| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
jkl
Od: jkl
|
Pridané:
13.10.2006 11:29
no co dodat? radsej nic :)
|
| |
PeCha
Od: PeCha
|
Pridané:
13.10.2006 11:32
Kaslat na windows vista ...nejaky HW sa pokazi a potom ich 2 mesiace presviedcaj ze menis konfiguraciu a nakoniec ti licenciu ani nezmenia ...
|
| |
fafo
Od: fafo
|
Pridané:
13.10.2006 11:55
neviem, ale mi to pripada ozaj ako nahlavu padnute, ale no co clovek teda moze vymenit maximalne raz pocitac, teda pri sucasnom vyvoji ked by mal clovek menit tak raz za jeden az dva roky PC aby bol s dobou tak akoze dakujem =D
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
13.10.2006 12:17
tak to su iny .....dufam ze to zmenia ,lebo sa im na to kazdy vykasle,oni vobec asi nerozmyslaju ,ale sice v amerike je to normalne ale tu v EU nie .
|
| |
maros
Od: maros
|
Pridané:
13.10.2006 12:35
ja mam skor obavy, ze oni to nezmenia, ich politika je cim dalej tym viac horsia. Davaju ti take podmienky, ako keby to stalo v prepocte 1000sk ten Win... Je to pakovina cele. ked uz zaplatim tu retail verziu (keby NAHODOU) tak preco mi obmedzuju vymenu PC iba na 1x?? za take nehorazne peniaze toho softu je 1 novy pc do kancelarie!
|
| |
maros
Od: maros
|
Pridané:
13.10.2006 12:38
este som zabudol nieco dodat... mma pocit, ze tu uz zacina SIKANOVANIE platiacich zakaznikov zo strany Microsoftu. Uz len aktivacia win xp je cez net je mozna len prvotna a ostatne cez phone a blabla,..takto to ide stale ...
To uz radsej piratsku kopiu...
|
| |
cZecho
Od: cZecho
|
Pridané:
13.10.2006 16:37
suhlas, ja mam legal win a je s tym vacsia babracka ako s cracknutym....
|
| |
M3G
Od: M3G
|
Pridané:
13.10.2006 16:43
Presne tak.
|
| |
Uhlik
Od: Uhlik
|
Pridané:
13.10.2006 20:29
asi si nespravne pochopil EULA, pretoze je to presne naopak, ako tvrdis ... cez phone je mozna len prvotna aktivacia a ostatne su mozne len cez net ... ja som po troch rokoch vymenil komplet PC za novy Core 2 Duo a reaktivoval som cez net v pohode na nom moju staru OEM XP Home Edition ...
|
| |
M3G
Od: M3G
|
Pridané:
13.10.2006 23:11
Zdá sa mi,že po tretej reaktivácii cez net už musí byť štvrtá cez telefon ...teda aspoň pri HOME oem verzii.
|
| |
Luky
Od: Luky
|
Pridané:
15.10.2006 1:10
Mno co ja viem tak aktivacia Windows Home je cez net povolena max. 50x, potom musis telefonicky lebo ta to upozorni na prekrocenie limitu.
|
| |
maros
Od: maros
|
Pridané:
14.10.2006 1:37
nie, nie, viem to presne, pretoze som to akurat zisitil od pracovnikov aktivacneho centra :-) po prekroceni isteho poctu aktivacii cez net, bude mozna uz iba aktivacia cez phone. Ta je poskytnuta bezplatne. :-)
|
| |
Luky
Od: Luky
|
Pridané:
15.10.2006 1:11
Nie nie, viem to presne..po prekroceni urciteho poctu :D Mno tak to je fakt nater.. :D
|
| |
OEM
Od: OEM
|
Pridané:
14.10.2006 13:02
Az na to, ze OEM je viazana na HW, teda ak si ten OEM nekupil s mysou, ktoru mas neustale pripojenu aj k novemu PC, tak si porusil licencne podmienky a mas system nelegalne.
|
| |
irokez
Od: irokez
|
Pridané:
14.10.2006 18:13
spravna poznamka, ale trochu nepresna:
je to viazane na HW, ale nie na ten, ktory si kupil, ale na maticnu dosku. tu mys, s ktorou si to kupil mozes kludne vyhodit, licencia sa viaze na dosku v PC na ktorom to bolo 1.krat instalovane. ak ti umrie mas smolu. ze to technicky pojde dalej aj s novou to nepochybujem, ale podla licencnych podmienok uz ten Win prestava byt legalny.
toto plati od maja 2005, alebo 2004 neviem uplne presne.
predtym to bolo trocha komplikovanejsie, tam si nemohol menit viac ako 50 percent z hlavnych komponentov PC.
takze nie je podstatny konkretny HW s ktorym ta licencia bola kupena.
PS:opakujem: hovorim o licencnych podmienkach a nie o funkcnosti resp. nefunkcnosti systemu
|
| |
M3G
Od: M3G
|
Pridané:
14.10.2006 18:52
Myslím, že hovoríš správne.
Zhodou okolností mi odišla na jednom PC minulý týždeň doska a dal som tam starú dosku aj s iným procesorom, naištaloval xp. Volal som do Microsoft call centra a pýtal som sa pracovníčky, že či musím kúpiť novú licenciu, keď sa stala taká vec ako sa stala. Povedala, že nie je problém(čo sa týka legálnosti) a aktivovali sme spolu windows.
Eula v SR asi nie je ošetrené tak ako napr. v USA.
|
| |
irokez
Od: irokez
|
Pridané:
14.10.2006 18:20
spravna poznamka, ale trochu nepresna:
je to viazane na HW, ale nie na ten, ktory si kupil, ale na maticnu dosku. tu mys, s ktorou si to kupil mozes kludne vyhodit, licencia sa viaze na dosku v PC na ktorom to bolo 1.krat instalovane. ak ti umrie mas smolu. ze to technicky pojde dalej aj s novou to nepochybujem, ale podla licencnych podmienok uz ten Win prestava byt legalny.
toto plati od maja 2005, alebo 2004 neviem uplne presne.
predtym to bolo trocha komplikovanejsie, tam si nemohol menit viac ako 50 percent z hlavnych komponentov PC.
takze nie je podstatny konkretny HW s ktorym ta licencia bola kupena.
PS:opakujem: hovorim o licencnych podmienkach a nie o funkcnosti resp. nefunkcnosti systemu
|
| |
OEM
Od: OEM
|
Pridané:
14.10.2006 15:27
Az na to, ze OEM je viazana na HW, teda ak si ten OEM nekupil s mysou, ktoru mas neustale pripojenu aj k novemu PC, tak si porusil licencne podmienky a mas system nelegalne.
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
13.10.2006 16:50
ty debil si mi zase ukradol nick si vymisli svoj vlastny a neopakuj daj si tam pre mna za mna xxxxx ale nie xxx
A mimochodom asi tu vistu robili pre srandu kralikom ved si ju nikto nekupiakurat tak vsetci ministri a budu tam hrat miny
|
| |
???
Od: ???
|
Pridané:
14.10.2006 2:26
nediv sa, ze si ludia nepamataju tvoj "nick" ked pises somariny...
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
14.10.2006 13:03
Pardon, som imbecil.
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
14.10.2006 13:08
Pardon, som imbecil.
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
14.10.2006 13:31
Pardon, som imbecil.
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
14.10.2006 13:54
Pardon, som imbecil.
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
14.10.2006 14:17
Pardon, som imbecil.
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
14.10.2006 14:40
Pardon, som imbecil.
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
14.10.2006 15:04
Pardon, som imbecil.
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
14.10.2006 15:27
Pardon, som imbecil.
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
14.10.2006 15:27
Pardon, som imbecil.
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
14.10.2006 15:27
Pardon, som imbecil.
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
14.10.2006 15:27
Pardon, som imbecil.
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
14.10.2006 15:27
Pardon, som imbecil.
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
14.10.2006 15:27
Pardon, som imbecil.
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
14.10.2006 15:27
Pardon, som imbecil.
|
| |
neni o čom
Od: neni o čom
|
Pridané:
13.10.2006 12:33
od politiky Microsoftu sa nič iné očakávať nedalo.
|
| |
tojejedno
Od: tojejedno
|
Pridané:
13.10.2006 12:47
Tak naozaj nerozumiem,co sa rozculujete.Ved to je trh.Predajca stanovi podmienky a vy sa mozte slobodne rozhodnut,ci kupite alebo nie.Ved ponuka OS je siroka,mozte si vybrat co vam vyhovuje,ked sa vam ponuka Microsoftu nepaci.
|
| |
jammer
Od: jammer
|
Pridané:
13.10.2006 12:51
To je uplne jasne, ale ajtak si myslim ze takto sa microsoft oberie o zakaznikov...ved predajca by mal vychadzat v ustrety zakaznikom a nie ich obmedzovat.Nuz Microsoft je velka firma s velkym sebavedomim.Osobne asi zostanem u kombinacie WinXP na zabavu a Linux na pracu...
|
| |
maros
Od: maros
|
Pridané:
13.10.2006 12:51
no dobre, ... len mi nepovedz, preco ked zaplatim tych skoro 20 litrov (ci kolko ) za retail verziu Vista Ultimate, tak ti to obmedzia len na 1 vymenu PC? To ked po 1 roku kupim novy, tak zase tych cca 20za tu Ultimate?
|
| |
tojedve
Od: tojedve
|
Pridané:
13.10.2006 21:12
Lebo si s tym suhlasil pri instalacii, ked si odklikol suhlas pri licencnych podmienkach :) Vsak ked sa ti nepaci, daj si nejaku distribuciu Linuxu, Mac... Windows nie je jediny OS
|
| |
Luky
Od: Luky
|
Pridané:
15.10.2006 1:16
Neviem preco tolko vzrusenia :) Tak ci tak sa najde nejaky sikovny mozog, ktory tu vistu crackne a bude microsoft v prdeli. A tak ako sa pred rokmi hovorilo o nemoznosti cracknut xp a pomaly 3/4 vsetkych nas ma nelegalne windowsy tak to bude aj teraz :)Nepoznate huhuhu microsoftu po tolkych rokoch? :D
|
| |
lordiceman
Od: lordiceman
|
Pridané:
13.10.2006 13:07
to je hlupost, mozem si sice vybrat iny os, ale ja potrebujem aby mi tam bezali hry a hry su len pod windowsy... nech mi tu teraz niekto nezacne vysvetlovat ze sa to da pustit aj po linuxom, alebo ze existuju ich verzie aj pod mac... pod linuxom to nikdy nebude bezat rovnako rychlo az na zopar vynimiek, ktore maju naturalnu binarku pod linux a pod mac vychadza binarka raz za 100 rokov
takze pre hry je jediny os windows... tomu sa hovori monopol
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
13.10.2006 16:55
to nieje monopol to je reklama ktoru si urobili preto sa zacali robit hry väcsinou na win a preto maju ten monopol ale keby si spravil dakto lepsiu reklamu tak by bol stereopol:)
|
| |
piXus
Od: piXus
|
Pridané:
14.10.2006 2:29
stereopol je dost cool vyraz :)
ale nevidim to tak ruzovo. aby dakto zacal robit hru na nejaky iny os, tak to by ho museli pouzivat nejaki hraci, a hraci pouzivaju win, lebo iba tam ide drtiva vacsina hier...
taka rekurzia hnusna...
|
| |
Luky
Od: Luky
|
Pridané:
15.10.2006 1:18
Ax jaj, mno tak usetris 20 litrov na viste a kupis celej rodine playstation :)
|
| |
jkl
Od: jkl
|
Pridané:
13.10.2006 13:37
no to vidno ze sa tomu naozaj nerozumies :) no ale aspon mozno podpora na linux bude vacsia
|
| |
tojejedno
Od: tojejedno
|
Pridané:
13.10.2006 13:56
Vobec nemam dojem,ze Microsoft strati zakaznikov,aspon tych platiacich.Podla mna sa jeho zisky tymto opatrenim prudko zvysia.A o to ide v trhovom mechanizme predovsetkym.A kto s s trhovym mechanizmom nesuhlasi,moze ist na Kubu,do KLDR,Libye,alebo trebars Antarktidy
|
| |
tojejedno
Od: tojejedno
|
Pridané:
13.10.2006 14:09
Vobec nemam dojem,ze Microsoft strati zakaznikov,aspon tych platiacich.Podla mna sa jeho zisky tymto opatrenim prudko zvysia.A o to ide v trhovom mechanizme predovsetkym.A kto s s trhovym mechanizmom nesuhlasi,moze ist na Kubu,do KLDR,Libye,alebo trebars Antarktidy
|
| |
einstein
Od: einstein
|
Pridané:
13.10.2006 17:52
Mne sa trhovy mechanizmus paci.Na mne nezarobia lebo zostanem pri XP.A ti co su ochotni platit,nech platia.
|
| |
Luky
Od: Luky
|
Pridané:
15.10.2006 1:23
Kupovat vistu hned po uvedeni na trh tak ako akykolvek iny produkt od microsoftu su zbytocne vyhodene peniaze.. Tak po druhom SP sa uz o tom da diskutovat a pokial sa vychytaju vsetky chyby a vista sa stane pouzitelnou co pri windowse je malokedy ten spravny pojem, prejdu dva roky. A kedze hackeri nedaju na seba dlho cakat aby microsoftu ukazali ze su shits tak si to proste stiahnes, updaty vypnes hodis dajaky crack, patch a mas windows jak oci :) a pritom usetris dobrych par papeierikov a mas bohateho jeziska :)
|
| |
TOM
Od: TOM
|
Pridané:
13.10.2006 13:43
Nielen "Na Slovensku je to tak" - zda sa aj vo svete...
Cela historia vzniku a vyvoja nemenovaneho operacneho systemu a firmy je plna kopii a zlodejiny - a teraz sa svet ma posrat...
Mal by sa konecne skor zdravo nasrat a na system, ktory zvacsa zamestnava sam seba ... za peniaze (hlupeho) zakaznika vysrat !!!
Ked sa chcete hrat, lebo vas niekto nablaznil a predava Vam sny - platte...
|
| |
idp
Od: idp
|
Pridané:
13.10.2006 21:05
why i hate microsoft
http://blackhole.sk/node/1005
|
| |
masox
Od: masox
|
Pridané:
13.10.2006 13:48
uz zase chce niekto trestat legalnych uzivatelov :-)
|
| |
WiFi
Od: WiFi
|
Pridané:
13.10.2006 13:57
Microsoft to velmi dobre smeruje. Zrejme caka, ze vacsina ludi uz je tak zavyslich, ze nebudu schopny prejist na iny OS. Myslim, ze aj predpokladaju dobre, ale stredna EU a dalej na vychod uz bude asi o niecom inom... len tak dalej ;-) AIGLX rulezz
|
| |
hhh
Od: hhh
|
Pridané:
13.10.2006 14:15
Ja si to nekupim aj keby to stalo 20 Sk uz len preto ako sa spravaju
|
| |
DuPo
Od: DuPo
|
Pridané:
13.10.2006 14:22
No na takúto licenčnú politiku by si mala rozhodne posvietiť Európska komisia. Keď už pérujú Microsoft za IE, WMP a pod, tak toto je z hľadiska platiacich užívateľov vyslovene okrádanie.
|
| |
Heady
Od: Heady
|
Pridané:
13.10.2006 14:22
mna najviac zaraza, ze ms chce mat vistu ako posledny operacny system, ktory bude len vylepsovat...cize s ich licenciou by clovek musel ten 2. pocitac skratka vyhodit (a kupit novu vistu), aby tam po dlhsom case (ked hw bude o 3. generacie vpred) mohol znova nainstalovat vistu - zasa len na urcitu dobu...
|
| |
zemetras
Od: zemetras
|
Pridané:
13.10.2006 14:48
jeeemine tak sa bude krekovat ta licencia co je akoze "naj" je tam toho =_)
len lutujem firmy =)
|
| |
miguel
Od: miguel
|
Pridané:
13.10.2006 15:20
neni to celkom k teme ale je to v jej duchu a vyjadruje to moj postoj... potreboval by som radu od nejakych linuxakov... mam mandrivu 2006 ONE a chcem ju supnut na HDD lebo ju pustam len LIVE... a priznam sa nechapem tomu programu darkx ci jak sa vola... ale viem ze tam su 3 moznosti 1. zmazat disk, 2. pouzit volne miesto z XP particie a 3 vlastne rozdelenie... problem je v tom ze chcem mat aj XP aj LIN naraz a zaroven nechcem prist o data... a teraz otazka: je to mozno nainstalovat bez toho aby som prisiel o akekolvek data? teda len sformatovat nejake volne miesto (na D: mam 30GB) a vopchat ho tam?vdaka za pozornost :)
|
| |
bart
Od: bart
|
Pridané:
13.10.2006 16:05
V partition magicu si vytvor novú particiu. Pusti inštalačku a linux sa už sám nainštaluje aj so zavádzačom. V 99% prípadov je to bez problémov.
|
| |
miguel
Od: miguel
|
Pridané:
13.10.2006 16:07
a v partition magicu pri vytvarani sa mi nec nezmaze? lebo mam na D takych 40gb somarin a chcel by som len vyuzit to volne miesto...da sa to bez straty?
|
| |
M3G
Od: M3G
|
Pridané:
13.10.2006 16:46
Dá, ale radšej si celý disk zálohuj.
|
| |
Luky
Od: Luky
|
Pridané:
15.10.2006 1:30
Ja som si instaloval suse 10.1, pricom som nerozdeloval neformatoval disk, povodne C: rozdelilo na styri casti, windows ostal zachovany ako aj vsetky data na C: a pri spusteni som si len vybral do ktoreho systemu sa chcem prepnut. Neviem ako pri ostatnych distro linuxu ale so suse problem nebol.
|
| |
fero
Od: fero
|
Pridané:
13.10.2006 19:43
Odporucam nainstalovat novu Mandrivu 2007 a jej 3D-Desktop. Video: http://www.dailymotion.com/video/xb7sz_mandriva-linux-2007-3d-desktop
|
| |
heri
Od: heri
|
Pridané:
13.10.2006 17:36
objavili jablko (apple), novy comp novy system vacsie zisky.
u nas si bill vybavil oficialnu statnu podporu (na uradoch a skolach) a linuxovy nadsenci ho nemozu ohrozit
|
| |
misoo
Od: misoo
|
Pridané:
13.10.2006 18:16
tak musim povedat ze su to riadny kkti ja ked si raz nieco kupim preco by som si kupe noveho pocitaca nemohol to nieco presunut do noveho pc a potom znova??? jeb*nuty..
|
| |
matto
Od: matto
|
Pridané:
13.10.2006 18:18
no asi este nejaku tu dobu ostanem na XPcku bo nehorazne praxy za to xu a len jedna vymena kompu... ktovie kedy bude dalsi novy win po viste
|
| |
maros
Od: maros
|
Pridané:
13.10.2006 19:34
tipujem, ze do 2 rokov po uvedeni Windows Vista bude uvedeny novy Win. Sam Microsoft uznal, ze vyvoj Visty trval strasne dlho a ze taketo sa uz nezopakuje...
|
| |
Luky
Od: Luky
|
Pridané:
15.10.2006 1:27
No kebyze to vezmeme z biologickeho hladiska tak microsoft dostal zapchu a teraz, ked gutalax zaucinkuje naserviruje nam na tanier poradnu davku hoven.. :D
|
| |
houdini
Od: houdini
|
Pridané:
14.10.2006 10:37
Ať si Vistu strčí do řiti.
Nech si Vistu vopchajú do riti.
|
| |
vista
Od: vista
|
Pridané:
14.10.2006 13:47
kazdy sa boji aka bude vista obmedzujuca, ja len vravim, ze nielen v mrkvosofte su sikovni ludia. Dva dni po uvedeni visty bude clanok s navodom ako niekto obisiel vsetky obmedzenia. Take it easy.
|
| |
dts
Od: dts
|
Pridané:
14.10.2006 14:53
okrem toho, podla naseho pravneho poriadku ziadna EULA neexistuje a nema pravne krytie... takze u nas je to len zdrap paiera... mimo to, nikde ju nedostanes predtym u predajcu do ruky, pretoze je zalepena v obale, na ktorom je napisane, ze jeho otvorenim suhlasis s EULOU... HLAVA22
|
| |
Beta
Od: Beta
|
Pridané:
14.10.2006 21:07
No uvidime ako na tom bude cena OEM verzii. Ak bude retail obmedzeny na jeden prenos. Mozno bude vyhodnojsie kupovat postupne OEM verzie :D hehe uz vidim ako mam doma 4 Visty za 2roky XD
|
| |
ropman
Od: ropman
|
Pridané:
15.10.2006 12:42
ms som nikdy nedal ani korunu a ani som nepodporoval ich standardy... takze mne je to jedno, ked su ludia sprosti a platili im, nech platia aj teraz a za takychto podmienok... tak im treba.
|
| |
luke
Od: luke
|
Pridané:
16.10.2006 8:47
je to jasne, ako facka, microsoft chce docielit aby sa predavali iba OEM verzie, nakolko pri tych nema narok zakaznik, pravo otravovat microsoft, ked sa nieco serie, ten deravy system bude spociatku velmi nekompatibilny, nebudu vsetky ovladace, a kontaktovat vyrobcu (suseda) pocitaca nepomoze. Dakze vsetcia budu v hajzli, este dobre ze prechadzam na MacOS :-)))))))))))))))))
|
| |
Wild
Od: Wild
|
Pridané:
17.10.2006 10:43
No comment. Vista je pre SVK uzivatelov drahe riesenie, ale taketo obmedzenie ju robi drahou aj pre amikov.
|
| |
it-neuro
Od: it-neuro
|
Pridané:
17.10.2006 11:55
Pred rokom som tusim cital ze vista pre home uzivatelov bude stat 50 dolarov. Co sa stalo?
|
| |
it-neuro
Od: it-neuro
|
Pridané:
17.10.2006 11:55
Pred rokom som tusim cital ze vista pre home uzivatelov bude stat 50 dolarov. Co sa stalo?
|
| |
"double_D"
Od: "double_D"
|
Pridané:
17.10.2006 12:18
KDE SU CASI KED JESTVOVALA WIN 98 SE? NIKOMU NEVADILO ZE JU MAL NELEGALNE, HLAVNE ZE STALE PADALA :D
|
| |
"double_D"
Od: "double_D"
|
Pridané:
17.10.2006 12:20
INAK JE TO RIADNA BLBOST TIE OEM VERZIE, VSAK O 5 ROKOU SI BUDE VEDUET KAZDY POSKLADAT VLASTNY PC. TO SOM ZVEDVI AKO TO POTOM PORIESIA. NEBODAJ SA BUDU MATICNE PREDAVAT AJ S WIN?
|