neprihlásený
|
Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília |
|
Nový iPhone 15 Pro bude mať menší okraj displeja, bude z titánu a prejde na USB Type-C
Značky:
iPhoneAppleUSB
DSL.sk, 31.7.2023
|
|
Nové tohtoročné Pro modely smartfónu iPhone od Apple budú mať relatívne výrazne menšie okraje displejov.
Avizuje to Mark Gurman z agentúry Bloomberg, ktorý pravidelne zverejňuje pomerne presné informácie o plánoch Apple.
Vďaka technológii označenej LIPO, Low-Injection Pressure Over-molding, spoločnosť podľa neho zmenší u iPhone 15 Pro okraje displeja z 2.2 mm na 1.5 mm.
Gurman aktuálne avizuje aj ďalšie vylepšenia iPhonu 15 a 15 Pro, informácie o ktorých sa objavili už v minulosti. Nie všetky neoficiálne informácie o iPhonoch sa nakoniec potvrdia respektíve niektoré zmeny sú nakoniec prítomné až v ďalších generáciách, Gurman s históriou presných informácií aktuálne avizuje niekoľko ďalších zmien novej tohtoročnej generácie ako definitívne informácie.
Nové iPhony 15 Pro budú mať rám z titánu, ktorý nahradí oceľ. Hlavný dizajn zostane zachovaný, hrany medzi prednou stranou a bokmi majú byť ale menej ostré. Zmení sa vnútorná konštrukcia modelov iPhone 15 Pro na podobnú ako má iPhone 14, nové modely majú byť vďaka tomu ľahšie opraviteľné.
Nová generácia dostane lepšie procesory. Štandardné modely iPhone 15 budú postavené na procesore Apple A16, ktorý je použitý v modeloch iPhone 14 Pro. Modely iPhone 15 Pro budú postavené na očakávanom novom modeli Apple A17 vyrábanom už 3-nm procesom TSMC.
Zlepšiť sa majú zadné kamery a ich objektívy, u najväčšieho modelu bude výrazne väčší rozsah optického zoomu.
Apple u novej generácie tiež uskutoční veľkú očakávanú zmenu a prejde z portu Lightning na USB Type-C. K tejto zmene je spoločnosť donútená legislatívou EÚ, ktorá bude povinne vyžadovať u mobilných zariadení tento typ portu. Apple nemusí zmenu uskutočniť už v tejto generácii, podľa Gurmana k tomu príde ale u tohtoročnej generácie.
Povinnosť zaviedla smernica prijatá v minulom roku. Povinnosť začne pre smartfóny platiť na konci roka 2024 a týka sa zariadení uvedených na trh po začiatku platnosti pravidiel, spoločnosť Apple tak musí prejsť na USB Type-C prejsť najneskôr u modelov iPhonov z roku 2025.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kreativny priemysel
Od: provokater
|
Pridané:
31.7.2023 8:46
Kreativny priemysel v Amerike sa potesi, co je 20-40% populacie
|
|
Re: kreativny priemysel
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
31.7.2023 16:33
cojaviem, lightning konektor mohli schvalit ako alternativny standard, nie je vobec zly a celkovo aj cudlik pevnejsie drzi ako maly plosacik s pinoutom ktory sa casom odlomi alebo zosucha
|
|
rozpad CCCP bol sprevádzaný nepríjemnosťami, zažiť rozpad EU bude veľmi nepríjemný.
Od: stačí to?
|
Pridané:
31.7.2023 8:49
EU sa rozumie uhliu, nabíjačkám, vysávačom a usb konektorom.
Chválim Európsky sojuz.
|
|
Re: rozpad CCCP bol sprevádzaný nepríjemnosťami, zažiť rozpad EU bude veľmi nepríjemný.
Od: nezmar
|
Pridané:
31.7.2023 8:51
vtipny? skor trapoš dna.
|
|
rozvrat
Od: Gebula.
|
Pridané:
31.7.2023 14:45
Tým nabíjačkám ani zelenému zrovna moc nerozumejú... Sú to len veľmi zbytočne a veľmi draho platení ani neviem čo, ako tú chamraď nazvať.
|
|
Re: rozpad CCCP bol sprevádzaný nepríjemnosťami, zažiť rozpad EU bude veľmi nepríjemný.
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-rybá
|
Pridané:
31.7.2023 16:19
tomu uhliu (a železu) by sa EU aj "rozumela", len už (jej) to je, a bude na 2 - 3veci, tým jako sa to uhlie stává čím dalej tým víc ..obsolete,
(a tiež aj vytaženejšie..)
tiež sa podobne (NE)rozumie do jadrovej energetiky, "zelenej", ("OZE"), a s tým vším súvisacej elektromobilite.. (e-cars, electrics- vehicles)
(a o (neriadenej) migrácii, (a (ne)RIADENEJ invázii, ani nevraviac.. )
|
|
Otázka znie, robili prv prieskum?
Od: Gádžuľo
|
Pridané:
31.7.2023 9:16
Nejde mi do hlavy, titánový rám, USB C, 3nm čipy, lepšie cmos, aperture a zoom optiky, menej ostré hrany a ľahšia opravitelnosť!
Tak to je už veľa muziky!
Tak to snáď už len znamená, že 90% zastúpenia android užívateľov konečne dvihne kotvy a presedlá na zdravé ovocí namiesto degooglovaných smartfónov, však čo! Nie? Len za koľko peňazí? Pak nech ať delá jabko machra. A v ktorej gen môžme očakávať slot na SD kartu? Či stále budeme odkázaný na nejaký priekazne trápny apple SD card adaptér čo stojí viac než 512GB kartička? Neverím totiž že third party usbc čítačky kariet budú na iPhone fungovať, stavíme sa?
|
|
Re: Otázka znie, robili prv prieskum?
Od: spydroid
|
Pridané:
31.7.2023 10:04
Nebudú fungovať. Nebude fungovať ani stará apple čítačka Ovečky si kúpia nové. WIN-WIN-WIN $$$$
Každý kto potrebuje telefón na telefonovanie, si vystačí s Androidom.
|
|
Re: Otázka znie, robili prv prieskum?
Od: provokater
|
Pridané:
31.7.2023 10:11
Ved pockajte az Antarktida a jej 50 obyvatelov dostane Wifi a budete moct volat cez VoiceOverWifi a nasledne sa zakaze aj satelitne volanie, pretoze to poskodzuje tucniakov v Androide a Horst Fuchs poradi Googlakom, ze zakazany Yandex aj s ich Glonassom ma mozno nejako navrch oproti globalnemu oteplovaniu a ako dokaz je to, ze v Antarktide je lad.
|
|
Re: Otázka znie, robili prv prieskum?
Od: EtardR
|
Pridané:
31.7.2023 22:55
doba kedy ludia potrebovali telefon len na telefonovanie skoncila cca pred 15rokmi
|
|
Re: Otázka znie, robili prv prieskum?
Od: Gádžuľo
|
Pridané:
1.8.2023 8:30
To si doiebal, bo nikto potrebujúc fón priekazne na telefonovanie nepotrebuje práve ten od android ani apple, keďže by bohato stačil dumbphone. Maximálne niečo na štýl n-gage, blackberry a tak.
|
|
hejteri
Od: truhlik4
|
Pridané:
31.7.2023 9:40
preco vsetko len hejtujete? To fakt sa v dnesnej dobe nevie vyjadrit niekto pozitivne. Podla mna je super ze bude telefon pevnejsi, vacsi displej aj o par milimetrov v rovnako velkom tele je fajn. Optika je uz pomaly dokonala, volakedy som vsade vlacil zrkadlovku, odkedy mam iphone13 pro, tak zrkadlovku pouzivam len s teleobjektivom na wild fotky. Ak bude zoom za par rokov na mobile 10x a viac s dobrou svetelnostou, tak zrkadlovka straca zmysel. usb-c je fajn, lightning je na dnesne pomery pomaly, pri kopirovani videi cakam desiatky minut pri kopirovani poly pamate. takze usbc (thunderbolt) je jednoznacne lepsie. Cena? v pohode. Na novy iphone prejdem za par minut, vsetko funguje dalej, nic netreba nastavovat a marnit cas.
|
|
Re: hejteri
Od: poiuyt
|
Pridané:
31.7.2023 9:45
Poďme na to pozitívne. Určite výrazne zlepšili a rozšírili špehovacie funkcie, za čo si metrosexuáli a instagramové p*čky radi priplatia. A to se vyplatí, Horste.
|
|
Re: hejteri
Od: brekeke
|
Pridané:
31.7.2023 11:38
"Spehovacie funkcie". Fundovany argument od profesora z vysokej skoly zivota. V dobhe ked ludia posielaju kokoty zadarmo, nikoho netrapi do akeho videa na pornhube si honis tu tvoju zuvacku v rozkroku.
|
|
Re: hejteri
Od: pankrac polda
|
Pridané:
31.7.2023 15:08
raz siel do zelevocu a kupil som si ananas. Co na to poviete Kefalin
|
|
Re: hejteri
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
31.7.2023 13:31
Pozitivne to je na prvy pohlad.
USB-C nebude v rychlosti, ako ucakavas. Opravitelnost nebude lepsia, lebo Apple priebezne neustale "vylepsuje" svoje zariadenia, nie len iPhony, ale aj Mac ci Macbook. Cipy na overenie HW su uz aj v takych prkotinach, ze sa cuduju aj renomovane firmy, ako je to vobec mozne a ci sa to oplati. Oplati sa to Apple, ked jediny nahradny diel, ktory v zariadeni bude fungovat, bude originalny za velke peniaze.
Predstav si, ze pneumatiky na aute budu mat bezdrotove cipy na overenie vyrobcu. A ak si nekupis priamo disky a pneumatiky za 5000e priamo od VW, auto nenastartuje. Dovod? No bezpecnost a aby sa nekradli kolesa a pneumatiky. Nebudes vediet pouzit koleso ci pneumatiku z ineho auta, ktore vlastnis.
Firmy robia vsetko preto, aby zarobili. Nie aby si ty mal dobry produkt. Inak, co sa tyka SW, hrozne sa to ovlada. Zial, vela toho na vyber nie je. Bud ma okradne o data Huawei a Google, alebo Apple a google v mensej miere.
|
|
Re: hejteri
Od reg.: Mamka Postkova
|
Pridané:
31.7.2023 15:38
A ty si uz uplny saso? Presne proti tomu ide EU, aby si nemohli firmy ako Apple robit monopol na zariadenia. Lightning je pre mna dodnes nepochopitelna vec, ktora nedava ziaden zmysel. Jedine co vidim je, ze ti predaju xkrat predrazenu nabijacku alebo kabel alebo mas smolu.
Preto tlacia vyrobcov do toho, aby sa tie telefony dali opravit a nie stale kupovat nove a nove dokolecka.
|
|
Re: hejteri
Od: Gádžuľo
|
Pridané:
1.8.2023 8:23
Aj máš pravdu, aj sa mýliš. Naozaj veríš tomu, že všetky tieto privilégiá vynútené fašounmi z komisariátu EU bude zadarmo? Mňa ako výrobcu by ale dosť sralo ak by mi kybycovali do výroby produktov čo a ako budem robiť. Jednoducho by som trh pod vedením takýchto dementov priekazne vynechal. Bohužiaľ za to nezaplatí apple ale ty, a ešte sa na tom nažerie komisariát sám v podobe VAT, čím vyššia cena tovaru, tým vyšší príjem zo zdanenia. Možno na akciu s tebe vhodným paušálom, ale nie každý potrebuje machrovať s telefónom v rukách trištvrte dňa. Inak mi je to šumafuk len som ti chcel ujasniť pár faktov.
|
|
Re: hejteri
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
1.8.2023 18:10
Cim dalej tym viac sa mi zda, ze to znizenie iq po prekonani covidu nebol len hoax.
|
|
ultraradikálny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
31.7.2023 18:41
USB-C je hlavne zo svojej podstaty sériovosti pre mobily priekazne zbytočný komunikačný overkill.
|
|
Re: ultraradikálny špecifikácionalizmus
Od: hibernator
|
Pridané:
1.8.2023 9:11
Ja skor vidim, ze pre velke zariadenia je to mechanicky underkill.
|
|
ultraradikálny gamerizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
31.7.2023 9:50
Je nepredstaviteľné, že akcionári stávkových spoločností tolerujú prevádzkový stav, pri ktorom sa pri otváraní článkov s pomerne presnými informáciami o plánoch Apple nedá staviť na to, či je zdrojom priekazne Gurman alebo Kua.
|
|
Re: ultraradikálny gamerizmus
Od: Konšpirátor
|
Pridané:
31.7.2023 10:54
Ale keď pracujú v tandeme malo by sa dať staviť aj na remízu.
|
|
Re: ultraradikálny gamerizmus
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
31.7.2023 13:33
Ak dvaja vidia tie iste data, vysledny odhad vysledku nemusi byt rovnaky.
|
|
macbook
Od: sssssssssssss
|
Pridané:
31.7.2023 13:39
a ako podobne v macbookoch, ram a ssd napajkovane na doske, tj. nevymenitelne, nerozsiritelne . . . .
|
|
Re: macbook
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-rybá
|
Pridané:
31.7.2023 16:25
keby len v McBookoch, /Apple,
podobné "kompaktné", nerozšíritelné, nevzmenitelné, proste, vše v 1 kompaktnom kuse, som už mnohokrát videl aj v bežných x86 ntbkoch, najma v tých ultra-prenosných, low-budget, low-parameters, a levných, čo sa predávajú, pridávajú, jako "bonusy", k rôzným paušálom..
(a klient, zákazník to potom beztak platí po 2 - 3 - 5 - 6 euríčkách, každý mesiac, na fakture, a preplatí, tento úver, pôžičku (lebo o nič iné nejde, len o spotrebný úver..), za takmer bez-cenný, velice slabý šunt, na ktorom sa nedá vlastne nič poriadnejšie robit,
o x %
|
|
Re: Kto vie čo ešte bude vymyslene na tomto svete
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
31.7.2023 14:50
Akosi nevidím v tomto článku informáciu o dostupnej výmene baterky tohto telefónu priekazne vďaka nášmu eurosojuzu... Myslím, ze vývojári tejto zelovocárskej firmy budu mat hlavybôľ...
|
|
Re: Kto vie čo ešte bude vymyslene na tomto svete
Od: Gádžuľo
|
Pridané:
1.8.2023 7:58
Mňa tiež zaujímala batéria, skôr kapacita, chvíľu som pri LIPO očakával polymer lítia ale po ďalších pár slovíčkach ma autor článku okamžite vyviedol z naivity. A čo to je zač nazývať LIPO ako apple exclusive pičovinu? Iný nemôžu vyrábať nič i a oni si kľudne berú názvy jedna radosť. Či akože LiPO a LIPO je rozdiel? Nech pridajú písmenko, debylovia jedny.
|
|
ggasga
Od: Robo10111
|
Pridané:
1.8.2023 8:41
Tak pokial zijes v New Yorku a mas 150tis/rocne tak asi 1800$ za mobil nieje vela. Ved to je tretina tvojno mesacneho najmu, takze preco by si riesil.
|
Pridať komentár
|
|
|
|