V prvom štvrťroku tohto roka sa okrem predajov rozličných počítačových technológií znížili aj predaje okuliarov pre virtuálnu a rozšírenú realitu, ktoré sa medziročne prepadli na menej ako polovicu dodaných kusov.
Podľa spoločnosti sa počet dodaných okuliarov pre virtuálnu a rozšírenú realitu medziročne znížil až o 54.4%. Okrem štandardných faktorov, nízkeho dopytu a zhoršenej makroekonomickej situácie, v prípade okuliarov podľa IDC trh čaká na širokú dostupnosť novej generácie okuliarov.
IDC správu zverejnila na začiatku júna, teda pred včerajším predstavením okuliarov Apple Vision Pro.
Trh v prvom štvrťroku ovládali Meta so 47.8% podielom a Sony s 35.9% podielom. ByteDance mala podiel 6.1%, DPVR a HTC pod 2%.
IDC delí trh na okuliare pre virtuálnu realitu, ktoré sú nepriehladné, a okuliare pre rozšírenú realitu, ktoré sú priehladné. Absolútnu väčšinu dodaných kusov, až 96.2%, tvorili v prvom štvrťroku okuliare pre virtuálnu realitu. Okuliare pre rozšírenú realitu, ktoré mali celkovo teda len malý podiel, ale medziročne narástli o 12.6%.
Predstavenie Apple Vision Pro (video: Apple)
Ako sme informovali v tomto článku, Apple v pondelok na konferencii pre vývojárov WWDC predstavila svoje okuliare pre virtuálnu a rozšírenú realitu Vision Pro. Okuliare Vision Pro okrem iného snímajú kamerami okolie a užívateľovi môžu na integrovaných displejoch zobrazovať aj reálne okolie z kamier doplnené o obraz vytváraný okuliarmi.
Hoci okuliare Vision Pro sú z hľadiska použitých technológií a prezentovaných technických parametrov zaujímavým produktom, ich skutočný prínos je ale viac ako otázny. Apple pri pomerne dlhom predstavovaní demonštrovala len minimum použití, pri ktorých okuliare prinášujú reálnu pridanú hodnotu. Užívateľské rozhranie v priestore a ovládanie gestami síce pôsobia efektne, ale pri veľkej časti aspoň zatiaľ demonštrovaných použití okuliare neznamenali žiadny významnejší prínos oproti použitiu doterajších štandardných počítačových technológií a naopak ich použitie môže byť aj výrazne menej ergonomické.
Okuliare Vision Pro budú tiež veľmi drahé. Apple ich plánuje začať predávať na začiatku budúceho roka za cenu až 3499 dolárov.
ultraumiernený prakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
7.6.2023 8:29
Podľa mňa je to pri tom Jinpeng Q9 len cena za body kit a akumulátorový plošinový vozík, pre odborníkov tzv. perónovú jaštericu, treba kúpiť ešte priekazne extra.
Nie, ide fakt o komplet celé vozidlo (krycie meno: "vypasený golfový vozík s korbou"). Nosnosť dvaja ľudia + cca 500 kíl na korbe; alebo dvaja Američania.
Na chatu/záhradu a do Tesca pre pár bední piva ideálne...
trh vyriesi
Od: OriginalnyKoumak
|
Pridané:
6.6.2023 18:29
Takto to dopadne, ked podcenia trh pornopriemyslu. Mali sa nan zamerat a presvedcit tvorcov obsahu na 3D kamery a okuliare by sa predavali ako teple rozky ;)
Re: trh vyriesi
Od: Miroslav CA
|
Pridané:
6.6.2023 18:47
Skôr je stále vysoká cena tých zariadení na masové používanie. Nehovoriac, že pre väčšinu kvalitných VR zážitkov treba silné PC, ktoré je tiež poriadne drahé. Plus, keď si prirátame hlavný produkt pre VR, čo sú hry, je ich žalostne málo. Vysokorozpočtové tituly porátaš na jednej ruke. Buď to Microsoft alebo Sony zrazia na primeranú cenu a pridajú hlavne dosť obsahu, alebo to zakape. Zostane len pár drahých jednotiek pre pracovné odvetvia.
a cudujeme sa?
Od reg.: Mamka Postkova
|
Pridané:
6.6.2023 18:47
Citujem z clanku "Podľa spoločnosti sa počet dodaných okuliarov pre virtuálnu a rozšírenú realitu medziročne znížil až o 54.4%" -- jasne, ze sa trh prepadol, pretoze je to cele nezmysel. VR je flex, nieco ako tenisky Balenciaga. Dobre to vyzera, ale nosit sa to neda. Mat headset povedzme 6 hodin v kuse? Hello epilepsy my old friend.
ultraumiernený prakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
6.6.2023 19:10
Citujem z diskusie k clanku ' Citujem z clanku "Podľa spoločnosti sa počet dodaných okuliarov pre virtuálnu a rozšírenú realitu medziročne znížil až o 54.4%"' -- kurwa, snáď je tu rekurzia priekazne ošetrená.
Re: a cudujeme sa?
Od: ...
|
Pridané:
6.6.2023 19:52
Cena az taky problem nie je ak clovek uvazi, ze sa s VR da nahradit triplescreen. HW naroky detto ak zivis 3 QHD+ monitory nebodaj 4k, problem vsak je, ze zatial som este nemal na hlave take, ktore by mali slusne ostry obraz a neboleli ma po 5-10 minut oci.
Re: a cudujeme sa?
Od reg.: Mamka Postkova
|
Pridané:
6.6.2023 20:04
Neda sa nahradit, mal som VR na hlave a nie raz. Je to pekna hracka na firemnu prezentaciu povedzme. Napriklad zakaznik si moze pozriet ako bude vyzerat cela budova, tovaren alebo co ja viem co. Ale ak zijes v tom, ze ti to nahradi 2 - 3 monitory tak good luck. Ja som za kompom cca 10 hodin denne a toto by som nedal na hlavu ani za 100% priplatok.
Re: a cudujeme sa?
Od: anonymus22
|
Pridané:
6.6.2023 20:26
Sucasne headsety by som nevydrzal pouzivat 10 hodin (aj ked v takom HP Reverb G2 vydrzim v pohode 2-3 hodiny). Ale o tom je vyvoj, musime sa tam dostat postupne. Headsety sa budu zlepsovat, velkost, komfort a tiez sosovky a displeje v nich. Pozri si pripravovany Bigscreen Beyond. To je uz nieco, v com sa bude dat zrejme aj celodenne pracovat.
ultraradikálny konsenzualizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
6.6.2023 20:56
Kvôli synchronizácii multiverza musím reagovať, že presne tak, nakoľko v paralelnej nevirtuálnej realite mojej alterego práve chápajúco pritakáva pri preslove uhrovitého chronického masturbátora, že 10 hodin sexu je priekazne utrpením.
Re: a cudujeme sa?
Od: ...
|
Pridané:
6.6.2023 21:30
Ale da, len to zameranie a ocakavanie bude u mna a u teba ine. Napriklad u simracingu ma VR znacne vyhody oproti triplescreenu. Ale kym technologia nepokroci, tak to stale este nie je na kupu. Presne aj skrz toho, ze v tom clovek nevydrzi dlho.
Na pracu si aktualne VR predstavit neviem vobec. Ale napriklad ani 3 monitory, radsej jeden co najvecsi 43"+ s nejakou sekundarnou 27 k tomu.
Re: a cudujeme sa?
Od: taktak
|
Pridané:
8.6.2023 11:04
Lebo aj dnešné moderné ntb boli na začiatku ľahké, výkonné a prenosné, všakže. A presne tieto reči boli aj vtedy, ako to nemá budúcnosť a bla bla. Pritom je to všetko otázka len technológií a aj tie okuliare nakoniec budú úplne inde o pár rokov. Potenciál tejto technológie je veľký, či už v zábavnom priemyslie, ako hry, filmy atď. Tak aj v biznis sfére alebo akademickej.
Technologicky je to spicka, o tom zadna. Co vsak je velkou otazkou je ich vyuzitie. Viem, ze fanusikovia apple radi utracaju sialene sumy, ale nejako pochybujem ze toto bude nejaky obchodny uspech a ked sa to nebude predavat, tak ochota vyvojarov pre to vyvyjat nejaky SW bude na nule a apple do toho taktiez nebude tlacit peniaze ak nebude vidiet navratnost. A taktiez som sa nikde nedocital ci sa budu dat prepojit s PC.
Apple propagoval prepojenie s konzolami a keď to funguje s konzolou, prečo by Steam nevydal zdieľanie obrazovky cez ich appku Link a upravil ju do tohto prostredia? Tie okuliare sú tiež samostatný Mac, je tam M2 procesor, ktorý je aj v MacBookoch a iPadoch. Zatiaľ to je však len 0. generácia. Nie je to pre masy. Budú to hlavne kupovať vývojári, Apple fanatici a decká zbohatlíkov.