neprihlásený
|
Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília |
|
Na juhu Slovenska majú vybudovať veľkú fotovoltaickú elektráreň
Značky:
elektrická energiafotovoltaikaSlovensko
DSL.sk, 15.11.2022
|
|
Na juhu Slovenska v blízkosti mesta Štúrovo by mala byť vybudovaná veľká fotovoltaická elektráreň s inštalovaným výkonom až takmer 30 MWp. Plánuje ju postaviť spoločnosť Priemyselný park Štúrovo a nahradiť má súčasnú elektráreň na uhlíkové palivá.
Vyplýva to z projektu predloženého na posúdenie vplyvov na životné prostredie.
Elektráreň má byť v areáli spoločnosti a čiastočne na pozemkoch mesta Štúrovo na celkovej rozlohe až 39.8 hektára. Pozostávať má z celkovo 78.9 tisíc panelov s inštalovaným výkonom 380 Wp.
Elektráreň má za rok vyrobiť približne 35.7 GWh elektrickej energie. Časť sa bude spotrebovávať na mieste v prevádzkach v priemyselnom parku a dodávať do miestnej distribučnej sústavy, zvyšok sa bude dodávať do siete. Ročná spotreba miestnej sústavy je 13.3 GWh. Úložisko elektrickej energie sa zrejme neplánuje, keď v čase nízkeho slnečného svitu bude podľa projektu nutné elektrinu nakupovať zo siete.
Elektráreň sa má začať budovať v júni budúceho roka a výstavba by mala trvať dva roky, investičné náklady majú dosahovať 25 miliónov eur.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
na juhu...
Od: bubak z bubakova
|
Pridané:
15.11.2022 22:18
a najlepsie na urodnom poli... tak sa to robi, do psej matere...
|
|
Re: na juhuhú
Od: Ujo Eletrón
|
Pridané:
15.11.2022 22:26
dvojaký úžitok, aj úroda (rastlinám toľko svetla stačí) aj elektrika bude :)
|
|
Re: na juhuhú
Od: najlepsie
|
Pridané:
16.11.2022 8:41
ten vyssie nevie, co napisal "na urodnom poli" nevie, co znamena slovo pole, ani co znamena slovo urodne.
|
|
Re: na juhuhú
Od: mudrlant
|
Pridané:
16.11.2022 11:52
odvez sa autom do sturova a naspat a potom pochopis co pisal ty mudrlant
|
|
Re: na juhu...
Od: q-p
|
Pridané:
15.11.2022 22:28
Nehovoriac o tom krásnom výhľade na krajinu a zeleň. Radosť sa pokochať. Tešíme sa!
|
|
Re: na juhu...
Od: Minohhhjh
|
Pridané:
16.11.2022 16:23
No keby ich radšej budovali na bývalých smetiskach
|
|
Re: na juhu...
Od: mojnazor
|
Pridané:
19.11.2022 21:05
tak 100x lepšie ako veterne elektrarne ...
|
|
Re: na juhu...
Od: ffdf
|
Pridané:
16.11.2022 0:15
A ešte treba panely samozrejme nasmerovať na sever!! :-)
|
|
..na tie nápady, MOJE IDEE - by sa mi už zzišla nejmín 1 fešná, šikovná sekretárka, well., líp povedané asistentka, čo by ich spisovala, - a vybavovala, spisovala, posielala, k ním aj článkz, patenty, - a licencie! !! ha! €$!
Od: Lyta Hochbatnica 2,3-Rybá
|
Pridané:
16.11.2022 1:34
ujo, stryná Eletrika má pravUdu - tie fotovolt.panely ovšemže nemusia (ba ani nesmú), být úplne priamo na holej zemi, - ich tzv."svetlá výška" sa dá regulovat, - teda, t.j., pod nimi v kliude može rást 1 - 2 metrová kukurica, obiloviny, žito, slnečnice, repku, apod., atd, atd..
(well, yo, - yo, yap, - jen by to chcelo ešte vyvznút také žacie stroje, mašiny, well, vhodné pre fotovolt.polia - pod fotovolt.panely - neco jako roomba, - ale na polia, zber vyšších, vysokých obilovín -==> -==>
ha! !! ( C ) !!!
..na tie nápady, MOJE IDEE - by sa mi už zzišla nejmín 1 fešná, šikovná sekretárka, well., líp povedané asistentka, čo by ich spisovala, - a vybavovala, spisovala, posielala, k ním aj článkz, patenty, - a licencie! !!! ha! konečne by boli - BUBACIKY, bubačiky!!!!!
|
|
Re: ..na tie nápady, MOJE IDEE - by sa mi už zzišla nejmín 1 fešná, šikovná sekretárka, well., líp povedané asistentka, čo by ich spisovala, - a vybavovala, spisovala, posielala, k ním aj článkz, patenty, - a licencie! !! ha! €$!
Od: bla bla bla
|
Pridané:
16.11.2022 6:36
on by to bolo aj vtipne, keby si nepisal jak debil
|
|
ultraradikálny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
16.11.2022 7:00
Ale veď keď sa netlačí do politiky, tak sa pretvarovať priekazne nemusí.
|
|
Re: ..na tie nápady, MOJE IDEE - by sa mi už zzišla nejmín 1 fešná, šikovná sekretárka, well., líp povedané asistentka, čo by ich spisovala, - a vybavovala, spisovala, posielala, k ním aj článkz, patenty, - a licencie! !! ha! €$!
Od: sekretarka
|
Pridané:
16.11.2022 8:39
nie je to prilis efektivne, kedze fotovolticke panely maju za ulohu slnecne svetlo kolektorovat, v zasade rovnako ako obilie. Omnoho lepsie je tieto panely mat na jednoducho upevnenej konstrukcii napr v metrovej vyske a kazdych par rokov ich presunut vedla - tj, napr kazde 4 roky, teda poda na rast (nie na urodu) bude mat dostatok slnecneho svetla na kultivaciu a znovuzurodnenie, tzv. lezanie uhorom. Presne tak sa to aj robi, ak su na to podmienky.
|
|
Re: ..na tie nápady, MOJE IDEE - by sa mi už zzišla nejmín 1 fešná, šikovná sekretárka, well., líp povedané asistentka, čo by ich spisovala, - a vybavovala, spisovala, posielala, k ním aj článkz, patenty, - a licencie! !! ha! €$!
Od reg.: miggg
|
Pridané:
16.11.2022 9:38
Pani sekretarka, prosim redigujte mu vsetky napady...
|
|
Re: ..na tie nápady, MOJE IDEE - by sa mi už zzišla nejmín 1 fešná, šikovná sekretárka, well., líp povedané asistentka, čo by ich spisovala, - a vybavovala, spisovala, posielala, k ním aj článkz, patenty, - a licencie! !! ha! €$!
Od: 33jkl33
|
Pridané:
19.11.2022 18:27
Jistě, pane ministře.
|
|
Re: ..na tie nápady, MOJE IDEE - by sa mi už zzišla nejmín 1 fešná, šikovná sekretárka, well., líp povedané asistentka, čo by ich spisovala, - a vybavovala, spisovala, posielala, k ním aj článkz, patenty, - a licencie! !! ha! €$!
Od reg.: bele12
|
Pridané:
16.11.2022 14:05
zrovna prednedavnom som citala clanok, tusim vo forbse, o tom ako kombinuju zelene strechy a fotovolticke panely a su s tym dobre vysledky. vysvetlenie bolo take, ze rastliny znizuju okolitu teplotu a to priaznivo vplyva na ucinnost panelov, ktore boli ulozene nad nimi. ulozene boli kolmo vzhladom na zem. panely boli obojstranne. vyslo im, ze to aj dlhsie pocas dna tahalo slnecne luce oproti jednostrannym panelom. zaroven rastliny mali tiez dostatok slnecneho ziarenia, kedze panely neboli plosne nad nimi ale kolmo pomedzi ne. mozno by sa to tak dalo pouzit aj na poliach.
|
|
Re: ..na tie nápady, MOJE IDEE - by sa mi už zzišla nejmín 1 fešná, šikovná sekretárka, well., líp povedané asistentka, čo by ich spisovala, - a vybavovala, spisovala, posielala, k ním aj článkz, patenty, - a licencie! !! ha! €$!
Od: q-p
|
Pridané:
16.11.2022 14:33
A aký máš estetický pocit z takého čierneho poľa?
A budeme tu našu vlastnú elektrinu kupovať na burze za drahšie ako je zvykom?
|
|
Re: ..na tie nápady, MOJE IDEE - by sa mi už zzišla nejmín 1 fešná, šikovná sekretárka, well., líp povedané asistentka, čo by ich spisovala, - a vybavovala, spisovala, posielala, k ním aj článkz, patenty, - a licencie! !! ha! €$!
Od: mojazor
|
Pridané:
19.11.2022 21:08
tak vzdy lepšie ako veterne elektrarne !
|
|
Re: na juhu...
Od: 65432122
|
Pridané:
16.11.2022 7:28
Aha, tuto
https://dopice.sk/riD
|
|
Re: na juhu...
Od: Robo10111
|
Pridané:
16.11.2022 8:17
Suhlasim, ale keby ze ti nejde elektrina doma tak by ti to oblo jedno, hned by si podporoval stavbu. Aj stlpy el. vedenia su hnusne a spatia celu krajinu, vsade same draty, ale hold.... ( druha vec je ta, ze sa nevyuzivaju strechy na velkych halach a fabrikach)
|
|
Re: na juhu...
Od: ptrmtr
|
Pridané:
16.11.2022 9:14
Francuzi idu od buduceho roka zaviest povinne solarne panely nad vacsimi parkoviskami (aj existujucimi - hlavne nakupne centra) a tu to ideme drbat na polia!
|
|
ultraradikálny konsenzualizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
16.11.2022 9:32
A to že ešte o deviatej bolo na projekte priekazne len sedem menežérov, štyria konzultanti a mediálny hovorca, nakoľko sa vôbec nevedelo, kto vlastne natiahne montérky a bude panely na polia drbat.
|
|
Re: ultraradikálny konsenzualizmus
Od: Elektrikár
|
Pridané:
16.11.2022 9:42
Niekedy sa alkohol mohol predávať až od desiatej.
|
|
Re: ultraradikálny konsenzualizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
16.11.2022 11:30
To lebo vtedy sa chľastalo toľko, že trebalo každý deň páliť nový, a nakálať drevo pod aparatúru kvôli BOZP nejde cez tri promile, takže trebalo čas na ten pokles priekazne pri plánovaní predaja zohľadniť.
|
|
Re: na juhu...
Od reg.: miggg
|
Pridané:
16.11.2022 9:42
Mas tam link na situaciu, je to maly flak hned vedla papierni, uzasne prostredie na zdrave pestovanie...
|
|
tesik
Od: doc. Genyó
|
Pridané:
15.11.2022 22:36
Udvözöljünk
|
|
Re: tesik
Od: ffdf
|
Pridané:
16.11.2022 0:16
Halgas!
|
|
naco je nam jadro ked su tu panely
Od: xzpyth
|
Pridané:
16.11.2022 2:08
tak ten televizor naozaj budem pozerat pri svieckach
|
|
drbohlavovo
Od: Kingmax
|
Pridané:
16.11.2022 7:02
My sme v tomto veľmi divná krajina že na najlepších pôdach si necháme stavať všakovaké búdy! Ale však nejaký humus dovezieme, ľudia sú pohodlní, mladým sa zboha nič nechce robiť, ani tú pôdu onedlho nebude mať kto obrábať, iba ak by na to niekto dáku "apku" vymyslel.
|
|
Re: drbohlavovo
Od: lsns
|
Pridané:
16.11.2022 8:36
tieto bachorky o urodnych a najlepsich pôdach... Chod si kupit taku podu a stan sa polnohospodarom a potom vykrikuj. Ked raz to pole vlastnim, tak sa pokojne mozem rozhodnut, ze si tam postavim mrakodrap - ak to prejde uzemnym rozhodnutim. Fotovolticka elektraren zjavne presla.
|
|
Re: drbohlavovo
Od: Kalinčiak
|
Pridané:
16.11.2022 13:11
Takýchto "logikov" nám naozaj netreba... A onedlho bude jesť čo?
|
|
Re: drbohlavovo
Od: no predsa..
|
Pridané:
16.11.2022 17:43
to je otazka....bude sa dovazat zo zahranicia, lebo nasa poda bude vyuzita na neefektivnu produckiu elektrickej energie, ktora sa tiez bude dovazat, lebo jej ani pre lokalnu spotrebu nebude dost predsa..
a jedlo si kupime za peniaze, ktore zarobime za sluzby, ktore vyrobime pri tom nedostatocnom mnozstve el. energie, po tom co zaplatime za dodavku el. energie k poskytovaniu tych sluzieb, ak nam nieco zostane.. pokial sa samozrejme nezmenia preferencie spotrebitelov (co sa zrejme nikdy nestane, pretoze za posledne dva roky sa to stalo iba dvakrat) a na nase sluzby sa zakaznici nevyseru, pretoze budu uprednostnovat veci s realnou hodnotou, odzrkadlujucou zmenu ich preferencii (strach o zivot alebo zdravie napriklad?? neviem..).
ako na to pozeram, tak na to pozeram, znie to z kazdeho uhla dost kokotsky..
|
|
Re: drbohlavovo
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
16.11.2022 9:21
Ved ide 4- ta priemyselna revolucia.
Rylovanie, hnojenie,uprava, sadenie, zber, spracovanie budu robit autonomne stroje.
Ludia budu zavrety vo virtualnom svete. Ved je to neodvratne.
Zenieme sa za digitalnou nesmrtelnostou. Ideme k svojej podstate. Nase vedomie nebude potrebovat telo ani biologicky mozog.
Rovnako tak vytvorime dalsich XY roznych digitalnych svetov medzi ktorymi si budes vyberat.
To je buducnost. Nie kolonizacia tohto vesmiru.
|
|
Re: drboblahovo
Od: anonymous2743
|
Pridané:
16.11.2022 20:37
Ono sa to vzajomne nevylucuje. Virtualny svet moze byt krajsi, ale ten realny je priekazne silnejsi, a niekto v nom musi davat pozor aby na server NBU nedopadol meteorit.
|
|
Re: drbohlavovo
Od: 33jkl33
|
Pridané:
19.11.2022 18:21
O priemysle 4.0 počúvam už asi 7 - 8 rokov. Ono tá automatizácia má svoje úskalia. Ale aspoň budem mať viac práce keď ju ostatný kvôli zvýšenej automatizácii nebudú mať. :)
|
|
Re: drbohlavovo
Od: 33jkl33
|
Pridané:
19.11.2022 18:22
ostatní
|
|
380Wp?
Od: Sancho
|
Pridané:
16.11.2022 8:35
Zvlastne, vsade sa uz v pripade takychto velkych onstalacii pouzivaju 420Wp+ panely - 10+% vyssi vykon a lepsi vykon v porovnani s 380Wp panelmi pri ciastocnom alebo uplnom zatieneni.
A inak toto caka cele juzne Slovensko. Extremnym vytazovanim pody sme si sposobili eroziu takych rozmerov, ze nasa kedysi najurodnejsia poda v regione sa pomaly meni na ilovity piesok.
Poda potrebuje par rokov na regeneraciu, fotovoltaika jej to dopraje.
Dufam, ze sa casom na Slovensku rozvinie aj agrovoltaika, ale na tu si este budeme musiet par rokov pockat...
|
|
Re: 3800 Wp?
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
16.11.2022 8:48
Agrovoltaika? Solar na streche kazdeho traktora a kombajnu?
|
|
Re: 3800 Wp?
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
16.11.2022 11:08
Fotovoltika a pod nou rastliny, ktorym az tak nevyhovuje byt celu dobu na priamom slnku.
|
|
..hejnj, znamosti, kontakty.. a cca takto sa robi ten biznis, vzdy a vsade, - aaaj toten uuuuuspech, SUCCESS
Od: Lyta ZkrachZneuzNasranAChudobna
|
Pridané:
16.11.2022 13:39
^^ vsak presne o tom istom som pisal vyssie,
..jen odo mna to, ovsemze nikdo nebere..
("..ani pes by si nevzal odo mna ani kurku zchleba.." abo jako se to zpiivaa, v tej Gottovej slaagri..)
presne ten napad som opisoval vyssie - fotovolt.*polia", - a priamo pod nimi polia s (vhodnymi, nizsimi) plodinami, rastlinami..
alejo, svet, / ekonomia - neni .."spravedliva - ta BA, vstky tie velkomesta sveta, co ich jen je - su plne, oriam preplnene hlupymi, ale hezkymi, sexi ..foto- modelkami,
a vypatlanymi, agresivnymi, vyfetlymi nagelovanymi cutaalistami, marketermi, manageermi, kopaalistami, kopackami, ktori sa, vsetci, priam kupu, plaavaju, v tyych €$, a komu sa, jako milaackom davuu, vsetci priam klanaju, a zahrnaju ovaciami, uctou, uznanim, - jako gladiatarov (vitazniich), v prachu Riimskeho Kolossea, v Starem Riime..
|
|
Re: blablabla
Od: anonymous2743
|
Pridané:
16.11.2022 20:42
A vies o tom ze gladiatori boli priekazne otroci? Ti si teda moc uznania a ucty neuzili ...
|
|
Re: blablabla
Od: 33jkl33
|
Pridané:
19.11.2022 18:30
Nie, všetci gladiátori neboli otrokmi.
|
|
Re: 3800 Wp?
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
16.11.2022 14:32
https://youtu.be/s-gIWgthit0
|
|
Opatrne s tým.
Od: Bežný užívateľ
|
Pridané:
16.11.2022 8:44
Môže to narušiť menežment stravovania hovädzieho dobytka, čiže pasenie.
|
|
Re: Opatrne s tým.
Od reg.: bele12
|
Pridané:
16.11.2022 14:10
niekolko krat tyzdenne chodim autom okolo kravina. zatial som tie kravy videla vonku raz, ked tam horelo. mimo toho su stale vnutri. ziadne pasenie vonku uz sa davno nekona. cest vynimkam. smutna doba pre tie zvierata.
|
|
Re: Opatrne s tým.
Od: 33jkl33
|
Pridané:
19.11.2022 18:40
To bude asi tým že pasienky nie vždy bývajú hneď pri kravínoch. Ja sa vozievam cestou-necestou a už som narazil na pár pasienkov kde bolo aj cez 200 kráv. Horšie bolo keď som narazil na poľnej ceste na zblúdeného býka (konkrétne to bolo plemeno škótsky náhorný dobytok) ktorý stál pri ceste a veľmi škaredo sa pozeral po každom čo išiel okolo.
|
|
megawatty
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
16.11.2022 8:59
30 MWp a pritom v reale iba cca 4,1 MWa
(mali by uvadzat oba udaje megawatty peakové a averageové - vzhladom na dlhodobu prevadzku)
jasne ze MWa sa da vypocitat z udaju o vyprodukovanej energii (napr. v MWh) za nejaky cas (napr. za rok) - ale proste aby nevznikalo sdanie ze tu mame staly zdroj 30 MW vykonu, podobna ako 480 MW jadrovy reaktor
spickovy vykon to nedosiahne bud nikdy, alebo par minut do dna, ked na oblohe nebude ani mucha a sklnko bude kolmo prazit zemsky povrch (darmo sa budu kolektory otacat jak slnecnica)
|
|
Re: megawatty
Od: ZX Spectrum
|
Pridané:
17.11.2022 17:15
keď nebude na oblohe ani Alfons Mucha?
|
|
to ako fakt?
Od: Karolko Za Kolko
|
Pridané:
16.11.2022 11:03
Citujem z clanku "Úložisko elektrickej energie sa zrejme neplánuje, keď v čase nízkeho slnečného svitu bude podľa projektu nutné elektrinu nakupovať zo siete." .... cize solarna elektraren bez uloziska bude nutit odberatelov kupovat elektrinu. A to ma potom ako pomoct? Ved je to to iste, ako navrhnut rodinny dom bez pripojenia na kanalizaciu alebo zumpu - dostanes vedro a ked bude treba poriesis si sam.
|
|
Re: to ako fakt?
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
16.11.2022 11:29
Zly priklad. Je to ako zapojit bytovku na kanalizaciu bez zumpy ako medzivrstvy.
|
|
Re: to ako fakt?
Od: vychytralec
|
Pridané:
16.11.2022 11:59
alebo ako povolit autu nastartovat priekazne iba pri ceste dole kopcom. cez den ti je ako domacnosti el. energia napicu a vecer, ked ju potrebujes, si posvietis z elektriky z tej hnusnej neekologickej ropy (uhlie, atom, to je jedno), ale to je v poriadku. kto tomuto fandi je kokot.
|
|
Re: to ako fakt?
Od: brano2
|
Pridané:
16.11.2022 12:44
Ale veď všetci predsa budeme mať dve Tesly, jednou jazdiť a druhú napichnutú na bytovku budeme všetci zo solárov dobíjať.
A potom až tú prvú vyjazdíme tak ich vymeníme. Prakticky jazdenie zadarmo, nekúp to.
Len premýšľam či tie dve tesly na ktoré sa vyskladáme budú tej plnej bytovke ľudí na rozvážanie stačiť. Síce to vraj odšoféruje nazad sama, ale aby sa v prípade postupného vozenia detí do škôl stihla otáčať v tých zácpach.
|
|
Re: to ako fakt?
Od: fantasmagoria
|
Pridané:
16.11.2022 13:39
tak v prvom rade.. v Afrike nie je dostatok detí aby naťažili toľko nerastných surovín, ktoré sú potrebné na to, aby každý európan žil megaekologicky (dve tesly).. popri tom elektráreň s teoretickým výkonom 30MWp dokáže nabiť iba 300 (!!) tesiel (teoreticky z nuly do plna batéria 100kWh), tak to by sa povozili maximálne tí zabezpečenejší obyvatelia Štúrova, aj to iba za slnečných dní.... po zosilnení elektro sústavy tak tisícnásobne.. pri žiadnej ďalšej spotrebe mesta........
|
|
Re: to ako fakt?
Od: fantasy magoria
|
Pridané:
16.11.2022 13:40
ak by sme chceli byť naozaj ekologickí, akože celoslovensky, tak by bolo treba elektráreň tohto typu (pre tebou uvedené potreby, 2 tesly na obyvateľa) zväčšiť 35 000 krát, teda zabrať cca 1 400 000 ha pôdy = 14 000km2= 1/4 rozlohy Slovenska. V tom prípade by nemali kadiaľ tiecť rieky a jazdiť autá, ale to by nebol problém, lebo konštrukcia by sa spravila nadzemná vosoká, čiže by sa dalo pod ňou v tieni ešte aj žiť. Tento tieň by spôsobil ochladenie povrchu zeme a takto by mohlo Slovensko získať prvenstvo v aktívnom odďalovaní globálneho otepľovania. Kto ide do toho?
|
|
Re: to ako fakt?
Od reg.: miggg
|
Pridané:
16.11.2022 15:20
Ale co s tym maju domacnosti? To, ze niesi cez den doma, neznamena ze nespotrebovavas. Niekde sedis, kde sa kuri/klimuje, niekde jes, nieco, co sa varilo, obsluhujes nejaky stroj, atd.... Tej el. je jedno kde ju spotrebujes, najviac jej ale spotrebujes cez den... A doma to svetlo spotrebuje najmenej, ak nenechavas zapalene celu noc nejake obrie lustre...
|
|
Re: to ako fakt?
Od: vychytralec
|
Pridané:
16.11.2022 17:53
toto mas pravdu, firmy spotrebuju cez den viac ako domacnosti.. takze firmy budu mat zelensiu energiu (rovnako drahu, lebo nemec povedal, ze elektrika musi desatnasobne zdrazit aj keby si ju vyrabas suchanim kamenov, a zisk z nej bude urcite vyuzity na plnenie zelenych cielov EU, ako je tomu vzdy pri tychto europskych tuneloch;) ), domacnosti si mozu brnkat, elektrika bude rovnako draha a z rovnakeho zdroja, lebo tento zazrak neriesi ani vecerne kurenie, ani ranne kurenie a ohrev teplej vody.. svietenie je naozaj drobizg oproti vykurovaniu.. a to urcite nie som zastanca toho, aby tam nalozili 10 ton baterkoveho odpadu!!
a este jedna vec.. stale to neriesi nic ked je zamracene, takze mas pravdu, ale iba takú stvrtinkovú.. pokial sa nezmení a nezracionalizuje vzorec (pattern) spotreby ludi, tak toto je dohazdovanie si biznisu a hranie sa na bratislavského eko/bio típke, nech to vyzerá čo najlepšie na facebooku
|
|
Re: to ako fakt?
Od reg.: miggg
|
Pridané:
16.11.2022 18:17
Omg, dsl by mohlo organizovat majstrovstva v malovani certa na stenu... No vedia kolko a kedy spotrebuju, tak si to tak postavia...
|
|
Re: to ako fakt?
Od: realista
|
Pridané:
17.11.2022 0:09
citim z teba optimizmus hraniciaci s naivitou, v dobrom, ale mam oci aby som videl a UM aby som rozUMel..
|
|
konecne
Od: koss
|
Pridané:
16.11.2022 12:58
Neviem co vsetci riesite urodnu podu
-a, je to v areali priemyselneho parku
-b, aj keby bolo, ta poda sa tym neznici, solarna elektraren ma zivotnost 30-40 rokov, takze casom sa poda moze opat vyuzit (a zregenerovat)
-c, aj keby bola, da sa kombinovat solarna elektraren napr. pasienkom, alebo niektorymi plodinami ktorym praveze ciastocne zatienenie nevadi/prospieva..
https://en.wikipedia.org/wiki/Agrivoltaics
|
|
Re: konecne
Od: Kingmax
|
Pridané:
16.11.2022 13:15
Aká pôda zregenerovať? Ak idú na nej postaviť nejakú búdu, tak vrchnú časť - ornicu zhrnú na kopu a nechajú niekde totálne schátrať, lebo už väčšinou nikoho nezaujíma. Prerastie na totál burinou a je vystarané... :-(
|
|
Re: konecne
Od: otvor oči
|
Pridané:
16.11.2022 13:49
netvárme sa, že rozumné argumenty sa nedostanú z ozvučnice do mozočku.. kolegom zrejme ide hlavne o princíp, že krajina, ktorá má dostatok úrodnej pôdy pre zabezpečenie základných životných potrieb svojich obyvateľov (obživa je základná potreba, finančný zisk nie), využíva pôdu na umožňovanie stavieb priemyselných koncernov a nepoužiteľných pseudozdrojov elektrickej energie. A neklam sám sebe.... už vidím niekoho, ako investuje trojnásobok nutnej investície do stavby trojmetrových podstavcov pod panely.... a hneď vidím ďalšieho, ako sa pod nimi zohýba a trápi sa s pestovaním nejakých totálne málovýnosných tieňomilných zázrakov.. Skús sa zamyslieť nad realitou pred tým, ako vypustíš takúto rozprávku z klávesnice....
|
|
Re: konecne
Od reg.: miggg
|
Pridané:
16.11.2022 15:33
No tak sa netvarme... Preco by sa mal kritizovat konkretny priklad, pomocov argumentov, ktore sa ho netykaju? To ked poznas Joza kokota, tak su vsetci Jozovia kokoti? Ked sa to postavi, nebude na pultoch menej slovenskych potravin, lebo elektrarne nie su dovod, preco dovazame potraviny... Ked sa buchne na dovazane potraviny prirazka, ktora sa potom spravne vyuzije bude slovenskych potravin dost...
|
|
Re: konecne
Od: okáň
|
Pridané:
16.11.2022 18:02
samozrejme, štátna podpora slovenského poľnohospodárstva je téma rozsiahla, ale vždy je základ to, aby tá pôda bola k dispozícii. A zasa od teórie k praxi, dnes nemôžeš "buchnúť" na dovážané potraviny prirážku, lebo colnú politiku riadi EÚ a tá ma hlboko v riti to, či sú slovenskí poľnohospodári konkurencieschopní (už pred 15 rokmi im sľubovala, že do troch rokov sa výška dotácií na SK vyrovná nemecku, a doteraz čakajú.. nie že by som o tom niečo vedel..).. a na druhej strane, zase od naivity k realite, naozaj veríš, že získané peniaze sa vôbec dostanú tam, kam majú? nehovoriac o tom, že by bol v štátnej správe niekto, kto by mal záujem, alebo skôr bol kompetentný na to, aby boli tie peniaze použité, ako píšeš, "správne"..
Asi poznám priveľa Jožov kokotov..
|
|
Re: konecne
Od reg.: miggg
|
Pridané:
16.11.2022 23:28
Nevravim, ze sa to stane, iba som napisal priklad, co sa musi stat, aby boli v obchodoch hlavne slovenske potraviny... Dalsia moznost, je zmena nakupnych zvykov dostatocneho poctu kupujucich a popravde, myslim, ze pravdepodobnejsi je ten scenar ako vystupime z eu a postavime velky plot... Ide hlavne o to, ze panely postavene vedla fabriky s tym absolutne nic nemaju. Ani panely kdekolvek inde, to su minimalne plochy v porovnani s tym co tu je... A napriek tomu, ze sa vsetky nevyuzivaju, stale je dost domacej produkcie k dispozicii - u nas doma sa napr. jedia len slovenske produkty s minimom vynimiek (kym nebude miesto madarska more). A jeme pestro. Je tu stale vela dobrych chovatelov a pestovatelov kadecoho, vela z nich robi rozvoz po sirsom okoli, takze vacsina ludi na slovensku ma k dispozicii pestru slovensku stravu... A ani cenovo to nikoho nezrujnuje, ked uprednostni kvalitu pred kvantitou... Takze, vsetko je, aj bude, kym bude zaujem...
|
|
Re: konecne
Od: okáň
|
Pridané:
17.11.2022 0:13
robíš dobre čo robíš, tvoje deti ti za to raz poďakujú. dúfam, že tvoj optimizmus bude nádejou pre nás všetkých!
|
|
Re: konecne
Od: koss
|
Pridané:
17.11.2022 14:45
Okolite krajiny maju omnoho vacsie dotacie malym polnohospodarom ako my. Je to totiz tazka a neista praca, ktora sa nikomu nebude chcet robit ak ma zivorit. U nas tym padom nedokazu konkurovat. Prispieva k tomu aj neumerne odvodove zatazenie a dalsie problemy.
Takze tu ostavaju prevazne len megakorporatni polnohospodari ktori pestuju v obrovskych mnozstvach repku a podobne plodiny, ktore sebestacnosti velmi nepomahaju. Treba podporovat malych a strednych polnohospodarov.
To, ze na 0.1% polnohspodarskej pody sa docasne postavia solarne elketrarne nijak a neovplyvni sebestacnost slovenska. Teda ovplyvni - ale tu energeticku.
A spravidla sa nestavia na tej najkvalitnejsej ako tu pisu ludia) - to clovek nevie posudit aka je to poda len tak z okna auta. Nedava to zmysel kedze lacnejsie sa da kupit/prenajat menej bonitna alebo degradovana poda, ktorej je tiez dostatok.
|
|
Rusi kradli pracky, pobrali aj hracky, uchmatli aj myvala, , uz sa v Zoo nezahra
Od: Lyta Hochbatnice 3~ryba
|
Pridané:
16.11.2022 14:23
Mýval míval ňadra rád,
býval s nima kamarád.
Jen co přišel do Zoo zpátky,
skončily mu tyto hrátky.
Teď je stižen traumatem,
že se musí zdržet žen.
O ňadrech už jenom sní
během běžných nudných dní.
|
|
Agrivoltaika
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
16.11.2022 14:32
Kuk: https://youtu.be/s-gIWgthit0
|
|
dnes má meniny Agnesa
Od: teta zorzeta
|
Pridané:
16.11.2022 17:20
namiesto tych panelov tam mohli dat wankelov motor.
|
|
Re: dnes má meniny Agnesa
Od: tink tank
|
Pridané:
16.11.2022 18:04
kamarát, ty si káder :D máš plus.
|
|
repka
Od: bdasydiysadysva
|
Pridané:
16.11.2022 18:28
repka uz nie je v kurze?
|
|
Pan jméno mé, mám už renomé, Pan se jmenuju a jsem Bůh Pan Bůh všech stád vás má, slečno, rád, jen Pan je pro vás ten pravý.
Od: Lyta Hochbatnica a 3-ryba
|
Pridané:
16.11.2022 23:45
Orbaan~Madari by mali uz ale zapocat dostavbu stupna Nagymaarhosz, podla variantu *"C", jako boli dohodnute, a zazmluvnene, este v medzistatnych rokovaniach a zmluvach Sk - Hu, od *"77 ~ "82-ho"
(..btv.a viem, ze gladiatori boli (zvacsa vsetci, /takmer po cely ich cas..) otroci, atd..
jak se vravi, *"jako preceda matickeho, fyzickeho, elektro Ele-/Eln, fyzikalniiho, sachoveho, ekonomickeho, a historickeho *"krouzku", fakt nie som nejaky vyyfet z Dubravky / hlavohrud v svetlo- zelenom tricku..
|
|
fotovoltika
Od: Tekla
|
Pridané:
16.11.2022 23:48
Sloboda slova je top prioritou na našom portáli https://cekni.to - našim cieľom je vytvoriť čo najrozmanitejšie záujmové komunity a umožniť v rámci nich aj medzi nimi slobodnú diskusiu bez cenzúry, ako alternatívu k Facebooku na Slovensku a v Čechách.
Navyše sme bez reklamy, podporujeme anonymitu (registrácia je možná bez emailu) a bežíme na open source.
|
|
Re: fotovoltika
Od: len či ozaj
|
Pridané:
17.11.2022 0:15
to tvrdí aj Musk.. až na tú registráciu bez mailu..
|
|
Budovy
Od: Majly
|
Pridané:
18.11.2022 9:07
Najlepsie miesto pre fotovolticke panely su strechy vsetkych budov.
|
Pridať komentár
|
|
|
|