neprihlásený Nedeľa, 25. septembra 2022, dnes má meniny Vladislav
Ďalší americký štát zakáže autá so spaľovacím motorom

Značky: elektromobily

DSL.sk, 10.9.2021


Ďalší americký štát, New York, aktuálne oznámil plán v neďalekej budúcnosti zakázať predaj nových áut iba so spaľovacím motorom.

Guvernérka podpísala novú legislatívu, podľa ktorej je cieľom štátu dovoliť od roku 2035 iba predaj osobných áut s tzv. nulovými emisiami. V prípade nákladných áut sa počíta s prechodom na autá s nulovými emisiami od roku 2045 vo všetkých odvetviach, kde je to možné.

Štát zároveň stanoví pre jednotlivé typy vozidiel postupné ciele na podiel predaných vozidiel s nulovými emisiami, ktoré musia výrobcovia spĺňať v skorších rokoch.

Podľa dostupných informácií sa za vozidlá s nulovými emisiami majú považovať aj hybridy.

Podobné plány už z amerických štátov oznámila aj Kalifornia a Massachusetts.

V lete navrhla aj Európska komisia v rámci plánu zníženia emisií skleníkových plynov podobne od roku 2035 povoliť len predaj áut s nulovými emisiami.

Predtým podobné zámery oznámilo viacero krajín, pričom niektoré tak plánovali spraviť aj v skoršom termíne ako od roku 2035.

Nórsko a Holandsko, kde elektromobily už aj v súčasnosti tvoria vysoké percento nových predávaných vozidiel, zvažovali termín dokonca už od roku 2025.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA opäť odložila štart k Mesiacu, teraz kvôli počasiu
Helikoptéra na Marse uskutočnila ďalší let a pred sebou má opäť ďalší
Mozilla obviňuje tvorcov OS zo zneužívania ich pozície voči ostatným webovým prehliadačom
Výrobcovia magnetických pások avizujú až 576 TB pásky
Česko plánuje ponechať pásmo 600 MHz pre DVB-T a neuvoľniť ho mobilným operátorom
NASA úspešne otestovala tankovanie paliva do SLS, opäť ale unikalo
Štát vydal novú verziu aplikácie pre eID
Nové .sk domény budú opäť dočasne lacnejšie
Musk sľubuje znovu ďalší termín pre prvý orbitálny let Starship
Nová hlavná verzia Windows 10 bude vydaná v októbri


Diskusia:
                               
 

A neporušujú tie vozidlá s nulovými emisiami náhodou zákon o zachovaní energie ?
Odpovedať Známka: 3.1 Hodnotiť:
 

A Tesla a jeho vynalezy su fantazia.

Uz len elektromagneticke pole okolo Zeme vytvarane trenim slnecnych castic o nasu atmosfetu a Teslova veza su totalny vymysel!

Naco tak komplikovane, ked mozme podporovat ropnu mafiu, jednoduchym sposobom z vytazenej ropy vykuzlit cistu a prirodnu naftu, liat ju priamo bez uprav do magickeho motora, ktory ti na kolene zbucha kazdy stredoskolak.

Uz ti doslo, preco vlastne doslo k oddeleniu elektrickych vedeni od sprostych elektrarni? Mozu lahko prepravit energiu z akehokolvek zdroja bez toho, aby energeticka lobby brzdila pokrok... rovnako ako ropnoplastova mafia.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Porozmýšľaj tak trochu, z čoho je asi vyrobená tvoja klávesnica, na ktorej potíš tie svoje výplody.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Netyr ho. Tvorba em pola zeme trenim castic o atmosferu mnohe naznacuje. Asi trel ebonitovu tyc dakym chvostom....
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Porozmýšľaj trochu, prečo sa v súčasnosti tie plasty klávesnice vyrábajú z objemom obmedzenej ropy, keď sa v rovnakej kvalite dajú vyrábať z pestovateľných surovín.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Vzdy ma zaujimalo, aky dojazd ma cisty benzin a aky s pridanou repkou. A o kolko je narocnejsie vyrobit auto ktore repkovy benzin spali. A ci sa neznizi zivotnost niektorych dielov, napriklad platinoveho katalyzatora ci vyfuku. Lebo podporit blbost v parlamente plnom sociologov a politologov zrejme nie je problem.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Jazdiť na repkový benzín zvyšuje cholesterol.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako komu.
A ako to srandovne dochtori postupne znižovali. Kedysi bolo dobré do 24, potom do 14, neskôr do 7 a včuleky to nastavili na ešte menej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Z hlinika
Odpovedať Hodnotiť:
 

Boneshaker
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Bоneshaker
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Bonershaker
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Ňe ľebo na Autovom chrpte sú namontovaté na soľar panely a pedáľe to nemá ale flinstonovskú ďeravú potľahu.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

No to určite a predajcovia uránu a trícia sa môžu ísť pásť ? :-/
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Do roku 2035 sa vymeni este vela politikov a politickych linii.
Odpovedať Známka: 7.2 Hodnotiť:
 

Do roku 2035 bude mnozstvo politikov zredukovane na 1/5 aktualneho mnozstva.
Politik bude nas sluha. Bude to ten najvacsi srac od priehradky v banke, alebo administrativny pracovnik vo firme, ktoreho najvacsou naplnou bolo naplnit tlaciaren papierom, a ponuknut zakaznikovi uver, alebo zreb. Bude to politik poskok, co bude musiet vsetky dokumenty pripravit v zneni, ake odsuhlasia nasi odbornici v danej oblasti. Nebude mat pravo do dokumentov pustit ani len slzu nostalgie pri spomienke na minulost.
Odpovedať Známka: -8.6 Hodnotiť:
 

A preco by si nechaval 1/5 politikov, ked ich nepotrebujeme vobec? Odbornici prehovoria k danej problematike, ale odsuhlasovat budeme vsetci. Kurva VSETCI!!
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Ak mame volit vsetci, tak to bude ako doteraz. Vacsina manipulovatelnych hlupakov bude podliehat inym nazorom, kludne aj blbym. A postupne si dosadia svojich, ktorym rozumeju: pekne reci a ziadna prax.

Bud niekto urobi stroj, co dorovna IQ vsetkym (aj mne) k najinteligentnejsiemu a nase debaty o cisle 42 mozu byt (ne)konecne duchaplne, alebo volit o odbornych veciach budu len odbornici z praxe po vykoni narocnych testov.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

A budú aspoň tak náročné ako bola justičná skúška špeciálneho prokurátora ktorý je právoplatne odsúdený?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Preco mas neustalu potrebu niekoho niekam dosadzovat??
Nedokazes zit bez ludi, ktori ti dnes vladnu??
Potrebujes mat neustale niekoho nad sebou, ktory bude za teba rozhodovat ako sa mu zachce??

A sklamem ta, ani odborna verejnost nie je vzdy stotoznena v nazoroch. Prave preto je potrebne rozsirit moznost hlasovat za konkretne zakony/navrhy/... z par jednotlivcov rovno na 5 MEGA. Staci jednoduchy informacny system na hlasovanie. By si sa cudoval ako by sa rychlo dali veci do pohybu spravnym smerom.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

to je dobry napad, ale treba sa zamysliet nad jeho praktickym nasadenim, uz len kto by taky system nakodil? A kto by dohliadal aby sa nezneuzival? A co hackeri ? Naj lepsim riesenim je zaviest do sucasnej legislativy hmotnopravnu aj trestnopravnu zodpovednosta kompletne zrusit poslanecku imunitu, a potom by sa zacali diat veci.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Sklamem ta.
V sucasnej legislative hmotnopravna aj trestopravna zodpovednost uz je. Dokonca aj pre statnych zamestnancov.
Dokonca aj poslanecka imunita je uz LEN na vyroky v plene. Poslanec je inak rovnako zodpovedny ako iny clovek.

To, co vidis, je problem KOLEKTIVNEJ zodpovednosti.
Ak teda hlasuje kolektivny organ ako je vlada a parlament, zatvoris vsetkych, ktori hlasovali za ci proti? Alebo zatvoris toho, kto to navrhol, ci napisal dovodovu spravu?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Nakodit system, kde budes mat identifikator obcana, identifikator zakona/hlasovacej otazky a vysledok hlasovania ano/nie je trivialne. Uz studenti VS inf. zamerania sa podielaju na tvorbe inf. systemov, pripadne robia vlastny ako diplomovu pracu a to su ovela zlozitejsie systemy. O firmach ani nehovoriac, tie by sa pobili o nieco take.
Ani zneuzivania ani hackerov sa nemusis bat. Kazdy system sa da spravit bezpecny, ak to tak nie je, je to vysledok bud zameru, alebo totalnej lenivosti.
System by fungoval len vramci internetovej siete SR, takze aj utocnika by nebol problem vypatrat. System moze byt zalozeny na open source kode, vyuzivat blockchain technologiu, atd.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Hack sa odladil na bitcoine. Takze urobit super bezpecne hlasovanie uz vieme. Zodpovednost by mal mat kazdy kto zahlasoval aj za aj proti. Hlasujes debiliny, mas malus na daniach...
Odpovedať Hodnotiť:
 

potom si pozriem tie nabijacie stanice a trafaky pri nich - 1 tesla sa dokaze nabijat vykonom 250kW. Ak je takychto stojanov 5 tak to je vseho vsudy 1.25MW nabijacieho vykonu pre 5!! aut. Bohunice maju vykon 1760MW (-5% distr.) a dokazali by nabijat subezne 6650 aut - v NY je aut dokopy 4.8 miliona. 11 kW by dokazali JB nabijat 140 000 aut, co je stale dost malo. Ak mi niekto povie ako chcu za 30 rokov nabijat aspon stvrtinu elektro aut tak budem rad, lebo mne to proste hlava neberie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

potom si pozriem tie pumpy - 1 spalovak sa dokaze tankovat vykonom 40L/min. Ak je takychto stojanov 5 tak to je vseho vsudy 200L/min paliva pre 5!! aut. Slovnaft ma vykon 10.000L/min a dokazali by tankovat subezne 250 aut - v SR je aut dokopy 3.3 miliona. Ak mi niekto povie ako chcu za 30 rokov tankovat aspon stvrtinu spalovakov tak budem rad, lebo mne to proste hlava neberie.
Odpovedať Známka: 0.2 Hodnotiť:
 

si dement? elektro auta sa nabijaju hodiny, spalovaky sa tankuju minuty
Odpovedať Známka: -0.3 Hodnotiť:
 

Nabuduce prosim citat s porozumenim, kym vytiahnes slova ako dement.

V prispevku nebolo rozporovane, ako dlho sa nabijaju auta ani kolko stanic bude treba. Bolo rozporovane, ze elektraren neutiahne nabijat vela aut naraz. Tak som ukazal, ze ani Slovnaft neutiahne tankovat vela aut naraz.
Uz sa rozsvietilo?

P.S.: Vsetky cisla co sa tyka tankovania su realne.
Odpovedať Známka: 0.3 Hodnotiť:
 

Ale ono je tam "trochu" rozdiel.
Slovnaft nemusi vediet utiahnut tankovat vela aut naraz. Narozdiel od elektrarni, ktore v podstate musia.
Kludne naraz moze na Slovnesku tankovat niekolko tisic aut v jednom momente aj ked kapacita Slovnaftu je ovela nzisia(len tych 250 aut), lebo tu mame cerpacie stanice.
V pripade eletriny to neplati a aj keby sme mali rovnaky pocet cerpaciek a stojanov, tak v jednom momente by sa vedelo nabijat len tolko aut kolko je kapacita JB(zjednodusene povedane).

Tie fosilne paliva vieme bez problemov vyrabat, ukladat do zasoby, prepravovat podla potreby a tankovat velkou rychlostou.

S elektrinou je v tomto smere "trochu" problem. Od vyroby az po to tankovanie.

Elektrina nelezi v nadrzi hociktorej pumpy a neviem ju cez primitivne zariadenie dostat rychlostou ekvivalentnou 40l bezninu/minutu do auta.
Rovnako to elektricke auto nema bateriu porovnatelnu s nadrzou spalovaka(inac povedane ma horsi dojazd = budem musiet castejsie dobijat).
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Samozrejme mas v niecom pravdu - ja to nerozporujem.
Chcel som len poukazat na to, ze prispevok vyssie rata s tym, ze vsetky elektricke auta sa budu nabijat 24/7 a nebudu jazdit. Co je samozrejme blbost - takto to napisat nemoze.

Ak chceme nieco take porovnavat, vieme kolko paliva vyrobi Slovnaft, ze k tomu 1/2 sa doviezie zo zahranicia. Vieme celkovu energeticku efektivnost benzinu aj ucinnost spalovacieho motora. Keby nebolo tolko hodin, tak by som aj vypocital kolko MWh sa minie v SR za rok na palivach. Z toho ti vyjde kolko elektriny budeme potrebovat. Samozrejme treba odpocitat spotrebu na vyrobenie veci, ktore uz nebude treba - tazba ropy, rafineria, vyroba olejov, filtrov, servisy, spotreba paliva pri stojacom spalovaku, ...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Lenže ja nechcem nieco take porovnavat, takže ani my nechceme. Takže už predpoklad je logicky priekazne neplatný.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Neporovnávaj neporovnateľné. Palivo je skladovateľná energia narozdiel od tej elektrickej, ktorá sa musí z niečoho vyrobiť v danú chvíľu. 100% elektromobilita to je taký blud, že až. Trhová bublina raz spľasne a verím, že v najbližších 50 rokoch bude pre segment elektromobility obrovský úspech ak aspoň v európe dosiahne podieľ na trhu do 20-30%. Aj tie najambicióznejšie ciele musia byť splniteľné a tieto to rozhodnie nie su.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Trosku ste zabudli na vodik. Ak niekto pride na to, ako ho efektivne vyrabat vo velkych mnozstvach a navyse inak ako z ropy, som presvedceny, ze prinajmensom nakladne auta budu jazdit s nim. Spotreba elektriny v danom case by sa dala dost jednoducho regulovat cenou. Ludia, kt. maju dom by nabijali pomaly v noci... Ale tiez neverim tomu, ze suxasna siet by zvladla skokove rozdiely. Staci ked vsetky gazdine na Vianoce a Velku noc zapnu rury na pecenie a par ludom odchadzaju spotrebice.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Park automobilov vyrazne klesne, auta budu mat len bohati ludia, pripadne budu zdielane ako kolobezky. Takze prepocet na sucastne pocty je strata casu. Zdrazovanie lacnych low end aut zacalo, stare sunky sa odpalia vacsim obsahom repky a emisnymi.
Stat by mal investovat do elektrifikacie trati. Toto spolocenstvo mafianov ale nevie ani postavit krizovatku pred bratislavou.
Vzdy tu riesime ex post operativu, nie taktiku a o strategii nikto ani netusi.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Rozdiel medzi denným minimom spotreby elektrickej energie a maximom je cez 1500mw .. Len takým smartgrid nabíjaním by sa dalo rovnakým výkonom nabíjať cca 12 hodín denne bez potreby nového energetického zdroja a ešte by sa distribútori potesili vyváženej elektrickej sústave... Je zaujímavé, že sa čudujete, že na pohyb v aute treba energiu, dokonca sa obávate množstva energie ktoré elektromobily spotrebujú pri viac ako 95 percentnej účinnosti,, ale koľko energie z neobnovitelneho zdroja spália spalovaky pri 30 percentnej účinnosti ( nevyjadrujem sa k účinnosti výroby) vám nevadí
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

ludom co hovoria ”vyroba elektrickych aut je neekologicka” (pricom implikuju ze vyroba spalovakov je ”zadarmo”) nevysvetlite
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Obavame sa, lebo fosilne paliva sa daju skladovat a tankovat velke objemy jednoducho. Z toho dovodu staci relativne maly pocet cerpacich stanic na velke mnoztvo aut a mozu tankovat vsetky naraz bez problemov

Smart grid ti nepomoze a nezvysi ti maximalny pocet sucasne nabijanych aut. Limitom je zdroj a prenosova sustava(vratane nabijacky). Tu energiu si nevieme uskaldnit kde a ako potrebujeme.
Ucinnost jednotlivych typov aut je v tomto nepodstatna.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

problem s citanym textom? staci len riadene nabijanie a nemusis na prenosovej sustave robit nic.. a ak si myslis,ze postavit dalsiu elektraren alebo posilnit prenosovu sustavu je sci fi,,tak si predstav,ze pred storocim nemal v nasich koncinach elektrinu nikto a vtedy sa rovnako nasli ludia co pindali,ze si nevedia predstavit,zeby mal kazdy dom zavedenu elektrinu a ze kto by tolko elektriny vyrobil....
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ono s tym "len" bude celkom problem.
Nikde som netvrdil ,ze postavit dalsu elektraren alebo posilnit prenosovu sustavu scifi. Vsetko chce svoj cas a eletricke auta zvlast. Problem je, ze si to urcita skupina ludi neuvedomuje.
Vobec nieje jasne, ze elektricke auta v dnesnej podobe su tou spravnou nahradou spalovakov.

Ja si to v tomto momentne nemyslim. Rovnako si nemyslim, ze je dobry napad takto pretlacat elektromobily.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Momentálne nič lepšie nemáme.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Keď nám všetkým zvýśia ceny elektirny a začne pravidelne kolabovať elektrická sieť, potom si môžme hovoriť nič lepšie ako elektroautá do 2030 sme nemohli spraviť.. ale určite páni politici aj tú elektrickú sieť dajú dokopy nejakým príkazom.
Na druhú stranu som presvedčený o tom, že príde iná technológia, toto vozenie pol tonovej baterky je brutálne nepraktické. Nebude tak zložité ľudí motivovať kúpiť niečo iné. Radi od toho zutekajú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Anglicania robia vyvoj malych jadrovych reaktorov, takze plan je elektrina lokalne, zvysok black out alebo uplne bez.
Odpovedať Hodnotiť:
 

si dement? reč bola o nabíjaní 250kW prúdom. Elektromobily sa hýbu s batériou medzi 50-100kWh, čo je 12-24 minút
(samozrejme batéria nie je schopná nabíjať plným prúdom celý čas, čiže nabíja dlhšie ale zároveň aj odoberá menej prúdu väčšinu času)
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

1760

poďme ale kúsok matematiky - priemerné auto najazdí 15 000km ročne, čo je 1250 mesačne. Elektromobil prejde na 1kWh cca 6km, s nabíjacími stratami nech je to 5. Čiže jedno auto spotrebuje mesačne 250kWh elektriny.
Bohunice, si písal, že vyrobia 1760MW - 5% distribúcia, čo je 1 244 000 MWh mesačne. To je dosť na cca 5 miliónov áut
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

12-24 minút je utópia, pretože vychádzaš z predpokladu, že prídeš na nabíjačku a bude voľná. To si neviem predstaviť, ak by elektromobilov bola majorita.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

:D vy ste srandista,,,elektromobily maju tolko moznych pripojnych miest na nabijanie,kolko je elektrickych zasuviek............
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Zijes u rodicov ze? Lebo z panelaku tazko pitiahnem 70 metrovu predlzovacku na 230v..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Na Starej Turej ich mali z jedného činžiaku do vedľajších navozených garáží natiahnutých z okien, balkónov hneď niekoľko aj celé roky. Lebo mali betónové búdy bez eletriky...tie dlhšie mali zo 30 metrov +- zopár metrov dovnútra garáže a niečo v byte.
Odpovedať Hodnotiť:
 

..a jako to nakonec vyriešili ?

(lebo takkto to mali jen provizorne, to (by) im asi nikdo nezkolaudoval..
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale ved to je jednoduche - kazde auto bude mat kluku - ako boli dakedy -
akurat sa to pouzivalo na startovanie - teraz budes tocis, dokial nenabijes
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Riešením je väčšinovo celonočné pomalé nabíjanie. Masívne pravidelné rýchlonabíjanie majority automobilov asi nie.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Toto je aj model, ktorym sa absolutna vacsina EV pouziva. Rychlonabijaju len zriedka, pocas dlhsich ciest, co je vo vacsine sveta skor vynimka.
EV by praveze mohli sieti pomoct - nocnym "smart" nabijanim by dokazali vyrovnat base load...
Plus nove generacie nabijaciek maju aj zasobaren - bateriu na kompenzaciu spiciek,
Ja osobne sa na elektroauta tesim, ale obavam sa, ze doprava robi v skutocnosti prilis malo emisii na to, aby to spravilo zasadnu zmenu v klime :(
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ano, osobna doprava robi minimum bordelu. Ale marketing je dobry a vacsina ludi sa uz teraz citi previnilo. Velky znecistovatelia sa z toho tesia.

Z pohladu bezneho cloveka. Covid pekne ukazal, ze tak 30% jazd je uplne zbytocnych. Vacsinou je to dojazd za uradnikmi ktori nam tak nadsene tlacia rozne obmedzenia alebo odvoz deti do skoly a na kruzky. Lekar je to iste. Pocas covidu sa vela veci dalo vybavit cez telefon/email. Ako opadli opatrenia tak sa tato komunikacia vratila na pred covid stav - nedovolas sa. "Velmi rad" som sa teda previezol cez cele mesto a odsedel 2 hodiny v uzkej chodbe aby som si 5 minut "pokecal" a dostal elektronicky recept.

Osobne som pocas covidu stiahol pocet najazdenych km na 1/2 oproti roku 2019 a na 1/3 oproti roku 2018. Teraz ale najazd opat narasta.

Jenotlivec moze dokazat iba tak malo ked je cely system v ktorom funguje neschopny.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Baterky maju 2 male nevyhody. Jazdis nejazdis za 7 rokov je po nej.
A funguje dobre okolo +20. Takze norsko ci arabaci uplne nevhodne pouzitie...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Jklpuzo :

puzoerant, zasraty buzerant
si mislís že ked si najmudrejsi v triede, posratej
ucnovke tak kurva tu budes pisat tieto sprostosti

este raz,

pokrok neyastavis
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ku celej kauze len dodám, že keby všetci skákali z mosta, tak skáčem určite tiež, inak by priekazne neskákali všetci.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Historické osobnosti išli vždy proti prúdu a tak pohli kolesom dejín. Neskákať!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

priekazne vsetci ktori by skocili pred tebou, by svoj skok trpko olutovali a po Tebe by uz urcite nikto neskocil..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A je to dobre plynove komory na kolesach by sa mali zakazat aj u nas
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Plynové komory na kolesách sa používali v tuším v druhej fáze akcie T4 lebo CO ktoré minuli v Hartheime stálo príliš veľa. Nakoniec to ale Christian Wirth a ľudia okolo neho zefektívnili.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď im pre domácnosti vyletia ceny elektriny tak si kúpia generátory na naftu a budú si dobíjať vlastnou elektrinou
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Prečo ten budúci čas ? už sa to robí

https://bit.ly/3k2dhZ5
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektrické autá sú super... 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá oveľa dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Presne tak. A ani len v Shrekovi poriadnu dračicu priekazne nik iný nezbalil.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

..a ani nemohol, lebo inak by to priekazne nezodpovedalo obecnej vyhláške, vyhlásenej dedinským amplionom, o nezkaženej vidieckej morálke, a riešení super-sústavy hyper-kubických nerovníc, o 168 supra-premenných, previazaných v superpozíciách s Cat-GallAngelovou tézou o hybridizácii druhov
Odpovedať Hodnotiť:
 

"zakáže autá iba so spaľovacím motorom"...

Realita: ak mám v hybrid aute baterku, tak som OK a môžem jazdiť na benzín. Znie to fajn, ale aby to malo zmysel, mal by som tú baterku aj nabíjať.
Ale ak to nebudem nabíjať, tak budem mať v aute iba hmotnosť navyše a ak budem jazdiť iba na benzín/naftu, tak v konečnom dôsledku budem mať väčšiu spotrebu, a teda ešte viac emisií ako bez batérie.

...takže aby to malo zmysel, mali by vymyslieť mechanizmus, ako ľudí nútiť nabíjať elektricky...
Poznám totiž dvoch majiteľov plug-in hybridov, ktorí sa sťažujú, že výrobca sľuboval nejakú spotrebu, ale realita je vyššia. ale keď som sa ich spýtal, či to aj poctivo nabíjajú, tak odpoveď bola "ani nie".
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Pritom keď si všimnete autá v ktoromkoľvek vačšom meste, tak v každom sedí jeden človek a tri miesta sú prázdne. S tým by bolo treba niečo robiť.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak to je super. Male auto 4 miesta.
Ale moje je lepsie. Ja som sam a dalsich 8 prazdnych :-)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:

Pridať komentár