|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elektrické autá
Od: Elektrické autá
|
Pridané:
11.1.2023 17:03
Elektrické autá sú super: 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá neporovnateľne dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil.
|
|
Re: Elektrické autá
Od: 31337
|
Pridané:
11.1.2023 17:32
Kopirujes rovnaky koment pod kazdy clanok o elektromobiloch? Naco? Ved tu ani karmu nedostanes.
|
|
Re: Elektrické autá
Od: ffdf
|
Pridané:
11.1.2023 17:40
Zatiaľ má pravdu! Ak nebudú mať autá dve batérie z Terminátora, tak je to hovadina!! :-)
|
|
Re: Elektrické autá
Od: OriginalnyKoumak
|
Pridané:
11.1.2023 17:48
ukrajinci dobijaju elektroauta mobilnymi dizel/benzin generatormi, ktory bud tahaju za sebou na voziku, alebo ho maju pripevneny na nosici vzadu. Takze oni take detaily ako dojazd elektroaut uz maju davno vyrieseny.
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Šejk cha cha cha
|
Pridané:
12.1.2023 12:09
Chudáci budú ešte dlho platiť za ropu.
|
|
ultraradikálny konsenzualizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
11.1.2023 18:37
Zásadne nesúhlasím s tým, že v porovnaní s tým, že sa progres stratégie hodnotí cez tak taktické metriky ako "zatiaľ", "v lete" či "v zime", môže nejaká iná hovadina priekazne vôbec existovať.
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Ako pre koho
|
Pridané:
11.1.2023 20:48
Jazdím na benzínovom aute 10km denne.
Pre mňa by bol elektromobil ideálny.
Zatiaľ je rozdiel pri rovnakej veľkosti auta medzi benzínovým a elektro autom asi 8000€. Keď dostanem dotáciu 8000€ neváham ani sekundu inak môžem za ten rozdiel v cene jazdiť cca 10rokov na benzín (8000€ / 1,5€ = 5333 litrov benzínu / 7litrov na 100 spotreba takže mám za to 76185 km jazdenia)
Ale ako hovorím keď tu dajú znova dotácie tak to bude iná káva
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Lukoprén
|
Pridané:
12.1.2023 7:42
Prečo by na to mali dávať dotácie?
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Radimko
|
Pridané:
12.1.2023 7:55
Možno preto že ak štát chce aby som si kúpil o cca 8000€ drahšie auto kvôli čomukoľvek (napr. ekológii), tak ma má podporiť a zadotovať.
... inač šrotovne / dotácia tu bola kedysi aj na spaľovacie autá.
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Lukoprén
|
Pridané:
12.1.2023 9:25
Teba? Wav. Už ste videli ako fungovali dotácie na kúrenie, fotovoltaiku na Slovensku? kto sa na tom napakoval?
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Tommmy Robinson
|
Pridané:
12.1.2023 11:56
dostaneš leda tak trojnásobné účty za elektrinu, ty libtardovaná dotácia!
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Elektomobilista
|
Pridané:
13.1.2023 6:26
Presne!
A koľko je to EUR v porovnaní s cenou paliva?
Či jo už je vyšší stupeň matematiky?
|
|
Re: Elektrické autá
Od: elker
|
Pridané:
12.1.2023 7:56
Ak chce štát v čase hlbokej krízy odo mňa vymámiť peniaze na takú zbytočnosť ako je auto, tak nech cvaká dotácie a ja si to potom premyslím či podporím automobilový priemysel.
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Kingmax
|
Pridané:
12.1.2023 9:28
Máš podporovať autobuso, električko, trolejbuso, vlakový segment. Ak to má mať nejaký zmysel. A nie že dajú do malých obcí 2 autobusy za deň, mnohé skrátia, zrušia, zmenia časy a ľudia po.ebte sa! A takto nás furt niekto vracia do 50-60tych rokov. Ale to, že má rodina v činžiaku 4 autá, tak to je des!
|
|
Re: Elektrické autá
Od: 3244fw
|
Pridané:
12.1.2023 12:34
to je iba hlasovanie ludi, ze ta mhd je na nic aj v nedelu doobeda na prazdnych cestach
|
|
Re: Elektrické autá
Od: asad
|
Pridané:
12.1.2023 15:51
Presne tak.
MHD a SAD je nepohodlne, malo casto jazdi a je drahe oproti autu.
To je ten dovod.
Niekedy sa tolko jazdilo hromadnou dopravou preto, ze auta boli drahe.
Dnes su lacne.
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Kunčaft
|
Pridané:
15.1.2023 13:02
Drahé oproti autu? wav, nevedel som že máš ešte šlapacie autíčko. Mám lístok na cca 12 km busom ze nejakých 1 Ojro aj čosik. To mi nevykecáš. Ráno do roboty a poobede z nej. Úplne v pohode. zato že ty máš pohodlný zadok nemôžem.
|
|
ultraradikálny konšpiratorizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
12.1.2023 7:59
A myslíš, že špenát či slimáky by niekto žral, keby sa priekazne nerobili s cesnakom či maslom?
|
|
Re: Elektrické autá
Od: dewferf
|
Pridané:
12.1.2023 8:52
A zapocital si aj, ako sa ozrkadli 10km jazda dvakrat denne na zanesenych sviecka, ci dpf kazítku, štartéri, štart/stop systéme a podobne? Bude to naozaj tak, že ti tých 10 rokov bude treba len benzín/naftu tankovať?
Ja len, že bod zlomu bude imho o level skor... A tiež, ak máš/plánuješ mať deti, alebo aspoň kúsok pozeráš na ekológiu, tak to tiež môže prispieť jedným, či druhým smerom (podľa toho, ktorým informáciám uveríš).
|
|
Re: Elektrické autá
Od: asad
|
Pridané:
12.1.2023 16:05
Ak nieje blbec a na tych 10 km denne si nekupil diesel, tak nebude mat problem. Vlastne ani s dieslom nemusi mat problem. Mam znamych, co jazdili malo a hlavne po meste. Diesel za tych asi 8-10 rokov, co ho mali.Tohto roku menili za nove. Nie kvoli tomu, ze s nim mali problem ale potrebovali vymenit kvoli sedackam.
Praveze na taketo najazdy v meste je benzin stale lepsi a aj usetris. To nehovorim o probleme nabijania elektro auta v meste/bytovke.
Elektricke auta zas az tak niesu o ekologii. je to nieco za nieco.
Je to ako by si napriklad porovnaval atomovu elektrane s vodnou. Jedno ma svoje dost velke minusy a aj druhe. A zalezi od podmienok, co je lepsie pouzit.
Takze dnes tlacit len do elektra je nezmysel.
Kludne nech obmedzuju vjazdt spalovakov do urcitych zon(nejak je ohladom toho poslednu dobu ticho) ale nech ich nezakazuju plosne. Je to blbost
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Sancho
|
Pridané:
11.1.2023 18:17
Mozno mas pravdu.
A mozno ludia, co na to maju, si to vyskusali a zistili, ze je to lepsie.
Mimochodom, elektroauta sa vacsinou nabijaju pomaly kym spis, rano prides k nabitemu autu s vyklimatizovanym interierom.
Tebe niekto v noci leje benzin do nadrze?
Moj nazor je - nechces, tak si nekupuj.
|
|
Re: Elektrické autá
Od: JE TO TAK
|
Pridané:
11.1.2023 21:34
Skus na takom aute ist do Kosic a spat za jeden den.A som zvedavy co povies ked treba bude menit bateriu.A kam tie vsetky stare baterie daju?Mam este vela otazok na tuto temu a ked si taky odbornik mozes mi odpovedat na nie?
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Sancho
|
Pridané:
11.1.2023 22:33
LOL, jazdime 3-4x do roka z Zurichu do Bratislavy.
Bateria prezije auto niekolkonasobne - vela starych "zlych" bateriek z aut je stale OK na pouzitie ako baterky pre solarne systemy domov.
Daj nejake otazky, ked prideme zas na Slovensko, mozes sa povozit, nech si to aj skusis naozaj.
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Sancho
|
Pridané:
11.1.2023 22:50
Zo srandy som sa pozrel v planovaci - ak zacnem v BA z hotela s 100% baterkou, zastavim na 23 minut na chargeri na R1 Budca, tak som v Kosiciach (pri jazde podla predpisov) o 4 hodiny 52 minut.
Horsie je to s obojsmernou cestou, tam uz nabijanie zaberie 1:32 (musis nabit aj v Kosiciach). Vyhoda je, ze ak tam ides nieco diskutovat, mozes nabijat pocas toho (napriklad obchodne centra mavaju nabijacky, co su pomalsie, ale kazdy kW sa pocita a znizuje cas nabijania po ceste).
Celkova doba cesty he 10:16h, z toho nabijanie 1:32h.
Nezda sa mi to neurobitelne, tebe ano?
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Sancho
|
Pridané:
11.1.2023 22:50
A teraz mozeme porovnat naklady na cestu.
Na 100km mi auto zerie v zime 23kWh. Kedze pouzivam predplatne, mam 1kWh za 0.29EUR. Pocas cesty budem teda na 800km potrebovat 184kWh energie, zaokruhlime to na 200, nech je to s rezervou.
To je 58 eur.
Ak ratam cenu benzinu 1.5 EUR/liter (neviem, kolko naozaj stoji na SVK, tu stoji 1.7-1.9 EUR v prepocte), dostanes za to 39 litrov paliva.
Na 800km by si musel mat spotrebu 4.875 litra na 100km, aby si dosiahol rovnaku cenu za jazdu. To nedas ani na rozdychanej dieslovej Oktavii.
A to som nezaratal, ze tych prvych 77kWh mam v hoteli na koncovej nabijacke "zadarmo" (zaplatim to v cene parkovneho?), co este viac znizi cenu o 22 eur, alebo teda o 14 litrov benzinu pre spalovaci motor menej.
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Sancho
|
Pridané:
11.1.2023 22:52
A len na doplnenie, v lete, ked nejde vyhrievanie sedadiel a volantu a tepelne cerpadlo nemusi kurit na 21 stupnov, ale len chladit, zerie auto tesne pod 20kWh na 100km po dialnici pri 130km/h.
Spotreba rastie pri ceste do kopca, klesa cestou z kopca, ale kedze cesta je do Kosic a spat, tak sa prevysenie navzajom vynuluje.
|
|
Re: Elektrické autá
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
12.1.2023 6:30
Na doplnenie daj prepocet ako si par rokov setril po halerikoch a minul to za vymenu baterie/ kupu noveho. A tiez ako si vyriesil 2 tyzdne mrazy na lyzovacke pri -20. Nechas bateriu zamrznut ci dobijas nejazdiace auticko?
|
|
Re: Elektrické autá
Od: tintin
|
Pridané:
12.1.2023 6:56
Netrep nezmysly. Životnosť batérie v aute je vyššia ako je životnosť samotného auta. A mínusové teploty nemajú na životnosť batérie absolútne žiaden vplyv. Mínusová teplota iba spôsobí, že v čase keď je batéria zmrznutá, klesá jej využiteľná kapacita cca o 20%. Akonáhle teplota stúpne, kapacita sa vráti na pôvodnú hodnotu.
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Tommmy Robinson
|
Pridané:
12.1.2023 11:58
až sa stretnete s realitou, zaplačete! zatiaľ plačte pri pohľade na účty za elektrinu!
|
|
Re: Elektrické autá
Od reg.: miggg
|
Pridané:
12.1.2023 12:04
Ty si ako ta filmova postava, co zvoni na ulici velkym zvonom a vyblakuje KONIEC SA BLIZI!
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Elektromobilista
|
Pridané:
13.1.2023 6:40
Jazdím tretiu zimu na Elektre, z ceny za spotrebu elektriny sa teším a z takýchto Reakcii od odborníkov sa smejem. Takze mi to prináša ešte väčšiu radosť. O zážitku z jazdy ani nehovorím.
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Kingmax
|
Pridané:
12.1.2023 13:12
Nie nevráti. Tak ďaleko zasa s tou chémiou nie sme. A batériu mráz doslova likviduje.
|
|
Re: Elektrické autá
Od reg.: miggg
|
Pridané:
12.1.2023 13:51
Ale bolo by super mrazom vytrieskany mobil dobit v teplom vrecku...
|
|
Re: Elektrické autá
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
12.1.2023 20:18
4.875 l / 100 km dám na dieslovej Octavii kedykoľvek a kdekoľvek. Aj 4.6.
|
|
ultraradikálny empaticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
12.1.2023 6:49
...10:16h plus plánovanie plus priekazne obhajoba, nehovoriac o tom, že to platí len pri malom rozšírení, kedy sú všade voľné nabíjačky... a predovšetkým plus ten pocit opovrhovania samým sebou, ísť celý čas ako kokot podľa predpisov.
|
|
Re: ultraradikálny empaticizmus
Od: mojnazor
|
Pridané:
14.1.2023 1:28
súhlasím si kokot
|
|
Re: Elektrické autá
Od: bubacik
|
Pridané:
11.1.2023 20:50
Poctive elektromobily maju tepelne cerpadla. Tesla ma dokonca aj pre bateriu zvlast chladiaci a ohrievaci okruh s tepelnym cerpadlom uz od pociatku modelu S. Staci sa pozret na testy realnych dojazdov cez zimu pri kureni.
A potom tu mame elektromobily ktore neprisli na to ze klima sa da navrhnut tak aby bola jednoducho reverzovatelna a v zime vykuruju jak kabinu tak aj baterku pri chladnom starte odporovym dratom jak u kktov.
A ano, Teslaci robia karoserie napikacu a interier na grcanie ale z ich tepelneho manazmentu sa mozu niektore (nevravim ze vsetky) automobilky este dost ucit.
|
|
Re: Elektrické autá
Od: asdfghjkl1
|
Pridané:
11.1.2023 21:03
A uz sa naucili montovat plechy tak, aby im aj licovali?
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Sancho
|
Pridané:
11.1.2023 22:38
Cinske Tesly vraj hej. Ostatne zatial moc nie...
|
|
Re: Elektrické autá
Od: prekazne
|
Pridané:
12.1.2023 10:35
povedz mi ze mas adhd bez toho aby si mi povedal ze ams adhd
|
|
ultraradikálny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
12.1.2023 12:18
Ak ho bez navádzania nejde obviniť ani len so šírenia nepravdivých informácií, ostáva priekazne ešte obvinenie z kacírstva.
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Sancho
|
Pridané:
11.1.2023 22:54
S tou karoseriou je to podla mna prehanane - mne teda tie medzeri nijako nepritahovali zrak.
Ale ten interier bol tragedia - za tie prachy, ked to porovnas s Mercedes EQS a podobnymi, je to na zaplakanie.
SW a nabijaciu siet maju ale perfektnu.
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Laco 27
|
Pridané:
16.1.2023 17:43
Za jedno EQS kupis aj 2x Tesly S :-)
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Lyta Ascendanta 3-Rybá
|
Pridané:
11.1.2023 23:38
..eh,
presne tak isto by si zhodnotil stav počítačov v r. 1948, - 1968- 1988..
..jako predražené, nepraktické, nepotrebné, nešikovné obrie čudá,
zaberajúce celú halu, celú izbu, / velkú skrinu,
a žerúce elektrinu jako celá vačšia mestská štvrt, / výrobná fabrika v provozní špičke..
..a inak so strašným,/takmer neexistujúcím vizuálom, /grafikou,
..nepraktickým ovládaním,
a určeným len na zopár typov úloh, úkonov, aj to dost pomaly, a chybovo..
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Tommmy Robinson
|
Pridané:
12.1.2023 12:02
presne také isté je na nich konkrétne čo? elektroautá budú mať niekoľkotisíkrát menšiu spotrebu? baterky na nich budú niekoľkotisíckrát menšie? budú niekoľkotisíckrát rýchlejšie? kokotiny, čo? tak v čom sú porovnateľné???
|
|
Re: Elektrické autá
Od: Hati
|
Pridané:
13.1.2023 0:34
Totalne klames a si trapny.
|
|
ultraradikálny empaticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
11.1.2023 17:04
Tak ono zas v rámci kto chce kam, pomôžme mu tam, nebol Nemcom cynizmus cudzí ani pri plynových komorách, takže by moc neprekvailo, keby si v rámci vzorného pochodovania za greendealom s kamennou tvárou kupovali tí najodhodlanejší priekazne rovno i po dva.
|
|
Lebo koniec dotacii, zeby????
Od: mmichalll
|
Pridané:
11.1.2023 18:00
Aby v DE dostali dotaciu na elektrosrot bola podmienka ze auto musi byt prihlasene na znackach do 31.12.2022...
Takze tak
Za januar budu predaje 0,00prd...
|
|
Telekom optika
Od: asdsdf
|
Pridané:
11.1.2023 20:46
OT: Telekom optika mi ide download asi 1,5 mbit/s, pritom nic nestahujem :/
|
|
Re: Telekom optika
Od: Menšia väčšna
|
Pridané:
11.1.2023 21:08
Skúšal si to vypnúť a zapnúť?
|
|
Re: Telekom optika
Od: asdsdf
|
Pridané:
11.1.2023 21:30
Uz ide, bez restartu. Nieco mali oni s tym
|
|
Re: Telekom optika
Od: Lyta Ascendanta 3-Rybá
|
Pridané:
11.1.2023 23:12
..to se jen služebník pekel a agent nebes natahoval-i, stahovali, presúval po týchto, z jeho pohladu, ešte primitivných komunikačných linkách..
..mali video-hovor..
..ale na tejto úrovni ksoucna, bytia, - sa mu nedálo, a nedá inak, presúvat ani část svojej emanácie, z místa na místo..
|
|
Re: Telekom optika
Od: Tommmy Robinson
|
Pridané:
12.1.2023 12:04
niekomu tvoj počítač slúži ako bot, máš tam peknú zbierku trojanov!
|
|
yutb Zmeškaný Hovor (2022 singel)
Od: Lyta Ascendanta 3-Rybá
|
Pridané:
11.1.2023 23:15
Vynikajúci Richard, skvelý text...👍
Toto počuť unplugged v malom klube, / na gramci s LP-platnou, s whiskou a cigarou.
excellent
(..a nekterá, (vačšina) muziky si priam pýtá být hraná na gramoplatniíach..
|
|
Re: yutb Zmeškaný Hovor (2022 singel)
Od: Tommmy Robinson
|
Pridané:
12.1.2023 12:07
gramoplatní sa už predáva viac ako cd-čiek! pekná analógia s osudom autíčok na baterky vs. auto na palivá, čo? a pritom cd-čka ani nemuseli byť dotované a v 90-tych rokoch už boli LP takmer mŕtve!!!
|
|
gagasg
Od: Robo10111
|
Pridané:
12.1.2023 7:21
Kebyze na to mam tiez si kupim auto na duracelky. Ano ma to nevyhody ale ma to aj plno vyhod, ktoru su pre mna relevantne. Nech si kazdy kupuje co chce to ma nezaujima, skor by nas malo trapit ze sa ohyba trh(dotacie) a elektroauta sa umelo pretlacuju bez toho aby si sam ako produkt nasiel na trhu miesto...zly produkt skape, dobry sa bude dalej vyvijat. Taktiez preco sa viac netlacit na zelenu vyrobu energie ked uz chcu bezemisne auta.
|
|
Re: gagasg
Od: Lukoprén
|
Pridané:
12.1.2023 9:29
A prečo nie si schopný sa odviezť v autobuse, použiť vlastné nohy a či bicykel?
|
|
Re: gagasg
Od: Robo10111
|
Pridané:
12.1.2023 9:53
Autobus je drahsi pre mna ako ked idem sam v aute, cize to je mimo, navyse v aute chodime do prace dvaja + cez leto je bicykel za dobreho pocasia pouzivany denne. Ja mam na haku ekologiu auta, moje auto je dost ekologicke aj ked ide na benzin. Ale pre mna vyhody elektricky su ze to nemusis setrit kym sa zohreje motor, kuri to hned, nevydava to ziadny zvuk ked stojis na krizovatke, dokazem to "tankovat" aj doma, takze absencia chodenia na pumpu atd.
|
|
Re: gagasg
Od: Tommmy Robinson
|
Pridané:
12.1.2023 11:55
do toho je ťa hovno, prečo chce a potrebuje auto! ty si kľudne behaj pešo schopný prejsť 20 km na záťah...
|
|
20 km mi nerobí problém a ani sa zviesť v autobuse.
Od: Lukoprén
|
Pridané:
12.1.2023 13:15
To tak už chvala bohu dlho nie je. Aby sa niektorí debili len predbiehali že koľko áut má 1 ks človek. prečo ja mám nejako šetriť a ekologicky neviem čo, keď je tu sakra dosť tupcov tvojho zrna?!
|
|
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Tommmy Robinson
|
Pridané:
12.1.2023 12:11
tú elektrinu im vyrábajú/dotujú východní somári (kolónie) cez lipskú burzu, alebo im na všetko (priemysel, domácnosti, autíčka na baterky atď atď) stačia tie ich úžasné soláry a veterníky, he???
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Robo10111
|
Pridané:
13.1.2023 6:35
Uvidime ako to bude najblizsich 10 rokov, pretoze poslednych 20 rokov bol plyn velmi lacna surovina a s vynimkou kriz bol prakticky zadarmo a nikto ho ani nechcel tazit ak nebolo ulozisko na dobrom mieste(prevazne pevnina a blizko spotrebitela) a tym padom vyrastlo strasne vela elektrarni na zemny plyn. Bol to skvely biznis ktory ti zacal ako investorovi zarabat do 3-5 rokov, co je nevydane v energetike, pre porovnanie, solar ma tak 10 rokov(zalezi dnes na dotaciach) alebo taka atomka ma 30 az 50 rokov navratnost, preto ich stavaju len nadnarodne spolocnosti alebo velke krajiny. Lenze pokial sa udrzi vyssia cena plynu(co asi nie) tak sa budu solare a ine green elekriky viac presadzovat, ovela viac.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
13.1.2023 7:37
Plyn z ruska, spotreba tu je blizko spotrebitela? Co je potom daleko?
|
|
a vraj plynové šporáky škodia
Od: Fušer
|
Pridané:
15.1.2023 13:04
Ten skvapalnený vozený z USA...
|