neprihlásený Utorok, 16. apríla 2024, dnes má meniny Dana, Danica
Škoda zastavila výrobu, chýbajú jej dva typy čipov

Značky: čipyČesko

DSL.sk, 18.10.2021


Česká automobilka Škoda, populárna značka aj na Slovensku, dnes kvôli nedostatku čipov zastavila výrobu vo všetkých svojich troch českých závodoch s výnimkou jednej linky v závode v Kvasinách.

Na základe informácií automobilky o tom informuje agentúra ČTK.

Výrazné obmedzenie alebo zastavenie výroby od 18. októbra výhľadovo až do konca roka automobilka avizovala už predminulý týždeň, výroba bola zatiaľ zastavená na dva týždne. Počas odstávky bude dokončených približne 10 tisíc rozrobených vozidiel.

Podľa informácií predsedu podnikovej rady Jaroslava Povšíka pre výrobu chýbajú najmä čipy do sťahovania okien zadných dverí a problémy sú aj s čipmi do rádií.

Problémy s nedostatkom čipov sa týkajú rozličných typov čipov a problémy s výrobou majú viacerí automobiloví výrobcovia ale podľa dostupných informácií okrem iného už aj najväčší výrobcovia smartfónov a počítačových zariadení, Samsung a Apple.

Jedným z dôvodov nedostatku čipov je zvýšený dopyt po počítačových zariadeniach pre situáciu s epidémiou, kvôli ktorej viac ľudia pracujú a vzdelávajú sa na diaľku z domu.

Problémy sa dotkli aj slovenských automobiliek Stellantis v Trnave, Volkswagen v Bratislave a Jaguar Land Rover v Nitre. Všetky tri mali tento rok kvôli nedostatku čipov už väčší počet dní kompletne alebo čiastočne odstavenú výrobu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple
Zatiaľ posledný Star Trek seriál bude mať ďalšiu sériu, ohlásený aj nový film
Nový Android 15 je k dispozícii v beta verzii
Samsung má spustiť výrobu takmer 300-vrstvovej flash tento mesiac, budúci rok dosiahnuť 430 vrstiev
SpaceX použila prvý stupeň Falcon 9 už 20-krát
Apple čoskoro uvedie ďalší sci-fi seriál


Diskusia:
                               
 

Jezis maria... namiesto ovladania okien s cipmy nech tam daju packu a miesto radia gramofon na slapadlovy pohon. Amateri...

Problem solved. Dalsi, nemam cely den.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Hej hej, tiez si myslim, ze superb so svihadlami pojde ako teple rozky. A miesto radia suplik na penazenku... Bude sa to moct nazvat vybava deluxe. Nizsia bude mat len male okienko na pantoch...
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Vidim kolega, ze mate rovnako dobre napady. Darmo no odborna komunita klubu priatelov DSL.sk sa nezaprie a vo svete len tak nestrati.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Problém s ČIPMI: Ako jeden hráč dostal do problémov celý svet

Na postavenie fabriky na vyrobu jednoduchsich cipov treba miliardy dolarov.

youtube
https://dopice.sk/q9E



Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Jak nás mohol ten malý tak dojebať?...však ho nikdy nikdo neviděl! :-))
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Nebolo to úplne len kvôli TSMC, ale súhre viacerých udalostí. Michal Rybka to skvele vysvetľuje. https://dopice.sk/scipmi
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nechapem na co ím je čip na stahovanie zadnych okien, ked priekazne vsetci jazdia iba ako soferi alebo spolu jazdci v predu.

Analogova krutiaca packa do zadu a usetrene čipy.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Čip na ovládanie okien nie je. Ale taký BCM body control module zabezpečuje tieto kabinove veci. Od prepínača dostane pokyn a ďalej robí čo má plus sa stará o to, aby po zatvorení dverí zhaslo osvetlenie atď, pozerá na stav akumulátora... Je to len jedna lacná jednoduchá jednotka ktorá potrebuje zase tej čip.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Mas rj vo dverach, nemusi ist o chip v bc...co presne im chyba sa asi nikdy nedozvieme, lebo zrejme je toho dost... Mna ale skor zaraza taka vec, ze sa to prezentuje, ako keby si tie jednotky pajkovali sami...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej a trn cip sa robi na specialnej linke, je problem s kremikom ?
Narast dopitu po pc-nb bol nejakych 13% oproti roku 2019, do vtedy to neustale klesalo, toto je len jedna velka umelo vytvorena bublina
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja by som superba so svihadlami za vyrobne naklady kupil hned. ked budu cipy, mozu spravit zvolavacku a vymenit to
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Alebo cipy nahradi sluha. Aj ovladanie hlasom bude konecne fungovat. Akurat pri dovezenkach mozno bude problem zmenit lokalizaciu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešte si zabudol na ručne ovládané predné stierače, ale to vraj má byť až v limited hipster deluxe edition.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Si predstav, že spadne auto z mosta alebo bude zaplavené a bude treba vyliezť cez okno a elektronika nebude fungovať, pretože bude zatopená. Má tam byť na to nejaký manual override, najlepšie degradovateľný... Ak nevymyslia niečo lepšie...
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Staci vybavit auto kladivkom na sklo z autobusu MHD, co vsak vacsina mladych vodicov nepozna, kedze sa interieru autobusov vyhybaju. Po rozbiti skla a zaplaveni auta vodou nie je nutne vyliezat cez okno, pretoze uz pojdu otvorit aj dvere.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nebol by nejaký lepší príklad? Lebo čisto štatisticky, veľa mostov je len ponad kdejakú bačurinu s vodou ledva nad kolená, vzdelanosť upadá, takže niekto si môže predstaviť diaľničnú estakádu či nadjazd a to potom tie autá musia k vode na zaplavenie nejako doletieť, a to keď astronómom vadia už satelity skylinku, sa budú zase sťažovať a i protihlukové steny budú neúčinné, takže bude treba vracať dotácie...no proste nejaký priekazne z praxe.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Z toho rezultuje, že treba šoférovať výlučne kabriolet a pri vedení motorového vozidla mať nasadené plávacie rukávy a plutvy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"Rezultuje..." dekel na plafone :DDD
Odpovedať Hodnotiť:
 

A nezabudnúť na respirátor a COVID pas podľa farby okresu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vtipný si skoro ako Peter Marcin.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Gramofón v aute na slovenských rozbitých cestách. To by fungovalo úplne bezchybne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Do piči aj s čipmi.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Vyjadruj sa slušne! :"do čipy aj s čipmi!"
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

do čipi aj s pičmi
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

čipnie celé Slovensko
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Toto je ten problem, treba spravit nejaky heist na vakcinacne centra, kym nie je neskoro.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to mala byt narazka na tu zabavno vzdelavaciu sou pecie cele slovensko. v <>ci cele slovensko
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Jaaj, no neva, tv mimo mna, tak som spojil zabavu s uzitocnym :OD
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zábavné a užitočné je to len pre úzku skupinku zainteresovaných.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cital som vyjadrenie sefa jedneho podniku na vyrobu polovodicov. Sa vyjadril ze cipy su ale tie co potrebuju automobilky su prilis primitivne a tych je naozaj malo (citaj maju malu marzu a neoplatia sa vyrabat). A ze je to ich (automobiliek) chyba, maju navrhnut auto ktore je viac high-tech. Taka Tesla ma menej problemov lebo si vie cipy zamenit za ine a prerobit si k tomu firmware.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Šéfa Intelu
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

osobne v aute plati, cim menej elektroniky, tym lepsie - tie auta sa uz tak prespekulovali, ze staci, ze sa niekde zasekne kontajnerova lod a je to v perdeli - a niekedy staci len to, aby vyskocila cena plynu - vid problem s adblue - koli emisiam je v dizel autach nainstalovane kazitko - ked nie je adblue, auto stoji - a momentalne 2 z 3 europskych fabrik (duslo sala a niekede v nemecku) obmedzili vyrobu a polsky vyrobca celu vyrobu celkom odstavil - zasoby su cca na 2 tyzdne a potom bude katastrofa (este stastie, ze cele adblue sa da hacknut a auto pojde bez adblue...)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hack adblue myslíš nalejem destilku a frčím? Boha aj takýto hackeri...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

softwarovo to vies "vypnut", ale je to "nelegalne" a ak prides s takto upravenym autom na STK, tak to ti vystavy vysvedcenie, ze "NESPOSOBILE"
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

oprava.... "vystavi"
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Sak keď pôjdeš na STK tak ten hack revertnes. A po STK zase zapnes
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Zo ešte príde, výroba adblue doma, ciká celá rodina...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

este dodam, ze nech si to europa dobre "vyzere", aby konecne hodili ekoteroristov do mecha a ten mech do oceanu - eu ma podiel v emisiach cca 10%, ale koli ich fanatickemu znizovaniu je ochotna si znicit vlastny priemysel, a take staty, ako cina, india, usa, rusko, tak to maju na haku...
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Dúfam že je ti jasné že namiesto adblue tam môžeš dať destilovanú vodu? Zas netreba robiť problém tam kde nieje. Autá pofrčia ďalej
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Autá pofrčia ďalej ale katalyzátor dokatalyzuje? A pokiaľ budeš chcieť prejsť cez emisnú tak ho budeš musieť meniť za funkčný.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Do takehoto mecha? https://lnk.sk/fuvq
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten cca 10% podiel v emisiach je merany podla miesta bydliska koncoveho zakaznika? Lebo ponuka len dorovnava dopyt, takze v nej je hladat pricinu co len percenta priekazne bezpredmetne.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Ale že taká európa smeruje tak 90% trhu, to už asi podstatné nie je. Kedže EÚ sa snaží byť uvedomelá, tak aj za cenu zníženia vlastného "pohodlia" sú ochotní pomôcť celej planéte.

Ale môže prísť aj bulo z dzedziny, že jeho bmv traktor dovezený z nemecka je parádny a on na celú ekoteroristkickú politiku kašle a bude vytáčať kolieska na parkovisku pri tesku a bude si myslieť, aký on je čávo.

Takže dá sa aj tak aj tak ...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Kto je ta europa?

Je banda darmozracov co od nudy nevedia co maju schvalovat.

Ovladana hrstkou najbohatsich ludi. To je ta Europa.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

adblue je iba nasyteny roztok mocoviny. kupis v kazdych zahradkarskych potrebach 3kg za 2 eura.
Odpovedať Hodnotiť:
 

samozrejme, rovnako AdBlue ako kúpiš na každej benzinke, liter za pár desiatok centov...
problém je, keď nie je; Duslo vyrába aj tie hnojivá...
myslíš, že močovinu-hnojivo vyrábajú ďalej a odstavili len močovinu-AdBlue?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

co katastrofa...menej smradu :D
aj ked, ak si vypnu tu ochranu, tka bude zase viac... to je doba toto... Meteorit na nas a bude klud. Navzdy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je dost nepresne vyjadrenie toho sefa(intelu) lebo ak je to primitivne tak sa to robi uz na niekolko rokov starych linkach ktore su tym padom uz davno splatene a teda uz to pre tu firmu je cista ryza

problem je v inom, automobilky si mysleli, ze bude vacsia kriza a tak si neobjednali take mnozstva cipov ako obvykle a firmy volne kapacity bud pouzili na vyrobu inych cipov, alebo tie fabriky zacali prerabat na nove technologie

tesla sice udajne vedela prisposobit nove cipy do svojich aut, ale len cas ukaze, ze ci to bolo spravne rozhodnutie, predsa len auto ma zivotny cyklus 20 a viac rokov a tak je lepsie ak su tam overene komponenty a nie nutne najnovsie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Este par takychto mesiacov a postupne si z predaja aut v EU zacnu hryzt vacsie a vacsie kusy azijske znacky. Este aby sme napokon celkom nespadli na hubu. Najskor zistime, ze baterkove vozitko nemusi stat 35litrov ale len 14 a o 20 rokov nebudeme mat ani na tie 14tisicove, lebo polovica ludi budu uradnici, 1/4 instalateri a zvysok budu polnohospodari dufajuci, ze aspon nieco od nas azia kupi.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

europa je technologicky v riti, proti azii a amerike nemame sancu, toto iba urychli nas pad na hubu a potom sa mozno zacne nieco naozaj konecne robit
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Philips tu už nič nevyrába? Ani Thomson, Signetics, On Semiconductor, Siemens, nástupcovia podnikov RFT, TESLA, ISKRA, Tungsram...? Nikto nič?? Fagor, Diotec a iné lokálne malé šmejdy...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ASML este - svetovy monopol
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja mam nejake cipy nazvys. Uz som ich chcel vyhodit. Ale mozem odofotit keby mal niekto zaujem dohodneme. Mame stare TV Tesla odlozene na horsie casy asi 10 v pivnici u dedka a este 6 v starom dome tak ak by skoda chcela, mozeme cipy aj z toho vymontovat. To by bolo aspon na 50 superbov a roboty pre 100 ludi na 2 dni. berete?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja mám tiež nejaké čipy na predaj, no sú to také malé čipy, skôr čípky. Navrhnite cenu.
Pozn. Boli už použité...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Prezentuje sa, že kvôli Pc chýbajú čipy do automobilov, ako keby sa v oboch používali totožné. Vedenie chce týmto odžubať príjemcov informácie.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

...ty nemáš v PC čip na sťahovanie zadných okien?!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ja tam mám asi čip na padanie okien...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Už sa konečne dozvieme čipy ktorého výrobcu chýbajú? Sranda že Intel má viacero fabrík po svete a tie najvýkonnejšie serverové CPU si vyrábajú doma v USA. A že Japonci nemajú problém s čipmi.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Pravdepodobne nejake specializovane mikrokontrolery pre can bus.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samozrejme tie od TSMC. Kedze vyrabaju levi podiel celeho globalneho trhu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A viete niekto aké konkrétne používajú v autách? Napríklad aj "slávna" ŠKODA?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tie iste ako cely VAG kedze tie jednotky sa pouzivaju vo vsetkych autach VW grupy. Samozrejme podla vybavy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vacsinou NXP alebo Renesas
Odpovedať Hodnotiť:
 

IMHO je to mrte komplikovaná situácia. Keby je dostatok čipov toto by nebolo. Či?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Vykupujem staré čipy, periee
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mozu byt aj cervotocive a meltdownove
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zachvilu corkari nebudu vyrezavat z aut katalyzatory, ale elektroniku. Budu sa kradnut autoradia jak pred 30 rokmi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 


https://dopice.sk/q9G
Odpovedať Hodnotiť:
 

To určite platí aj pre iné čipy, zrejme aj Texas Instruments a pod.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kde su tie casy, ked ovladanie okien bolo iba relatkami...
Riadenie zapalovania tyristorom a optickym clenom s posunom zapalovania riadenym vzduchom.
A na diagnostiku stacila ziarovka.

Dnes sa ani bez mocu neda nastartovat.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

to je ten navrat k prirode, najprv si uspokojis zakladne potreby - nacuras do flase, nalejes do nadrze a az potom sa mozes vozit :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Aj to sa bude robiť, lebo dochádzajú adblue chcanky
Odpovedať Hodnotiť:
 

No a čo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten cip pre stahovanie dveri potrebuju ako kazitko, ze? Ja mam volne cipy v zamkoch dveri, ktorym odisiel mikrospinac a preto nefunguju ako celok. Predam za VW za 200 eur, ze za cenu, za ktoru chcu novy zamok s novym mikrospinacom za 5 eur.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Čítal som rozhovor so šéfom Intelu, ktorý tvrdí že čipy sú a vedia vyrobiť koľko treba ale automobilky nechcú. Nechcú čipy vyrábané novými technológiami, a čipovým firmám sa neoplatí už živiť linky ktoré vyrábajú 10 rokov starými technológiami. Takže je to kto z koho ale automobilky ťahajú za kratší koniec, nakoľko percentuálny podiel čipov pre auťáky sa hýbe do 10%.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

To bol asi falošný rozhovor na podvrhnutej stránke.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Len aby to nebolo tym,ze ludia nemaju zaujem o nove auta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale maju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ľuďom furt šibe viac a viac. Aby mal každý 4 autá, a furt dookola si kupujú ďalšie. Však čo, že činžiaky mali okolitú parkovaciu plochu tak na 1 auto na rodinu. A že je stále kopu smetiakov na cestách. Staré dízle furt prechádzajú emisnými kontrolami, no niečo NAOZAJ nie je v poriadku!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Preco by stare dizle nemali prejst EK, ked su v poriadku?

Na stare auto sa vztahuju limity, ktore platili ked bolo homologizovane, nie nove! A to z dovodu, aby nejaka premotivovana uradnicka truba nemohla menit pravidla pocas a hry a znehodnotit majetok tisicov ludi jednym skrtom pera. V civilizovanej spolocnosti sa tento jav nazyva "grandfathering".
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sotva sú v poriadku!
Odpovedať Hodnotiť:
 

To, ze ty si myslis, ze nie su v poriadku neznamena, ze realne nie su. To su dve rozdielne veci a nastastie sa nemusime spoliehat na subjektivne dojmy nahodnych ludi, ale vieme to objektivne odmerat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len keď príde zákazník do reštiky a objedná si špecialitu, ktorú zrovna nemajú, občas mu obsluha nepovie, že práve som ale vysral hovno a zatiaľ sa naň priekazne nik nesťažoval.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

je to sladké jak h@vno z nutrie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked chces mat auto tak nespolahlive ako priemerny mobil alebo laptop, je to moznost.

Vacsina ludi ale chce, aby tie cipy vydrzali fungovat v lete na slnku alebo v zimnych mrazoch. Rovnako preferuju, ak vydrzia dlhsie ako ~2 roky.

Preto je nutny ten zastaraly, ale robustny proces.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

+ homologizacie a to aj pri bezpecnostnych funkciach. Ja nerozumiem, ked sa vypusti raz kokotina a potom sa vyvrati, tak v dalsej diskusii znovu to iste - kokotina sa siri volnym tempom a vysvetlovat to treba znovu a takto dookola.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Čo to mne vysvetluješ , ja som si vymyslel túto vyrobenú krízu? A keď je to kokotina tak zdvihni riť a choď zmeniť svet.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ja som nenarazal na teba, ale ze kokotiny sa siria a ked ich vyvratis, pride s tym istym dalsi pri prvej prilezitosti. Ta "kriza" nie je vymyslena, ale realna a cipy nie su nielen v automobilkach. Na kvantum HW sa predlzuju cakacie doby. Ked som na jar pisal, ze mam dodanie komponentov na September, ze sa to zastabilizuje najskor v polke buduceho roku, tak nie, som kokot. V piatok bol za mnou obchodak, ze s niektorymi vecami nemam urcite pocitat do Q4/2022. A kedze je to tiez vyrobca co by milerad predaval ale nema co, tak bude viac smutny on ako ja.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Robustná logika. Z predlžovania čakacích dôb vyvádzať objektívny nedostatok. Slovutný senátori priľahlej džamaharíje z toho, že prezident nerobí, čo nemusí, dochádzajú čírou náhodou priekazne navlas rovnakou k tomu, čo sa im hodí.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kurva to si nerobte zo mňa piču , že škodovka začala robiť zadné okná v elektrike !! To neverím!!
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

No práveže nezačala, lebo nemá čipy...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Okenné čipy? To je ičip!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chip a Dale od Rýchlej Roty
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

no uz chceli zacat, ale kriza im to zhatila
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Opakujte rychlo po sebe: Dva typy čipov, dva typy čipov, dva typy čipov, dva typy čipov, ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dik. Skus "Tri typy cipov", to sa mi zda tazsie. ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čííííp, čip, čip, čip...
Odpovedať Hodnotiť:
 

eh, moj pradedo, aj dedo, točil klukou, (aj tou vpredu, na aute - ak vôbec nejaké vtedy (vôbec nekdo mal..),
abo
sa odviezli na rebrináku, a - dobre bolo aj tak!
a žili tiež!
a najnovšie, najmodernejšie auto, čo vôbec kedy mal aj on, a aj my, - bola škoda 105, embéčka, ba dokonca ešte neco staršie, po pradedovi!

to len tí dnešní mladí, (úspešní, ambiciozní..), z BA, z Prahy, z veeeeeeelkých kanclov, z deluxe, - klíma kanclov, a LUXUS officov, so (stá)_tisícovými platmi, musia mat všetjko najnovšie, najdrahšie, najlepšie.. všade samé piči, čipi, čiči,

hejnj, moj dedo, aj pradedo, mali ledva rebrinák, starý,
a potom len tú starú MB-105,
(trabanta, požičaného..)
a ja nemám vlastne ani bycygel,
(sa mi aj pračka pokazila, to zas budem šetritaj 2 - 3 roky, aj 5 - 6 rokov na novú, abo na opravára..ä -

- a žijem (prežívám, nejako), - aj tak!
Odpovedať Hodnotiť:
 

.. + všetci musia nutne mat (nielen) 2, ale už aj 3 - 4 autá..

..to celé, celý ten automotive, - je už len taká vyroba pre výrobu, vozenie sa pre vozenie..

proste, obdoba "Hladovej Zdi", Karola IV, - aby mali čím, a kde, zamestna(vat)t lôzu, chudobu..
(..když, ešte není politicky, /a psychologicky, priechodné nejaká táaká forma toho "Základného príjmu..)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár