|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
To treba vediet
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
19.9.2021 21:37
Divne preco ani vo virtualke nejde bez sifrovania. Co ten windows skryva pred otvorenou obcianskou spolocnostou? To musi byt nieco hnusne, skoro ako skareda vyrazka po bujarej party.
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
19.9.2021 22:34
Predsa nemôže spochybňovaním, že kto druhému jamu kope, sám do nej padá, vstupom do pasce priekazne necitlivo opovrhovať historickým dedičstvom ľudovej múdrosti.
|
|
Re: ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: ffdf
|
Pridané:
19.9.2021 23:45
presne! :-)
|
|
Re: ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
19.9.2021 23:47
Pojebkaňe!
|
|
Re: ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: ffdf
|
Pridané:
19.9.2021 23:49
si blbý nebo cóó??? Priekazne!!!
|
|
Re: ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: MAJAK - neregistrovany original
|
Pridané:
20.9.2021 4:34
tak za prvé.
kto druhému jamu kope, je ukrajinec...
a za druhé.
skrývanie čohosi pred verejnosťou je zrejmé už len z toho, prečo je nejaký OS "zadarmo" upgradeovateľný zo staršej verzie...
|
|
Re: ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: dj_v
|
Pridané:
20.9.2021 6:44
Na vychode kopu vacsinou brazilci
|
|
Re: To treba vediet
Od reg.: Houston
|
Pridané:
19.9.2021 22:48
Napriklad PINy k Windows Hello, kluce k Windows Bitlocker, virtualne Smart karty. Mozes naviazat (TPM bind) ulozene hesla (kludne aj tie z prehliadaca) na dany PC a okoloiduci Jano/SW si ich uz len tak neexportuje.
A preco vo virtualke? Zrejme preto, lebo MS tusi, ze by to bol lahky sposob na obidenie. Podobne ako AntiWPA presviedcal aktivacnu cast XP, ze bezia v SAFE mode. Podobne ako 7loader presviedca W7, ze v BIOSe je nejaky certifikat.
Ani mne sa to moc nepaci. Ale zrejme kvoli par sikovnikom budeme musiet trpiet. Kedysi sa do lietadiel nastupovalo ako do autobusov. Ale bezpecnostna situacia sa zmenila a dnes ta bez preverenia identity a bezpecnostnej prehliadky ci s flasou do lietadla nepustia. Dospelo to tak daleko, ze by som si zrejme uz nechcel sadnut do lietadla bez kontroly. Online bezpecnostna situacia je tiez inde ako kedysi. Mozno len pre stromy nevidime les a za par rokov nebudem chciet PC bez TPM. Uvidime...
|
|
Re: To treba vediet
Od reg.: Houston
|
Pridané:
19.9.2021 23:20
Zaroven Windows 11 nasadzuje ako povinne HVCI (Hypervisor-Protected Code Integrity) alias v GUI nazvane ako Core Isolation a Memory Integrity. Vsetko tu uvedene je uz pritomne aj vo Windows 10 20H2, len je to zatial predvolene vypnute. Kludne si to mozes zapnut, ak uz mas TPM2, 64bit CPU so SLAT,HBVE a IOMMU (ako Intel VT-X2+EPT+VT-D a AMD-V++AMD-Vi+RVI).
Nad tym vie bezat VBS (Virtualization-based Security), kde pomocou Hyper-V vies izolovat RAM regiony, co by malo vyrazne zmensit moznosti klasickych chyb typu "pretecenie" a podobne.
MDAG (Microsoft Defender Application Guard) vie s doplnkom pre Edge/Chrome/Firefox renderovat neschvalene URL v samostatnom Hyper-V kontaineri a zase chranit data pred unikom.
|
|
Re: To treba vediet
Od: ffdf
|
Pridané:
19.9.2021 23:48
čože to musí ten CPU mať??? :-)))
|
|
Re: To treba vediet
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
20.9.2021 9:07
Linux vo virtualke bezi tieto veci nepouziva, takze da sa povedat ze win je minimalne o triedu bezpecnejsi?
|
|
Re: To treba vediet
Od: bfdfghb
|
Pridané:
20.9.2021 11:16
nakoniec zistime, ze len chceli dosiahnut rychly system, a to by na starom zeleze proste neslo a mali by zle, zle recenzie. takto budu rychlejsi ako iOS!
|
|
Re: To treba vediet
Od: Lacog
|
Pridané:
20.9.2021 13:14
Som sa až zľakol či som na DSL - múdry komentár k veci sa tu priekazne nevidí každý rok ;-)
|
|
Re: To treba vediet
Od: uganda
|
Pridané:
20.9.2021 22:31
Ja som z toho ostal tiez volajaky zmateny.
|
|
Re: To treba vediet
Od: daji
|
Pridané:
21.9.2021 12:32
naštuduj si problematiku bezpečnostných dier, hlavne tie cez hardwérove slabiny a vráť sa späť, ale to už napíšeš iný príspevok.
|
|
Re: To treba vediet
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
21.9.2021 12:40
Je tazke vyrobit backdoor len pre seba...
|
|
Re: To treba vediet
Od: Mimoňka
|
Pridané:
22.9.2021 8:06
...a nieco konkretne k veci by si nemohol postnut? Rad sa dozviem viac, stacia odkazy.
Kolega vyssie nenapisal nic zle. A predpokladam, ze tu nikto neocakava zhrnutie vsetkych vyhod TPM v komente pod clankom.
|
|
Nechceme
Od: EntityNull
|
Pridané:
19.9.2021 22:19
Nech si to nechajú! A dobre, že to tí experti v MS spatlali, aspoň to nahráva alternatívam.
|
|
Re: Nechceme
Od: ffdf
|
Pridané:
20.9.2021 7:33
Prijebem ti jednu?
|
|
konečne príde ten čas
Od: ejha
|
Pridané:
19.9.2021 22:21
Aspoň si aj ja nahodím Arch, konečne!
|
|
Windows 11
Od: xyz.
|
Pridané:
19.9.2021 22:46
Som jediný komu sa zdá, že Microsoft sa snaží silou mocou u všetkých užívateľov navodiť dojem, že Windows 11 je ako žena ktorú je ťažko získať, no v skutočnosti je Windows 11 skôr ako žena ktorú je ťažko chcieť?
|
|
Re: Windows 11
Od: Ffdf
|
Pridané:
19.9.2021 23:50
asi tak nejak :-))
|
|
ultraradikalny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
20.9.2021 6:28
Jediný, jediná, jediné... vlastnú sexualitu by si mal/a/o vyjasniť každý/á/é priekazne sám/a/é.
|
|
Re: Windows 11
Od: niktos
|
Pridané:
20.9.2021 9:30
Nie si jediny (s touto negativnou vlastnostou).
Ved vas nikto nenuti to pouzivat, ani si kupovat.
Za mna budem len rad, ked sa tieto veci pohnu dalej.
Ja viem, ze BFU bude len frflat, ako to zmenili a je to na prd a podobne, ale ti ostatni budu radi.
|
|
Re: Windows 11
Od reg.: Houston
|
Pridané:
20.9.2021 9:48
Obavam sa, ze BFU frflat nebude (aspon nie hned).
Kupi PC/NB s predinstalovanym Windows 11 "Home", kde sa mu hned ponukne Microsoft account. Heslo do par dni zabudne, lebo sa bude prihlasovat PINom alebo s HELLO. Idealne su registracie na jednorazove emaily (vsak ma nebudu sledovat!). Disk je od vyroby s Bitlockerom a hesla (z prehliadaca, ...) na nom budu bindnute s klucom s TPM.
BFU nevidi ziadny rozdiel.
BFU neoceni, ze ked sa mu spusti nejaky malware cez exploit, tak mu hned neodosle na server vsetky ulozene hesla (lebo TPM).
Co ale BFU bude frflat, ked sa mu pokazi disk (idealne oblast s ulozenym BL klucom). A niekto mu povie, ze vdaka zabezpeceniu Windows 11 mu sice viem dat disk (ci jeho kopiu) do ruky ale udaje z neho precita, len ked ma pristup k tomu MS kontu. "A nie pane, to cislo co ste zadavali pri starte nestaci".
Holt bude treba vzdelavat - zalohovanie bude este o kusok dolezitejsie.
A malware sa mozno zacne vracat ku korenom - socialnemu inzinierstvu - najslabsi clanok bude clovek.
|
|
Re: Windows 11
Od: kecalek
|
Pridané:
20.9.2021 12:32
"Kupi PC/NB s predinstalovanym Windows 11 "Home", kde sa mu hned ponukne Microsoft account."
Ale veď práve TOTO chce M$! A mám také podozrenie, že M$ má tajnú dohodu s výrobcami PC a NB a takto chce, aby všetci tí, čo majú staršie (ale často ešte dosť vákonné) mašinky, boli nútení si kúpiť nové. A nebudem sa ani diviť, ak M$ po 2025 utne W10 tak, že bude nepoužiteľný pre bezpečnú prácu.
|
|
Re: Windows 11
Od reg.: Houston
|
Pridané:
20.9.2021 13:39
Na to nepotrebuje ziadne nove dohody, ani nemusi chciet. Uz to davno ma.
Windows 10 "Home" tak robi uz roky. Najprv si pri prvom spusteni vypyta pristup k internetu a hned potom sa objavi Microsoft account.
MS utne Windows 10 po 2025 zrejme uplne rovnako ako Windows 7 v 2020.
|
|
Re: Windows 11
Od: Kingston
|
Pridané:
20.9.2021 13:43
A čo "utne" alebo "uťal" na W7, keď na W7 Ultimate dodal ešte 3 roky podpory a nepotrebujem žiadne "account" nezmysly a všetko funguje aj roky ako má aj bez ich vychýrenej "podpory..."
|
|
Re: Windows 11
Od reg.: Houston
|
Pridané:
20.9.2021 13:51
Z tvojej odpovede som usudil dve veci
1) Problem s chapanim citaneho textu
MS utne ... zrejme uplne rovnako ako Windows 7 ....
2) Problem so zakladnymi formulaciami
keď na W7 ??Ultimate?? (zrejme Pro a Enterprise)
??dodal?? ešte 3 roky podpory (snad PREDAL ZA PENIAZE)
|
|
Re: Windows 11
Od: Kingston
|
Pridané:
20.9.2021 13:55
Nie. školské - veľké korporátne verzie sú na poli Enterprise a aj XPčka mali neuveriteľne dlhú podporu, hádam až doteraz. W7 Ultimate OEM bola na doma za takmer 200 Eur(!!!) a tam pon[kal tak0to rie3enie, bez ďalších peňazí.
Chápanie textu? Na W7 nepotrebujem žiadne MS konto a obdobné nezmysly.
|
|
Re: Windows 11
Od reg.: Houston
|
Pridané:
20.9.2021 14:01
Daj si par dni pauzu. Stale vidim problem so zakladnym formulovanim textu.
|
|
Re: Windows 11
Od: Kingston
|
Pridané:
20.9.2021 14:07
Formulácia je jednoduchá. Načo je drvivej väčšine používateľov najnovší OS a PC, keď by všetko v pohode urobili aj na 10 ročnom hardvéri? A ano, dohody, INTEL/Mrkvosoft boli aj v časoch nástupu W7 a i7.
|
|
Re: Windows 11
Od: Odpoved
|
Pridané:
22.9.2021 8:16
V prvom rade na to aby mali zabezpečený počítač. Keď si MS povie, že prestane pre Win 10 vydávať aktualizácie, tak pán obyčajný používateľ/podnikateľ nebude utekať nakúpiť nový HW. Čiže ľahko sa môže stať, že bežný používateľ bude používať menej bezpečné inštalácie OS. Teda, takto to vidím u nás na Slovensku. Taký američan to asi riešiť nebude.
Iná vec samozrejme je, že bezpečnoať IT bežných smrteľníkov až tak netrápi. ...password reuse atd.
|
|
Re: Windows 11
Od: xyz.
|
Pridané:
20.9.2021 21:03
"Za mna budem len rad, ked sa tieto veci pohnu dalej."
A ktoré sú to tie "tieto veci" ktoré sa podľa teba pohnú ďalej? Ja som totiž nespomenul žiadnu konkrétnu vec, skôr všeobecný trend tak ako ho vnímam ja, ale už si automaticky prešiel do ofenzívy. Tak snáď každý má právo vyjadriť svoj názor aj keď negatívny, nie? Alebo liberalizmus a demokracia len odtiaľ potiaľ?
|
|
Re: Windows 11
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
21.9.2021 10:35
Pozor, pozor, demokracia a liberalna demokracia je rozdiel, a len ta druha stoji za to, aby sme za nu bojovali. Ved sa spytaj Simecku alebo Nicholsonovej.
A ked nesuhlasis, tak si obycajny dezolat a tvoj nazor je nepodstatny. Vies, tak demokraticky a liberalne.
|
|
Re: Windows 11
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
21.9.2021 12:33
https://bit.ly/3nSjd9j
Dezolat sa clovek rodi. Reci o demokracii a ihned blokovanie ockovania inym. Adekvatne by bolo chlapcov odchytit a nasilne zaockovat. Suhlas ?
|
|
Re: Windows 11
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
21.9.2021 14:30
Nemali by to robit... ale cudujes sa? Kazda akcia vyvolava protireakciu. Netlac na pilu, nebude potom protitlak.
|
|
divočina
Od: Kingston
|
Pridané:
20.9.2021 8:02
Kopu ľudí nerozumie a mnohí ani netušia, do akých absurdností to s Windows zachádza. To aby som si naštudoval OS ktorý vyjde o 1-2 roky a podľa toho už dnes kúpil CPU aj s neviem ako modernou MB, či ako?
To s tým VirtualBoxom je dosť tragédia...
|
|
Re: divočina
Od: grepfruit
|
Pridané:
20.9.2021 9:27
Vyjde OS a vtedy kupis PC
|
|
Re: divočina
Od: Kingston
|
Pridané:
20.9.2021 11:33
Práveže toto mnoho ľudí nemá za potreby robiť, každé 2-3 roky kupovať nový PC. A to už akože prečo? Nemám kam dávať peniaze??
|
|
Re: divočina
Od: oekology
|
Pridané:
21.9.2021 12:03
TO aby si sa mohol tváriť bohorovne ekologicky, keď "morálne starý", ale inak 190% funkčný kompík odnesieš na "ekologické" rozobratie a "ekologické" odvezenie jedov do krajín 3. sveta.
"Ekologicky" tým prevedieš obnos €/$/... do Číny, odkiaľ je "biomedicínsky" financovaná (rozumenj korumpovaná) WHO, aby udržiavala marketingovú podporu redefinovanej "pandémie", aby si bol viac nútený trčať doma a tak potreboval "ekologické" novšie notebooky s novším OS, ktoré M$ alebo Apple "ekonomicky" zastarajú.
|
|
/dev/titulok
Od: /dev/ka
|
Pridané:
20.9.2021 9:56
TPM 2.0 vyžadovanie Win 11 sa dá pri inštalácii vypnúť.
|
|
Re: /dev/titulok
Od: Kingston
|
Pridané:
20.9.2021 11:34
Ak MB nemá žiadne "TPM" tak vtedy mám aké možnosti?
|
|
Re: /dev/titulok
Od reg.: Houston
|
Pridané:
20.9.2021 12:02
1) Ostat na Windows 10. Podpora az do 2025.
2) MS hovori, ze neskor umozni nainstalovat WIN11 aj na pocitace, ktore nesplnaju HW poziadavky - ALE BEZ PODPORY
3) Kupit TPM modul a pripojit ho
4) Pozicat TPM modul na dobu instalacie
5) Obist poziadavku instalatora
(napriklad manualnym rozbalenim WIM/ESD suboru)
|
|
Re: /dev/titulok
Od: Kingston
|
Pridané:
20.9.2021 13:00
W10/11 ani z kilometra. Potrebujem a vyžadujem W7.
Zatiaľ W7 nekaličia odstavujúcimi neviem čo aktualizáciami. A čo ma vlastne po ich aktualizáciách. Problém začnú byť až internetové prehliadače.
To má byť ftip s tým TPM modulom?
|
|
Re: /dev/titulok
Od reg.: Houston
|
Pridané:
20.9.2021 13:43
Kludne si nechaj W7, to ti nikto neberie.
Potom ale nepis do diskusie o Windows 11 a TPM.
Najdi si clanky o Windows 7 - dsl.sk/articles.php?tags=229
|
|
Re: /dev/titulok
Od: Kingston
|
Pridané:
20.9.2021 13:52
Pýtam sa aký zmysel má to TPM a donucovanie ľudí na OS typu W10/11.
|
|
Re: /dev/titulok
Od: xncn
|
Pridané:
20.9.2021 17:43
Čisto biznisový.
|
|
Re: /dev/titulok
Od: Melaminmenome
|
Pridané:
23.9.2021 7:12
Ja by som povedal, ze buznisove/bezpecnostne. Oni dobre vedia preco to pozaduju. Ak povolia len system s tpm 2.0 nemusia riesit spatnu kompatibilitu so starsim riesenim, resp. rozne aspekty zabezpecenia ak by dane pc TPM vobec nemalo. Takto povedia len TPM 2.0 a v OS mozu implementovat "zabezpecenie" ako budu chciet.
|
|
Qwert
Od reg.: C.O.B.R.A
|
Pridané:
20.9.2021 10:44
A pôjde mi na tom Tunneler?
|
|
upANDdown
Od reg.: bzucobzuco
|
Pridané:
20.9.2021 10:59
Win11 je v tej spodnej casti sinusoidy historicky oblubenych/vydarenych a neoblubenych/spackanych edicii, pockajme si na dalsiu etapu.
|
|
titulok
Od: Hakuna Comeback
|
Pridané:
20.9.2021 12:27
Windows vyhral trh lebo bezal vsade a na vsetkom. Mal najvecsiu podporu ovladacov a hardveru primao od vyrobcov. Preto Linux nikdy neprerazil inam nez na server. Mac sa drzi svojho hw. Zda sa ze win teraz pojde nejakou zvratenou cestou Macu.
|
|
Re: titulok
Od: Kingston
|
Pridané:
20.9.2021 13:01
A nebude kompatibilný ani sám so sebou.
|
|
install arch
Od: xncn
|
Pridané:
20.9.2021 12:35
install arch
|
|
Re: install arch
Od: lolgov volkow
|
Pridané:
20.9.2021 12:56
install artix!
|
|
JA rozhodnem aky OS budem mat na PC!
Od: dnes má meniny Ľuboslav,
|
Pridané:
20.9.2021 18:44
preskocil som windous 10 preskocim aj 11 ,nebojte sa .nie kazdy je zavisly na tom co nepotrebuje.
A OSTATNY SEKTOR nech si robi co chce.
Maj sa .taku este nehrali.
|
|
JA rozhodnem aky OS budem mat na PC!
Od: dnes má meniny Ľuboslav,
|
Pridané:
20.9.2021 18:45
preskocil som windous 10 preskocim aj 11 ,nebojte sa .nie kazdy je zavisly na tom co nepotrebuje.
A OSTATNY SEKTOR nech si robi co chce.
Maj sa .taku este nehrali.
|
|
Re: JA rozhodnem aky OS budem mat na PC!
Od reg.: bzucobzuco
|
Pridané:
20.9.2021 20:04
A od kedy si preskakuval takto, hadam nie uz od 3.1?
|
|
písal sa rok 1985
Od: Kingston
|
Pridané:
22.9.2021 14:00
Od verzie Windows 1.01
|
|
Re: JA rozhodnem aky OS budem mat na PC!
Od: Don juan
|
Pridané:
23.9.2021 7:14
Tak niekto by povedal... Priekazne, nie kazdy je zavisly na to co PTREBUJE.
|
|
Posli kvety
Od: Den—
|
Pridané:
20.9.2021 19:01
AMD Ryzen 1600 AF… pojde alebo nepojde? Vsade sa hovori ze to je podtaktovany 2600, ale v nazve je 1xxx.
Fakt by ma zaujimalo, ci procesor kupeny tento rok ako novy, bude M$ oznaceny za nepodporovany
|
|
tpm........
Od: jackddd
|
Pridané:
21.9.2021 12:34
od najnovsieho buildu win 11
b22458 je TPM nutne povinne, nespusti instalacku !!!!
na starsich buildoch ano, takze uz je to podmienka
na VMware ide , len ho treba zapnut
|
|
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Armani Lakatos
|
Pridané:
21.9.2021 14:45
"Nové testovacie zostavenie pripravovaného operačného systému Windows 11 už vyžaduje splnenie rovnakých minimálnych hardvérových požiadaviek ako na fyzickom počítači aj pri behu vo virtualizácii a minimálne virtualizačné riešenie VirtualBox tieto požiadavky v súčasnosti nedokáže splniť" --- mam pocit, ze indian contractors sa zhorsuju rapidne kazdym rokom. Cielom virtualizacie je predsa nieco ine. Ked chcem aby mi nieco slo vo virtualku, tak logicky to nebude vyzadovat poziadavky ako v skutocnosti. To si mozem potom kupit HW a nemusim virtualizovat :D :D :D Ach boze, ludia v MS neskutocne otupievaju...
|
|
jako sa máš ? jako chudobný v bohatém meste! STAááLE V TOM ISTOM MESTE, NA TOM JEDNOM MIESTE, V TEJ ISTEJ IZBE, V ROVNAKOM BYTE,DOME.. ..socka-troska-chudak-žebrak-lůser
Od: DEZOLAT-socka-troska-lůser
|
Pridané:
21.9.2021 22:40
čo je to TPM ?
eh, jediný OS, Windows, čo mi plne vyhoduje a postačuje, je Wind. 7! !!
nj,
*zlatí komunisti, ti jakživ od člvěka nic nechtěli! !!
*zlatí Win 7, - tá jaživ od usera nič nechcela, - žiadne heslá, žiadne mená, žiadne heslá, absolutne nič!!!
vůbec žiadne heslá!!!
všade kam sa dá, instalujem už jen Win 7 !!!
všetky totie Win 8+++, všetky nad "7" -- neprijaelné, pre mna, nepoužitelné, pýtá a otravuje to so stvovkou různých hesiel, tisíc různých bezpečnostných pičovín, stovky různýc zabezpečení, prepojení, potvrdzovaní, hesiel, passwordů, atd..
aj tak, beztak je to celé, všetjko k hovnu, - nezabezpečí to vůbec nič, nijako anikoho, (když), - si napúštali do celej Europy miliony negro-hrdlorezov, islamo-opíc.. znásilnujúcích..
..za doby (vlády) Win 7 - nebolo tam 1jediného poondiateho hesla!, - lebo - NEBOLO T R E B A! !!!
..a beztak, (a možno, paradoxne, práve preto), nebolo v EUrope 1 jediného negra, gang-raperského, negerského, ISLAMSKEHO, násilníckeho!..!!
g
|