neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Problematická kampaň Orangu o úniku intímnych fotiek bola v poriadku, tvrdí Rada pre reklamu

Značky: Orangebezpečnosť

DSL.sk, 18.3.2022


Problematická kampaň telekomunikačného operátora Orange propagujúca novú službu v oblasti bezpečnosti bola podľa rozhodnutia Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu v poriadku.

Operátor Orange aktuálne plošne zdražuje svoje služby aj existujúcim zákazníkom, zároveň so zdražovaním ako veľkú tému otvoril tému bezpečnosti a ako veľkú výhodu nových drahších produktov vyzdvihuje novú službu bezpečnostnej ochrany Online ochrana, ktorú aj masovo propaguje.

Poukázanie na tému počítačovej bezpečnosti aj pre bežných užívateľov je pozitívne a potrebné, keď táto téma je bežnými užívateľmi často podceňovaná. Samotná služba Online ochrana má ale vzhľadom na súčasný stav využívaných internetových technológií a technický spôsob svojho fungovania otázny prínos a efektivitu a operátor dokonca pre server DSL.sk odmietol odpovedať ako je podľa neho služba účinná voči rozličným typom hrozieb, ochranu proti ktorým sľubuje.

Zároveň propagáciu témy a služby Orange odštartoval kontroverznou kampaňou, keď na konci januára viaceré mediálne známe osoby označované ako slovenské celebrity na sociálnych sieťach informovali o získaní ich súkromných citlivých dát ako napríklad intímnych fotiek útočníkmi a následnom vydieraní. Išlo o súčasť kampane Orangu a nepravdivé informácie.

Aj keď je poukázanie na tému počítačovej bezpečnosti aj pre bežných užívateľov pozitívne, je otázne či takýto typ kampane nakoniec nepôsobil presne opačne ako mal a časť užívateľov sa nezačala k bezpečnosti stavať ešte ľahostajnejšie ako predtým. Následne totiž samozrejme prišlo k odhaleniu, že tieto informácie nie sú pravdivé. Minimálne časť užívateľov si tak z kampane mohla odniesť poznatok, že takéto incidenty bývajú vymyslené a nedejú sa.

Na kampaň prišla aj sťažnosť na Radu pre reklamu od fyzickej osoby. Kampaň "...niekoľko dní bežala ako neoznačená reklama po Instagrame a vzbudila tak súcit u followerov (sledovateľov) na sociálnej sieti Instagram. Orange zaplatil influencerom, ktorí následne klamali na sociálnej sieti Instagram, že prišli o citlivé osobné údaje. Tým vzbudili falošne súcit a strach u svojich "fanúšikov", ktorí nevedeli, že ide o platenú reklamu. Išlo tak o klamanie a zavádzanie neoznačenou platenou produktovou reklamou a nie spoločensky zodpovednou," uvádzalo sa v sťažnosti.

AK RPR, ktorá v minulosti uskutočnila už viacero kontroverzných rozhodnutí v prospech telekomunikačných operátorov, rozhodla, že kampaň neporušuje Kódex reklamy.

"Zadávateľ si ako súčasť kampane zvolil metódu "teasingu", ktorého podstatou je vyvolanie zvedavosti a záujmu verejnosti. Vo všeobecnosti možno vychádzať z toho, že súčasťou tejto techniky nemusí byť vždy priame označenie zadávateľa či produktu. Spotrebiteľ teda nemusí na začiatku poznať predmet kampane, prípadne vedieť aký produkt, či službu kampaň komunikuje. Je však tiež pravdou, že aj takáto forma komunikácie by mala spĺňať kritéria identifikovateľnosti a spotrebiteľovi by malo byť zrejmé, že uvedená komunikácie má komerčný charakter, resp. je reklamou. V predmetnom prípade však AK RPR prihliadala na skutočnosť, ktorú uviedol aj zadávateľ, a to, že v momente, keď tému internetovej bezpečnosti otvorili na sociálnych sieťach známe osobnosti, neboli tieto ešte ambasádormi značky a so značkou neboli ani spontánne spájané. Influenceri, v tejto časti kampane, na značku, ani produkt žiadnym spôsobom neodkazovali, a preto, ako aj v kontexte cieľa tejto časti kampane, ktorým bolo otvoriť tému bezpečnosti na internete vo všeobecnosti má AK RPR za to, že pravidlá vo vzťahu k identifikácii reklamy porušené neboli a AK RPR vyhodnotila reklamu ako neporušujúcu Kódex," informuje RPR vo svojom oznámení.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami


Diskusia:
                               
 

Operátor na hrane zákona, s praktikami šmejdov, bez štipky sebareflexie a zodpovednosti. Fakt ti gratulujem Federico.
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

V kosicoch je uz viac spionov ako v celom rusku
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Tak už viem kto mi posiela emaialy , že má videa kde si leštím bagetu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to je bonusová služba, nech sa nezdržuješ s natáčaním videa sám
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V diskusii pri článku 25953 o Netflixe používateľ cvk jasne dokazuje, že rad je muzskeho rodu, z čoho logicky vyplýva, že kým nie je obvinený, je Rada pre reklamu priekazne dezinformácia.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

z toľkého cucania bývajú belasé prsty...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

+
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Členmi RPR sú aj Telekom aj Orange.
Sr*či predsa nepôjdu proti sebe...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Akurát Orange-u zverím bezpečnosť. Nie som padlý na hlavu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Padnutý.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na vzbudzovanie falošného súcitu a strachu u svojich fanúšikov majú predsa patent náboženstvá.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Na co konkretne narazas?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Orange je uz ako Kocner, myslia si, ze mozu vsetko. Klamu, zavadzaju, okradaju. Pohybuju sa na hrane zakona a smeju sa ludom do huby. Uvidime do kedy.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Google, Apple, M$, Intel a ďalší to tiež robia, dá sa povedať že to je to zaužívaná tradícia ktorá funguje. Sem tam nejaká pokuta alebo súd, tie drobné im zaplatia a smejú sa ďalej.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

No pokial si to zakaznici radi nechaju ... a vieme ze to funguje dost casto ... vid apple, bmw, fb, ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze novodobe praktiky neoznacenej reklamy vytvorene "homo hoaxus" su v poriadku.

Vtipne na tom je podanie tabulkarov z agentury Elite marketingu v style aky vynikajuci dosah mala "nasa kampan".

Dosah mala, to je nepopieratelne. Neviem ci si vsak uvedomuju, ze mala aj efekt clanku noveho casu konciaceho s vykricnikom s ktorym si na opustenej chate na latrine vytierate zadok.

Kedysi serioznejsia firma Orange sa vdaka takejto kampani v ociach mna osobne dostala na hlbsie dno...

Ale prezentacie reklamky Elite hovoria v mene cisel - dosah sme mali prekrasny. Jeho kvalita vsak ide 180 stupnov opacnym smerom
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nevytierajte si novým časom! To s tou opustenou chatou je podvod! Zdravšie je používať obyčajné monochromatické noviny, lebo pri farebnej tlači sa používajú škodlivé chemikálie, ktoré môžu preniknúť priekazne hlboko do kam by nemali!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Uprimne, ja som o tejto kampani nevedel. Totiz samozvane slovenske celebrity nepozeram. A ani ich socialne kanalizacie.. Cize.. ani orange nemam.. cize.. nemam tusenie aky dosah toto malo, avsak viem jedno, orange by mal ist sediet na 10 rokov, pretoze siril hoax a dezinfo umyselne.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Podla mna je rozhodnutie rady ok. problemom je spravanie danych jedincov, ktory za peniaze siria lož (dnes sa to volá propaganda, aj keď pôvodný význam slova je kúsok iný). To skôr zvážiť, či to nie je šírenie poplašnej správy a dotknuté celebrity poprosiť o návštevu súdu...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ked dezolat siri fake news tak je trestne stihany. Ked Orange siri klamstva o obetiach tak je to zakonne v poriadku. Toto sa musi zmenit.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Toto by sa nemalo zmenit ty hoaxer zapraskany, ze si sa nedal ani ockovat lebo reptiliani prieniesli mikrocipy az pod kozu? Velka spolocnost vzdy vie co je lepsie pre ludi, tak nepolemizuj a daj si McDonalda!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Influ co? :D :D to je ta banda prihriateho, falosneho, zakerneho, samolubeho, egocentrickeho hnoja tuziaceho po pozornosti?... To je cielova skupina operatora? Uz nevedia koho by oslovili pre reklamu len aby ziskali dalsich nestastnikov na zmluvu a tym padom par grosov naviac vsak uz su ako mor, vsade sami orange... O2, T-debile, tesco mobile detto... Trebalo by im uz pristrihnut kridelka!!!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

influpica, influkokot, influpsik... to sa taki ludia, ktori poriadne nic nevedia robit, len sa pohybuju po terene, su rozcarovani z mnohych beznych veci a prinasaju potesenie podobne trafenym ludom...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ich kvakanie o bezpecnosti je rovnako doveryhodne ako vsetky tie ich re-klamy...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

RPR je banda darmožráčov. Dal som podnet na to ich zobratie čísla pri ukončení zmluvy bez pokuty pri tomto zdražovaní, pretože reklama na ich stránke hovorí, že je to bez poplatkov a o strate čísla nič a oni mi odpísali, že sa tým nbudú zaoberať. Že, ak mám podozrenie z porušenia zákona (išlo o etiku, nie porušenie zákona, mám sa obrátiť na RÚ).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ktore celebrity boli v tych orabge shotoch?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár