|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
čina vedie...
Od:
|
Pridané:
21.11.2021 20:49
https://www.rt.com/op-ed/512443-quantum-china/
|
|
Keno nežeriem
Od: Seno suché
|
Pridané:
21.11.2021 20:49
Úprimnú sústrasť prajem.
Už väčšiu stupiditu pre dlhoročných zamestnancov odchovaných na DOS a Windows nemohli vymyslieť.
Veľa mladých ani netuší kde je vo Windows Mapa znakov, ako sa používajú klávesové skratky a už vôbec nikomu nič nehovorí súborový manažér, hoci s ním je obsluha 5-10x rýchlejšia čo sa týka práce, manipulácie sú súbormi a priečinkami...
No hold svet sa v onú dobytčiu škatuľu obracia.
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: jebe jebe jebe:
|
Pridané:
21.11.2021 21:03
Cim menej vedia o windowse, tym menej su na nom zavisli. O to jednoduchsi je pre nich prechod na iny system. Napriklad linux.
|
|
Re: chcelo by nového vúdce
Od: das folk
|
Pridané:
21.11.2021 21:19
Mala by to byť národná distribúcia Linuxu. Windows neprináša nič nové iba problémy. S Linux ich aspoň naučí rozmýšľať .
|
|
Re: chcelo by nového vúdce
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
22.11.2021 1:44
Linux pouzivatelov nenauci rozmyslat. Su sikovni, ktori sa vyznaju a nadavaju na obmedzenia systemu zo strany administratorov, no su aj taki, a nie je ich malo, ktori ak nenajdu predkonfigurovanu ikonu pre RDP na svoj PC v praci, su strateni. A prave v tom je caro, taki pouzivatelia, oznacme ich ako BFU budu mat prechod lahsi.
Inak, taketo pokusy tu uz boli, vzdy skoncili vitazstvom Microsoftu. Pricinu by som hladal niekde ... v peniazoch :), ze MS ma aktivnu loby zatial co Linux je na tom biedne.
|
|
ultraradikalny gamerizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
22.11.2021 3:11
Tak logicky, vzdy skoncili vitazstvom Microsoftu. Veď v tej partii verejnej správy, na koho hodiť zlyhania, vystupuje bársjaký systém priekazne ako Snehulienka.
|
|
Re: chcelo by nového vúdce
Od: anonymous2743
|
Pridané:
22.11.2021 10:11
MS ma hlavne peniaze na podplacanie. Ved v nemecku uz v jednom spolkovom state bezali na linuxe, len potom bolo zvolene nove vedenie, a presli naspet na windows, udajne lebo 'ludia sa stazovali na linux'. Pritom sa ukazalo ze tie staznosti boli este na windows xp ...
Linux je dobra volba, len netreba podlahnut dojmu ze je zadarmo. Skuseny pouzivatel si nejaku uzivatelsky prijemnejsiu distribuciu dokaze administrovat aj sam, ale bezna teta urcite nie. Ale zrovna v statnej sprave, pri jej velkosti, sa urcite oplati zaplatit riadneho admina a pripadne aj tym developerov co budu upravovat ten open source software.
|
|
Re: chcelo by nového vúdce
Od: jebe jebe jebe:
|
Pridané:
22.11.2021 11:23
Aj viac adminov. Stale to vide lacnejsie ako tie licencie.
|
|
Re: chcelo by nového vúdce
Od: jaaaaaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
26.11.2021 18:04
"vide" ... ?
|
|
Re: chcelo by nového vúdce
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
22.11.2021 12:32
Pre firmy je IT z hladiska nakldov a prijmov len naklad (ak prave nepodnikaju v tejto oblasti). Preto by mali hladat najnizsie naklady. A ako pises, problem su naklady na administraciu. Lenze firma najde skor adminov na Windows infrastr. ako na Linux. Unix (plateny) vynechame, lebo to je skor speci a extra draha trieda serverov.
|
|
Re: chcelo by nového vúdce
Od: asdsas
|
Pridané:
22.11.2021 15:36
Pozri sana to z dlhodobejsieho hladiska. Usetrim na licenciach, viem ich dat do adminov. Po case bude aj tych adminov viacej a ich cena sa vyrovna. Za dlasi tym ziska aj obcan, lebo nebudemem musiet platit 2x za to iste. Raz statu aby si to kupil a potom ja sam.
|
|
Re: chcelo by nového vúdce
Od: Teta
|
Pridané:
22.11.2021 15:47
Len nie sú aplikácie pod onen Lunex.
|
|
Re: chcelo by nového vúdce
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
22.11.2021 21:31
Odkial vies? Musis sa spytat dodavatela. Niektorym to staci takto zlahka, inym treba povedat, ze bude sa upgradovat infrastruktura a ci maju zaujem o to, aby ich aplikacia v danej firme bola aj nadalej pouzivana. Linuxove, resp. dockerove verzie sa vedia objavit az zazracne rychlo.
|
|
nechcem to vidieť
Od: Teta
|
Pridané:
23.11.2021 8:42
Myslím si že netreba chodiť ďaleko.
Napríklad také zdieľanie prostriedkov v sieti, či nejaká podniková sieť na Linuxe musí byť pre neznalých tiež celkom zábava a celkom iné poňatie prostriedkov PC, že dohľadať si nejaké USB zariadenie a napr. v už spomenutom MC. To nehovorím o krkolomnej kompatibilite doteraz vytvorených všakovakých dokumentov nielen v MS Office, vrátane aplikácie Access, to môže byť na tom paskvile menom Libre Office celkom tragédia. A zvlášť ak pani nebude vedieť pracovať napr. s pdf dokumentami, lebo xls/x jej nenčíta korektne a podobne.
|
|
Re: nechcem to vidieť
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
23.11.2021 12:23
Rozvi svoje myslienkove pochody trocha viac. Ako by zdielanie prostriedkov alebo podnikova siet na Linuxe by malo byt tiez celkom zabava? To ako Linux ma nejake ine TCP/IP, DNS alebo webove servery?
Mnohe firmy tak uz funguju a radovi zamestnanci nic netusia.
|
|
Re: nechcem to vidieť
Od: Teta
|
Pridané:
23.11.2021 15:36
O tom tu predsa nikto nepíše, že má iné TCP... Ale o pohľade bežného nešťastníka "user-a"
A napríklad ako "zlikvidovať" nekomunikujúcu aplikáciu, "kill" to nebude pre "tetu" a všade nebudú len mladí tak strááášne šikovní tupci.
|
|
Re: chcelo by nového vúdce
Od: lololol
|
Pridané:
22.11.2021 17:00
Za predpokladu, že efektivita práce je zachovaná.
|
|
Re: chcelo by nového vúdce
Od: hurva
|
Pridané:
22.11.2021 19:57
to je cele hlupost.
Buducnost je cloud. Windows a Linux admini vo firmach su na odstrel.
A na cloud administraciu si spravia automatizovane skripty a zvysok poslu do Indie.
A potom tu budu este nejake specialitky a podobne.
taka je buducnost ci sa ti to paci alebo nie
|
|
Re: chcelo by nového vúdce
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
22.11.2021 20:14
Myslím si že v tomto smere dnes majú firmy celkom dobré možnosti. Tie náklady na IT sú hlavne v prevádzke serverovní, ktoré dneska našťastie mnoho firiem likviduje a za zlomok ceny má cloud na mieru. Tie náklady neboli myslené v tom že na firme musia mať nejaké počítače pre ich zamestnancov. Každopadne prejsť hromadne na linux je nereálne, takmer nikto to nevie používať, nieto ešte sa o to nejak starať.
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: čistič
|
Pridané:
21.11.2021 21:03
Veru, nik tak neocení Total Commander ako teta, čo vypisuje do koloniek: "Meno, adresa, počkajte, neberie my to mäkčene. Aha, písalo mi to do iného okna. Tak ešte raz, meno ...
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: martinccc
|
Pridané:
22.11.2021 6:35
To ze sa s TAB da prepnut do dalsej kolonky ani nehovorim. Napise a mysou sa preklikne, napise, preklikne...
|
|
ultraumiernený pacifizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
22.11.2021 7:20
Členka bunky tajného diverzantského hnutia, rozvracajúca základy štátu zvnútra, by to priekazne nerobila inak.
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: prpr
|
Pridané:
22.11.2021 13:10
"nehajte ma, robim to takto uz 20 rokov a nikto sa nestazoval"
|
|
njn, vidím, že sa v totej BA každému skvele darí..aneb Z denníka obyčajného člveka, chudobného chytráka, chudobného, unemploynment IT-čkaára
Od: Lyta Chudobná a Zneuznaná
|
Pridané:
23.11.2021 1:45
eeh, vy IT-čkári - NERDI, z BA, nenormálne vysoko preplatení, - si (všetci) myslíte, že tak jako vy, to má každý.., že každý ma také platy, pozice, prestiž, proste celý ten luxus-klíma- velký kancel, na Plynárenskej, v IBM, /Accenture, HP, "Big-Four" (ted nvm.presne, jako sa volajú, tá konzultantská firma, světová.. )
..proste, tá paní úradníčka, 48 - 56 roč., (a ani já..) sa nebude (už) nebude učit nečo nové, in=,
..a nové už teprv ne..,
najma, ked ten počítač je pre nu len neco jako ~~šicí stroj, mašina, - pre krajšírku..
..abo pec, sporák, kuchynský pult,doska - pre pekára, kucharku..
btw. - a (velmi) podobne, aj mne je uplne UPRDELE, či som tie LINUXY videl 1, 8x, alebo mínus nekonečne krát, - alebo presne szhruba 0 NULA x..
..proste, to možno vy, jako (it) NERDI, šprti, tak stršne moc žerete tie "počítače", - a, ovšem, žiaden div, - aj ja by som to tak žral, - kdybych som za to mal x, 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 8++ tisíc € $ mesašne, v BA, Prahe, abo hockde wordlwide, city main Capitals..
|
|
Re: njn, vidím, že sa v totej BA každému skvele darí..aneb Z denníka obyčajného člveka, chudobného chytráka, chudobného, unemploynment IT-čkaára
Od: Hochbatnica a 3Rybas
|
Pridané:
23.11.2021 1:45
..mno, ale mne beztak nikde, vůbec nikde neberú, - a NEZEBERUú, -
..- aj keby som sa prial POSRAL, a potil krv,..
..takže, - ja už som sa (preorientoval), už idem po úplne inej linke.. (závisti, a ....)
..tak napr. - sme boli ted v útulku, - a hladkal, hral som sa, a krmil, - a so sebou domov, - vybral len biele, biele,
BIELE,
B I E L E, (svetlé, light, jasné, SVETLEé, kočky, psika, kotata, štene..)
..a tie čierne som (štítivo) odhodil, priam odkopol! !!
|
|
Re: njn, vidím, že sa v totej BA každému skvele darí..aneb Z denníka obyčajného člveka, chudobného chytráka, chudobného, unemploynment IT-čkaára
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
23.11.2021 7:26
Su 2 moznosti. Ty sa prisposobis svetu alebo si prisposobis ako funguje svet sebe. Ono to funguje tak, ze najskor nieco vies a az potom si pytas plat. A to musis vediet nieco, co niekto potrebuje a chce zaplatit.
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: Tlačítko
|
Pridané:
22.11.2021 9:33
Ja som úradníčku na mestom úrade naučil použiť maximalizačné tlačítko. Mala otvorený web cez Internet Explorer na 2/3 obrazovky a posúvala si v tom okne formulár. Tak jej vravím nech si maximalizuje na celú obrazovku, tak išla klikať na lupu. Nakoniec som jej prstom ukázal kam kliknúť a bola vytešená, že už to má na celom monitore a nemusí posúvať myšou.
Potom hľadala cez google nejaký výraz tak jej vravím nech to dá do úvodzoviek nájde presne ten tvar a nie jednotlivé slová. Tak dlhšie hľadala ako napíše úvodzovku ale nakoniec ju sama zvládla napísať.
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: Tlačítko
|
Pridané:
22.11.2021 9:34
Bolo to v 9/2019 a stále používali Internet Explorer v štátnej web aplikácii.
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: hhhhhffff
|
Pridané:
22.11.2021 11:33
nevadí. hlavne, že bola drahá... (...tá aplikácia...)
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: Aplikácia
|
Pridané:
22.11.2021 13:53
Podľa https://www.minv.sk/?RA_MV stála 7.7 miliónov €.
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: Teta
|
Pridané:
22.11.2021 13:17
To že používali IE alebo EDGE ma až tak nevzrušuje, lebo do všetkého nevidíme. A podľa teba mali používať čo? Nenastaveného chromého??
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: prekazne
|
Pridané:
22.11.2021 16:07
ak pouzivaju IE to znamena ze ta stranka (aplikacia) je optimalizovana na IE co znamena ze je tam plno propertialnych s*** ktore je nemozne nahradit alebo velmi drahe nahradit
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: sensei-san
|
Pridané:
22.11.2021 20:12
To že používajú IE znamená, že to nefunguje v inom browseri? Jasnovidec?
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
22.11.2021 21:34
V dnesnej dobe povacsinou ano. Keby to fungovalo v inom browseri, tak uz ten iny browser pouzivaju.
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: Mxxl
|
Pridané:
22.11.2021 14:04
presne.. nejakých pár appiek ktoré portnú do linuxu nezmení interface a to že namieso na "Microsoft Word" majú kliknúť na "Libreoffice Writer" resp. že im docx súbory otvorí v tom, tak to si ani nevšimnú
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: Hadatko
|
Pridané:
21.11.2021 21:08
Niekde tu zavislost treba utat. CIm skor tym lepsie.
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: Teta
|
Pridané:
22.11.2021 13:18
Tu nejde o závislosť, ale aj o zvyky a rýchlosť riešenia. Už vidím ako majú napríklad účtovníctvo, či nejaké mzdy, evidencie a čo ja viem čo urobené presne pre tú "ich" verziu Lunexu!
|
|
Re: Keno nežeriem
Od reg.: Bytrit
|
Pridané:
22.11.2021 19:44
Už vidím že tomu piču rozumieš
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
22.11.2021 21:36
Mzdy a podobne su priam idealni kandidati na webove aplikacie. Aj keby zostali na windowse, radikalne by sa zlacnila prevadzka, ked netreba bejbysitovat kazdu instalaciu.
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: SAP-MAN
|
Pridané:
22.11.2021 23:04
Zajebeš SAP, nemáš probléma.
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
22.11.2021 23:09
Mas SAP, tak uz mas dva problemy ;)
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: farar_x
|
Pridané:
22.11.2021 8:57
9 z 10 fararov doporucuje pouzivat far manager!
|
|
Re: hold/holt
Od: Oponent
|
Pridané:
22.11.2021 9:09
Hold sa vzdáva.
|
|
Re: Keno nežeriem
Od: msx.
|
Pridané:
22.11.2021 10:46
Sústrasť sa nepraje:
dennikn.sk/blog/1443988/ uprimnu-sustrast-neprajte-kondolujte-spravne/
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
22.11.2021 11:07
A čo úprimnosť? Slušný človek sa predsa nebude znevažovaním karmu uznávajúcich náboženstiev priekazne pokrytecky pitvoriť.
|
|
sdgdsg
Od: asdfgds
|
Pridané:
22.11.2021 0:42
kazdy rok davam linuxu sancu. chytim 3-4 distribucie a skusim si nainstalovat jednu za druhou, pozeram ako mi vyhovuju, ako maju podporu ovladacov, ako su dostupne softy ci uz tie co pouzivam alebo alternativy k tym co pouzivam. no a zakazdym skoncim s rovnakym vysledkom - sklamanie. nejednotne prostredie, slaby vykon, chybajuce nastavenia, neschopny software. pre pouzitie na pracovnej stanici je to odpad. napriek tomu kazdy rok dostane sancu na vyskusanie... v statnej sprave by to fungovat mohlo ak by sa pouzivali iba zakladne softy ako kancelarsky balik. ale kazda institucia ma vlastny soft...
|
|
Re: sdgdsg
Od: J zkv
|
Pridané:
22.11.2021 3:01
R€tard.
U w8-w10 ti zjavne nejednotnost imponuje.
|
|
Re: sdgdsg
Od: Effe
|
Pridané:
22.11.2021 8:31
Never go full retard,, never.
|
|
Re: sdgdsg
Od: hkhkh
|
Pridané:
22.11.2021 8:53
1.Co je zle na nejednotnom prostredi? Ved potom by tie jednotlive distribucie stracali zmysel. Mas moznosto si vybrat, co ja povazujem za plus. Na Windowse taku moznost nemas. Bud ti to vyhovuje alebo trpis.
2.Slaby vykon? Ako si ho meral? Ja neviem postrehnut rozdiel. Plus mas moznost na slabsi stroj(kde by uz Windows bol fakt pomaly) pouzit odlahcene prostredie.
3.Ake chybajuce nastavenia? Netvrdim, ze Linux je dokonaly ale je tam toho fakt malo, co mi chybalo ale to niesom BFU. Vo windows mas toho cim dalej, tym menej co nastavit. To neohovorim o nuteni pouzivnia MS uctu a dlasie veci.
4.Aky neschopny SW? Znovu Linux v tomto nieje dokonaly ale bezny clovek nema problem. Napisal si vyrobcom SW, ktory pouzivas na Windows, ci nemaju alebo neplauju podprou Linuxu?
Nielen v statnej sprave by sa dal pekne pouzit. Soft dnes vecsinou bezi cez prehliadac, tak ani tam nevidim velky problem. Popripade dat si dorobit chybajuce veci za peniaze ktore pravidelne platime MS za licencie.
|
|
Windows - len 7 SEDEM
Od: Hochbatnica a 3Rybas
|
Pridané:
22.11.2021 9:15
"..To neohovorim o nuteni pouzivnia MS uctu a dlasie veci.." -
- si stačí inštalovat iba ten najlepší Win, teda Win 7,
Sedem,
..a na nejaké heslá, kontá, tůbůž MS účet, atd. můžeš zabudnút, - jakživ ich tam nestretneš, (ani neuvidíš..)
(..teda, ak ich tam sám, zámerne, účelne, nechceš, nepotrebuješ.. v tom prípade, ovšem, - sú ti k dispozícii, - ale jen ked ty sám chceš, iba na "zavolanie" )
|
|
Re: u osadníkov ide o určitý módny trend hovoriť dvojjazyčne.
Od: Stavebný robotník
|
Pridané:
22.11.2021 9:29
Však si chodil na týždňovky do Čiech? Mnoho kopáčov začne potom mluvit československy.
|
|
Re: u osadníkov ide o určitý módny trend hovoriť dvojjazyčne.
Od: čistič
|
Pridané:
22.11.2021 12:32
To bude skôr bernolákovčina, čiže Skalica, Holíč, Hodonín ...
Keby v roku 1843 na fare Hlbokom nevyhralo martinskô nárečie, aj ty by si teraz ríkal.
|
|
Re: u osadníkov ide o určitý módny trend hovoriť dvojjazyčne.
Od: čistič
|
Pridané:
22.11.2021 12:39
Hm, tak si to asi špatne pametám, že vraj Anton tlačil dopredu trnafské nárečí, nyje skalické. Tak to si mosím v hlave upratat.
|
|
Re: u osadníkov ide o určitý módny trend hovoriť dvojjazyčne.
Od: čistič
|
Pridané:
22.11.2021 12:47
Tak Kollár ma doplietol, děvkař jeden.
Ai, zde leží zem ta, před okem mým selzy ronícím,
někdy kolébka, nyní národu mého rakev.
Stoj noho! posvátná místa jsou, kamkoli kráčíš,
k obloze, Tatry synu, vznes se, vyvýše pohled.
|
|
Re: Windows - len 7 SEDEM
Od: anonymous2743
|
Pridané:
22.11.2021 10:03
Az na to ze kedze windows 7 uz nie je oficialne podporovany, tak nemas bezpecnostne updaty. V dnesnej dobe si tym koledujes o nejaky ten ransomware. A ani si nechcem predstavovat co by to sposobilo v statnej sprave ...
|
|
Re: Windows - len 7 SEDEM
Od: Karxi
|
Pridané:
22.11.2021 10:59
On sa neobava. Ransomware sa Piestanom vyhyba odkedy jednej groupe nezamestnany ITc-kar poslal mail:
Tak toto sa nerobi chlapi.
|
|
Re: Windows - len 7 SEDEM
Od: Hochbatnica a 3Rybas
|
Pridané:
22.11.2021 12:40
som nikdy nemal nainštalovaný ani žiaden antivirus, ani nič podobné (..len to zbytočne spomaluje, a vytažuje pc..),
(resp. nič iné, navyše, okrem defaultného MS Win.Defendera, apod..ä
a nikdy som jakživ "nechytil žiaden "virus", všetko šlapalo jak švajč.digitálky!
|
|
Re: Windows - len 7 SEDEM
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
22.11.2021 13:03
:-DDD
|
|
Re: Windows - len 7 SEDEM
Od: Teta
|
Pridané:
22.11.2021 14:05
A prečo by si mal robiť ako chuj furt aktualizácie na každom stroji zvlášť? A prečo nepostaviť PC do domény, či nech už do SAMBY? Slušne nastaviť siete, firewall a prečo by mal byť problém používať hoc aj 5 rokov neaktualizovaný W7?! A pokiaľ viem v korporátnej sfére je podporovaný ešte stále aj W7 a tuším ešte aj XPčko...
|
|
Re: Windows - len 7 SEDEM
Od reg.: traktoristaXXX
|
Pridané:
22.11.2021 13:22
Na co je toto dobre?
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
22.11.2021 13:34
Samostatne to môže byť kľudne i zlé, ale pri vyzdvihovaní synergetického efektu v kontexte širších demograficko-ekonolmických súvislostí sú práve také detaily priekazne určujúcim činiteľom výsledného smerovania.
|
|
Re: sdgdsg
Od: anonymous2743
|
Pridané:
22.11.2021 10:26
Tieto namietky mohli platit tak 20 rokov dozadu. Pouzivam linux uz vyse 10 rokov, a nepametam si ze by som kedy musel instalovat ovladac iny nez od grafiky (a aj to ma vecsina distribucii uz predinstalovane dnes).
Vykon je v porovnani s windowsom este o fuz lepsi, hlavne co sa tyka toho ze pri intenzivnej zatazi a praci s diskom ti nezacne sekat graficke prostredie.
Chybajuce nastavenia? V linuxe dokazes nastavit prakticky vsetko, vratane veci o ktorych vo windowse nemas ani ponatia. Pravda, treba sa pritom hrabat v konfigurakoch, ale vecsina distribucii uz ma nejake GUI na bezne nastavenia.
Co sa tyka nejednotnosti, to je taka vyhovorka zastancov windowsu. Pri windowse mas co ti mrkvosoft da, a ked chces nieco ine mozes ist. A cim novsi windows, tym menej moznosti mas (napriklad skus vo W10 zmenit keyboard layout ...). V linuxe si mozes vybrat. Niektori ludia s tymto maju problem, mali by radsej to jedine spravne prostredie, ale ja som rad ze mam na vyber.
|
|
Re: sdgdsg
Od: ktooosooom
|
Pridané:
22.11.2021 11:48
... a ked mi mrkvosoft neda, no co uz, musim hladat inde, npr nejaku ancu.
|
|
Re: sdgdsg
Od: Teta
|
Pridané:
22.11.2021 13:20
Veď to je ten kameň úrazu. Laik je v Linuxe úplne stratený.
|
|
Re: sdgdsg
Od: sensei-san
|
Pridané:
22.11.2021 20:17
Ja som expert. Ale vo windowse som stratený. A teraz čo?
|
|
Re: sdgdsg
Od: Teta
|
Pridané:
23.11.2021 7:24
Prečo by si bol?
A mobil máš aký? Predpotopný či už nejaký po potope?
|
|
Re: sdgdsg
Od: sensei-san
|
Pridané:
23.11.2021 9:09
> Prečo by si bol?
Škola, job a roky skúseností.
> A mobil máš aký? Predpotopný či už nejaký po potope?
Taký, čo sa s ním dá telefonovať ;-) Čo to s tým má spoločné?
|
|
Re: sdgdsg
Od: Teta
|
Pridané:
23.11.2021 9:27
Spoločné? No Tvoje zručnosti. Ak si dobrý lunexák, WXP/W7 zvládneš aj intuitívne, čo sa o opačnom prechode povedať moc nedá...
Ako dobrý matematik môže byť aj dobrý šachista. Ale dobrý šachista vôbec nemusí mať o matematike ani poňatia.
|
|
Re: sdgdsg
Od: sensei-san
|
Pridané:
23.11.2021 10:26
Nepíšeš ty tie testy do IT fitness? Tam tiež považujú za IT zdatného toho, kto vie nastaviť zdieľanie príspevkov na FB.
Windows XP a 7 boli jednoduchšie než terajšie verzie Windows, ale ani tam to nebola veľká sláva. Napr. pri autentifikácii zobrazujú, že očakávajú konto/heslo z domény, ale akceptujú konto/heslo lokálne. A to nehovorím o tom, že ľudia pri narodení nedostávajú do vienka znalosť Windowsov. Keby ľudia strávili s Linuxom toľko času, ako s Windowsami, tak by im Linux pripadal intuitívny až až.
|
|
Re: sdgdsg
Od: Teta
|
Pridané:
23.11.2021 11:22
Ani nie. Ale dobre, našťastie nevyrastáme so stupiditou menom Linux. Ale rokmi sa ľudia dostanú ku všeličomu. Neviem kde si prišiel pri bežnom používaní k doméne, ale existovali aj prívetivejšie siete a ešte celkom nevymizli - Novell Netware. A jasné, vo firmách sa používajú aj vysoké úrovne domén, kde z firmy v NM vidím aj tie PC niekde napr. v USA a pod. Ale lokálne na úrade hádam takej úrovne domény nepotrebujú. Prečo by sa niekto v kancli či kde mal zasierať s niečim ako Fásbúk?? A IT fit testy na školách sú veľmi zvláštne a môžem Ti povedať, bez držania novšieho telefónu proste nemôžeš dobre uspieť, lebo je tak urobený. Ale ak niečo vôbec nepoužívam, aj tak tam musím niečo zvoliť, hoc nechcem. A napríklad, nájsť podľa textu v obrázku nejakej práce, ktorú si najskôr musíš pohľadať, hoc ani netušíš ako, a potom podľa toho textu definovať napr. súčiastku že načo tam je... a to sú len tie jednoduchšie časti IT fitnes testu pre žiakov...
|
|
Re: sdgdsg
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
23.11.2021 12:25
To ze ako Linuxak zvladnes Windows nie je nejakou bajnou intuitivnostou, ale preto, ze uz si Windows videl a musel si s nim nieco riesit. Windowsaci maju problem s Linuxom preto, ze ho nikdy nevideli.
|
|
Re: sdgdsg
Od: Teta
|
Pridané:
23.11.2021 15:42
A prečo W7-kár problém s W10/11? Lebo to je čistá stupidita, ako je to v nich poriešené.
Práveže mnohí Win nielen videli Lin... A práve preto o ňom radšej nechcú ani počuť!
|
|
..ale (hýčkat si) ten pocit ..poníženosti, zneuznania, a- urazenosti - je na NE-ZA-PLA-TE-NIE!..
Od: Lyta Chudobná a Zneuznaná
|
Pridané:
24.11.2021 10:26
"..Windowsaci maju problem s Linuxom preto, ze ho nikdy nevideli..."
presne!
..a ja by som sa na ten ich Linux nepozrel, čo by mi aj celé stovky €$ platili..
aj keby mi 1zlatú tehlu položili vedla mna, - ja sa už nič nové,
a tobôž nejaké liunexe, učit nebudem, a babrat sa s nimi! :/
musíme si predsa zachovat vizáž, štýl, a look chudobného, vidieckeho, s-Prostého NOOBA, BFU, priam ..debílka, laika,
Neználka, atd.. atd..
..a keby sme sa v niečom ozaj nebodaj aj vyznali, - čo by bolo, potom ? há!?
potom by mohli príste aj nejaké tie €$,
nebodaj baby, apartmán, výlety, cesty do valutovej cuziniy..
..a na čo by sme nadávali, nariekali, vyšilovali, hundrali - POTOM? ?! :o
..vidiš, to by ste už nedomysleli..
|
|
Re: sdgdsg
Od: ktooosooom
|
Pridané:
22.11.2021 11:46
Ako tie Windowsy a Linuxy suvisia s Jednotou? Keby ste tu rozoberali mlieko, rozky, alebo cerstveho chleba este pochopim
|
|
Re: sdgdsg
Od: lalo273
|
Pridané:
23.11.2021 1:14
linux mint. funguje skvele
|
|
Re: sdgdsg
Od: Ryzen-man
|
Pridané:
23.11.2021 4:58
Mrzne jak píča. Otvoríš Firefox, do 10 minút skape pulseaudio, následne sa zjebe celý systém. Libre office nefunguje 100%, Calc padá uz pri jednoduchej tabuľke.
Celkovo mám z neho pocit, ako by som sa vrátil k Windows Millennium Edition.
Ale možno to nejakým jednoduchším jedincom stačí.
|
|
Re: sdgdsg
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
23.11.2021 12:26
To bude rukami...
|
|
Re: sdgdsg
Od: Ryzen-man
|
Pridané:
23.11.2021 13:06
Máš pravdu.
Mal som nimi radšej cecky chytať ako objednávky vyplňovať.
Do budúcna sa poučím.
(podľa fór je to totižto známa téma postihujúca Ryzen CPU, a riešenie je, podľa užívateľov, že som chuj, keď som to nevedel skôr, a teraz sa to snažím riešiť.)
|
|
Re: sdgdsg
Od: anonymous2743
|
Pridané:
23.11.2021 16:16
To je nejake divne, na Mint zvyknu byt dobre ohlasy.
Manjaro mi na ryzene bezi uplne bez problemov. Ze by zrovna Mint s tym mal problemy sa mi nezda, leda ze by mali naozaj zastarale jadro alebo take nieco.
|
|
Re: sdgdsg
Od: Ryzen-man
|
Pridané:
23.11.2021 20:18
TBH netuším, či za to môže PulseAudio, Cinnamon, Mint ako taký, alebo Firefox. Alebo kľudne aj ten Ryzen.
Osobne, dávam experimentu čas do konca mesiaca a potom sa asi vrátim k Windowsu. Tam všetci vieme, že profesionálom, ktorý za všetko zlé môže, a kvôli ktorému nikdy nič správne nefunguje, je Microsoft (a Bill "Chip 'em All" Gates, resp. Steve "Sweaty Balls" Ballmer) a nie, ako v prípade Linuxu, by default ja, ako užívateľ.
|
|
Re: sdgdsg
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
24.11.2021 14:45
Ako majitel Ryzenu a pouzivatel inej, nemenovanej distribucie ti mozem povedat, ze taky problem som nikdy nemal. Takze bud sudruhovia z Mintu nieco strasne doj*bali, alebo nie je Ryzen ako Ryzen.
|
|
Re: sdgdsg
Od: Ryzen-man
|
Pridané:
24.11.2021 15:20
Môže byť. Rozmýšľal som zmeniť distro, alebo aspoň de, ale som zvedavý, či to vyriešim. Očividne zatiaľ nie.
Čo je mrte zaujímavým poznatkom počas riešenia vecí, je postoj k bezpečnosti:
Windows - neklikaj ak nepoznáš, nepúšťaj nič neznáme, nerob nič, a na admin práva ani nepomysli...
Linux - ta, vieš, iď tu na toto mŕtve vlákno, stiahni tento obscure script, pusť ho ako admin, nepýtaj sa, čo robí, dobre bude...
|
|
Re: sdgdsg
Od: anonymous2743
|
Pridané:
26.11.2021 14:53
Hehe, tak tym by som si nebol taky isty. Co ja viem, tak bolo bezne ze zlomyselny pokrocili uzivatelia radili uplnym novacikom v roote napisat prikaz: rm -rf /
Clovek si rychlo zvykol ze nema tupo pisat do prikazoveho riadku co vidi na nete, ale si o tom najskor nieco precitat v manuali. Zase na druhu stranu je pravda ze dost zaciatocnikov tento pristup odradil a vratili sa k windowsom ...
|
|
Kolokolomlynske
Od: Peik
|
Pridané:
22.11.2021 3:29
No asi uz tie tety a spravcov siete ten win pekne vytaca a tak chcu zmenu....a dovod je mozno prozaickejsi,z lin usetria prachy a maju menej problemov a nebudu sledovani amerikou,vsetko ale zavisi od spravcov siete a od zaskolenia personalu,ale ked zlyhali pri win,tak ktovie ako zvladnu lin,snad sa im uz to podari,ked zvladli ogaru win,tak dnes uz privetivy lin zvladnu tak isto
|
|
tie Linuxe ? (..a tú BAVLNU - si radši měli tí Unionisti pozbierat radši sami.., vyšlo by to, v konečnom důsledoch, a konečnej final sume, trilion krát levnejšíe.. )
Od: Hochbatnica a 3Rybas
|
Pridané:
22.11.2021 8:51
excellent! gratulujem,
do Velkej noci sa im možno podarí nainštalovat aj myš, klvesnicu, a nejaký basic prehliadač..
eh njn, btw.- tak auto vjelo do vánočního průvodu, zlé zlé auto! :/
:/(
resp. negerské, negerské, .. - a NEGERSKEé (auto)!
|
|
Re: tie Linuxe ? (..a tú BAVLNU - si radši měli tí Unionisti pozbierat radši sami.., vyšlo by to, v konečnom důsledoch, a konečnej final sume, trilion krát levnejšíe.. )
Od: lovasak
|
Pridané:
22.11.2021 10:07
ťahaj do puče, nácek
|
|
Re: tie Linuxe ? (..a tú BAVLNU - si radši měli tí Konfedelaristi pozbierat radši sami.., vyšlo by to, v konečnom důsledoch, a konečnej final sume, trilion krát levnejšíe.. )
Od: Lyta Chudobná a Chytrá
|
Pridané:
22.11.2021 16:52
..a ty si chod vítat tícj tvojích milovaných islamo- negrouškôv, musulmanov, arabášov,
všech 5 - 6 miliard
6 - 7,5 MILIARD muslimo-čmoudů,
..si ich všetkých zober k sebe, do chyže, ked si taký *preslunený sorošo- HAVLISTA, h
.."humanista
a pravdo-láskár, ( = neomarxista, feták, klinikár, a "pirát"
..HAIL Orbán, Vivat Viktor Orbán!
Vivat Putin
Hail
Miloš Zeman! Vivat M.Zeman!
Salut V.Klaus! !
a Hail, Vivat, Vivat, a Vivat, Hail Victor orbán, a D.Trump! !!!
|
|
Re: znoska picovin
Od: anonymous2743
|
Pridané:
22.11.2021 12:48
Kedy si na linuxe instaloval mys, klavesnicu, alebo nemal defaultny prehliadac? Este som sa nestretol s distribuciou co by toto nemala standardne za posledne desatrocie ...
|
|
Re: znoska picovin
Od: Peiks
|
Pridané:
22.11.2021 19:17
Anonimous ,ved on len ukazuje aky je blby ,ved je jasne,ze linux este nemal spusteny
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
22.11.2021 19:33
Ja mám na používanie rôznych či už ms wireless setov,apple lakociniek alebo herných vychytávok s vlastnými makrami ako standardných mysi či klavesnic tiež priekazne rovnaký názor ako na paralympiádu.
|
|
internety
Od: hhuuhhuu
|
Pridané:
22.11.2021 11:35
Aj ja chcem takú vládu, čo sa takto rozhodne. Koho mám voliť?
...a áno, viem, ešte mám možnosť odsťahovať sa do Germánie...
|
|
Je to dobrá jesenná ponuka.
Od: Bežný užívateľ
|
Pridané:
22.11.2021 11:39
Musíme si uvedomiť, že toto je budúcnosť štátnej správy. Po kvalitnom školení prechod zvládne každá úradníčka v strednom veku.
|
|
Re: Je to dobrá jesenná ponuka.
Od: teta
|
Pridané:
22.11.2021 14:09
To by musela byť doslova upravená distribúcia, aby sa teta "náhodou" nevyskytla v textovom termináli a nebude sa vedieť ani len vrátiť. A nič mi tu nepíšte o alternatívnom softe, ten donedávna stál za veľké prd a dnes je minimum
tých čo si dajú tie Lunexové free alternatívy.
A vyriešiť celý Lunexový systém zasa tak ako v začiatkoch Windows, to už naozaj nie je krok k ničomu lepšiemu.
Už vidím ako si teta pomáha editorom "nano" či "Midnight Commanderom"...
|
|
Re: Je to dobrá jesenná ponuka.
Od: Peik
|
Pridané:
22.11.2021 19:14
teta nekecaj blbosti
|
|
smrt linuxu
Od: zaba na prameni 2
|
Pridané:
22.11.2021 11:57
smrt linuxu
|
|
Re: smrt linuxu
Od: hhuuhhuu
|
Pridané:
22.11.2021 12:25
nech žije Android!
|
|
Re: smrt zabe
Od: anonymous2743
|
Pridané:
22.11.2021 12:49
Smrt zabe a pramen sprivatizovat!
|
|
žabulka
Od: Teta
|
Pridané:
22.11.2021 15:31
V lese sa niekam zašije.
|
|
prechod
Od: prechod
|
Pridané:
22.11.2021 12:36
Dôvodom prechodu má byť zníženie závislosti na proprietárnom softvéri.
Toto sa mi paci. Dost sa po diskusiach riesi cena a komplikovanost konfiguracie pre BFU, co je uplne vedla. Tipujem, ze tak na win ako aj na lin im nastavia profily, zamknu moznost zmeny cohokolvek (nehovoriac instalacie) a tak to naklonuju na vsetky PC. Pri potrebe zmeny, alebo oprave nejakeho poskodenia to spravi admin, jak na win, tak na lin. Alebo azda to funguje na uradoch tak, ze admin rozposle mail - zmenila sa sietova infrastruktura, zmente si IPcku na DHCP a vymazte predkonfigurovane DNS, ved mate na to firendly tutuli-mutuli GUI s vyskakovacou napovedou v kancelarskej spinke? Prd. Ani cenu vraj neriesia, ale ZAVISLOST NA PROPRIETARNOM SW. Vsetky palce hore. Predstavte si, ze by MS zrusil vo worde export do PDF (ak tam take nieco je), po nom to este zopakuje jedna opica, lebo ked niekto popularny vymysli akukolvek blbost, tak to vsetci kopiruju, a PDF format zakape.
|
|
Re: prechod
Od: Kreston
|
Pridané:
22.11.2021 18:22
Aplikácie nie sú pod Lunexom, nechápeš?
|
|
Re: prechod
Od: sensei-san
|
Pridané:
22.11.2021 20:20
O čom točíš? Všetky, čo som potreboval, som tam našiel.
|
|
Re: prechod
Od: Kreston
|
Pridané:
23.11.2021 1:00
Pohrebné služby...
|
|
Re: prechod
Od: prechod
|
Pridané:
23.11.2021 6:35
nie, nechapem.
Ci myslis "autocad do kazdej rodiny, na kazdu postu a matriku"? Myslim, ze ten po migracii ozeleju a este usetria na licencii zan.
|
|
Re: prechod
Od: Office-faggot
|
Pridané:
23.11.2021 9:22
MSO
|
|
.................
Od: asdfgqwe
|
Pridané:
22.11.2021 13:55
Po dlhsom case som nainstaloval Ubuntu 21.10 a som z toho uz asi mesiac vyvaleny. Doteraz kazda instalacia bola problem, vzdy sa naslo nieco, co nefungovalo ako malo. V tomto ubuntu (mozno je to hardverom) zatial FUNGUJE VSETKO ako ma.
|
|
Re: .................
Od: Marian Walczak
|
Pridané:
22.11.2021 18:41
no vidíš, konečne sa Ti to podarilo
|
|
Re: .................
Od: asdfgqwe
|
Pridané:
23.11.2021 7:22
Mne nie, Linuxovej komunite.
|
|
Re: .................
Od: Linux Hint
|
Pridané:
23.11.2021 21:02
Inštaloval som 21.04 (upd. na 21.10) na úplne nový stroj Asus Board, m2 SSD Intel i7 s int. grafikou. Niekoľko mesiacov to chodí úplne bez najmenšieho zaváhania, otváranie aplikácií je bleskové, pre používateľa neexistuje rozdiel oproti Windowsu! (Ak viete zmeniť napr. vysvietenie textu z oranžovej na modrú - to bola zatiaľ jediná požiadavka)
Na staršom PC mám DEBIAN 11, inštalácia samostatnej grafiky môže byť pre neskúseného používateľa problém. A chce to chuť sa učiť nové veci! Na Debiane občasné mrznutie celého PC (robil to FF pri sťahovaní súboru pri veľa otv. taboch) Zdá sa, že problém vyriešilo alebo úplne minimalizovalo vypnutie Energy Star 4.0c support a vypnutie ACPI 2.0. Pri OC pomôže vypnúť C1E a osvedčil sa mi ručný max. FSB strap tak, aby pamäte išli presne podľa JEDEC štandardu.
|
|
Re: .................
Od: anonymous2743
|
Pridané:
26.11.2021 15:04
Uplne zamrznutie systemu (teda nie len pad nejakej grafickej aplikacie alebo prostredia) je takmer urcite sposobene chybou v nejakom ovladaci.
Podla toho co pises by sa mohlo jednat o zaplnenie pamete co niektore ovladace nie su schopne prezit. Ide o to ze po novom sa koli vykonu /tmp dava do RAM cez tmpfs, a ak ti firefox stahuje subory tam (defaulne ano), tak ak je subor dost velky moze ti to minut celu pamet. Standardne ked toto sposobi nejaka aplikacia, linux ju zabije, ale ked to spravi ovladac suboroveho systemu moze byt problem.
Skus nastavit iny docasny adresar na stahovanie suborov vo firefoxe, alebo prepni /tmp na disk (vo fstab sa to standardne nastavuje).
|
|
Re: .................
Od: Linux Hint
|
Pridané:
26.11.2021 20:06
ĎAKUJEEEM anonymous2743, vyskúšam, zatiaľ čo som sa tým pohral spôsobom čo som napísal, tak ani raz. Je možné, že nejaká špecifická stránka to robí zrovna ak dám niečo sťahovať, pretože väčšinou to bolo pri browsovaní určitej konkrétnej stránky.
Pomohol by napr. swap namiesto 1GB na 2-4 GB?
|
|
............
Od reg.: raketa
|
Pridané:
22.11.2021 20:49
vraj idu na arch linux
|
|
Re: ............
Od: anonymous2743
|
Pridané:
23.11.2021 16:24
To fakt? Ten zrovna medzi distribucie pre amaterov nepatri, a updaty byvaju az prilis casto ... ale ak to bude riesit admin, mohlo by to vyjst.
|
|
secureignka
Od: |admin|umtah
|
Pridané:
24.11.2021 8:17
Chceme HTTPS na dsl.sk :-)
|
|
securepoemk
Od: |admin|bajfx
|
Pridané:
24.11.2021 18:53
Chceme HTTPS na dsl.sk :-)
|
|
sdgfhdf
Od: sdfhshs
|
Pridané:
24.11.2021 19:53
linux je picovina https://www.youtube.com/watch?v=3E8IGy6I9Wo
|