neprihlásený
|
Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília |
|
Problematická kampaň Orangu o úniku intímnych fotiek bola v poriadku, tvrdí Rada pre reklamu
Značky:
Orangebezpečnosť
DSL.sk, 18.3.2022
|
|
Problematická kampaň telekomunikačného operátora Orange propagujúca novú službu v oblasti bezpečnosti bola podľa rozhodnutia Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu v poriadku.
Operátor Orange aktuálne plošne zdražuje svoje služby aj existujúcim zákazníkom, zároveň so zdražovaním ako veľkú tému otvoril tému bezpečnosti a ako veľkú výhodu nových drahších produktov vyzdvihuje novú službu bezpečnostnej ochrany Online ochrana, ktorú aj masovo propaguje.
Poukázanie na tému počítačovej bezpečnosti aj pre bežných užívateľov je pozitívne a potrebné, keď táto téma je bežnými užívateľmi často podceňovaná. Samotná služba Online ochrana má ale vzhľadom na súčasný stav využívaných internetových technológií a technický spôsob svojho fungovania otázny prínos a efektivitu a operátor dokonca pre server DSL.sk odmietol odpovedať ako je podľa neho služba účinná voči rozličným typom hrozieb, ochranu proti ktorým sľubuje.
Zároveň propagáciu témy a služby Orange odštartoval kontroverznou kampaňou, keď na konci januára viaceré mediálne známe osoby označované ako slovenské celebrity na sociálnych sieťach informovali o získaní ich súkromných citlivých dát ako napríklad intímnych fotiek útočníkmi a následnom vydieraní. Išlo o súčasť kampane Orangu a nepravdivé informácie.
Aj keď je poukázanie na tému počítačovej bezpečnosti aj pre bežných užívateľov pozitívne, je otázne či takýto typ kampane nakoniec nepôsobil presne opačne ako mal a časť užívateľov sa nezačala k bezpečnosti stavať ešte ľahostajnejšie ako predtým. Následne totiž samozrejme prišlo k odhaleniu, že tieto informácie nie sú pravdivé. Minimálne časť užívateľov si tak z kampane mohla odniesť poznatok, že takéto incidenty bývajú vymyslené a nedejú sa.
Na kampaň prišla aj sťažnosť na Radu pre reklamu od fyzickej osoby. Kampaň "...niekoľko dní bežala ako neoznačená reklama po Instagrame a vzbudila tak súcit u followerov (sledovateľov) na sociálnej sieti Instagram. Orange zaplatil influencerom, ktorí následne klamali na sociálnej sieti Instagram, že prišli o citlivé osobné údaje. Tým vzbudili falošne súcit a strach u svojich "fanúšikov", ktorí nevedeli, že ide o platenú reklamu. Išlo tak o klamanie a zavádzanie neoznačenou platenou produktovou reklamou a nie spoločensky zodpovednou," uvádzalo sa v sťažnosti.
AK RPR, ktorá v minulosti uskutočnila už viacero kontroverzných rozhodnutí v prospech telekomunikačných operátorov, rozhodla, že kampaň neporušuje Kódex reklamy.
"Zadávateľ si ako súčasť kampane zvolil metódu "teasingu", ktorého podstatou je vyvolanie zvedavosti a záujmu verejnosti. Vo všeobecnosti možno vychádzať z toho, že súčasťou tejto techniky nemusí byť vždy priame označenie zadávateľa či produktu. Spotrebiteľ teda nemusí na začiatku poznať predmet kampane, prípadne vedieť aký produkt, či službu kampaň komunikuje. Je však tiež pravdou, že aj takáto forma komunikácie by mala spĺňať kritéria identifikovateľnosti a spotrebiteľovi by malo byť zrejmé, že uvedená komunikácie má komerčný charakter, resp. je reklamou. V predmetnom prípade však AK RPR prihliadala na skutočnosť, ktorú uviedol aj zadávateľ, a to, že v momente, keď tému internetovej bezpečnosti otvorili na sociálnych sieťach známe osobnosti, neboli tieto ešte ambasádormi značky a so značkou neboli ani spontánne spájané. Influenceri, v tejto časti kampane, na značku, ani produkt žiadnym spôsobom neodkazovali, a preto, ako aj v kontexte cieľa tejto časti kampane, ktorým bolo otvoriť tému bezpečnosti na internete vo všeobecnosti má AK RPR za to, že pravidlá vo vzťahu k identifikácii reklamy porušené neboli a AK RPR vyhodnotila reklamu ako neporušujúcu Kódex," informuje RPR vo svojom oznámení.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Na hrane...
Od: gg321
|
Pridané:
18.3.2022 16:56
Operátor na hrane zákona, s praktikami šmejdov, bez štipky sebareflexie a zodpovednosti. Fakt ti gratulujem Federico.
|
|
Re: Na hrane...
Od: gugu-gege
|
Pridané:
18.3.2022 18:46
V kosicoch je uz viac spionov ako v celom rusku
|
|
Re: Na hrane...
Od: Eduard Nožnicový
|
Pridané:
18.3.2022 21:40
Tak už viem kto mi posiela emaialy , že má videa kde si leštím bagetu.
|
|
Re: Na hrane...
Od: jedna tretina
|
Pridané:
19.3.2022 13:27
to je bonusová služba, nech sa nezdržuješ s natáčaním videa sám
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
18.3.2022 17:07
V diskusii pri článku 25953 o Netflixe používateľ cvk jasne dokazuje, že rad je muzskeho rodu, z čoho logicky vyplýva, že kým nie je obvinený, je Rada pre reklamu priekazne dezinformácia.
|
|
Re: ultraradikalny objasňovačizmus
Od: Problematická...
|
Pridané:
18.3.2022 17:24
z toľkého cucania bývajú belasé prsty...
|
|
Re: ultraradikalny objasňovačizmus
Od: Ai joe
|
Pridané:
18.3.2022 19:16
+
|
|
Čo iné sa dalo čakať?
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
18.3.2022 18:56
Členmi RPR sú aj Telekom aj Orange.
Sr*či predsa nepôjdu proti sebe...
|
|
Bezpečnostné riešenie od Orange
Od reg.: saruman
|
Pridané:
18.3.2022 19:01
Akurát Orange-u zverím bezpečnosť. Nie som padlý na hlavu
|
|
Re: Bezpečnostné riešenie od Orange
Od: Menšia väčšina
|
Pridané:
19.3.2022 7:51
Padnutý.
|
|
Živočíšne pudy.
Od: Oponent
|
Pridané:
18.3.2022 19:08
Na vzbudzovanie falošného súcitu a strachu u svojich fanúšikov majú predsa patent náboženstvá.
|
|
Re: Živočíšne pudy.
Od: aasami
|
Pridané:
22.3.2022 15:39
Na co konkretne narazas?
|
|
Orange je uz ....
Od: BolaveKoleno
|
Pridané:
18.3.2022 19:20
Orange je uz ako Kocner, myslia si, ze mozu vsetko. Klamu, zavadzaju, okradaju. Pohybuju sa na hrane zakona a smeju sa ludom do huby. Uvidime do kedy.
|
|
Re: Orange je uz ....
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
18.3.2022 20:33
Google, Apple, M$, Intel a ďalší to tiež robia, dá sa povedať že to je to zaužívaná tradícia ktorá funguje. Sem tam nejaká pokuta alebo súd, tie drobné im zaplatia a smejú sa ďalej.
|
|
Re: Orange je uz ....
Od: miiiiicho
|
Pridané:
21.3.2022 14:30
No pokial si to zakaznici radi nechaju ... a vieme ze to funguje dost casto ... vid apple, bmw, fb, ...
|
|
praktiky hoaxu
Od: stano06
|
Pridané:
19.3.2022 8:10
Takze novodobe praktiky neoznacenej reklamy vytvorene "homo hoaxus" su v poriadku.
Vtipne na tom je podanie tabulkarov z agentury Elite marketingu v style aky vynikajuci dosah mala "nasa kampan".
Dosah mala, to je nepopieratelne. Neviem ci si vsak uvedomuju, ze mala aj efekt clanku noveho casu konciaceho s vykricnikom s ktorym si na opustenej chate na latrine vytierate zadok.
Kedysi serioznejsia firma Orange sa vdaka takejto kampani v ociach mna osobne dostala na hlbsie dno...
Ale prezentacie reklamky Elite hovoria v mene cisel - dosah sme mali prekrasny. Jeho kvalita vsak ide 180 stupnov opacnym smerom
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
19.3.2022 8:52
Nevytierajte si novým časom! To s tou opustenou chatou je podvod! Zdravšie je používať obyčajné monochromatické noviny, lebo pri farebnej tlači sa používajú škodlivé chemikálie, ktoré môžu preniknúť priekazne hlboko do kam by nemali!
|
|
Re: praktiky hoaxu
Od: adasdsadasdsa
|
Pridané:
19.3.2022 17:49
Uprimne, ja som o tejto kampani nevedel. Totiz samozvane slovenske celebrity nepozeram. A ani ich socialne kanalizacie.. Cize.. ani orange nemam.. cize.. nemam tusenie aky dosah toto malo, avsak viem jedno, orange by mal ist sediet na 10 rokov, pretoze siril hoax a dezinfo umyselne.
|
|
podla mna je to ok
Od: cergregr
|
Pridané:
19.3.2022 8:38
Podla mna je rozhodnutie rady ok. problemom je spravanie danych jedincov, ktory za peniaze siria lož (dnes sa to volá propaganda, aj keď pôvodný význam slova je kúsok iný). To skôr zvážiť, či to nie je šírenie poplašnej správy a dotknuté celebrity poprosiť o návštevu súdu...
|
|
Re: podla mna je to ok
Od: BolaveKoleno
|
Pridané:
19.3.2022 10:56
Ked dezolat siri fake news tak je trestne stihany. Ked Orange siri klamstva o obetiach tak je to zakonne v poriadku. Toto sa musi zmenit.
|
|
Re: podla mna je to ok
Od: hoaxers everywhere
|
Pridané:
20.3.2022 11:13
Toto by sa nemalo zmenit ty hoaxer zapraskany, ze si sa nedal ani ockovat lebo reptiliani prieniesli mikrocipy az pod kozu? Velka spolocnost vzdy vie co je lepsie pre ludi, tak nepolemizuj a daj si McDonalda!
|
|
Normalny clovek sa nebude nazyvat influencer
Od: Pravdaboliar
|
Pridané:
19.3.2022 11:54
Influ co? :D :D to je ta banda prihriateho, falosneho, zakerneho, samolubeho, egocentrickeho hnoja tuziaceho po pozornosti?... To je cielova skupina operatora? Uz nevedia koho by oslovili pre reklamu len aby ziskali dalsich nestastnikov na zmluvu a tym padom par grosov naviac vsak uz su ako mor, vsade sami orange... O2, T-debile, tesco mobile detto... Trebalo by im uz pristrihnut kridelka!!!
|
|
Re: Normalny clovek sa nebude nazyvat influencer
Od: gkkljhg
|
Pridané:
20.3.2022 11:10
influpica, influkokot, influpsik... to sa taki ludia, ktori poriadne nic nevedia robit, len sa pohybuju po terene, su rozcarovani z mnohych beznych veci a prinasaju potesenie podobne trafenym ludom...
|
|
Operator je ako oblak...
Od: Mudry Clovek
|
Pridané:
19.3.2022 11:56
Ich kvakanie o bezpecnosti je rovnako doveryhodne ako vsetky tie ich re-klamy...
|
|
.....
Od: msx.
|
Pridané:
21.3.2022 7:25
RPR je banda darmožráčov. Dal som podnet na to ich zobratie čísla pri ukončení zmluvy bez pokuty pri tomto zdražovaní, pretože reklama na ich stránke hovorí, že je to bez poplatkov a o strate čísla nič a oni mi odpísali, že sa tým nbudú zaoberať. Že, ak mám podozrenie z porušenia zákona (išlo o etiku, nie porušenie zákona, mám sa obrátiť na RÚ).
|
|
celebriti
Od: orangejeb
|
Pridané:
21.3.2022 9:08
Ktore celebrity boli v tych orabge shotoch?
|
Pridať komentár
|
|
|
|