|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
titulok
Od: Mr X
|
Pridané:
16.11.2021 14:58
čo je denník e?
|
|
Re: titulok
Od: gdgdf
|
Pridané:
16.11.2021 15:01
predsa E-kologicka verzia bezneho dennika N-eekologickeho
|
|
Re: titulok
Od: B-T.C
|
Pridané:
16.11.2021 16:24
Zbierajte Free Bitcoin (každú hodinu zdarma, registrácia zdarma): https://1url.cz/QMJ24
Brigado - Registrácia zdarma tu: https://1url.cz/Yzp6Q
|
|
Re: titulok
Od: migggg
|
Pridané:
16.11.2021 17:55
Neztrapnuj sa a pod sa ockovat. Daj si aj rusku.
|
|
tulok
Od: _kubo_
|
Pridané:
16.11.2021 18:46
ja mám radšej Slovenky, aj keď Rusky sa tiež vyskytli... ;=)))
|
|
Re: tulok
Od: jebe jebe jebe:
|
Pridané:
17.11.2021 0:27
ja rad nakladam polky medzi ritne polky
|
|
Re: titulok
Od: jaaaaaj
|
Pridané:
16.11.2021 18:48
Bež do <-> kam patríš.
|
|
Re: titulok
Od: XMen
|
Pridané:
18.11.2021 8:49
Opak nocnika e.
|
|
Diskusia k článku:
Od reg.: smurf
|
Pridané:
16.11.2021 15:00
a co csob? uz konecne budu mat notifikacie na mobile v r 2021/22?
|
|
Re: Diskusia k článku:
Od: hhhhhffff
|
Pridané:
16.11.2021 15:05
tá je tuším až štvrtá najväčia v SR, takže na rad príde o 2 roky :-D
...ale len za predpokladu, že to schvália v centrále KBC, lebo tam majú patent na rozum a rozhodujú o fšetkom
|
|
Re: Diskusia k článku:
Od: jahôdka
|
Pridané:
16.11.2021 15:38
najprv musia este vysperkovat aplikacie, ktore nespustis na len tak hociakom mobile
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
16.11.2021 20:23
Podľa tých desiatich sekúnd skôr musia naolejovať fax, cez ktorý sa medzibankové platby priekazne overujú.
|
|
Re: Diskusia k článku:
Od: mi3ko
|
Pridané:
16.11.2021 16:19
oni viac pracuju s cashom v taskach
|
|
Re: Diskusia k článku:
Od: martinccc
|
Pridané:
16.11.2021 18:16
Beru mokre yuany rovno z pracky
|
|
Re: Diskusia k článku:
Od: blablabla
|
Pridané:
19.11.2021 8:21
Tie push notifikacie by sa veru hodili. Ale potesila by ma aj moznost exportovat prevody, lebo to maju len vo webovej verzii, a hlavne by mali popracovat na rychlosti. lebo kazdy klik je pocitanie do 10. (Mobilom to nie je, ib od inej banky mi ide rychlostou blesku).
|
|
Dalsie banky?
Od: Anony/im
|
Pridané:
16.11.2021 15:12
Viete ziskat info od dalsich bank?
|
|
Hau mač?
Od reg.: Sv. Ignác z Lojoji
|
Pridané:
16.11.2021 15:19
A kedy kvôli tomu ohlásia tieto naše milované banky niečo v tomto štýle:
"radi by sme Vás informovali, že z dôvodu vývoja na bankovom a finančnom trhu, ktorý objektívne ovplyvňuje poskytovanie bankových produktov alebo podmienky ich poskytovania, s účinnosťou od 1. 1. 2022 upravujeme cenník poplatkov za poskytované služby"
|
|
Re: Hau mač?
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
16.11.2021 19:25
A co by si si myslel, ze banky budu zlacnovat ked vsetky ceny rastu? Jedine funkcna konkurencia drzi ceny dolu. A fungovanie s dlhodobou stratou je mozne len v statnej firme....
|
|
Re: Hau mač?
Od: 33jkl33
|
Pridané:
17.11.2021 14:49
Toto môžeš skúšať maximálne na voličov oľano.
|
|
Re: Hau mač?
Od: Kueho
|
Pridané:
19.11.2021 18:13
Zato tvoja reakcia je ako priamo od velikána mysle Kotrbu.
|
|
MOZNOST
Od: fero252
|
Pridané:
16.11.2021 15:23
MOZNOST okamžitých platieb ... cize za mastny priplatok oproti beznej platbe
|
|
Re: MOZNOST
Od: DjSyntaxTerror
|
Pridané:
16.11.2021 15:39
Nepochopil si to. Za ziaden poplatok do 10 sec ako je vo svete bezne.
|
|
Re: MOZNOST
Od: kecalek
|
Pridané:
17.11.2021 18:08
To si myslíš, len ty, chce to Banková rada, ale banky si to upravia po svojom - takže istotne za to bude poplatok (ako vždy, keď sa niečo nové zavádza u nás, pričom inde je to samozrejmosť).
|
|
ultraumiernený prakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
16.11.2021 15:28
Toľko rokov to pripravovali, že tých troch zákazníkov z pôvodnej cieľovej skupiny, čo si to ešte neriešia po svojom, to spustenie priekazne už ani nezaujíma.
|
|
Re: ultraumiernený prakticizmus
Od: Rftzffg
|
Pridané:
17.11.2021 2:29
Hrdina. Ale pred výplatnym termínom po odmakanych nočných za pasom sa trasies ako dráhy pes, aby ti vedúci rýchlo na mzdovom zabezpečil zálohu, lebo nie je na splátku na ajfon. Vtedy ti to vyhovuje
|
|
ultraradikalny psychoanalyticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
17.11.2021 5:39
Wau! To je projektovanie jak youtube, keď sa mu zdrbe infraštruktúra, ale z posledných síl ešte používateľom vyhadzuje hinty, že či by nechceli vedieť, s čím majú problém, že im to tak seká, spolu s odkazom na priekazne užitočné rady ohľadom rekonfigurácie domácej siete.
|
|
Nova doba
Od: Jogi
|
Pridané:
16.11.2021 15:33
A nemohli by telco operatori spajat bankarom hovory, v pripade, ze volaju mimo banky do nasledujuceho pracovneho dna?
|
|
Hau mač?
Od reg.: Sv. Ignác z Lojoji
|
Pridané:
16.11.2021 16:15
A kedy kvôli tomu ohlásia tieto naše milované banky niečo v tomto štýle:
"radi by sme Vás informovali, že z dôvodu vývoja na bankovom a finančnom trhu, ktorý objektívne ovplyvňuje poskytovanie bankových produktov alebo podmienky ich poskytovania, s účinnosťou od 1. 1. 2022 upravujeme cenník poplatkov za poskytované služby"
|
|
https
Od: |ahoj_admin|whtck
|
Pridané:
16.11.2021 16:28
Chceme HTTPS na dsl.sk :-)
|
|
Re: https
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
16.11.2021 17:20
Nespamuj tu v každej diskusii. Aj tak stále skončíš na -10.
|
|
Re: https
Od: Pukeu
|
Pridané:
16.11.2021 17:28
Nechceme. Ja si prajem, aby si aj moj osobny agent FBI/CIA/SIS mohol precitat ten isty kvalitny obsah, ktory citam ja.
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
16.11.2021 17:57
Len to práve nemôže, lebo agentov FBI/CIA/SIS firewall na nezabezpečené stránky priekazne nepustí.
|
|
Re: ultraradikalny objasňovačizmus
Od: lojzika
|
Pridané:
16.11.2021 21:36
:DDD
|
|
Zahráme sa
Od: _iso
|
Pridané:
16.11.2021 17:01
Dáme si bankový ping-pong.
Ktorá dvojica otočí za deň viac, vyhráva.
|
|
kokso
Od: Medžr.
|
Pridané:
16.11.2021 18:25
A cez víkend "stoja" platby furt v clearingovom centre??
|
|
Re: kokso
Od: _iso
|
Pridané:
16.11.2021 21:00
ležia
|
|
Re: kokso
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
17.11.2021 10:38
Aj pocitace potrebuju vikend :D
|
|
Re: kokso
Od: 33jkl33
|
Pridané:
17.11.2021 14:53
Počítače to zvládnu, ale čo ten ITčkár čo behá s každou platbou ktorú má na diskete medzi počítačmi...
|
|
Re: kokso
Od: e1.
|
Pridané:
17.11.2021 21:52
Robíš si z toho srandu, ale ono to v minulosti tak fungovalo. V noci chodili ľudia do/z NBS s disketou na ktorej boli všetky transakcie. A keď sa niečo poserie a niektorá banka, v horšom prípade samotná NBS by bola z nejakého dôvodu offline, tak sa to realizuje takmer rovnako aj dnes, akurát namiesto diskety sa už použije USB kľúč.
|
|
Re: kokso
Od: kosacik
|
Pridané:
18.11.2021 13:42
aj ja pridám trochu oldschool riešenia, ale zo súčasnosti...
Bežné ERP ako aj u nás nepáruje platby automaticky s vystavenými faktúrami.
Takže mi môže dojsť platba aj za 3s, pokiaľ obchodník dole nevidí, že platba došla, tovar nemôže odovzdať. V praxi tak bude musieť kontaktovať niekoho na financiách, kde sa na účet priamo pozrú. Banky síce majú nachystané API (zrejme každá svoje) a naši dodávatelia ERP systému to urobia tak možno o desať rokov.
|
|
Re: kokso
Od: FioAPI
|
Pridané:
19.11.2021 8:54
Ja používam bezplatné FIO API a cez neho zapisujem prijaté platby každých 5 minút. Zákazníkovi potom ide automatický mail, že sme prijali úhradu a môže potom využívať služby.
|
|
Kartel?
Od reg.: Tuzianus
|
Pridané:
16.11.2021 21:42
To zaváňa kartelom a pokusom veľkých bánk zbaviť sa tých menších na Slovenskom trhu. Majú však oproti niektorým menším bankám jednu veľkú nevýhodu, vysoké poplatky za vedenie účtu.
|
|
Re: Kartel?
Od: Tomaxxxko
|
Pridané:
17.11.2021 1:30
Iba socky platia poplatky za účet a operácie na účte. Normálny človek má všetko zdarma :D teda áno, za výber hotovosti vo francúzskej Polynézii si nejaké dve eurá sťahujú, to je tak všetko.
|
|
Re: Kartel?
Od: 5 dv 4f4d
|
Pridané:
17.11.2021 2:31
Pozdravuj svojich sockarskych rodičov geroj.
|
|
Re: Kartel?
Od: 33jkl33
|
Pridané:
17.11.2021 14:55
Hej, aj mne ponúkali "účet zadarmo" len som nespĺňal jednu podmienku - nemám hypotéku.
|
|
České banky
Od: Česko
|
Pridané:
16.11.2021 22:15
V Česku okamžité platby podporuj 13 bánk, spúšťali od roku 2019.
Air Bank, Česká spořitelna, Creditas, Raiffeisenbank, Komerční banka, PPF banka, Moneta, ČSOB, FIO, Equa, mBank, Oberbank, J&T
|
|
Re: České banky
Od: sensei-san
|
Pridané:
16.11.2021 23:02
Isto? Potom by som čakal, že aj slovenské ČSOB, mBank a Fio to už majú.
|
|
Re: České banky
Od: České
|
Pridané:
16.11.2021 23:15
Tu je ich zoznam shorturl.at/jszN8
oni si to riešili po svojom pre CZK menu.
Ak sa SK banky pripoja do okamžitých platieb tak to bude vrámci EÚ. Slovenská opatrovateľka v rakúsku a nemecku dostane výplatu okamžite z nemeckej a rakúskej banky.
Rakúsky George už dávno vie okamžité platby v €
Český George už 2 roky vie okamžité platby v CZK
Slovenský George to prirpavuje.
|
|
Re: České banky
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
17.11.2021 8:06
Co ma Gerge s medzibankovym stykom? Vsak to je Gui pre klienta. Cele v ramci slovenska to musi zastresit NBS a ak to ma fungovat v ramci EU tak ECB.
|
|
Re: České banky
Od: mmxxx
|
Pridané:
17.11.2021 8:19
Ze vramci banky je prevod mozny hned uz teraz. Pouzivam tak FIO cz-sk. pocitam ze to vedia i sporitelne vramci europy.
|
|
Re: České banky
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
17.11.2021 10:11
Inak to moze fungovat, ked je to uctovne jedna banka a inak ked su to samostatne subjekty. Mas aj teraz "okamzite" prevody ale za mastny poplatok, lebo je to hack v systéme, ktory riesia ludia na oboch stranach. To co teraz ide, znamena, ze okamzite sa stane standardom, za skoro rovnaku cenu. A bude to robit stroj nie ludia. V ramci eu tak zanikne drahy ZPS, kde sa poplatkovalo % zo sumy. Takze online sluzbu za par eur si zaplatis s mini poplatkom a mozes konzumovat za desiatky minut od platby z druheho konca europy. Tu treba vidiet prilezitost....
Typicky v cechach potrebuje student zaplatit za internat ihned, teraz sa to zo sr platilo cez kadekake aj nebankove platobne brany za extremny poplatok.
|
|
Re: České banky
Od: mmxxx
|
Pridané:
17.11.2021 8:20
Ze vramci banky je prevod mozny hned uz teraz. Pouzivam tak FIO cz-sk. pocitam ze to vedia i sporitelne vramci europy.
|
|
Re: České banky
Od: Česko
|
Pridané:
17.11.2021 10:07
No Geogre má s tým spoločné to že rakúsky je zapojený do TIPS, takže fungujú tam okamžité platby aj medzi krajinami. To isté keby spustili aj v slovenskom Geogre, tak vie posielať a prijímať okamžité platby už dávno.
NBS sa do systému okamžitých platieb zapojila koncom roka 2018.
Ale naše banky urobili kartelovú dohodu, že to nespustia skôr ako v roku 2020 a potom presunuli na rok 2022.
Slovenské banky, ktoré sú už dnes účastníkmi platobného systému TARGET2, môžu na zúčtovanie okamžitých platieb využiť už od konca r. 2018 službu TIPS (TARGET Instant Payment Settlement), prevádzkovanú Eurosystémom, ktorého súčasťou je aj Národná banka Slovenska.
|
|
Re: České banky
Od: Česko
|
Pridané:
17.11.2021 10:43
Tu sú články z roku 2019 ako sa neponáhľajú zapojiť do okamžitých platieb, aj keď NBS je pripravená od 11/2018 a nič bankám legislatívne nebráni zapojiť sa. Dôvod nezapojenia bol "lebo je to dobrovoľné".
https://zive.aktuality.sk/clanok/138040/
https://zive.aktuality.sk/clanok/141938/
|
|
Re: České banky
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
17.11.2021 11:13
Dovodov moze byt viacero. Ked tu nevies zohnat ani sofera do autobusu, zohnat kvalifikovanych ludi je asi este vacsi problem. A to nehovorim o dalsich ako lekaroch atd. A ak ti ludia odidu prec, potom uz kvalita ide dolu. Zatial chybaju ludia na novy vyvoj, prevadzka ako tak funguje, u lekarov uz pokulhava prevadzka. Treba si spomenut na knihu plesni... A to nehovorime v akom zufalom stave je skolstvo, kde prva reforma pri 80+ rocnych akademikoch zda sa nehrozi, kde bratia cesi uz pojdu do tretej. Cele je to o nastaveni systemu aby fungoval cca sam, a nie o upornom krizovom riadeni kazdeho kroku.
|
|
Re: České banky
Od: 33jkl33
|
Pridané:
17.11.2021 15:01
Hej, ak si už ani banka nedokáže zaplatiť odborníkov tak potom nikto.
|
|
Re: České banky
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
17.11.2021 18:10
Sofera do autobusu zohnat vies, problem mas len vtedy, ked mu ponuknes horsie podmienky ako mal u predosleho zamestnavatela. Ty by si sa na taku ponuku vysral tiez.
|
|
Re: České banky
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
17.11.2021 19:22
Zohnat vies kazdeho, v nefunkcnom state ale za to zaplatis x krat viac. A kedze ekonomika nepusti, nakoniec si ho nemozes dovolit. Ak tecu peniaze do dubaja, tak ten deficit sa nakoniec prejavi. Chvilu mozes vozit cudzincov, ale nie do nekonecna.
|
|
Re: České banky
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
18.11.2021 13:20
Akurat ze neponukali x krat viac ako napr. v susednych statoch, alebo ako predosly dopravca. Skor tam boli velke oci, ze z rozdielu co sa zoberie na jednej strane a da na druhej zostane viac na export do dubaja.
|
|
5znak
Od: XMen
|
Pridané:
17.11.2021 1:49
Zaujimala by ma cena takych platieb. Podla mna si to banky nechaju isto dobre zaplatit.
|
|
Re: 5znak
Od: ...
|
Pridané:
17.11.2021 8:19
wtf? vsak naklady su nulove, to len nasi podnikavci este chcu poryzovat. Doteraz taky dinosaurus ako VUB nie je schopna ani kartovu transakciu aspon zobrazit (ked teda nie je este zauctovana) v IB okamzite po zrealizovani platby. Cize ti zmiznu prachy z uctu hned, ale kludne aj 3-4 dni trva kym sa to tam zobrazi. Detto odchadzajuce platby - aj ked to uz asi uz konecne po 100 rokoch poriesili podla skusenosti z tohto tyzdna.
|
|
Re: 5znak
Od: sfdgsdfgrfgsdfg
|
Pridané:
17.11.2021 10:07
Dinosaurus ako VUB nedokáže prevádzať okamžité transakcie ani v rámci svojich vlastných účtov (sporiaci -> bežný a naopak). Trápne. Hociktorá iná banka to vie do pár sekúnd (napr. aj všetkými nenávidená FIO banka).
|
|
Re: 5znak
Od reg.: miggg
|
Pridané:
17.11.2021 10:18
Jaj, lebo neviete citat. Vseobecna UVEROVA banka. Nie beznouctova. Do mliekarne tiez nechodite po chleba. Ved to da rozum :-S
|
|
Re: 5znak
Od: ...
|
Pridané:
17.11.2021 10:44
Je to mozne, sporiaci vyzivam len kvoli zlave poplatku, inak by som sa nan vykadil a raz rocne tu sumu odtial vyberiem, takze mi je to jedno - ma len jeden ucel. Coz je vtipne, ked medziuctove transkacie v ramci banky prechadzaju okamzite.
|
|
.....
Od: Kokosák
|
Pridané:
17.11.2021 16:20
A treba mať na účte aj peniaze?
|
|
Re: .....
Od: rukola
|
Pridané:
17.11.2021 16:43
nie tebe staci mat peniaze v Anuse
|
|
Qwert
Od reg.: C.O.B.R.A
|
Pridané:
17.11.2021 17:18
Nexo rozdáva 25$ v Bitcoine
https://nexo.io/ref/dfbmdgblg3
|
|
Re: Qwert
Od reg.: KillerM
|
Pridané:
17.11.2021 19:06
pal do psej matere
|
|
v 21 storočí
Od: jancici
|
Pridané:
17.11.2021 20:26
už nejaký ten rok sme v 21 storočí a banky vtomto trošku zaspali ...
nielen vrámci SK ale vrámci eurozóny už takéto rýchle platby mali byť, predsa tie € sú rovnaké
každopádne bitcoin má v tomto náskok a je to dobrá konkurencia klasickým bankám. keď pošlem BTC hocikomu na svete tak do 15min to má, myslím si že banky to nedokážu.
|
|
Re: v 21 storočí
Od: meheh
|
Pridané:
19.11.2021 16:52
s bitcoinom to teda nie je idealny priklad, tam jedno potvrdenie transakcie trva cca 10 minut, a transakcia sa povazuje za finalnu vacsinou az po 3 potvrdeniach, co je cca 30 minut... v tomto by sice mohla pomoct nadstavba bitcoin lightning, ale zatial sa moc nepresadila.
|
|
To mohlo byť
Od: ffdf
|
Pridané:
17.11.2021 22:17
už desaťročia! žiadny problém v tom nikdy nebol! Kua, zadám platbu a server ju "vyřídí" ihned!!! /jedině že by ne! :-)/
|
|
Re: To mohlo byť
Od: Dr. Greenthumb
|
Pridané:
18.11.2021 5:27
Je v tom jeden problém: doteraz to bolo tak, že zadáš prevod, tebe prachy strhnú, a v najlepšom prípade o dva dni pristanú u adresáta. A banka disponuje dva dni peniazmi podľa svojho uváženia len tak zadarmo.
|
|
Re: To mohlo byť
Od: pnp
|
Pridané:
18.11.2021 11:28
Malo by byť zákonom stanovená max. doba prevodu, ak by vláda chcela niečo robiť na podporu ľudí, tak by prevody boli uzákonené OKAMŽITE! Neexistuje dôvod, prečo by ste mali čakať 24 hodín na svoje peniaze!
Takisto ešte by mohlo pomôcť zaviesť výplaty každý týždeň, pretože pohostinstvá, e-shopy a ďalšie odvetvia majú vlastne prevádzkovú dobu "pred výplatami" a "po výplatách"
Ale čo čakať od vlády, všetky ich kroky vrátane opatrení sú na poškodenie a zničenie človeka, dosiaľ neurobili ani jednu jedinú vec pre zlepšenie situácie, bláznov nalákali na primitívne opatrenia a miesto jedného blázna začalo šalieť celé Slovensko! Prepáčte, iba idiot by si mohol lockdownúť obchod, je to idiotstvo a prispôsobenie sa je ďalšie pritlačenie k múru, podobne ako každá účasť na fašistických opatreniach, aj rúška sú symboly a živná pôda fašizmu
|
|
Re: To mohlo byť
Od: Opatrenia
|
Pridané:
18.11.2021 13:43
Povedz to týmto, že netreba žiadne opatrenia
https://youtu.be/SgRDVV_Ye9M
|