vôbec nič. Ani učenie, lebo myslenie bolí.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

To stiahnu keď viac ako polovica chudákov nezmaturuje, aj tak sa v tej matematike učia veci ktoré 99% z nich zabudne hneď po písomke a už nikdy v Živote nevyužije. Celí školský systém je zastaraný a z polovice zaseknutý v dobách Márie Terézie. Od vtedy sa ho nikto s politikov neodvážil prekopať lebo by to bola citlivá téma. Skoro celá matika by sa mohla vymeniť za finančnú gramotnosť.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Na to aby si nezmaturoval dnes, potrebujes byt vygumovane tupelo a arogantne k tomu. Inak to da kazdy. Na VS tato fraska pokracuje statnicami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som mal spoluziaka, co mal vybavenu medicinu, lebo jeho tato bol MUDr. a.. nezmaturoval. Neuhadnes, co dnes robi.. polic.. ehm
Odpovedať Hodnotiť:
 

Výroky 16-ročných:
Keby som mal vstávať o 6-tej do roboty, to radšej ani robiť nebudem.
Mamka, tatko má dosť peňazí, načo pôjdem robiť.
Ja si zarobím s mobilom(už ho vidím...)
Ešte mávali také predstavy tí naivnejší - že budem podnikať a budem mať peniaze. No ale keď je hnilá, hlúpy a nevie že si potrebuje vopred všeličo platiť a zaplatiť ak bude chcieť žiť z podnikania.


Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Vybrané výroky sú predovšetkým indikátory prekročenia kritickej medze agregácie penetrácií povolania syn a povolania dcéra, pri ktorej ostáva blebs priekazne blahosklonne prdet do duchen, kým si to páni medzi sebou nepreriedia.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ja som mal spoluziaka, ktory nezmaturoval iba preto, lebo este drzo komisii vravel, ze jeho to nezaujima a on to nevie. To bol jediny co nezmaturoval. No vlastne boli dvjaa, druhej sa termin matury akosi kryl s terminom porodu.
Na VS som mal zase spoluziaka, ktory po obhajobe do 30 sekund vytocil komisiu dobiela a vyletel by aj s dverami napred, lenze veduci katedry sa s vazne smutnym hlasom spytal: Pani, a urcite ho tu chceme mat este raz v septembri?. A tak mu to dali.
Tiez poznam "lekarku", ktora skoncila medicinu na karlovke iba preto, ze dva dni na to rodila a nikto nemal to srdce ju takto pred porodom vystresovat. Tak potom o com to je?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dostat sa na karlovku a urobit tam 2 roky bude zrejme trosku taszie ako na akejkolvek skole na sr dal 5 rokov. A posledny rok uz sa beru pan kolega sem , tam.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To, ze to "moze byt" tazsie je sice pekne, ale ten clovek, co z toho takto vylezie, moze byt nepouzitelny ako z akejkolvek inej skoly.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie nemoze byt nepouzitelny. A to je to co ta skola zarucuje. Jednoducho ludia ako danko si tam titul nekupia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jak nemoze. Vsak som ti prave opisal realneho cloveka s realnou skusenostou, ktory by za normalnych okolnosti neskoncil s titulom vobec a poletel by ako handra. Konstelacia hviezd urobila tak, ze titul ma. Este aj to 6 rocne studium sa studovalo 8 ci 9 rokov a medzi poslednou skuskou a statnicami bol skoro rok rozdiel. Ak je to pre teba pouzitelny clovek, lebo "to bola tazka skola", tak s takou logikou ta celkom lutujem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je samozrejme blbost. Ludia ktori ju mali 5 rokov vedia ci moze prejst. To na slovensku by skole mali zobrat rovno akreditaciu ak pustila danka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co presne je blbost? Ignorujeme realitu? Suhlasim s tvojou druhou vetou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vraj v 2000om roku na UMB v BB získal na základe overenej kópie diplomu... Prečo nepredložil originál?
Odpovedať Hodnotiť:
 

A este dodam, ze mam kolegov, ktori studovali na zahranicnych univerzitach, ktore "maju ovela lepsie meno" a nie su ani mudrejsi, ani rozhladnenejsi, ani schopnejsi a v principe su resp boli +/- na rovnakej urovni.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A potom je tu skupina ludi, co tvrdi, ze kazdy vystdovany clovek s VS je "mudrejsi" ako clovek co VS nema no za to vie, lebo v tom pracuje a zivy ho to roky. Vid manipulativne prieskumi o tom kto koho voli.

A kto si este neuvedomil, svet ide do totalitneho rezimu. Zakazy, prikazy, cenzura a skoly v 90 percentach pripadov tvoria biorobotov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Financna gramotnost je nepodstatna. Clovek sa ma ucit podstatne veci pre zivot a nie hrajkanie sa s ciselkami. To je cisty Matrix. Matematika ma vacsie vyuzitie, avsak stacia zaklady.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

> Financna gramotnost je nepodstatna.

BMG invest.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Už vidím ako budú učitelia na strednej škole vysvetľovať nuansy medzi pyramídovou hrou a Ponziho systémom. :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Preco, bolo by to zaujimave, najma to zhozenie studentov, ked si uvedomia ako funguje dochodkovy system.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Poukazujes na problem suvisiaci so systemom, kapitalizmom. Tu treba nedavat naplasti, ale odstranit nador.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Cize problem nie je v hlupych ludoch, ale v systeme, ktory umoznuje doplatit hlupym ludom na svoje hlupe rozhodnutie. Suhlasim, ze kapitalizmus nie je uplne idealny, ale som zvedavy co by ho mal podla teba nahradit.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Samozrejme, ze problem nie je v ludoch. "Don't hate the player, hate the game.". Ludia iba ziju v mantineloch systemu, podla pravidiel systemu. Civilizovany svet nakoniec upadne opat do socializmu, a to je fajn.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nezhodneme sa. Ani v systeme, ani v ludoch a ak ma byt socializmus akoze lepsi oproti kapitalizmu, tak ja ti ho naozaj doprajem. Ale nie v rovnakej krajine.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Socializmus je v ktorejkolvek europskej krajine.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz bolo na case !!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla mna je to to zle riesenie. Nie kazdy je dobry z matematiky.

Lepsie by to bolo nahradit MONITOROM, kde by kazdy dostal znamku aj s percentilom (ako dobre dopadol oproti ostanym)

a hlavne to zverejnit , takze ak sa uchadza o zamestnanie tak si to zamestnavatel moze overit v statnom registri (kludne dat moznost si to raz za 5 rokov skusit znova )

a hlavne standardizovat test tak aby aj po 20 rokoch bol relevantny , aby sa s mohli genereacie provnat, kto ucil lepsie a nasledne po 20-30 rokoch pridat extra test z novych uzitocnych poznatkov, ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak. A zamestnávateľ by nesmel zamestnávať nikoho s vyšším percentilom, nakoľko by bolo jasné, že akýmkoľvek úkolovaním priekazne iba plytvá jeho potenciálom, čo by si zamestnanci tiež mohli overit v statnom registri.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár