neprihlásený
|
Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília |
|
V Česku sa sporia, či zrušiť z občianskych preukazov rodné čísla
Značky:
Českoochrana údajov
DSL.sk, 27.11.2023
|
|
V susednej Českej republike sa v súčasnosti rozhoduje o tom, či v blízkej budúcnosti krajina prestane na občianskych preukazoch uvádzať rodné čísla občanov.
Aktuálne Úřad pro ochranu osobních údajů, ÚOOÚ, vyjadril nesúhlas s tým, že parlament zrušil plán prestať na občianskych uvádzať rodné čísla.
Podľa doterajšej legislatívy sa po viacerých posunoch termínu od začiatku roka 2025 mali rodné čísla prestať uvádzať, tento mesiac ale parlament schválil novelu rušiacu tento termín.
"Uvádění rodného čísla v občanském průkazu představuje závažná rizika z hlediska ochrany osobních údajů a soukromí, a to mj. v souvislosti s propojováním dat a možnosti jejich zneužití ve virtuálním prostoru, kde existují jen velmi obtížné možnosti kontroly a nápravy. Při dnešních schopnostech výpočetní techniky doplněné propojením jednotlivých zařízení globální datovou sítí je možné datové fondy nekontrolovaně spojovat a výsledné informace využívat k nejrůznějším komerčním, marketingovým či jiným účelům v neprospěch osoby jeho držitele," uvádza okrem iného vo svojej argumentácii úrad.
Česko vzhľadom na bývalý spoločný štát so Slovenskom používa rovnaký formát rodných čísel ako sa používa na Slovensku. Na rozdiel od Slovenska sa podľa ÚOOÚ interne úspešne prešlo respektíve prechádza na systém s viacerými identifikátormi. Rodné čislo bolo interne nahradené zdrojovým identifikátorom fyzickej osoby, ZIFO, a viacerými agendovými identifikátormi AIFO, ktoré používajú jednotlivé úrady.
Pre súkromný sektor sa od minulého roka zaviedli tzv. bezvýznamné smerové identifikátory, BSI, pričom jednotlivé firmy identifikujú občana inými BSI.
Ukončením uvádzania rodných čísel na občianskych preukazoch by sa rodné čísla nezrušili, ich neuvádzanie na občianskych preukazoch by ale zlepšilo ochranu údajov obyvateľov.
Na podobný systém identifikátorov ako Česko plánovalo prejsť aj Slovensko, pričom plán bol v posledných pätnástich rokoch ministerstvom vnútra opakovane avizovaný. Doteraz sa ale prechod v navrhovanej podobe nezrealizoval respektíve zásadnejšie zrejme ani nezačal realizovať.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
global id je dlhšie
Od: ako inak
|
Pridané:
27.11.2023 22:33
IDčko nikam z ČR nezmizne. Rodné číslo je príliš krátke, Česi vďaka ich súčasnej vláde dostanú IDčko v novom formáte, niečo ako úchylne dlhý 24 znakový IBAN.
|
|
ultraradikálny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
28.11.2023 9:37
Celú situáciu by priekazne vyriešilo, keby sa pre astrálne telo vydával ešte jeden preukaz.
|
|
..and Shee Worn Bluee WVELVEEEEET.. Cleopatra 2023 s Gal Gadot, a remake, re-boot B5, (a Foundation Nadace, a Dark Towerä)
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-rybá
|
Pridané:
29.11.2023 4:56
..ale čo si počat s identitou zachvílu, od takého cca r.2068, kedy sa začnú pri pokusoch s riadeným kvázi-alef-nulovým nespojitým homomorfným divergujúcím limitne nekonečným transferom, v rámci projektu Myranda 2, UAC,
od seba priekazne neparciálne- diferenciálne oddelovat astrálne, jemnohmotné, a fyzické telo, kedže astrálne formy nevie konvertor teans-nulového meta-fázického alef-limitne nulového prechodu správe konvergovat, a toto astrálne "telo" zotrváva, podla prechodového vzorca, v nelimitnom subpriestore, po dobu subjektívne pre túto astrálnu formu tela, asi kvadrilion krát dlhšiu, jako je potrebná na celkovú komprimáciu fyzického tela, teda asi nekolko milionov, - ajž stoviek milionov pozemských rokov, (ktoré subjektívne priekazne uplynú, pre astrálne telo, počas tých pár desatín - stotín sekundy, - max.jednotky sekúnd, počas ktorých dojde k úplnému sprocesovaniu supra- transpozičného, limitne nulového prechodu
|
|
naprv
Od: .to isto
|
Pridané:
27.11.2023 22:47
Najprv pocas ockovania ich dobrovolne poslali googlu a teraz vyplakavaju ze ich zrrekombinuje.
No sak pockaj az ca cetka po telefene vyzve zadaj identifikator.potom uvidzaaa
|
|
uradne vyjadrenie
Od reg.: Inhalator Lesny
|
Pridané:
27.11.2023 22:56
Vyjadrenie ako tak OK, len začiatok vety:
"Uvádění rodného čísla v občanském průkazu představuje závažná rizika z hlediska ochrany osobních údajů a soukromí.." by mali spojenie "závažná rizika" nahradiť mierne až zanedbatelné rizika". Ale to by nemali senzáciu s chvílkou slávy, po ktorej tak prahnú.
|
|
Vieme preco
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
27.11.2023 23:07
A cela tato agenda je len preto ze v rc vies rozlisit muza a zenu. Neuveritelne ake veci je potrebne riesit.
|
|
Re: Vieme preco
Od: Lues de Funes
|
Pridané:
28.11.2023 0:34
No, zrejme z toho UOOU nik doteraz tú ĉeskú občanku nevidel, pretože hneď pri fotke je písmenko M resp. F :-) . A podľa mena v ČR tak ako aj v SR na 99% vieme určiť, či má (mal) držiteľ cikáč alebo cikalku ... :-)
|
|
Re: Vieme preco
Od: vanilka
|
Pridané:
28.11.2023 0:42
A dalsich 150 je kde ?
|
|
Re: Vieme preco
Od: Jiří Kára
|
Pridané:
28.11.2023 1:06
Myslíš 15% ? Ako vždy pre JUDr. RF
|
|
Re: Vieme preco
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
28.11.2023 2:02
pozor.. u libtardov LGBT TransTerroristov a ľavicových boľševických kolektivistov nehľadaj konzistenciu pretoźe oni rozdeľujú biologické pohlavie od rodu (gender)... a teda oni chcú zmeniť občianske lebo tam je biologické pohlavia ale pritom sami tvrdia že to je niečo iné ako gender.... to sú proste komunisti, progresívci Šimečkovci, Čaputovci, a táto pliaga dúhová ktorá si lgbt ľudí zobrala za rukojemníkov na nastolenie nového svetového poriadku komunistického Klaus Schwábovského WEF typu kde budeš žrať chrobáky, nevlastniť nič, žiť v kapsuli a budeš šťastný...
|
|
Re: Vieme preco
Od: Dr. Greenthumb
|
Pridané:
28.11.2023 9:23
Nechcem ťa nijako rozrušovať, len technická: Ty si akého biologického pohlavia a rodu ? Fakt, len pre súkromné info ...
|
|
Re: Vieme preco
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
28.11.2023 10:12
Ja som to najlepšie a najnormálnejšie, ohrozený druh, biely, heterosexuálny biologický muž rovnakého pohlavia/rodu... Ja som normálny a príčetný mentálne zdravý takže ja nerozlišujem pohlavie a rod ako niečo separátne...
|
|
Re: Vieme preco
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
28.11.2023 11:44
Nie, ak si toto myslíš a k tomu máš potrebu toto verejne vypisovať, si obmedzený a nepríliš rozhľadený. Pohlavie je niečo objektívne merateľné a dané v rámci nejakej zmysluplnej definície. Rod je čisto vec spoločenská a kultúrna. Že si na tom všelijaké pochybné existencie stavajú živobytie alebo nútia ostatných akceptovať ich vyšinutosť sa ti nemusí páčiť, ale to nemení nič na tom, že pohlavie a rod sú úplne odlišné kategórie.
|
|
Re: Vieme preco
Od: Legelan Pasalan
|
Pridané:
28.11.2023 16:28
Sam si obmedzeny Ty blazon. Rod (zensky/muzsky) priamo vyplyva z pohlavia. Pohlavia su muzske a zenske, cize aj rody pouzivane pre ludi su len zenske a muzske, pretoze tak je to prirodzene a logicke. Len magor si mysli opak a len este vacsi magor v tom chce nastolit zmatok, aby mohol presadit zlocinecku agendu chaosu a choru ideologiu LGBT+dalsiuchylaci.
|
|
Re: Vieme preco
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
29.11.2023 1:55
tento hoax šíria komunisti neo-marxisti neo-boľševici ktorý tu dekády subvertovali západ takýmito podobnými chorými zhubnými teroristickými ideológiami...
Ak je to tak ako to píšeš (čo tak nie je) tak prečo chcú Rodné Čísla títo komunisti aby sa z toho nedalo vyčítať pohlavie ???
pozri si dokumentárny film "Čo je to žena" "What is a Woman" od Matta Walsha... títo lgbti teroristi a lgbti nacisti ani v takýchto jednoduchých pojmoch nemajú jasno...
|
|
Re: Vieme preco
Od: Jozosk
|
Pridané:
29.11.2023 11:55
Keby to bolo normálne, tak by sme sa tu o tom nebavili
|
|
Re: Vieme preco
Od: GážduI'o
|
Pridané:
30.11.2023 6:59
A ty sa mi priekazne ako identifikuješ môj? Prasnica z rodu svíň? A akých, anglických, peruánskych, divých či len klasika obyč. amerických? Mi dačo praví že tys taková ta americká vypasená svíňá pžed porážkú, chojď pred palác zuzhanne za živú figúrku bethlehema. Na štyroch ta urobíš radosť nejedenému úchylovi a nétvrď že né bo by ses mýlil, a i keď Víš že plkáš blbiny trepeš dve na tri dál.
|
|
Re: Vieme preco
Od: esterse
|
Pridané:
28.11.2023 13:27
Jediný otvorení komunisti na Slovensku sú v Smer-SD a v KSS.
BTW a to že Smer-SD bol XY rokov v Európskom parlamente v PES, ktorý je otvorene za LGBTI práva asi ficovoličom nevadí.
|
|
Re: Vieme preco
Od: esterse
|
Pridané:
28.11.2023 13:28
Jediní
hrubka se vloudila
|
|
Re: Vieme preco
Od: esterse
|
Pridané:
28.11.2023 13:28
Jediní
hrubka se vloudila
|
|
ultraradikálny konsenzualizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
28.11.2023 7:50
Podľa mňa nejde ani tak o sporenie, ako skôr o to, že zatiaľ čo jedna strana používa zásadné argumenty, druhá strana nepovažuje za hodné priekazne sa o takých pičovinách vôbec baviť.
|
|
Degenerácia liberálnych fašistov
Od: Legelan Pasalan
|
Pridané:
28.11.2023 16:24
Zrusit uvadzanie RC v OP chce len neomarxisticky debil. Tento udaj jasne definuje, ci osoba je MUZ alebo ZENA a nemusite tu osobu ani fyZicky vidiet. Z RC jasne vyplyva pohlavie.
A pohlavia existuju len dve - MUZ a ZENA. Vsetko dalsie su len psychicke poruchy, ktore su zaradene pod diagnozy. Uchylov treba liecit a nie im ustupovat a tvarit sa ze su normalni a zdravi.
|
|
Re: Degenerácia liberálnych fašistov
Od: Lues de Funes
|
Pridané:
28.11.2023 17:51
Mojeno, počúvaj ma sem, tutok. Ešte väčšia úchyláčina je, keď niekto rieši úchylov ako to tu prezentuješ ty na dsl.sk .
Založ si nejaký ultras-anti-pupuš -flatearth-brutal-libtard-náci-komoušký web a my ti tam prídeme diskutovať na tému helikoptérky na Marse, telekom predplatenky a libreoffice.
OK ?
PS: Podľa mňa máš nejaký problém. Tipujem niečo so sexom, nepostaví sa ti, alebo predčasné výrony a tým pádom neukojenie partnerky, ktorá si to potom rozdáva s tvojim najlepším kámom, s ktorým si ale rozumiete po politickej linke. Možno predpokladať v tvojom prípade nejakú latentnú homosexualitu so sklonom k masturbácii ... ale to je len na úvod. A podľa mňa hrozne smrdíš ;-)
|
|
Re: Degenerácia liberálnych fašistov
Od: RBDkto
|
Pridané:
29.11.2023 20:49
real bukva detegted
|
|
Re: Degenerácia liberálnych fašistov
Od: GážduI'o
|
Pridané:
30.11.2023 7:05
Ty priekazne moc veľa dužo porn ezoteriky konzumuješ počúvaj. Neškodí ti to tak trošku? Si to celé vytetuj de chcéš a čítaj o deset rokú, pak ďalších deset atd. ChuyDeFuňíš ale že kvalita chuyovinami. Kdes na toť pžišl?
|
|
Re: Degenerácia liberálnych fašistov
Od: dsabdosab
|
Pridané:
28.11.2023 22:12
ono mas pravdu, ale tento system uz davno stratil sudnost..
|
|
reku, priekazne prieGAYzne
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-rybá
|
Pridané:
29.11.2023 5:08
situácia, nekde v CR, 2028
autobus.mhd.žel. -letisková zona
policajt: kontrola dokladov, poprosím občiansky, ukážte mi váš OP, pane
ah, zabudli ste ho doma, v druhej taške,/bunde,
well, guud, tak o dobre, tak mi nadiktujte vaše rodné číslo, preveríme si vás,
je to 25-miestny kód, kvási-náhodný retazec znakov, písmen, číslic, znakov, case-sensitive,
určo si ho pamatáte, z fleku, z hlavy
(..medzitým mluví do vysielačky: tu Libela-23, tu libela.23, prosím o lustráciu osoby, r.č.: )
|
|
Re: reku, priekazne prieGAYzne
Od: Lyta Hochbatnica 2rybá
|
Pridané:
29.11.2023 15:02
^^lustraciu, resp.preverenie osoby, totožnosti
|
|
ultraradikálny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
29.11.2023 15:12
Prdlajs. Podľa návodu na https://youtu.be/2vjPBrBU-TM?start=0h0m44s je pod lustráciou priekazne potrebné rozumieť pavúčiu nirvánu.
|
|
Realista
Od: Its me
|
Pridané:
29.11.2023 5:30
Vlastne meno a prislusnost k statu je ten najosobnejsi udaj, ktory je bezne vyzradzovany a evidovany, vratane tvare, ci podpisu a telefonneho cisla .. e-mailu. Na LinkedIn je to ako otvorena kniha. Ten kto to chce zneuzit, si cestu najde, a ten zvysok nema potrebu patrat. Ved uz len taky kataster, je plny usobnych udajov. A kde sa asi tak beru zoznamy volicov ? Kto vsetko ma k identifikacnym udajom pristup a k comu mu to je ? Nuz realne ? K nicomu. Tych udajov je totiz tak vela, ze je to gulas v ktorom sa stratite len ako jedna z poloziek statistiky. Zial je to tak, ako jednotlivci, sme nezaujimavy zdroj potencionalneho primu pre ostatnych, horsie je nas k tomu dobrovolne prinutit, tak sme zdanovany alebo nuteny platit povinne poplatky za nieco, ked nieco chceme, bez moznosti alternativ. To je jediny problem.
|
Pridať komentár
|
|
|
|