neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Počet verejných nabíjačiek sa za rok zvýšil o 45%, ultrarýchlych je menej ako stovka

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 18.1.2023


Na Slovensku sa za uplynulý rok zvýšil počet verejných nabíjačiek pre elektromobily o 45% a k 15. januáru dosahoval počet nabíjačiek 1483. Ku koncu januára minulého roka to bolo 1020 nabíjačiek.

Vo svojej správe o tom informuje SEVA, Slovenská asociácia pre elektromobilitu.

Počet verejných nabíjacích staníc sa zvýšil o 46%, zo 430 na 629. Najviac je ich v Bratislavskom kraji, 22%, najmenej v Trnavskom kraji, 9%.

Veľká väčšina nabíjačiek je na striedavý prúd s výkonom 22 kW, takýchto nabíjačiek je aktuálne 1053.

Nabíjačiek s jednosmerným prúdom a výkonom 50 kW je 334.

Zvyšných 96 nabíjačiek je ultrarýchlych s jednosmerným prúdom a výkonom 150 až 350 kW, z toho 10 má výkon 350 kW.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii


Diskusia:
                               
 

Toto musí ísť ruka v ruke s podporou elektromobilov. Ak sa niekomu podozrivo dymí z výfuku treba privolať hliadku.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Urcite ano a tiez je absolutne nutne aby s tym islo ruka v ruke aj rozsirenie vyroby elektrickej energie, pretoze ak by sme teraz mali nahradit vsetky spalovacie auta za elektromobily tak musime postavit este jedny mochovce.
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

pohodka, ved jeden blok sme stavali cca 36 rokov a stal miliardy....nevidim problem postavit dalsiu elektrarnu :D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Mne sa niekedy podozrivo dymí pred predným kolesom - pretože tam je výfuk webasta
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Elektro mobilita je vynucovaná slepá ulička.Určená na obmenu vozovej štruktúry a hlavne na veľké zisky gigantov.Ako to bude v záplavových územiach?
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Tak to urcite. Pozri si rok, dva stare Youtube videa z Norska, kryte parkovisko a tam desiatky a desiatky elektroaut na nabijackach. Prechadzka norskym mestom, vsade nabijacky. Mimo miest na parkplatzoch, vsade nabijacky, vsetky prazdne. Mesta su blizko pri sebe a kazdy nabije pocas kazdodennych povinnosti doma/skola/praca/nakup. Len u nas sa neda, lebo to je slepa ulicka a podobne. Vsetko sa da, a cim skor tym lepsie. Lebo sa zas zobudime a budeme posledni. Ako vo vsetkom.

A btw, Tesla tento tyzden zlacnila model Y o 20% v Europe a 15% v Cine.
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

Norsko je extrem, tam je to pohoda. Okolo to uz tak ruzove nie je, ale napriklad Nemecko, Francuzsko, Svajciarsko su tiez no problem.
Co ma zarazilo je fakt, ze EV je celkom problem v Rakusku - a pritom to je tradicne eco-friendly krajina...
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Tak nemusime sa porovnavat s horsimi alebo rovnymi ;) Mozme s najlepsimi :) Len tak sa pohneme. Ale silno pochybujem.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Samozrejme, v tomto sa zhodneme - ja som nepovedal, ze si ich nemame brat za vzor.
Inak, situacia sa prudko meni z mesiaca na mesiac - aj vo Svajci vidim prudky narast miest na nabijanie. V obchodnych domoch, napriklad, zo 6tich miest na 24 (stale menej ako 1% celkovych miest), dalsie nabijacky aj na odpocivadlach na dialniciach, kde nie je cerpacia stanica pre spalovaky a podobne.
Takze postup sa deje, snad sa zacne hybat aj Slovensko.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Teraz sa maju nejake nabijacky budovat u nas z planu obnovy EU. Tak ak sa to nerozkradne, potom by nejake pribudnut mali. A ta cenova vojna tiez pomaly zacina. Ako som pisal, Tesla sla cenou dole (koli tax law v US- ale nam to moze byt jedno) co je hodena rukavica pre koncerny ktore vyrabaju e-auta. Lebo nemoze e-Golf so svojim dojazdom a vykonom stat tolko co Tesla. Takze ceny pojdu dole, nabijaciek pribudne. Koncom roka by to mohlo byt zaujimavejsie aj pre obyc ludi, nielen pre firmy.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A nedal i boh človeku slobodnú vôľu až potom, čo zistil, že mu tá chamraď pri porovnávaní kazí kĺzavý medián a samému mu vychádza i 1:n priekazne vo výsledku lepšie?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

No to je nápad přecedo, urobíme mobilnú nabíjačku ktorú si potom elektromobil bude tahat za sebou, a bude na naftu :D
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Dost bolo srandy, skus trochu popatrat z kadial toto vsetko co pises Norsko financuje .... chr chr blik .. z predaja ropy a plynu.
Ty Mrdulant .. nemozes porovnavat Norsko s nami co uz za chvilu nebudeme mat ani polatky za tranzit Ruskeho plynu a ropy.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

https:// politikus.no/ 2023/01/15/om-elbilmalet -oppnas-i-2025-koster-minst- 280-milliarder/

dobre si preloz tento clanok !!!!!! stalo to stat zatial 280 miliard norskych korun,
dalej rusia zlavy a po 2025 bude kazdy norsky elbil platit plne poplatky, mytnice-co je obrovsky kus prachov, pre norov,
uz ani nori nezvladaju elektro sialenstvo,,, len vas v eu teraz zneuzije nemcko lebo vam diktuje cenu elekt. a tiez aj ako ju mozte pouzivat a kedy,, lebo slovenske trafostanice su povinne robit vsetko co si zmyslia otrasny nemci..
ale dalo by sa vam dat vela linkov z norska ako zufale je to a ako drahe,,, pocas jesene bola cen aelektriky vysoka tak ze bolo lacnejsie mat dizlove auto,,,ale to vam nazieu nepovie, MY vieme uz ako dopadnete, v eu ,,,a to enmate ani ropny fond, chudaci slovesnky)))
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Ty pracuješ v elektrárni alebo odkial vieš také veci
Odpovedať Hodnotiť:
 

V záplavových územiach sa budú čerpať dotácie na obojživelné elektrovozidlá prípadne na osobné elektro-ponorky, podľa miery a častosti záplav.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

V BA sa da, este v Senci je rychla nabijacka od Ionity (aj ked len 2 stojany), ale potom je to celkom bieda.
Dalsie rychlonabijacky su na R1, takze s normalnejsou jazdou nie je problem BA-KE, ale chcelo by to viac rychlonabijaciek okolo dialnic.
Aj s tymi AC stojanmi to nie je moc slavne - obchodne centra, napriklad, vonku maju dost nabijacich miest. Casto je na nich draha elektrina, ale lepsie, ako nic - specialne ak clovek nema doma moznost nabijat.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Čo pozorujem v okolí, tak si ľudia nabíjajú nečestne tak, že si prestrčia predlžovačku z pivničného okienka na spoločný prúd.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

To je sice smutne, ale vzhladom na situaciu tomu celkom rozumiem - nabijaciek je na SVK malo. Ale je to prasactvo, nie len kvoli platbe za elektrinu, ale aj kvoli bezpecnosti...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Tak to je na spoluvlastníkoch, aby to riešili u správcu nehnuteľnosti nie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto sa vyrieši jednoducho tak, že sa odstaví elektrina v pivniciach a ľudia si tam budu nosiť baterku.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ešte je aj možnosť že sa dotyčný dohodne so správcom domu a tú elektrinu si zaplatí. A potom je to v poriadku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

350kW ... hmmmm
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektrické autá sú super: 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá neporovnateľne dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil... A teraz pre vymletých libtardov, ktorí sa tu bohužiaľ vyskytujú - namiesto toho aby ste ma tu slniečkársky a progresívne mínuskovali, tak napíšte protiargumenty na všetky tri tvrdenia.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

4. Kapacita baterie sa casom znizuje, cize po rokoch este menej km
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

5. Dojazd na dialnici klesa aj o polovicu..

shorturl.at/kuzR0
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Presne toto ma stve najviac, Ak to vyrobcovia aj vedia tak na keru mariu vstavaju tie akupacky do podlah auta a teda su nevymenitelne. toto proste nechapem ... Ved tieto elektromobily su len casovo odlozeny elektroodpad na kolesach, nic viac.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A toto je presne, nabijanie z novych uholnych bani pri vypnutych novych atomovkach. Paradoxy zelenej buducnosti.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Protiargumenty k čomu? Šak keď je namiesto objektívneho výroku subjektívny výraz, je protiargumentom priekazne každý, kto s tebou nesúhlasí.
1. Lakomosť je individuálna voľba na úrovni presvedčenia, takže sa nerieši protiargumentami, ale náboženskou vojnou (viď. Teória hier II)
2. To i u traktora a i tak sa sedanmi moc neorie. (viď. Agrárna výroba I., resp. Farmárska revue)
3 Čas je relatívny ( viď. Kvantová fyzika, resp. Ant-Man )
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ak máš 10-30 ftv panelov na streche svojho domu a wall battery tak nemusíš platiť za benzín na pumpe/elektrinu na nabíjačke 8 mesiacov v roku. Ceny za ea sú ale brutálne to je fakt. A btw imho na elektroautách jazdia aj niektorí vymletní naciotardi.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Elektro je vhodne ako sharovane taxi do mesta s mini bateriou. Namiesto/ alternativa kolobeziek. Odvezie a stoji na nabijacke. Optimum samosoferujuce.

Nie tahat tonu baterii...

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Lenže ten pocit na kolobežke, keď cítiť nápor vzduchu vo vlasoch, sa nedá nahradiť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pusti si nasilno klimatizaciu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi to bolo myslene ako ironia, ale proste je to trapne, dospely chlap stoji zo stisnutou ritou na kolobezke a vezie sa :D no ked to vidim je mi za dotycneho trapne. To je strasne, chlap ma byt chlap a nie vezuci sa hnojcek zo stisnutou ritou :D .. vsimnite si ako maju vsetci tie rite stisnute, ani zeny nevyzeraju na tej kolobezke pekne.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

na to srat ako kto vyzera, ale povedz mi aky kokot na tu kokotinu vylezie za aktualneho pocasia, ze je najebaneho 15cm snehu a vylezie s tym na cestu ku autam? Som sa modlil aby mi kokot nedrbol pod kolesa, lebo by som to neubrzdil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked bude plne elektricky aj fekalny hovnocuc vtedy si mozme povedat ze je tu EKO doba. Dovtedy tie baterky su len predlzeny vyfuk a neviem si predsravit sta miliony doslyzilych baterii
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:

Pridať komentár