neprihlásený Piatok, 23. februára 2024, dnes má meniny Roman, Romana
Počet nových elektromobilov v EÚ narástol o 53%, na Slovensku o 72%

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 26.11.2023


Počet registrovaných nových čistých osobných elektromobilov v Európskej únii sa za prvých desať mesiacov tohto roka medziročne zvýšil o 53.1%, keď registrovaných bolo 1.234 milióna nových elektromobilov oproti 806.1-tisíc v rovnakom období minulého roka.

Na Slovensku prišlo k nárastu o 72.3% z 1111 na 1914 nových registrovaných elektromobilov.

Vo svojej správe o tom informuje združenie výrobcov ACEA. Čo je presne zdrojom dát pre Slovensko nie je jasné.

Hoci percentuálny nárast predaja elektromobilov na Slovensku je v tomto roku vysoký, tvoria oveľa menší podiel ako v EÚ. Elektromobily tvorili na Slovensku v prvých desiatich mesiacoch 2.53% všetkých nových registrovaných vozidiel, v celej EÚ to bolo 14.03%.

Plug-in hybridy, teda hybridy s batériou nabíjateľnou zo siete, na Slovensku narástli až o 109.7% z 1218 na 2554 vozidiel a iné elektrické hybridy o 44.9% zo 14.2-tisíc na 20.5-tisíc vozidiel. V EÚ plug-in hybridy narástli o 1% a ostatné elektrické hybridy o 29.8%.

Na Slovensku tvorili vozidlá iba s benzínovým motorom 47.72% nových áut a s naftovým 17.2%, v EÚ to bolo 35.95% a 13.89%.

Pre porovnanie v Nórsku, ktoré je dlhodobým lídrom v nasadzovaní elektromobilov, tvorili čisté elekromobily 83.49%, plug-in hybridy 6.97%, ostatné hybridy 5.91%, benzínové autá 1.2% a naftové 2.42%.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Na Mesiaci pristála prvá misia súkromnej spoločnosti
Počet elektronických podaní cez Slovensko.sk sa výrazne zvýšil, rozhodnutí ale znížil
Hodnota Nvidie sa priblížila dvom biliónom
Do Windows 11 pridaná podpora WiFi 7
AI čipy Microsoftu bude vyrábať Intel
Apple iMessage nasadzuje šifrovanie odolné kvantovým počítačom
Orange dokončil vypnutie 3G siete
Microsoft začína Windows 11 automaticky upgradovať na poslednú verziu
Odštartoval nový konšpiračný sci-fi seriál od Apple
Signal už nebude vyžadovať zdieľanie telefónneho čísla s ostatnými


Diskusia:
                               
 

BEV je odpad. kto by to kupoval
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Kto sa v tom raz zviezol, uz tie traktory nechce ani vidiet.
Je to ako prechod z HDD na SSD.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

Ano aj zazitky z hladania fungujucej a volnej nabijacky su priekazne neopakovatelne
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Ty mas problem najst zasuvku vo vlastnom dome?
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

Keď ťa auto dovezie ožratého domov, tomu ver že je problém, nie len nájsť, ale aj trafiť zástrčku.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Čoskoro umelá inteligencia pripojí auto do zásuvky sama a tiež vyloží ožratého šoféra do postele,
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

resp mu pichne, /naplast, /tabletka príslušný .."antabus, /anti-alkohol, na neutralizaciu až moc velkej ožratosti a kocoviny
(..resp. - také budú už samotné alko-nápoje!

vivat futúrum!

1, - 2 kroky vpred!
(a 2 vzad, vždy o 2 nas5)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

veľa závisí od toho, či je človek len používateľ. Ak sa len chcem odviezť A-B, tak je nepodstatné, čím sa veziem. Ak si chcem užiť šoférovanie, chcem mať možnosť si vybrať pohonnú jednotku
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Veľká väčšina ľudí sa chce len odviesť, nie driftovať.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Čo je za volantom chybovať? Drifting je posunovať sa. Či čo je týmto pravýrazom myslené?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

UTFG
Odpovedať Hodnotiť:
 

On tym mysli, ze ma vyjadrovacie schopnosti adolescenta. Cize, rad driftuje aj ked ide na pumpu vychutnat kvalitnu kavu popripade riesit nejake drugs alebo hard style gangsta stories.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Už dávno sú technológie, aby opilec auto ani nenaštartoval. Prečo sa výrobcovia bránia práve tomuto?
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Ja sa tomu branim. Preco by som mal platit za dalsi HW, ktory ma bude buzerovat a zdrzovat, ked clovek vobec nepije alkohol, alebo aj ked, tak si za volant nesadne? To je buzeracia vecsinovej spolocnosti. Ozran ked velmi bude chciet, tak to obide.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

? Ty si fakt úplne divný...
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Divni su ludia, co by to chceli zaviest. Ten HW, ktory to ma sledovat zadarmo nie je = zaplati ho kazdy. V tejto rovine sral pes, ale pri kazdom nastartovani aby ma to obmedzovalo a zdrzovalo? Lebo musim kvoli par dementom, co maju prechlastany mozog? Ak toto schvalujes, tak nemozes byt mentalne vporiadku.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

To čo píšeš? Všetci do jedného a ešte obmedziť max. rýchlosť. Napr... Potom budú mať nejaké opatrenia ako aj teraz vymýšľajú pomazané hlavy v EÚ nejaký zmysel.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

No vska alkoholikom nech to povinne daju. To mi vobec vadit nebude. Ale nevidim dovod preco by som sa mal nechat kvoli alkoholikom obemdzovat. Nech zakazu alkohol, to mi bude vadit menej.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Alkoholikom? A tých ako definuješ? Však papierovo dokázaný alkoholik by ani nemal držať vodičské oprávnenie. A Ty si aspoň 1 pivo v živote vypil? Ale s 1 pivom v sebe by si asi ženu do pôrodnice neviezol, že?
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Ide o solidarne riesenie problemu. Ak je nejaka statistika/vyskum (co ja neviem ci je), ze x% nehodam sa zabrani, ked auto opitemu nenastartuje, solidarna spolocnost by pre zachranu x% zivotov bola ochotna zniest mensi nekomfort. Je to ako forma "poistenia", ze aj ty budes mat mensiu sancu na zrazku s opitym...

Neriesim teraz nejake konkretne technicke riesenie, lebo ziadne este neexistuje v konecnej forme... Len princip, zabranenia jazdy pod vplyvom alkoholu...

Btw. Tehotna zena nepije a vacsinou dycha, tak fukne za mna, alebo sused... Alebo jednoducho ked sa bude blizit den D, vydrzim bez piva, ked niesom alkoholik ;-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ten systém by mal mať povinne každý, kto raz v živote šoféroval opitý. Bez tohto systému by mal mať zakázané jazdiť. To znamená, že si bude musieť vždy kúpiť len takéto auto a len opilci HW zaplatia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uznavam ludi, co vedia komplexnost fungovania ludskej spolocnosti rozlusknut jednym dozivotnym trestom... Take lahke... Zaloz si stranu, maj to ako hlavny bod programu a vyhraj... easy s tak kvalitnym programom... Nechaj sa zvolit do eu parlamentu, zaclen sa do vyboru, vypracuj navrh, presvedc vacsinu (je to super napad, urcite ti to vyjde) a je hotovo...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď niekoho chytia opitého, tak to znamená, že už mnohokrát mohol šoférovať opitý a tak je priekazne nutné, aby mal hardvér, ktorý ho bude v tejto činnosti kontrolovať.

Ak už opitý havaroval, tak je neskoro.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved ano na detskom pieskovisku ti to bude fungovat, ale vo velkom svete to legislativne neukocirujes, lebo ti hned na zaciatku vyskoci tolko novych problemov, ze to hned zabalis... Uz len definicia alkoholika, kedy este nie je, kedy je, kedy uz nie je... A aby si nasiel nejaku nazorovu zhodu v tomto je nerealne...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tu ani tak nejde o to, či je niekto alkoholik, abstinent alebo čo. Ale či si pred jazdou vypil, alebo sa zhulil alebo nadrogoval kofeínom či jedovatým nikotínom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak a to ma moznost spravit uplne kazdy... Takze uplatnovanie kontroly len na vyclenenu skupinu by sa robilo tazko...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ako ťažko sa robí napríklad kontrola prvovodičov 17-18-ročných, ktorí musia jazdiť pod dozorom staršieho vodiča? A je to uzákonené a funguje to. Rovnako by jazdil trochu-alkoholik pod dozorom hardvéru, ktorý by si musel kúpiť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som presvedceny, ze by sa to takto nepodarilo (co tiez nic neznamena). Ty si mozes mysliet ze ano, ale to je tak vsetko co s tym zmozes, nema zmysel dalej rozoberat, ze preco, lebo ma to uz nebavi ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pretože je to ešte o kus väčšia debilina, než eCall, asistenti udržiavania v jazdnom pruhu alebo štart-stop. Ale nerobím si ilúzie, že vydržia dlho.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Štart-stop systém je reakcia na debilizmus ľudí. Príde so smrsdľavým dízlom niekde, kde na druhú osobu čaká 20 minút. Počas toho stoji vonku, fajčí a auto naštartované. Pri neveternom počasí zasmradí celé parkovisko, že sa nedá dýchať.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Preco by sa niekto ozieral, to si potom uz moze aj kladivom yebat po ruke az do rozmliazdenosti, je to to iste.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak. Nikomu inému tým neublížia. Ale napríklad rekreačný bežci uvoľňujú draním podrážok pre zábavu do ovzdušia emisie, na ktoré zomierajú priekazne nevinný!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

5 ludi si kupilo BEV, 1000% narast, krajina buducnosti. Hlavne, ze na X6 a podobne masinky ma kopec ludi peniaze (ani v Nemecku ich tolko nejazdi ako tu), ale BEV je strasne draheee
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Priemerny Slovak rozmysla, ako vyuzije svoje peniaze... Radsej, ako hybrid, kde je dvakrat viac suciastok (vsetko z elektromobilu a vsetko z benzinaku), tak radsej kupi male, usporne auticko, X6, ktore sice jazdi iba na benzin, ale na druhej strane su na neho nahradne diely dostupne a oprava je v kazdej druhej garazi skoro zadarmo... Ani elektrikara vyskoleneho k tomu netreba...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Auto je imidž. BEV Ti nikto obdivovať nebude. H2, X6, XM a im podobné áno.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Vôbec nechápem, kto toto môže obdivovať. X6 vyzerá ako pokus namontovať kolesá na rakovinový nádor.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ked majitel nema co obdivovat medzi nohami tak obdivuje X6ky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

obdivuje 6-ky...
Odpovedať Hodnotiť:
 

X6 a vlastne všetky SUV vyzerajú ako angličáky pred 20 rokmi. Chlapci medzičasom vyrástli, sú z dobre situovaných rodín s komunistickou minulosťou, tak si doprajú hračky aj teraz. Je to celkom takto jednoduché. Ja osobne na tých smradľavých obývačkách na kolesách nevidím nič, čo by ma naozaj fascinovalo. Ešte im tam pridať sprchu a veľký televízor a väčšina ľudí by ani nepotrebovala dom... Vrabcov by si uspokojili aj na prednom sedadle skôr ako naštartuje motor...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pretoze s X6 dam BA - Split bez problemov zatial co s elektrickym autom budem stat cca kazdych 200km na nabijacke..navyse s X6 mozem ist 150 za hodinu so zapnutou klimou. Pri elektrickom aute ani moc nie, aby mi vydrzalo po najblizsiu stanicu. Dakujem, ked budem chciet ist 90 v pravom pruhu, pojdem Flixbusom.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

800 km no neviem neviem....
Odpovedať Hodnotiť:
 

pri nadrzi 80L a spotrebe 10+litrov asi tazko
Odpovedať Hodnotiť:
 

A koľko je tu tých všakovakých črepov, aj neprihlásených alebo už nejako odhlásených a tých "legálne" to vyjdú pekné milióny kusov áut...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ty musíš byť Dankov príbuzný
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pre panelakovych ludi, je DC nabijanie drahe a AC nocne, nerealne. Vyzaduje to planovanie, preto su elektromobili pri panelakoch momentalne utopia. Havarijne poistenie pre auta s bateriou HEV, BEV, je vyrazne vyssie. Absecnia spotrebnej dane z paliv sa nakoniec pretavi do niecoho ineho, a v skutocnosti zaplaceme este viac. Vyroba v celom retazci je pre BEV tak neekologicka, ze motor s internym spalovanim to neprekonava. Ucinnost aj s telepnym cerpadlom maju v zimnom obdobi nizsiu. Vyroba tepla z uskladnenej elektriny v baterii je to najmenej ekelogicke riesenie vobec. Preto je napriklad realna navratnost fotovoltaiky, pokila je pouzita aj na ohrev a vytapanie, zaporna (casto krat poddimenzovana a v praxi nerealizovatelna). Toto cele, velmi zle skonci. Ale to uz zrejme nebudem uz zit.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Asi preto výkazy predajov tých magorýn v uSSa začínajú po ráznej stagnácií prudko klesať a ford redukuje produkciu. Tí čo chceli majú, mnohí ľutujú, a díleri priekazne nútene strácajú záujem o inventár chobotín. Rovnako ako v číne, umelo nafukujú podiel a hype, najnovšie bevbus v kalifornii pochybil a zázračne že tam bola, ale predsa - medializácia popri vypalovačkám bytov v nyc z ekolobežiek nadšenec triezvie a naprieč tretiny z ceny bev im ovečky vládne dotácie serú rovnako vznešene ako aj odpis z daní. Ale že v rámci nášho kontinentu majú tie sprostosti úspech práve tam, studenej škandinávii ma šokuje, 50% času aj pri nečinnom postávaní zožerie tá sračka prúd len aby ochránil baterku pred zmrazením a následne zničením. Furt to zapájať - plýtvanie energií, marnotratnosť čili priekazne nezmysel, toť celé bev.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Mudrlanti prišli k názoru, že niekde začať treba. Tak vymieňajú smrad z výfukov za niečo iné.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Sranda, cize retazec elektromobilu je neekologicky a nevyrovna sa spalovaku. Cize vytazime ropu, tankerom ju prenesieme do rafinerie, spracujeme, odtial ju vozime na benzinku, potom ho natankujeme a spalujeme v aute v mestach ludom pod nosom. Ok dava to logiku. Aj motorvy olej je super vec, chladiaca kvapalina je dalsia mnamka. Dalsie komponenty ako vyfuk, prevodovka a ine komponenty ktore elektomobil nema sa v spalovaku proste len ocitnu, tie vobec nemaju vplyv na zivotne prostredie. Ok znacim si, elektromobil kde baterie su vyvojom len na zaciatku a potencial tam je obrovsky + maju ovela menej komponentov su pre zivotne prostredie horsie ako spalovaky. Preco? lebo som sa docital v komentaroch a nerozmyslam nad vecami. poznacene.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

V meste je výhodnejšie čisté nesmradľavé auto. Inak treba časom zvažovať plusy a mínusy.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

O veľkom potenciály batérii hovorí už samotné ich napätie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skus si pozret ako sa doluje litium do tych bateriek. A ta elektrika sa tiez niekde musi brat, cize akurat vymenis vyfuk z auta za komin z elektrarne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze je neporovnatelne jednoduchsie skontrolovat komin elektrarne ako kontrolovat miliony vyvkuov v aute ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

DC nabijanie ma stoji 17,8€ “na plnu nadrz” na com urobim cez 400kilometrov, odkial sa berie to ze je to drahe? (Program ZSE Drive Flat)

Aktualne clovek ktory ma Fotovoltiku moze prebytky pouzivat na nabijanie na verejnych nabijackach.

V Norsku som sa pytal ludi ako riesiaSlovenské problemy s nabijanim EV, odpoved bola “aké problémy?”
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Presne aj znamy co podnika vravel, ze elektroauto je lacne. Ono ked si to zoberiem tak ludia niekedy nevedia zratat 2+2 ale vedia ze elektroauto je blbost. Napriklad rychlost nabijania a dojazd: pouzivaju auto hodinu denne na par km a 23hodin im niekde stoji, to by sa im za 23hodin nenabilo akoze? Alebo ze elektroauta horia. Ved oni nemaju sajnu, ze to su li-ion baterie ale existuju aj LiFePO4 baterie ktore su ovela bezpecnejsie a kopa inych + vyvoj je este len niekde na zaciatku. Ale darmo oni vedia :D
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

Keď auto stojí ako ho nabijete keď tam nie je nabíjačka?
Nemáme dosť elektriky na nabíjanie veľkého množstva elektromobilov. Keď sme pri rátaní tak spotreba je 123 Wh/km blok jadrovej elektrárne výkon 440 000 000 W to je pri 100 000 osobných áut na 35 km. Na Slovensku máme 2 500 000 áut. Tak sa pýtam odkiaľ ich budeme nabíjať?

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Odftiaľto. Tutok. Tu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Riešili to už češi a oni nemajú tak čistú elektrinu ako my.


V ČESKÉ REPUBLICE NEMÁME TOLIK ELEKTRÁREN
Výpočty už provedl někdo fundovanější, proto jen stručně: Uvědomte si, že dobíjíte jen denní nájezd, což u 93 % řidičů v ČR dělá max. 45 km, tj. v případě Tesly S je to 9 kWh (18kWh/100km), Renault Twizi si vystačí s 2.7 kWh (6kWh/100km). No a teď se podívejte na štítek vysavače, elektrického sporáku, pračky atd.

Shrnuto: Na EV je při katastrofickém scénáři elektřiny dost, v reálu ještě víc a přenosová soustava to zvládne levou zadní.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Co na to odborníci?

...nabíjení elektromobilů pomáhá vyrovnat zatížení elektrické sítě...
...ani při výrazném nárůstu počtu elektromobilů nebude pro jejich nabíjení nutné stavět nové kapacity...
Miloslav Fialka (manažer E.ON zodpovědný za elektromobilitu)

Naše výpočty říkají, že spotřeba zhruba v řádu stovek tisíc až jednoho miliónu aut se z hlediska spotřeby elektřiny v České republice projeví pouze v jednotkách procent. Samotná elektromobilita tedy nebude v budoucnosti klást nároky na výstavbu nových energetických kapacit.
Martin Schreier (mluvčí ČEZ)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Túto a podobné fámy ako sa to nedá nájdete vysvtetlené tu:

https://dopice.sk/qFw
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten výpočet je zlý. Počíta s tým, že sa všetky autá nabíjajú naraz, čo je prakticky nezmysel.

- Máme 393 999 osobných áut (údaj k 1H/2023)
- priemerne najazdia 45 kilometrov denne
- ich spotreba je priemerne 20kWh na 100km
- Celková výroba elektriny na Slovensku podľa údajov OKTE v minulom roku dosiahla 24,68 terawatthodín (TWh)

Tak koľko % energie z celkovej výroby spotrebujú tie autá? 5,24 %...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Kde ste prišli k tak nízkemu číslu 393 999?
v roku 2019 to bolo 3 286 249 kusov vozidiel.
V roku 2019 bolo 134 703 novoevidovaných.
Áut je 8 krát viac ako uvádzate tak aj spotreba je 8 kráť väčšia a to sa dostávame na cez 40%.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toľko elektrošrotu??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby sa rovno vymenilo vsetkych cca 3 900 000 registrovanych aut tak pri beznom rocnom najazde 15 000km a spotrebe 20kW/100 by spotrebovali cca 3.2 TWh elektrickej energie. Co je cca 11-12% celkovej spotreby Slovenska. Pre porovnanie je to zhruba tolko ako spotrebovavalo hlinikaren Slovalco.
Cize el. sustava by to ustala uplne v pohode.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Konecna cena nieje zatazena spotrebnou danou ako pri palivach. Cena DC nabijania, pochadza z inej siete, kde bolo pred rokmi priznane, ze to ani nebolo cielom, mat lacnejsiu jazdu. Potreba majitelov vymenit elektromobil za novy, je vyrazne kratsia, ako pri spalovacich autach. Male eketromobili, v ktorych sa nepouzil asynchronny motor, isli rovno do zosrotovania, kvoli silnemu efektu demagnetizacie BLDC motorov, ktore v nich pouzili. Tiez vykazovali straty pri procese nabijania a vybijania, co sa do procesu realnej spotreby elektromobilu nezaratava. To pred kokmi potvrdili aj nadsenci a zamysali sa nad tym. Od vtedy vymenili vozovy park a hodili to za hlavu. Realna vydrz silne podbijanych zariadeni s Li-nieco akumulatormi v rocnych rozsahoch je tak strasna, ze sa napr. bateriove vysavace, stavaju po zaruke uplne nefunkcne, bez moznosti vymeny zabudovanej baterie a zakaznik znova podobny produkt, uz nekupuje. Nehovoriac o neriesitelnych problemoch nafukovani baterii, kondenzatorov a prepustaniu diod.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zatial je to lacnejsie. Ale dockaj casu. Uz v nemecku ta vyjde nabitie na rychlonabijacke drahsie nez natankovanie plnej nadrze.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dlhodobé líderstvo môže indikovať neodbornú snahu o vytvorenie trhovaj bubliny a to priekazne najmä v spojení s rúznymi uvádzacími zľavami či zvýhodneniami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kupil by som si elektromobil... povedzme, zeby som si zobral lizing, je to zaplatitelne. Na moje jazdenie (cca 60km-100km denne) by mi to stacilo a usetril by som a navyse je to celkom zabavne. Ma to vsak jeden hacik. Byvam v novostavbe, mame garaze v baraku na -1 a 0. Nabijacku dodavatel energii nepovoli, lebo sice cele sidlisko je nove ale rozvody na to niesu. Hasici nabijanie v garazi nedovolia lebo je to proste risk poziaru. No a sme doma... kupte si elektroauto...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

uz sme montovali wallboxy do garazi v novostavbe a hasici to vedia povolit, len je okolo toho desne vela papierovaciek. Pomaha ak je parkovacie miesto co najblizsie vychodu. Rozvody na to musia byt, realne wallbox taky vykon nepotrebuje. 11 kW by malo stacit uplne, dokonca sa to da zapojit aj na domaci elektromer.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Hasičov (aj keď píšem nerád) treba momentálne poslať do prdele. Nemáme legislatívu, ktorá by riešila parkovanie BEV v hromadných, alebo podzemných garážach. V zmysle teraz paltnej legislatívy BEV=auto ako akékoľvek iné. CNG a PLG do toho nepleťme, pre ne legislatíva je. Prezídium HaZZ síce vydalo usmernenie, ale to nemá oporu v zákone, takže sa to berie len ako odporúčanie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no bez kladneho hodnotenia od poziarnikov vam neda stavebny urad povolenie (na umiestnenie wallboxu do garaze), cize aj ked nieco nie je legalne zavazne, stale je to rozhodujuce.


Odpovedať Hodnotiť:
 

A na nakupy do potravin chodite? Autom? Lebo pri tom najazde sa to 2x do tyzdna na tej nabijacke pocas nakupu v pohode nabije.

Alebo raz tyzdenne v nakupaku na rychlonabijacke, take nabijanie mi realne trvá 20 minút.

Dá sa to. Aj NOKIA vydržala týždeň, smartfón mi vydrží len 1 deň... ale nemenil by som.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Elektro auta nie su vhodne pre kazdeho a optimum je pouzitie na miestach kde je ich mozna nahrada mhd.
Odpovedať Hodnotiť:
 

napis sem potom o nejaku dobu, az budes predavat tu tvoju "zaplatitelnu" mobilitu niekomu inemu, ze za kolko si tu vyrachanu baterku s motorcekom predal. Som zvedavy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no mozno o 10 rokov napise
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár