neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Tesla sa dá hacknúť ďalším spôsobom

Značky: bezpečnosťautomobily

DSL.sk, 25.1.2024


V druhý deň populárnej hackerskej súťaže Pwn2Own Automotive 2024 bolo opäť úspešne hacknuté vozidlo Tesla, tentokrát iným spôsobom ako v prvý deň.

Organizátor súťaže o tom informuje v oznámení s výsledkami druhého súťažného dňa.

Na Pwn2Own súťažiaci bezpečnostní experti demonštrujú nimi samozrejme skôr objavené nové doteraz neznáme zraniteľnosti, pričom plné odmeny získavajú za demonštrovanie typicky spustenia útočníkom zvoleného kódu prípadne získania citlivých informácií, v oboch prípadoch štandardnými spôsobmi akými bývajú realizované útoky. Použité zraniteľnosti sa následne nahlasujú tvorcom jednotlivých produktov.

Súťaž mala doteraz dve edície, jarná je zameraná na počítačový softvér a jesenná na smartfóny a rozličné iné inteligentné zariadenia. Vo viacerých posledných ročníkoch sa dal hackovať aj elektromobil Tesla a aktuálne organizátor usporadúva prvú edíciu zameranú špeciálne na automobilový sektor.

Súťaž má štyri kategórie. V jednej je možné hackovať Teslu cez jej rozličné rozhrania, v ďalších kategóriách sú terčom rozličné infotainmentové systémy, nabíjačky elektromobilov a operačné systémy používané v automobiloch.

V prvý deň súťaže Synacktiv Team hackol Teslu zneužitím troch chýb cez mobilný modem, pričom podľa pravidiel pri tomto cieli by sa útok mal zrejme realizovať cez falošnú mobilnú základňovú stanicu.

Dnes rovnaký tím hackol Teslu cez infotainmentový systém s využitím dvoch zraniteľností. Za obe úspešné demonštrácie získal po 100-tisíc dolárov.

Oproti prvému dňu boli hacknuté niektoré nové produkty a opäť viaceré produkty hacknuté už v prvý deň. Dnes bola konkrétne hacknutá aj nabíjačka Autel MaxiCharger AC Wallbox Commercial a Synacktiv Team úspešne hackol aj operačný systém Automotive Grade Linux.

Súťaž bude mať celkovo tri súťažné dni a skončí posledným súťažným dňom v piatok.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android


inzercia



Diskusia:
                               
 

Ostáva len úfať v nádej, že keď to bolo ďalším spôsobom, tak jej znova len sproste neklamali a ich duše môžu dôjsť priekazne ku spaseniu.
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

Neviem preco ta vsetci minuskuju, ja ti plusko sice tiez nedam, ale ani minusko, ved si uz stabilna figurka tu na dsl.sk. A teraz k veci, aky je tvoj nazor na tieto hackerske sutaze, ved aj tak sa tam ukazuju iba standardne chyby od original bezpecnostnych tymov, vsetci vieme ze normalny hacker by sa im na tu ich smiesnu odmenu 100K uplne vykodil. Co ty na to ?
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Skutočným účelom takýchto súťaží je len zvádzať častokrát na samej hranici autizmu operujúcich IT špecialistov z ich cesty ku dokonalosti projektovaním stavania kauzálne objektívnej nevyhnutnosti akceptácie výskytu chybovej tolerancie i tých najväčších autorít v odbore ako súčasti kernelu samotného súcna, ktorú preto logicky nie je v silách hierarchicky priekazne dezorganizovaného jednotlivca v žiadnom prípade možné dosiahnuť.
Už to vieš? A dávať mi netreba. Keby chcem, tak si vezmem.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Minuskuju ho lebo je kokot. Jednoduche, neries.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Presne tak. S vlastným názorom je na rozdiel od podpísania petície priekazne toľko oštary, že ktovie, či sa vôbec oplatí.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Minuskuju ho vacsinou za priekaznovinu.
A semtam, ked napise nieco relevantne, tak zosmiesni vela miestnych armchair expertov.
Ako expert na servery z Trebišova - Pjetro Che Ge varená Guara.
Ten čo má tepelný watt keď ho napichne teplý brat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

inak Pjetro tu uz dlho nebol :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://dopice.sk/vrtulnikvpici


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nic nie je vecne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Elektrické autá sú super: 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá neporovnateľne dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil.
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

1. Sú?
2. Je?
3. Trvá?
Je jediná skutočnosť, ktorú treba podporovať argumentami priekazne svojstojná pre samostatnú existenciu?
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

To, že nabíjanie trvá dlhšie, nie je vôbec problém, naopak nabíjať je dobré čo najpomalšie. Ďalších osem výhod si samozrejme nespomenul, ale zase čo chcieť od niekoho, kto má potrebu tapetovať tú istú blbosť pod každý článok, že.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Akych je tych osem vyhod?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Priekazne párnych.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Osem bola iba obľúbená číslovka od Meliška, ale je ich veru dosť:

- nezávislosť na fosílnych palivách a teda aj mnohých darebáckych režimoch
- dajú sa dobíjať takmer kdekoľvek (síce často len pomaly)
- výrazne nižšie emisie celkovo (áno, závisí to od zdroja elektriny, ale to nie je problém samotného auta)
- mechanicky sú oveľa jednoduchšie a účinnejšie
- nepotrebujú prevodovku ani meniť olej
- majú lepšiu distribúciu hmotnosti a polohu ťažiska
- elektromotor sa výrazne pomalšie opotrebúva a dá sa lepšie recyklovať
- sú tichšie (ale za povinné vrčanie pri nízkych rýchlostiach by som najradšej niekoho nakopal)

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ani vsetky tieto velmi diskutabilne argumenty spolu neprevazia ani len trochu tie tri obrovske nevyhody, ktore su v prispevku nad tebou.
Najviac som sa nasmial nad touto akoze vyhodou: "dajú sa dobíjať takmer kdekoľvek (síce často len pomaly)".

Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Tak ono zas s poriadne zúrivým šarkanom a poriadne zarputilým kondíkom je možné na dobíjanie používať vedenia priekazne i na úrovni VVN či ZVN.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nuž, tvoj smiech alebo hoci slzy sú úplne irelevantné.

Práve toto je podľa mňa najhorší nezmysel, ktorý sa okolo elektroáut papagájuje. Rýchle nabíjanie je v drvivej väčšine prípadov úplná zbytočnosť a obvykle stačí aj rádovo 1 kW. Naháňanie sa za vysokými výkonmi je blbosť.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Nie je to blbost napr. LFP baterie mozes nabijat aj rychlo a velmi im to neskodi, maju min. 6000 cyklov , v danom aute neznicitelne,
Nie kazdy ma RD a raz za tyzden chodi do obchodu kazdy, ked si nabijes za pol hod bezne ti staci po meste na cely tyzden
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nevravím, že to je fyzikálne nemožné, ale že to nie je ktovieako dôležitý parameter. Doma alebo z verejného stojanu sa dá nabíjať rovnako dobre aj pomaly, akurát ich treba postaviť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nabijanie vacsiny aut narazovo na nakupoch podla mna nie je super napad. Baterka je kaput po 8-10 rokoch. Pocet cyklov to nevyriesi. Baterka ma byt vymenitelna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Znova opakujem. LFT bateriu mozes nabit 6000x a stale ti zostsne 80% kapacity tak si vyrataj, kolko km mozes prejst ! To snad zvladnes, ak na jedno nabitie das hoci len 200 km v extremnych podmienkach …
A mozes ich denne nabijat do 100% priem sa to odporuca!
A po tych milion km tu bateriu mozes stale dat ako backup do domacej fotovoltiky s kralovskou kapacitou …

Naco riesit kraviny…
Nabijanie pri supermarketoch je pre tych , co nemaju RD a argumentuju ako hlupe deti , ze EV nie je pre nich !

Odpovedať Hodnotiť:
 

Je úplne jedno či 6000x,6x alebo miliónx. Už že na to vôbec existuje metrika je z pohľadu customer experience priekazne megafail.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, je to jedna z najvacsich vyhod, ze vies nabijat doma a napr. aj z fotovoltiky, blbci sa tomu smeju, niet divu …
Uz dnes su EV porovnatelne s cenou v danej vybave a vykonu
O lepsich jazdnych vlastnostiach EV niet pochyb,
Automobilka NIO ma technologiu vymeny baterie, ktoru vymenis za 5 minut
Tankovanie tiez netrva 5 minut a tie vase hlupe argumenty o klesani dojazdu pri zapnutom tepelnom cerpadle su uz tiez nejaky ten rok prekonane …
Hold, jediny tvoj problem je, ze nemas peniaze na nove auto
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 


Úplný zákaz spaľovákov je síce hovadina pretláčaná z nezmyselných ideových dôvodov... ale pritom veľká väčšina áut, ktoré jazdia hlavne po mestách a obývaných oblastiach a nepotrebujú extra dlhý dojazd by sa za elektrické vymeniť dali a mali.

Spaľovák má zmysel ďalej od civilizácie (fakt by som nerád riešil problémy s nabíjaním niekde v austrálskom buši alebo v kanadskej tundre), tam, kde je podstatnú časť roka zima, alebo tomu, kto často jazdí dlhé trasy. Ale to je zopár percent áut, veľká väčšina to bežne nepotrebuje a na jednu-dve jazdy do CHorvátska dáva oveľa väčší zmysel si auto požičať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chorvatsko das na Tesle 3 long range na jedno nabitie ale casovo je lepsie si to rozdelit na dve nabitia, ja osobne vzdy stojim na cerpackach 2 x po pol hodinke , za ten cas nabijes z 10 na 80% bez problemov aj EV
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze teraz bude Tesla robit velku zvolavacku kde okrem odstranenia tychto zranitelnosti este uzivatelom v sevisoch umyju a zadarmo nabiju auto, alebo priekazne urobia cez siet iba prach obycajnu aktualizaciu, ktoru si bezny uzivatel ani len nevsimne?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Moznost B je spravna, nie je to totiz Toyota.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alebo VW ojebavaci group
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alebo VW ojebavaci group
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nech skúsia hacknúť Zaporožec cez nasávacie otvory!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale veď Zaporožec sa zasadne hackuje cez výfuk.. Si nevedel?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako sa vola ta uchylka, ked to robis autu cez vyfuk? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu nabijaciu stanicu co hackli tak co sa s tym da robit? na co by som hackoval nabijacku?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nabijas a neplatis?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár